-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015- 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту автомобілів (в тому числі спеціалізованих)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 7 днів назад
289 522.53
UAH з ПДВ
Період оскарження:
18.11.2025 11:27 - 23.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на неправомірне визначення переможця процедури закупівлі
Номер:
b6888a35581941248a13694f41ee1d20
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-18-005487-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне визначення переможця процедури закупівлі
Скарга:
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та особливості здійснення публічних закупівель, згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, визначають правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
КОМУНАЛЬНОЮ УСТАНОВОЮ "ОДЕСЬКА ОБЛАСНА БАЗА СПЕЦІАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО ПОСТАЧАННЯ" (надалі – Замовник) в інтересах КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ДИТЯЧА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" в електронній системі публічних закупівель Prozorro було оприлюднено інформацію щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями, а саме:
- Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-18-005487-a
- Назва предмету закупівлі: ДК 021:2015- 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту автомобілів (в тому числі спеціалізованих).
Для участі в процедурі закупівлі було подано шість тендерних пропозицій, а саме:
1) ТОВ АВТО ГРУП + - із ціновою пропозицією 252 300,00 грн.
2) ТОВ "БЕРЛІНА АВТО" - із ціновою пропозицією 254 204,00 грн.
27.11.2025 р. Замовником розпочато розгляд найбільш економічно вигідної пропозиції, а саме ТОВ АВТО ГРУП +.
02.12.2025 р. Замовником висунута вимога про усунення невідповідностей ТОВ АВТО ГРУП +.
04.12.2025 р. пропозиція ТОВ АВТО ГРУП + була визначена переможцем процедури закупівлі.
Відповідно до абз. 3 п. 59 Постанови КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
ТОВ «БЕРЛІНА АВТО» категорично не погоджується із рішенням Замовника про визначення переможцем закупівлі пропозицію ТОВ АВТО ГРУП + у зв’язку із невідповідністю тендерної пропозиції ТОВ АВТО ГРУП + вимогам тендерної документації, а саме:
1. пп. 2.1 п. 2 Додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлено наступну вимогу:
СТО обов'язково повинно мати наступне обладнання, про яке Учасник повинен надати інформацію у вигляді наступної таблиці:
№ Найменування обладнання Кількість Марка, модель Місцезнаходження Власне, орендоване, тощо
Підіймач автомобільний вантажопідйомністю від 3,0 тон і більше (не менш ніж 5 шт.) – наявність такої кількості підіймачів обумовлена кількістю транспортних засобів Замовника, що плануються обслуговуватися.
Універсальний діагностичний прилад, що буде сумісний з автомобілями, переліченими в Таблиці № 1.
Комп'ютерний стенд для регулювання кутів розвалу і сходження коліс 3D, з додаванням фотографій такого стенду та копіями свідоцтв про повірку вимірювальних засобів.
Обладнання для проведення балансування коліс та шиномонтажу, з додаванням фотографій такого обладнання та копіями свідоцтв про повірку вимірювальних засобів;
Пристрій для вакуумної заміни/прокачування гальмівної рідини під тиском;
Обладнання для промивання систем кондиціювання під тиском;
Обладнання для ремонту та заправки автомобільних кондиціонерів;
Гідравлічний стенд для діагностики люфтів кермового управління та підвіски під навантаженням, з додаванням фотографій такого обладнання.
Оглядова яма з додаванням фотографії.
Стенд контролю ходової (амортизаторів) та гальмівної частини автомобіля з можливістю перевірки відведення автомобіля від прямолінійного руху з індикатором часу спрацьовування гальм з додаванням фотографій такого обладнання та копією свідоцтв про повірку.
Пристрій для перевірки систем на герметичність під тиском та виявлення витоків (димогенератор).
Обладнання для перевірки системи охолодження двигуна під тиском.
Стенд для контролю та регулювання світла фар;
Учасником ТОВ АВТО ГРУП + на підтвердження таких вимог в складі пропозиції надано наступні документи:
- Довідка № 11-11-25-Т від 24 листопада 2025 року з інформацією про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі
- Довідка № 03-12-25-Т від 02 грудня 2025 року з інформацією про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі (на вимогу про усунення невідповідностей)
- Виписка за рахунками обліку основних засобів ТОВ «АВТО ГРУП+» станом на 25 листопада 2025 року № 12-11-25-Т від 25 листопада 2025 року
ТОВ «БЕРЛІНА АВТО» зазначає про невідповідність матеріально-технічної бази учасника ТОВ АВТО ГРУП + в частині відсутності Гідравлічного стенду для діагностики люфтів кермового управління та підвіски під навантаженням, з додаванням фотографій такого обладнання.
В довідці № 03-12-25-Т від 02 грудня 2025 року з інформацією про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі учасником ТОВ АВТО ГРУП + зазначено наявність гідравлічного стенду контролю ходової (амортизаторів) та гальмівної частини автомобіля з можливістю перевірки відведення автомобіля від прямолінійного руху з індикатором часу спрацьовування гальм та для діагностики люфтів кермового управління та підвіски під навантаженням МВТ 2250 EUROSYSTEM, завод. №427154-001, однак даний факт не відповідає дійсності, оскільки МВТ 2250 EUROSYSTEM - НЕ Є ГІДРАВЛІЧНИМ СТЕНДОМ ТА НЕ ПЕРЕДБАЧЕНИЙ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ ЛЮФТІВ КЕРМОВОГО УПРАВЛІННЯ ТА ПІДВІСКИ ПІД НАВАНТАЖЕННЯМ.
MBT 2250 EUROSYSTEM – це роликовий гальмівний стенд виробництва MAHA, призначений для тестування гальм легкових автомобілів і мікроавтобусів.
Він використовується для вимірювання та аналізу гальмівних сил на колесах транспортного засобу. За офіційними специфікаціями, MBT 2250 застосовується на в’їзних діагностичних лініях та станціях технічного контролю і є базовим модулем, який можна розширити додатковим обладнанням для комплексної перевірки автомобіля.
Функції MBT 2250 зосереджені саме на перевірці гальм: стенд має приводні ролики, що обертаються під колесами, датчики сили гальмування та програмне забезпечення EUROSYSTEM для відображення і аналізу результатів випробування.
Таким чином, MBT 2250 EUROSYSTEM є гальмівним стендом і за своєю суттю не призначений для безпосередньої перевірки люфтів у підвісці або рульовому управлінні.
Окремо від гальмівних стендів існує обладнання, спеціально призначене для виявлення люфтів у вузлах підвіски та кермового управління під навантаженням. У тендерних вимогах цей пристрій описано як «Гідравлічний стенд для діагностики люфтів кермового управління та підвіски під навантаженням», що фактично відповідає поняттю люфт-детектора підвіски.
Такий стенд являє собою дві масивні платформи (пластини), вмонтовані врівень із підлогою (найчастіше – в оглядовій ямі або на підйомнику), на які заїжджають колесами відповідної осі автомобіля. Гідравлічний привід приводить ці платформи в рух у різних напрямках, імітуючи навантаження на підвіску та рульові тяги, подібні до реальних умов руху.
За рахунок поздовжнього та поперечного переміщення пластин (в тому числі у протилежних напрямах) під вагою автомобіля, люфт-детектор дозволяє виявити надмірні зазори і зношення у з’єднаннях: шарнірах підвіски, сайлентблоках, рульових наконечниках, підшипниках коліс, опорах амортизаторів тощо.
Вбудований гідропривод забезпечує достатню силу і плавність цих рухів, завдяки чому перевірка відбувається саме під навантаженням маси автомобіля.
Саме такий тип обладнання відповідає вимозі діагностики люфтів підвіски під навантаженням.
Виходячи з наведених даних, MBT 2250 EUROSYSTEM не є гідравлічним стендом для діагностики люфтів підвіски та рульового управління під навантаженням. Це обладнання виконує зовсім іншу функцію – діагностику гальмівної системи шляхом вимірювання гальмівних сил на роликовому стенді.
Технічна специфікація виробника прямо визначає MBT 2250 як «roller brake tester… designed for the brake testing of cars and vans…», тобто роликовий гальмівний тестер. Жодних вказівок на наявність у MBT 2250 функцій перевірки люфтів підвіски чи керма немає – навпаки, для реалізації додаткових перевірок підвіски MAHA пропонує окремі модулі, такі як люфт-детектор PMS 3.5 або інші EURO-модулі, що підключаються до тестової лінії.
Вимога тендерної закупівлі передбачала наявність окремого спеціалізованого стенду для перевірки люфтів під навантаженням, і MBT 2250 сам по собі цю вимогу не задовольняє.
Фактично, щоб виконати діагностику люфтів на рівні вимог замовника, до комплексу повинно додаватися окреме обладнання – люфт-детектор (наприклад, MAHA PMS 3.5 або еквівалент) – чого в тендерній пропозиції не зазначено.
MBT 2250 EUROSYSTEM не відповідає технічній вимозі «гідравлічний стенд для діагностики люфтів кермового управління та підвіски під навантаженням». За офіційною інформацією виробника, MBT 2250 – це гальмівний стенд, призначений для перевірки гальм транспортних засобів, і він не виконує функцію виявлення люфтів у підвісці чи рульовому без додаткових модулів.
Дана інформація підтверджується інформацією з офіційних джерел (https://maha.com.ua/diahnostychni-linii/mbt-2250-eurosystem-rs-5-208).
Підсумовуючи, стенд MBT 2250 EUROSYSTEM не відповідає встановленим у тендерній документації вимогам.
Тобто учасник ТОВ «АВТО ГРУП + подав недостовірну або технічно невідповідну інформацію щодо наявності обладнання, чим порушив вимоги тендерної документації. Пропозиція такого учасника повинна бути відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації.
З урахуванням викладеного, підтверджується, що рішення Замовника про визначення ТОВ «АВТО ГРУП +» переможцем є незаконним та порушує права учасника ТОВ «БЕРЛІНА АВТО» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця.
Окремо вважаємо за необхідне звернути увагу на рішення Антимонопольного комітету №281-р/пк-пз від 07.01.2025 з аналогічного питання, щодо аналогічного обладнання, а саме MBT 2250 EUROSYSTEM в якому колегією зазначено наступне:
«Скаржник не спростував інформацію, зазначену Замовником та документально не підтвердив, що зазначений в документі "Інформація про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі" від 26.11.2024 №16-01-11-26-Т, стенд МВТ 2250 EUROSYSTEM, завод. №427154-001 є гідравлічним стенд для діагностики ходової частини автомобіля під навантаженням.
Таким чином, у складі Пропозиції Скаржника відсутнє підтвердження наявності
гідравлічного стенда для діагностики ходової частини автомобіля під навантаженням.» (рішення №281-р/пк-пз від 07.01.2025 додається до скарги)
Дане рішення стосується учасника ТОВ «АВТО ГРУП + та того самого обладнання - стенд МВТ 2250 EUROSYSTEM.
Враховуючи вищенаведене, визначення тендерної пропозиції учасника ТОВ АВТО ГРУП + переможцем процедури закупівлі необґрунтоване, таке, що порушує права учасника ТОВ «БЕРЛІНА АВТО» та законодавство України про публічні закупівлі.
Визначення тендерної пропозиції учасника ТОВ АВТО ГРУП + переможцем процедури закупівлі з невідповідністю вимогам тендерної документації порушує принципи публічних закупівель, які включають прозорість, неупередженість і справедливість.
Відповідно до п. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно п. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Частиною четвертою статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
На підставі вищенаведеного, у відповідності до ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника (КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА "ОДЕСЬКА ОБЛАСНА БАЗА СПЕЦІАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО ПОСТАЧАННЯ") скасувати рішення, яким пропозицію ТОВ АВТО ГРУП + в процедурі закупівлі UA-2025-11-18-005487-a – було визначено переможцем процедури закупівлі.
Документи, які надані як докази порушених прав учасника ТОВ «БЕРЛІНА АВТО»:
1) Тендерна документація з додатками;
2) Рішення Антимонопольного комітету №281-р/пк-пз від 07.01.2025;
3) Довідка № 11-11-25-Т від 24 листопада 2025 року з інформацією про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі
4) Довідка № 03-12-25-Т від 02 грудня 2025 року з інформацією про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі (на вимогу про усунення невідповідностей)
5) Виписка за рахунками обліку основних засобів ТОВ «АВТО ГРУП+» станом на 25 листопада 2025 року № 12-11-25-Т від 25 листопада 2025 року
Директор ТОВ «БЕРЛІНА АВТО» _____________________ Мазов М.О.
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. Кваліфікаційний критерій-мтб.doc 08.12.2025 21:32
- 2.3.1. Виписка.doc 08.12.2025 21:32
- 2.1. Кваліфікаційний критерій-мтб.doc 08.12.2025 21:32
- Тендерна документація.docx 08.12.2025 21:32
- Скарга WORD.docx 08.12.2025 21:32
- Скарга PDF.pdf 08.12.2025 21:32
- Рішення від 07.01.2025 _281.pdf 08.12.2025 21:32
- Додаток _4 до ТД (Перелік документів переможця).docx 08.12.2025 21:32
- Додаток _2 до ТД (Технічні та якісні характеристики).docx 08.12.2025 21:32
- Додаток _1 до ТД (Проєкт Договору).doc 08.12.2025 21:32
- Додаток _ 3 до ТД (Перелік документів учасника).docx 08.12.2025 21:32
- sign.p7s 09.12.2025 13:22
- рішення від 11.12.2025 № 18320.pdf 11.12.2025 14:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.12.2025 13:26
Дата розгляду скарги:
22.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.12.2025 14:49
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
783a116a390944749826ab5b2d64d92a
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність МТБ вимогам тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
пп. 2.1 п. 2 Додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлено наступну вимогу:
СТО обов'язково повинно мати наступне обладнання, про яке Учасник повинен надати інформацію у вигляді наступної таблиці:
№ Найменування обладнання Кількість Марка, модель Місцезнаходження Власне, орендоване, тощо
Підіймач автомобільний вантажопідйомністю від 3,0 тон і більше (не менш ніж 5 шт.) – наявність такої кількості підіймачів обумовлена кількістю транспортних засобів Замовника, що плануються обслуговуватися.
Універсальний діагностичний прилад, що буде сумісний з автомобілями, переліченими в Таблиці № 1.
Комп'ютерний стенд для регулювання кутів розвалу і сходження коліс 3D, з додаванням фотографій такого стенду та копіями свідоцтв про повірку вимірювальних засобів.
Обладнання для проведення балансування коліс та шиномонтажу, з додаванням фотографій такого обладнання та копіями свідоцтв про повірку вимірювальних засобів;
Пристрій для вакуумної заміни/прокачування гальмівної рідини під тиском;
Обладнання для промивання систем кондиціювання під тиском;
Обладнання для ремонту та заправки автомобільних кондиціонерів;
Гідравлічний стенд для діагностики люфтів кермового управління та підвіски під навантаженням, з додаванням фотографій такого обладнання.
Оглядова яма з додаванням фотографії.
Стенд контролю ходової (амортизаторів) та гальмівної частини автомобіля з можливістю перевірки відведення автомобіля від прямолінійного руху з індикатором часу спрацьовування гальм з додаванням фотографій такого обладнання та копією свідоцтв про повірку.
Пристрій для перевірки систем на герметичність під тиском та виявлення витоків (димогенератор).
Обладнання для перевірки системи охолодження двигуна під тиском.
Стенд для контролю та регулювання світла фар;
Учасником ТОВ АВТО ГРУП + на підтвердження таких вимог в складі пропозиції надано наступні документи:
- Довідка № 11-11-25-Т від 24 листопада 2025 року з інформацією про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі
- Довідка № 03-12-25-Т від 02 грудня 2025 року з інформацією про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі (на вимогу про усунення невідповідностей)
- Виписка за рахунками обліку основних засобів ТОВ «АВТО ГРУП+» станом на 25 листопада 2025 року № 12-11-25-Т від 25 листопада 2025 року
ТОВ «БЕРЛІНА АВТО» зазначає про невідповідність матеріально-технічної бази учасника ТОВ АВТО ГРУП + в частині відсутності Гідравлічного стенду для діагностики люфтів кермового управління та підвіски під навантаженням, з додаванням фотографій такого обладнання.
В довідці № 03-12-25-Т від 02 грудня 2025 року з інформацією про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі учасником ТОВ АВТО ГРУП + зазначено наявність гідравлічного стенду контролю ходової (амортизаторів) та гальмівної частини автомобіля з можливістю перевірки відведення автомобіля від прямолінійного руху з індикатором часу спрацьовування гальм та для діагностики люфтів кермового управління та підвіски під навантаженням МВТ 2250 EUROSYSTEM, завод. №427154-001, однак даний факт не відповідає дійсності, оскільки МВТ 2250 EUROSYSTEM - НЕ Є ГІДРАВЛІЧНИМ СТЕНДОМ ТА НЕ ПЕРЕДБАЧЕНИЙ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ ЛЮФТІВ КЕРМОВОГО УПРАВЛІННЯ ТА ПІДВІСКИ ПІД НАВАНТАЖЕННЯМ.
MBT 2250 EUROSYSTEM – це роликовий гальмівний стенд виробництва MAHA, призначений для тестування гальм легкових автомобілів і мікроавтобусів.
Він використовується для вимірювання та аналізу гальмівних сил на колесах транспортного засобу. За офіційними специфікаціями, MBT 2250 застосовується на в’їзних діагностичних лініях та станціях технічного контролю і є базовим модулем, який можна розширити додатковим обладнанням для комплексної перевірки автомобіля.
Функції MBT 2250 зосереджені саме на перевірці гальм: стенд має приводні ролики, що обертаються під колесами, датчики сили гальмування та програмне забезпечення EUROSYSTEM для відображення і аналізу результатів випробування.
Таким чином, MBT 2250 EUROSYSTEM є гальмівним стендом і за своєю суттю не призначений для безпосередньої перевірки люфтів у підвісці або рульовому управлінні.
Окремо від гальмівних стендів існує обладнання, спеціально призначене для виявлення люфтів у вузлах підвіски та кермового управління під навантаженням. У тендерних вимогах цей пристрій описано як «Гідравлічний стенд для діагностики люфтів кермового управління та підвіски під навантаженням», що фактично відповідає поняттю люфт-детектора підвіски.
Такий стенд являє собою дві масивні платформи (пластини), вмонтовані врівень із підлогою (найчастіше – в оглядовій ямі або на підйомнику), на які заїжджають колесами відповідної осі автомобіля. Гідравлічний привід приводить ці платформи в рух у різних напрямках, імітуючи навантаження на підвіску та рульові тяги, подібні до реальних умов руху.
За рахунок поздовжнього та поперечного переміщення пластин (в тому числі у протилежних напрямах) під вагою автомобіля, люфт-детектор дозволяє виявити надмірні зазори і зношення у з’єднаннях: шарнірах підвіски, сайлентблоках, рульових наконечниках, підшипниках коліс, опорах амортизаторів тощо.
Вбудований гідропривод забезпечує достатню силу і плавність цих рухів, завдяки чому перевірка відбувається саме під навантаженням маси автомобіля.
Саме такий тип обладнання відповідає вимозі діагностики люфтів підвіски під навантаженням.
Виходячи з наведених даних, MBT 2250 EUROSYSTEM не є гідравлічним стендом для діагностики люфтів підвіски та рульового управління під навантаженням. Це обладнання виконує зовсім іншу функцію – діагностику гальмівної системи шляхом вимірювання гальмівних сил на роликовому стенді.
Технічна специфікація виробника прямо визначає MBT 2250 як «roller brake tester… designed for the brake testing of cars and vans…», тобто роликовий гальмівний тестер. Жодних вказівок на наявність у MBT 2250 функцій перевірки люфтів підвіски чи керма немає – навпаки, для реалізації додаткових перевірок підвіски MAHA пропонує окремі модулі, такі як люфт-детектор PMS 3.5 або інші EURO-модулі, що підключаються до тестової лінії.
Вимога тендерної закупівлі передбачала наявність окремого спеціалізованого стенду для перевірки люфтів під навантаженням, і MBT 2250 сам по собі цю вимогу не задовольняє.
Фактично, щоб виконати діагностику люфтів на рівні вимог замовника, до комплексу повинно додаватися окреме обладнання – люфт-детектор (наприклад, MAHA PMS 3.5 або еквівалент) – чого в тендерній пропозиції не зазначено.
MBT 2250 EUROSYSTEM не відповідає технічній вимозі «гідравлічний стенд для діагностики люфтів кермового управління та підвіски під навантаженням». За офіційною інформацією виробника, MBT 2250 – це гальмівний стенд, призначений для перевірки гальм транспортних засобів, і він не виконує функцію виявлення люфтів у підвісці чи рульовому без додаткових модулів.
Дана інформація підтверджується інформацією з офіційних джерел (https://maha.com.ua/diahnostychni-linii/mbt-2250-eurosystem-rs-5-208).
Підсумовуючи, стенд MBT 2250 EUROSYSTEM не відповідає встановленим у тендерній документації вимогам.
Тобто учасник ТОВ «АВТО ГРУП + подав недостовірну або технічно невідповідну інформацію щодо наявності обладнання, чим порушив вимоги тендерної документації. Пропозиція такого учасника повинна бути відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації.
З урахуванням викладеного, підтверджується, що рішення Замовника про визначення ТОВ «АВТО ГРУП +» переможцем є незаконним та порушує права учасника ТОВ «БЕРЛІНА АВТО» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця.
Окремо вважаємо за необхідне звернути увагу на рішення Антимонопольного комітету №281-р/пк-пз від 07.01.2025 з аналогічного питання, щодо аналогічного обладнання, а саме MBT 2250 EUROSYSTEM в якому колегією зазначено наступне:
«Скаржник не спростував інформацію, зазначену Замовником та документально не підтвердив, що зазначений в документі "Інформація про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі" від 26.11.2024 №16-01-11-26-Т, стенд МВТ 2250 EUROSYSTEM, завод. №427154-001 є гідравлічним стенд для діагностики ходової частини автомобіля під навантаженням.
Таким чином, у складі Пропозиції Скаржника відсутнє підтвердження наявності
гідравлічного стенда для діагностики ходової частини автомобіля під навантаженням.» (рішення №281-р/пк-пз від 07.01.2025 додається до скарги)
Дане рішення стосується учасника ТОВ «АВТО ГРУП + та того самого обладнання - стенд МВТ 2250 EUROSYSTEM.
Враховуючи вищенаведене, визначення тендерної пропозиції учасника ТОВ АВТО ГРУП + переможцем процедури закупівлі необґрунтоване, таке, що порушує права учасника ТОВ «БЕРЛІНА АВТО» та законодавство України про публічні закупівлі.
Визначення тендерної пропозиції учасника ТОВ АВТО ГРУП + переможцем процедури закупівлі з невідповідністю вимогам тендерної документації порушує принципи публічних закупівель, які включають прозорість, неупередженість і справедливість.
СТО обов'язково повинно мати наступне обладнання, про яке Учасник повинен надати інформацію у вигляді наступної таблиці:
№ Найменування обладнання Кількість Марка, модель Місцезнаходження Власне, орендоване, тощо
Підіймач автомобільний вантажопідйомністю від 3,0 тон і більше (не менш ніж 5 шт.) – наявність такої кількості підіймачів обумовлена кількістю транспортних засобів Замовника, що плануються обслуговуватися.
Універсальний діагностичний прилад, що буде сумісний з автомобілями, переліченими в Таблиці № 1.
Комп'ютерний стенд для регулювання кутів розвалу і сходження коліс 3D, з додаванням фотографій такого стенду та копіями свідоцтв про повірку вимірювальних засобів.
Обладнання для проведення балансування коліс та шиномонтажу, з додаванням фотографій такого обладнання та копіями свідоцтв про повірку вимірювальних засобів;
Пристрій для вакуумної заміни/прокачування гальмівної рідини під тиском;
Обладнання для промивання систем кондиціювання під тиском;
Обладнання для ремонту та заправки автомобільних кондиціонерів;
Гідравлічний стенд для діагностики люфтів кермового управління та підвіски під навантаженням, з додаванням фотографій такого обладнання.
Оглядова яма з додаванням фотографії.
Стенд контролю ходової (амортизаторів) та гальмівної частини автомобіля з можливістю перевірки відведення автомобіля від прямолінійного руху з індикатором часу спрацьовування гальм з додаванням фотографій такого обладнання та копією свідоцтв про повірку.
Пристрій для перевірки систем на герметичність під тиском та виявлення витоків (димогенератор).
Обладнання для перевірки системи охолодження двигуна під тиском.
Стенд для контролю та регулювання світла фар;
Учасником ТОВ АВТО ГРУП + на підтвердження таких вимог в складі пропозиції надано наступні документи:
- Довідка № 11-11-25-Т від 24 листопада 2025 року з інформацією про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі
- Довідка № 03-12-25-Т від 02 грудня 2025 року з інформацією про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі (на вимогу про усунення невідповідностей)
- Виписка за рахунками обліку основних засобів ТОВ «АВТО ГРУП+» станом на 25 листопада 2025 року № 12-11-25-Т від 25 листопада 2025 року
ТОВ «БЕРЛІНА АВТО» зазначає про невідповідність матеріально-технічної бази учасника ТОВ АВТО ГРУП + в частині відсутності Гідравлічного стенду для діагностики люфтів кермового управління та підвіски під навантаженням, з додаванням фотографій такого обладнання.
В довідці № 03-12-25-Т від 02 грудня 2025 року з інформацією про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі учасником ТОВ АВТО ГРУП + зазначено наявність гідравлічного стенду контролю ходової (амортизаторів) та гальмівної частини автомобіля з можливістю перевірки відведення автомобіля від прямолінійного руху з індикатором часу спрацьовування гальм та для діагностики люфтів кермового управління та підвіски під навантаженням МВТ 2250 EUROSYSTEM, завод. №427154-001, однак даний факт не відповідає дійсності, оскільки МВТ 2250 EUROSYSTEM - НЕ Є ГІДРАВЛІЧНИМ СТЕНДОМ ТА НЕ ПЕРЕДБАЧЕНИЙ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ ЛЮФТІВ КЕРМОВОГО УПРАВЛІННЯ ТА ПІДВІСКИ ПІД НАВАНТАЖЕННЯМ.
MBT 2250 EUROSYSTEM – це роликовий гальмівний стенд виробництва MAHA, призначений для тестування гальм легкових автомобілів і мікроавтобусів.
Він використовується для вимірювання та аналізу гальмівних сил на колесах транспортного засобу. За офіційними специфікаціями, MBT 2250 застосовується на в’їзних діагностичних лініях та станціях технічного контролю і є базовим модулем, який можна розширити додатковим обладнанням для комплексної перевірки автомобіля.
Функції MBT 2250 зосереджені саме на перевірці гальм: стенд має приводні ролики, що обертаються під колесами, датчики сили гальмування та програмне забезпечення EUROSYSTEM для відображення і аналізу результатів випробування.
Таким чином, MBT 2250 EUROSYSTEM є гальмівним стендом і за своєю суттю не призначений для безпосередньої перевірки люфтів у підвісці або рульовому управлінні.
Окремо від гальмівних стендів існує обладнання, спеціально призначене для виявлення люфтів у вузлах підвіски та кермового управління під навантаженням. У тендерних вимогах цей пристрій описано як «Гідравлічний стенд для діагностики люфтів кермового управління та підвіски під навантаженням», що фактично відповідає поняттю люфт-детектора підвіски.
Такий стенд являє собою дві масивні платформи (пластини), вмонтовані врівень із підлогою (найчастіше – в оглядовій ямі або на підйомнику), на які заїжджають колесами відповідної осі автомобіля. Гідравлічний привід приводить ці платформи в рух у різних напрямках, імітуючи навантаження на підвіску та рульові тяги, подібні до реальних умов руху.
За рахунок поздовжнього та поперечного переміщення пластин (в тому числі у протилежних напрямах) під вагою автомобіля, люфт-детектор дозволяє виявити надмірні зазори і зношення у з’єднаннях: шарнірах підвіски, сайлентблоках, рульових наконечниках, підшипниках коліс, опорах амортизаторів тощо.
Вбудований гідропривод забезпечує достатню силу і плавність цих рухів, завдяки чому перевірка відбувається саме під навантаженням маси автомобіля.
Саме такий тип обладнання відповідає вимозі діагностики люфтів підвіски під навантаженням.
Виходячи з наведених даних, MBT 2250 EUROSYSTEM не є гідравлічним стендом для діагностики люфтів підвіски та рульового управління під навантаженням. Це обладнання виконує зовсім іншу функцію – діагностику гальмівної системи шляхом вимірювання гальмівних сил на роликовому стенді.
Технічна специфікація виробника прямо визначає MBT 2250 як «roller brake tester… designed for the brake testing of cars and vans…», тобто роликовий гальмівний тестер. Жодних вказівок на наявність у MBT 2250 функцій перевірки люфтів підвіски чи керма немає – навпаки, для реалізації додаткових перевірок підвіски MAHA пропонує окремі модулі, такі як люфт-детектор PMS 3.5 або інші EURO-модулі, що підключаються до тестової лінії.
Вимога тендерної закупівлі передбачала наявність окремого спеціалізованого стенду для перевірки люфтів під навантаженням, і MBT 2250 сам по собі цю вимогу не задовольняє.
Фактично, щоб виконати діагностику люфтів на рівні вимог замовника, до комплексу повинно додаватися окреме обладнання – люфт-детектор (наприклад, MAHA PMS 3.5 або еквівалент) – чого в тендерній пропозиції не зазначено.
MBT 2250 EUROSYSTEM не відповідає технічній вимозі «гідравлічний стенд для діагностики люфтів кермового управління та підвіски під навантаженням». За офіційною інформацією виробника, MBT 2250 – це гальмівний стенд, призначений для перевірки гальм транспортних засобів, і він не виконує функцію виявлення люфтів у підвісці чи рульовому без додаткових модулів.
Дана інформація підтверджується інформацією з офіційних джерел (https://maha.com.ua/diahnostychni-linii/mbt-2250-eurosystem-rs-5-208).
Підсумовуючи, стенд MBT 2250 EUROSYSTEM не відповідає встановленим у тендерній документації вимогам.
Тобто учасник ТОВ «АВТО ГРУП + подав недостовірну або технічно невідповідну інформацію щодо наявності обладнання, чим порушив вимоги тендерної документації. Пропозиція такого учасника повинна бути відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації.
З урахуванням викладеного, підтверджується, що рішення Замовника про визначення ТОВ «АВТО ГРУП +» переможцем є незаконним та порушує права учасника ТОВ «БЕРЛІНА АВТО» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця.
Окремо вважаємо за необхідне звернути увагу на рішення Антимонопольного комітету №281-р/пк-пз від 07.01.2025 з аналогічного питання, щодо аналогічного обладнання, а саме MBT 2250 EUROSYSTEM в якому колегією зазначено наступне:
«Скаржник не спростував інформацію, зазначену Замовником та документально не підтвердив, що зазначений в документі "Інформація про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі" від 26.11.2024 №16-01-11-26-Т, стенд МВТ 2250 EUROSYSTEM, завод. №427154-001 є гідравлічним стенд для діагностики ходової частини автомобіля під навантаженням.
Таким чином, у складі Пропозиції Скаржника відсутнє підтвердження наявності
гідравлічного стенда для діагностики ходової частини автомобіля під навантаженням.» (рішення №281-р/пк-пз від 07.01.2025 додається до скарги)
Дане рішення стосується учасника ТОВ «АВТО ГРУП + та того самого обладнання - стенд МВТ 2250 EUROSYSTEM.
Враховуючи вищенаведене, визначення тендерної пропозиції учасника ТОВ АВТО ГРУП + переможцем процедури закупівлі необґрунтоване, таке, що порушує права учасника ТОВ «БЕРЛІНА АВТО» та законодавство України про публічні закупівлі.
Визначення тендерної пропозиції учасника ТОВ АВТО ГРУП + переможцем процедури закупівлі з невідповідністю вимогам тендерної документації порушує принципи публічних закупівель, які включають прозорість, неупередженість і справедливість.
×
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга WORD.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника (КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА "ОДЕСЬКА ОБЛАСНА БАЗА СПЕЦІАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО ПОСТАЧАННЯ") скасувати рішення, яким пропозицію ТОВ АВТО ГРУП + в процедурі закупівлі UA-2025-11-18-005487-a – було визначено переможцем процедури закупівлі.