• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Автомобільні шини

Завершена

200 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 21.11.2025 15:23 - 28.11.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 4d3a60d09c9e4446bc86ad93e22d379b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-21-013001-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 28.11.2025 15:58
Автор: ТОВ Поліпартс, Симонян Арман Миколайович +380675215535 poliparts.ua@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b2c8aae72b034626a0b0f7d943d65886
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі- ТОВ «ПОЛІПАРТС» (далі – Скаржник), виявив умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), а саме:


Відповідно до Додатку №2 до тендерної документації Технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі:

« Замовником приймаються до розгляду тендерні пропозиції Учасників з товаром, який визначений в технічній специфікації “ Технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі ” Країна-виробник: Країни ЄС, Японія, Корея».
Вимагаючи від Учасника надання товарів лише з певного обмеженого списку країн, Замовник тим самим порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема п. 4 ч. 1 цієї статті «недискримінація учасників та рівне ставлення до них» та ч. 4 ст. 23 «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"», адже тим самим Замовник штучно обмежує конкуренцію та звужує коло Учасників, чим не дає можливості прийняти участь в закупівлі Учасникам, зокрема і Скаржнику, які можуть та планують запропонувати Замовнику товар, який вироблений в інших країнах, що не входять до обмеженого списку, визначеного Замовником, але повністю відповідають визначеним Замовником технічним, кількісним та якісним характеристикам.

Дана вимога порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки ми, для прикладу, маємо намір запропонувати по поз. 1 товар автошина 195/65R15 91Н RXMOTION Performa DH51 RoadX, який відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам Замовника, але походить із Китаю, а не із визначених Замовником країн виробників.
Отже, вимога Замовника щодо надання товарів лише з певного обмеженого списку країн носить дискримінаційний характер по відношенню до тих Учасників, які можуть та планують запропонувати Замовнику товар, який вироблений в інших країнах, що не входять до обмеженого списку, визначеного Замовником, але повністю відповідають визначеним Замовником технічним, кількісним та якісним характеристикам. Окрім того, вказана вимога носить протизаконний характер, оскільки порушує вимоги ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі».

Замовником зазначено обґрунтування: Обгрунтування відповідно до положень частини 4 статті 23 Закону України “Про публічні закупівлі”: Замовник здійснює закупівлю шин для потреб службового автотранспорту Служби безпеки України, що вимагають підвищеної інтенсивності експлуатації автотранспорту на трасах та в умовах бездоріжжя, складних дорожніх умовах, підтримки постійного навантаження, повинні бути безшумні та маневрені, з урахуванням основних завдань, які покладені на органи СБУ в умовах збройної агресії рф на територію нашої держави.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище
вимоги Документації у вказаній редакції.

На нашу думку дана вимога прописана Замовником суто для звуження кола Учасників та дискримінації небажаних Замовнику Учасників з метою виключення їх можливості участі в закупівлі.


На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю документ:
«Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII (Текст для друку).pdf»,
«Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf».
Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації вимогу щодо надання товарів лише з певного списку країн, окрім тих, що заборонені чинним законодавством.
Подібного висновку дійшла Колегія АМКУ в Рішенні № 476 -р/пк-пз від 13.01.2025.

Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВ «ПОЛІПАРТС» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ТОВ «ПОЛІПАРТС» не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про закупівлю, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити постачання Товару у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Подібного висновку дійшла Колегія АМКУ в Рішенні № 476 -р/пк-пз від 13.01.2025.



Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників,
встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вваємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників» та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року (зі змінами).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації