-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Страхування відповідальності АТ "НАЕК "Енергоатом", у користуванні якого є об’єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 3 дні (до 28.11.25 16:00)
72 520.00
UAH без ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
03
дн
00
год
05
хв
20
сек
Оплата за участь: 408.00 UAH
Період оскарження:
20.11.2025 14:33 - 25.11.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
7ceb7e3abccd455f984ffd72e41dae11
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-20-011454-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ - АТ НАЕК Енергоатом 6.pdf.p7s 24.11.2025 17:11
- Скарга до АМКУ - АТ НАЕК Енергоатом 6.pdf 24.11.2025 17:11
- Скарга до АМКУ - АТ НАЕК Енергоатом 6.docx 24.11.2025 17:11
- 54838.pdf.p7s 24.11.2025 17:11
- 54838.pdf 24.11.2025 17:11
- Договір 402Т страхування.pdf 24.11.2025 17:11
- sign.p7s 24.11.2025 17:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.11.2025 18:03
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
98c4b4dffccc479ba95c0edc68f58b5f
Заголовок пункту скарги:
Підпунктом 3.2. пункту 3 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкову вимогу, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Підпунктом 3.2. пункту 3 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкову вимогу, якій повинен відповідати та/або які повинен виконати учасник, а саме: учасник повинен надати документ Національного банку України або довідка у довільній формі (з підтверджуючими документами Національного банку України) про те, що Страховику за результатами оцінювання, відповідно до Положення про встановлення критеріїв, за якими визначається профіль ризику надавачів фінансових послуг, затвердженого Постановою Правління НБУ від 08.11.2023 № 143, визначено профіль ризику та присвоєно один з таких балів: «1» або «2» та віднесено до однієї з груп суспільної важливості «1» або «2».
1. Щодо ступеню ризику та рівня суспільної важливості учасника (пп. 3.2. п. 3 дод. № 1 до ТД).
Прийняти участь в закупівлі може виключно Учасник, який має ступінь ризику «1» або «2» та рівень суспільної важливості «1» або «2».
Скаржник має ступінь ризику на рівні «2», а суспільну важливість на рівні «3», а тому і не може прийняти участь в закупівлі.
08.11.2023 р. Постановою Правління НБУ № 143 затверджено Положення про встановлення критеріїв, за якими визначається профіль ризику надавачів фінансових послуг, їх суспільна важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку України (далі – Положення).
Вказане Положення визначає критерії, за якими Національний банк визначає профіль ризику надавачів фінансових послуг (крім банків) (далі - профіль ризику), їх суспільну важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку, з метою визначення інтенсивності наглядових дій пруденційного нагляду (включаючи періодичність проведення планових інспекційних перевірок, окремих заходів під час здійснення безвиїзного пруденційного нагляду) щодо надавачів фінансових послуг, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк, та порядок їх застосування.
Тобто, на підставі даного Положення НБУ визначає інтенсивність (періодичність) здійснення перевірок страхових компаній.
Відповідно до пп. 2 п. 6 Положення, критерії для визначення суспільної важливості страховика / кредитної спілки / фінансової компанії, ломбарду, встановлені у додатках 4-6 до цього Положення.
Згідно таблиці 1 додатку № 4 до Положення, страховикам із суспільною важливістю із рівнем «3» характерні наступні показники:
- Частка чистих страхових премій у загальному обсязі чистих страхових премій або частка резерву премій за лініями бізнесу накопичувального страхування життя у технічних резервах зі страхування життя складає від 0,5% (включно) до 2%;
- Частка страхових премій (валових) страховика, нарахованих за договорами страхування, укладеними зі страхувальниками фізичними особами, у валових страхових преміях складає від 5% (включно) до 25%;
- Загальна вартість активів (згідно з регуляторним балансом) страховика на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 50 (включно) до 100 млн грн.;
- Середній обсяг сформованих технічних резервів за період оцінювання на кожну звітну дату складає від 20 до 40 млн грн. включно;
- Розгалуженість мережі страховика (кількість відокремлених підрозділів) на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 1 до 3 одиниць включно.
Вищевказані показники критерію суспільної важливості Скаржника характерні страховику, який має значне перевищення нормавно встановлених регулятором (НБУ) активів, технічних резервів, має значний валовий дохід, має переважну частину доходів від юридичних осіб, головний офіс у м. Києві достатню розгалуженість структурних підрозділів в регіонах країни для якісного надання страхових послуг!
Отже, Скаржник є достатньо потужним та успішним страховиком на фінансовому ринку України із переважним орієнтуванням на клієнтський портфель з юридичних осіб, яким являється і Замовник!
Враховуючи вищенаведене, рівень суспільної важливості страховика жодним чином не впливає на якість надання страхових послуг, зокрема і юридичній особі.
Враховуючи наведене, зазначена вище обов’язкова умова Тендерної документації є дискримінаційною та такою, що порушує права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, а тому має бути видалена Замовником.
1. Щодо ступеню ризику та рівня суспільної важливості учасника (пп. 3.2. п. 3 дод. № 1 до ТД).
Прийняти участь в закупівлі може виключно Учасник, який має ступінь ризику «1» або «2» та рівень суспільної важливості «1» або «2».
Скаржник має ступінь ризику на рівні «2», а суспільну важливість на рівні «3», а тому і не може прийняти участь в закупівлі.
08.11.2023 р. Постановою Правління НБУ № 143 затверджено Положення про встановлення критеріїв, за якими визначається профіль ризику надавачів фінансових послуг, їх суспільна важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку України (далі – Положення).
Вказане Положення визначає критерії, за якими Національний банк визначає профіль ризику надавачів фінансових послуг (крім банків) (далі - профіль ризику), їх суспільну важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку, з метою визначення інтенсивності наглядових дій пруденційного нагляду (включаючи періодичність проведення планових інспекційних перевірок, окремих заходів під час здійснення безвиїзного пруденційного нагляду) щодо надавачів фінансових послуг, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк, та порядок їх застосування.
Тобто, на підставі даного Положення НБУ визначає інтенсивність (періодичність) здійснення перевірок страхових компаній.
Відповідно до пп. 2 п. 6 Положення, критерії для визначення суспільної важливості страховика / кредитної спілки / фінансової компанії, ломбарду, встановлені у додатках 4-6 до цього Положення.
Згідно таблиці 1 додатку № 4 до Положення, страховикам із суспільною важливістю із рівнем «3» характерні наступні показники:
- Частка чистих страхових премій у загальному обсязі чистих страхових премій або частка резерву премій за лініями бізнесу накопичувального страхування життя у технічних резервах зі страхування життя складає від 0,5% (включно) до 2%;
- Частка страхових премій (валових) страховика, нарахованих за договорами страхування, укладеними зі страхувальниками фізичними особами, у валових страхових преміях складає від 5% (включно) до 25%;
- Загальна вартість активів (згідно з регуляторним балансом) страховика на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 50 (включно) до 100 млн грн.;
- Середній обсяг сформованих технічних резервів за період оцінювання на кожну звітну дату складає від 20 до 40 млн грн. включно;
- Розгалуженість мережі страховика (кількість відокремлених підрозділів) на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 1 до 3 одиниць включно.
Вищевказані показники критерію суспільної важливості Скаржника характерні страховику, який має значне перевищення нормавно встановлених регулятором (НБУ) активів, технічних резервів, має значний валовий дохід, має переважну частину доходів від юридичних осіб, головний офіс у м. Києві достатню розгалуженість структурних підрозділів в регіонах країни для якісного надання страхових послуг!
Отже, Скаржник є достатньо потужним та успішним страховиком на фінансовому ринку України із переважним орієнтуванням на клієнтський портфель з юридичних осіб, яким являється і Замовник!
Враховуючи вищенаведене, рівень суспільної важливості страховика жодним чином не впливає на якість надання страхових послуг, зокрема і юридичній особі.
Враховуючи наведене, зазначена вище обов’язкова умова Тендерної документації є дискримінаційною та такою, що порушує права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, а тому має бути видалена Замовником.
×
-
Назва доказу:
2. Файл електронного підпису листа НБУ від 18.07.2024 р. (файл 54838.pdf);
-
Повʼязаний документ:
54838.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
1. Лист НБУ від 18.07.2024 р. (файл 54838);
-
Повʼязаний документ:
54838.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ» внести зміни в Тендерну документацію, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
7313e2db6eb04d89815f84ab294db7c2
Заголовок пункту скарги:
П. 1.1. Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкову вимогу, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
п. 1.1. Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язок учасника на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) надати довідку за формою Додатка 6 до цієї тендерної документації з посиланням на процедури закупівлі в електронній системі закупівель Prozorro (далі – ЕСЗ) / ідентифікатори процедур закупівель у форматі UA-…, за результатами яких були укладені договори та інформація про виконання яких оприлюднена в ЕСЗ (в ЕСЗ на сторінці закупівлі у вкладці «Лоти» розділі «договори» при «переході на сторінку договору» опубліковано Звіт про виконання договору про закупівлю) або надати копії виконаних договорів, на які є посилання у довідці, з усіма додатками та листи-відгуки від контрагентів, які підтверджують своєчасне надання учасником послуги належної якості відповідно до умов договорів, зазначених у довідці. Лист має містити, зокрема таку інформацію: номер та дата укладеного договору, предмет договору. Учасник має надати інформацію, що підтверджує виконання будь-якого (-их) договору (-ів), зазначеного (-их) у довідці, але не менше одного.
2. Щодо аналогічного договору (п. 1.1. Додатку № 1 до ТД).
Прийняти участь у даній закупівлі може лише той учасник, який має виконаний аналогічний за предметом закупівлі договір.
Скаржник має укладений аналогічний договір (доказ: https://smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro/35480112/), але строк закінчення якого припадає на 30.11.2025 р. (копія договору додається), в той час як останнім днем строку подання тендерних пропозицій у даній закупівлі є 28.11.2025 р.
Тобто, підкреслимо, що Скаржник має досвід виконання аналогічного договору, але строк дії якого закінчується через два дні після закінчення строку прийому тендерних пропозицій.
В той же час, Скаржник згідно чинного законодавства і не зобов’язаний мати саме виконаний договір.
Не маючи саме виконаного договору, Скаржник фактично не може прийняти участь у даній закупівлі.
Зі сторони Замовника відсутні жодні пояснення вимоги щодо надання саме виконаного договору, а не договору, який виконується (у випадку Скаржника,- станом на кінцеву дату прийняття пропозицій по даній закупівлі, договір скаржника буде виконаний на 99,9%)!
Отже, відповідно до вимог Тендерної документації, прийняти участь у закупівлі можуть виключно ті учасники, які мають вже виконаний аналогічний договір, учасники, які мають укладені договори, строк дії яких на стадії завершення, - фактично позбавлені можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржник.
Враховуючи наведене, вище встановлені у Тендерній документації умови порушують положення ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
2. Щодо аналогічного договору (п. 1.1. Додатку № 1 до ТД).
Прийняти участь у даній закупівлі може лише той учасник, який має виконаний аналогічний за предметом закупівлі договір.
Скаржник має укладений аналогічний договір (доказ: https://smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro/35480112/), але строк закінчення якого припадає на 30.11.2025 р. (копія договору додається), в той час як останнім днем строку подання тендерних пропозицій у даній закупівлі є 28.11.2025 р.
Тобто, підкреслимо, що Скаржник має досвід виконання аналогічного договору, але строк дії якого закінчується через два дні після закінчення строку прийому тендерних пропозицій.
В той же час, Скаржник згідно чинного законодавства і не зобов’язаний мати саме виконаний договір.
Не маючи саме виконаного договору, Скаржник фактично не може прийняти участь у даній закупівлі.
Зі сторони Замовника відсутні жодні пояснення вимоги щодо надання саме виконаного договору, а не договору, який виконується (у випадку Скаржника,- станом на кінцеву дату прийняття пропозицій по даній закупівлі, договір скаржника буде виконаний на 99,9%)!
Отже, відповідно до вимог Тендерної документації, прийняти участь у закупівлі можуть виключно ті учасники, які мають вже виконаний аналогічний договір, учасники, які мають укладені договори, строк дії яких на стадії завершення, - фактично позбавлені можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржник.
Враховуючи наведене, вище встановлені у Тендерній документації умови порушують положення ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
×
-
Назва доказу:
3. Договір страхування відповідальності суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуації № 402Т від 07.11.2024 р.
-
Повʼязаний документ:
Договір 402Т страхування.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ» внести зміни в Тендерну документацію, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.