• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дихальний апарат на стисненому повітрі типу Drager PSS 4000 або еквівалент (ДК 021:2015: 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску)

Планова закупівля на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” із змінами. Закупівля проводиться на очикувану вартість за КПКВ 1006280 Рапорт начальника відділення радіаційної, хімічної розвідки та захисту групи радіаційного, хімічного та біологічного захисту аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління ДСНС України у Вінницькій області старший лейтенант служби цивільного захисту Збрицький М.М. від 12.11.2025 Р-1634/47-70

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 17 робочих днів

1 001 976.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 13.11.2025 15:16 - 18.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

СКАРГА на рішення та дії Замовника

Номер: bd5af66213fd4b0fb094fb5acbcda590
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-13-010830-a.a1
Назва: СКАРГА на рішення та дії Замовника
Скарга:
13.11.2025 замовником, АВАРІЙНО-РЯТУВАЛЬНИМ ЗАГОНОМ СПЕЦІАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі – Замовник), було оголошено відкриті торги з особливостям за предметом закупівлі: Дихальний апарат на стисненому повітрі типу Drager PSS 4000 або еквівалент (ДК 021:2015: 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску), ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-13-010830-a (далі – Закупівля) 21.11.2025 Замовником було прийнято рішення про відміну Закупівлі протокольним рішенням № 11 від 21 листопада 2025 р. Скаржник не погоджується з таким рішенням Замовника з огляду на наступне.
Пов'язані документи: Орган оскарження Замовник Учасник
Дата розгляду скарги: 16.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.12.2025 15:31
Автор: ТОВ ДС ТЕХНОЛОГІЯ ДЛЯ ЖИТТЯ, Стецюк Ігор Анатолійович +380958967880 dstfl.office@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7c8af4feea85405c88983b74923a155d
Заголовок пункту скарги: Щодо порушення Замовником вимог п. 50 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: І. Щодо порушення Замовником вимог п. 50 Особливостей у частині відсутності обґрунтування підстави прийняття такого рішення
Протоколом від 21 листопада 2025 р. № 11 зазначено наступну підставу відхилення, зокрема:
«На розгляд уповноваженої особи надано вказівку Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 20.11.2025 року № 04-29380/211-1 «про надання інформації щодо обкладення податком на додану вартість товарів за постановою Кабінету Міністрів України № 178» та постанову Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 «деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану».
Замовник під час оголошення торгів, оголосив закупівлю на очікувану вартість товару за предметом закупівлі: Дихальний апарат на стисненому повітрі типу Drager PSS 4000 або еквівалент (ДК 021:2015: 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску), ID: UA-2025-11-13-010830-a, з урахуванням включення до складу ціни товару податку на додану вартість.
Враховуючи вищенаведене у замовника виникла необхідність відміни відкриті торги на закупівлю товару: дихального апарат на стисненому повітрі типу Drager PSS 4000 або еквівалент.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.»
Однак Скаржник не погоджується з наявності законних підстав для відміни торгів з огляду на наступне.
Згідно із абз. 7 п. 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Однак, Замовником не вказано яким чином зазначена Постанова має відношення до предмету закупівлі.
Також у наведеній вказівці ДСНС відсутнє твердження стосовно невідповідності предмета цієї закупівлі вимогам Постанови та необхідності її відміни.
Таким чином Замовником жодним чином не обґрунтовано наявність порушення вимог законодавства у сфері закупівель відповідно до яких прийнято рішення про відміну торгів.

ІІ. Щодо порушення Замовником вимог п. 50 Особливостей у частині відсутності законної підстави для відміни торгів
Державна служба з надзвичайних ситуацій не є контролюючим органом на який покладено обов’язку контролю за дотриманням дотримання законодавства з питань оподаткування тому вказівка ДСНС не є розпорядчим документом відповідно до якого вирішується питання щодо оподаткування відповідної категорії товарів.
Згідно із п. 41.1. ст. 41 ПКУ Контролюючими органами є:
- податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи;
- митні органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань митної справи та оподаткування митом, акцизним податком, податком на додану вартість, іншими податками та зборами, які відповідно до податкового, митного та іншого законодавства справляються у зв’язку із ввезенням (пересиланням) товарів на митну територію України або територію вільної митної зони або вивезенням (пересиланням) товарів з митної території України або території вільної митної зони.
Відповідно до п. 19-1.1. ст. 19-1 ПК України контролюючі органи, визначені пп. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПК України, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 ПК України, зокрема:
● здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків;
● контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів;
● надають адміністративні послуги платникам податків, зборів, платежів;
● здійснюють контроль за додержанням виконавчими органами сільських, селищних рад порядку прийняття та обліку податків і зборів від платників податків, своєчасністю і повнотою перерахування зазначених сум до бюджету;
● здійснюють контроль за правомірністю бюджетного відшкодування податку на додану вартість;
● реєструють та ведуть облік платників податків, платників єдиного внеску, об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, проводять диференціацію платників податків;
● забезпечують достовірність та повноту обліку платників податків та платників єдиного внеску, об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням;
● розробляють та надають пропозиції щодо нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції контролюючих органів;
● забезпечують розвиток, впровадження та технічне супроводження інформаційно-телекомунікаційних систем і технологій, автоматизацію процедур, зокрема організацію впровадження електронних сервісів для суб’єктів господарювання контролюючими органами;
● надають індивідуальні податкові консультації, інформаційно-довідкові послуги з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; тощо.
Таким чином, Державна служба з надзвичайних ситуацій не має відповідних повноважень щодо визначення ставки оподаткування операції, адже це виключні повноваження контролюючих органів.

ІІІ. Щодо непоширення Постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 «Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» на товар, який є предметом закупівлі
Замовником за відсутності належного пояснення та документального підтвердження визначено, що положення Постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 «Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» стосуються товару предмета закупівлі. Однак, вказане не відповідає дійсності.
Відповідно до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 «деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» установлено, що до припинення чи скасування воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», операції з постачання товарів (запасних частин, акумуляторних батарей, автомобільних шин, охолоджуючих рідин, комплектуючих, додаткового обладнання тощо), визначених нормативними та технічними документами, для транспортних засобів (зокрема спеціальних, спеціалізованих транспортних засобів), а також пально-мастильних матеріалів Збройним Силам, Національній гвардії, Службі безпеки, Службі зовнішньої розвідки, іншим утвореним відповідно до законів військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, розвідувальним органам, Міністерству оборони, Державній прикордонній службі, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації, Міністерству внутрішніх справ, Національній поліції, Державній службі з надзвичайних ситуацій, Управлінню державної охорони, закладам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення національної безпеки та оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави обкладаються податком на додану вартість за нульовою ставкою.
Таким чином вищенаведеною постановою чітко передбачено, що нульової ставкою податком на додану вартість оподатковуються паливно-мастильні матеріали, запасні частини, акумуляторні батареї, автомобільні шини, охолоджуючі рідини, комплектуючі, додаткове обладнання виключно до спеціалізованих транспортних засобів, зокрема ДСНС.
Однак, Дихальний апарат на стисненому повітрі типу Drager PSS 4000 або еквівалент не є частиною конструкції транспортного засобу чи його систем, не є витратним матеріалом для транспортного засобу, не є функціональним додатковим обладнанням для роботи транспортного засобу, а є окремим обладнанням, що використовується пожежними-рятувальниками у складі засобів індивідуального захисту.
Таким чином, Дихальний апарат на стисненому повітрі типу Drager PSS 4000 або еквівалент не відноситься до складу комплектації транспортного засобу, а є індивідуальним обладнанням пожежника-рятувальника та відповідно не може вважатись запасними частинами, акумуляторними батареями, автомобільними шинами, охолоджуючими рідинами, комплектуючими, додатковим обладнанням тощо до таких транспортних засобів. На підтвердження вказаної інформації надаємо копію інструкції з експлуатації та паспорту обладнання.
Необхідність різноманітного індивідуального оснащення та спорядження зазначена в Наказі «Про затвердження Норм забезпечення речовим майном і табельної належності», відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1052, з метою забезпечення органів і підрозділів ДСНС України протипожежним, аварійно-рятувальним та іншим обладнанням, інструментами, індивідуальним озброєнням та спорядженням, засобами індивідуального та колективного захисту та майном. Однак, індивідуальне оснащення та спорядження відсутнє у п.1 Постанови КМУ від 02.03.2022 №178 «Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» (зі змінами від 18.07.2024). Тобто, норми вказаної постанови не поширюються на такий вид товару.
Враховуючи вищенаведене замовником не обґрунтовано необхідність у відміні торгів та відповідно не наведено законних підстав на таке відхилення тим самим порушивши вимоги п. 50 Особливостей, а також права та законні інтереси Скаржника на укладення та виконання договору про закупівлю.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження