-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«Бензин А-95, Дизельне паливо», класифікація згідно ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 4 дні назад
1 155 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
17.11.2025 15:35 - 13.12.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця):
22.12.2025 15:16 - 28.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на умови тендерної документації
Номер:
ebde46331a4e44d8b387c1e454fb1408
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-17-012889-a.c1
Назва:
СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Перелік АЗС мережі БРСМ-Нафта НОВЫЙ.pdf 23.11.2025 10:59
- РОЗРАХУНОК відстані від місцезнаходження Замовника до АЗС БРСМ-Нафта - 23,8 км.PNG 23.11.2025 10:59
- Договір БРСМ Девон.pdf 23.11.2025 10:59
- ЗРАЗКИ ТАЛОНІВ БРСМ-Нафта.pdf 23.11.2025 10:59
- 21.11.2025. СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf 23.11.2025 10:59
- 21.11.2025. СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації док.docx 23.11.2025 10:59
- sign.p7s 23.11.2025 11:51
- Рішення від 25.11.2025 № 17488.pdf 25.11.2025 16:18
- інформація про перенесення розгляду скарги та запит Замовнику від 02.12.2025 № 2326.pdf 02.12.2025 17:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.12.2025 № 18201.pdf 10.12.2025 13:21
- Рішення від 09.12.2025 № 18201.pdf 12.12.2025 11:46
- відповідь на скаргу.docx 26.11.2025 12:00
- відповідь на скаргу.pdf 26.11.2025 12:00
- відповідь на скаргу.docx 26.11.2025 12:02
- відповідь на скаргу.pdf 26.11.2025 12:02
- лист Стелс (2).pdf 04.12.2025 14:23
- довідка АМІК.pdf 04.12.2025 14:23
- протокол 598.pdf 11.12.2025 15:52
- протокол 598.pdf 11.12.2025 15:52
- протокол 598.pdf 12.12.2025 12:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.11.2025 13:25
Дата розгляду скарги:
09.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.11.2025 16:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.12.2025 11:47
Дата виконання рішення Замовником:
12.12.2025 12:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З метою усунення порушення процедури, зазначених у Рішенні АМКУ від 25.1.2025 року №17488 щодо Закупівлі, Замовник зобов’язаний внести зміни до Тендерної документації за процедурою закупівлі - "Бензин А-95, Дизельне паливо, класифікація згідно ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-11-17-012889-a, що виконано згідно Протоколу №598 від 11.12.2025 року
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
659bf6323584448bbc63f47c67d80c33
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ вимогу щодо наявності АЗС на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 п. 3.1. Додатку 1 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) 1. Придбання палива буде здійснюватися Замовником на умовах отримання палива за паливними талонами на відповідних АЗС. Учасник має надати перелік таких АЗС (власних, орендованих, або партнерських) у складі тендерної пропозиції у листі, складеному за формою, згідно таблиці 1, з зазначенням назви АЗС або бренду, та адрес їх розташування та підтвердити знаходження АЗС в Чернівецькій області, розташованих на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника. .
Додаток 2 до тендерної документації (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ
ДК 021:2015 – 09130000-9 (Нафта і дистиляти)) Придбання палива буде здійснюватися Замовником на умовах отримання палива за паливними талонами на відповідних АЗС. Учасник має надати перелік таких АЗС (власних, орендованих, або партнерських) у складі тендерної пропозиції у листі, складеному за формою, згідно таблиці 1, з зазначенням назви АЗС або бренду, та адрес їх розташування та підтвердити знаходження АЗС в Чернівецькій області, розташованих на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника.
Замовник визначає дискримінаційні умови щодо місцерозташування АЗС учасника:
- підтвердити знаходження АЗС в Чернівецькій області, розташованих на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника – в частині обмеження відстані від місцезнаходження Замовника до АЗС не більше 10 (десяти) км.
Згідно п. 2.2. Розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації, місцезнаходження Замовника: 59330, с-ще Неполоківці, вул. Головна, 7.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Суб’єкт оскарження може задовільнити потребу Замовника в отриманні, відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 3 Тендерної документації): Постачальник повинен передати Покупцю Товар, якість якого відповідає технічним вимогам заводу-виробника, Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, державним стандартам України передбаченим Договором, екологічним нормам (класу) ЄВРО - 5, АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій на відстані САМЕ не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника - зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
Мережа АЗС БРСМ-Нафта має АЗС по всій території України, але ВІДСТАНЬ від місцезнаходження Замовника до найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта, розташованої в безпосередній близькості від с-ще Неполоківці Чернівецької області, але ПЕРЕВИЩУЄ відстань у 10 (десяти) км.
Адреса найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта:
1) БРСМ-Нафта, вулиця Галицький Шлях, 52А, Чернівці, Чернівецька область, 58000 – відстань від місцезнаходження Замовника (59330, с-ще Неполоківці, вул. Головна, 7) до АЗС складає 23,8 км.
Зазначене підтверджується РОЗРАХУНКОМ відстані згідно інформації з Карти Google (Додаток до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта, НЕ МАЄ АЗС САМЕ на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника (59330, с-ще Неполоківці, вул. Головна, 7), а найближча АЗС відповідної мережі знаходиться на відстані БІЛЬШЕ 10 (десяти) км, а саме на відстані 23,8 км від зазначеної адреси, з огляду на що, - наявні дискримінаційні умови у тендерній документації для Суб’єкта оскарження.
Скаржник відповідає всім іншим критеріям та може виконати вимоги, перелічені в Переліку документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника, зокрема в частині вимог:
- «Учасник надає в складі тендерної пропозиції ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на кожну АЗС, що пропонується для заправки автотранспорту Замовника.»;
- «У разі залучення партнерських АЗС, надати гарантійний лист компанії(ій) власника(ів) АЗС з яким(ми) укладені партнерські договори з гарантією безперебійного відпуску нафтопродуктів Учасника за талонами, нафтопродукти якого реалізуються через дану мережу АЗС для транспорту Замовника без встановлення ліміту.»;
- «Учасник повинен надати зразок (ксерокопію) талонів, які повинні бути номіналом 10 літрів та/або 20 літрів. Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) та надати лист у довільній формі із зазначенням цього зі зразком талонів. Талони повинні належати та містити назву основної мережі АЗС запропонованої Учасником та мати дію до 31 грудня 2026 року включно.»
АЛЕ, при цьому, умова в частині наявності: «підтвердити знаходження АЗС в Чернівецькій області, розташованих на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника”- дискримінують Суб’єкта оскарження в праві взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map) (Перелік АЗС по всій території України та в тому числі в безпосередній близькості від місцезнаходження Замовника, надається у Додатку до Скарги).
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 п. 3.1. Додатку 1 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) 1. Придбання палива буде здійснюватися Замовником на умовах отримання палива за паливними талонами на відповідних АЗС. Учасник має надати перелік таких АЗС (власних, орендованих, або партнерських) у складі тендерної пропозиції у листі, складеному за формою, згідно таблиці 1, з зазначенням назви АЗС або бренду, та адрес їх розташування та підтвердити знаходження АЗС в Чернівецькій області, розташованих на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника. .
Додаток 2 до тендерної документації (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ
ДК 021:2015 – 09130000-9 (Нафта і дистиляти)) Придбання палива буде здійснюватися Замовником на умовах отримання палива за паливними талонами на відповідних АЗС. Учасник має надати перелік таких АЗС (власних, орендованих, або партнерських) у складі тендерної пропозиції у листі, складеному за формою, згідно таблиці 1, з зазначенням назви АЗС або бренду, та адрес їх розташування та підтвердити знаходження АЗС в Чернівецькій області, розташованих на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника.
Замовник визначає дискримінаційні умови щодо місцерозташування АЗС учасника:
- підтвердити знаходження АЗС в Чернівецькій області, розташованих на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника – в частині обмеження відстані від місцезнаходження Замовника до АЗС не більше 10 (десяти) км.
Згідно п. 2.2. Розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації, місцезнаходження Замовника: 59330, с-ще Неполоківці, вул. Головна, 7.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Суб’єкт оскарження може задовільнити потребу Замовника в отриманні, відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 3 Тендерної документації): Постачальник повинен передати Покупцю Товар, якість якого відповідає технічним вимогам заводу-виробника, Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, державним стандартам України передбаченим Договором, екологічним нормам (класу) ЄВРО - 5, АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій на відстані САМЕ не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника - зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
Мережа АЗС БРСМ-Нафта має АЗС по всій території України, але ВІДСТАНЬ від місцезнаходження Замовника до найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта, розташованої в безпосередній близькості від с-ще Неполоківці Чернівецької області, але ПЕРЕВИЩУЄ відстань у 10 (десяти) км.
Адреса найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта:
1) БРСМ-Нафта, вулиця Галицький Шлях, 52А, Чернівці, Чернівецька область, 58000 – відстань від місцезнаходження Замовника (59330, с-ще Неполоківці, вул. Головна, 7) до АЗС складає 23,8 км.
Зазначене підтверджується РОЗРАХУНКОМ відстані згідно інформації з Карти Google (Додаток до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта, НЕ МАЄ АЗС САМЕ на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника (59330, с-ще Неполоківці, вул. Головна, 7), а найближча АЗС відповідної мережі знаходиться на відстані БІЛЬШЕ 10 (десяти) км, а саме на відстані 23,8 км від зазначеної адреси, з огляду на що, - наявні дискримінаційні умови у тендерній документації для Суб’єкта оскарження.
Скаржник відповідає всім іншим критеріям та може виконати вимоги, перелічені в Переліку документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника, зокрема в частині вимог:
- «Учасник надає в складі тендерної пропозиції ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на кожну АЗС, що пропонується для заправки автотранспорту Замовника.»;
- «У разі залучення партнерських АЗС, надати гарантійний лист компанії(ій) власника(ів) АЗС з яким(ми) укладені партнерські договори з гарантією безперебійного відпуску нафтопродуктів Учасника за талонами, нафтопродукти якого реалізуються через дану мережу АЗС для транспорту Замовника без встановлення ліміту.»;
- «Учасник повинен надати зразок (ксерокопію) талонів, які повинні бути номіналом 10 літрів та/або 20 літрів. Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) та надати лист у довільній формі із зазначенням цього зі зразком талонів. Талони повинні належати та містити назву основної мережі АЗС запропонованої Учасником та мати дію до 31 грудня 2026 року включно.»
АЛЕ, при цьому, умова в частині наявності: «підтвердити знаходження АЗС в Чернівецькій області, розташованих на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника”- дискримінують Суб’єкта оскарження в праві взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map) (Перелік АЗС по всій території України та в тому числі в безпосередній близькості від місцезнаходження Замовника, надається у Додатку до Скарги).
×
-
Назва доказу:
ТАЛОНИ
-
Повʼязаний документ:
ЗРАЗКИ ТАЛОНІВ БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Посилання на сайт мережі БРСМ-Нафта https://brsm-nafta.com/map
-
Повʼязаний документ:
21.11.2025. СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf
-
-
Назва доказу:
Перелік АЗС БРСМ-Нафта.
-
Повʼязаний документ:
Перелік АЗС мережі БРСМ-Нафта НОВЫЙ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
-
-
Назва доказу:
РОЗРАХУНОК відстані до найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта від місцезнаходження Замовника згідно інформації з Карти Google.
-
Повʼязаний документ:
РОЗРАХУНОК відстані від місцезнаходження Замовника до АЗС БРСМ-Нафта - 23,8 км.PNG
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З огляду на зазначене, Скаржник вимагає прийняти скаргу до розгляду та зобов’язати Замовника виключити дискримінаційні умови тендерної документації (внести зміни до тендерної документації), а саме: І. Підтвердити знаходження АЗС в Чернівецькій області, розташованих на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника, - шляхом зміни умови документації таким чином, щоб учасники, які пропонують АЗС на відстані більше 10 (десяти) км - мали можливість прийняти участь у закупівлі, або шляхом виключення відповідної умови.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
9f00c4f4a30048e094b8ad7cb1891c33
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ вимогу за якою учасник повинен бути емітентом талонів та надати ліцензійний договір або свідоцтво для товарів і послуг :
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 п. 3.1. Додатку 1 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) 2. Паливні талони мають прийматися на усіх АЗС, що надані в пропозиції учасника.
Учасник повинен надати зразок (ксерокопію) талонів, які повинні бути номіналом 10 літрів та/або 20 літрів. Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) та надати лист у довільній формі із зазначенням цього зі зразком талонів. Талони повинні належати та містити назву основної мережі АЗС запропонованої Учасником та мати дію до 31 грудня 2026 року включно.
У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг).
Додаток 2 до тендерної документації (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ
ДК 021:2015 – 09130000-9 (Нафта і дистиляти)) 2. Паливні талони мають прийматися на усіх АЗС, що надані в пропозиції учасника.
Учасник повинен надати зразок (ксерокопію) талонів, які повинні бути номіналом 10 літрів та/або 20 літрів. Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) та надати лист у довільній формі із зазначенням цього зі зразком талонів. Талони повинні належати та містити назву основної мережі АЗС запропонованої Учасником та мати дію до 31 грудня 2026 року включно.
У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг).
Замовник визначає дискримінаційні умови щодо:
- Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) – в частині встановлення вимоги, за якою участь у закупівлі зможуть взяти виключно учасники – емітенти талонів (учасники, які мають власну торгову марку).
- У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг) – в частині встановлення вимоги, за якою участь у закупівлі зможуть взяти виключно учасники, які можуть документально підтвердити право використання торгівельної марки чи бренду талонів, шляхом надання ліцензійного договору, та свідоцтва на знак для товарів і послуг.
ЩОДО надання учасником ліцензійного договору та свідоцтво на знак для товарів і послуг:
Відповідне право використання торгівельної марки чи бренду визначене згідно Цивільного кодексу України та документально підтверджується Ліцензійним договором.
Ліцензійний договір – це договір, за яким одна сторона (ліцензіар) надає другій стороні (ліцензіату) дозвіл на використання об'єкта права інтелектуальної власності (ліцензію) на умовах, визначених за взаємною згодою сторін з урахуванням вимог законодавства (ч. 1 ст. 1109 ЦК України).
Суб’єкт оскарження не має укладеного Ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг), ПРОТЕ має партнерський договір з мережею АЗС, який дозволяє здійснювати перепродаж палива (талонів) для постачання їх Замовнику через мережу АЗС Партнера.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є партнер Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами емітованими мережею АЗС, не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є Партнер Суб’єкта оскарження, без наявності ДОДАТКОВО ліцензійного договору та/або свідоцтва на знак для товарів і послуг у Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами, емітованими мережею АЗС, та не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.
Для того, щоб бути учасником ринку продажу пального, законодавством не передбачено обов'язку бути при цьому Ліцензіатом (мати документально підтверджене право використання торгової марки чи бренду талонів). Відповідне твердження має законодавче обґрунтування в частині ПРАВА юридичної особи здійснювати продаж Товару, яке належить на праві ВЛАСНОСТІ (відповідне право закріплене в ст. 658 Цивільного кодексу України).
Суб’єкт оскарження має партнерський договір з мережею АЗС, за яким купує Товар (паливо) у власність за талонами, за якими Партнер Скаржника зобов’язується відпустити паливо на автозаправних станціях своєї мережі АЗС пред’явнику таких талонів.
Отже, право використання торгової марки чи бренду, що міститься на талонах, за якими можна отримати паливо на АЗС (фактично – Ліцензійний договір) - не є обов'язковим для Суб'єкта оскарження для здійснення права перепродажу Товару (палива за талонами), а отже - такі вимоги Замовника - не мають законодавчого підґрунтя та суперечать вимогам діючих нормативно-правових актів, а також встановлюють дискримінаційні умови для Суб’єкта оскарження як юридичної особи та порушують його права на здійснення господарської діяльності згідно зареєстрованих видів економічної діяльності з оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.
Такі умови тендерної документації не створюють конкурентного середовища та є такими, що порушують принципи, закріплені в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
ЩОДО вимоги, за якою учасник повинен являтися емітентом товару (талонів на пальне):
Замовник визначає дискримінаційну умову за якою учасник повинен являтися емітентом товару (талонів на пальне).
Звертаємо увагу, що відповідна процедура закупівлі оголошена Замовника на придбання Товару: «Бензин А-95, Дизельне паливо», класифікація згідно ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти».
При цьому, Скаржник є власником Товару (паливо, яке знаходиться на АЗС та способом отримання якого є пред’явлення оператору АЗС талону), так як і є власником талонів на пальне (за якими у відповідній мережі АЗС відпускається паливо), АЛЕ при цьому Скаржник не є емітентом талонів на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
пункт 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює поняття талону:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому
пункт 10.3.3 "Відпуск нафтопродуктів за талонами" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 визначає наступне:
Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
ОСКІЛЬКИ Скаржник планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта, звертаємо увагу, що САМЕ мережа АЗС БРСМ-нафта встановлює форму та зміст талонів, як емітент таких талонів (містять бренд мережі АЗС БРСМ-Нафта – «БРСМ - нафта»).
Встановивши вимогу щодо «Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне)” - Замовник обмежує Скаржника у праві взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки останній - не емітент талонів, зокрема не здійснює емісію паливних карток/талонів/скретч-карток/бланків дозволів власної торгової марки, а отже позбавлений законодавчих підстав встановлення в мережі АЗС БРСМ-нафта талонів власного зразку.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є партнер Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами емітованими мережею АЗС, не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.
- Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) – в частині встановлення вимоги, за якою участь у закупівлі зможуть взяти виключно учасники – емітенти талонів (учасники, які мають власну торгову марку).
- У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг) – в частині встановлення вимоги, за якою участь у закупівлі зможуть взяти виключно учасники, які можуть документально підтвердити право використання торгівельної марки чи бренду талонів, шляхом надання ліцензійного договору, та свідоцтва на знак для товарів і послуг.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 п. 3.1. Додатку 1 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) 2. Паливні талони мають прийматися на усіх АЗС, що надані в пропозиції учасника.
Учасник повинен надати зразок (ксерокопію) талонів, які повинні бути номіналом 10 літрів та/або 20 літрів. Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) та надати лист у довільній формі із зазначенням цього зі зразком талонів. Талони повинні належати та містити назву основної мережі АЗС запропонованої Учасником та мати дію до 31 грудня 2026 року включно.
У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг).
Додаток 2 до тендерної документації (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ
ДК 021:2015 – 09130000-9 (Нафта і дистиляти)) 2. Паливні талони мають прийматися на усіх АЗС, що надані в пропозиції учасника.
Учасник повинен надати зразок (ксерокопію) талонів, які повинні бути номіналом 10 літрів та/або 20 літрів. Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) та надати лист у довільній формі із зазначенням цього зі зразком талонів. Талони повинні належати та містити назву основної мережі АЗС запропонованої Учасником та мати дію до 31 грудня 2026 року включно.
У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг).
Замовник визначає дискримінаційні умови щодо:
- Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) – в частині встановлення вимоги, за якою участь у закупівлі зможуть взяти виключно учасники – емітенти талонів (учасники, які мають власну торгову марку).
- У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг) – в частині встановлення вимоги, за якою участь у закупівлі зможуть взяти виключно учасники, які можуть документально підтвердити право використання торгівельної марки чи бренду талонів, шляхом надання ліцензійного договору, та свідоцтва на знак для товарів і послуг.
ЩОДО надання учасником ліцензійного договору та свідоцтво на знак для товарів і послуг:
Відповідне право використання торгівельної марки чи бренду визначене згідно Цивільного кодексу України та документально підтверджується Ліцензійним договором.
Ліцензійний договір – це договір, за яким одна сторона (ліцензіар) надає другій стороні (ліцензіату) дозвіл на використання об'єкта права інтелектуальної власності (ліцензію) на умовах, визначених за взаємною згодою сторін з урахуванням вимог законодавства (ч. 1 ст. 1109 ЦК України).
Суб’єкт оскарження не має укладеного Ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг), ПРОТЕ має партнерський договір з мережею АЗС, який дозволяє здійснювати перепродаж палива (талонів) для постачання їх Замовнику через мережу АЗС Партнера.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є партнер Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами емітованими мережею АЗС, не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є Партнер Суб’єкта оскарження, без наявності ДОДАТКОВО ліцензійного договору та/або свідоцтва на знак для товарів і послуг у Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами, емітованими мережею АЗС, та не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.
Для того, щоб бути учасником ринку продажу пального, законодавством не передбачено обов'язку бути при цьому Ліцензіатом (мати документально підтверджене право використання торгової марки чи бренду талонів). Відповідне твердження має законодавче обґрунтування в частині ПРАВА юридичної особи здійснювати продаж Товару, яке належить на праві ВЛАСНОСТІ (відповідне право закріплене в ст. 658 Цивільного кодексу України).
Суб’єкт оскарження має партнерський договір з мережею АЗС, за яким купує Товар (паливо) у власність за талонами, за якими Партнер Скаржника зобов’язується відпустити паливо на автозаправних станціях своєї мережі АЗС пред’явнику таких талонів.
Отже, право використання торгової марки чи бренду, що міститься на талонах, за якими можна отримати паливо на АЗС (фактично – Ліцензійний договір) - не є обов'язковим для Суб'єкта оскарження для здійснення права перепродажу Товару (палива за талонами), а отже - такі вимоги Замовника - не мають законодавчого підґрунтя та суперечать вимогам діючих нормативно-правових актів, а також встановлюють дискримінаційні умови для Суб’єкта оскарження як юридичної особи та порушують його права на здійснення господарської діяльності згідно зареєстрованих видів економічної діяльності з оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.
Такі умови тендерної документації не створюють конкурентного середовища та є такими, що порушують принципи, закріплені в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
ЩОДО вимоги, за якою учасник повинен являтися емітентом товару (талонів на пальне):
Замовник визначає дискримінаційну умову за якою учасник повинен являтися емітентом товару (талонів на пальне).
Звертаємо увагу, що відповідна процедура закупівлі оголошена Замовника на придбання Товару: «Бензин А-95, Дизельне паливо», класифікація згідно ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти».
При цьому, Скаржник є власником Товару (паливо, яке знаходиться на АЗС та способом отримання якого є пред’явлення оператору АЗС талону), так як і є власником талонів на пальне (за якими у відповідній мережі АЗС відпускається паливо), АЛЕ при цьому Скаржник не є емітентом талонів на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
пункт 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює поняття талону:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому
пункт 10.3.3 "Відпуск нафтопродуктів за талонами" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 визначає наступне:
Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
ОСКІЛЬКИ Скаржник планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта, звертаємо увагу, що САМЕ мережа АЗС БРСМ-нафта встановлює форму та зміст талонів, як емітент таких талонів (містять бренд мережі АЗС БРСМ-Нафта – «БРСМ - нафта»).
Встановивши вимогу щодо «Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне)” - Замовник обмежує Скаржника у праві взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки останній - не емітент талонів, зокрема не здійснює емісію паливних карток/талонів/скретч-карток/бланків дозволів власної торгової марки, а отже позбавлений законодавчих підстав встановлення в мережі АЗС БРСМ-нафта талонів власного зразку.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є партнер Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами емітованими мережею АЗС, не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.
- Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) – в частині встановлення вимоги, за якою участь у закупівлі зможуть взяти виключно учасники – емітенти талонів (учасники, які мають власну торгову марку).
- У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг) – в частині встановлення вимоги, за якою участь у закупівлі зможуть взяти виключно учасники, які можуть документально підтвердити право використання торгівельної марки чи бренду талонів, шляхом надання ліцензійного договору, та свідоцтва на знак для товарів і послуг.
×
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
21.11.2025. СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації док.docx
-
-
Назва доказу:
Талони мережі АЗС БРСМ-Нафта, емітентом яких є власник мережі АЗС.
-
Повʼязаний документ:
ЗРАЗКИ ТАЛОНІВ БРСМ-Нафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З огляду на зазначене, Скаржник вимагає прийняти скаргу до розгляду та зобов’язати Замовника виключити дискримінаційні умови тендерної документації (внести зміни до тендерної документації), а саме: ІІ. - Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне), - шляхом зміни умови документації таким чином, щоб учасники, які не є емітентами талонів на пальне - мали можливість прийняти участь у закупівлі, або шляхом виключення відповідної умови. - У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг) - шляхом зміни умови документації таким чином, щоб учасники, які не укладали ліцензійного договору та не мають Свідоцтва на знак для товарів і послуг - мали можливість прийняти участь у закупівлі, або шляхом виключення відповідної умови.
Запити Органу оскарження
Номер:
ab4b027c5033480a80d9b5b332322d8f
Тема запиту:
усунення порушення щодо виключення вимоги щодо наявності АЗС на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника
Текст запиту:
З метою усунення порушення процедури, зазначених у Рішенні АМКУ від 25.1.2025 року №17488 щодо Закупівлі, Замовник зобов’язаний внести зміни до Тендерної документації за процедурою закупівлі - "Бензин А-95, Дизельне паливо, класифікація згідно ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-11-17-012889-a, що виконано згідно Протоколу №598 від 11.12.2025 року
Дата опублікування:
11.12.2025 15:52
Номер:
cc7f3eb382624c52a8210e686f301eaa
Тема запиту:
усунення порушення щодо виключення вимоги за якою учасник повинен бути емітентом талонів та надати ліцензійний договір або свідоцтво для товарів і послуг
Текст запиту:
З метою усунення порушення процедури, зазначених у Рішенні АМКУ від 25.11.2025 року №17488 щодо Закупівлі, Замовник зобов’язаний внести зміни до Тендерної документації за процедурою закупівлі - "Бензин А-95, Дизельне паливо, класифікація згідно ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-11-17-012889-a, що виконано згідно Протоколу №598 від 11.12.2025 року
Дата опублікування:
11.12.2025 15:52
Номер:
83d82eea9418407c934a18465253bc02
Тема запиту:
(Закупівля) «Бензин А-95, Дизельне паливо», класифікація згідно ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти
Текст запиту:
Неполоковецька селищна рада Чернівецького району Чернівецької області надає документальне підтвердження (листи власників АЗС) щодо наявності АЗС в Чернівецькій області, розташованих на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника (листи додаються).
Дата опублікування:
04.12.2025 14:23
Номер:
72f74a0151e543a2bbfe22e03189f7cf
Тема запиту:
(Закупівля) «Бензин А-95, Дизельне паливо», класифікація згідно ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти
Текст запиту:
Із скаргою, поданою ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ДЕВОН-ІНВЕСТ» не погоджуємось, вважаємо її безпідставною.
1. Тендерна документація була розроблена Замовником відповідно до Постанови КМУ від 12 жовтня 2022р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» з дотриманням основних принципів закупівель, зокрема недискримінації учасників та об'єктивності. Встановлена Замовником відстань від АЗС потенційного учасника до умовного центру місця розташування Замовника є об’єктивною та не визначає дискримінаційні умови щодо місцерозташування АЗС учасника, а саме::
- підтвердити знаходження АЗС в Чернівецькій області, розташованих на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника – в частині обмеження відстані від місцезнаходження Замовника до АЗС не більше 10 (десяти) км. Ця вимога є виправданою тому, що на території Неполоковецької селищної ради (територіальної громади) є щонайменше 3(три) різних АЗС, які можуть виконати цю вимогу.Замовник проводить закупівлю пального для потреб шкільного автобуса. Скаржник повідомляє, що ВІДСТАНЬ від місцезнаходження Замовника до найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта, розташованої в безпосередній близькості від с-ще Неполоківці Чернівецької області становить 23,8 км. Це означає додаткові витрати на подолання цієї відстані тому, що шкільний автобус для заправки повинен подолати 23,8 км в одну та іншу сторону, а це велика витрата палива. В минулому році в Замовника був переможець з талонами АЗС БРСМ-Нафта, але в м.Чернівці на той час ще не було АЗС цієї фірми і Замовник змушений був заправляти автобус в с.Вовчківці Івано-Франківської області, а це також була велика відстань (22,7 км). Виходячи з цієї практики Замовником було вирішено вказати відстань 10 км від АЗС до Замовника.
2.Умови надання дозволу (видачі ліцензії) на використання об'єкта права інтелектуальної власності можуть бути визначені ліцензійним договором, який укладається з додержанням вимог цього Кодексу та іншого закону».
Тобто, використання товарного знаку можливо лише за згодою власника — зокрема, шляхом ліцензійного договору або іншої правової підстави. Будь-який суб’єкт, який реалізує паливо під торговельною маркою, зобов’язаний мати право на використання цієї марки, інакше це — порушення прав інтелектуальної власності.
Закон України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» регулює відносини, що виникають у зв’язку з набуттям і здійсненням прав на торговельні марки в Україні та надає власнику виключне право на торгову марку.
Тож твердження Скаржника, що законодавство, яке регулює обіг палива на ринку, не встановлює вимог, згідно з якими розповсюджувачі палива (в т.ч., ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ДЕВОН-ІНВЕСТ») мали б підтверджувати право використання найменувань (торгових марок), під якими працюють партнерські АЗС, через які здійснюється реалізація палива, є хибним, оскільки дане питання регулюється через інтелектуальне, цивільне, антимонопольне і споживче законодавство, яке має таку ж юридичну силу та підлягає обов’язковому застосуванню.
Вся скарга Скаржника побудована на тому, що у нього відсутній той чи інший документ. Ми, як Замовник, в даній процедурі закупівлі, хочемо зауважити, що на ринку нафтопродуктів є виробники та імпортери, які мають дійсні документи які видані на їх їм’я та мають чималий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів. Наявність документів у оголошенні, які не може подати Скаржник у зв’язку з їх відсутністю у нього, але можуть надати інші постачальники не є дискримінаційною умовою.
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі.
Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних потенційних Учасників. Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, щоб Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимогам, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Додатково хочемо зазначити, що вимога стосовно наявності даних документів у учасника, є постійною в наших аналогічних закупівлях і кожен учасник при бажанні взяти участь у закупівлі міг їх належним чином отримати у разі відсутності.
Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації закупівлі Замовником враховано законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива та не порушено норм законодавства.
Дата опублікування:
26.11.2025 12:00
Номер:
3707c6b203e54e26a4ed13ea03eb380e
Тема запиту:
(Закупівля) «Бензин А-95, Дизельне паливо», класифікація згідно ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти
Текст запиту:
2.Умови надання дозволу (видачі ліцензії) на використання об'єкта права інтелектуальної власності можуть бути визначені ліцензійним договором, який укладається з додержанням вимог цього Кодексу та іншого закону».
Тобто, використання товарного знаку можливо лише за згодою власника — зокрема, шляхом ліцензійного договору або іншої правової підстави. Будь-який суб’єкт, який реалізує паливо під торговельною маркою, зобов’язаний мати право на використання цієї марки, інакше це — порушення прав інтелектуальної власності.
Закон України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» регулює відносини, що виникають у зв’язку з набуттям і здійсненням прав на торговельні марки в Україні та надає власнику виключне право на торгову марку.
Тож твердження Скаржника, що законодавство, яке регулює обіг палива на ринку, не встановлює вимог, згідно з якими розповсюджувачі палива (в т.ч., ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ДЕВОН-ІНВЕСТ») мали б підтверджувати право використання найменувань (торгових марок), під якими працюють партнерські АЗС, через які здійснюється реалізація палива, є хибним, оскільки дане питання регулюється через інтелектуальне, цивільне, антимонопольне і споживче законодавство, яке має таку ж юридичну силу та підлягає обов’язковому застосуванню.
Вся скарга Скаржника побудована на тому, що у нього відсутній той чи інший документ. Ми, як Замовник, в даній процедурі закупівлі, хочемо зауважити, що на ринку нафтопродуктів є виробники та імпортери, які мають дійсні документи які видані на їх їм’я та мають чималий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів. Наявність документів у оголошенні, які не може подати Скаржник у зв’язку з їх відсутністю у нього, але можуть надати інші постачальники не є дискримінаційною умовою.
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі.
Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних потенційних Учасників. Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, щоб Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимогам, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Додатково хочемо зазначити, що вимога стосовно наявності даних документів у учасника, є постійною в наших аналогічних закупівлях і кожен учасник при бажанні взяти участь у закупівлі міг їх належним чином отримати у разі відсутності.
Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації закупівлі Замовником враховано законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива та не порушено норм законодавства.
Дата опублікування:
26.11.2025 12:02