-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
послуги, пов’язані з програмним забезпеченням ДК 021:2015 72260000-5 (програмне забезпечення для проведення аналізу операцій з віртуальними активами)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 31 день назад
1 956 400.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
11.11.2025 16:43 - 16.11.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
Скарга на протокол від 24 листопада 2025 року № 150/33-01 щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СМАРТ СЕК'ЮРІТІ СОЛЮШНЗ»
Номер:
fe5e69e01d254c47b1d949cabff3d8c8
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-11-015797-a.b1
Назва:
Скарга на протокол від 24 листопада 2025 року № 150/33-01 щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СМАРТ СЕК'ЮРІТІ СОЛЮШНЗ»
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 9.3. Довідка про відповідність технічним вимогам.pdf.p7s 27.11.2025 16:27
- 9.2. GLO_Authorization Letter (Smart Security Solutions).pdf.p7s 27.11.2025 16:27
- Протокол відхилення тендерної пропозиціїпропозиції.pdf 27.11.2025 16:27
- ПРОТОКОЛ УО відхилення.docx 27.11.2025 16:27
- 9.2. GLO_Authorization Letter (Smart Security Solutions).pdf 27.11.2025 16:27
- Скарга UA-2025-11-11-015797-a.pdf.asice 27.11.2025 16:27
- Скарга UA-2025-11-11-015797-a_Validation_Report.pdf 27.11.2025 16:27
- 9.3. Довідка про відповідність технічним вимогам.pdf 27.11.2025 16:27
- 9.4. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ.pdf.p7s 27.11.2025 16:27
- Скарга UA-2025-11-11-015797-a.docx 27.11.2025 16:27
- Скарга UA-2025-11-11-015797-a.pdf 27.11.2025 16:27
- 9.4. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ.pdf 27.11.2025 16:27
- sign.p7s 27.11.2025 16:31
- Пояснення_та_позиція_Учасника_щодо_зауважень,_викладених_у_поясненнях.docx 12.12.2025 15:50
- Пояснення GL.pdf 12.12.2025 15:50
- Рішення від 01.12.2025 №17699.pdf 01.12.2025 16:19
- Інформація про перенесення дати розгляду скарги та надання інформації Скаржнику від 09.12.2025 №2350.pdf 09.12.2025 17:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.12.2025 №18573.pdf 17.12.2025 14:06
- рішення від 16.12.2025 № 18573.pdf 19.12.2025 15:09
- Пояснення.docx 03.12.2025 18:59
- Пояснення.pdf 03.12.2025 18:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.11.2025 11:03
Дата розгляду скарги:
16.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.12.2025 16:19
Дата прийняття рішення по скарзі:
19.12.2025 15:10
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
29ab7e0edbf24a058de589eea3e23a7c
Заголовок пункту скарги:
Щодо безпідставного відхилення тендерноої пропозиції Учасника ТОВ «СМАРТ СЕК'ЮРІТІ СОЛЮШНЗ»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, наведені в Додатку 1.1 Додатку 1 до тендерної документації.
Звертаю увагу Комісії, що відповідно до Додатку 1.1. Додатку 1 до тендерної документації Замовником зазначено найменування програмного забезпечення «Crystal Expert* 1 year» та тарифний план «Ліцензія «Crystal Expert»*», при цьому в даному є Додатку тендерної документації, саме після таблички технічних вимог Замовником вказано «* або еквівалент».
Тобто прошу Комісію взяти до уваги, що Замовником у технічних вимогах передбачено можливість запропонувати еквівалент програмного забезпечення та його тарифний план, ніж той, що міститься у технічних вимогах Додатку 1.1. Додатку 1 до тендерної документації.
Окрім того, відповідно до пункту 9.3. Додатку 1 до тендерної документації учасник надає Гарантійний лист в довільній формі щодо відповідності запропонованої послуги вимогам до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі згідно з Додатком 1.1 до тендерної документації.
Враховуючи вищезазначені вимоги тендерної документації Скаржником у складі тендерної пропозиції надано Гарантійний лист від 18.11.2025 № 2025/11/18/3 (файли «9.3. Довідка про відповідність технічним вимогам.pdf» та «9.3. Довідка про відповідність технічним вимогам.pdf.p7s»), а також Інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі від 18.11.2025 № 2025/11/18/8 (файли «9.4. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ.pdf» та «9.4. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ.pdf.p7s»).
Даними документами Скаржником підтверджено відповідність запропонованої послуги вимогам до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі згідно з Додатком 1.1 до тендерної документації, а також в повному обсязі виконано вимоги тендерної документації.
Однак не зважаючи на виконання вимог тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію Скаржника у зв’язку з не відповідністю технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі в частині функціональних вимог, що встановлені у тендерній документації, при цьому посилається на інформацію та відомості з офіційного веб ресурсу розробника програмного продукту Global Ledger – https://globalledger.io/.
При цьому звертаю увагу Комісії, що умовами тендерної документації, не передбачено вимог, щодо необхідності підтвердження технічних вимог запропонованого програмного забезпечення інформацією з офіційного сайту розробника програмного продукту.
Замовник у Порівняльній таблиці Додаток до протоколу від 24.11.2025 № 150-33-01 визначає в чому полягає невідповідність технічним вимогам.
Скаржником запропоновано еквівалент програмного забезпечення та відповідно еквівалент тарифного плану, однак прошу Комісію взяти до уваги, що Замовником в даному випадку вказуючи на відповідності проігноровано встановлену ж ним у Додатку 1.1 Додатку 1 до тендерної документації можливість запропонувати еквівалент.
Окрім того, враховуючи, що Скаржником запропоновано еквівалент, у складі тендерної пропозиції, не зважаючи на відсутність даної вимоги, у листах від 18.11.2025 № 2025/11/18/3 та № 2025/11/18/8 вказано параметри запропонованого програмного забезпечення. Звертаю увагу Комісії, що вищезазначеним Скаржником в повному обсязі підтверджено відповідність тендерної пропозиції технічним вимогам встановлених у Додатку 1.1 Додатку 1 до тендерної документації.
Окрім того, відповідно до пункту 9.2. Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати авторизаційний лист від виробника або офіційного представника виробника в Україні або інший документ (договір, тощо), що підтверджує наявність партнерських відносин Учасника з компанією-виробником або офіційним представником виробника в Україні. Якщо лист надається іноземною мовою, цей лист повинен супроводжуватись перекладом на українську мову.
На виконання вказаної вимоги тендерної документації Скаржником у складі тендерної пропозиції надано Лист від виробника з перекладом (файли «9.2. GLO_Authorization Letter (Smart Security Solutions).pdf» та «9.2. GLO_Authorization Letter (Smart Security Solutions).pdf.p7s»).
Звертаю увагу Колегії, що вказаним листом від 18 листопада 2025 року GLO Services AG підтвердив, що Скаржник є офіційним партером виробника в Україні, а також підтвердив, що продукції відповідає вимогам технічної документації передбачених у тендерній процедурі за номером UA-2025-11-11-015797-a.
Вказані обставини, вкотре підтверджують відповідність тендерної пропозиції Скаржника вимогам тендерної документації.
Прошу Комісію взяти до уваги, що посилання Замовника на інформації та відомостей з офіційного веб ресурсу розробника програмного продукту Global Ledger – https://globalledger.io/, є безпідставним та необґрунтованим, оскільки умовами тендерної документації, не передбачено вимог, щодо необхідності підтвердження технічних вимог запропонованого програмного забезпечення інформацією з офіційного сайту розробника програмного продукту, окрім того на даному веб ресурсі розробника в інших секціях чітко вказано, що перелік криптовалют не є вичерпним.
Окрім того Виробник листом від 18 листопада 2025 року підтвердив відповідність програмного забезпечення вимогам технічної документації.
Зазначені документи були наявні в Замовника під розгляду тендерної пропозиції, однак з причин невідомих Скаржнику останні були проігноровані.
Звертаємо увагу, що протиправність подібних відхилень неодноразово було предметом розгляду Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, за результатами розгляду вказаних скарг Комісією сформовано однозначну та сталу практику, згідно якої винесені рішення про неправомірність відхилень Замовником з наведених аанлогічних підстав. Прикладом таких практики є Рішення № 1592-р/пк-пз від 13.02.2023, № 3037-р/пк-пз від 13.03.2023, № 3634-р/пк-пз від 23.03.2023, № 17432-р/пк-пз від 24.11.2023 та безліч інших.
Враховуючи вищевикладене, всупереч вимогам Тендерної документації, Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 Замовник, безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Звертаю увагу Комісії, що відповідно до Додатку 1.1. Додатку 1 до тендерної документації Замовником зазначено найменування програмного забезпечення «Crystal Expert* 1 year» та тарифний план «Ліцензія «Crystal Expert»*», при цьому в даному є Додатку тендерної документації, саме після таблички технічних вимог Замовником вказано «* або еквівалент».
Тобто прошу Комісію взяти до уваги, що Замовником у технічних вимогах передбачено можливість запропонувати еквівалент програмного забезпечення та його тарифний план, ніж той, що міститься у технічних вимогах Додатку 1.1. Додатку 1 до тендерної документації.
Окрім того, відповідно до пункту 9.3. Додатку 1 до тендерної документації учасник надає Гарантійний лист в довільній формі щодо відповідності запропонованої послуги вимогам до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі згідно з Додатком 1.1 до тендерної документації.
Враховуючи вищезазначені вимоги тендерної документації Скаржником у складі тендерної пропозиції надано Гарантійний лист від 18.11.2025 № 2025/11/18/3 (файли «9.3. Довідка про відповідність технічним вимогам.pdf» та «9.3. Довідка про відповідність технічним вимогам.pdf.p7s»), а також Інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі від 18.11.2025 № 2025/11/18/8 (файли «9.4. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ.pdf» та «9.4. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ.pdf.p7s»).
Даними документами Скаржником підтверджено відповідність запропонованої послуги вимогам до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі згідно з Додатком 1.1 до тендерної документації, а також в повному обсязі виконано вимоги тендерної документації.
Однак не зважаючи на виконання вимог тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію Скаржника у зв’язку з не відповідністю технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі в частині функціональних вимог, що встановлені у тендерній документації, при цьому посилається на інформацію та відомості з офіційного веб ресурсу розробника програмного продукту Global Ledger – https://globalledger.io/.
При цьому звертаю увагу Комісії, що умовами тендерної документації, не передбачено вимог, щодо необхідності підтвердження технічних вимог запропонованого програмного забезпечення інформацією з офіційного сайту розробника програмного продукту.
Замовник у Порівняльній таблиці Додаток до протоколу від 24.11.2025 № 150-33-01 визначає в чому полягає невідповідність технічним вимогам.
Скаржником запропоновано еквівалент програмного забезпечення та відповідно еквівалент тарифного плану, однак прошу Комісію взяти до уваги, що Замовником в даному випадку вказуючи на відповідності проігноровано встановлену ж ним у Додатку 1.1 Додатку 1 до тендерної документації можливість запропонувати еквівалент.
Окрім того, враховуючи, що Скаржником запропоновано еквівалент, у складі тендерної пропозиції, не зважаючи на відсутність даної вимоги, у листах від 18.11.2025 № 2025/11/18/3 та № 2025/11/18/8 вказано параметри запропонованого програмного забезпечення. Звертаю увагу Комісії, що вищезазначеним Скаржником в повному обсязі підтверджено відповідність тендерної пропозиції технічним вимогам встановлених у Додатку 1.1 Додатку 1 до тендерної документації.
Окрім того, відповідно до пункту 9.2. Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати авторизаційний лист від виробника або офіційного представника виробника в Україні або інший документ (договір, тощо), що підтверджує наявність партнерських відносин Учасника з компанією-виробником або офіційним представником виробника в Україні. Якщо лист надається іноземною мовою, цей лист повинен супроводжуватись перекладом на українську мову.
На виконання вказаної вимоги тендерної документації Скаржником у складі тендерної пропозиції надано Лист від виробника з перекладом (файли «9.2. GLO_Authorization Letter (Smart Security Solutions).pdf» та «9.2. GLO_Authorization Letter (Smart Security Solutions).pdf.p7s»).
Звертаю увагу Колегії, що вказаним листом від 18 листопада 2025 року GLO Services AG підтвердив, що Скаржник є офіційним партером виробника в Україні, а також підтвердив, що продукції відповідає вимогам технічної документації передбачених у тендерній процедурі за номером UA-2025-11-11-015797-a.
Вказані обставини, вкотре підтверджують відповідність тендерної пропозиції Скаржника вимогам тендерної документації.
Прошу Комісію взяти до уваги, що посилання Замовника на інформації та відомостей з офіційного веб ресурсу розробника програмного продукту Global Ledger – https://globalledger.io/, є безпідставним та необґрунтованим, оскільки умовами тендерної документації, не передбачено вимог, щодо необхідності підтвердження технічних вимог запропонованого програмного забезпечення інформацією з офіційного сайту розробника програмного продукту, окрім того на даному веб ресурсі розробника в інших секціях чітко вказано, що перелік криптовалют не є вичерпним.
Окрім того Виробник листом від 18 листопада 2025 року підтвердив відповідність програмного забезпечення вимогам технічної документації.
Зазначені документи були наявні в Замовника під розгляду тендерної пропозиції, однак з причин невідомих Скаржнику останні були проігноровані.
Звертаємо увагу, що протиправність подібних відхилень неодноразово було предметом розгляду Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, за результатами розгляду вказаних скарг Комісією сформовано однозначну та сталу практику, згідно якої винесені рішення про неправомірність відхилень Замовником з наведених аанлогічних підстав. Прикладом таких практики є Рішення № 1592-р/пк-пз від 13.02.2023, № 3037-р/пк-пз від 13.03.2023, № 3634-р/пк-пз від 23.03.2023, № 17432-р/пк-пз від 24.11.2023 та безліч інших.
Враховуючи вищевикладене, всупереч вимогам Тендерної документації, Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 Замовник, безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
×
-
Назва доказу:
Авторизаційний лист
-
Повʼязаний документ:
9.2. GLO_Authorization Letter (Smart Security Solutions).pdf
-
-
Назва доказу:
9.4. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
-
Повʼязаний документ:
9.4. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
Гарнтійний лист
-
Повʼязаний документ:
9.3. Довідка про відповідність технічним вимогам.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
Протокол відхилення тендерної пропозиції
-
Повʼязаний документ:
Протокол відхилення тендерної пропозиціїпропозиції.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати протокол від 24 листопада 2025 року №150/33-01 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СМАРТ СЕК'ЮРІТІ СОЛЮШНЗ», оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-11-11-015797-a.
Запити Органу оскарження
Номер:
708ef2714f8b43b3aa15e0d5686f28f5
Тема запиту:
Лист підтвердження щодо відповідності програмного забезпечення Global Ledger функціональним вимогам тендерної документації
Текст запиту:
GLO Services AG, як розробник та правовласник програмного забезпечення Global Ledger, цим листом підтверджує, що програмне забезпечення Global Ledger відповідає функціональним та технічним вимогам, визначеним тендерною документацією у межах процедури закупівлі:
UA-2025-11-11-015797-a
(послуги, пов’язані з програмним забезпеченням,
ДК 021:2015 72260000-5 – програмне забезпечення для проведення аналізу операцій з віртуальними активами).
Програмне забезпечення Global Ledger є повнофункціональним аналітичним рішенням для аналізу операцій з віртуальними активами та забезпечує виконання вимог, встановлених тендерною документацією, зокрема щодо підтримки відповідних блокчейн-мереж, стандартів токенів, функцій аналізу, візуалізації та дослідження транзакцій.
Даний лист надається на запит учасника процедури закупівлі для подання до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та підтверджує виключно технічні та функціональні характеристики програмного забезпечення Global Ledger.
Дата опублікування:
12.12.2025 15:50
Номер:
fd651704179445718f363bccf786f908
Тема запиту:
щодо закупівлі послуги, пов’язані з програмним забезпеченням ДК 021:2015 72260000-5 (програмне забезпечення для проведення аналізу операцій з віртуальними активами)
Текст запиту:
Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – АМКУ) Рішенням від 01.12.2025
№ 17699-р/пк-пз прийнято до розгляду скаргу (надалі – Скарга) товариства з обмеженою відповідальністю «СМАРТ СЕК'ЮРІТІ СОЛЮШНЗ» (далі – Скаржник або Учасник), щодо порушення Замовником (Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, вул. Бориса Грінченка, 1, Київ, 01001, ЄДРПОУ: 41037901) (надалі – АРМА або Замовник) порядку проведення Процедури закупівлі викладеного в Протоколі уповноваженої особи АРМА.
Водночас АМКУ зобов’язав Замовника протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення процедури закупівлі, шляхом розміщення їх у вигляді в «pdf» форматі (а також у форматі «doc» з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу.
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів за результатами розгляду Скарги вважає за необхідне зазначити наступне.
Предметом закупівлі є програмне забезпечення для проведення аналізу операцій з віртуальними активами.
Обґрунтування необхідності посилання на конкретну торгову марку (виробника тощо): АРМА в межах виконання покладених на нього завдань з виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, вже протягом тривалого часу використовує в роботі аналітичні рішення компанії Crystal Blockchain, зокрема програмний продукт Crystal Expert. Відповідна інформація неодноразово висвітлювалася в офіційних повідомленнях АРМА та партнерських організацій, а також у матеріалах щодо проведення спільних навчань для працівників правоохоронних органів.
Зокрема, в офіційних новинах АРМА зазначалося про отримання доступу до аналітичної платформи компанії Crystal Blockchain, яка дозволяє ідентифікувати та відстежувати операції з віртуальними активами, а також про проведення навчальних заходів із залученням експертів Crystal. Крім того, у відкритих джерелах висвітлювалася співпраця компанії Crystal Blockchain з українськими правоохоронними органами у частині підготовки фахівців з блокчейн‑аналітики.
Таким чином, вибір саме Crystal Expert як орієнтира для формування технічних вимог зумовлений практичним досвідом Замовника, наявністю відповідних компетенцій у працівників АРМА, вже наявними напрацюваннями та потребою забезпечити безперервність та ефективність аналітичної роботи.
Уповноважена особа АРМА при формуванні вимог до тендерної документації керувалася, зокрема, але не виключено Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471), (далі – Особливості) метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвиток добросовісної конкуренції.
Публічні закупівлі здійснюються за принципами, визначеними частиною першою статті 5 Закону, у тому числі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до визначення в підпункті 33 статті 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об'єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Відповідно до примірної тендерної документації затвердженої наказом Міністерства економіки України від 6 грудня 2024 року № 27593 у складі тендерної документації наявна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
На виконання вимог частини четвертої статті 23 Закону, а саме: «технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб'єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, у разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент»», Замовником назва програмного забезпечення у тендерній документації зазначалася з виразом «або еквівалент».
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої Пропозиції для участі в Процедурі закупівлі надали наступні учасники:
Учасник Ціна пропозиції
ТОВ «СМАРТ СЕК'ЮРІТІ СОЛЮШНЗ» 1 897 614,00 грн
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТІДАТА» 1 897 617,00 грн
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, аукціон та розкриття поданих пропозицій відбулось 19.11.2025.
За результатами аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією електронна система визнала пропозицію подану ТОВ «СМАРТ СЕК'ЮРІТІ СОЛЮШНЗ» з ціною 1 897 614,00 грн.
Згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо (п. 43 Особливостей).
Під час розгляду поданої пропозиції ТОВ «СМАРТ СЕК'ЮРІТІ СОЛЮШНЗ», а саме інформації та відомостей з офіційного веб ресурсу розробника програмного продукту Global Ledger – https://globalledger.io/, встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «СМАРТ СЕК'ЮРІТІ СОЛЮШНЗ» (код ЄДРПОУ 42534778) не відповідає технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі в частині функціональних вимог, що встановлені у тендерній документації.
Тендерною документацією передбачено, що програмне забезпечення повинно забезпечувати можливість відслідковування руху та візуалізації щонайменше таких криптовалют (віртуальних активів): Bitcoin (BTC), Bitcoin Cash (BCH), Ethereum (ETH), Ethereum Classic (ETC), Litecoin (LTC), Tether USD (ERC-20), KickToken (ERC-20), HEX (ERC-20), CVA (ERC-20).
За інформацією, оприлюдненою розробником Global Ledger, програмний продукт підтримує аналіз певного переліку блокчейнів (зокрема BTC, BSV, LTC, ETH та окремі токени, TRX, BNB, MATIC, ARB, AVAX, POLKADOT, SOL, TON тощо), однак не містить окремої підтримки таких активів як Ethereum Classic (ETC), KickToken, HEX, CVA. Також, на офіційному сайті розробника немає відомостей щодо підтримка 335+ блокчейнів. Таким чином, програмне забезпечення Global Ledger не забезпечує повного переліку функцій, визначених тендерною документацією Замовника.
З огляду на викладене, тендерна пропозиція Скаржника із зазначенням програмного забезпечення Global Ledger не відповідає обов’язковим технічним вимогам, встановленим Замовником, що є самостійною та достатньою підставою для її відхилення на підставі на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, узагальнену таблицю невідповідностей тендерної пропозиції Скаржника вимогам тендерної документації
Таблиця основних невідповідностей тендерної пропозиції Скаржника вимогам тендерної документації:
Узагальнена таблиця невідповідностей тендерної пропозиції ТОВ «СМАРТ СЕК’ЮРІТІ СОЛЮШНЗ»
№ з/п Вимога тендерної документації Дані, подані Скаржником Суть невідповідності
1 Програмне забезпечення повинно забезпечувати можливість аналізу та візуалізації операцій щонайменше з такими активами: BTC, BCH, ETH, ETC, LTC, USDT (ERC‑20), KickToken, HEX, CVA. У тендерній пропозиції Скаржника зазначено програмне забезпечення Global Ledger, яке за інформацією розробника підтримує інший перелік блокчейнів (BTC, BSV, LTC, ETH та окремі токени, TRX, BNB, MATIC, ARB, AVAX, DOT, SOL, TON тощо). Відсутня окрема підтримка активів ETC, KickToken, HEX, CVA. Програмне забезпечення не забезпечує повного переліку функцій, визначених тендерною документацією.
2 Забезпечення аналізу конкретно визначених токенів ERC‑20, перелічених у технічних вимогах. Global Ledger декларує підтримку «top tokens» без конкретизації повного переліку токенів, що аналізуються. Відсутнє підтвердження можливості аналізу всіх токенів ERC‑20, визначених тендерною документацією АРМА (зокрема KickToken, HEX, CVA).
3 Учасник повинен запропонувати програмне забезпечення, яке відповідає опису та характеристикам, визначеним у технічній специфікації до предмета закупівлі. Фактично запропоновано програмний продукт Global Ledger, який є іншим програмним продуктом, ніж Crystal Expert, і має інші функціональні можливості та інший перелік підтримуваних активів. Замість передбаченого технічними вимогами програмного забезпечення з певним функціоналом запропоновано інший продукт, що не відповідає встановленим технічним характеристикам.
4 Вимоги до стабільності роботи та сумісності з уже існуючими робочими процесами Замовника (забезпечення безперервності аналітичної діяльності). Global Ledger раніше не використовувався АРМА, відсутні підтверджені кейси його застосування у діяльності Замовника. Відсутність підтвердження сумісності та перевіреності рішення в практичній діяльності АРМА, на відміну від програмного продукту Crystal Expert, який вже застосовується Замовником.
5 Пропозиція учасника повинна бути послідовною та відповідати фактичному предмету закупівлі та його характеристикам. Комерційна пропозиція до початку Процедури закупівлі стосувалася постачання Crystal Expert за ціною, більш ніж удвічі вищою за тендерну ціну, подану під час аукціону за інший продукт (Global Ledger). Наявна зміна предмета пропозиції та істотна різниця в ціні підтверджують, що мова йде про різні програмні продукти, що не може вважатися еквівалентним виконанням технічних вимог Замовника.
Отже, коли ідеться про еквівалент, усі характеристики повинні співпадати, програмне забезпечення за всіма характеристиками повинно бути ідентичним.
Обґрунтування необхідності посилання на конкретну торгову марку (виробника тощо): замовник здійснює закупівлю товару із встановленням посилань на торгову назву конкретного виробника, оскільки таке посилання є необхідним для здійснення закупівлі програмного забезпечення, який за своїми якісними та технічними характеристиками відповідає вимогам та потребам замовника. Тому для дотримання принципів Закону, а саме максимальної економії, ефективності та пропорційності, замовник прийняв рішення провести закупівлю саме цього програмного забезпеченя.
При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації замовника
За таких обставин, перелік відсутніх функціональних вимог в тендерній пропозиції Скаржника в розрізі предмета закупівлі відносити до еквіваленту неможливо.
Протоколом уповноваженої соби від 24.11.2025 № 150/33-01 було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СМАРТ СЕК'ЮРІТІ СОЛЮШНЗ» подану для участі у процедурі відкритих торгів із особливостями за предметом закупівлі: послуги, пов’язані з програмним забезпеченням ДК 021:2015 72260000-5 (програмне забезпечення для проведення аналізу операцій з віртуальними активами) на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Окрім того, під час моніторингу цін для визначення очікуваної вартості закупівлі Скаржник надіслав на адресу АРМА комерційну пропозицію, згідно з якою пропонував поставку програмного забезпечення для аналізу операцій з віртуальними активами Crystal Expert (ліцензія на 1 рік), із зазначенням вартості однієї ліцензії. Водночас у складі тендерної пропозиції, поданої в межах Процедури закупівлі, Скаржник фактично запропонував інший програмний продукт – Global Ledger для blockchain‑аналітики та фінансових розслідувань.
Таким чином, має місце зміна предмета закупівлі порівняно з раніше наданою комерційною пропозицією, що, з урахуванням відмінностей у функціоналі, джерелах даних та переліку підтримуваних активів, не може розцінюватися як еквівалентне програмне забезпечення. З огляду на зазначене, Замовник обґрунтовано дійшов висновку, що запропонований у тендерній пропозиції продукт не відповідає предмету закупівлі та технічним вимогам, визначеним у тендерній документації.
Також слід зазначити, що вартість програмного забезпечення, зазначена в комерційній пропозиції щодо Crystal Expert, є більш ніж удвічі вищою за ціну, яку Скаржник запропонував під час аукціону за інший продукт (Global Ledger). Така істотна різниця у вартості додатково підтверджує, що йдеться про різні програмні продукти з різними характеристиками, а не про один і той самий програмний продукт.
Узагальнена практика розгляду скарг Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України свідчить, що невідповідність тендерної пропозиції технічним вимогам тендерної документації є належною та достатньою підставою для її відхилення. Орган оскарження неодноразово підтверджував, що учасник повинен безумовно відповідати встановленим технічним характеристикам предмета закупівлі, а замовник не має права приймати пропозицію, яка не відповідає таким вимогам.
Так само у своїх рішеннях Колегія послідовно виходить із того, що вимоги до предмета закупівлі та його технічних характеристик не можуть бути змінені або виправлені учасником у порядку усунення невідповідностей, оскільки йдеться не про формальні помилки в документах, а про суттєві параметри товару (послуги), які визначають зміст зобов’язань сторін за майбутнім договором.
З урахуванням наведеного, правова позиція Замовника узгоджується з практикою органу оскарження: у разі якщо запропоноване учасником програмне забезпечення не відповідає обов’язковим технічним вимогам тендерної документації, Замовник зобов’язаний відхилити таку пропозицію.
Висновки та прохання до органу оскарження
На підставі викладеного, АРМА вважає, що рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СМАРТ СЕК’ЮРІТІ СОЛЮШНЗ» було прийнято правомірно, з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням фактичних обставин Процедури закупівлі.
З огляду на це, просимо Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України залишити скаргу без розгляду/задоволення.
Дата опублікування:
03.12.2025 18:59