-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Охоронні послуги (79710000-4)
В межах кошторисних призначень на відповідний період (закупівля на 2026 рік). Категорія замовника: органи соціального страхування (Пенсійний фонд України)
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишився день (до 17.12.25 14:35)
5 982 200.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
01
дн
05
год
01
хв
30
сек
Оплата за участь: 4 080.00 UAH
Період оскарження:
21.11.2025 14:34 - 14.12.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП
Скарга на умови
Номер:
371369518e1142d7b9ae46b89eecb3e8
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-21-011019-a.c2
Назва:
Скарга на умови
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ред 2 – копія.docx 13.12.2025 17:14
- Тендерна документація .docx 13.12.2025 17:14
- sign.p7s 13.12.2025 17:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.12.2025 17:36
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e3ec578e84534482ab124290f0af5d23
Заголовок пункту скарги:
Строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 17 грудня 2025 14:35. (Кінцевий строк подання тендерних пропозицій не узгоджується між собою.)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 17 грудня 2025 14:35.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» (далі - Скаржник), виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі, а саме:
Відповідно до п.1 розділу 4 тендерної документації: Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 17.12.2025.
В електронній системі закупівель вказано, Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 17 грудня 2025 14:35.
На підтвердження надаємо копію тендерної документації.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій не узгоджується між собою.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» (далі - Скаржник), виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі, а саме:
Відповідно до п.1 розділу 4 тендерної документації: Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 17.12.2025.
В електронній системі закупівель вказано, Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 17 грудня 2025 14:35.
На підтвердження надаємо копію тендерної документації.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій не узгоджується між собою.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація .docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови
Номер:
78bda0d76f0f466fb82768eb34eb1b32
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-21-011019-a.b1
Назва:
Скарга на умови
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1_Висновок_маломобільні_Успенська.pdf 27.11.2025 20:44
- Скарга ред 2.docx 27.11.2025 20:44
- 1,2,3,4 ліцензійні умови.docx 27.11.2025 20:44
- 4. ПРОЄКТ ДОГОВОРУ .doc 27.11.2025 20:44
- sign.p7s 27.11.2025 20:54
- рішення від 01.12.2025 №17707.pdf 01.12.2025 14:13
- інформація про резолютивну частину рішення від 08.12.2025 №18087.pdf 09.12.2025 11:59
- рішення від 08.12.2025 №18087.pdf 10.12.2025 16:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.11.2025 21:25
Дата розгляду скарги:
08.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.12.2025 14:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.12.2025 16:52
Дата виконання рішення Замовником:
12.12.2025 14:22
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.12.2025 №18087-р/пк-пз виконано. Зміни в Тендерну документацію внесено.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e6ee16ae704c4cbba410b6bd66df9abe
Заголовок пункту скарги:
1. Відповідно до п. 5 додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: 5.1. Сканований з оригіналу технічний звіт (з усіма додатками) з обстеження офісу Учасника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до п. 5 додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: 5.1. Сканований з оригіналу технічний звіт (з усіма додатками) з обстеження офісу Учасника щодо визначення доступності будівель та приміщень для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення відповідно до будівельних норм і правил з позитивним висновком щодо відповідності будівлі та приміщення вимогам ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд». У звіті має бути зазначено дата його складання, прізвище, ім’я, по батькові експерта та реєстраційні дані його кваліфікаційного сертифікату; 5.2. Копію витягу з реєстру будівельної діяльності щодо інформації про технічне обстеження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, що підтверджує внесення наданого звіту до реєстру; 5.3. Копію сертифікату експерта, що проводив обстеження.
По-перше, у Скаржника є висновок про відповідність нормативним вимогам вжитих заходів забезпечення безперешкодного доступу до приміщень офісу ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» за адресою: м.Одеса, вул. Успенська 99, а не технічний звіт.
По-друге, Ліцензійні умови не містять вимог про обов’язкову наявність саме:
1) технічного звіту (з усіма додатками) з обстеження офісу Учасника щодо визначення доступності будівель та приміщень для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення відповідно до будівельних норм і правил з позитивним висновком щодо відповідності будівлі та приміщення вимогам ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд», в якому має бути зазначено дата його складання, прізвище, ім’я, по батькові експерта та реєстраційні дані його кваліфікаційного сертифікату;
2) витягу з реєстру будівельної діяльності щодо інформації про технічне обстеження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, що підтверджує внесення наданого звіту до реєстру;
3) сертифікату експерта, що проводив обстеження.
На підтвердження надаємо копію ліцензійних умов.
Вказані вимоги розраховані на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з умови чинного законодавства.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
По-перше, у Скаржника є висновок про відповідність нормативним вимогам вжитих заходів забезпечення безперешкодного доступу до приміщень офісу ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» за адресою: м.Одеса, вул. Успенська 99, а не технічний звіт.
По-друге, Ліцензійні умови не містять вимог про обов’язкову наявність саме:
1) технічного звіту (з усіма додатками) з обстеження офісу Учасника щодо визначення доступності будівель та приміщень для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення відповідно до будівельних норм і правил з позитивним висновком щодо відповідності будівлі та приміщення вимогам ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд», в якому має бути зазначено дата його складання, прізвище, ім’я, по батькові експерта та реєстраційні дані його кваліфікаційного сертифікату;
2) витягу з реєстру будівельної діяльності щодо інформації про технічне обстеження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, що підтверджує внесення наданого звіту до реєстру;
3) сертифікату експерта, що проводив обстеження.
На підтвердження надаємо копію ліцензійних умов.
Вказані вимоги розраховані на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з умови чинного законодавства.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
1,2,3,4 ліцензійні умови.docx
-
-
Назва доказу:
Висновок маломобільні групи
-
Повʼязаний документ:
1_Висновок_маломобільні_Успенська.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
51a2e029bca34f61aeec6808e4082ea0
Заголовок пункту скарги:
Відповідно п.1.2 додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: 8.копію наказу про призначення посадової особи, відповідальної за охорону праці та посвідчення про походження зазначеною особою відповідного навчання. 10. Копію наказу про призначення відповідальної (их) за пожежну безпеку особи, що пройшла навчання з питань пожежної безпеки ...
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно п.1.2 додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: 8.копію наказу про призначення посадової особи, відповідальної за охорону праці та посвідчення про походження зазначеною особою відповідного навчання. 10. Копію наказу про призначення відповідальної (их) за пожежну безпеку особи, що пройшла навчання з питань пожежної безпеки та копію посвідчення про проходження навчання з питань пожежної безпеки. 11.2. На кожного працівника, який задіяний в наданні послуг на об’єктах Замовника скановану кольорову копію з оригіналу посвідчення, яке підтверджує проходження навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб підприємств установ та організацій, і підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях відповідно до Постанови КМУ від 26 червня 2013 року № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях».
Відповідно до додатку 2 до тендерної документації: Послуги повинні надаватись із забезпеченням вимог законодавства щодо охорони праці. Учасник має підтвердити наявність особи, відповідальної за охорону праці, яка пройшла відповідне навчання, наданням у складі тендерної пропозиції сканованої копії протоколу з перевірки знань з питань охорони праці та відповідного посвідчення, дійсних на кінцеву дату подання тендерних пропозицій.
Ліцензійні умови не містять вимог про обов’язкову наявність саме:
1) наказу про призначення посадової особи, відповідальної за охорону праці та посвідчення про походження зазначеною особою відповідного навчання;
2) наказу про призначення відповідальної (их) за пожежну безпеку особи, що пройшла навчання з питань пожежної безпеки та копію посвідчення про проходження навчання з питань пожежної безпеки;
3) посвідчень на кожного працівника, який задіяний в наданні послуг на об’єктах Замовника, які підтверджують проходження навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб підприємств установ та організацій, і підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях відповідно до Постанови КМУ від 26 червня 2013 року № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях»;
4) особи, відповідальної за охорону праці, яка пройшла відповідне навчання, з наявністю протоколу з перевірки знань з питань охорони праці та відповідного посвідчення, дійсних на кінцеву дату подання тендерних пропозицій.
На підтвердження надаємо копію ліцензійних умов.
Вказані вимоги розраховані на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з умови чинного законодавства.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до додатку 2 до тендерної документації: Послуги повинні надаватись із забезпеченням вимог законодавства щодо охорони праці. Учасник має підтвердити наявність особи, відповідальної за охорону праці, яка пройшла відповідне навчання, наданням у складі тендерної пропозиції сканованої копії протоколу з перевірки знань з питань охорони праці та відповідного посвідчення, дійсних на кінцеву дату подання тендерних пропозицій.
Ліцензійні умови не містять вимог про обов’язкову наявність саме:
1) наказу про призначення посадової особи, відповідальної за охорону праці та посвідчення про походження зазначеною особою відповідного навчання;
2) наказу про призначення відповідальної (их) за пожежну безпеку особи, що пройшла навчання з питань пожежної безпеки та копію посвідчення про проходження навчання з питань пожежної безпеки;
3) посвідчень на кожного працівника, який задіяний в наданні послуг на об’єктах Замовника, які підтверджують проходження навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб підприємств установ та організацій, і підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях відповідно до Постанови КМУ від 26 червня 2013 року № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях»;
4) особи, відповідальної за охорону праці, яка пройшла відповідне навчання, з наявністю протоколу з перевірки знань з питань охорони праці та відповідного посвідчення, дійсних на кінцеву дату подання тендерних пропозицій.
На підтвердження надаємо копію ліцензійних умов.
Вказані вимоги розраховані на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з умови чинного законодавства.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
1,2,3,4 ліцензійні умови.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
2e96a1bae8024228a9fc9a68e82096fb
Заголовок пункту скарги:
Відповідно п.12.1 додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування...
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
3. Відповідно п.12.1 додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці з територіального центру комплектування та соціальної підтримки (додається копія відповідного документа), крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації.
Ліцензійні умови передбачають наявність відомостей про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці, виданій територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, або військово-обліковому документі (додається копія відповідного документа), крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації.
Замовник завідомо змінив норму Ліцензійних умов в тендерній документації. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказані вимоги розраховані на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з умови чинного законодавства.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Ліцензійні умови передбачають наявність відомостей про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці, виданій територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, або військово-обліковому документі (додається копія відповідного документа), крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації.
Замовник завідомо змінив норму Ліцензійних умов в тендерній документації. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказані вимоги розраховані на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з умови чинного законодавства.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
1,2,3,4 ліцензійні умови.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
7723c9d9a155444fb4c56e275621cfed
Заголовок пункту скарги:
4. Відповідно додатку 2 до тендерної документації учасники мають надати: 5.9. У разі погіршення оперативної обстановки на об’єкті охорони Замовника, з метою тимчасового посилення поста охорони Виконавець тимчасово виставляє одного охоронника. ...
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
4. Відповідно додатку 2 до тендерної документації учасники мають надати: 5.9. У разі погіршення оперативної обстановки на об’єкті охорони Замовника, з метою тимчасового посилення поста охорони Виконавець тимчасово виставляє одного охоронника. 5.10. Вимагати в разі необхідності організувати Пост охорони на ґанку об'єкту охорони. 6. Вимоги до працівників Виконавця, які здійснюють охорону об'єктів, зазначених в п.п. 1 — 62: 6.1. Виконавець надає послуги з охорони кваліфікованими працівниками, які мають досвід виконання аналогічних послуг та володіють умінням попередити потенційну небезпеку і уникнути її, знають, як діяти в екстремальних ситуаціях, уміють швидко реагувати, не піддаватися паніці, аналізувати ситуацію, миттєво приймати рішення, володіють знаннями та навичками роботи з приладами охоронної та протипожежної сигналізації, засобами для гасіння пожежі. 6.2 Проведення замовником незалежної оцінки відповідності, або діяльності кожного охоронника, в разі незадовільної оцінки, заміна даного охоронника.
Відповідно до п. 8.3.17 додатку 3 до тендерної документації: Забезпечити своїх працівників на Об’єктах Замовника, зазначених у п. 1 - 14 Додатку № 1 до цього Договору, технічною можливістю з передачі сигналів тривоги (“Тривожна кнопка”) та з прийняття сигналів “Повітряна Тривога” на об'єкті Замовника, зазначеного у п. 1 Додатку № 1 до цього Договору .
Відповідно до п. 8.3.19 додатку 3 до тендерної документації: 8.3.19. Забезпечити дотримання на Об'єктах, зазначених у п. 1 - 14 Додатку № 1 до цього Договору, встановлених правил пожежної безпеки.
Відповідно до п. 8.3.24 додатку 3 до тендерної документації: У разі необхідності тимчасового посилення постів на Об'єктах, зазначених у п. 1 - 14 Додатку № 1 до цього Договору – виставити додаткові пости охорони за власний рахунок.
Відповідно до п. 8.3.25 додатку 3 до тендерної документації: Надати в безоплатне користування на строк надання Послуг технічні засоби, необхідні для надання Послуг з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації, встановлених в приміщеннях Замовника.
Відповідно до п. 8.3.26 додатку 3 до тендерної документації: Забезпечити заміну охоронника (працівника) у разі його невідповідності за результатами проведеної оцінки Замовником.
По-перше, тендерна документація не встановлює визначення терміну «оперативна обстановка», обставини її погіршення, обставини, за якими можна спостерігати її спад або перегляду.
По-друге, тендерна документація не встановлює перелік об’єктів, на ганку яких потрібно буде організувати додатковий пост охорони, час такого посту, умови його скасування.
Відсутність можливості визначення точної кількості задіяних охоронців позбавляє можливості Скаржника прорахувати свою цінову пропозицію.
По-третє, Ліцензійні умови не передбачають обов’язкової наявності знань у та навичок працівників з роботи з приладами охоронної та протипожежної сигналізації, засобами для гасіння пожежі.
По-четверте, тендерна документація не містить умов проведення замовником незалежної оцінки відповідності або діяльності кожного охоронника. В разі незадовільної оцінки замовник може заміна охоронника, що є прямим втручання в господарську діяльність підрядника. Замовник може на власний розсуд та за власними непрописаними критеріями може зобов’язати замінити будь-якого охоронця.
По-п’яте, Ліцензійні умови не передбачають обов’язкової наявності у працівників суб’єкта господарювання засобів прийняття сигналів “Повітряна Тривога”.
По-шосте, тендерна документація не містить переліку правил пожежної безпеки, які мають бути дотримані. При цьому, охоронники не є кваліфікованими працівниками в частині дотримання умов пожежної безпеки та не має бути.
По-сьоме, предметом закупівлі не є будь-яке надання технічних засобів в оренду.
По-восьме, відповідно до п. 5.1. Виконавець забезпечує виконання Договору у формі банківської гарантії (безумовної та безвідкличної) у розмірі 3 % (три відсотки) від вартості Договору. 5.2. Строк дії банківської гарантії до 07 січня 2027 року. 5.5. Забезпечена банківська гарантія повинна свідчити про обов’язок банка виплатити Замовнику суму забезпечення виконання Договору у разі невиконання, неякісного виконання або відмови Виконавця від виконання зобов’язань, визначених даним Договором.
Будь-яка дія, яку Замовник буде вважати порушенням буде мати наслідком зняття забезпечення виконання договору.
Проект договору замовника містить ряд дискримінаційних та оціночних критеріїв, які надають можливість замовнику прямо втручатись в господарську діяльність підрядника. Проект договору містить заздалегідь невигідні для підрядника умови. Підрядник з високою вірогідністю буде змушений залишитись без забезпечення виконання договору, у випадку залишення вищенаведених вимог проекту договору. На підтвердження надаємо копію проекту договору.
Вказані вимоги розраховані на учасників торгів, до яких вони не будуть застосовані, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Відповідно до п. 8.3.17 додатку 3 до тендерної документації: Забезпечити своїх працівників на Об’єктах Замовника, зазначених у п. 1 - 14 Додатку № 1 до цього Договору, технічною можливістю з передачі сигналів тривоги (“Тривожна кнопка”) та з прийняття сигналів “Повітряна Тривога” на об'єкті Замовника, зазначеного у п. 1 Додатку № 1 до цього Договору .
Відповідно до п. 8.3.19 додатку 3 до тендерної документації: 8.3.19. Забезпечити дотримання на Об'єктах, зазначених у п. 1 - 14 Додатку № 1 до цього Договору, встановлених правил пожежної безпеки.
Відповідно до п. 8.3.24 додатку 3 до тендерної документації: У разі необхідності тимчасового посилення постів на Об'єктах, зазначених у п. 1 - 14 Додатку № 1 до цього Договору – виставити додаткові пости охорони за власний рахунок.
Відповідно до п. 8.3.25 додатку 3 до тендерної документації: Надати в безоплатне користування на строк надання Послуг технічні засоби, необхідні для надання Послуг з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації, встановлених в приміщеннях Замовника.
Відповідно до п. 8.3.26 додатку 3 до тендерної документації: Забезпечити заміну охоронника (працівника) у разі його невідповідності за результатами проведеної оцінки Замовником.
По-перше, тендерна документація не встановлює визначення терміну «оперативна обстановка», обставини її погіршення, обставини, за якими можна спостерігати її спад або перегляду.
По-друге, тендерна документація не встановлює перелік об’єктів, на ганку яких потрібно буде організувати додатковий пост охорони, час такого посту, умови його скасування.
Відсутність можливості визначення точної кількості задіяних охоронців позбавляє можливості Скаржника прорахувати свою цінову пропозицію.
По-третє, Ліцензійні умови не передбачають обов’язкової наявності знань у та навичок працівників з роботи з приладами охоронної та протипожежної сигналізації, засобами для гасіння пожежі.
По-четверте, тендерна документація не містить умов проведення замовником незалежної оцінки відповідності або діяльності кожного охоронника. В разі незадовільної оцінки замовник може заміна охоронника, що є прямим втручання в господарську діяльність підрядника. Замовник може на власний розсуд та за власними непрописаними критеріями може зобов’язати замінити будь-якого охоронця.
По-п’яте, Ліцензійні умови не передбачають обов’язкової наявності у працівників суб’єкта господарювання засобів прийняття сигналів “Повітряна Тривога”.
По-шосте, тендерна документація не містить переліку правил пожежної безпеки, які мають бути дотримані. При цьому, охоронники не є кваліфікованими працівниками в частині дотримання умов пожежної безпеки та не має бути.
По-сьоме, предметом закупівлі не є будь-яке надання технічних засобів в оренду.
По-восьме, відповідно до п. 5.1. Виконавець забезпечує виконання Договору у формі банківської гарантії (безумовної та безвідкличної) у розмірі 3 % (три відсотки) від вартості Договору. 5.2. Строк дії банківської гарантії до 07 січня 2027 року. 5.5. Забезпечена банківська гарантія повинна свідчити про обов’язок банка виплатити Замовнику суму забезпечення виконання Договору у разі невиконання, неякісного виконання або відмови Виконавця від виконання зобов’язань, визначених даним Договором.
Будь-яка дія, яку Замовник буде вважати порушенням буде мати наслідком зняття забезпечення виконання договору.
Проект договору замовника містить ряд дискримінаційних та оціночних критеріїв, які надають можливість замовнику прямо втручатись в господарську діяльність підрядника. Проект договору містить заздалегідь невигідні для підрядника умови. Підрядник з високою вірогідністю буде змушений залишитись без забезпечення виконання договору, у випадку залишення вищенаведених вимог проекту договору. На підтвердження надаємо копію проекту договору.
Вказані вимоги розраховані на учасників торгів, до яких вони не будуть застосовані, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
1,2,3,4 ліцензійні умови.docx
-
-
Назва доказу:
Проект договору
-
Повʼязаний документ:
4. ПРОЄКТ ДОГОВОРУ .doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Запити Органу оскарження
Номер:
82f3aa0366a84f1abe18b0680a81f038
Тема запиту:
з питань порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі
Текст запиту:
1. Відповідно до підпункту 5 пункту 8 Розділу «Організаційні вимоги» Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затвердженими постановою КМУ від 18 листопада 2015 року № 960 (надалі Ліцензійні умови), передбачено, що Суб’єкт охоронної діяльності забезпечує необхідні умови для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, в яких здійснюється обслуговування замовників охоронних послуг.
Відповідно до цих Ліцензійних умов Скаржник, як суб’єкт охоронної діяльності, має відповідати організаційним, кадровим і технологічним вимогам до матеріально-технічної бази ліцензіата, що є обов’язковими для виконання під час провадження охоронної діяльності.
Вимоги ДЕРЖАВНИХ БУДІВЕЛЬНИХ НОРМ УКРАЇНИ «Інклюзивність будівель і споруд" (ДБН В.2.2-40:2018) є обов'язковими для виконання усіма юридичними та фізичними особами на території України (окрім будівництва індивідуальних житлових будинків).
Підставою для висновку щодо доступності місць провадження господарської діяльності для маломобільних груп населення, відповідно до державних будівельних норм, правил і стандартів (ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30 листопада 2018 року № 327), може слугувати (не виключно) документальне підтвердження фахівця з питань технічного обстеження будівель та споруд (експерта), який має відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Таким документальним підтвердженням є звіт про проведення технічного обстеження щодо відповідності нормам безпечного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до будівель і споруд, в яких здійснюється обслуговування замовників охоронних послуг. При цьому у звіті зазначаються дата його складання, прізвище, ім’я, по батькові експерта та реєстраційні дані його кваліфікаційного сертифікату.
Інформацію про експертів, включених до реєстру атестованих осіб, можна отримати, зокрема, на порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (реєстр будівельної діяльності – атестовані особи – експерти).
Місце здійснення (провадження) господарської діяльності – це місце, де суб’єкт господарювання фактично здійснює свою діяльність і яке, відповідно, може відрізнятись від адреси місця реєстрації суб’єкту господарювання.
Отже Вимога Замовника не встановлює жодних нових чи дискримінаційних умов, а лише передбачає документальне підтвердження виконання обов’язку, встановленого підпунктом 5 пункту 8 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності.
2. Відповідно до пункту 15 Розділу «Кадрові вимоги» Ліцензійних умов, передбачено, що Охоронники, охоронці повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та залежно від об’єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним наказом Мінпраці від 29 грудня 2004 року № 336 «Про затвердження Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників» (надалі Наказ Мінпраці №336). Рівень відповідності кваліфікаційним вимогам документально підтверджується згідно із законодавством.
Відповідно наказу Мінпраці №336 (який вказано у пункті 15 Ліцензійних умов) «Фахівець з організації майнової та особистої безпеки» повинен знати норми та правила охорони праці та протипожежної безпеки.
Відповідно наказу Мінпраці №336 (який вказано у пункті 15 Ліцензійних умов) «Охоронник» відповідно до покладених завдань та обов’язків: за особливими умовами договору веде реєстрацію показань приладів екологічної та локальної пожежної безпеки, наглядає за устаткуванням, яке встановлено на об'єкті, що охороняється, додержуючись чинних норм з охорони праці. Та повинен знати правила та норми з охорони праці, екологічної та пожежної безпеки,порядок надання першої медичної допомоги.
Відповідно до пункту 15 Розділу «Кадрові вимоги» Ліцензійних умов, передбачено, що Рівень відповідності кваліфікаційним вимогам документально підтверджується згідно із законодавством.
Так, Відповідно до статі 153 «Створення безпечних і нешкідливих умов праці» Глави XI ОХОРОНА ПРАЦІ Кодексу законів про працю України на всіх підприємствах, в установах, організаціях створюються безпечні і нешкідливі умови праці.
Забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці покладається на роботодавця, крім випадків укладення між працівником та роботодавцем трудового договору про дистанційну роботу.
На роботодавця покладається обов’язок проведення інструктажу (навчання) працівників з питань охорони праці, протипожежної безпеки.
Відповідно до статті 13 Управління охороною праці та обов’язки роботодавця Закону України «Про охорону праці» Роботодавець зобов’язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме:
• створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов’язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання;
• забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом;
• розробляє й затверджує положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства, встановлює правила виконання робіт і поведінки працівників, забезпечує безоплатно працівників нормативно-правовими актами та актами підприємства з охорони праці;
Відповідно до статті 20 «Завдання і обов’язки суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» КОДЕКСУ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ УКРАЇНИ
1. До завдань і обов’язків суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - суб’єкти господарювання) у сфері цивільного захисту належить:
1) забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об’єктах суб’єкта господарювання;
2) забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників засобами індивідуального захисту;
2-1) забезпечення засобами колективного захисту всіх своїх працівників та інших категорій населення:
відвідувачів - для об’єктів та місць з масовим перебуванням людей;
учасників освітнього процесу - для закладів освіти;
пацієнтів (у стаціонарах) - для закладів охорони здоров’я;
вихованців (підопічних) - для інтернатних установ соціального захисту населення;
8) здійснення навчання працівників діям у надзвичайних ситуаціях та в умовах особливого періоду, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки, забезпечення проходження в установлені строки навчання на територіальних курсах, у навчально-методичних центрах цивільного захисту та безпеки життєдіяльності працівників з числа керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією та здійсненням заходів цивільного захисту;
11) проведення об’єктових тренувань і навчань з питань цивільного захисту;
19) розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання;
20) розроблення і затвердження інструкцій та видання наказів з питань пожежної безпеки, у тому числі щодо призначення особи (осіб), відповідальної (відповідальних) за забезпечення пожежної безпеки, здійснення контролю за їх виконанням;
21) забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту;
2. Організація заходів цивільного захисту суб’єкта господарювання здійснюється підрозділами (посадовими особами) з питань цивільного захисту, які створюються (призначаються) керівниками зазначених суб’єктів господарювання з урахуванням таких вимог:
4) у суб’єктах господарювання з чисельністю працюючих до 200 осіб призначаються особи з питань цивільного захисту за рахунок штатної чисельності суб’єкта господарювання.
Відповідно до пункту 2 ІІ Розділу Організаційні заходи щодо забезпечення пожежної безпеки Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України 30.12.2014 № 1417 Керівник підприємства повинен визначити обов’язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, призначити відповідальних за пожежну безпеку окремих будівель, споруд, приміщень, дільниць, технологічного та інженерного устаткування, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту.
Обов’язки щодо забезпечення пожежної безпеки, утримання та експлуатації засобів протипожежного захисту передбачаються у посадових інструкціях, обов’язках, положеннях про підрозділ.
Отже Замовником на виконання Ліцензійних вимог та виходячи з Вимог КОДЕКСУ ЗАКОНІВ про працю України, КОДЕКСУ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ УКРАЇНИ, ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про охорону праці», Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України 30.12.2014 № 1417 включив до Тендерної документації вимоги щодо наявності відповідальної осіб з охорони праці, пожежної безпеки та у сфері цивільного захисту, які є обов'язковими для роботодавця відповідно до чинного законодавства України.
Вимога Замовника не встановлює жодних нових чи дискримінаційних умов, а лише передбачає документальне підтвердження виконання обов’язку, встановленого пунктом 15 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності.
3. Замовником у пункті 12.1 додатку №1 до Тендерної закупівлі розширено вимога у наданні довідки Відповідно до пункту 17 Розділу «Кадрові вимоги» Ліцензійних умов та жодним чином не змінювались вимоги Ліцензійних умов.
Щодо зауважень до проєкту Договору.
В описі зауважень до Договору Скаржника не зрозуміло що саме не відповідає Тендерній документації, чи які законодавчі акти порушив Замовник під час підготовки проєкту Договору. На надані зауваження повідомляємо наступне:
Дотримання охоронцями правил пожежної безпеки не є дискримінаційними та відповідають вимогам наказу Мінпраці №336 (який вказано у пункті 15 Ліцензійних умов) «Охоронник» вповинен знати правила та норми з охорони праці, екологічної та пожежної безпеки, порядок надання першої медичної допомоги.
Вимоги щодо перевірки відповідності та заміни охоронника (працівника) у разі його невідповідності за результатами проведеної оцінки Замовником необхідні виключно для забезпечення якісного надання послуг Виконавцем, а не для втручання в його господарську діяльність.
Вимоги щодо тимчасового посилення постів та надання технічних засобів, необхідних для моніторингу сигналів тривоги, є об’єктивно необхідними, зважаючи на діючий режим воєнного стану, постійні обстріли цивільної інфраструктури та можливе погіршення безпекової ситуації, а необхідність прийняття сигналів «Повітряна тривога» також ґрунтується на умовах технічного завдання, зокрема п. 4.1.2 Додатку 2 тендерної документації, де зазначено, що Виконавець повинен невідкладно забезпечити вільний, безперешкодний доступ усіх бажаючих мешканців с-ще Велика Михайлівка до «Укриття» під час сигналу «Повітряна Тривога».
Виходячи з наведеного вище та керуючись статтею 18 Закону прошу Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відмовити ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» у задоволенні скарги від 27 листопада 2025 року UA-2025-11-21-011019-a.b1 по закупівлі UA-2025-11-21-011019-a повністю.
Дата опублікування:
03.12.2025 18:21