• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Програмне забезпечення – система управління проєктами та завданнями Atlassian Jira Data Center (або еквівалент)

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 12 робочих днів

2 704 800.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 14.11.2025 18:50 - 19.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів

Номер: dac3f1b332f845b7b5177f658bc9a2dd
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-14-015302-a.a2
Назва: щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
Дата розгляду скарги: 11.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.12.2025 16:20
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Починець", Микола Сауляк +380935574103 kolia.sauliak@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0a3f4e8ea5184a438a9f1ed83d30eec6
Заголовок пункту скарги: Тендерна пропозиція Скаржника відхилена Замовником внаслідок нібито невідповідності її умовам тендерної документації, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації, зважаючи, зокрема, на наступне:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Тендерна пропозиція Скаржника відхилена Замовником внаслідок нібито невідповідності її умовам тендерної документації, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації, зважаючи, зокрема, на наступне:

Замовник у відповіді на вимогу роз трактував за що саме він нас відхилив:

За результатами наданого Учаснику строку 24 години для усунення невідповідностей, у системі не були завантажені належні документи, зокрема:
1. Авторизаційний лист
Авторизаційний лист так і не було надано від виробника програмної продукції або його офіційного представництва в Україні, адресований саме Замовнику.
Відповідно до інформації, розміщеної за посиланням:
https://partnerdirectory.atlassian.com/?country=UA,
ТОВ «Починець» (код ЄДРПОУ 45905775) не є авторизованим партнером виробника програмної продукції Atlassian.
(Вимога пункту 14 додатку № 3 до тендерної документації «Документи учасника»).


Замовник у Протоколі № 3 від 26.11.2025 року щодо відхилення нашої тендерної пропозиції фактично проігнорував ту обставину, що технічна специфікація у Додатку № 1 до тендерної документації прямо містить застереження «Atlassian Jira Data Center (або еквівалент)» і не вимагає поставки саме програмного забезпечення певного виробника, а дозволяє пропонувати еквівалентне рішення за сукупністю технічних, функціональних та експлуатаційних характеристик. 

Наш програмний продукт “система управління проєктами та завданнями” є самостійним промисловим рішенням класу Enterprise для управління проєктами та завданнями, права на яке належать ТОВ «Починець», що підтверджується авторизаційними листами від 21.11.2025 №21/11-28, в яких прямо зазначено, що ТОВ «Починець» є творцем програмного продукту та уповноваженим продавати його в Україні, у тому числі для участі у процедурі закупівлі UA-2025-11-14-015302-a.  Сам факт, що виробником та постачальником виступає одна й та сама юридична особа, не може бути підставою для сумніву в правомірності володіння правами інтелектуальної власності чи у можливості постачання програмного забезпечення, оскільки законодавство взагалі не вимагає наявності окремого “листа від виробника”, а тим більше не встановлює вимоги, що це має бути певний глобальний бренд.

Вимога Замовника «Atlassian Jira Data Center (або еквівалент)» означає, що ключовим критерієм є функціональна та технічна еквівалентність, а не належність до конкретної торговельної марки. Технічні вимоги в Таблиці 1 Додатку № 1 до ТД описують не особливості комерційної політики Atlassian, а універсальні для сучасних систем управління проєктами характеристики: кластеризовану архітектуру, веб-інтерфейс, RBAC, інтеграції, REST API, аудит дій тощо.  Наш продукт забезпечує централізоване управління проєктами, завданнями та життєвим циклом розробки програмного забезпечення, підтримує розгортання у власній інфраструктурі Замовника, кластеризацію та масштабування, а також надання сервісу у вигляді річної підписки для on-premises середовища, що повністю кореспондує вимогам до “річної підписки для власного серверного середовища” і “кластеризованої архітектури з можливістю розгортання на кількох вузлах”. 

Таким чином, наш програмний продукт за сукупністю характеристик є еквівалентним Atlassian Jira Data Center у розумінні технічної специфікації Замовника та законодавства, а тому висновок Замовника про невідповідність пропозиції технічним вимогам є необґрунтованим і побудованим не на порівнянні конкретних параметрів, а на формальному підході до назви програмного забезпечення. Водночас у Протоколі № 3 Замовник не навів жодного детального порівняльного аналізу з посиланням на конкретні пункти Таблиці 1, які нібито не виконані, що суперечить обов’язку Замовника приймати рішення про відхилення на підставі чітко визначених та належно мотивованих фактів. 

За результатами аукціону саме наша пропозиція була визначена електронною системою закупівель як найбільш економічно вигідна, однак Замовник відхилив її без належного технічного аналізу, чим порушив принципи максимальної економії, ефективності, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, закріплені в Законі України «Про публічні закупівлі» та пункті 44 Особливостей. За таких обставин рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Починець» є протиправним, необґрунтованим і таким, що підлягає скасуванню, а наша пропозиція має бути повернута на етап кваліфікації для об’єктивного розгляду з урахуванням реальної технічної еквівалентності запропонованого програмного забезпечення вимогам Додатку № 1 до тендерної документації.

В той же час хочемо наголосити, що протокол відхилення повинен містити конкретні підстави відхилення що б Учасники закупівлі не гадали за що їх відхилили.


Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника не підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її відповідністю всім умовам тендерної документації.

Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відповідність тендерної пропозицій Скаржника всім умовам тендерної документації і оприлюднити повідомлення про намір укласти договір.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, яка відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, при відповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Відповідно до ч.6 ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, майновий інтерес у вигляді винагороди за результатами виконання договору про закупівлю.
Також заявляємо про попереднє бажання бути присутніми на засіданні Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, остаточне рішення про нашу присутність буде прийняте після отримання та аналізу пояснень від Замовника у даній справі.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:

◦ принцип добросовісної конкуренції;
◦ принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
◦ принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження

Вимога
Є відповідь

Причина дискваліфікації не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;

Номер: 481b1f5cfc3a45e39490469302f0812b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-14-015302-a.a1
Назва: Причина дискваліфікації не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
Вимога:
Ознайомившись із повідомленням про відхилення нашої тендерної пропозиції, зазначаємо, що у рішенні вказано підставу: «не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності… протягом 24 годин…» Водночас у повідомленні про усунення невідповідностей не було конкретно зазначено, які саме документи або інформація визнані такими, що не відповідають вимогам тендерної документації. У зв’язку з цим просимо надати чітке уточнення, а саме: 1. Які конкретні невідповідності були виявлені в нашій тендерній пропозиції? 2. Які саме документи або відомості ми, на думку Замовника, не виправили або змінили неналежним чином? 3. На підставі якого пункту тендерної документації або законодавства ці невідповідності були встановлені? Зазначена інформація є необхідною для належного розуміння причин дискваліфікації, а також для запобігання подібним ситуаціям у майбутніх процедурах закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Шановний учасник, за результатами розгляду вимоги (ідентифікатор: UA-2025-11-14-015302-a.a1), повідомляємо наступне. 1. Які конкретні невідповідності були виявлені в нашій тендерній пропозиції? Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "Починець" (код за ЄДРПОУ 45905775) з ціною 2 641 276,00 грн, далі – Учасник, виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, а саме: - Учасником у складі тендерної пропозиції не надано документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника Учасника процедури закупівлі на підписання документів тендерної пропозиції: Рішення вищого органу управління/рішення учасника або витяг з такого рішення щодо обрання керівника юридичної особи (або подовження його повноважень тощо) або наказ про призначення (вступ) (подовження повноважень тощо) на посаду або Довіреність, якщо повноваження особи визначені довіреністю (довіреність має містити конкретизований обсяг повноважень особи, що дозволяє подавати тендерну пропозицію), (вимога пункту 1 додатку № 3 до тендерної документації «Документи учасника»); - Учасником у складі тендерної пропозиції не надано довідку або лист (у разі закупівлі робіт або послуг) про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника(ів)/співвиконавця(ів), (вимога пункту 11 додатку № 3 до тендерної документації «Документи учасника»); - Учасником у складі тендерної пропозиції не надано довідку або лист (у разі закупівлі робіт або послуг) в довільній формі про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених у пункті 47 Особливостей від такого (таких) субпідрядника(ів)/співвиконавця(ів), у разі його(їх) залучення, (вимога пункту 12 додатку № 3 до тендерної документації «Документи учасника»); - Учасником у складі тендерної пропозиції надано довідку/лист від 21 листопада 2025 року № 21/11-23, яка (який) не відповідає формі, яка передбачена вимогою пункту 7 додатку № 3 до тендерної документації «Документи учасника»); - Учасником у складі тендерної пропозиції надано Авторизаційний лист від 21 листопада 2025 року №21/11-28, який не є від виробника програмної продукції або їх офіційних представництв в Україні та не адресований Замовнику, (вимога пункту 14 додатку № 3 до тендерної документації «Документи учасника»). - Учасником у складі тендерної пропозиції надано довідку про досвід виконання аналогічних договорів від 6 червня 2025 року, яка не відповідає формі довідки, яка передбачена додатком № 2 до тендерної документації «Кваліфікаційні вимоги», а також відсутній вихідний номер (вимога підпункту 1.2. пункту 1 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації); - Документи, що створюються безпосередньо учасником (довідки, листи, гарантійні листи/гарантії тощо) мають бути оформленні на фірмовому бланку учасника (за наявності бланка) та містити вихідний (реєстраційний) номер та дату створення такого документу, підпис уповноваженої особи та відтиск печатки учасника (при наявності печатки), документи Учасника оформлені не на фірмовому бланку учасника. У разі, якщо учасник не має фірмового бланку, в такому випадку документ, що створюється учасником, має містити інформацію про найменування юридичної особи/П.І.П. фізичної особи, ідентифікаційний код юридичної особи/ реєстраційний номер облікової картки платника податків для фізичної особи, Учасником поданодовідки/листи, які не містять інформації про ідентифікаційний код юридичної особи (вимога підпункту 1.2. пункту 1 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації). 2. Які саме документи або відомості ми, на думку Замовника, не виправили або змінили неналежним чином? Документи, які були не завантажені за результатами надання 24 години на виправлення: 1. Авторизаційний лист не наданий виробником програмної продукції або офіційним представництвом в Україні та не адресований Замовнику. Відповідно до інформації, яка розміщена за посиланням https://partnerdirectory.atlassian.com/?country=UA, ТОВ "Починець" (код за ЄДРПОУ 45905775), не є авторизованим партнером виробника програмної продукції Atlassian (вимога пункту 14 додатку № 3 до тендерної документації «Документи учасника»). 3. На підставі якого пункту тендерної документації або законодавства ці невідповідності були встановлені? Невідповідності були встановлені на підставі вимог Замовника Тендерної документації (з додатками) та на підставі розглянутої наданої Учасником ТОВ "Починець", (код за ЄДРПОУ 45905775), тендерної пропозиції.
Статус вимоги: Відхилено