-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з технічного обслуговування димових каналів ДК 021:2015 – 71310000-4 «Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва»
Призупинено
868 694.40
UAH з ПДВ
Період оскарження:
25.11.2025 09:51 - 08.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
e7b9dae765bd493cae46cc59729d4cb2
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-25-001901-a.b1
Назва:
СКАРГА щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2025-11-25-001901-a.pdf 05.12.2025 16:12
- 2_фінзвіт 2024.pdf 05.12.2025 16:12
- Скарга UA-2025-11-25-001901-a.docx 05.12.2025 16:12
- 1_ТД димові канали зі змінами від 02,12,2025.docx 05.12.2025 16:12
- 3_фінзвіт 3 кв. 2025.pdf 05.12.2025 16:12
- Скарга UA-2025-11-25-001901-a.docx.asice.zip 05.12.2025 16:24
- sign.p7s 05.12.2025 16:30
- рішення від 09.12.2025 №18145.pdf 09.12.2025 15:55
- АМКУ_КПКК_Голосіївського_району_димканали.pdf 11.12.2025 08:21
- АМКУ_КПКК_Голосіївського_району_димканали.docx 11.12.2025 08:34
- АМКУ_КПКК_Голосіївського_району_димканали.pdf 11.12.2025 08:36
- АМКУ_КПКК_Голосіївського_району_димканали.docx 11.12.2025 08:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.12.2025 16:36
Дата розгляду скарги:
16.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.12.2025 15:56
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c052e4fdec1e47588d97a766f923a716
Заголовок пункту скарги:
Щодо наявності фінансової спроможністї в обсязі не менше 100% очікуваної вартості предмета
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
ПУНКТ № 1. Щодо наявності фінансової спроможністї в обсязі не менше 100% очікуваної вартості предмета
У відповідності до положень пункту 1.4. додатку №1 до Тендерної документації встановлено таку вимогу:
№ з/п Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі»:
1 Кваліфікаційні критерії Документи та/або інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям
…
1.4. Наявність фінансової
спроможності, яка
підтверджуєтеся
фінансовою звітністю Учасник у складі тендерної пропозиції документально підтверджує наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю:
- сканована копія з оригіналу Балансу підприємства за останній звітний період (рік) з відміткою про прийняття відповідним органом;
- сканована копія з оригіналу Звіту про фінансові результати за останній звітний період (рік) з відміткою про прийняття відповідним органом;
- сканована копія з оригіналу Звіту про рух грошових коштів за останній звітний період (рік) з відміткою про прийняття відповідним органом.
Обсяг річного доходу (виручки) за один рік суб’єкта господарювання повинен становити не менше 100 відсотків очікуваної вартості закупівлі.
Згідно з частиною 2 та 3 статті 16 Закону, встановлено:
«2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
[…]
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
[…]».
Наголошуємо на тому, що Замовник, встановлюючи такий кваліфікаційний критерій як наявність фінансової спроможності, фактично встановив його у спосіб, що прямо суперечить положенням частини 3 статті 16 Закону, оскільки, Закон містить пряму заборону вимагати замовниками надання учасниками процедур закупівель підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
При цьому, встановлюючи саме такі значення обсягу річного доходу (виручки) для учасників Процедури закупівлі в Тендерній документації Замовник допускає дискримінацію учасників, обсяг річного доходу (виручки) є меншим аніж значення, що встановлене в пункті 1.4. Тендерної документації, у тому числі Скаржника, так як обсяг річного доходу (виручки) є меншим аніж 100 відсотків від очікуваної вартості предмета Процедури закупівлі.
Разом з тим, Скаржник за результатами господарської діяльності протягом 2025 року показав кращі результати, а саме станом на 01.10.2025 згідно з фінансовою звітністю Скаржника обсяг доходу (виручки) Скаржника дорівнює 7 819 100,00 грн., що кратно перевищує розмір очікуваної вартості предмета Процедури закупівлі.
Наголошуємо, що Скаржник має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі виконати договір за результатами даної процедури закупівлі, а також відповідає вимогам Замовника (за виключенням оскаржуваних).
Зазначена вище умова Тендерної документації порушує права Скаржника та інших потенційних учасників Процедури закупівлі оскільки перешкоджає їх можливості ефективно прийняти участь у Процедурі закупівлі та претендувати на перемогу у ній, в тому числі новостворених підприємств.
На підставі викладеного, Скаржник просить орган оскарження зобов’язати Замовника виключити зазначену вище вимогу Тендерної документації як таку, що порушує вимоги чинного законодавства України.
З метою захисту прав та законних інтересів Скаржника, пов’язаних з участю у Процедурі закупівлі, керуючись статтею 18 Закону та пунктами 55-67 Особливостей,
У відповідності до положень пункту 1.4. додатку №1 до Тендерної документації встановлено таку вимогу:
№ з/п Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі»:
1 Кваліфікаційні критерії Документи та/або інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям
…
1.4. Наявність фінансової
спроможності, яка
підтверджуєтеся
фінансовою звітністю Учасник у складі тендерної пропозиції документально підтверджує наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю:
- сканована копія з оригіналу Балансу підприємства за останній звітний період (рік) з відміткою про прийняття відповідним органом;
- сканована копія з оригіналу Звіту про фінансові результати за останній звітний період (рік) з відміткою про прийняття відповідним органом;
- сканована копія з оригіналу Звіту про рух грошових коштів за останній звітний період (рік) з відміткою про прийняття відповідним органом.
Обсяг річного доходу (виручки) за один рік суб’єкта господарювання повинен становити не менше 100 відсотків очікуваної вартості закупівлі.
Згідно з частиною 2 та 3 статті 16 Закону, встановлено:
«2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
[…]
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
[…]».
Наголошуємо на тому, що Замовник, встановлюючи такий кваліфікаційний критерій як наявність фінансової спроможності, фактично встановив його у спосіб, що прямо суперечить положенням частини 3 статті 16 Закону, оскільки, Закон містить пряму заборону вимагати замовниками надання учасниками процедур закупівель підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
При цьому, встановлюючи саме такі значення обсягу річного доходу (виручки) для учасників Процедури закупівлі в Тендерній документації Замовник допускає дискримінацію учасників, обсяг річного доходу (виручки) є меншим аніж значення, що встановлене в пункті 1.4. Тендерної документації, у тому числі Скаржника, так як обсяг річного доходу (виручки) є меншим аніж 100 відсотків від очікуваної вартості предмета Процедури закупівлі.
Разом з тим, Скаржник за результатами господарської діяльності протягом 2025 року показав кращі результати, а саме станом на 01.10.2025 згідно з фінансовою звітністю Скаржника обсяг доходу (виручки) Скаржника дорівнює 7 819 100,00 грн., що кратно перевищує розмір очікуваної вартості предмета Процедури закупівлі.
Наголошуємо, що Скаржник має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі виконати договір за результатами даної процедури закупівлі, а також відповідає вимогам Замовника (за виключенням оскаржуваних).
Зазначена вище умова Тендерної документації порушує права Скаржника та інших потенційних учасників Процедури закупівлі оскільки перешкоджає їх можливості ефективно прийняти участь у Процедурі закупівлі та претендувати на перемогу у ній, в тому числі новостворених підприємств.
На підставі викладеного, Скаржник просить орган оскарження зобов’язати Замовника виключити зазначену вище вимогу Тендерної документації як таку, що порушує вимоги чинного законодавства України.
З метою захисту прав та законних інтересів Скаржника, пов’язаних з участю у Процедурі закупівлі, керуючись статтею 18 Закону та пунктами 55-67 Особливостей,
×
-
Назва доказу:
1. тендерна документація по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю послуг «Послуги з технічного обслуговування димових каналів ДК 021:2015 – 71310000-4 «Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва», затверджена уповноваженою особою Замовника 02.12.2025 в 1 прим.; 2. фінансова звітність ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СПЕЦІАЛІЗОВАНА ОРГАНІЗАЦІЯ «СПЕЦГАЗ» за 2
-
Повʼязаний документ:
Скарга UA-2025-11-25-001901-a.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації та привести її зміст у відповідність до вимог чинного законодавства України.
Запити Органу оскарження
Номер:
1b5f562fd04f4aba9cd17ffa67c18918
Тема запиту:
Надання інформації.
Текст запиту:
Надання інформації по скарзі щодо наявності фінансової спроможністї в обсязі не менше 100% очікуваної вартості предмета.
Дата опублікування:
11.12.2025 08:36
Номер:
45c8c4495a1a41028a0763978bb89bb6
Тема запиту:
Пояснення
Текст запиту:
Відповідаємо на скаргу учасника тендеру [СПЕЦГАЗ] щодо тендерної документації (далі – "Скарга") у процедурі закупівлі [«Послуги з технічного обслуговування димових каналів ДК 021:2015 – 71310000-4 «Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва»] UA-2025-11-25-001901-a.
Скарга стосується вимоги пункту 1.4 тендерної документації, зокрема щодо необхідності надання документів, що підтверджують фінансову спроможність учасника в розмірі не менше 100% від очікуваної вартості предмета закупівлі.
1. Щодо відповідності вимогам Закону
Замовник на підставі частин 2 та 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» дійсно має право встановлювати кваліфікаційні критерії, які включають наявність фінансової спроможності учасників. Вимога щодо підтвердження фінансової спроможності шляхом надання фінансової звітності є обґрунтованою, адже замовник прагне забезпечити виконання умов договору, гарантуючи, що учасники зможуть своєчасно та у повному обсязі виконати роботи/послуги. Враховуючи, що очікувана вартість закупівлі є критерієм для встановлення відповідних вимог до учасників, замовник може встановлювати вимогу щодо фінансової спроможності на рівні не менше 100% цієї вартості, що є нормою для підтвердження платоспроможності учасника.
2. Щодо дискримінації учасників
Вимога про підтвердження наявності фінансової спроможності у розмірі 100% від очікуваної вартості закупівлі не є дискримінаційною. Встановлення цієї вимоги є стандартною практикою для забезпечення виконання договору та уникнення невиконання умов контракту через фінансову нестабільність учасника. При цьому, ми підтверджуємо, що це не означає автоматичне відхилення учасників з меншим річним доходом, якщо вони здатні продемонструвати інші джерела фінансування або наявність інших доказів фінансової спроможності.
Замовник також наголошує, що згідно з частиною 3 статті 16 Закону, вимога не передбачає виключення учасників на підставі обсягу їхнього доходу, якщо він менший за 100% від очікуваної вартості закупівлі, якщо учасник має відповідні фінансові ресурси чи інші підтвердження спроможності виконати контракт.
3. Щодо фінансового стану скаржника
Ми розуміємо, що за результатами діяльності скаржника на 01.10.2025 року його річний дохід становить 7 819 100,00 грн., що перевищує очікувану вартість предмета закупівлі. Проте вимога про наявність фінансової спроможності стосується не лише річного доходу, а й загального фінансового стану учасника. При цьому, замовник оцінює загальну спроможність учасника здійснювати закупівлю, а не лише доходи, тому доцільно подавати повний комплект фінансової звітності, що дозволить оцінити фінансову спроможність учасника.
4. Щодо правомірності вимог тендерної документації
Замовник вважає, що вимоги, визначені в тендерній документації, відповідають чинному законодавству України і не порушують права учасників. Вимога щодо підтвердження фінансової спроможності є частиною обґрунтованих критеріїв для забезпечення успішної реалізації закупівлі та гарантування виконання умов договору.
Таким чином, замовник не вбачає підстав для зміни чи скасування вимог, зазначених у тендерній документації, з огляду на їх відповідність вимогам чинного законодавства.
Висновок
Беручи до уваги викладене, замовник вважає, що вимога, зазначена у пункті 1.4 тендерної документації, є обґрунтованою та відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». Тому замовник не підтримує позицію скаржника і не має наміру змінювати умови тендерної документації.
Дата опублікування:
08.12.2025 08:23