-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Внесення змін до генерального плану міста Виноградів Код ДК 021:2015:71410000-5:Послуги у сфері містобудування
Призупинено
2 298 196.67
UAH з ПДВ
Період оскарження:
19.11.2025 16:50 - 28.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2025-11-19-015905-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Номер:
b8db1a6adacf46e08c2480d6c250ba13
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-19-015905-a.b1
Назва:
СКАРГА, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2025-11-19-015905-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Скарга:
19 листопада 2025 року Виноградівською міською рада Закарпатської області
(далі – Замовник) розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за ідентифікатором закупівлі UA-2025-11-19-015905-a, за предметом закупівлі «Внесення змін до генерального плану міста Виноградів Код ДК 021:2015:71410000-5:Послуги у сфері містобудування».
Така закупівля проводиться у відповідності до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами (далі - Особливості).
Оприлюднена Замовником Тендерна документація за Закупівлею UA-2025-11-19-015905-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи зі змінами від 26.11.2025 №266 року (надалі – Тендерна документація), містить вимоги, які суперечать принципам здійснення закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Вимоги Тендерної документації є дискримінаційними, і, відповідно, обмежують право участі у Закупівлі суб’єктів господарювання, що можуть успішно надавати послуги по вищевказаному Предмету закупівлі, чим, в тому числі, порушують законні права та інтереси Скаржника, зокрема:
- на участь у Закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками;
- на перемогу в аукціоні у Закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками;
- на отримання замовлення від Замовника;
- на отримання прибутку від проведення власної підприємницької діяльності.
Підставою подання Скаржником скарги є: порушення Замовником процедури Закупівлі у відповідності до норм чинного законодавства, неправомірні дії Замовника стосовно встановлення ним дискримінаційних та таких, що суперечать законодавству вимог до потенційних Учасників, порушення прав та законних інтересів Скаржника.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 4 - Чумаченко О.Ф. 27.11.2025 09:16
- Скарга 27.11.2025 09:16
- Скарга 27.11.2025 09:16
- Додаток 1 - Оголошення 27.11.2025 09:16
- Додаток_2_Договір_Акт_Завдання_Калуш_парк 27.11.2025 09:16
- Додаток 3 - Ларіонова М.А. 27.11.2025 09:16
- sign.p7s 27.11.2025 09:18
- Рішення від 01.12.2025 № 17716.pdf 01.12.2025 13:59
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.12.2025 № 18198.pdf 10.12.2025 13:16
- Відповідь АМКУ.docx 03.12.2025 10:53
- Пояснення по суті скарги.pdf 03.12.2025 10:53
- Пояснення по суті скарги.pdf 03.12.2025 10:59
- Відповідь АМКУ.docx 03.12.2025 10:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.11.2025 09:22
Дата розгляду скарги:
09.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.12.2025 13:59
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d882f36571a84022bc73814b945c00b6
Заголовок пункту скарги:
№1. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
За результатами ознайомлення Скаржника із умовами Тендерної документації, нами було виявлено встановлення Замовником дискримінаційних вимог в частині надання підтвердження кваліфікаційного критерію: «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Так, відповідно до підпункту 1.3.1 пункту 1.3 Додатку №1 до Тендерної документації Замовником, для підтвердження Кваліфікаційних критеріїв «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» вимагає: «На підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Учасник має надати:
… «1.3.1.Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного договору (не менше одного договору). Аналогічним договором вважається договір з розроблення або внесення змін до Генерального плану населеного пункту. Замовником в аналогічному договорі має виступати державний орган або орган місцевого самоврядування»…
Скаржник вважає дану вимогу дискримінаційною та необґрунтованою з огляду на наступне:
Згідно положень оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-11-19-015905-a (Додаток 1 до Скарги) та ТД, зокрема додатку №2, предметом закупівлі є розроблення наступного виду містобудівної документації - Внесення змін до генерального плану
Пунктом 13 «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ:» Додатку №2 до тендерної документації передбачено наступний склад та зміст містобудівної документації - Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 1 вересня 2025 року №926
Пунктом 1 Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 926 від 1 вересня 2021 року (далі – Порядок) передбачено, що цей Порядок визначає склад, зміст, механізм розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації на місцевому рівні: комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території, а також склад, зміст та порядок розроблення історико-архітектурного опорного плану населеного пункту.
Отже фактично предметом закупівлі є розроблення містобудівної документації на місцевому рівні.
До містобудівної документації на місцевому рівні відноситься, згідно статті 1 Закону України № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності»:
- комплексний план просторового розвитку території територіальної громади (пункт 51 ст.1);
- генеральний план населеного пункту (пункт 2 ст.1);
- детальний план території (пункт 2 ст.1);
- історико-архітектурний опорний план (частина 4 статті 17)
У свою чергу, Замовник торгів встановлено вимогу, що аналогічним договором у розумінні ТД буде вважатися договір який укладено на розроблення та/або внесення змін до наступного ВИДУ містобудівної документації на місцевому рівні - генеральний план населеного пункту
Такий підхід є дискримінаційним та таким, що обмежує конкуренцію враховуючи наступне:
По перше, Замовник буде вважати аналогічним договором лише 1 із 4 видів містобудівної документації, які розробляються на місцевому рівні, а саме наступний вид - генеральний план населеного пункту.
У свою ж чергу, згідно предмету закупівлі, Замовником здійснюється закупівля послуг з розроблення містобудівної документації на місцевому рівні (генеральний план населеного пункту)
Скаржник має досвід виконання аналогічних договорів, що є предметом закупівлі, а саме в частині розроблення наступного ВИДУ містобудівної документації на місцевому рівні - виготовлення детального плану територій. Для участь у процедурі закупівлі Скаржник планував зазначити наступний досвід виконання аналогічного (их) договору (ів):
1. Договір №25 від 17.02.2022 року, який укладено із Управлінням архітектури та містобудування Калуської міської ради щодо виготовлення детального плану територій 1) для будівництва садибної житлової забудови в с.Вістова, Калуського району, Івано-Франківської області; 2) території орієнтовною площею 17 га, обмеженої вулицями Відоняка, С.Бандери, Бічна Паркова та Крип'якевича в м. Калуші Івано-Франківської області) ДК 021:2015: 71410000-5 Послуги у сфері містобудування (Додаток 2 до Скарги);
Згідно пункту 28 Порядку, Детальні плани території у межах території територіальної громади деталізують положення генеральних планів населених пунктів, а щодо територій, на які генеральні плани не розробляються, - комплексного плану відповідно до визначених цим Порядком складу та змісту детального плану території.
Фактично послуги з розроблення містобудівної документації (комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту та детального плану територій) є взаємопов’язаними послугами та суб’єкти господарювання, які виконували розробку одного із видів містобудівної документації на місцевому рівні, мають змогу виконати (розробити) інший вид містобудівної документації.
Таке твердження підтверджується тим, що згідно пункту 41 Порядку визначено, що Розроблення містобудівної документації на місцевому рівні (комплексного плану, генеральних планів населених пунктів, детальних планів територій) щодо території територіальної громади, оновлення та внесення змін до неї здійснюється трьома організаційними етапами: підготовчий, основний, завершальний, які реалізуються у послідовності, визначеній пунктами 42-44 Порядку.
По друге, вимога Замовника, що аналогічним договором у розумінні ТД буде вважатися договір ВИКЛЮЧНО на розроблення та/або внесення змін до генерального плану населеного пункту є дискримінаційним, оскільки умовами ТД передбачено генерального плану населеного пункту
Встановлення вимоги щодо наявності досвіду із розробки конкретних видів (генерального плану населеного пункту) містобудівної документації, не дасть змогу взяти участь у закупівлі тим Учасників, які здійснювали розробку такого виду містобудівної документації - детального плану території
Наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг, взяти участь у такій закупівлі, за умови спроможності надати послуги, які є предметом закупівлі.
Так, відповідно до підпункту 1.3.1 пункту 1.3 Додатку №1 до Тендерної документації Замовником, для підтвердження Кваліфікаційних критеріїв «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» вимагає: «На підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Учасник має надати:
… «1.3.1.Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного договору (не менше одного договору). Аналогічним договором вважається договір з розроблення або внесення змін до Генерального плану населеного пункту. Замовником в аналогічному договорі має виступати державний орган або орган місцевого самоврядування»…
Скаржник вважає дану вимогу дискримінаційною та необґрунтованою з огляду на наступне:
Згідно положень оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-11-19-015905-a (Додаток 1 до Скарги) та ТД, зокрема додатку №2, предметом закупівлі є розроблення наступного виду містобудівної документації - Внесення змін до генерального плану
Пунктом 13 «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ:» Додатку №2 до тендерної документації передбачено наступний склад та зміст містобудівної документації - Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 1 вересня 2025 року №926
Пунктом 1 Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 926 від 1 вересня 2021 року (далі – Порядок) передбачено, що цей Порядок визначає склад, зміст, механізм розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації на місцевому рівні: комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території, а також склад, зміст та порядок розроблення історико-архітектурного опорного плану населеного пункту.
Отже фактично предметом закупівлі є розроблення містобудівної документації на місцевому рівні.
До містобудівної документації на місцевому рівні відноситься, згідно статті 1 Закону України № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності»:
- комплексний план просторового розвитку території територіальної громади (пункт 51 ст.1);
- генеральний план населеного пункту (пункт 2 ст.1);
- детальний план території (пункт 2 ст.1);
- історико-архітектурний опорний план (частина 4 статті 17)
У свою чергу, Замовник торгів встановлено вимогу, що аналогічним договором у розумінні ТД буде вважатися договір який укладено на розроблення та/або внесення змін до наступного ВИДУ містобудівної документації на місцевому рівні - генеральний план населеного пункту
Такий підхід є дискримінаційним та таким, що обмежує конкуренцію враховуючи наступне:
По перше, Замовник буде вважати аналогічним договором лише 1 із 4 видів містобудівної документації, які розробляються на місцевому рівні, а саме наступний вид - генеральний план населеного пункту.
У свою ж чергу, згідно предмету закупівлі, Замовником здійснюється закупівля послуг з розроблення містобудівної документації на місцевому рівні (генеральний план населеного пункту)
Скаржник має досвід виконання аналогічних договорів, що є предметом закупівлі, а саме в частині розроблення наступного ВИДУ містобудівної документації на місцевому рівні - виготовлення детального плану територій. Для участь у процедурі закупівлі Скаржник планував зазначити наступний досвід виконання аналогічного (их) договору (ів):
1. Договір №25 від 17.02.2022 року, який укладено із Управлінням архітектури та містобудування Калуської міської ради щодо виготовлення детального плану територій 1) для будівництва садибної житлової забудови в с.Вістова, Калуського району, Івано-Франківської області; 2) території орієнтовною площею 17 га, обмеженої вулицями Відоняка, С.Бандери, Бічна Паркова та Крип'якевича в м. Калуші Івано-Франківської області) ДК 021:2015: 71410000-5 Послуги у сфері містобудування (Додаток 2 до Скарги);
Згідно пункту 28 Порядку, Детальні плани території у межах території територіальної громади деталізують положення генеральних планів населених пунктів, а щодо територій, на які генеральні плани не розробляються, - комплексного плану відповідно до визначених цим Порядком складу та змісту детального плану території.
Фактично послуги з розроблення містобудівної документації (комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту та детального плану територій) є взаємопов’язаними послугами та суб’єкти господарювання, які виконували розробку одного із видів містобудівної документації на місцевому рівні, мають змогу виконати (розробити) інший вид містобудівної документації.
Таке твердження підтверджується тим, що згідно пункту 41 Порядку визначено, що Розроблення містобудівної документації на місцевому рівні (комплексного плану, генеральних планів населених пунктів, детальних планів територій) щодо території територіальної громади, оновлення та внесення змін до неї здійснюється трьома організаційними етапами: підготовчий, основний, завершальний, які реалізуються у послідовності, визначеній пунктами 42-44 Порядку.
По друге, вимога Замовника, що аналогічним договором у розумінні ТД буде вважатися договір ВИКЛЮЧНО на розроблення та/або внесення змін до генерального плану населеного пункту є дискримінаційним, оскільки умовами ТД передбачено генерального плану населеного пункту
Встановлення вимоги щодо наявності досвіду із розробки конкретних видів (генерального плану населеного пункту) містобудівної документації, не дасть змогу взяти участь у закупівлі тим Учасників, які здійснювали розробку такого виду містобудівної документації - детального плану території
Наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг, взяти участь у такій закупівлі, за умови спроможності надати послуги, які є предметом закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Додаток_2_Договір_Акт_Завдання_Калуш_парк
-
Повʼязаний документ:
Додаток_2_Договір_Акт_Завдання_Калуш_парк
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 - Оголошення
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 - Оголошення
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів привести вимогу щодо кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», яка зазначена у підпункті 1.3.1 пункту 1.3 Додатку №1 до ТД, у відповідність до чинного законодавства, зокрема у відповідність до Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 926 від 1 вересня 2021 року. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: - додатки № 1 - 2 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
7a91cb06e81f476dafde345ca5d47c43
Заголовок пункту скарги:
№2. Щодо встановлення дискримінаційних умов до документального підтвердження відповідності Учасників кваліфікаційного критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
За результатами ознайомлення Скаржника із умовами Тендерної документації, нами було виявлено встановлення Замовником дискримінаційних вимог в частині надання підтвердження кваліфікаційного критерію: «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Так, відповідно до підпункту 1.3.4 пункту 1.3 Додатку №1 до Тендерної документації Замовником, для підтвердження Кваліфікаційних критеріїв «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» вимагає:
На підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Учасник має надати:
… « 1.3.4.Позитивний експертний звіт за результатами розгляду містобудівної документації за аналогічним договором»
Скаржник вважає такі вимоги дискримінаційними та необґрунтованим.
Як те вказувалося у пункті 1 даної скарги – Замовником встановлено дискримінаційну умов щодо можливості підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, що є предметом закупівлі, шляхом надання лише 1 із 4 видів містобудівної документації, які розробляються на місцевому рівні, а саме: генерального плану населеного пункту.
Скаржник має досвід виконання аналогічного договору, що є предметом закупівлі, а саме в частині розроблення наступного ВИДУ містобудівної документації на місцевому рівні - виготовлення детального плану територій - Договір №25 від 17.02.2022 року, який укладено із Управлінням архітектури та містобудування Калуської міської ради щодо виготовлення детального плану територій (Додаток 2 до Скарги).
Виходячи із цього Скаржник вважає за доцільне вказати
Щодо позитивного експертного звіту за результатами розгляду містобудівної документації за аналогічним договором.
до підпункту 1.3.4 пункту 1.3 Додатку №1 до Тендерної документації вимагається у складі пропозиції надати наступні документи щодо аналогічного договору - позитивний експертний звіт за результатами розгляду містобудівної документації за аналогічним договором
Згідно частини 9 статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Детальний план території не підлягає експертизі.
Частиною 8 статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що Детальний план території розглядається і затверджується сільською, селищною, міською радою протягом 30 днів з дня його подання
Додатком 2 до Договору №25 від 17.02.2022 року передбачено виконання по етапах ІІІ та V наступних послуг – “Участь у погодженні проектних рішень, громадські слухання, розгляд на архітектурно- містобудівній раді при управлінні архітектури та містобудування Калуської міської ради, внесення змін в містобудівну документацію за зауваженнями служб. Внесення просторових даних затвердженої містобудівної документації до бази містобудівного кадастру».
Отже, встановивши вимогу щодо надання у складі пропозиції «позитивного експертного звіту за результатами розгляду містобудівної документації» Замовник вчергове обмежив можливість учасниками надання підтвердження досвід виконання аналогічного договору лише 1-н із 4-х видів містобудівної документації, які розробляються на місцевому рівні, а саме Участь зможуть взяти ті учасники які здійснювали розробку генерального плану населеного пункту.
Наявність вищенаведених дискримінаційних умов не дає можливості Скаржнику, як виконавцю послуг, взяти участь у такій закупівлі, за умови спроможності надати послуги, які є предметом закупівлі.
Так, відповідно до підпункту 1.3.4 пункту 1.3 Додатку №1 до Тендерної документації Замовником, для підтвердження Кваліфікаційних критеріїв «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» вимагає:
На підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Учасник має надати:
… « 1.3.4.Позитивний експертний звіт за результатами розгляду містобудівної документації за аналогічним договором»
Скаржник вважає такі вимоги дискримінаційними та необґрунтованим.
Як те вказувалося у пункті 1 даної скарги – Замовником встановлено дискримінаційну умов щодо можливості підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, що є предметом закупівлі, шляхом надання лише 1 із 4 видів містобудівної документації, які розробляються на місцевому рівні, а саме: генерального плану населеного пункту.
Скаржник має досвід виконання аналогічного договору, що є предметом закупівлі, а саме в частині розроблення наступного ВИДУ містобудівної документації на місцевому рівні - виготовлення детального плану територій - Договір №25 від 17.02.2022 року, який укладено із Управлінням архітектури та містобудування Калуської міської ради щодо виготовлення детального плану територій (Додаток 2 до Скарги).
Виходячи із цього Скаржник вважає за доцільне вказати
Щодо позитивного експертного звіту за результатами розгляду містобудівної документації за аналогічним договором.
до підпункту 1.3.4 пункту 1.3 Додатку №1 до Тендерної документації вимагається у складі пропозиції надати наступні документи щодо аналогічного договору - позитивний експертний звіт за результатами розгляду містобудівної документації за аналогічним договором
Згідно частини 9 статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Детальний план території не підлягає експертизі.
Частиною 8 статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що Детальний план території розглядається і затверджується сільською, селищною, міською радою протягом 30 днів з дня його подання
Додатком 2 до Договору №25 від 17.02.2022 року передбачено виконання по етапах ІІІ та V наступних послуг – “Участь у погодженні проектних рішень, громадські слухання, розгляд на архітектурно- містобудівній раді при управлінні архітектури та містобудування Калуської міської ради, внесення змін в містобудівну документацію за зауваженнями служб. Внесення просторових даних затвердженої містобудівної документації до бази містобудівного кадастру».
Отже, встановивши вимогу щодо надання у складі пропозиції «позитивного експертного звіту за результатами розгляду містобудівної документації» Замовник вчергове обмежив можливість учасниками надання підтвердження досвід виконання аналогічного договору лише 1-н із 4-х видів містобудівної документації, які розробляються на місцевому рівні, а саме Участь зможуть взяти ті учасники які здійснювали розробку генерального плану населеного пункту.
Наявність вищенаведених дискримінаційних умов не дає можливості Скаржнику, як виконавцю послуг, взяти участь у такій закупівлі, за умови спроможності надати послуги, які є предметом закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Додаток_2_Договір_Акт_Завдання_Калуш_парк
-
Повʼязаний документ:
Додаток_2_Договір_Акт_Завдання_Калуш_парк
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів привести вимогу щодо кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», яка зазначена у пункту 2 Додатку №3 до ТД, у відповідність до чинного законодавства, зокрема виключити наступні умови: Учасник повинен надати у складі пропозиції наступні документи щодо аналогічного договору: ….. - позитивний експертний звіт за результатами розгляду містобудівної документації за аналогічним договором Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: - додаток № 2 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
b948711bf0bd43d98805b9b70ea219bf
Заголовок пункту скарги:
№3. Щодо встановлення дискримінаційних умов до документального підтвердження відповідності Учасників кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
За результатами ознайомлення Скаржника із умовами Тендерної документації, нами було виявлено встановлення Замовником дискримінаційних вимог в частині надання підтвердження кваліфікаційного критерію: «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»
Відповідно до підпунктів 1.2.3, 1.2.4 пункту 1.2 Додатку №1 до Тендерної документації, для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору про закупівлю Учасник повинен підтвердити наявність:
… «1.2.3 наявність працівника (ів), які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері:
- транспортне планування або моделювання;
- після проектний моніторинг або моніторинг СЕО;
- екологічне право, екологічна безпека
1.2.4 На підтвердження Учасник повинен надати: скан-копії відповідних сертифікатів, свідоцтв або інших документів про підвищення кваліфікації, завірених Учасником.».
Скаржник вважає такі вимоги дискримінаційними та необґрунтованим.
Предметом закупівлі є послуги з Внесення змін до генерального плану міста Виноградів.
Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій» та Порядком.
Відповідно до адзацу 2 п.3 ст 17 Закону України «Про регулювання містобудівної документації», Розробником генерального плану може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України "Про архітектурну діяльність" та документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Відповідно до статті 7 Закону України «Про архітектурну діяльність», проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат».
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
-юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
-фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою
Частиною 3 ст. 26 Закону України «Про землеустрій» визначено, що Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію».
Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що надання ВСІХ послуг, передбачених предметом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у власному штаті працівників:
- архітектора проекту із чинним кваліфікаційним сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації»
та
- сертифікованого інженера-землевпорядника.
Встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Зауважимо, що вказані нормативно-правові акти встановлюють наявність 1 архітектора проекту та 1 інженера-землевпорядника, які мають відповідні кваліфікаційні сертифікати.
Скаржник має у складі працівників Головного архітектора проєкту, який отримав кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури з розроблення містобудівної документації та Інженера-землевпорядника, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що є повною мірою достатнім для розроблення містобудівної документації, у тому числі для надання послуг за предметом закупівлі, а саме:
- Ларіонова Мар’яна Андріївна, головний архітектор проекту, яка має кваліфікаційний сертифікат та пройшла підвищення кваліфікації (Додаток 3 до Скарги);
- Чумаченко Олена Фідаіловна, інженер-землевпорядник, який має кваліфікаційний сертифікат та пройшла підвищення кваліфікації (Додаток 4 до Скарги).
Жоден нормативний акт не передбачає наявність у розробників генерального плану населеного пункту або ж іншого виду містобудівної документації на місцевому рівні таких працівника (ів), які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері:
- транспортне планування або моделювання;
- після проектний моніторинг або моніторинг СЕО;
- екологічне право, екологічна безпека.
Через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги прийняти участь у закупівлі зможуть
лише ті учасники, які мають працівника (ів), які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері: транспортне планування або моделювання; після проектний моніторинг або моніторинг СЕО; екологічне право, екологічна безпека, що не дає змогу Скаржнику прийняти участь у Закупівлі та порушує його законні права та інтереси, а також чинне законодавство у сфері містобудування та землевпорядкування, норми якого наведені у даному пункті Скарги.
Відповідно до підпунктів 1.2.3, 1.2.4 пункту 1.2 Додатку №1 до Тендерної документації, для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору про закупівлю Учасник повинен підтвердити наявність:
… «1.2.3 наявність працівника (ів), які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері:
- транспортне планування або моделювання;
- після проектний моніторинг або моніторинг СЕО;
- екологічне право, екологічна безпека
1.2.4 На підтвердження Учасник повинен надати: скан-копії відповідних сертифікатів, свідоцтв або інших документів про підвищення кваліфікації, завірених Учасником.».
Скаржник вважає такі вимоги дискримінаційними та необґрунтованим.
Предметом закупівлі є послуги з Внесення змін до генерального плану міста Виноградів.
Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій» та Порядком.
Відповідно до адзацу 2 п.3 ст 17 Закону України «Про регулювання містобудівної документації», Розробником генерального плану може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України "Про архітектурну діяльність" та документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Відповідно до статті 7 Закону України «Про архітектурну діяльність», проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат».
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
-юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
-фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою
Частиною 3 ст. 26 Закону України «Про землеустрій» визначено, що Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію».
Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що надання ВСІХ послуг, передбачених предметом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у власному штаті працівників:
- архітектора проекту із чинним кваліфікаційним сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації»
та
- сертифікованого інженера-землевпорядника.
Встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Зауважимо, що вказані нормативно-правові акти встановлюють наявність 1 архітектора проекту та 1 інженера-землевпорядника, які мають відповідні кваліфікаційні сертифікати.
Скаржник має у складі працівників Головного архітектора проєкту, який отримав кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури з розроблення містобудівної документації та Інженера-землевпорядника, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що є повною мірою достатнім для розроблення містобудівної документації, у тому числі для надання послуг за предметом закупівлі, а саме:
- Ларіонова Мар’яна Андріївна, головний архітектор проекту, яка має кваліфікаційний сертифікат та пройшла підвищення кваліфікації (Додаток 3 до Скарги);
- Чумаченко Олена Фідаіловна, інженер-землевпорядник, який має кваліфікаційний сертифікат та пройшла підвищення кваліфікації (Додаток 4 до Скарги).
Жоден нормативний акт не передбачає наявність у розробників генерального плану населеного пункту або ж іншого виду містобудівної документації на місцевому рівні таких працівника (ів), які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері:
- транспортне планування або моделювання;
- після проектний моніторинг або моніторинг СЕО;
- екологічне право, екологічна безпека.
Через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги прийняти участь у закупівлі зможуть
лише ті учасники, які мають працівника (ів), які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері: транспортне планування або моделювання; після проектний моніторинг або моніторинг СЕО; екологічне право, екологічна безпека, що не дає змогу Скаржнику прийняти участь у Закупівлі та порушує його законні права та інтереси, а також чинне законодавство у сфері містобудування та землевпорядкування, норми якого наведені у даному пункті Скарги.
×
-
Назва доказу:
Додаток 4 - Чумаченко О.Ф.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 - Чумаченко О.Ф.
-
-
Назва доказу:
Додаток 3 - Ларіонова М.А.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 - Ларіонова М.А.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів привести вимогу щодо кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», яка зазначена у підпункті 1.2.3 пункту 1.2 Додатку №1 до ТД, у відповідність до чинного законодавства, зокрема виключити вимогу щодо надання підтвердження наявності в Учасника працівника (ів), які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері: - транспортне планування або моделювання; - після проектний моніторинг або моніторинг СЕО;- екологічне право, екологічна безпека Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі. - додатки № 3 - 4 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці.
Запити Органу оскарження
Номер:
831905f26f4649f2b9357f131a90830f
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ
ЩО СТОСУЄТЬСЯ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
У ЗАКУПІВЛІ UA-2025-11-19-015905-а
Текст запиту:
19 листопада 2025 року Виноградівською міською радою Закарпатської області
(далі – Замовник) розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за ідентифікатором закупівлі UA-2025-11-19-015905-a за предметом закупівлі «Внесення змін до генерального плану міста Виноградів Код ДК 021:2015:71410000-5:Послуги у сфері містобудування» (далі – Процедура закупівлі).
Така закупівля проводиться у відповідності до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами (далі - Особливості).
Оприлюднена Замовником Тендерна документація за Закупівлею UA-2025-11-19-015905-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи зі змінами від 26.11.2025 №266 (надалі – Тендерна документація), не містить вимог, як стверджує Скаржник в своїй скарзі за UA-2025-11-19-015905-a які суперечать принципам здійснення закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Вимоги Тендерної документації не є дискримінаційними, і відповідно не обмежують право участі у Закупівлі суб’єктів господарювання, що можуть успішно надавати послуги по вищевказаному Предмету закупівлі, чим, в тому числі, не порушують законні права та інтереси Скаржника, зокрема (як вказує Скаржник):
- на участь у Закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками;
- на перемогу в аукціоні у Закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками;
- на отримання замовлення від Замовника;
- на отримання прибутку від проведення власної підприємницької діяльності.
Скаржник вказує про дискримінаційні та необґрунтовані вимоги відповідно до підпунктів 1.2.3, 1.2.4 пункту 1.2 Додатку №1 до Тендерної документації, для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору про закупівлю Учасник повинен підтвердити наявність: … «1.2.3 наявність працівника (ів), які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері: - транспортне планування або моделювання; - після проектний моніторинг або моніторинг СЕО; - екологічне право, екологічна безпека.
Замовник з цим категорично не погоджується.
Відповідно до вимог що передбачені в Додатку 2 до тендерної документації вказаний перелік проектних рішень, які необхідно передбачити під час розроблення містобудівної документації: -уточнити місце розташування проєктної об’їзної дороги, застосувавши транспортне моделювання транспортних вузлів для оцінки ступеня впливу того чи іншого об’єкта транспортної системи на вулично-дорожню мережу населених пунктів, ефективність прийнятих планувальних рішень, визначення проектної інтенсивності руху, експлуатаційних показників об’єктів, що входять до транспортної системи населеного пункту; - передбачити розвиток інженерно-транспортної, пішохідно-транспортної та велосипедної інфраструктури.
Таким чином вимоги щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору про закупівлю: транспортного планування або моделювання, є співмірними до послуг що передбачені Процедурою закупівлі.
Відповідно до вимог що передбачені в Додатку 2 до тендерної документації вказаний перелік проектних рішень, які необхідно передбачити під час розроблення містобудівної документації:
6.Розділ “Охорона навколишнього природного середовища”, що одночасно є звітом про стратегічну екологічну оцінку, розробити відповідно до вимог Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку” та має передбачати післяпроєктний моніторинг, відповідати вимогам екологічного законодавства та враховувати принципи зеленої відбудови.
Таким чином вимоги щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору про закупівлю: після проектного моніторингу або моніторингу СЕО є співмірними до послуг що передбачені Процедурою закупівлі.
Відповідно до вимог що передбачені в Додатку 2 до тендерної документації вказані додаткові вимоги змісту розділів завдання, а саме Генеральний план підлягає стратегічній екологічній оцінці в порядку, встановленому Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку». Розширений розділ «Охорона навколишнього природного середовища», що розробляється у складі проекту містобудівної документації, одночасно є звітом про стратегічну екологічну оцінку, який має відповідати вимогам частини другої ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Для здійснення процедури консультацій у процесі стратегічної екологічної оцінки розробник додатково надає 4 кольорові примірники графічної частини проекту містобудівної документації у паперовому вигляді у масштабі М 1:5000 та повному складі матеріалів, що передбачений п. 18 цього Завдання, а також 4 примірники на електронних носіях у форматі *.PDF.
Відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та Розділу ІІ Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування, затверджених Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 10.08.2018 № 296 суб`єктами стратегічної екологічної оцінки є: фiзична або юридична особа, яка може залучатися Замовником до виконання стратегічної екологічної оцінки чи окремих її етапів (далі – виконавець), які здійснюють процедуру стратегічної екологічної оцінки чи окремі її етапи, керуючись Законом, цими рекомендаціями за договором із Замовником.
Відповідно до ч.3 ст.11 Закону України № 2354-VIII у складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проектів містобудівної документації є розділ "Охорона навколишнього природного середовища", який має відповідати вимогам ч.2 ст.11 Закону України № 2354-VIII. Згідно з ч. 2 ст. 11 Закон України № 2354-VIII звіт про стратегічну екологічну оцінку складається до затвердження документа державного планування та містить з урахуванням змісту і рівня деталізації документа державного планування, сучасних знань і методів оцінювання таку інформацію:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
Звіт про стратегічну екологічну оцінку підписується всіма його авторами (виконавцями) із зазначенням їхньої кваліфікації.
Таким чином вимоги щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору про закупівлю щодо: екологічного права, екологічно безпеки є співмірними до послуг що передбачені Процедурою закупівлі.
Замовник зазначає, що в складі працівників Виноградівської міської ради відсутні відповідні спеціалісти з кваліфікацією, яку в Документації зазначено як одну із вимог до виконавця послуг, а саме-наявність сертифікатів, свідоцтв або інших документів про підвищення кваліфікації «Екологічне право».
Відповідно до п.9 ч.8 ст.17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації в установлений строк: забезпечують здійснення стратегічної екологічної оцінки.
Враховуючи, що в складі працівників Виноградівської міської ради відсутні відповідні спеціалісти з вищевказаною кваліфікацією, в тендерній документації зазначено одну з вимог до Виконавця послуг наявність сертифікату «Екологічне право та екологічна безпека».
Відповідно до ст.17 Закону України №2354-VIII Замовник в межах своєї компетенції здійснює моніторинг наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення один раз на рік оприлюднює його результати на своєму офіційному веб-сайті у мережі Інтернет, вносить до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки та у разі виявлення не передбачених звітом про стратегічну екологічну оцінку негативних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, вживає заходів для їх усунення.
Моніторинг здійснюється з метою виявлення наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, забезпечення здійснення заходів із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування, а також у разі виявлення негативних наслідків, не передбачених звітом про стратегічну екологічну оцінку, вжиття заходів для їх усунення.
Враховуючи, що в складі працівників Виноградівської міської ради відсутні відповідні спеціалісти з вищевказаною кваліфікацією, в тендерній документації зазначено одну з вимог до Виконавця послуг наявність свідоцтва про підвищення кваліфікації з курсу «Післяпроектний моніторинг».
Таким чином, Скаржник не обмежений у залученні додаткових працівників, які мають необхідні знання та досвід.
Дата опублікування:
03.12.2025 10:59
Номер:
da976c2deceb44309db6d8bb06fdef0b
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ
ЩО СТОСУЄТЬСЯ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
У ЗАКУПІВЛІ UA-2025-11-19-015905-а
Текст запиту:
19 листопада 2025 року Виноградівською міською радою Закарпатської області
(далі – Замовник) розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за ідентифікатором закупівлі UA-2025-11-19-015905-a за предметом закупівлі «Внесення змін до генерального плану міста Виноградів Код ДК 021:2015:71410000-5:Послуги у сфері містобудування» (далі – Процедура закупівлі).
Така закупівля проводиться у відповідності до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами (далі - Особливості).
Оприлюднена Замовником Тендерна документація за Закупівлею UA-2025-11-19-015905-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи зі змінами від 26.11.2025 №266 (надалі – Тендерна документація), не містить вимог, як стверджує Скаржник в своїй скарзі за UA-2025-11-19-015905-a які суперечать принципам здійснення закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Вимоги Тендерної документації не є дискримінаційними, і відповідно не обмежують право участі у Закупівлі суб’єктів господарювання, що можуть успішно надавати послуги по вищевказаному Предмету закупівлі, чим, в тому числі, не порушують законні права та інтереси Скаржника, зокрема (як вказує Скаржник):
- на участь у Закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками;
- на перемогу в аукціоні у Закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками;
- на отримання замовлення від Замовника;
- на отримання прибутку від проведення власної підприємницької діяльності.
Скаржник безпідставно узагальнює 4 (чотири) різні види містобудівної документації та вказує про те, що якщо він немає досвіду виконання аналогічних за Предметом закупівлі договору це не дасть змогу взяти участь у закупівлі тим Учасників, які здійснювали розробку такого виду містобудівної документації - детального плану території.
Тобто те що, Скаржник не має досвіду розроблення та/або внесення змін до генерального плану населеного пункту не може кваліфікуватись як порушення яке допустив Замовник.
Скаржник вказує що відповідно до підпункту 1.3.4 пункту 1.3 Додатку №1 до Тендерної документації Замовником, для підтвердження Кваліфікаційних критеріїв «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» вимагає: На підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Учасник має надати: … « 1.3.4.Позитивний експертний звіт за результатами розгляду містобудівної документації за аналогічним договором». І вважає такі вимоги дискримінаційними та необґрунтованими.
Відповідно до вимог додатку 2 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ: Внесення змін до генерального плану міста Виноградів Код ДК 021:2015:71410000-5: Послуги у сфері містобудування, Замовником встановлено кількість примірників документації, та вказується про матеріали містобудівної документації передати у кількості чотирьох примірників (один - для проведення громадських обговорень, один - для розгляду на засіданні архітектурно-містобудівної ради, один - для здійснення експертизи містобудівної документації та один - після проходження всіх погоджувальних процедур, як архівний): - на електронних носіях у вигляді пакета файлів, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 09.06.2021 року №632 «Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населенного пункту, детального плану території»; - у паперовому вигляді у масштабі, що передбачений п. 13 цього Завдання.
За таких обставин Предметом закупівлі передбачено здійснення експертизи результатів послуг що передбачені предметом закупівлі.
Таким чином, вимога щодо наявності у потенційних учасників отримання позитивного експертного звіту за результатами розгляду містобудівної документації за аналогічним договором, узгоджуються з вимогами технічного завдання за Предметом закупівлі.
Слід вказати, також що Скаржник безпідставно звинувачує Замовника щодо допущених ознак дискримінації Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Як приклад досвід виконання Скаржником аналогічного за предметом закупівлі договору, а саме: Розроблення містобудівної документації: «Внесення змін в генеральний план міста Тернівка, Павлоградського району, Дніпропетровської області» з виконанням розділів «План зонування території», «Інженерно технічні заходи цивільного захисту на мирний час та особливий період», «Стратегічна екологічна оцінка»; «Генеральний план села Зелена Долина, Павлоградського району, Дніпропетровської області» з виконанням розділів «План зонування території», «Інженерно технічні заходи цивільного захисту на мирний час та особливий період», «Стратегічна екологічна оцінка» (публічна закупівля за № UA-2024-05-21-011672-a).
Інший аналогічний договір який наявний в Скаржника: Послуги із внесення змін до генерального плану с. Мостище Калуського району Івано-Франківської області (публічна закупівля за № UA-2023-07-12-004294-a).
Замовник звертає увагу Комісії що відповідно до частини 16 ст.17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» генеральні плани міст підлягають обов’язковій експертизі містобудівної документації.
З аналізу вказаних документів та законодавчих норм щодо містобудівної документації, Скаржник має досвід виконання аналогічних за Предметом закупівлі договорів та має досвід внесення змін в генеральний план, які підлягали обов’язковій експертизі.
Від подальших висновків та оцінок «порушених та прав та дискримінації», щодо добросовісної поведінки Скаржника, Замовник утримується.
Таким чином, твердження Скаржника щодо порушених Замовником його прав є безпідставними. А вимога щодо способу підтвердження виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) є співмірною з вимогами технічного завдання за Процедурою закупівлі.
Дата опублікування:
03.12.2025 10:53