-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин А-95, Дизельне паливо, Нафтовий газ скраплений (талон або скретч-картки) (за кодом ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти)
Призупинено
3 471 300.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
25.11.2025 09:55 - 03.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Номер:
52b0aac212b54d98ade3b4a3d39fe334
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-25-002228-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-11-25-002228-a, затвердженій рішенням Уповноваженої особи замовника (Комунальне підприємство Київської обласної ради «Переяслав-Хмельницьктепломережа») Протокол № 136 від 25.11.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- ДОДАТОК 1 Перелік Учасника (1).docx 28.11.2025 10:05
- Додаток 2 Технічна специфікація (1).docx 28.11.2025 10:05
- Документи якості А-95.pdf 28.11.2025 10:05
- Документи якості Газ.pdf 28.11.2025 10:05
- ТД (3).docx 28.11.2025 10:05
- Документи якості ДП.pdf 28.11.2025 10:05
- sign.p7s 28.11.2025 10:23
- Доповнення до скарги.docx 05.12.2025 12:09
- Доповнення до скарги.pdf 05.12.2025 12:09
- рішення від 02.12.2025 № 17795.pdf 02.12.2025 16:11
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.12.2025 № 18292.pdf 11.12.2025 14:59
- Пояснення по суті скарги.pdf 03.12.2025 13:34
- АМКУ.doc 03.12.2025 13:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.11.2025 15:22
Дата розгляду скарги:
10.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.12.2025 16:11
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7f2a4e5414284d1899d8bd4aa6bc57ce
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-11-25-002228-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-11-25-002228-a, оголошеній Комунальним підприємством Київської обласної ради «Переяслав-Хмельницьктепломережа» (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-11-25-002228-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено додаткові вимоги до документів якості на товар, які не передбачені законодавством.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо додаткових вимог до вимог до документів якості на товар.
1.1. Відповідно до умов Розділу 2 Переліку всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, для підтвердження іншим вимогам замовника, учасниками надаються, зокрема, «Паспорти (сертифікати) якості ВІД ВИРОБНИКА на всі зазначені в технічних вимогах товари, що є предметом закупівлі».
Аналогічна умова міститься у підпункті 4.3. пункту 4 Додатку № 2 до Тендерної документації.
Зі змісту зазначених умов вбачається, що Замовник вимагає надання учасниками паспортів якості або сертифікатів якості на всі зазначені в технічних вимогах товари, що є предметом закупівлі, виданих САМЕ ВИРОБНИКОМ цих товарів.
Не заперечуючи проти вимоги Замовника щодо надання документів якості на товар, що є предметом закупівлі, як таких, варто також зауважити наступне.
Вимоги до автомобільного бензину А-95 та дизельного палива, що є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), а також розробленими з метою забезпечення його впровадження та застосування ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
Відповідно до вимог пункту 3 Технічного регламенту, документ про якість (паспорт якості) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів.
Згідно з вимогами пункту 8 Технічного регламенту, кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива.
При цьому, зазначені Технічний регламент та ДСТУ не містять вимог, відповідно до яких паспорт якості має видавати саме виробник товару. Також, зазначені нормативні документи не містять заборони щодо видання паспортів якості окремими випробувальними лабораторіями за зверненням імпортерів, розповсюджувачів палива тощо.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має, зокрема, Паспорт якості № 765 від 12.08.2025 на Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5, виданий Випробувальною лабораторією ТОВ «НВП «ДІН ЛТД» на замовлення АТ «УКРНАФТА».
Зазначений Паспорт якості є дійсним та виданим відповідно до вимог чинного законодавства. Однак, тендерна пропозиція ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», у складі якої буде наданий зазначений Паспорт якості, буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
1.2. Відповідно до умов Розділу 2 Переліку всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, для підтвердження іншим вимогам замовника, учасниками надаються, зокрема, «Паспорти (СЕРТИФІКАТИ) ЯКОСТІ від виробника на всі зазначені в технічних вимогах товари, що є предметом закупівлі».
Аналогічна умова міститься у підпункті 4.3. пункту 4 Додатку № 2 до Тендерної документації.
Вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом.
Вимоги до нафтового газу скрапленого, який є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до газу скрапленого для автомобільного транспорту, комунально-побутового споживання та промислових цілей, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2020 № 667 (далі – Технічний регламент № 667), а також ДСТУ EN 589:2017 (EN 589:2008+A1:2012, IDT) «Палива автомобільні. Газ нафтовий скраплений. Технічні вимоги та методи контролювання», прийнятим наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 25.09.2017 № 299.
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію декларації про відповідність.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «сертифікати якості» до документів про якість товару. Згідно Технічного регламенту, «сертифікати якості» НЕ Є ДОКУМЕНТАМИ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Також звертаємо увагу на те, що Технічний регламент та Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», не передбачають існування сертифікатів ЯКОСТІ щодо палива. Натомість, передбачається існування сертифікатів ВІДПОВІДНОСТІ.
Відповідно до пункту 2 Технічного регламенту № 667, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості газу скрапленого.
Згідно з пунктом 20 Технічного регламенту № 667, на основі позитивних результатів випробувань призначений орган видає сертифікат ВІДПОВІДНОСТІ газу скрапленого.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів ЯКОСТІ, є безпідставною та протиправною.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має передбачені законодавством документи якості (сертифікати відповідності, паспорти якості, декларації про відповідність) на пропоноване ним паливо (Бензин А-95, Дизельне паливо), а також сертифікати відповідності та паспорти якості на газ нафтовий скраплений, однак за умови ненадання ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» сертифікатів ЯКОСТІ, тендерна пропозиція ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-11-25-002228-a.
2. Додаток 1 до Тендерної документації.
3. Додаток 2 до Тендерної документації.
4. Документи якості на бензин автомобільний А-95.
5. Документи якості на паливо дизельне.
6. Документи якості на газ нафтовий скраплений.
1. Встановлено додаткові вимоги до документів якості на товар, які не передбачені законодавством.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо додаткових вимог до вимог до документів якості на товар.
1.1. Відповідно до умов Розділу 2 Переліку всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, для підтвердження іншим вимогам замовника, учасниками надаються, зокрема, «Паспорти (сертифікати) якості ВІД ВИРОБНИКА на всі зазначені в технічних вимогах товари, що є предметом закупівлі».
Аналогічна умова міститься у підпункті 4.3. пункту 4 Додатку № 2 до Тендерної документації.
Зі змісту зазначених умов вбачається, що Замовник вимагає надання учасниками паспортів якості або сертифікатів якості на всі зазначені в технічних вимогах товари, що є предметом закупівлі, виданих САМЕ ВИРОБНИКОМ цих товарів.
Не заперечуючи проти вимоги Замовника щодо надання документів якості на товар, що є предметом закупівлі, як таких, варто також зауважити наступне.
Вимоги до автомобільного бензину А-95 та дизельного палива, що є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), а також розробленими з метою забезпечення його впровадження та застосування ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
Відповідно до вимог пункту 3 Технічного регламенту, документ про якість (паспорт якості) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів.
Згідно з вимогами пункту 8 Технічного регламенту, кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива.
При цьому, зазначені Технічний регламент та ДСТУ не містять вимог, відповідно до яких паспорт якості має видавати саме виробник товару. Також, зазначені нормативні документи не містять заборони щодо видання паспортів якості окремими випробувальними лабораторіями за зверненням імпортерів, розповсюджувачів палива тощо.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має, зокрема, Паспорт якості № 765 від 12.08.2025 на Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5, виданий Випробувальною лабораторією ТОВ «НВП «ДІН ЛТД» на замовлення АТ «УКРНАФТА».
Зазначений Паспорт якості є дійсним та виданим відповідно до вимог чинного законодавства. Однак, тендерна пропозиція ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», у складі якої буде наданий зазначений Паспорт якості, буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
1.2. Відповідно до умов Розділу 2 Переліку всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, для підтвердження іншим вимогам замовника, учасниками надаються, зокрема, «Паспорти (СЕРТИФІКАТИ) ЯКОСТІ від виробника на всі зазначені в технічних вимогах товари, що є предметом закупівлі».
Аналогічна умова міститься у підпункті 4.3. пункту 4 Додатку № 2 до Тендерної документації.
Вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом.
Вимоги до нафтового газу скрапленого, який є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до газу скрапленого для автомобільного транспорту, комунально-побутового споживання та промислових цілей, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2020 № 667 (далі – Технічний регламент № 667), а також ДСТУ EN 589:2017 (EN 589:2008+A1:2012, IDT) «Палива автомобільні. Газ нафтовий скраплений. Технічні вимоги та методи контролювання», прийнятим наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 25.09.2017 № 299.
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію декларації про відповідність.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «сертифікати якості» до документів про якість товару. Згідно Технічного регламенту, «сертифікати якості» НЕ Є ДОКУМЕНТАМИ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Також звертаємо увагу на те, що Технічний регламент та Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», не передбачають існування сертифікатів ЯКОСТІ щодо палива. Натомість, передбачається існування сертифікатів ВІДПОВІДНОСТІ.
Відповідно до пункту 2 Технічного регламенту № 667, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості газу скрапленого.
Згідно з пунктом 20 Технічного регламенту № 667, на основі позитивних результатів випробувань призначений орган видає сертифікат ВІДПОВІДНОСТІ газу скрапленого.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів ЯКОСТІ, є безпідставною та протиправною.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має передбачені законодавством документи якості (сертифікати відповідності, паспорти якості, декларації про відповідність) на пропоноване ним паливо (Бензин А-95, Дизельне паливо), а також сертифікати відповідності та паспорти якості на газ нафтовий скраплений, однак за умови ненадання ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» сертифікатів ЯКОСТІ, тендерна пропозиція ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-11-25-002228-a.
2. Додаток 1 до Тендерної документації.
3. Додаток 2 до Тендерної документації.
4. Документи якості на бензин автомобільний А-95.
5. Документи якості на паливо дизельне.
6. Документи якості на газ нафтовий скраплений.
×
-
Назва доказу:
Документи якості на газ нафтовий скраплений.
-
Повʼязаний документ:
Документи якості Газ.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на паливо дизельне.
-
Повʼязаний документ:
Документи якості ДП.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на бензин автомобільний А-95.
-
Повʼязаний документ:
Документи якості А-95.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до Тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 Технічна специфікація (1).docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до Тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК 1 Перелік Учасника (1).docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-11-25-002228-a.
-
Повʼязаний документ:
ТД (3).docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-11-25-002228-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.
Запити Органу оскарження
Номер:
820d3af9c0984b81b329ba36db9f3f70
Тема запиту:
Залишення скарги без розгляду.
Текст запиту:
Враховуючи усунення Замовником оскаржуваних порушень, відповідно до вимог пункту 3 частини 12 статті 18 Закону, а також згідно з вимогами підпункту 3 пункту 63 Особливостей, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не заперечує проти залишення органом оскарження скарги UA-2025-11-25-002228-a.b1 без розгляду.
Дата опублікування:
05.12.2025 12:09
Номер:
63002345d8cc4c4ca36766dd89095eb2
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ по суті скарги № UA-2025-11-25-002228-a.b1, дата подання 28.11.2025 о 15.22
Текст запиту:
По суті скарги Замовник повідомляє:
26 листопада 2025 о 17:07 в електронній системі закупівель оприлюднено питання:
“Шановний Замовнику, згідно умов ТД вимагається надання такого документа, як "Паспорти (сертифікати) якості від виробника на всі зазначені в технічних вимогах товари, що є предметом закупівлі". Просимо Вас змінити дану Вимогу, приблавши словосполучення "від виробника", ми як потенційний учасник готові надати паспорти якості від акредитованої лабораторії!”;
28 листопада 2025 о 13:15 в електронній системі закупівель Замовник оприлюднив відповідь:
“Дякуємо за звернення. Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації”;
28 листопада 2025 о 15:22 в електронній системі закупівель оприлюднено Скарга на неправомірні умови тендерної документації;
1 грудня 2025 о 09:48 в електронній системі закупівель Замовник оприлюднив зміни до тендерної документації:
Вимоги тендерної документації (протокол № 136 від 25 листопада 2025 р.), Додаток 2 «Технічна специфікація, витяг:
4.3. Паспорти (сертифікати) якості від виробника на всі зазначені в технічних вимогах товари, що є предметом закупівлі.
Вимоги тендерної документації (протокол № 139 від 01 грудня 2025 р.), Додаток 2 «Технічна специфікація, витяг: 4.3. Паспорти (сертифікати) якості на всі зазначені в технічних вимогах товари, що є предметом закупівлі.
Замовник просить Орган оскарження залишити скаргу без розгляду так як Замовником відповідно до Закону з урахуванням Особливостей усунуто порушення, зазначені в скарзі (абзац третій пункту 63 Особливостей).
Дата опублікування:
03.12.2025 13:34