-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 «85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги» (послуги з патологогістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів)
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 2 дні (до 15.12.25 00:00)
295 500.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
02
дн
16
год
49
хв
50
сек
Оплата за участь: 612.00 UAH
Період оскарження:
18.11.2025 11:02 - 12.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
be79666846474948b095e7aa46508d8d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-18-004548-a.b1
Назва:
скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 10.02.2025 № 1966 (1) (1).pdf 22.11.2025 21:30
- Витяг з ліцензії МОЗ 06.11.2025 (1) (1).pdf 22.11.2025 21:30
- Витяг з договору наданя послуг спеціалізованої доставки (1) (1).pdf 22.11.2025 21:30
- sign.p7s 22.11.2025 21:31
- Скарга Суми.doc 22.11.2025 22:10
- Витяг з ЄДРПОУ станом га 21.11.2024 року (1).pdf 22.11.2025 22:12
- Ліцензія ТОВ «Сілмедгруп» (1) (1).pdf 22.11.2025 22:12
- уточнення до поданої скарги Суми.doc 27.11.2025 20:48
- рішення від 25.11.2025 №17454.pdf 25.11.2025 16:11
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.12.2025 №17901.pdf 04.12.2025 11:27
- рішення від 03.12.2025 №17901.pdf 08.12.2025 11:23
- Пояснення на скаргу АМКУ.pdf 26.11.2025 15:29
- Пояснення АМКУ скарга ТОВ Сілмедгруп.docx 26.11.2025 15:29
- Пояснення Замовника до уточнення Скаржника.PDF 01.12.2025 09:57
- Пояснення Замовника до уточнення Скаржника.docx 01.12.2025 09:57
- Перелік змін ТД – копія.doc 08.12.2025 16:42
- Додаток 3- проєкт договору –нова редакція.docx 08.12.2025 16:42
- ТД гістологія 2026 – нова редакція.docx 08.12.2025 16:42
- Додаток 2 Інформація про технічні, якісні вимоги предмета закупівлі – нова редакція.docx 08.12.2025 16:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.11.2025 21:43
Дата розгляду скарги:
03.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.11.2025 16:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.12.2025 11:23
Дата виконання рішення Замовником:
08.12.2025 16:42
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Повідомляємо, що з метою виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №17901-р/пк-пз від 03.12.2025 за скаргою від товариства з обмеженою відповідальністю "СІЛМЕДГРУП" (код ЄДРПОУ: 39694982) Замовником були внесені зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015 "85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги" (послуги з патологогістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-11-18-004548-a
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ec0bd8cbe8b34f2494a59889af9c7467
Заголовок пункту скарги:
Умови документації є неконкурентними та такими що незаконно обмежують участь скаржника у закупівлі (більш детально у тексті скарги)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовником встановлено незаконну та дискримінаційну вимогу щодо місця розташування надання надавача послуг.
Скаржник, який є учасником ринку надання послуг що закуповуються, який має інше ніж встановлене замовником місце реєстрації, незаконно обмежений в участі у закупівлі (текст скарги додається)
Скаржник, який є учасником ринку надання послуг що закуповуються, який має інше ніж встановлене замовником місце реєстрації, незаконно обмежений в участі у закупівлі (текст скарги додається)
×
-
Назва доказу:
Доказ №2 (витяг з договору надання послуг перевезення)
-
Повʼязаний документ:
Витяг з договору наданя послуг спеціалізованої доставки (1) (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Докази до скарги 1 (інформація з ліцензційного реєстру щодо місця розташування лабораторії)
-
Повʼязаний документ:
Витяг з ліцензії МОЗ 06.11.2025 (1) (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу: 1. Прийняти скаргу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІЛМЕДГРУП" до розгляду; 2. Провести перевірку викладених фактів; 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі; 4. Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію за оскаржуваною закупівлею з метою усунення дискримінаційних умов по відношенню до Скаржника, а також умов, що обмежують конкуренцію.
Запити Органу оскарження
Номер:
626156f8ccf6415eaecb0f5b07f9abc9
Тема запиту:
Пояснення Замовника до уточнення Скаржника закупівля UA-2025-11-18-004548-а
Текст запиту:
Замовник розглянув уточнення Скаржника з приводу твердження щодо відсутності посилання в тендерній документації на наявність інтраопераційних досліджень і зазначає наступне.
1.Щодо наявності вимоги інтраопераційного дослідження.
Під час формування технічних вимог та умов надання послуг (Додаток 2) Замовник керувався необхідністю забезпечення належної якості та повноти патологоанатомічної діагностики для пацієнтів свого закладу. Класифікація біопсійного та операційного матеріалу за категоріями складності є стандартною практикою в галузі патологічної анатомії в Україні.
Посилання Замовником в Тендерній документації (Додаток 2) на IV категорію складності відображає об'єктивну потребу закладу охорони здоров'я в дослідженні матеріалів, які вимагають застосування складних діагностичних процедур, диференційованого підходу та високої кваліфікації фахівців. До таких матеріалів належать, зокрема, випадки з підозрою на злоякісні новоутворення, що потребують термінової та точної діагностики (інтраопераційне дослідження).
Включення до тендерної документації, а саме до Додатку 2, вимоги щодо надання послуг IV категорії складності обумовлене чинним законодавством України, зокрема, пп.4 п.10 Порядку проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21 квітня 2025 р. №693.
Класифікація категорій складності досліджень визначена в чинних нормативних документах.
Наводимо відповідний текст з Наказу Міністерства охорони здоров'я України від 21 квітня 2025 року № 693 «Деякі питання проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики» (ідентифікатор z0676-25, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06 травня 2025 р. за № 676/44082):
«4) IV категорія складності — операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із патологічними процесами та хворобами:
матеріал, отриманий від хворого з інтраепітеліальними неоплазіями, дисплазіями, інтраепітеліальними карциномами;
пограничні та злоякісні пухлини;
термінові інтраопераційні, ендоскопічні та інцизійні біопсії;».
2. Щодо строку доставки матеріалу інтраопераційного дослідження.
Наказ МОЗ №693 від 21.04.2025 “Про прижиттєву патологоанатомічну діагностику” покладає на ЗОЗ відповідальність за організацію збору, транспортування, збереження та умови доставки матеріалу, зобов’язує забезпечити придатний для дослідження стан матеріалу.
Пунктом 3 розділу 3 Порядку проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики встановлено, що «біологічний матеріал, що підлягає інтраопераційному дослідженню, невідкладно з моменту його вилучення доставляється в ЗОЗ, що здійснює прижиттєву патологоанатомічну діагностику, в чистому сухому контейнері без занурення в фіксуючий розчини».
Слід зазначити, що чинне законодавство України та підзаконні нормативно-правові акти не містять чітко визначених вимог щодо часу доставки біологічного матеріалу для інтраопераційного дослідження без занурення у фіксувальний розчин. Відтак у цьому питанні наявна нормативна прогалина. Frozen section procedure (кріосекція / “інтраопераційне дослідження” – це метод який зазвичай використовують під час операції. Це означає, що матеріал має бути досліджений швидко, поки пацієнт ще на операційному столі, аби хірург міг на підставі результату прийняти рішення про подальші дії - об’єм видалення, маржа, радикальність.
Водночас орієнтація на невідкладну доставку, зокрема інтервал близько 30 хвилин, випливає з технологічних і біологічних особливостей самої процедури інтраопераційної діагностики: ефективність дослідження залежить від правильно відібраного матеріалу та мінімального проміжку часу між його вилученням і обробкою.
Слід також зазначити, що хоча у тендерній документації прямо не встановлювався конкретний час доставки біологічного матеріалу (зокрема, інтервал у 30 хвилин), замовником обґрунтовано визначено вимогу щодо місцезнаходження виконавця на території м. Суми. Така вимога є логічною та виправданою, оскільки саме територіальна наближеність лабораторії до закладу охорони здоров’я забезпечує можливість фактичного виконання «невідкладної» доставки матеріалу та дотримання технологічних і біологічних потреб інтраопераційної діагностики.
Дані обставини нівелюють доводи скаржника про відсутність в тендерній документації терміну доставки «30 хвилин».
Окрім того, стаття 33 Закону України «Про основи законодавства України про охорону здоров’я» унормовує, що медична допомога має надаватися кваліфіковано, своєчасно та відповідно до сучасних методів. Тому термін в «30 хвилин» прямо обґрунтовуються принципом “своєчасності надання медичної допомоги” та зобов’язує ЗОЗ організовувати процеси так, щоб забезпечити своєчасність, тому ЗОЗ має право визначати строки (наприклад 30хв.) самостійно, за умови, що ці терміни чітко не встановлені нормативними актами.
Інтраопераційна діагностика — це дослідження, яке впливає на хід операції, і затримка дорівнює ризику для пацієнта. Отже, ЗОЗ зобов’язаний забезпечити адекватну швидкість доставки для збереження тканини та уникнення автолізу та псування. Нефіксований матеріал починає автоліз вже з перших хвилин, затримка технічно погіршує результат дослідження матеріалу.
Враховуючи вищевикладене та наявність в тендерній документації Замовника посилання на надання послуги 4 категорії складності, доводи Скаржника є необґрунтованими та такими що не заслуговують на увагу.
Дата опублікування:
01.12.2025 09:57
Номер:
906fd493811a4a479cb7b8af3fa13abb
Тема запиту:
Заперечення до наданих пояснень Замовника
Текст запиту:
Заперечення до наданих пояснень Замовника
Дата опублікування:
27.11.2025 20:48
Номер:
2ea5a2bc2b8d4462b62259d0861e889f
Тема запиту:
Пояснення на скаргу UA-2025-11-18-004548-a.b1 закупівлі UA-2025-11-18-004548-а
Текст запиту:
Відповідно до частини 4 статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII року в редакції від 01.07.2021 року (далі – Закон) Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Згідно частини 1 статті 18 Закону Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України. (далі – Орган оскарження).
Комунальне некомерційне підприємство «Клінічна лікарня №5» Сумської міської ради під час здійснення публічних закупівель є замовником торгів згідно пункту 11 частини 1 статті 1 Закону (далі - Замовник).
Замовником було оголошено 18.11.2025 року відкриті торги з особливостями на закупівлю послуг з проведення лабораторних патологоанатомічних досліджень біопсійного матеріалу за кодом ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги» (послуги з патологогістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів), ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-18-004548-а .
Вимоги до учасників закупівлі затвердженні рішенням уповноваженої особи від 18.11.2025 року у Тендерній документації. Замовником 18.11.2025 року було оприлюднено відповідну Тендерну документацію з додатками до неї.
Частиною 8 статті 18 Закону встановлено: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації.
Потенційним учасником даної закупівлі, товариством з обмеженою відповідальністю «Сілмедгруп», (далі - Скаржник) 22.11.2025 року надіслано до Органу оскарження скаргу №UA-2025-11-18-004548-a.b1 (надалі-Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі.
Незважаючи на те, що умови, які були затверджені Замовником цілком та повністю відповідають вимогам законодавства, Скаржником прийнято рішення все ж оскаржити окремі їх вимоги, з метою створення виключно для себе комфортних умов для підготовки тендерної пропозиції, не намагаючись зрозуміти, що затверджені Замовником вимоги розроблені на виконання законодавства України, стандартам ЄС.
Замовник надає пояснення по суті скарги поданої Скаржником, а саме:
1. Щодо вимоги перебування Виконавця на території м. Суми
Додатком 2 до тендерної документації Замовником наведено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі.
Відповідно до положень пункту 6 вимог до учасників процедури закупівлі Додатку 1 документації, Виконавець повинен знаходитися на території м. Суми.
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною. Замовник повідомляє, що ця вимога є обґрунтованою та такою, що безпосередньо випливає з норм чинного законодавства, а саме, Наказу МОЗ України № 693 від 21.04.2025 «Про затвердження Порядку проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики» (далі- Наказу МОЗ № 693). Предметом закупівлі є послуги з патологогістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів в тому числі інтраопераційне дослідження.
Інтраопераційне дослідження - це різновид патогістологічного експрес-дослідження, яке проводиться безпосередньо під час оперативного втручання. Воно передбачає швидке дослідження зразка тканини (біоптату), вилученого у пацієнта, з метою отримання попереднього діагнозу.
Відповідно до пункту 3 розділу 3 Порядку проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики , затвердженого Наказом № 693:
«біологічний матеріал, що підлягає інтраопераційному дослідженню, невідкладно з моменту його вилучення доставляється в ЗОЗ, що здійснює прижиттєву патологоанатомічну діагностику, в чистому сухому контейнері без занурення в фіксуючий розчини».
Отже, у випадках, що потребують «термінової діагностики», забір біологічного матеріалу для прижиттєвої патологоанатомічної діагностики здійснюється протягом 30 хвилин з моменту отримання відповідного направлення.
Це означає, що в окремих клінічних ситуаціях медична установа зобов’язана забезпечити негайний, протягом 30 хвилин, забір та доставку матеріалу до патологоанатомічної лабораторії. "Термінова діагностика" (або інтраопераційна експрес-діагностика) здійснюється на підставі критичної клінічної необхідності, коли хірургу потрібен негайний патогістологічний висновок (наприклад, для визначення меж пухлини або оцінки лімфатичних вузлів) безпосередньо під час операції; процес вимагає офіційного направлення з позначкою "cito", наявності спеціалізованого обладнання (кріостату) та кваліфікованого патологоанатома, який досліджує свіжий, нефіксований біологічний матеріал методом заморожування зрізів, а не стандартної фіксації формаліном.
Таким чином, прижиттєва патологоанатомічна діагностика є невідкладною медичною процедурою, доставка матеріалу у межах 30 хвилин можлива виключно за умови знаходження лабораторії або уповноваженого виконавця на території міста, де надається медична допомога. Знаходження виконавця у іншому місті робить об’єктивно неможливим виконання вимоги Наказу МОЗ № 693 від 21.04.2025 щодо термінових заборів.
Окрім того, слід враховувати територіальне розміщення міста Суми, місто знаходиться менш ніж 30 км від зони активних бойових дій та є прикордонним містом з росією, в силу чого зазнає постійних обстрілів, що іноді унеможливлює логістику до міста.
2. Щодо твердження Скаржника про можливість дистанційного виконання послуг
ТОВ «СІЛМЕДГРУП» зазначає, що його лабораторія розташована в місті Хмельницькому, що за 665 км від м. Суми, але компанія має укладені договори з перевізником.
Замовник наголошує:
1. Жодна служба доставки не здатна гарантувати доставку матеріалу до лабораторії в межах 30 хвилин, якщо лабораторія Виконавця послуги буде розташована не в межах цього міста, що вимагається Наказом МОЗ № 693, зокрема: «біологічний матеріал, що підлягає інтраопераційному дослідженню, невідкладно з моменту його вилучення доставляється в ЗОЗ, що здійснює прижиттєву патологоанатомічну діагностику, в чистому сухому контейнері без занурення в фіксуючий розчини»( розділ 3 пункт 3) ;
2. Транспортування біологічного матеріалу, який потребує термінового патогістологічного дослідження, суворо регламентується та не може бути здійснене шляхом звичайних вантажних перевезень;
3. Затримка у проведенні таких досліджень може створити ризики для життя та здоров’я пацієнта, за що Замовник несе юридичну та медичну відповідальність.
Таким чином, вимога щодо знаходження Виконавця в межах м. Суми випливає прямо з вимог Наказу МОЗ № 693, відповідає принципу забезпечення безперервності та невідкладності медичної допомоги, не містить ознак обмеження конкуренції штучним шляхом, застосовується однаково до всіх учасників, без надання переваг конкретному суб’єкту.
Отже, вимога Замовника щодо перебування Виконавця на території м. Суми не є дискримінаційною, а об’єктивно необхідною для виконання компетентного державного нормативного акту та надання якісної і вчасної медичної допомоги.
Посилання Скаржника на рішення Антимономольного Комітету України від 10.02.2025р. №1966-р/пк-пз не є доречним та таким, що заслуговує на увагу з огляду на те, що предметом закупівлі в даному випадку є надання послуги проведення паталогоанатомічних розтинів тіл померлих від хвороб і патологічних станів, що не передбачає інтраопераційного дослідження.
Таким чином, у діях Замовника немає суб’єктивної чи упередженої оцінки пропозицій учасників Закупівлі. Дії Замовника були вчинені в рамках законодавства, що нівелюють вимоги Скаржника.
На підставі вищевикладеного,
ПРОСИМО:
1.Прийняти пояснення від Замовника та врахувати їх при винесенні рішення.
2.Відмовити товариству з обмеженою відповідальністю «СІЛМЕДГРУП» (код ЄДРПОУ 39694982) у задоволенні його скарги від 22.11.2025 року №UA-2025-11-18-004548-a.b1.
Дата опублікування:
26.11.2025 15:29
Номер:
d988e693777848d1acaf123691721d54
Тема запиту:
Інфромація щодо підтвердження здіснення діялності повязаної з предметом закупівлі
Текст запиту:
Інфромація щодо підтвердження здіснення діялності повязаної з предметом закупівлі
Дата опублікування:
22.11.2025 22:12
Номер:
8aed436835bb4c25b85c49e8bda6af51
Тема запиту:
текст скарги у форматі ворд
Текст запиту:
текст скарги у форматі ворд
Дата опублікування:
22.11.2025 22:10