-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з проведення лабораторних патологоанатомічних досліджень операційного та біопсійного матеріалу за кодом CPV за ДК 021:2015 – 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги
Торги не відбулися
210 317.40
UAH без ПДВ
Період оскарження:
14.11.2025 10:31 - 07.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримніацінй умови тендерної документації
Номер:
761be8cfc0e8452bb7554052f360a226
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-14-002734-a.b1
Назва:
Скарга на дискримніацінй умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Ліцензія ТОВ «Сілмедгруп» (1).pdf 20.11.2025 19:55
- рішення від 10.02.2025 № 1966 (1).pdf 20.11.2025 19:55
- sign.p7s 20.11.2025 20:16
- Скарга Черкаси.doc 20.11.2025 21:54
- рішення від 10.02.2025 № 1966 (1).pdf 20.11.2025 21:56
- Витяг з ліцензії МОЗ 06.11.2025 (1).pdf 20.11.2025 21:56
- Витяг з договору наданя послуг спеціалізованої доставки (1).pdf 20.11.2025 21:56
- Відповідь на скаргу.PDF 21.11.2025 12:40
- Заперечення щодо скарги.PDF 02.12.2025 10:28
- Рішення від 24.11.2025 № 17389.pdf 24.11.2025 16:40
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.12.2025 № 17747.pdf 02.12.2025 14:01
- Рішення від 01.12.2025 № 17747.pdf 04.12.2025 14:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.11.2025 21:53
Дата розгляду скарги:
01.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.11.2025 16:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.12.2025 14:46
Дата виконання рішення Замовником:
04.12.2025 15:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до абзацу 3 пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною 1 статті 18 Закону визначено, що Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України «Про Антимонопольний комітет України».
Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Відповідно до пункту 18 статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
20.11.2025 року на оголошену закупівлю за № UA-2025-11-14-002734-a по предмету: Послуги з проведення лабораторних патологоанатомічних досліджень операційного та біопсійного матеріалу за кодом CPV за ДК 021:2015 – 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги, подали скаргу потенційні учасники з проханням внести зміни до тендерної документації. Скаржник не погоджується з вимогою, що організація транспортування біоматеріалу проводиться власними силами та транспортом Замовника. Враховуючи зазначене, Виконавець та його структурні підрозділи, що забезпечують прийом та виконання досліджень, територіально повинен знаходитися в м. Черкаси.
01.12.2025 року Комісєю Антимонопольного комітету України з розгляду скарг було прийнято рішення № 17747-р/пк-пз, постановивши зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - Послуги з проведення лабораторних патологоанатомічних досліджень операційного та біопсійного матеріалу за кодом CPV за ДК 021:2015 – 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги.
Враховуючи викладене, вище Замовник вніс зміни до тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації.
Згідно зі змінами строк подання тендерних пропозицій закінчується 10.12.2025р.
Для цього розроблено проєкт нової редакції тендерної документації, новий проєкт договору та перелік змін, що вносяться (Додаток №1).
Зазначені документи відповідають вимогам Замовника та нормам чинного законодавства.
Відповідно до пункту 54 Особливостей зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Отже, Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель нову редакцію тендерної документації (з додатками до неї), у т. ч. проєкту договору про закупівлю, та перелік змін, що вносяться, у строк, встановлений пунктом 54 Особливостей.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
55507e7a8fbc4044a7c8ce6de38e7efd
Заголовок пункту скарги:
Замовник встановлено незаконні та дискримінаційні умови, що надають неконкурентну перевагу в участі у закупівлі завідома визначеним субєктам госпопдрської діялності та напряму обмежують Скаржника в участі у закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовник встановлено незаконні та дискримінаційні умови, що надають неконкурентну перевагу в участі у закупівлі завідома визначеним субєктам госпопдрської діялності та напряму обмежують Скаржника в участі у закупівлі (текст скарги додається)
×
-
Назва доказу:
Аналогічна практика органу оскрження
-
Повʼязаний документ:
рішення від 10.02.2025 № 1966 (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу: 1) Прийняти цю скаргу до розгялду; 2) Перевірити викладені в скарзі осбставини; 3) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі; 4) Зобовязати Замовника внести зміни до тендерної документації оскржуваної процедури закупівлі.
Запити Органу оскарження
Номер:
8cefd5ca8a0f44f49b30b7c3640677a3
Тема запиту:
Пояснення до скарги
Текст запиту:
Комунальним некомерційним підприємством "Черкаська обласна дитяча лікарня Черкаської обласної ради" (далі – Замовник) було прийнято рішення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі Послуги з проведення лабораторних патологоанатомічних досліджень операційного та біопсійного матеріалу за кодом CPV за ДК 021:2015 – 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-14-002734-a) (далі – Процедура закупівлі). Кінцева дата подання пропозицій призначена на 24.11.2025р.
20.11.2025р. о 21 год 53хв. ТОВ "СІЛМЕДГРУП" (далі – Скаржник) було подано скаргу в системі Prozorro на умови тендерної документації. Скаржник не погоджується з вимогою, що організація транспортування біоматеріалу проводиться власними силами та транспортом Замовника. Враховуючи зазначене, Виконавець та його структурні підрозділи, що забезпечують прийом та виконання досліджень, територіально повинен знаходитися в м. Черкаси.
Замовник включив дану вимогу з метою гарантування безпечного та якісного транспортування, а також безперервності діагностичного процесу. Замовник організовує доставку матеріалу власним транспортом, що в свою чергу забезпечує:
• контроль умов транспортування;
• дотримання часових рамок;
• відповідальність за цілісність та якість зразків.
Встановлення такої вимоги пов’язане не з обмеженням конкуренції, а виключно з потребою забезпечити своєчасне та якісне виконання медичних послуг, адже Замовник – є єдиний надкластерний заклад охорони здоров’я в спроможній мережі госпітального округу Черкаської області, що надає багатопрофільну спеціалізовану медичну допомогу особам, віком до 18 років.
Часто матеріал передається після хірургічних втручань, у неробочий час, у вихідні або святкові дні — тому Виконавець повинен бути досяжним протягом короткого часу.
Доставка біоматеріалу в інші міста суттєво збільшує час транспортування, що може призвести до:
• зміни морфологічних властивостей зразків,
• ризику отримання недостовірного результату,
• необхідності повторного оперативного втручання або забору матеріалу.
Таким чином, вимога про розташування Виконавця у м. Черкаси є об’єктивно обумовленою медичними та логістичними потребами, а не спрямована на обмеження кола учасників.
Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», технічні та кваліфікаційні вимоги Замовник має право визначати відповідно до специфіки предмета закупівлі, за умови що вони:
• є об’єктивними,
• пов’язані з предметом закупівлі,
• не встановлюють необґрунтованих перешкод для участі.
Вимога про можливість оперативного транспортування матеріалу прямо пов’язана зі специфікою медичних досліджень, а необхідність територіальної доступності Виконавця є пропорційною меті закупівлі — отримання якісного та достовірного результату.
Натомість у змісті самої скарги Скаржник запевняє, що у випадку перемоги у оскаржувальній закупівлі, має намір забезпечувати доставку досліджуваних зразків самостійно, що в свою чергу теж обмежуватиме коло учасників, адже не кожен з учасників може взяти на себе зобов’язання перед Замовником у забезпеченні доставки матеріалу за свої кошти.
Замовник діє добросовісно та в інтересах пацієнтів, забезпечуючи безперервний та якісний діагностичний процес.
Дата опублікування:
21.11.2025 12:40
Номер:
c99d1e6d0c0e4620a9fae10a7d46d38b
Тема запиту:
Докази до скарги
Текст запиту:
Докази до скарги що підтврджують поршення прав скаржника
Дата опублікування:
20.11.2025 21:56
Номер:
767c937ead94482c986ea7202436141a
Тема запиту:
Скарга на умови документації в форматі ворд
Текст запиту:
Скарга на умови документації в форматі ворд (текс скарги додається)
Дата опублікування:
20.11.2025 21:54