-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин неетильований, паливо дизельне для автотранспорту СО «Львівенергоналадка»
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 12 робочих днів
2 931 750.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
13.11.2025 10:58 - 18.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»
Номер:
ed4081fadbda4ff98773b7e2ee809ffa
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-13-004044-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»
Скарга:
Під час здійснення процедури закупівлі замовник допустив прийняття неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ». Таке рішення не відповідає умовам Тендерної документації, вимогам пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Пов'язані документи:
Учасник
- 26VT-05VSO-1202-Protokol-RPU-1_vidh.docx 04.12.2025 16:14
- 26VT-05VSO-1113-TD-PALUVO LEN.docx 04.12.2025 16:14
- Сертифікат, Паспорт, Декларація, Протокол Бензин А-95_Е0 до 08.01.26.pdf 04.12.2025 16:14
- Повідомлення про відхилення учасника.pdf 04.12.2025 16:14
- sign.p7s 05.12.2025 08:49
- Рішення від 09.12.2025 № 18179.pdf 09.12.2025 17:26
- Відповідь на скаргу.pdf 10.12.2025 16:11
- Відповідь на скаргу.docx 10.12.2025 16:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.12.2025 18:32
Дата розгляду скарги:
17.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.12.2025 17:26
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
818644453eb14347885e4d130c12846a
Заголовок пункту скарги:
Рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є неправомірним.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) бере участь у процедурі закупівлі UA-2025-11-13-004044-a, оголошеній Приватним акціонерним товариством «Львівобленерго» (далі – Замовник). Тендерну пропозицію ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» подано 20.11.2025. За результатами аукціону, який відбувся 24.11.2025, тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», була визнана найбільш економічно вигідною.
02.12.2025 Замовник розмістив в електронній системі закупівель Повідомлення про відхилення учасника (Протокол відхилення тендерної пропозиції/пропозиції UA-2025-11-13-004044-a), у якому, у полі «Підстави відхилення тендерної пропозиції/ пропозиції учасника:» та у полі «Детальний опис підстав відхилення тендерної пропозиції/ пропозиції учасника:» зазначено «–».
Також 02.12.2025 Замовник розмістив в електронній системі закупівель Протокольне рішення (протокол) Уповноваженої особи з питань закупівель товарів, робіт і послуг ПрАТ «Львівобленерго» щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі від 02.12.2025 № 26-05/РПУ-1 (далі – Протокол № 26-05/РПУ-1), у якому, зокрема, зазначив, що «[…] Учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції не надав технічні документи, які підтверджують відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним та якісним вимогам: паспорти та/або сертифікати якості, інші документи виробників предмету закупівлі, що підтверджують технічні та якісні параметри предмета закупівлі», а також, що «[…] тендерна пропозиція не відповідає вимогам пункту 9 Розділу 3 та Додатку № 5 тендерної документації».
На підставі зазначеного, Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі (ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») відповідно до абзацу другого підпункту другого пункту 44 Особливостей, а також рішення про оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про відхилення тендерної пропозиції.
З цього приводу слід зазначити наступне.
Відповідно до умов пункту 9 Розділу 3 тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-11-13-004044-a, затвердженої Протокольним рішенням (протоколом) Уповноваженої особи з питань закупівель товарів, робіт і послуг ПрАТ «Львівобленерго» від 13.11.2025 № 05-ПЗТД (далі – Тендерна документація), «Учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен завантажити в електронну систему закупівель документи та інформацію, визначені в Додатку № 5, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції вимогам до предмету закупівлі, встановленим замовником».
Згідно з умовами пункту 1 Папки № 4 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, «Учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен завантажити в електронну систему закупівель технічні документи, які підтверджують відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним та якісним вимогам: - паспорти та/або сертифікати якості, інші документи виробників предмету закупівлі, що підтверджують технічні та якісні параметри предмета закупівлі. Підтвердженням відповідності технічних і якісних характеристик предмету закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі, вимогам тендерної документації будуть вважатися виключно документи з вищенаведеного переліку».
Згідно з умовами пункту 2 Папки № 4 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, «Учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен завантажити в електронну систему закупівель документи, які підтверджують відповідність запропонованого предмету закупівлі заданим вимогам, які стосуються об’єкта оцінки відповідності: * сертифікати відповідності вимогам ДСТУ, ТУ та/або Технічному регламенту з додатками (за наявності додатків), видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством».
У Протоколі № 26-05/РПУ-1 Замовник зазначив, що «Учасником процедури закупівлі запропоновано Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0. Для підтвердження технічних характеристик надано Паспорт якості № 642 від 23 липня 2025 р. Відповідно до показників, зазначених в Паспорті якості, об’ємна частка (біо)етанолу зазначено фактичне значення <0,17. Відповідно до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 р. №927 об’ємна частка біоетанолу для бензинів Е0 повинна становити 0 відсотків. Якщо частка біоетанолу більше 0 та не більше 5 відсотків, то це відповідно бензин Е5 […]».
Також, у Протоколі № 26-05/РПУ-1 Замовник зазначив, що «Принагідно, повідомляємо, відповідно до Закону України «Про альтернативні види палива»: Для цілей цього Закону під нормативно визначеною обов’язковою часткою вмісту рідкого біопалива (біокомпонентів) в обсягах бензинів автомобільних розуміється вміст рідкого біопалива (біокомпонентів) у всіх обсягах бензинів автомобільних, що відпускаються з місць оптової торгівлі пальним, місць роздрібної торгівлі пальним, крім бензинів з октановим числом 98 і вище та бензинів, що поставляються для потреб Міністерства оборони України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного матеріального резерву, та для створення мінімальних запасів нафти та нафтопродуктів, що становить з 1 травня 2025 року не менш як 5 відсотків об’ємних, за абсолютної похибки визначення ± 1 відсоток. Учасником процедури закупівлі запропоновано Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0, тобто запропонований предмет закупівлі не відповідає вимогам чинного законодавства України, оскільки не містить обов’язкової частки вмісту рідкого біопалива (біокомпонентів)».
З цього приводу слід зазначити, що вимоги до технічних характеристик бензину неетильованого, палива дизельного, що пропонуються на відкриті торги, встановлені Замовником у Додатку № 4 до Тендерної документації. Так, згідно з пунктом 1 Додатку № 4 до Тендерної документації, Замовником вимагалась відповідність бензину неетильованого виключно:
- ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови»;
- Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 р. №927;
- Екологічним нормам ЄВРО-5.
При цьому, Тендерна документація не містила вимог щодо того, що пропонований бензин автомобільний має бути бензином «Е5», як і не містила заборони пропонувати бензин автомобільний «Е0».
На виконання зазначених умов Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», надано, зокрема:
- Сертифікат відповідності № DIN.S.242-25 від 23.07.2025, у якому, зокрема, зазначено, що «Бензин автомобільний Gasoline Standard 95/ EN 228-10ppm відповідає вимогам ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. (п.4.2, Табл. 1) для бензину автомобільного А-95-Євро5-Е0»;
- Сертифікат відповідності № DIN.00501-25 від 23.07.2025, у якому, зокрема, зазначено, що «Бензин автомобільний Gasoline Standard 95/ EN 228-10ppm відповідає вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палив (для бензину автомобільного А-95-Євро5-Е0)»;
- Паспорт якості № 642 від 23.07.2025 у якому, зокрема, зазначено Висновок про те, що «зразок бензину автомобільного Gasoline Standard 95/ EN 228-10ppm, за перевіреними показниками відповідає вимогам «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палив» та вимогам ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», як бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0»;
- Декларацію про відповідність від 23.07.2025.
Також, у Протоколі № 26-05/РПУ-1 Замовник зазначив, що «відповідно до Закону України «Про альтернативні види палива»: Для цілей цього Закону під нормативно визначеною обов’язковою часткою вмісту рідкого біопалива (біокомпонентів) в обсягах бензинів автомобільних розуміється вміст рідкого біопалива (біокомпонентів) у всіх обсягах бензинів автомобільних, що відпускаються з місць оптової торгівлі пальним, місць роздрібної торгівлі пальним, крім бензинів з октановим числом 98 і вище та бензинів, що поставляються для потреб Міністерства оборони України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного матеріального резерву, та для створення мінімальних запасів нафти та нафтопродуктів, що становить з 1 травня 2025 року не менш як 5 відсотків об’ємних, за абсолютної похибки визначення ± 1 відсоток. Учасником процедури закупівлі запропоновано Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0, тобто запропонований предмет закупівлі не відповідає вимогам чинного законодавства України, оскільки не містить обов’язкової частки вмісту рідкого біопалива (біокомпонентів)».
З цього приводу слід зазначити, що згідно з умовами пункту 1 Папки № 4 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, «Предмет закупівлі, що пропонується на процедуру закупівлі, повинен відповідати вимогам технічної специфікації, наведеним у Додатку № 4. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля».
При цьому, Тендерна документація не містила умов, відповідно до яких предмет закупівлі, що пропонується на процедуру закупівлі, повинен був відповідати вимогам Закону України «Про альтернативні види палива». Крім того, Закон та Закон України «Про альтернативні види палива» не забороняють обіг палива без додавання біоетанолу.
Отже, при поданні тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» виконало умови Тендерної документації (зокрема, умови пункту 9 Розділу 3 Тендерної документації, умови Додатків №№ 4, 5 Тендерної документації), щодо надання документів якості та відповідності товару державним стандартам (технічним умовам), у повному обсязі.
Виходячи з міркувань, наведених вище, вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є безпідставним та неправомірним.
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» неправомірно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
02.12.2025 Замовник розмістив в електронній системі закупівель Повідомлення про відхилення учасника (Протокол відхилення тендерної пропозиції/пропозиції UA-2025-11-13-004044-a), у якому, у полі «Підстави відхилення тендерної пропозиції/ пропозиції учасника:» та у полі «Детальний опис підстав відхилення тендерної пропозиції/ пропозиції учасника:» зазначено «–».
Також 02.12.2025 Замовник розмістив в електронній системі закупівель Протокольне рішення (протокол) Уповноваженої особи з питань закупівель товарів, робіт і послуг ПрАТ «Львівобленерго» щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі від 02.12.2025 № 26-05/РПУ-1 (далі – Протокол № 26-05/РПУ-1), у якому, зокрема, зазначив, що «[…] Учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції не надав технічні документи, які підтверджують відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним та якісним вимогам: паспорти та/або сертифікати якості, інші документи виробників предмету закупівлі, що підтверджують технічні та якісні параметри предмета закупівлі», а також, що «[…] тендерна пропозиція не відповідає вимогам пункту 9 Розділу 3 та Додатку № 5 тендерної документації».
На підставі зазначеного, Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі (ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») відповідно до абзацу другого підпункту другого пункту 44 Особливостей, а також рішення про оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про відхилення тендерної пропозиції.
З цього приводу слід зазначити наступне.
Відповідно до умов пункту 9 Розділу 3 тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-11-13-004044-a, затвердженої Протокольним рішенням (протоколом) Уповноваженої особи з питань закупівель товарів, робіт і послуг ПрАТ «Львівобленерго» від 13.11.2025 № 05-ПЗТД (далі – Тендерна документація), «Учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен завантажити в електронну систему закупівель документи та інформацію, визначені в Додатку № 5, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції вимогам до предмету закупівлі, встановленим замовником».
Згідно з умовами пункту 1 Папки № 4 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, «Учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен завантажити в електронну систему закупівель технічні документи, які підтверджують відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним та якісним вимогам: - паспорти та/або сертифікати якості, інші документи виробників предмету закупівлі, що підтверджують технічні та якісні параметри предмета закупівлі. Підтвердженням відповідності технічних і якісних характеристик предмету закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі, вимогам тендерної документації будуть вважатися виключно документи з вищенаведеного переліку».
Згідно з умовами пункту 2 Папки № 4 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, «Учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен завантажити в електронну систему закупівель документи, які підтверджують відповідність запропонованого предмету закупівлі заданим вимогам, які стосуються об’єкта оцінки відповідності: * сертифікати відповідності вимогам ДСТУ, ТУ та/або Технічному регламенту з додатками (за наявності додатків), видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством».
У Протоколі № 26-05/РПУ-1 Замовник зазначив, що «Учасником процедури закупівлі запропоновано Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0. Для підтвердження технічних характеристик надано Паспорт якості № 642 від 23 липня 2025 р. Відповідно до показників, зазначених в Паспорті якості, об’ємна частка (біо)етанолу зазначено фактичне значення <0,17. Відповідно до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 р. №927 об’ємна частка біоетанолу для бензинів Е0 повинна становити 0 відсотків. Якщо частка біоетанолу більше 0 та не більше 5 відсотків, то це відповідно бензин Е5 […]».
Також, у Протоколі № 26-05/РПУ-1 Замовник зазначив, що «Принагідно, повідомляємо, відповідно до Закону України «Про альтернативні види палива»: Для цілей цього Закону під нормативно визначеною обов’язковою часткою вмісту рідкого біопалива (біокомпонентів) в обсягах бензинів автомобільних розуміється вміст рідкого біопалива (біокомпонентів) у всіх обсягах бензинів автомобільних, що відпускаються з місць оптової торгівлі пальним, місць роздрібної торгівлі пальним, крім бензинів з октановим числом 98 і вище та бензинів, що поставляються для потреб Міністерства оборони України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного матеріального резерву, та для створення мінімальних запасів нафти та нафтопродуктів, що становить з 1 травня 2025 року не менш як 5 відсотків об’ємних, за абсолютної похибки визначення ± 1 відсоток. Учасником процедури закупівлі запропоновано Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0, тобто запропонований предмет закупівлі не відповідає вимогам чинного законодавства України, оскільки не містить обов’язкової частки вмісту рідкого біопалива (біокомпонентів)».
З цього приводу слід зазначити, що вимоги до технічних характеристик бензину неетильованого, палива дизельного, що пропонуються на відкриті торги, встановлені Замовником у Додатку № 4 до Тендерної документації. Так, згідно з пунктом 1 Додатку № 4 до Тендерної документації, Замовником вимагалась відповідність бензину неетильованого виключно:
- ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови»;
- Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 р. №927;
- Екологічним нормам ЄВРО-5.
При цьому, Тендерна документація не містила вимог щодо того, що пропонований бензин автомобільний має бути бензином «Е5», як і не містила заборони пропонувати бензин автомобільний «Е0».
На виконання зазначених умов Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», надано, зокрема:
- Сертифікат відповідності № DIN.S.242-25 від 23.07.2025, у якому, зокрема, зазначено, що «Бензин автомобільний Gasoline Standard 95/ EN 228-10ppm відповідає вимогам ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. (п.4.2, Табл. 1) для бензину автомобільного А-95-Євро5-Е0»;
- Сертифікат відповідності № DIN.00501-25 від 23.07.2025, у якому, зокрема, зазначено, що «Бензин автомобільний Gasoline Standard 95/ EN 228-10ppm відповідає вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палив (для бензину автомобільного А-95-Євро5-Е0)»;
- Паспорт якості № 642 від 23.07.2025 у якому, зокрема, зазначено Висновок про те, що «зразок бензину автомобільного Gasoline Standard 95/ EN 228-10ppm, за перевіреними показниками відповідає вимогам «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палив» та вимогам ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», як бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0»;
- Декларацію про відповідність від 23.07.2025.
Також, у Протоколі № 26-05/РПУ-1 Замовник зазначив, що «відповідно до Закону України «Про альтернативні види палива»: Для цілей цього Закону під нормативно визначеною обов’язковою часткою вмісту рідкого біопалива (біокомпонентів) в обсягах бензинів автомобільних розуміється вміст рідкого біопалива (біокомпонентів) у всіх обсягах бензинів автомобільних, що відпускаються з місць оптової торгівлі пальним, місць роздрібної торгівлі пальним, крім бензинів з октановим числом 98 і вище та бензинів, що поставляються для потреб Міністерства оборони України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного матеріального резерву, та для створення мінімальних запасів нафти та нафтопродуктів, що становить з 1 травня 2025 року не менш як 5 відсотків об’ємних, за абсолютної похибки визначення ± 1 відсоток. Учасником процедури закупівлі запропоновано Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0, тобто запропонований предмет закупівлі не відповідає вимогам чинного законодавства України, оскільки не містить обов’язкової частки вмісту рідкого біопалива (біокомпонентів)».
З цього приводу слід зазначити, що згідно з умовами пункту 1 Папки № 4 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, «Предмет закупівлі, що пропонується на процедуру закупівлі, повинен відповідати вимогам технічної специфікації, наведеним у Додатку № 4. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля».
При цьому, Тендерна документація не містила умов, відповідно до яких предмет закупівлі, що пропонується на процедуру закупівлі, повинен був відповідати вимогам Закону України «Про альтернативні види палива». Крім того, Закон та Закон України «Про альтернативні види палива» не забороняють обіг палива без додавання біоетанолу.
Отже, при поданні тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» виконало умови Тендерної документації (зокрема, умови пункту 9 Розділу 3 Тендерної документації, умови Додатків №№ 4, 5 Тендерної документації), щодо надання документів якості та відповідності товару державним стандартам (технічним умовам), у повному обсязі.
Виходячи з міркувань, наведених вище, вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є безпідставним та неправомірним.
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» неправомірно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Документи якості на бензин автомобільний.
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат, Паспорт, Декларація, Протокол Бензин А-95_Е0 до 08.01.26.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-11-13-004044-a.
-
Повʼязаний документ:
26VT-05VSO-1113-TD-PALUVO LEN.docx
-
-
Назва доказу:
Протокольне рішення (протокол) від 02.12.2025 № 26-05/РПУ-1.
-
Повʼязаний документ:
26VT-05VSO-1202-Protokol-RPU-1_vidh.docx
-
-
Назва доказу:
Повідомлення про відхилення учасника.
-
Повʼязаний документ:
Повідомлення про відхилення учасника.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», та про оприлюднення інформації про таке відхилення в електронній системі закупівель, зафіксовані у Протоколі № 26-05/РПУ-1. Виконання зазначеної вимоги призведе до скасування неправомірних рішень Замовника та створить підстави для поновлення порушених під час здійснення процедури закупівлі UA-2025-11-13-004044-a прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.
Запити Органу оскарження
Номер:
e26dec0ae349479db065d07ecca58cd2
Тема запиту:
Відповідь на скаргу
Текст запиту:
ПОЯСНЕННЯ ПО СКАРЗІ
Вимоги Скаржника:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника.
Заперечення на скаргу:
13.11.2025 року через систему електронних державних закупівель Prozorro оголошено відкриті торги з особливостями UA-2025-11-13-004044-a, замовником яких виступає ПрАТ «ЛЬВІВОБЛЕНЕРГО» (далі – Замовник), щодо закупівлі бензину неетильованого, палива дизельного для СО «Львівенергоналадка», за кодом ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти.
Замовник в своїй діяльності дотримується Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 №1178, (далі - Особливості).
Із скаргою, поданою Скаржником – ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не погоджуємось, вважаємо її безпідставною, необґрунтованою.
По суті скарги пояснюємо наступне:
Відповідно до п. 9 Розділу 3 та Додатку 5 тендерної документації предмет закупівлі, що пропонується на процедуру закупівлі, повинен відповідати вимогам технічної специфікації, наведеним у Додатку №4, а саме:
Відповідність бензину неетильованого:
- ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови»;
- Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 р. №927;
- Екологічним нормам ЄВРО-5.
Також відповідно до п. 10 Розділу 3 та Додатку 5 тендерної документації Учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен завантажити в електронну систему закупівель документи, які підтверджують відповідність запропонованого предмету закупівлі
заданим вимогам, які стосуються об’єкта оцінки відповідності:
* сертифікати відповідності вимогам ДСТУ, ТУ та/або Технічному регламенту з додатками (за наявності додатків), видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Відповідно до інформації, яка міститься в документі «Технічна пропозиція_Додаток №3.1.pdf» №18/49 від 19 листопада 2025 р. Учасником процедури закупівлі запропоновано Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0. Для підтвердження технічних характеристик надано Паспорт якості №642 від 23 липня 2025. Відповідно до показників, зазначених у Паспорті якості, об’ємна частка (біо)етанолу зазначено фактичне значення <0,17. Відповідно до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 об’ємна частка біоетанолу для бензинів Е0 повинна становити 0 відсотків. Якщо частка біоетанолу більше 0 та не більше 5 відсотків, то це відповідно бензин Е5.
Отже, враховуючи вищевикладене, Скаржник у складі тендерної пропозиції надав підтвердження технічних характеристик для бензину автомобільного А-95-Євро5-Е5. Однак, Скаржником не надано технічні документи, які підтверджують відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним та якісним вимогам оскільки надані паспорти та/або сертифікати якості, інші документи виробників предмету закупівлі, що підтверджують технічні та якісні параметри предмета закупівлі бензину А-95-Євро5-Е5.
Враховуючи вищенаведене, тендерна пропозиція не відповідає вимогам пункту 9 Розділу 3 та Додатку№5 тендерної документації, та була відхилена відповідно до абзацу другого підпункту другого пункту 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Щодо інформації зазначеної у Протоколі №26-05/РПУ-1:
«Принагідно, повідомляємо, відповідно до Закону України «Про альтернативні види палива»: «Для цілей цього Закону під нормативно визначеною ОБОВ’ЯЗКОВОЮ часткою вмісту рідкого біопалива (біокомпонентів) в обсягах бензинів автомобільних розуміється вміст рідкого біопалива (біокомпонентів) у всіх обсягах бензинів автомобільних, що відпускаються з місць оптової торгівлі пальним, місць роздрібної торгівлі пальним, крім бензинів з октановим числом 98 і вище та бензинів, що поставляються для потреб Міністерства оборони України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного матеріального резерву, та для створення мінімальних запасів нафти та нафтопродуктів, що становить з 1 травня 2025 року не менш як 5 відсотків об’ємних, за абсолютної похибки визначення ± 1 відсоток».
Вищевказана вимога внесена до Закону України «Про альтернативні види палива» Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо обов’язковості використання рідкого біопалива (біокомпонентів) у галузі транспорту» від 04.06.2024 №3769-IX.
Згідно з ч.1. ст. 203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Відповідно до ч.1 ст. 215 підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Окрім цього відповідно до ст.14 Закону України «Про альтернативні види палива» (з врахуванням вимог Закону України 18.06.2025 №4505-IX). з 01.01.2026 року передбачено відповідальність за недотримання вимог щодо відпуску з місць роздрібної торгівлі пальним на митній території України всіх обсягів бензинів автомобільних з вмістом нормативно визначеної обов’язкової частки рідкого біопалива.
Скаржником запропоновано Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0, тобто запропонований предмет закупівлі не відповідає вимогам актів цивільного законодавства - положенням Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо обов’язковості використання рідкого біопалива (біокомпонентів) у галузі транспорту» від 04.06.2024 №3769-IX, оскільки не містить обов’язкової частки вмісту рідкого біопалива (біокомпонентів).
Водночас, слід зазначити, що дана інформація містила інформативний характер та не була причиною відхилення пропозиції Учасника. Замовником не було встановлено окремі вимоги щодо відповідності предмета закупівлі положенням Закону України «Про альтернативні види палива», тому що потрібно було б вказати яка має бути частка вмісту біопалива (біокомпонентів), саме ця інформація міститься в маркуванні палива.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 р. №922-VIІІ (із змінами) технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Саме тому, Учаснику не надавалась можливість усунути дану невідповідність, оскільки це призвело б до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Просимо при прийнятті Рішення по суті скарги врахувати, що зобов’язання замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника/Учасника призведе до порушення законодавства, оскільки буде укладено договір предметом закупівлі якого буде вказано марку Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0. Відповідно до законодавства з 01. 01 2026 року настає відповідальність за відсутність у пальному 5% біоетанолу, що в свою чергу спричинить потребу внести зміни в договір. Підставою буде запропоновано відповідно до пп. 3 п. 19 Особливостей, покращення якості предмета закупівлі. Але у випадку з пальним ця підстава не може застосовуватись, оскільки це призведе до зміни марки пального, що в свою чергу є істотною умовою договору, яка не може змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі. Як наслідок, розірвання договору стане неминучим, що призведе до затримки забезпечення Замовника необхідним паливом, зриву планових операційних процесів та необхідності повторного проведення процедури закупівлі, що суперечитиме принципам ефективності та економії, визначеним статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Такий розвиток подій створить додаткові ризики для стабільної роботи підприємства та може мати негативні наслідки для безперервності його виробничих процесів.
Враховуючи вищевикладені обставини та доводи, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами), а також зважаючи на вимоги ст. 203, 215 Цивільного кодексу України, Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо обов’язковості використання рідкого біопалива (біокомпонентів) у галузі транспорту» від 04.06.2024 №3769-IX, -
ПРОСИМО:
1. У задоволенні скарги ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» відмовити.
Дата опублікування:
10.12.2025 16:11