-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Внесення змін до генерального плану с. Піддубці Луцького району Волинської області, код ДК 021:2015 71410000-5 Послуги у сфері містобудування
Аукціон
до початку аукціону залишилося 2 дні
1 000 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
21.11.2025 16:57 - 29.11.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2025-11-21-015365-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Номер:
1ea6516396f142e6b895885087b8025c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-21-015365-a.c2
Назва:
що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2025-11-21-015365-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Скарга:
За результатами ознайомлення Скаржника із умовами Тендерної документації, мною було виявлено встановлення Замовником дискримінаційних вимог в частині надання підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційних критерій:
1. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
2. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
3. Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 25.11.2025 21:48
- Додаток 3 - Договір № 006723 від 09.09.2024 р. 25.11.2025 21:48
- Додаток 4 - № 24-05-ДПТ від 17.01.2024 р. 25.11.2025 21:48
- Додаток 5 - № 60-03 від 28.03.2025 р. 25.11.2025 21:48
- Скарга 25.11.2025 21:48
- Додаток 1 - Кваліфікаційний сертифікат серії АА № 005015 від 22.09.2023 року 25.11.2025 21:48
- Додаток 2 - Кваліфікаційний сертифікат № 014823 від 25.05.2021 року 25.11.2025 21:48
- sign.p7s 25.11.2025 21:50
- рішення від 27.11.2025 № 17620.pdf 27.11.2025 15:53
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.12.2025 № 18038.pdf 08.12.2025 16:09
- рішення від 05.12.2025 № 18038.pdf 10.12.2025 13:29
- Додаток №2.docx 28.11.2025 16:14
- Додаток №4.docx 28.11.2025 16:14
- ПЕРЕЛІК ЗМІН 27.11.25.docx 28.11.2025 16:14
- Додаток №5.docx 28.11.2025 16:14
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ.PDF 28.11.2025 16:14
- Додаток №1 27.11.25.docx 28.11.2025 16:14
- Додаток №3.docx 28.11.2025 16:14
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ.docx 28.11.2025 16:14
- Тендерна документація 27.11.25.docx 28.11.2025 16:14
- Протокол 82.PDF 28.11.2025 16:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.11.2025 21:54
Дата розгляду скарги:
05.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.11.2025 15:53
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
10.12.2025 13:29
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
10.12.2025 13:29
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0dee4094a64a4a28956212f71e185f1f
Заголовок пункту скарги:
Підпунктом 1.2. пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації (далі – ТД) перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», а саме щодо обов’язковості - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Підпунктом 1.2. пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації (далі – ТД) перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», а саме щодо обов’язковості - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
«1.2.1. Довідка в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Зокрема, у довідці учасника має бути відображена інформація про наявність наступних працівників:
- архітектора з «розроблення містобудівної документації» (не менше 2-х);
- інженера-землевпорядника, працевлаштованого за основним місцем роботи, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-землевпорядника характеристикам професії (не менше 1-го);
- інженера-геодезиста, працевлаштованого за основним місцем роботи, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-геодезиста характеристикам професії (не менше 1-го).»
Скаржник вважає такі вимоги до кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» виключно дискримінаційними, надмірними та такими, що обмежують участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, зважаючи на наступне.
Предметом закупівлі є послуги з внесення змін до генерального плану с. Піддубці Луцького району Волинської області, код ДК 021:2015 71410000-5 Послуги у сфері містобудування.
Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» та Порядком.
Відповідно до пункту 3 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної документації», Розробником генерального плану населеного пункту може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України "Про архітектурну діяльність" та документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Відповідно до статті 7 Закону України «Про архітектурну діяльність», проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат».
Відповідно до Постанови КМУ від 23 травня 2011 р. № 554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури», кваліфікаційний сертифікат - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554».
Переліком видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію, який затвердженого Постановою КМУ від 23 травня 2011 р. №554, серед напрямів професійної кваліфікації, передбачено зокрема, розроблення містобудівної документації.
Так, з урахуванням предмету закупівлі відповідно до якого здійснюється розроблення містобудівної документації – внесення змін до генерального плану, у потенційного Виконавця за основним місцем роботи має бути працевлаштований сертифікований архітектор із сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації», що в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України.
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
- юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
- фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою
Частиною 3 ст. 26 Закону України «Про землеустрій» визначено, що Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію».
Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що надання ВСІХ послуг, передбачених предметом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у власному штаті працівників:
- архітектора проекту із чинним кваліфікаційним сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації»
та
- сертифікованого інженера-землевпорядника.
Встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Зауважимо, що вказані нормативно-правові акти встановлюють наявність 1 архітектора проекту та 1 інженера-землевпорядника, які мають відповідні кваліфікаційні сертифікати.
Скаржник має у складі працівників Головного архітектора проєкту, який отримав кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури з розроблення містобудівної документації та Інженера-землевпорядника, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що є повною мірою достатнім для розроблення містобудівної документації, у тому числі для надання послуг за предметом закупівлі, а саме:
- Березовська Ганна Петрівна, головний архітектор проекту, яка має кваліфікаційний сертифікат серії АА № 005015 від 22.09.2023 року (Додаток 1 до Скарги);
- Калюжний Євген Павлович, інженер-землевпорядник, який має кваліфікаційний сертифікат № 014823 від 25.05.2021 року та пройшов підвищення кваліфікації, що підтверджується свідоцтвом серії ПК 38639433/001591-25 від 30.04.2025 р. (Додаток 2 до Скарги);
Через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають у своєму штаті Архітектора, з «розроблення містобудівної документації» (не менше 2-х);, що не дає змогу Скаржнику прийняти участь у Закупівлі та порушує його законні права та інтереси, а також чинне законодавство у сфері містобудування та землевпорядкування, норми якого наведені у даному пункті Скарги.
Таким чином, вищенаведені вимоги про наявності не менше 2-х Архітектора, з «розроблення містобудівної документації» є надмірними та необґрунтованими, з огляду на наступне:
1) Скаржник перебуває є сертифікованим архітектором із чинним кваліфікаційним сертифікатам за напрямом «розроблення містобудівної документації», та перебуває у трудових відносинах з сертифікованим інженером-землевпорядником. Наявність зазначених працівників є більш ніж достатнім для повного та якісного надання послуг за предметом закупівлі.
2) Чинне законодавство не містить обов’язкових вимог про наявність у розробника містобудівної документації архітектора, з «розроблення містобудівної документації» та додаткового (більше ніж 1-го) сертифікованого архітектора.
3) Встановлення Замовником у ТД вище перелічених вимог суперечить нормам чинного законодавства, та не дає змогу Скаржнику прийняти участь у закупівлі, за умови наявності усіх необхідних працівників, які необхідні згідно чинного законодавства.
«1.2.1. Довідка в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Зокрема, у довідці учасника має бути відображена інформація про наявність наступних працівників:
- архітектора з «розроблення містобудівної документації» (не менше 2-х);
- інженера-землевпорядника, працевлаштованого за основним місцем роботи, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-землевпорядника характеристикам професії (не менше 1-го);
- інженера-геодезиста, працевлаштованого за основним місцем роботи, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-геодезиста характеристикам професії (не менше 1-го).»
Скаржник вважає такі вимоги до кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» виключно дискримінаційними, надмірними та такими, що обмежують участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, зважаючи на наступне.
Предметом закупівлі є послуги з внесення змін до генерального плану с. Піддубці Луцького району Волинської області, код ДК 021:2015 71410000-5 Послуги у сфері містобудування.
Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» та Порядком.
Відповідно до пункту 3 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної документації», Розробником генерального плану населеного пункту може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України "Про архітектурну діяльність" та документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Відповідно до статті 7 Закону України «Про архітектурну діяльність», проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат».
Відповідно до Постанови КМУ від 23 травня 2011 р. № 554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури», кваліфікаційний сертифікат - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554».
Переліком видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію, який затвердженого Постановою КМУ від 23 травня 2011 р. №554, серед напрямів професійної кваліфікації, передбачено зокрема, розроблення містобудівної документації.
Так, з урахуванням предмету закупівлі відповідно до якого здійснюється розроблення містобудівної документації – внесення змін до генерального плану, у потенційного Виконавця за основним місцем роботи має бути працевлаштований сертифікований архітектор із сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації», що в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України.
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
- юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
- фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою
Частиною 3 ст. 26 Закону України «Про землеустрій» визначено, що Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію».
Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що надання ВСІХ послуг, передбачених предметом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у власному штаті працівників:
- архітектора проекту із чинним кваліфікаційним сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації»
та
- сертифікованого інженера-землевпорядника.
Встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Зауважимо, що вказані нормативно-правові акти встановлюють наявність 1 архітектора проекту та 1 інженера-землевпорядника, які мають відповідні кваліфікаційні сертифікати.
Скаржник має у складі працівників Головного архітектора проєкту, який отримав кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури з розроблення містобудівної документації та Інженера-землевпорядника, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що є повною мірою достатнім для розроблення містобудівної документації, у тому числі для надання послуг за предметом закупівлі, а саме:
- Березовська Ганна Петрівна, головний архітектор проекту, яка має кваліфікаційний сертифікат серії АА № 005015 від 22.09.2023 року (Додаток 1 до Скарги);
- Калюжний Євген Павлович, інженер-землевпорядник, який має кваліфікаційний сертифікат № 014823 від 25.05.2021 року та пройшов підвищення кваліфікації, що підтверджується свідоцтвом серії ПК 38639433/001591-25 від 30.04.2025 р. (Додаток 2 до Скарги);
Через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають у своєму штаті Архітектора, з «розроблення містобудівної документації» (не менше 2-х);, що не дає змогу Скаржнику прийняти участь у Закупівлі та порушує його законні права та інтереси, а також чинне законодавство у сфері містобудування та землевпорядкування, норми якого наведені у даному пункті Скарги.
Таким чином, вищенаведені вимоги про наявності не менше 2-х Архітектора, з «розроблення містобудівної документації» є надмірними та необґрунтованими, з огляду на наступне:
1) Скаржник перебуває є сертифікованим архітектором із чинним кваліфікаційним сертифікатам за напрямом «розроблення містобудівної документації», та перебуває у трудових відносинах з сертифікованим інженером-землевпорядником. Наявність зазначених працівників є більш ніж достатнім для повного та якісного надання послуг за предметом закупівлі.
2) Чинне законодавство не містить обов’язкових вимог про наявність у розробника містобудівної документації архітектора, з «розроблення містобудівної документації» та додаткового (більше ніж 1-го) сертифікованого архітектора.
3) Встановлення Замовником у ТД вище перелічених вимог суперечить нормам чинного законодавства, та не дає змогу Скаржнику прийняти участь у закупівлі, за умови наявності усіх необхідних працівників, які необхідні згідно чинного законодавства.
×
-
Назва доказу:
Додаток 2 - Кваліфікаційний сертифікат № 014823 від 25.05.2021 року
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 - Кваліфікаційний сертифікат № 014823 від 25.05.2021 року
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 - Кваліфікаційний сертифікат серії АА № 005015 від 22.09.2023 року
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 - Кваліфікаційний сертифікат серії АА № 005015 від 22.09.2023 року
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів привести вимогу щодо кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», яка зазначена у підпункті 1.2. пункту 1 Додатку № 1 до ТД, у відповідність до чинного законодавства, зокрема виключити наступні вимоги: «(не менше 2-х)». Залишити: «1.2.1. Довідка в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Зокрема, у довідці учасника має бути відображена інформація про наявність наступних працівників: - архітектора з «розроблення містобудівної документації» (не менше 1-го); - інженера-землевпорядника, працевлаштованого за основним місцем роботи, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-землевпорядника характеристикам професії (не менше 1-го); - інженера-геодезиста, працевлаштованого за основним місцем роботи, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-геодезиста характеристикам професії (не менше 1-го).» Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: - додатки 1 та 2 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
dee6d7f8e2494f9891a2112a8d22bbec
Заголовок пункту скарги:
Підпунктом 1.3. пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації (далі – ТД) перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», а саме щодо обов’язковості - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Підпунктом 1.3. пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації (далі – ТД) перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», а саме щодо обов’язковості - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
«1.3.1. Довідку в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
Аналогічним вважається договір про надання послуг з розроблення містобудівної документації (код ДК 021:2015: 71410000-5 — Послуги у сфері містобудування)
Договір має бути укладений протягом останніх трьох років та має бути виконаний у повному обсязі. Вартість договору має становити не менше 70 % очікуваної вартості предмета закупівлі.»
Скаржник вважає таку вимогу до кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» дискримінаційною та такою, що обмежує участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, зважаючи на наступне:
Предметом оскаржуваної закупівлі є «Внесення змін до генерального плану с. Піддубці Луцького району Волинської області, код ДК 021:2015 71410000-5 Послуги у сфері містобудування».
Таким чином, фактичний обсяг послуг, що складають Предмет Закупівлі послуги у сфері містобудування.
Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все: Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій» та Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність».
Де склад та зміст відповідає вимогам Постанови Кабінету Міністрів України від 01 вересня 2021 р. № 926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації» та ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні».
Таким чином, встановивши вимогу щодо укладення аналогічного договору: вартість якого має становити не менше 70 % очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник суттєво обмежив можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, які мають аналогічні договори, укладені та завершені на менші суми.
Такі вимоги призводять до того, що досвід Скаржника є таким, що не відповідає абсолютним вимогам одночасно не можуть усі договори, що позбавляє мене Скаржника подати свою тендерну пропозицію та прийняти участь у закупівлі.
Законодавством передбачено кваліфікаційний критерій, що може встановлюватися Замовником, - досвід виконання аналогічного договору (з документальним підтвердженням).
При цьому, ЗУ «Про публічні закупівлі» не передбачає вимоги чи обмежень щодо вартості укладення аналогічного договору, тим більше, не містить жодного орієнтиру на 70 % вартість від очікуваної суми вартості предмета закупівлі, а саме у сумі 700 000 грн 00 коп (сімсот тисяч гривень 00 копійок).
Замовником жодним чином не аргументовано встановлення обмеження щодо дати укладення аналогічного договору, вартість якого має становити не менше 70 % очікуваної вартості предмета закупівлі, а відтак є не зрозумілим, чому потенційного учасника позбавлено можливості підтвердити досвід аналогічним договором, укладеним на інші суми.
Так у Скаржника наявний досвід виконання договорів на розробку містобудівної документації - детальний план території, де склад та зміст якої відповідає вимогам Постанови Кабінету Міністрів України від 01 вересня 2021 р. № 926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації» та ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», а саме:
1. Договір № 006723 від 09.09.2024 р. «Розроблення генерального плану с. Кам’яне Дніпровського району Дніпропетровської області, код ДК 021:2015 71410000-5 Послуги у сфері містобудування». Сума за договором 165 000 грн 00 коп. (сто шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок) що є 16,5 % від очікуваної вартості предмета закупівлі щодо якої розглядається Скарга. (Додаток 3 до Скарги).
2. Договір № 24/05-ДПТ від 17.01.2024 р.
«- «Детальний план території орієнтовною площею 0.9 га для розміщення укриття/сховища на земельній ділянці з кадастровим номером 3222484501:01:006:5100 по вулиці Ватутіна в селі Лісники Обухівського району Київської області» (ДПТ № 1);
- «Детальний план території орієнтовною площею 2.0 га для розміщення укриття/сховища на земельній ділянці з кадастровим номером 3221483301:01:019:0327 по вулиці Шкільній в селі Іванковичі Обухівського району Київської області» (ДПТ № 2);
- «Детальний план території орієнтовною площею 1.0 га для розміщення укриття/сховища на земельній ділянці з кадастровим номером 3222487001:01:005:5344 по вулиці Шкільній в селі Ходосівка Обухівського району Київської області» (ДПТ № 3);
- «Детальний план території орієнтовною площею 0.7 га для розміщення укриття/сховища на земельній ділянці з кадастровим номером 3222487001:01:002:5120 по вулиці Набережній в селі Ходосівка Обухівського району Київської області» (ДПТ № 4).» код ДК 021:2015: 71410000-5 Послуги у сфері містобудування. Сума за договором 99 957 грн 97 коп. (дев’яносто дев’ять тисяч дев’ятсот п’ятдесят сім гривень 97 копійок) що є 10 % (орієнтовно) від очікуваної вартості предмета закупівлі щодо якої розглядається Скарга. (Додаток 4 до Скарги).
3. Договір № 60/03 від 28.03.2025 р. «Детальний план частини території Богданівської територіальної громади в межах с. Богданівка провулок Парковий 1» код ДК 021:2015: 71410000-5 Послуги у сфері містобудування. Сума за договором 115 000 грн 00 коп. (сто п’ятнадцять тисяч гривень 00 копійок) що є 11,5 % від очікуваної вартості предмета закупівлі щодо якої розглядається Скарга. (Додаток 5 до Скарги).
Документальне підтвердження виконання вищевказаних договорів додаємо - Додаток 3, 4, 5 до Скарги.
Порушення прав Скаржника полягає у тому, що його аналогічних Договір, які відповідають іншим вимогам ТД, зокрема, щодо виконання основних видів робіт, не може бути ним надано для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору тільки з тієї підстави, що сума аналогічного договору є меншою ніж 70 % від очікуваної вартості предмета закупівлі, що встановлено Замовником безпідставно, а тому Скаржник не може підготувати пропозицію, яка б відповідала Оскаржуваній вимозі Документації.
Замовником жодним чином не обґрунтовано необхідність встановлення вимоги щодо суми виконання аналогічного договору, а викладення вимоги у такій редакції незаконно унеможливлює та безпідставно позбавляє Скаржника можливості використати наявний у нього аналогічний договір, що свідчить про безпідставність і незаконність такої вимоги, а також її дискримінаційний характер.
З огляду на викладене, попри наявність позитивного досвіду надання послуг, аналогічним за змістом до Предмету закупівлі, Скаржник позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі, внаслідок встановлення Замовником необґрунтованої та дискримінаційної вимоги щодо наявності у потенційного Учасника досвіду виконання саме аналогічного договору вартість яких складає менше 70% від очікуваної вартості предмета закупівлі.
«1.3.1. Довідку в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
Аналогічним вважається договір про надання послуг з розроблення містобудівної документації (код ДК 021:2015: 71410000-5 — Послуги у сфері містобудування)
Договір має бути укладений протягом останніх трьох років та має бути виконаний у повному обсязі. Вартість договору має становити не менше 70 % очікуваної вартості предмета закупівлі.»
Скаржник вважає таку вимогу до кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» дискримінаційною та такою, що обмежує участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, зважаючи на наступне:
Предметом оскаржуваної закупівлі є «Внесення змін до генерального плану с. Піддубці Луцького району Волинської області, код ДК 021:2015 71410000-5 Послуги у сфері містобудування».
Таким чином, фактичний обсяг послуг, що складають Предмет Закупівлі послуги у сфері містобудування.
Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все: Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій» та Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність».
Де склад та зміст відповідає вимогам Постанови Кабінету Міністрів України від 01 вересня 2021 р. № 926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації» та ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні».
Таким чином, встановивши вимогу щодо укладення аналогічного договору: вартість якого має становити не менше 70 % очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник суттєво обмежив можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, які мають аналогічні договори, укладені та завершені на менші суми.
Такі вимоги призводять до того, що досвід Скаржника є таким, що не відповідає абсолютним вимогам одночасно не можуть усі договори, що позбавляє мене Скаржника подати свою тендерну пропозицію та прийняти участь у закупівлі.
Законодавством передбачено кваліфікаційний критерій, що може встановлюватися Замовником, - досвід виконання аналогічного договору (з документальним підтвердженням).
При цьому, ЗУ «Про публічні закупівлі» не передбачає вимоги чи обмежень щодо вартості укладення аналогічного договору, тим більше, не містить жодного орієнтиру на 70 % вартість від очікуваної суми вартості предмета закупівлі, а саме у сумі 700 000 грн 00 коп (сімсот тисяч гривень 00 копійок).
Замовником жодним чином не аргументовано встановлення обмеження щодо дати укладення аналогічного договору, вартість якого має становити не менше 70 % очікуваної вартості предмета закупівлі, а відтак є не зрозумілим, чому потенційного учасника позбавлено можливості підтвердити досвід аналогічним договором, укладеним на інші суми.
Так у Скаржника наявний досвід виконання договорів на розробку містобудівної документації - детальний план території, де склад та зміст якої відповідає вимогам Постанови Кабінету Міністрів України від 01 вересня 2021 р. № 926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації» та ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», а саме:
1. Договір № 006723 від 09.09.2024 р. «Розроблення генерального плану с. Кам’яне Дніпровського району Дніпропетровської області, код ДК 021:2015 71410000-5 Послуги у сфері містобудування». Сума за договором 165 000 грн 00 коп. (сто шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок) що є 16,5 % від очікуваної вартості предмета закупівлі щодо якої розглядається Скарга. (Додаток 3 до Скарги).
2. Договір № 24/05-ДПТ від 17.01.2024 р.
«- «Детальний план території орієнтовною площею 0.9 га для розміщення укриття/сховища на земельній ділянці з кадастровим номером 3222484501:01:006:5100 по вулиці Ватутіна в селі Лісники Обухівського району Київської області» (ДПТ № 1);
- «Детальний план території орієнтовною площею 2.0 га для розміщення укриття/сховища на земельній ділянці з кадастровим номером 3221483301:01:019:0327 по вулиці Шкільній в селі Іванковичі Обухівського району Київської області» (ДПТ № 2);
- «Детальний план території орієнтовною площею 1.0 га для розміщення укриття/сховища на земельній ділянці з кадастровим номером 3222487001:01:005:5344 по вулиці Шкільній в селі Ходосівка Обухівського району Київської області» (ДПТ № 3);
- «Детальний план території орієнтовною площею 0.7 га для розміщення укриття/сховища на земельній ділянці з кадастровим номером 3222487001:01:002:5120 по вулиці Набережній в селі Ходосівка Обухівського району Київської області» (ДПТ № 4).» код ДК 021:2015: 71410000-5 Послуги у сфері містобудування. Сума за договором 99 957 грн 97 коп. (дев’яносто дев’ять тисяч дев’ятсот п’ятдесят сім гривень 97 копійок) що є 10 % (орієнтовно) від очікуваної вартості предмета закупівлі щодо якої розглядається Скарга. (Додаток 4 до Скарги).
3. Договір № 60/03 від 28.03.2025 р. «Детальний план частини території Богданівської територіальної громади в межах с. Богданівка провулок Парковий 1» код ДК 021:2015: 71410000-5 Послуги у сфері містобудування. Сума за договором 115 000 грн 00 коп. (сто п’ятнадцять тисяч гривень 00 копійок) що є 11,5 % від очікуваної вартості предмета закупівлі щодо якої розглядається Скарга. (Додаток 5 до Скарги).
Документальне підтвердження виконання вищевказаних договорів додаємо - Додаток 3, 4, 5 до Скарги.
Порушення прав Скаржника полягає у тому, що його аналогічних Договір, які відповідають іншим вимогам ТД, зокрема, щодо виконання основних видів робіт, не може бути ним надано для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору тільки з тієї підстави, що сума аналогічного договору є меншою ніж 70 % від очікуваної вартості предмета закупівлі, що встановлено Замовником безпідставно, а тому Скаржник не може підготувати пропозицію, яка б відповідала Оскаржуваній вимозі Документації.
Замовником жодним чином не обґрунтовано необхідність встановлення вимоги щодо суми виконання аналогічного договору, а викладення вимоги у такій редакції незаконно унеможливлює та безпідставно позбавляє Скаржника можливості використати наявний у нього аналогічний договір, що свідчить про безпідставність і незаконність такої вимоги, а також її дискримінаційний характер.
З огляду на викладене, попри наявність позитивного досвіду надання послуг, аналогічним за змістом до Предмету закупівлі, Скаржник позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі, внаслідок встановлення Замовником необґрунтованої та дискримінаційної вимоги щодо наявності у потенційного Учасника досвіду виконання саме аналогічного договору вартість яких складає менше 70% від очікуваної вартості предмета закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Додаток 5 - № 60-03 від 28.03.2025 р.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5 - № 60-03 від 28.03.2025 р.
-
-
Назва доказу:
Додаток 4 - № 24-05-ДПТ від 17.01.2024 р.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 - № 24-05-ДПТ від 17.01.2024 р.
-
-
Назва доказу:
Додаток 3 - Договір № 006723 від 09.09.2024 р.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 - Договір № 006723 від 09.09.2024 р.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів привести вимогу щодо кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», яка зазначена у підпункті 1.3 пункту 1 Додатку № 1 до ТД, у відповідність до чинного законодавства, зокрема виключити наступні вимоги: «Вартість договору має становити не менше 70 % очікуваної вартості предмета закупівлі.)». Залишити: «1.3.1. Довідку в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору). Аналогічним вважається договір про надання послуг з розроблення містобудівної документації (код ДК 021:2015: 71410000-5 — Послуги у сфері містобудування) Договір має бути укладений протягом останніх трьох років та має бути виконаний у повному обсязі.» Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: - додатки 3, 4 та 5 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
8934629e500442fdbe6e1cc8a93be5ad
Заголовок пункту скарги:
Підпунктом 5.3. пункту 5 Додатку № 1 до тендерної документації (далі – ТД) перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», а саме щодо обов’язковості надання - перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівл
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Підпунктом 5.3. пункту 5 Додатку № 1 до тендерної документації (далі – ТД) перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», а саме щодо обов’язковості надання - перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
«Надати в складі тендерної пропозиції чинний на момент подання сертифікат на систему управління якістю щодо відповідності ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» стосовно діяльності у сфері розроблення проектної містобудівної діяльності. Даний сертифікат повинен бути виданий на ім’я Учасника цих торгів уповноваженим органом у сфері сертифікації (з акредитацією НААУ).
Надати в складі тендерної пропозиції чинний на момент подання сертифікат на систему управління щодо протидії корупції щодо відповідності ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» стосовно діяльності у сфері розроблення проектної містобудівної діяльності. Даний сертифікат повинен бути виданий на ім’я Учасника цих торгів уповноваженим органом у сфері сертифікації (з акредитацією НААУ).»
Скаржник вважає таку вимогу до кваліфікаційного критерію «перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» дискримінаційною та такою, що обмежує участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, зважаючи на наступне:
По-перше: відсутність обґрунтування зв'язку з предметом закупівлі: Предметом закупівлі є розроблення містобудівної документації. Замовник не надав жодного обґрунтування, яким чином наявність саме цих конкретних сертифікатів чи будь-яких аналогічних (ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» та ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» / чи будь-яких аналогічних/подібних) впливає на якість кінцевого продукту – розробленої містобудівної документації (а саме, розроблення проекту внесення змін до генерального плану). Якість виконання робіт у сфері містобудування в першу чергу підтверджується наявністю відповідних дозвільних документів, кваліфікацією персоналу, досвідом виконання аналогічних робіт, що передбачено чинним законодавством України і регулюється: «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій», де згадок щодо потреби у сертифікатах (ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» та ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» / чи будь-яких аналогічних/подібних) які встановив Замовник немає.
По-друге: Обмеження кола учасників: Вимога наявності сертифікатів, виданих саме на ім'я Учасника акредитованим НААУ органом, створює штучну перевагу для тих суб'єктів господарювання, які вже мають такі сертифікати, та унеможливлює участь інших професійних та досвідчених компаній, які можуть підтвердити свою спроможність іншими, не менш ефективними способами. Замовник не передбачив можливості підтвердження еквівалентними документами чи іншими доказами відповідності.
По-третє: Непропорційність вимог: Вимога про наявність системи управління щодо протидії корупції (ISO 37001) є надмірною та непропорційною до предмета закупівлі. Вона стосується загальної внутрішньої організації діяльності підприємства, а не конкретного процесу розроблення документації, і не має прямого відношення до технічних характеристик послуги.
По-четверте: Порушення принципів закупівель: Зазначені вимоги порушують основні принципи публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням, а також недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Встановлення таких необґрунтованих та надмірних вимог обмежує конкуренцію та може призвести до того, що закупівлю буде проведено без достатньої кількості учасників, або переможцем стане компанія, яка має «формальні» сертифікати, але не обов'язково є найкращим виконавцем з точки зору фаховості.
З огляду на викладене, попри наявність позитивного досвіду надання послуг, аналогічним за змістом до Предмету закупівлі, Скаржник позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі, внаслідок встановлення Замовником необґрунтованої та дискримінаційної вимоги щодо наявності у потенційного Учасника (ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» та ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» / чи будь-яких аналогічних/подібних).
«Надати в складі тендерної пропозиції чинний на момент подання сертифікат на систему управління якістю щодо відповідності ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» стосовно діяльності у сфері розроблення проектної містобудівної діяльності. Даний сертифікат повинен бути виданий на ім’я Учасника цих торгів уповноваженим органом у сфері сертифікації (з акредитацією НААУ).
Надати в складі тендерної пропозиції чинний на момент подання сертифікат на систему управління щодо протидії корупції щодо відповідності ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» стосовно діяльності у сфері розроблення проектної містобудівної діяльності. Даний сертифікат повинен бути виданий на ім’я Учасника цих торгів уповноваженим органом у сфері сертифікації (з акредитацією НААУ).»
Скаржник вважає таку вимогу до кваліфікаційного критерію «перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» дискримінаційною та такою, що обмежує участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, зважаючи на наступне:
По-перше: відсутність обґрунтування зв'язку з предметом закупівлі: Предметом закупівлі є розроблення містобудівної документації. Замовник не надав жодного обґрунтування, яким чином наявність саме цих конкретних сертифікатів чи будь-яких аналогічних (ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» та ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» / чи будь-яких аналогічних/подібних) впливає на якість кінцевого продукту – розробленої містобудівної документації (а саме, розроблення проекту внесення змін до генерального плану). Якість виконання робіт у сфері містобудування в першу чергу підтверджується наявністю відповідних дозвільних документів, кваліфікацією персоналу, досвідом виконання аналогічних робіт, що передбачено чинним законодавством України і регулюється: «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій», де згадок щодо потреби у сертифікатах (ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» та ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» / чи будь-яких аналогічних/подібних) які встановив Замовник немає.
По-друге: Обмеження кола учасників: Вимога наявності сертифікатів, виданих саме на ім'я Учасника акредитованим НААУ органом, створює штучну перевагу для тих суб'єктів господарювання, які вже мають такі сертифікати, та унеможливлює участь інших професійних та досвідчених компаній, які можуть підтвердити свою спроможність іншими, не менш ефективними способами. Замовник не передбачив можливості підтвердження еквівалентними документами чи іншими доказами відповідності.
По-третє: Непропорційність вимог: Вимога про наявність системи управління щодо протидії корупції (ISO 37001) є надмірною та непропорційною до предмета закупівлі. Вона стосується загальної внутрішньої організації діяльності підприємства, а не конкретного процесу розроблення документації, і не має прямого відношення до технічних характеристик послуги.
По-четверте: Порушення принципів закупівель: Зазначені вимоги порушують основні принципи публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням, а також недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Встановлення таких необґрунтованих та надмірних вимог обмежує конкуренцію та може призвести до того, що закупівлю буде проведено без достатньої кількості учасників, або переможцем стане компанія, яка має «формальні» сертифікати, але не обов'язково є найкращим виконавцем з точки зору фаховості.
З огляду на викладене, попри наявність позитивного досвіду надання послуг, аналогічним за змістом до Предмету закупівлі, Скаржник позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі, внаслідок встановлення Замовником необґрунтованої та дискримінаційної вимоги щодо наявності у потенційного Учасника (ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» та ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» / чи будь-яких аналогічних/подібних).
×
-
Назва доказу:
Додаток 5 - № 60-03 від 28.03.2025 р.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5 - № 60-03 від 28.03.2025 р.
-
-
Назва доказу:
Додаток 4 - № 24-05-ДПТ від 17.01.2024 р.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 - № 24-05-ДПТ від 17.01.2024 р.
-
-
Назва доказу:
Додаток 3 - Договір № 006723 від 09.09.2024 р.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 - Договір № 006723 від 09.09.2024 р.
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 - Кваліфікаційний сертифікат № 014823 від 25.05.2021 року
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 - Кваліфікаційний сертифікат № 014823 від 25.05.2021 року
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 - Кваліфікаційний сертифікат серії АА № 005015 від 22.09.2023 року
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 - Кваліфікаційний сертифікат серії АА № 005015 від 22.09.2023 року
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів привести вимогу щодо «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», яка зазначена у підпункті 5.3 пункту 5 Додатку № 1 до ТД, у відповідність до чинного законодавства, зокрема виключити наступні вимоги: «Надати в складі тендерної пропозиції чинний на момент подання сертифікат на систему управління якістю щодо відповідності ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» стосовно діяльності у сфері розроблення проектної містобудівної діяльності. Даний сертифікат повинен бути виданий на ім’я Учасника цих торгів уповноваженим органом у сфері сертифікації (з акредитацією НААУ). Надати в складі тендерної пропозиції чинний на момент подання сертифікат на систему управління щодо протидії корупції щодо відповідності ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» стосовно діяльності у сфері розроблення проектної містобудівної діяльності. Даний сертифікат повинен бути виданий на ім’я Учасника цих торгів уповноваженим органом у сфері сертифікації (з акредитацією НААУ).» Залишити: Даний пункт виключити з переліку повністю та зобов’язати Замовника не встановлювати будь-яких аналогічних/подібних дискримінаційних вимог. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: - додатки 1, 2, 3, 4 та 5 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці.
Запити Органу оскарження
Номер:
4e2ff0b05cb04a87bf653d643decb8d8
Тема запиту:
Вимоги взято до уваги
Текст запиту:
підпункт 1.2. пункту 1 Додатку № 1 до ТД, викладено в редакції, запропонованій Скаржником:
«1.2.1. Довідка в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Зокрема, у довідці учасника має бути відображена інформація про наявність наступних працівників:
- архітектора з «розроблення містобудівної документації» (не менше 1-го);
- інженера-землевпорядника, працевлаштованого за основним місцем роботи, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-землевпорядника характеристикам професії (не менше 1-го);
- інженера-геодезиста, працевлаштованого за основним місцем роботи, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-геодезиста характеристикам професії (не менше 1-го).»
Дата опублікування:
28.11.2025 16:14
Номер:
e59d7f92ed42412192f68bc3128fb9da
Тема запиту:
Вимогу взято до уваги
Текст запиту:
підпункт 1.3 пункту 1 Додатку № 1 до ТД, викладено в редакції, запропонованій Скаржником:
«1.3.1. Довідку в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
Аналогічним вважається договір про надання послуг з розроблення містобудівної документації (код ДК 021:2015: 71410000-5 — Послуги у сфері містобудування)
Договір має бути укладений протягом останніх трьох років та має бути виконаний у повному обсязі.»
Дата опублікування:
28.11.2025 16:17
Номер:
648ec3a759db40f480e1ec8f99bb01ab
Тема запиту:
Вимога №3
Текст запиту:
підпункт 5.3 пункту 5 Додатку № 1 до ТД, виключено з переліку повністю.
Дата опублікування:
28.11.2025 16:20
Скарга
Скасована
КЕП
що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2025-11-21-015365-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Номер:
3bbd0771fc954bb4986fc34584885ae7
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-21-015365-a.a1
Назва:
що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2025-11-21-015365-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Скарга:
21 листопада 2025 року Підгайцівська сільська рада (далі – Замовник) розпочав процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за ідентифікатором закупівлі UA-2025-11-21-015365-a за предметом: Внесення змін до генерального плану с. Піддубці Луцького району Волинської області, код ДК 021:2015 71410000-5 Послуги у сфері містобудування.
Оприлюднена Замовником Тендерна документація за Закупівлею UA-2025-11-21-015365-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи № 74 від 21.11.2025 року (надалі – Тендерна документація), містить вимоги, які суперечать принципам здійснення закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Вимоги Тендерної документації є дискримінаційними, і, відповідно, обмежують право участі у Закупівлі суб’єктів господарювання, що можуть успішно надавати послуги по вищевказаному Предмету закупівлі, чим, в тому числі, порушують законні права та інтереси Скаржника, зокрема:
- на участь у Закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками;
- на перемогу в аукціоні у Закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками;
- на отримання замовлення від Замовника;
- на отримання прибутку від проведення власної господарської діяльності.
Підставою подання Скаржником скарги є: порушення Замовником процедури Закупівлі у відповідності до норм чинного законодавства, неправомірні дії Замовника стосовно встановлення ним дискримінаційних та таких, що суперечать законодавству вимог до потенційних Учасників, порушення прав та законних інтересів Скаржника.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 5 - № 60-03 від 28.03.2025 р. 25.11.2025 21:26
- Додаток 4 - № 24-05-ДПТ від 17.01.2024 р. 25.11.2025 21:26
- Додаток 3 - Договір № 006723 від 09.09.2024 р. 25.11.2025 21:26
- Додаток 2 - Кваліфікаційний сертифікат № 014823 від 25.05.2021 року 25.11.2025 21:26
- Додаток 1 - Кваліфікаційний сертифікат серії АА № 005015 від 22.09.2023 року 25.11.2025 21:26
- Скарга 25.11.2025 21:26
- Скарга 25.11.2025 21:26
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
25.11.2025 21:27
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b3e71c1e697049ee8ecba30c1c751788
Заголовок пункту скарги:
Підпунктом 1.2. пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації (далі – ТД) перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», а саме щодо обов’язковості - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Підпунктом 1.2. пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації (далі – ТД) перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», а саме щодо обов’язковості - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
«1.2.1. Довідка в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Зокрема, у довідці учасника має бути відображена інформація про наявність наступних працівників:
- архітектора з «розроблення містобудівної документації» (не менше 2-х);
- інженера-землевпорядника, працевлаштованого за основним місцем роботи, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-землевпорядника характеристикам професії (не менше 1-го);
- інженера-геодезиста, працевлаштованого за основним місцем роботи, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-геодезиста характеристикам професії (не менше 1-го).»
Скаржник вважає такі вимоги до кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» виключно дискримінаційними, надмірними та такими, що обмежують участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, зважаючи на наступне.
Предметом закупівлі є послуги з внесення змін до генерального плану с. Піддубці Луцького району Волинської області, код ДК 021:2015 71410000-5 Послуги у сфері містобудування.
Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» та Порядком.
Відповідно до пункту 3 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної документації», Розробником генерального плану населеного пункту може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України "Про архітектурну діяльність" та документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Відповідно до статті 7 Закону України «Про архітектурну діяльність», проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат».
Відповідно до Постанови КМУ від 23 травня 2011 р. № 554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури», кваліфікаційний сертифікат - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554».
Переліком видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію, який затвердженого Постановою КМУ від 23 травня 2011 р. №554, серед напрямів професійної кваліфікації, передбачено зокрема, розроблення містобудівної документації.
Так, з урахуванням предмету закупівлі відповідно до якого здійснюється розроблення містобудівної документації – внесення змін до генерального плану, у потенційного Виконавця за основним місцем роботи має бути працевлаштований сертифікований архітектор із сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації», що в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України.
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
- юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
- фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою
Частиною 3 ст. 26 Закону України «Про землеустрій» визначено, що Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію».
Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що надання ВСІХ послуг, передбачених предметом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у власному штаті працівників:
- архітектора проекту із чинним кваліфікаційним сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації»
та
- сертифікованого інженера-землевпорядника.
Встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Зауважимо, що вказані нормативно-правові акти встановлюють наявність 1 архітектора проекту та 1 інженера-землевпорядника, які мають відповідні кваліфікаційні сертифікати.
Скаржник має у складі працівників Головного архітектора проєкту, який отримав кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури з розроблення містобудівної документації та Інженера-землевпорядника, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що є повною мірою достатнім для розроблення містобудівної документації, у тому числі для надання послуг за предметом закупівлі, а саме:
- Березовська Ганна Петрівна, головний архітектор проекту, яка має кваліфікаційний сертифікат серії АА № 005015 від 22.09.2023 року (Додаток 1 до Скарги);
- Калюжний Євген Павлович, інженер-землевпорядник, який має кваліфікаційний сертифікат № 014823 від 25.05.2021 року та пройшов підвищення кваліфікації, що підтверджується свідоцтвом серії ПК 38639433/001591-25 від 30.04.2025 р. (Додаток 2 до Скарги);
Через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають у своєму штаті Архітектора, з «розроблення містобудівної документації» (не менше 2-х);, що не дає змогу Скаржнику прийняти участь у Закупівлі та порушує його законні права та інтереси, а також чинне законодавство у сфері містобудування та землевпорядкування, норми якого наведені у даному пункті Скарги.
Таким чином, вищенаведені вимоги про наявності не менше 2-х Архітектора, з «розроблення містобудівної документації» є надмірними та необґрунтованими, з огляду на наступне:
1) Скаржник перебуває є сертифікованим архітектором із чинним кваліфікаційним сертифікатам за напрямом «розроблення містобудівної документації», та перебуває у трудових відносинах з сертифікованим інженером-землевпорядником. Наявність зазначених працівників є більш ніж достатнім для повного та якісного надання послуг за предметом закупівлі.
2) Чинне законодавство не містить обов’язкових вимог про наявність у розробника містобудівної документації архітектора, з «розроблення містобудівної документації» та додаткового (більше ніж 1-го) сертифікованого архітектора.
3) Встановлення Замовником у ТД вище перелічених вимог суперечить нормам чинного законодавства, та не дає змогу Скаржнику прийняти участь у закупівлі, за умови наявності усіх необхідних працівників, які необхідні згідно чинного законодавства.
«1.2.1. Довідка в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Зокрема, у довідці учасника має бути відображена інформація про наявність наступних працівників:
- архітектора з «розроблення містобудівної документації» (не менше 2-х);
- інженера-землевпорядника, працевлаштованого за основним місцем роботи, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-землевпорядника характеристикам професії (не менше 1-го);
- інженера-геодезиста, працевлаштованого за основним місцем роботи, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-геодезиста характеристикам професії (не менше 1-го).»
Скаржник вважає такі вимоги до кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» виключно дискримінаційними, надмірними та такими, що обмежують участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, зважаючи на наступне.
Предметом закупівлі є послуги з внесення змін до генерального плану с. Піддубці Луцького району Волинської області, код ДК 021:2015 71410000-5 Послуги у сфері містобудування.
Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» та Порядком.
Відповідно до пункту 3 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної документації», Розробником генерального плану населеного пункту може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України "Про архітектурну діяльність" та документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Відповідно до статті 7 Закону України «Про архітектурну діяльність», проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат».
Відповідно до Постанови КМУ від 23 травня 2011 р. № 554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури», кваліфікаційний сертифікат - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554».
Переліком видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію, який затвердженого Постановою КМУ від 23 травня 2011 р. №554, серед напрямів професійної кваліфікації, передбачено зокрема, розроблення містобудівної документації.
Так, з урахуванням предмету закупівлі відповідно до якого здійснюється розроблення містобудівної документації – внесення змін до генерального плану, у потенційного Виконавця за основним місцем роботи має бути працевлаштований сертифікований архітектор із сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації», що в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України.
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
- юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
- фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою
Частиною 3 ст. 26 Закону України «Про землеустрій» визначено, що Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію».
Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що надання ВСІХ послуг, передбачених предметом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у власному штаті працівників:
- архітектора проекту із чинним кваліфікаційним сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації»
та
- сертифікованого інженера-землевпорядника.
Встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Зауважимо, що вказані нормативно-правові акти встановлюють наявність 1 архітектора проекту та 1 інженера-землевпорядника, які мають відповідні кваліфікаційні сертифікати.
Скаржник має у складі працівників Головного архітектора проєкту, який отримав кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури з розроблення містобудівної документації та Інженера-землевпорядника, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що є повною мірою достатнім для розроблення містобудівної документації, у тому числі для надання послуг за предметом закупівлі, а саме:
- Березовська Ганна Петрівна, головний архітектор проекту, яка має кваліфікаційний сертифікат серії АА № 005015 від 22.09.2023 року (Додаток 1 до Скарги);
- Калюжний Євген Павлович, інженер-землевпорядник, який має кваліфікаційний сертифікат № 014823 від 25.05.2021 року та пройшов підвищення кваліфікації, що підтверджується свідоцтвом серії ПК 38639433/001591-25 від 30.04.2025 р. (Додаток 2 до Скарги);
Через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають у своєму штаті Архітектора, з «розроблення містобудівної документації» (не менше 2-х);, що не дає змогу Скаржнику прийняти участь у Закупівлі та порушує його законні права та інтереси, а також чинне законодавство у сфері містобудування та землевпорядкування, норми якого наведені у даному пункті Скарги.
Таким чином, вищенаведені вимоги про наявності не менше 2-х Архітектора, з «розроблення містобудівної документації» є надмірними та необґрунтованими, з огляду на наступне:
1) Скаржник перебуває є сертифікованим архітектором із чинним кваліфікаційним сертифікатам за напрямом «розроблення містобудівної документації», та перебуває у трудових відносинах з сертифікованим інженером-землевпорядником. Наявність зазначених працівників є більш ніж достатнім для повного та якісного надання послуг за предметом закупівлі.
2) Чинне законодавство не містить обов’язкових вимог про наявність у розробника містобудівної документації архітектора, з «розроблення містобудівної документації» та додаткового (більше ніж 1-го) сертифікованого архітектора.
3) Встановлення Замовником у ТД вище перелічених вимог суперечить нормам чинного законодавства, та не дає змогу Скаржнику прийняти участь у закупівлі, за умови наявності усіх необхідних працівників, які необхідні згідно чинного законодавства.
×
-
Назва доказу:
Додаток 2 - Кваліфікаційний сертифікат № 014823 від 25.05.2021 року
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 - Кваліфікаційний сертифікат № 014823 від 25.05.2021 року
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 - Кваліфікаційний сертифікат серії АА № 005015 від 22.09.2023 року
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 - Кваліфікаційний сертифікат серії АА № 005015 від 22.09.2023 року
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів привести вимогу щодо кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», яка зазначена у підпункті 1.2. пункту 1 Додатку № 1 до ТД, у відповідність до чинного законодавства, зокрема виключити наступні вимоги: «(не менше 2-х)». Залишити: «1.2.1. Довідка в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Зокрема, у довідці учасника має бути відображена інформація про наявність наступних працівників: - архітектора з «розроблення містобудівної документації» (не менше 1-го); - інженера-землевпорядника, працевлаштованого за основним місцем роботи, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-землевпорядника характеристикам професії (не менше 1-го); - інженера-геодезиста, працевлаштованого за основним місцем роботи, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-геодезиста характеристикам професії (не менше 1-го).» Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: - додатки 1 та 2 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці.