-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
09310000-5 Електрична енергія
Електрична енергія
Призупинено
914 842.50
UAH з ПДВ
Період оскарження:
25.11.2025 13:45 - 30.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
917e974fca6d42398919bc376060e44f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-25-010295-a.a1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
1.1. Додаток № 1, пункт 19
Пунктом 5.11 Додатку № 4 передбачено:
«На підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та відсутності порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу, учасник надає довідку в довільній формі, щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469.»
Фактично Замовник вимагає, щоб учасник підтвердив, що за весь період дії ліцензії у нього ніколи не було жодних порушень Ліцензійних умов, застережень, штрафів, інших заходів впливу НКРЕКП.
Такі вимоги:
- виходять за межі предмета закупівлі (товар – електрична енергія);
- повторно оцінюють ліцензійну дисципліну учасника, яка вже перебуває у компетенції НКРЕКП;
- суперечать сформованій практиці АМКУ, яка виходить з того, що наявність у ліцензіата порушень Ліцензійних умов не позбавляє права здійснювати діяльність, якщо ліцензію не анульовано.
Вважаємо що, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Відповідно до постанови НКРЕКП № 1469, Ліцензійні умовами передбачено можливість застосування до ліцензіата застереження, штрафу, зупинення ліцензії, анулювання ліцензії, та право ліцензіата продовжувати діяльність до моменту анулювання ліцензії або закінчення строку дії ліцензії.
Вимога Замовника надати довідку про повну відсутність будь-яких порушень Ліцензійних умов, штрафів, застережень тощо унеможливлює участь у процедурі усіх ліцензіатів, щодо яких НКРЕКП коли-небудь застосовувало застереження чи штраф, навіть якщо порушення усунуто і ліцензія чинна. Тобто така вимога створює додатковий фільтр, не передбачений ані Ліцензійними умовами, ані Законом.
Як підтверджує практика АМКУ (рішення № 5544-р/пк-пз від 27.03.2024 у справі UA-2024-03-12-013227-a), вимоги щодо довідок НКРЕКП про відсутність штрафів / порушень Ліцензійних умов у закупівлях електроенергії:
- не передбачені національним стандартом ДСТУ EN 50160;
- порушують п. 29 Особливостей;
- звужують коло учасників та є дискримінаційними.
Додатково, з аналізу рішень АМКУ № 20072-р/пк-пз від 17.12.2024 (UA-2024-12-03-012921-a), № 20071-р/пк-пз від 17.12.2024 (UA-2024-12-04-008473-a), № 401-р/пк-пз від 09.01.2025 (UA-2024-12-27-010436-a), випливає правова позиція, яка системно використовується Комітетом:
- наявність у суб’єкта господарювання порушень Ліцензійних умов, застережень, штрафів, зупинення ліцензії з подальшим усуненням підстав не позбавляє його можливості здійснювати діяльність з постачання електричної енергії, якщо немає рішення НКРЕКП про анулювання ліцензії;
- відповідно, вимога «відсутності порушень» як умови участі у закупівлі не має нормативного підґрунтя і є дискримінаційною.
Інформація про штрафи та застереження НКРЕКП є публічною (розміщується на сайті Регулятора, у відкритих реєстрах).
Вимога від учасника довідки про «відсутність порушень» суперечить ч. 4 ст. 22 Закону, оскільки покладає на учасника обов’язок повторно підтверджувати публічні дані. Вона створює непрямий бар’єр для учасників зі «історією» дисциплінарних заходів, хоча чинне законодавство не обмежує їх право здійснювати ліцензовану діяльність.
Національні стандарти для електричної енергії (ДСТУ EN 50160:2023, ДСТУ 3466-96) не передбачають жодних вимог щодо відсутності порушень Ліцензійних умов чи штрафів НКРЕКП. Отже, така вимога не може вважатися вимогою до предмета закупівлі в розумінні п. 29 Особливостей.
Таким чином, п. 5.11 Додатку № 4 порушує п. 29 Особливостей (вимога до предмета закупівлі, не передбачена національними стандартами), суперечить ч. 4 ст. 22 Закону (вимога документального підтвердження публічної інформації) та є дискримінаційною вимогою у розумінні ч. 4 ст. 5 і ч. 4 ст. 22 Закону.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток №1. Перелік документів які подаються учасниками закупівель.docx 27.11.2025 19:51
- Додаток №2. Технічна характеритсика предмету закупівлі.docx 27.11.2025 19:51
- Додаток №3. Проєкт договору..docx 27.11.2025 19:51
- оголошення.pdf 27.11.2025 19:51
- Додаток №4 документи які надає переможець закупівлі.docx 27.11.2025 19:51
- Скарга Комунальний заклад професійної (професійно-технічної) освіти.docx 27.11.2025 19:51
- Постанови НКРЄКП про надання ліцензії.pdf 27.11.2025 19:51
- Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг дл.pdf 27.11.2025 19:51
- Текст «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 27.11.2025 19:51
- Тендерна документація (1).docx 27.11.2025 19:51
- Текст «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 27.11.2025 19:51
- Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель електричної енергії _ Антимонопольний комітет України.pdf 27.11.2025 19:51
- sign.p7s 27.11.2025 19:52
- Відповідь на скаргу тендерної документації.docx 01.12.2025 11:39
- Додаток №2. Технічна характеритсика предмету закупівлі.docx 03.12.2025 12:31
- Пояснення по суті скарги.pdf 03.12.2025 12:31
- Додаток №1. Перелік документів які подаються учасниками закупівель.docx 03.12.2025 12:31
- Додаток №4 документи які надає переможець закупівлі.docx 03.12.2025 12:31
- Протокол № 156 відповідь на скаргу АМКУ.pdf 03.12.2025 12:31
- Інформація по суті скарги.docx 03.12.2025 12:31
- Тендерна документація.docx 03.12.2025 12:31
- Додаток №3. Проєкт договору..docx 03.12.2025 12:31
- Рішення від 02.12.2025 № 17809 (1).pdf 03.12.2025 12:31
- Рішення від 02.12.2025 № 17809.pdf 02.12.2025 16:53
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.12.2025 № 18300.pdf 11.12.2025 09:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.11.2025 13:49
Дата розгляду скарги:
10.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.12.2025 16:53
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
01010cb930db4be7a1c6c2251a8bd64a
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Національні стандарти для електричної енергії, яка є предметом закупівлі ДК 021:2015 – 09310000-5 «Електрична енергія» чинними є, зокрема:
ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT) – прийнятий наказом ДП «УкрНДНЦ» від 04.12.2023 № 330, набрав чинності з 08.12.2023 (у частині технічних параметрів – як стандарт якості напруги) та з 01.03.2025 як нова редакція для Кодексу систем розподілу.
ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення» – чинний з 01.01.1998, встановлює терміни та поняття стосовно якості електричної енергії.
Жоден із цих стандартів не містить вимог щодо:
- відсутності у ліцензіата будь-яких порушень Ліцензійних умов, штрафів чи застережень НКРЕКП;
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджені постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469 – визначають вичерпний перелік вимог до ліцензіата та порядок застосування заходів впливу (застереження, штраф, зупинення, анулювання ліцензії тощо).
У рішенні Колегії АМКУ № 5544-р/пк-пз від 27.03.2024 (UA-2024-03-12-013227-a) розглядалася вимога тендерної документації про надання довідки НКРЕКП про відсутність штрафів за порушення нормативно-правових актів та Ліцензійних умов постачання електроенергії. Комітет визнав таку вимогу дискримінаційною і такою, що порушує п. 29 Особливостей, оскільки:
- документ не передбачений національним стандартом для електричної енергії;
- вимога звужує коло учасників до тих, хто встиг отримати таку довідку у НКРЕКП у стислий строк;
- наявність штрафів чи застережень сама по собі не позбавляє ліцензіата права здійснювати діяльність, якщо ліцензію не анульовано.
Додатково, у скаргах за процедурами UA-2024-12-03-012921-a, UA-2024-12-04-008473-a, UA-2024-12-27-010436-a (рішення колегії АМКУ від 17.12.2024 № 20072-р/пк-пз, від 17.12.2024 № 20071-р/пк-пз, від 09.01.2025 № 401-р/пк-пз) Комітет сформулював правовий висновок, згідно з яким сама по собі наявність у суб’єкта господарювання порушень Ліцензійних умов, застережень, штрафів, а також факт зупинення ліцензії з подальшим усуненням підстав не позбавляє такого суб’єкта права здійснювати господарську діяльність з постачання електричної енергії, доки не прийнято рішення НКРЕКП про анулювання ліцензії.
АМКУ прямо пов’язує подібні вимоги з порушенням:
- принципу недискримінації (ч. 1, 4 ст. 5 Закону);
- п. 29 Особливостей (вимоги не передбачені національним стандартом);
- ч. 4 ст. 22 Закону (вимога документального підтвердження інформації, яка є публічною або не стосується предмета закупівлі).
3. Порушення прав та інтересів Скаржника.
Скаржник є ліцензованим постачальником електричної енергії, включеним до реєстру ліцензіатів НКРЕКП, та має право брати участь у процедурах закупівель електричної енергії на території України.
Оскаржувані вимоги щодо довідки про повну відсутність будь-яких порушень Ліцензійних умов, унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками, незважаючи на наявність чинної ліцензії і можливість забезпечити належну якість електричної енергії відповідно до ДСТУ EN 50160:2023.
За відсутності змін до тендерної документації Скаржник або змушений утриматися від подання пропозиції, або його пропозицію буде відхилено виключно через невідповідність дискримінаційним вимогам, не передбаченим законодавством.
Це порушує принципи недискримінації, рівного ставлення, відкритості та добросовісної конкуренції, встановлені ст. 5 Закону.
ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT) – прийнятий наказом ДП «УкрНДНЦ» від 04.12.2023 № 330, набрав чинності з 08.12.2023 (у частині технічних параметрів – як стандарт якості напруги) та з 01.03.2025 як нова редакція для Кодексу систем розподілу.
ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення» – чинний з 01.01.1998, встановлює терміни та поняття стосовно якості електричної енергії.
Жоден із цих стандартів не містить вимог щодо:
- відсутності у ліцензіата будь-яких порушень Ліцензійних умов, штрафів чи застережень НКРЕКП;
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджені постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469 – визначають вичерпний перелік вимог до ліцензіата та порядок застосування заходів впливу (застереження, штраф, зупинення, анулювання ліцензії тощо).
У рішенні Колегії АМКУ № 5544-р/пк-пз від 27.03.2024 (UA-2024-03-12-013227-a) розглядалася вимога тендерної документації про надання довідки НКРЕКП про відсутність штрафів за порушення нормативно-правових актів та Ліцензійних умов постачання електроенергії. Комітет визнав таку вимогу дискримінаційною і такою, що порушує п. 29 Особливостей, оскільки:
- документ не передбачений національним стандартом для електричної енергії;
- вимога звужує коло учасників до тих, хто встиг отримати таку довідку у НКРЕКП у стислий строк;
- наявність штрафів чи застережень сама по собі не позбавляє ліцензіата права здійснювати діяльність, якщо ліцензію не анульовано.
Додатково, у скаргах за процедурами UA-2024-12-03-012921-a, UA-2024-12-04-008473-a, UA-2024-12-27-010436-a (рішення колегії АМКУ від 17.12.2024 № 20072-р/пк-пз, від 17.12.2024 № 20071-р/пк-пз, від 09.01.2025 № 401-р/пк-пз) Комітет сформулював правовий висновок, згідно з яким сама по собі наявність у суб’єкта господарювання порушень Ліцензійних умов, застережень, штрафів, а також факт зупинення ліцензії з подальшим усуненням підстав не позбавляє такого суб’єкта права здійснювати господарську діяльність з постачання електричної енергії, доки не прийнято рішення НКРЕКП про анулювання ліцензії.
АМКУ прямо пов’язує подібні вимоги з порушенням:
- принципу недискримінації (ч. 1, 4 ст. 5 Закону);
- п. 29 Особливостей (вимоги не передбачені національним стандартом);
- ч. 4 ст. 22 Закону (вимога документального підтвердження інформації, яка є публічною або не стосується предмета закупівлі).
3. Порушення прав та інтересів Скаржника.
Скаржник є ліцензованим постачальником електричної енергії, включеним до реєстру ліцензіатів НКРЕКП, та має право брати участь у процедурах закупівель електричної енергії на території України.
Оскаржувані вимоги щодо довідки про повну відсутність будь-яких порушень Ліцензійних умов, унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками, незважаючи на наявність чинної ліцензії і можливість забезпечити належну якість електричної енергії відповідно до ДСТУ EN 50160:2023.
За відсутності змін до тендерної документації Скаржник або змушений утриматися від подання пропозиції, або його пропозицію буде відхилено виключно через невідповідність дискримінаційним вимогам, не передбаченим законодавством.
Це порушує принципи недискримінації, рівного ставлення, відкритості та добросовісної конкуренції, встановлені ст. 5 Закону.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Виключити з п. 19 Додатку № 1 вимогу про підтвердження відсутності будь-яких порушень Ліцензійних умов, провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469 , дозволивши участь усім ліцензіатам, діяльність яких не припинена (ліцензію не анульовано НКРЕКП).
Запити Органу оскарження
Номер:
62839e4f372c4720a53cca5d9aadb16f
Тема запиту:
Інформація щодо проведення Процедури закупівлі (пояснення по суті скарги)
Текст запиту:
ВИКОНАВЧИЙ ОРГАН КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
(КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ)
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ
Комунальний заклад професійної (професійно-технічної) освіти
«Київський професійний коледж мистецтва та технологій сервісу»
вул. Єреванська, 12 А, м. Київ, 03087, тел./факс (044) 242 44 07, E-mail: kpkmts46@gmail.com
https://kpkmts.wixsite.com/kpk46, Код ЄДРПОУ 03063159
03.12.2025 № 063/28-544
Замовник,
дії якого оскаржуються:
Суб’єкт оскарження
(скаржник):
Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
вул. Митрополита В. Липківського, 45,
м. Київ-35, 03035,
тел.: (044)594-64-12, факс: (044)520-10-42; http://www.amcu.gov.ua, код ЄДРПОУ 00032767
Комунальний заклад професійної (професійно-технічної) освіти
«Київський професійний коледж мистецтва та технологій сервісу»,
вул. Єреванська, 12 А, м.Київ, 030887
код ЄДРПОУ 03063159, (044) 242-44-06 (07)
e-mail: kvpu46_buhgalteriya@ukr.net
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ 365»
ЄДРПОУ: 41447959
01135 м. Київ проспект Берестейський 5-а кім. 509
тел.: +38 (063) 531-4874
е-mail: office@energy365.com.ua
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2025-11-25-010295-a
ІНФОРМАЦІЯ
щодо проведення Процедури закупівлі
(пояснення по суті скарги)
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Комісія) №17809-р/пк-пз від 02.12.2025р. прийнято до розгляду скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРДЖІ 365" (код ЄДРПОУ: 41447959)
(далі — Скаржник) зареєстровану в електронній системі закупівель (далі — ЕСЗ) за № UA-2025-11-25-010295-a.a1 від 28 листопада 2025р. (далі — Скарга).
Згідно з пунктом 2 згаданого рішення Замовнику потрібно протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в pdf-форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на вебпорталі Уповноваженого органу.
На виконання цього пункту, частини 16 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) та пункту 66 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), замовник цим листом надає інформацію, що стосується проведення процедури закупівлі відкриті торги з Особливостями, оголошеної Замовником від 25 листопада 2025р. за предметом закупівлі: Електрична енергія - 09310000-5 Електрична енергія за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі — Процедура закупівлі, Закупівля).
У Скарзі Скаржник просить зобов’язати Замовника:
Витяг з тендерної документації Замовника п. 19 Додаток № 1
« п. 19 Додатку № 1 : «На підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та відсутності порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу, учасник надає довідку в довільній формі, щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469.»
Скаржник вимагає:
« Виключити 1.1. Додаток № 1, пункт 19 Пунктом 5.11 Додатку № 4 передбачено:
«На підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та відсутності порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу, учасник надає довідку в довільній формі, щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469.»
Замовник не погоджується з вимогами, викладеними у Скарзі, вважає їх необґрунтованими та безпідставними. Відповідно, Замовник заперечує проти вимог Скарги з огляду на таке.
По-перше:
Замовник повідомляє, що пункт 5.11 в Додатку № 4 вказаний в скарзі відсутній.
По-друге:
В Додатку № 1, пункт 19.
Вимога щодо надання довідки у довільній формі про дотримання нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутність порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469), встановлена Замовником з метою підтвердження належного виконання учасником своїх зобов’язань та забезпечення безперервності постачання електричної енергії. Зазначена довідка не є документом, що видається стороннім органом, а складається самим учасником у довільній формі. Таким чином, вимога не створює додаткових бар’єрів для участі у процедурі закупівлі та не обмежує коло учасників, оскільки кожен постачальник має можливість самостійно підтвердити відсутність порушень Ліцензійних умов та дотримання чинних нормативно-правових актів. Вимога не суперечить положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель, оскільки не передбачає отримання документів від третіх осіб, а лише самостійне підтвердження учасника. Вона також не пов’язана зі стандартом ДСТУ EN 50160, який регулює якість електроенергії, а не питання ліцензійних умов. Тому довідка у довільній формі є належним та пропорційним способом підтвердження відповідності учасника вимогам тендерної документації.
Відсутність порушень ліцензійних умов дає впевненість Замовнику в безперебійному
постачання товару та підтверджує що товари, відповідають вимогам нормативних актів, при цьому всі технічні, адміністративні та людські чинники, що впливають на надання таких послуг, знаходяться під контролем, проблеми негайно усуваються. Замовник має на меті працювати з Учасниками, які створюють безпечні і здорові умови праці шляхом введення умов, які дозволяють підприємству систематично виявляти та контролювати ризики безпеки і здоров'я, знижувати вірогідність потенційних аварій, надзвичайних ситуацій, тощо. Враховуючи відсутність нормативно- правової заборони на включення до тендерної документації вимог щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників вищевказаних вимог Замовником було прийнято рішення про включення таких вимог до тендерної документації.
Таким чином, не підтверджено Скаржником викладені факти щодо невідповідності умов Тендерної документації вимога законодавства України. Замовником встановлено вимоги, що відповідають його технічним потребам під час здійснення закупівлі електричної енергії, вони сформовані із врахуванням вимог законодавства та не несуть дискримінаційних вимог.
Вказані вище аргументи та доводи підтверджують правоту Замовника, правомірність прийнятого Замовником рішення і, в свою чергу, спростовують зауваження та твердження Скаржника, викладені у Скарзі.
Керуючись статтями 5, 18 Закону та пунктами 66 і 67 Особливостей
ПРОШУ:
1. Взяти до уваги цю інформацію та обґрунтування щодо зауважень, викладених у Скарзі.
2. Не брати до уваги твердження, викладені у Скарзі.
3. Відмовити в задоволенні Скарги ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365».
Додатки:
1) Рішення АМКУ № 17809-р/пк-пз від 02.12.2025
2) Протокол уповноваженої особи № 156 від 02.12.2025
3) Тендерна документація
4) Додаток №1. Перелік документів які подаються учасниками закупівель.
5) Додаток №2. Технічна характеристика предмету закупівлі.
6) Додаток № 3 Проєкт договору.
7) Додаток № 4 документи які надає переможець закупівлі.
Уповноважена особа Тетяна ПОПОВА
КПКМТС
Дата опублікування:
03.12.2025 12:31
Номер:
cbff3cc2582e4abbbbb0b613becb03b2
Тема запиту:
Відповідь на скаргу на умови тендерної документації
Текст запиту:
У відповідності з вимогами статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 66 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, надаємо наступне спростування вимог до тендерної документації та для оскарження дій Замовника.
Назва заперечення:
«Оскаржувані вимоги Тендерної документації 1.1. Додаток № 1, пункт 19
Пунктом 5.11 Додатку № 4 передбачено:
«На підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та відсутності порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу, учасник надає довідку в довільній формі, щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469.»
Замовник повідомляє, що пункт 5.11 в Додатку № 4 відсутній.
В Додатку № 1, пункт 19.
Вимога щодо надання довідки у довільній формі про дотримання нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутність порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469), встановлена Замовником з метою підтвердження належного виконання учасником своїх зобов’язань та забезпечення безперервності постачання електричної енергії. Зазначена довідка не є документом, що видається стороннім органом, а складається самим учасником у довільній формі. Таким чином, вимога не створює додаткових бар’єрів для участі у процедурі закупівлі та не обмежує коло учасників, оскільки кожен постачальник має можливість самостійно підтвердити відсутність порушень Ліцензійних умов та дотримання чинних нормативно-правових актів. Вимога не суперечить положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель, оскільки не передбачає отримання документів від третіх осіб, а лише самостійне підтвердження учасника. Вона також не пов’язана зі стандартом ДСТУ EN 50160, який регулює якість електроенергії, а не питання ліцензійних умов. Тому довідка у довільній формі є належним та пропорційним способом підтвердження відповідності учасника вимогам тендерної документації.
Відсутність порушень ліцензійних умов дає впевненість Замовнику в безперебійному
постачання товару та підтверджує що товари, відповідають вимогам нормативних актів, при цьому
всі технічні, адміністративні та людські чинники, що впливають на надання таких послуг,
знаходяться під контролем, проблеми негайно усуваються. Замовник має на меті працювати з
Учасниками, які створюють безпечні і здорові умови праці шляхом введення умов, які дозволяють
підприємству систематично виявляти та контролювати ризики безпеки і здоров'я, знижувати
вірогідність потенційних аварій, надзвичайних ситуацій, тощо. Враховуючи відсутність нормативно- правової заборони на включення до тендерної документації вимог щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників вищевказаних вимог Замовником було прийнято рішення про включення таких вимог до тендерної документації.
Таким чином, не підтверджено Скаржником викладені факти щодо невідповідності умов Тендерної документації вимога законодавства України. Замовником встановлено вимоги, що відповідають його технічним потребам під час здійснення закупівлі електричної енергії, і вони сформовані із врахуванням вимог законодавства та не несуть дискримінаційних вимог.
Дата опублікування:
01.12.2025 11:39