• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Охоронні послуги

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 3 дні назад

960 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 17.11.2025 15:45 - 28.11.2025 00:00
Період оскарження для учасника ТОВ "БЕЗПЕКА К9": 10.12.2025 12:04 - 16.12.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця): 12.12.2025 15:47 - 18.12.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

На дискримінаційні вимоги тендерної документації.

Номер: 51be8c00ab7c462ca34b6562f75a6c66
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-17-012959-a.b1
Назва: На дискримінаційні вимоги тендерної документації.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.12.2025 16:23
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФЕМІДА ХХІ", Синицька Анастасія 380964205264 oborona_sb@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bb30a32087ea4157990cc84688e910a2
Заголовок пункту скарги: Вимога надати лист УДЦР про реєстрацію IMEI GPS‑трекерів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Законодавство України не передбачає обов’язкової реєстрації IMEI GPS‑трекерів у ДП «УДЦР», оскільки такі пристрої не є мобільними терміналами у розумінні Закону «Про електронні комунікації». Вимога надати лист УДЦР про наявність IMEI є такою, що не пов’язана з предметом закупівлі, порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (недискримінація) та ст. 22 Закону (вимоги мають бути пов’язані з предметом закупівлі). Узагальнена практика Колегії АМКУ підтверджує, що вимоги щодо документів, які законодавством не передбачені, є надмірними та дискримінаційними.
інші пункти скарги додані окремим файлом.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 8454eb9bd2eb4169a15802352298c4e5
Заголовок пункту скарги: Вимога мати УКХ радіостанції потужністю не менше 25 Вт.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Радіостанції такої потужності належать до спеціального радіозв’язку та вимагають дозволів УДЦР. Замовник не надає технічного або безпекового обґрунтування такої вимоги, що порушує ч. 5 ст. 23 Закону (технічні вимоги повинні бути обґрунтованими), а також ст. 5 Закону — створення переваг окремим учасникам. Узагальнення практики АМКУ (щодо надмірних технічних характеристик у закупівлях охоронних послуг) підтверджує, що необґрунтовані технічні параметри визнаються дискримінаційними.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 3e25546ffe9e45e999af053c09cc3763
Заголовок пункту скарги: Вимога корпоративної APN, статичних IP‑адрес та листа мобільного оператора.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: APN, статичні IP-адреси та інша телекомунікаційна інфраструктура характерні для діяльності операторів пультової охорони, а не фізичної охорони за кодом ДК 79710000‑4. Вимога не пов’язана з предметом закупівлі (ст. 22 Закону) та надмірно обмежує конкуренцію (ст. 5 Закону). Узагальнена практика АМКУ: замовник не має права висувати вимоги, що належать до іншого виду діяльності.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 6d39b802b9c14bed8c3a2e2003f122e2
Заголовок пункту скарги: Вимога мати не менше трьох автомобілів ГШР зі зброєю.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Послуги груп швидкого реагування зі зброєю належать до іншого виду охоронної діяльності — ДК 021:2015: 79711000-1 «Послуги реагування», а не до 79710000-4 «Охоронні послуги (фізична охорона)». Відповідно до п. 9 Ліцензійних умов №960 такі види діяльності розмежовані: фізична охорона, пультова охорона, реагування ГШР, охорона із застосуванням спецзасобів. Вимога озброєних ГШР у закупівлі фізичної охорони є вимогою іншого виду охоронної діяльності та повинна закуповуватись окремою процедурою.
Такі вимоги не відповідають предмету закупівлі (ст. 22 Закону), створюють необґрунтовані бар’єри (ст. 5 Закону) та суперечать Ліцензійним умовам №960. Узагальнена практика Колегії АМКУ підтверджує: вимоги, що належать до іншого виду охоронної діяльності, визнаються дискримінаційними.
Витяг із Технічного завдання (ТД), що підтверджує вимогу озброєної ГШР:

«Водії (ГКНСПП) та ГШР зі зброєю перед виїздом повинні проходити медичний контроль…»
«Учасник повинен мати комплекти обладнання для термінового виклику ГШР зі зброєю…»
«Прибуття ГШР зі зброєю здійснюється за рахунок коштів Виконавця.»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: fe6cf476d4ce4679a6fcb76ce06823d2
Заголовок пункту скарги: Вимога 10 озброєних працівників та документи на носіння спецзасобів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Документи на носіння та зберігання спецзасобів потрібні лише для озброєних груп реагування, але не для постів фізичної охорони. Вимога суперечить ст. 22 Закону (невідповідність предмету закупівлі) та ст. 5 Закону (надмірність і дискримінація). Узагальнена практика АМКУ чітко визначає: якщо замовник висуває вимоги до персоналу, які характерні для іншого виду послуг, це є дискримінацією.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 55383fc27b6346a4b923da98b51376ef
Заголовок пункту скарги: Вимога сертифікату ISO 37001:2016.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник у тендерній документації встановив вимогу щодо надання учасниками сертифікату відповідності системи управління щодо протидії корупції ISO 37001:2016 (ДСТУ ISO 37001:2018). Така вимога є незаконною та дискримінаційною, оскільки зазначений сертифікат не передбачений жодним нормативно-правовим актом України, як обов’язковий для суб’єктів, що здійснюють охоронну діяльність.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги, які звужують конкуренцію або обмежують участь у процедурі закупівлі. Сертифікація за ISO 37001:2016 є добровільною, і її отримання не передбачене ні Законом України «Про охоронну діяльність», ні Постановою КМУ № 960 (Ліцензійні умови). Встановлення такої вимоги штучно звужує коло потенційних учасників та створює необґрунтовані перепони для суб’єктів малого та середнього бізнесу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: a96a582509fd429cae0964ffb583c907
Заголовок пункту скарги: Вимога мати кваліфікований персонал для забезпечення обслуговування встановлених на об’єкті охоронної сигналізації, кнопок термінового виклику мобільної групи посилення постів та систем відеоспостереження, з робітничою кваліфікацією четвертого та п’ятого розрядів електромонтерів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Додатково, у Додатку 3 технічної документації Замовник встановив вимогу, щодо наявності у Учасника кваліфікованого персоналу для забезпечення обслуговування встановлених на об’єкті охоронної сигналізації, кнопок термінового виклику мобільної групи посилення постів та систем відеоспостереження, з робітничою кваліфікацією четвертого та п’ятого розрядів електромонтерів. Ця вимога є незаконною, оскільки монтаж та технічне обслуговування охоронної сигналізації, тривожних кнопок та відеоспостереження є окремим видом охоронної діяльності відповідно до п. 9 Ліцензійних умов №960. Предмет закупівлі – фізична охорона (ДК 021:2015 – 79710000-4) – не включає технічне обслуговування охоронних систем. Вимога електромонтерів 4–5 розряду не пов’язана з наданням фізичної охорони, штучно звужує коло учасників та порушує ст. 5 Закону. Узагальнена практика Колегії АМКУ підтверджує, що вимоги, які стосуються іншого виду охоронної діяльності у закупівлях фізичної охорони, є дискримінаційними.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: e91ca55bee424be8bfbe888a7e1d42ae
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо встановлення Учасником за власний рахунок системи відеоспостереження, її подальшого технічного та програмного обслуговування, а також фактичної передачі цієї системи Замовнику.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Дана вимога є грубим порушенням законодавства у сфері публічних закупівель та має ознаки прихованої закупівлі товарів в обхід процедур, встановлених Законом.
Замовник вимагає, щоб Учасник встановив на об’єкті повноцінну систему відеоспостереження із конкретно визначеним переліком устаткування (відеокамери 7 моделей, відеореєстратор, комутатори, розширювачі, кабельна продукція тощо), виконав монтаж, налаштування, пусконалагоджувальні роботи та забезпечив технічне обслуговування цієї системи не менше двох разів на місяць протягом строку дії договору. при цьому обладнання має залишатися у Замовника, а вартість обладнання компенсується Виконавцю за її залишковою балансовою вартістю
.
Така вимога є незаконною з таких підстав:
1) Замовник вимагає поставку товарів та виконання робіт, які не є предметом закупівлі.
Предмет закупівлі – послуги фізичної охорони (ДК 021:2015 – 79710000-4).
Натомість система відеоспостереження є товаром (коди 32330000-5, 35120000-1 тощо), а її монтаж – роботами або послугами технічної охорони (51612000-2).
Такі вимоги порушують ч. 4 ст. 22 Закону, оскільки виходять за межі предмета закупівлі та змінюють його по суті.
2) Вимога здійснювати монтаж та технічне обслуговування охоронних систем суперечить Ліцензійним умовам № 960.
Згідно з п. 9 Ліцензійних умов, монтаж і технічне обслуговування охоронних систем є окремим видом охоронної діяльності, що ліцензується окремо.
Замовник незаконно вимагає від Учасника наявності іншого виду діяльності та ресурсів, які не є обов’язковими для виконання послуг фізичної охорони.
3) Покладення на Учасника обов’язку за власний рахунок придбати, встановити та фактично передати Замовнику обладнання є прямим порушенням ст. 5, ст. 22 та ст. 23 Закону.
Такі вимоги:
створюють необґрунтовані бар’єри;
звужують конкуренцію;
є втручанням у господарську діяльність Учасника;
порушують принцип рівного доступу до участі у процедурі;
суперечать принципам економії, ефективності та пропорційності.
4) Наявні ознаки прихованої закупівлі товарів в обхід Закону.
Замовник фактично отримує обладнання у власність, не проводячи окрему закупівлю товарів. Компенсація “залишкової вартості” після закінчення договору не скасовує факту, що обладнання придбане за кошти Учасника.
АМКУ неодноразово наголошував, що покладення на учасника обов’язку купувати та встановлювати обладнання за власний рахунок є прямим порушенням принципу законності та прозорості закупівель.
5) Вимога обслуговування системи 2 рази на місяць також є послугою технічної охорони, яка не відповідає предмету закупівлі.
Висновок:
Встановлення Учасником системи відеоспостереження за власний кошт, її технічне обслуговування та передача Замовнику є завідомо незаконною вимогою, яка:
змінює предмет закупівлі;
вимагає іншого виду ліцензійної діяльності;
перекладає витрати Замовника на учасників;
порушує норми Закону;
має ознаки обходу процедури закупівлі товарів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 9
Номер: 6c024490ffe1497aafcf532e2cd185ee
Заголовок пункту скарги: Бюджет закупівлі є економічно необґрунтованим та завідомо заниженим.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Встановлений Замовником бюджет у 960 000,00 грн на рік не покриває вартості постів фізичної охорони з додатковими вимогами, щодо озброєної ГШР, технічного персоналу та встановлення системи відеоспостереження за рахунок Учасника. Реальна вартість виконання вимог ТД перевищує бюджет закупівлі, що робить участь добросовісних учасників неможливою та порушує принципи ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Враховуючи викладене, вимоги Замовника є такими, що суперечать принципам відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, встановленим ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Частина положень тендерної документації виходить за межі предмета закупівлі, містить ознаки нав’язування іншого виду охоронної діяльності, покладає на учасників невластиві витрати та створює необґрунтовані бар’єри для участі у процедурі. Зазначені порушення є суттєвими та такими, що унеможливлюють подання повноцінної та конкурентної пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації