• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1
  • Донорські кошти

«Реконструкція процедурного приміщення (бункер №2) та прилеглих приміщень радіологічного корпусу (літ. У) для створення сучасної клінічної бази для лікування онкологічних захворювань у ДНП «Національний інститут раку» на вул. Юлії Здановської, 33/43, м. Київ» (коригування), Код ДК 021:2015:45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи

Аукціон

до початку аукціону залишилося 2 дні

22 729 795.20 UAH з ПДВ
Період оскарження: 19.11.2025 16:51 - 03.12.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА що стосується тендерної документації (в порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”)

Номер: 5951d2b811c3485e831f5e45cf6f3a9a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-19-015939-a.c1
Назва: СКАРГА що стосується тендерної документації (в порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”)
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 09.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.12.2025 16:05
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 11.12.2025 17:52
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 11.12.2025 17:52
Автор: ТОВ "БЛІЦ БУД ІНВЕСТ", Олег Бойченко +380933902126 tovbigalfa@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 039180d72412449ab7b963c173b26bc7
Заголовок пункту скарги: Щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до оголошення, оприлюдненого в ЦБД на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель Prozorro, Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-19-015939-a Державне некомерційне підприємство "Національний інститут раку" (далі - Замовник), було розпочато проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Реконструкція процедурного приміщення (бункер №2) та прилеглих приміщень радіологічного корпусу (літ. У) для створення сучасної клінічної бази для лікування онкологічних захворювань у ДНП «Національний інститут раку» на вул. Юлії Здановської, 33/43, м. Київ» (коригування), Код ДК 021:2015:45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ» (далі – ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ», Скаржник) має досвід у виконані робіт, які є аналогічними предмету закупівлі на ринку України та має намір прийняти участь у зазначених торгах.
Разом з тим, ознайомившись з вимогами тендерної документації нами було встановлено, що положення документації містять дискримінаційний характер, що порушує наші права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі, а також обмежують конкуренцію та в подальшому можуть призвести до відхилення тендерної пропозиції,.
Обґрунтування незаконності вимог тендерної документації, внаслідок наявності у ній дискримінаційних вимог, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

Щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації
Замовником у п. 3.3 – 3.4 Додатку № 1 до тендерної документації передбачено, що «3.3. На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник процедури закупівлі надає в складі пропозиції довідку за формою 3 на фірмовому бланку учасника (у разі наявності), яка завіряється підписом уповноваженої особи на підпис документів пропозиції та печаткою (у разі її використання), а саме:
Форма 3
Довідка про наявність
працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Ми (вказати повну назву учасника), в особі (посада, ПІБ), підтверджуємо наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт в необхідній кількості, якості та обсягах згідно технічного завдання Замовника, а саме:

з/п Кваліфіковані працівники
ПІБ (повністю)
Посада Інформація про взаємовідносини Зазначити
інформацію про посвідчення з ОП/ПБ**:
- номер
- дату видачі
- строк дії

Зазначити з наступного:
- або основне місце роботи,
- або сумісник,
- або залучений працівник: зазначити найменування, номер та дату (за наявності) документа, який підтверджує наявність взаємовідносин з учасником
1 2 3 4 5 6
1 Інженер-проектувальник в частині кошторисної документації – не менше 1 особи не вимагається документацією
2 Головний інженер – не менше 1 особи зазначити інформацію
3 Інженер з охорони праці (будівництво) – не менше 1 особи зазначити інформацію
4 Виконавець робіт – не менше 1 особи зазначити інформацію
5 Електромонтажник силових мереж та електроустаткування - не менше 1 особи* не вимагається документацією
6 Штукатур - не менше 1 особи* не вимагається документацією
7 Лицювальник-плиточник - не менше 1 особи* не вимагається документацією
8 Маляр - не менше 1 особи* не вимагається документацією
9 Слюсар-електрик - не менше 1 особи* не вимагається документацією
*можуть бути зазначені посади з іншими назвами, але аналогічної кваліфікації.
**ОП - охорона праці / ПБ - пожежна безпека
Уповноважена особа учасника _______________________________
(ПІБ, підпис)
3.4. На підтвердження інформації, зазначеної учасником в колонці 5 Форми 3 пункту 3.4. розділу ІІІ, учасник в складі пропозиції надає скан-файл:
- або наказу (витяг з наказу) про прийняття на роботу або особового складу про призначення; або трудової угоди, або 1-шу сторінку трудової книжки і сторінки з відміткою про прийняття на роботу по кожному з перелічених в довідці працівників Учасника...».

З наведеного вище слідує, що за встановлених умов вимагається надання виключно наказу (витяг з наказу) про прийняття на роботу або особового складу про призначення; або трудової угоди, або 1-шу сторінку трудової книжки і сторінки з відміткою про прийняття на роботу по кожному з перелічених в довідці працівників Учасника, і Замовником фактично виключено можливість участі учасників, які планують залучити для виконання робіт у цих торгах працівників за цивільно-правовими угодами.

Так, Замовник передбачив в п. 3.4 Додатку № 1 до тендерної документації, що «Якщо зазначений в Довідці за формою 3 працівник є співробітником субпідрядної організації або має трудові відносини з субпідрядною організацією, Учасник про такого працівника надає: наказ про призначення; або 1-шу сторінку трудової книжки і сторінки з відміткою про прийняття на роботу; або відповідного договору (угоди) по кожному з перелічених в довідці працівників субпідрядника».

Відповідно до листа Міністерства соціальної політики України від 23.05.2017 р. № 10620/0/2-17/13 «Щодо використання праці фізичних осіб за договорами цивільно-правового характеру» останнім в межах компетенції повідомлено, що відповідно до статті 21 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.
Разом з цим, в окремих випадках робота може виконуватися не за трудовим договором, а на іншій юридичній підставі. Зокрема, можливе виконання роботи за договорами цивільно-правового характеру.
Виходячи зі змісту норм статті 626 Цивільного кодексу України, цивільно-правовим договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків.
Сторонами трудового договору є працівник і роботодавець (власник або уповноважений ним орган), а цивільно-правового – замовник і виконавець.
Виконавець, на відміну від працівника, не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку, самостійно організовує свою роботу (якщо іншого не передбачено цивільно-правовим договором) і виконує її на власний ризик. Питання використання матеріалів та інструментів, необхідних для надання послуг або виконання робіт, визначається умовами цивільно-правового договору. Законодавство про працю на такі відносини не поширюється.

Скаржник має всі спроможності для виконання робіт по закупівлі «Реконструкція процедурного приміщення (бункер №2) та прилеглих приміщень радіологічного корпусу (літ. У) для створення сучасної клінічної бази для лікування онкологічних захворювань у ДНП «Національний інститут раку» на вул. Юлії Здановської, 33/43, м. Київ» (коригування), Код ДК 021:2015:45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи та не потребує залучення працівників субпідрядної організації в обсязі не менше ніж 20 % від вартості договору про закупівлю.

Також, в ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ» наявні дозвільні документи, що вимагаються Замовником в п. 4.4 – 4.5 Додатку № 1 до тендерної документації, а саме:
1. Декларація про провадження господарської діяльності № 121277/25,
2. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 19.02.2025 № ЕДК001195/0906-25,
3. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 01.05.2025 № ЕДК004667/0906-25.

Скаржник для виконання робіт за цією закупівлею планує залучати ряд осіб, в тому числі за цивільно-правовими договорами, а саме:
1. Інженер-проектувальник в частині кошторисної документації – Пушкарська Альона Сергіївна, наказ (розпорядження) про прийняття на роботу від 22.07.2025 № 29-ОК,
2. Головний інженер – Манічкін Артем Петрович, наказ про переведення від 02.09.2025 № 59-ОК,
3. Інженер з охорони праці – Йосипенко Сергій Григорович, цивільно – правовий договір № Р-2025-01/10 від 01.10.2025,
4. Виконавець робіт – Багієв Армен Юрійович, наказ про прийняття на роботу № 83-ОК від 30.10.2025,
5. Електромонтажник силових мереж та електроустаткування – Мельник Сергій Володимирович, цивільно – правовий договір № Р-2025-41 від 25.11.2025,
6. Штукатур - Андрющенкова Оксана Григорівна, цивільно – правовий договір № Р-2025-39 від 06.11.2025,
7. Лицювальник-плиточник – Мякотін Станіслав Станіславович, цивільно – правовий договір № Р-2025-1 від 12.09.2025,
8. Маляр - Єленець Марія Іванівна, цивільно – правовий договір № Р-2025-40 від 06.11.2025,
9. Слюсар-електрик – Остапчук Володимир Миколайович, цивільно – правовий договір № Р-2025-40 від 18.10.2025.

Однак, наявність вищенаведеної дискримінаційної умови становить Скаржника у нерівні умови з іншими учасниками, та по відношенню до нас, як до потенційного учасника є дискримінаційними та порушують наші законні права та інтереси.
Водночас, за наведених умов взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які для підтвердження взаємовідносин працівників з учасником нададуть саме накази (витяги з наказів) про прийняття на роботу або особового складу про призначення; або трудової угоди, або 1-шу сторінку трудової книжки і сторінки з відміткою про прийняття на роботу по кожному з перелічених в довідці працівників Учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
З огляду на вказане, дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище умов порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи

Згідно з частиною 5 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга, серед іншого, повинна містити обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із частиною 5 статті 13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція.
За змістом статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на рішенням Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 01.12.2004 поняття ”Охоронюваний законом інтерес”, що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям "права", треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.
За змістом абзацу першого пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
З огляду на наведене, очевидним слідує, що Замовник не може вчиняти дії, які усувають конкуренцію або необґрунтовано сприяють окремим суб’єктам господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції, в тому числі, шляхом встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації.
Проте Замовник всупереч вимогам статей 5, 22 Закону, в тендерній документації встановив дискримінаційні вимоги, що наведені в мотивувальній частині Скарги, та які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації гарантованих прав ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ» та інших учасників, та порушив право Скаржника на участь (перемогу) в торгах та позбавив рівності прав всіх учасників на участь (перемогу) в торгах.
Неналежні дії Замовника призводять до порушення прав Скаржника на його недискримінацію виходячи з вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі",
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження