-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Система лазерних симуляторів безконтактного двостороннього вогневого контакту
Закупівля проводиться відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) та з урахуванням Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) Код ДК що найбільше відповідає номенклатурній назві предмета закупівлі 35740000-3
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 15 днів назад
2 200 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
13.11.2025 13:00 - 18.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА на рішення Замовника, що оформлене протоколом № 56/11-25 від 27 листопада 2025 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою Військової частини 2161 про розгляд та визнання ТОВ «НВК Ю-ФОРС» переможцем Закупівлі та про прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю
Номер:
52ba9810c2134472aa4eade34359634c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-13-008023-a.c1
Назва:
СКАРГА на рішення Замовника, що оформлене протоколом № 56/11-25 від 27 листопада 2025 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою Військової частини 2161 про розгляд та визнання ТОВ «НВК Ю-ФОРС» переможцем Закупівлі та про прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю
Скарга:
13 листопада 2025 Військова частина 2161 (надалі – «Замовник») в Prozorro оприлюднив оголошення про проведення закупівлі - Система лазерних симуляторів безконтактного двостороннього вогневого контакту за кодом
ДК 021:2015 – 35740000-3 «Симулятори бойових дій» (відповідно до п. 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 - ДК 021:2015: 35740000-3 «Симулятори бойових дій») у кількості 1 комплект, на очікувану суму 2 200 000,00 грн з урах. ПДВ, поставка до 10.12.2025 року у м. Миколаїв, ідентифікатор закупівлі
UA-2025-11-13-008023-a.
27 листопада 2025 року Замовником було прийнято рішення, що оформлене протоколом № 56/11-25 від 27 листопада 2025 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою Військової частини 2161 про розгляд та визнання ТОВ «НВК Ю-ФОРС» (далі «Переможець»/ ТОВ «НВК Ю-ФОРС») переможцем Закупівлі та про прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю в якому зазначив, що тендерна пропозиція Учасника повністю відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї.
Товариством з обмеженою відповідальністю «НВК СКІФ» (далі «Учасник»/«ТОВ «НВК СКІФ»/ «Скаржник») не погоджується з даним рішенням оскільки тендерна пропозиція ТОВ»НВК Ю-ФОРС» не відповідає вимогам тендерної пропозиції, а саме:
1. Технічні характеристики запропонованого обладнання не відповідають технічним характеристикам предмета закупівлі (Додаток №3) тендерної документації;
2. Пунктом 8 Додатку 3 до ТД визначено Перелік документів, що надаються учасниками на підтвердження якісних та технічних характеристик товару тендерної пропозиції: ТУ або витяг з ТУ виробника або власника на продукцію, «Витяг з ТУ У 32.9 45151612 0022024.pdf» наданий ТОВ «НВК Ю-ФОРС» у складі пропозиції не підтверджують зазначених у файлі «Технічна специфікація (1)» технічних характеристик запропонованого товару;
3. Переможець закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Аналогічні договори надані Переможцем у складі пропозиції не підтверджують аналогічного досвіду по поставці Тренажеру FPV Камікадзе – навісний блок на дрон, що є складовою частиною предмета закупівлі.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначено Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі – «Закон»). Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
12 жовтня 2022 року, Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – «Особливості»). Ці Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
ТОВ «НВК СКІФ» вважає, що рішення Замовника, що оформлене протоколом № 56/11-25 від 27 листопада 2025 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою Військової частини 2161 про розгляд та визнання ТОВ «НВК Ю-ФОРС» (далі «Переможець»/ ТОВ «НВК Ю-ФОРС») переможцем Закупівлі та про прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника. Враховуючи наведене, керуючись вимогами Закону та Особливостей, зазначаємо про наступне.
1. ЩОДО НАЯВНОСТІ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ ТЕХНІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ЗАПРОПОНОВАНОГО ТОВАРУ ВИМОГАМ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. Технічна_специфікація (1).pdf 02.12.2025 00:48
- Витяг з ТУ У 32.9 45151612 0022024 (1).pdf 02.12.2025 00:48
- 45151612-7431819-368112-82d3b85e5273f28ed45133b24e4bc4aa.pdf 02.12.2025 00:48
- Договір+ВН №40 від 04.04.2025 ВЧ А3508 (2).pdf 02.12.2025 00:48
- Договір+ВН № 141 від 29.04.25 ВЧ 3011 НГУ (1).pdf 02.12.2025 00:48
- Договір+ВН №70 від 16.04.25 ВЧ А0693 (1).pdf 02.12.2025 00:48
- 56-11 переможець лазертаг (1).docx 02.12.2025 09:03
- sign.p7s 02.12.2025 09:03
- рішення від 04.12.2025 № 17946.pdf 04.12.2025 16:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.12.2025 № 18351.pdf 12.12.2025 13:27
- Про надання пояснень.docx 08.12.2025 16:35
- Про надання пояснень.docx.pdf 08.12.2025 16:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.12.2025 10:20
Дата розгляду скарги:
11.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.12.2025 16:29
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0a0d6fec99424bb6b2ac1227e8be1e3d
Заголовок пункту скарги:
1. ЩОДО НАЯВНОСТІ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ ТЕХНІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ЗАПРОПОНОВАНОГО ТОВАРУ ВИМОГАМ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Технічні характеристики предмета закупівлі містяться у Додатку №3 тендерної документації Замовника. Технічні характеристики запропонованого ТОВ «НВК – ЮФОРС» товару містяться у файлі «Технічна специфікація»
По-перше, Вимогами пункту 8 Додатку 3 ТД встановлено перелік документів, що надаються учасниками на підтвердження якісних та технічних характеристик товару тендерної пропозиції: Технічні умови (в повному обсязі) або Витяг з Технічних умов «ТУ» виробника продукції або власника ТУ (розробника) на продукцію, пропоновану учасником до постачання в якості предмета закупівлі, а саме:
1. Навісне лазертаг-обладнання для автомата з лазерним випромінюванням.
2. Жилет із датчиками фіксації ураження.
3. Кавер на каску із датчиками фіксації ураження.
Технічні умови мають бути розроблені та належним чином оформлені відповідно до вимог СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016 та погоджені належним чином Департаментом військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України.
Переможець, виконав цю вимогу, та надав у складі пропозиції файл «Витяг з ТУ У 32.9 45151612 0022024.pdf», але тим самим підтвердив, що зазначені ним характеристики стосовно номенклатурної позиції Навісне лазертаг обладнання для автомату АК-74 5,45 з ІЧ лазерним випромінюванням: на вимогу Замовника вага навісного блоку з лазерним випромінювачем 250 г ± 50 г., згідно інформації, зазначеної в ТУ У 32.9 45151612-002:2024 – «360 +- 40 г»; по номенклатурним позиціям навісне лазертаг обладнання для автомату АК-74 5,45 з ІЧ лазерним випромінюванням, жилет бійця з 9 інфрачервоними датчиками ураження, світловою індикацією та вібромотором, чохол на каску бійця з 4 інфрачервоними датчиками ураження, світловою індикацією та вібромотором ТУ У 32.9 45151612-002:2024 не підтверджені показники: на вимогу Замовника довжина хвилі лазерного сигналу– 940-980 нм, частота-носій сигналу – 56 кГц , динамік 2 Вт, робоча напруга 3,7 В ± 0.6 В ( в ТУ зазначена робоча напруга, але на зарядний пристрій, а не на номенклатурні позиції наведені вище, як того вимагав Замовник).
Отже, надані документи в тендерній пропозиції ТОВ «НВК Ю-ФОРС» код ЄДРПОУ 45151612 свідчать про те, що учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів.
Згідно абз. 3 пп.1 п.44 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»:
«44. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей».
По-друге Переможцем запропоновано номенклатурну позицію: чохол на каску бійця з 4 інфрачервоними датчиками ураження, світловою індикацією та вібромотором, натомість ТУ У 32.9 45151612-002:2024 передбачають іншу назву цього товару, а саме: кавер на каску з датчиками фіксації ураження.
Під час розгляду пропозиції ТОВ «НВК Ю-ФОРС» Замовник надав 24 години на усунення невідповідностей, але ця вимога стосувалась підтвердження аналогічного досвіду шляхом надання довідки та договорів, але про невідповідність щодо наменування номенклатурної позиції чохол на каску бійця з 4 інфрачервоними датчиками ураження, світловою індикацією та вібромотором у вимозі не йшлося.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ «НВК Ю-ФОРС» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
На підставі абз. 2 частини 2 пункту 44 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»:
«п. 44 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
До того ж, щодо запропонованого Учасником товару, в файлі «2. Технічна_специфікація (1).pdf» в технічному описі зазначені формулювання «не менше». Таким чином, технічні характеристики учасника наведені з трактуванням пристрій «повинен бути», «не більше не менше», що не підтверджує фактичних характеристик запропонованого обладнання. Наведений вище документ Учасника наданий не у стверджувальній формі та із зазначенням виразу «не більше», що не відповідає вимогам документації.
Така позиція АМКУ викладена у рішеннях Комісії від 17.02.2020 № 3018-р/ пк-пз; Рішення Комісії від 31.07.2024 № 13075-р/пк-пз, закупівля № UA-2024-05-30-010134-a; Рішення Комісії від 02.10.2024 № 16182-р/пк-пз, закупівля № UA-2024-08-22-009772-a
По-перше, Вимогами пункту 8 Додатку 3 ТД встановлено перелік документів, що надаються учасниками на підтвердження якісних та технічних характеристик товару тендерної пропозиції: Технічні умови (в повному обсязі) або Витяг з Технічних умов «ТУ» виробника продукції або власника ТУ (розробника) на продукцію, пропоновану учасником до постачання в якості предмета закупівлі, а саме:
1. Навісне лазертаг-обладнання для автомата з лазерним випромінюванням.
2. Жилет із датчиками фіксації ураження.
3. Кавер на каску із датчиками фіксації ураження.
Технічні умови мають бути розроблені та належним чином оформлені відповідно до вимог СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016 та погоджені належним чином Департаментом військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України.
Переможець, виконав цю вимогу, та надав у складі пропозиції файл «Витяг з ТУ У 32.9 45151612 0022024.pdf», але тим самим підтвердив, що зазначені ним характеристики стосовно номенклатурної позиції Навісне лазертаг обладнання для автомату АК-74 5,45 з ІЧ лазерним випромінюванням: на вимогу Замовника вага навісного блоку з лазерним випромінювачем 250 г ± 50 г., згідно інформації, зазначеної в ТУ У 32.9 45151612-002:2024 – «360 +- 40 г»; по номенклатурним позиціям навісне лазертаг обладнання для автомату АК-74 5,45 з ІЧ лазерним випромінюванням, жилет бійця з 9 інфрачервоними датчиками ураження, світловою індикацією та вібромотором, чохол на каску бійця з 4 інфрачервоними датчиками ураження, світловою індикацією та вібромотором ТУ У 32.9 45151612-002:2024 не підтверджені показники: на вимогу Замовника довжина хвилі лазерного сигналу– 940-980 нм, частота-носій сигналу – 56 кГц , динамік 2 Вт, робоча напруга 3,7 В ± 0.6 В ( в ТУ зазначена робоча напруга, але на зарядний пристрій, а не на номенклатурні позиції наведені вище, як того вимагав Замовник).
Отже, надані документи в тендерній пропозиції ТОВ «НВК Ю-ФОРС» код ЄДРПОУ 45151612 свідчать про те, що учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів.
Згідно абз. 3 пп.1 п.44 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»:
«44. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей».
По-друге Переможцем запропоновано номенклатурну позицію: чохол на каску бійця з 4 інфрачервоними датчиками ураження, світловою індикацією та вібромотором, натомість ТУ У 32.9 45151612-002:2024 передбачають іншу назву цього товару, а саме: кавер на каску з датчиками фіксації ураження.
Під час розгляду пропозиції ТОВ «НВК Ю-ФОРС» Замовник надав 24 години на усунення невідповідностей, але ця вимога стосувалась підтвердження аналогічного досвіду шляхом надання довідки та договорів, але про невідповідність щодо наменування номенклатурної позиції чохол на каску бійця з 4 інфрачервоними датчиками ураження, світловою індикацією та вібромотором у вимозі не йшлося.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ «НВК Ю-ФОРС» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
На підставі абз. 2 частини 2 пункту 44 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»:
«п. 44 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
До того ж, щодо запропонованого Учасником товару, в файлі «2. Технічна_специфікація (1).pdf» в технічному описі зазначені формулювання «не менше». Таким чином, технічні характеристики учасника наведені з трактуванням пристрій «повинен бути», «не більше не менше», що не підтверджує фактичних характеристик запропонованого обладнання. Наведений вище документ Учасника наданий не у стверджувальній формі та із зазначенням виразу «не більше», що не відповідає вимогам документації.
Така позиція АМКУ викладена у рішеннях Комісії від 17.02.2020 № 3018-р/ пк-пз; Рішення Комісії від 31.07.2024 № 13075-р/пк-пз, закупівля № UA-2024-05-30-010134-a; Рішення Комісії від 02.10.2024 № 16182-р/пк-пз, закупівля № UA-2024-08-22-009772-a
×
-
Назва доказу:
56-11 переможець лазертаг.docx
-
Повʼязаний документ:
56-11 переможець лазертаг (1).docx
-
-
Назва доказу:
Договір+ВН №70 від 16.04.25 ВЧ А0693.pdf
-
Повʼязаний документ:
Договір+ВН №70 від 16.04.25 ВЧ А0693 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Договір+ВН №40 від 04.04.2025 ВЧ А3508.pdf
-
Повʼязаний документ:
Договір+ВН №40 від 04.04.2025 ВЧ А3508 (2).pdf
-
-
Назва доказу:
Договір+ВН № 141 від 29.04.25 ВЧ 3011 НГУ.pdf
-
Повʼязаний документ:
Договір+ВН № 141 від 29.04.25 ВЧ 3011 НГУ (1).pdf
-
-
Назва доказу:
45151612-7431819-368112-82d3b85e5273f28ed45133b24e4bc4aa.pdf
-
Повʼязаний документ:
45151612-7431819-368112-82d3b85e5273f28ed45133b24e4bc4aa.pdf
-
-
Назва доказу:
Витяг з ТУ У 32.9 45151612 0022024.pdf
-
Повʼязаний документ:
Витяг з ТУ У 32.9 45151612 0022024 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Технічна специфікація ТОВ "НВК Ю-ФОРС"
-
Повʼязаний документ:
2. Технічна_специфікація (1).pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ПОРУШЕННЯ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА З урахуванням викладених вище обставин, важливо наголосити, що дії Замовника свідчать про відступ від основоположних принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципів недискримінації учасників, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, максимальної економії та ефективності. Замовник, визнавши переможцем закупівлі ТОВ «НВК Ю-ФОРС» пропозиція якого не відповідає технічним вимогам тендерної документації фактично позбавив Скаржника можливості на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Такий підхід Замовника призвів до порушення прав Скаржника як добросовісного учасника процедури закупівлі, зокрема: - права на рівність учасників та неупередженість Замовника. Таким чином, Скаржник опинився у ситуації, коли його права та законні інтереси були порушені діями Замовника, а саме неправомірним обрянням переможця закупівлі. Це спричинило непропорційний вплив на його участь у закупівлі. Оскільки протокольним рішенням Замовника 53/11-25 від 26.11.2025 року було відхилено пропозицію ТОВ «НВК СКІФ» з підстави, що надані документи в тендерній пропозиції ТОВ «НВК СКІФ» код ЄДРПОУ 42163190 свідчать про те, що учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей. З вищенаведеного вбачається, що і пропозиція Переможця має недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів та невідповідає вимогам тендерної документації, але Замовником чомусь «закрито очі» на вказані факти та всупереч існуючим підставам на відхилення пропозиції ТОВ «НВК Ю-ФОРС» Замовник приймає протокольне рішення (що оскаржується) про обрання ТОВ «НВК Ю-ФОРС» переможцем. У разі, якщо пропозицію Учасника ТОВ «НВК Ю_ФОРС» було б відхилено як таку, яка не відповідає вимогам технічної документації на виконання принципу недискримінація учасників та рівне ставлення до них, це дало б можливість Скаржнику прийняти участь повторно у переоголошеній закупівлі, якщо Замовник прийме таке рішення. З огляду на вищевикладене, дії Замовника свідчать про порушення прав Скаржника та відхід від процедурних стандартів, що мають забезпечувати рівність, відкритість та прозорість у сфері публічних закупівель. На виконання підпункту 4 частини п’ятої статті 18 Закону Скаржник повідомляє про наявність порушених прав та охоронюваних законом інтересів у зв’язку з діями Замовника, які, на обґрунтоване переконання Скаржника, суперечать вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Статтею 42 Конституції України передбачено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно зі ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону, за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Виходячи з вищевикладеного, керуючись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, -
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
По- третє, 26.11.2025 року Замовник надав 24 години на усунення невідповідностей тендерної пропозиції ТОВ «НВК Ю-ФОРС». Перелік виявлених невідповідностей: Учасником ТОВ «НВК Ю-ФОРСЕ» код ЄДРПОУ 37001696 у складі пропозиції не надано: - Довідку згідно форми 1 на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) - Копія повного Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: В Додатку 1 тендерної документації надано перелік документів, які має надати учасник: 1.1. На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1. 4.3. Копія повного Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 3. Перелік інформації та / або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: - Довідку згідно форми 1 на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) - Копія повного Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Учасником, на усунення недоліків, було надано файл «45151612-7431819-368112-82d3b85e5273f28ed45133b24e4bc4aa.pdf» чим учасник не виконав вимогу про усунення невідповідностей, оскільки наданий файл не є Копією повного Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, як того вимагав Замовник, а лише сформованим додументом з інформаційного ресурсу «Опендатабот». Додатком 1 до тендерної документації встановлено інформацію та документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам встановленим у тендерній документації, також визначено, що для підтвердження інформації, наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання в повному обсязі. ТОВ «НВК Ю-ФОРС» виконав цю вимогу та надав у складі пропозиції: Договір+ВН № 141 від 29.04.25 ВЧ 3011 НГУ.pdf, Договір+ВН №40 від 04.04.2025 ВЧ А3508.pdf, Договір+ВН №70 від 16.04.25 ВЧ А0693.pdf, але надані договори не підтверджують виконання по поставці номенклатурної позиції: Тренажер FPV Камікадзе – навісний блок на дрон, що є складовою предмету закупівлі. Отже, Переможець фактично не підтвердив кваліфікаційні вимоги тендерної документації. На підставі абз. 5 частини 1 пункту 44 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»: «п. 44 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей». Відтак, Замовник мав відхилити тендерну пропозицію ТОВ «НВК Ю-ФОРС», натомість приймає рішення, що оформлене протоколом № 56/11-25 від 27 листопада 2025 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою Військової частини 2161 про розгляд та визнання ТОВ «НВК Ю-ФОРС» (далі «Переможець»/ ТОВ «НВК Ю-ФОРС») переможцем Закупівлі та про прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю чим порушив вимоги п. 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178.
Запити Органу оскарження
Номер:
99f3e7c560e94091abc4ca01c6661674
Тема запиту:
у відповідь на скаргу
Текст запиту:
Учасник у повному обсязі та належним чином виконав вимогу Замовника про усунення невідповідностей, а також підтвердив свій досвід виконання аналогічних договорів згідно з вимогами Тендерної документації. Підстав для застосування п. 44 Особливостей, на які посилається Скаржник, у цій ситуації немає.
Оскільки пропозицію ТОВ “НВК СКІФ” за результатами аукціону в закупівлі UA-2025-11-13-008023-a було розглянуто першою та правомірно відхилено Замовником відповідно до пункту 42 та підпункту 1 пункту 44 Особливостей, Скаржник вибув із процедури закупівлі на законних підставах. Згідно з підпунктом 4 частини п'ятої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарга може бути подана лише за умови, що рішення чи дія Замовника порушує права або охоронювані законом інтереси суб’єкта оскарження. У разі правомірного відхилення пропозиції учасник втрачає можливість укласти договір у межах цієї процедури, а тому подальші рішення Замовника щодо інших учасників не можуть впливати на його права, оскільки такі права вже припинилися у момент відхилення його пропозиції. Скаржник, в свою чергу, не довів наявності порушеного права, як того вимагає стаття 18 Закону, та фактично оскаржує не порушення його прав, а сам результат закупівлі, що в свою чергу суперечить вимогам підпункту 4 частини п'ятої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі». Зводити можливість переоголошення закупівлі до «порушеного права» Скаржника є юридично некоректним, оскільки Закон України «Про публічні закупівлі» жодним чином не гарантує учаснику право на повторну участь у новій процедурі, а лише забезпечує рівні умови у вже оголошеній. Підхід Скаржника виходить за межі правового механізму оскарження, оскільки закон не передбачає права учасника, правомірно відхиленого Замовником, вимагати перегляду рішень щодо інших учасників або скасування процедури з метою отримання «другої участі».
З огляду на викладене Замовник вважає, що законних підстав для встановлення порушень процедури закупівлі та прав Скаржника немає, у зв’язку з чим скарга ТОВ “НВК СКІФ” підлягає залишенню без задоволення.
Дата опублікування:
08.12.2025 16:35