-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з проведення прибирання та хімічної чистки рухомого складу (ДК 021:2015: 90910000-9 - Послуги з прибирання)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 3 дні назад
10 192 300.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
11.11.2025 16:34 - 03.12.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця):
10.12.2025 15:33 - 16.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
54f149b2ffa944daa935a7be2b60b69b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-11-015464-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 4_Новохлор-екстра.pdf 14.11.2025 14:26
- 1_ЦПХ_дезінфектор.pdf 14.11.2025 14:26
- 3_Рішення від 09.10.2024 №16566.pdf 14.11.2025 14:26
- Скарга_UA-2025-11-11-015464-a.pdf 14.11.2025 14:26
- 2_Протокол + посвідчення.pdf 14.11.2025 14:26
- sign.p7s 14.11.2025 14:27
- Рішення від 18.11.2025 №17144.pdf 18.11.2025 17:08
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.11.2025 №17519.pdf 26.11.2025 14:12
- Рішення від 25.11.2025 №17519.pdf 27.11.2025 14:47
- Лист-пояснення АМКУ.docx 20.11.2025 16:10
- Лист-пояснення АМКУ.pdf 20.11.2025 16:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.11.2025 15:08
Дата розгляду скарги:
25.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.11.2025 17:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.11.2025 14:48
Дата виконання рішення Замовником:
01.12.2025 15:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення виконано. Внесено зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8003b196b7724ae681e886f2bfaa4eb9
Заголовок пункту скарги:
Станом на дату публікації даної процедури закупівлі (11.11.2025 р.) Замовником висвітлено в системі Prozorro тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 11.11.2025 року, яка містить дискримінаційні умови.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до пп.1.3 п.1 дод.2 до тендерної документації учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність не менше 5 працівників у штаті підприємства на посаді дезінфектор, які мають знання та досвід для виконання послуг з дезінфекції.
Для підтвердження правових відносин з вищевказаним кваліфікованим працівником та іншими працівниками, які зазначаються в даній Довідці, надаються:
- скан-колії трудових книжок та наказ (розпорядження) про прийняття (відповідно до наказу Державного комітету статистики України від 05.12.2008 № 489 «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» зі змінами) або інші документи, що підтверджують факт працевлаштування Учасника, на момент подання пропозицій.
При наданні скан-копії трудових книжок достатньо надані копію сторінки з ПІБ працівника та копію сторінки з записом про прийом на роботу працівника Учасником торгів.
Скаржник повідомляє, що основною ознакою, що відрізняє цивільно-правові відносини від трудових, є те, що трудовим законодавством регулюється процес організації трудової діяльності. За цивільно-правовим договором процес організації трудової діяльності залишається за його межами, метою договору є отримання певного матеріального результату.
Станом на сьогодні, ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» залучає деяких працівників за договорами цивільно-правового характеру, наприклад договір з фізичною особою Ослюком Дмитром Миколайовичем №09/06-02 від 09.06.2025 року (файл «1_ЦПХ_дезінфектор.pdf»), що не дозволяє Скаржнику взяти участь на рівних умовах у даній процедурі закупівлі.
Отже, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги тендерної документації у вказаній редакції.
Окрім цього, Замовник не обґрунтував необхідність залучення саме НЕ МЕНШЕ 5 дезінфекторів. Де, залучаючи двох дезінфекторів (файл «2_Протокол + посвідчення.pdf») Скаржник може виконати усі умови договору в повному обсязі.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати на не менше 5 працівників, що знаходяться у штаті підприємства на посаді дезінфектор скан-копії трудових книжок та накази (розпорядження) про прийняття (відповідно до наказу Державного комітету статистики України від 05.12.2008 № 489 «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» зі змінами) або інші документи, що підтверджують факт працевлаштування Учасника, на момент подання пропозицій, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Станом на сьогодні, постійно діюча адміністративна комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення Законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово виносила ідентичні позиції Скаржника рішення, в тому числі № 16566-р/пк-пз від 09.10.2024 року (файл «3_Рішення від 09.10.2024 №16566.pdf») за № у ЦБД UA-2024-09-25-013052-a, тощо.
Витяг з рішення № 16566-р/пк-пз від 09.10.2024 року:
2. Згідно з пп.3 п.4 дод.2 до тендерної документації учасник повинен надати для підтвердження у складі тендерної пропозиції надати сертифікат якості виданий не раніше ІІ півріччя 2024 року.
ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» має сертифікат якості № 20, виданий 27.03.2024 року (І півріччя) НЕ МОЖЕ на рівних умовах прийняти участь у даній закупівлі.
Повідомляємо, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення вимоги саме в такій редакції, а тому прийняти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати сертифікат якості виданий САМЕ не раніше ІІ півріччя 2024 року, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Для підтвердження правових відносин з вищевказаним кваліфікованим працівником та іншими працівниками, які зазначаються в даній Довідці, надаються:
- скан-колії трудових книжок та наказ (розпорядження) про прийняття (відповідно до наказу Державного комітету статистики України від 05.12.2008 № 489 «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» зі змінами) або інші документи, що підтверджують факт працевлаштування Учасника, на момент подання пропозицій.
При наданні скан-копії трудових книжок достатньо надані копію сторінки з ПІБ працівника та копію сторінки з записом про прийом на роботу працівника Учасником торгів.
Скаржник повідомляє, що основною ознакою, що відрізняє цивільно-правові відносини від трудових, є те, що трудовим законодавством регулюється процес організації трудової діяльності. За цивільно-правовим договором процес організації трудової діяльності залишається за його межами, метою договору є отримання певного матеріального результату.
Станом на сьогодні, ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» залучає деяких працівників за договорами цивільно-правового характеру, наприклад договір з фізичною особою Ослюком Дмитром Миколайовичем №09/06-02 від 09.06.2025 року (файл «1_ЦПХ_дезінфектор.pdf»), що не дозволяє Скаржнику взяти участь на рівних умовах у даній процедурі закупівлі.
Отже, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги тендерної документації у вказаній редакції.
Окрім цього, Замовник не обґрунтував необхідність залучення саме НЕ МЕНШЕ 5 дезінфекторів. Де, залучаючи двох дезінфекторів (файл «2_Протокол + посвідчення.pdf») Скаржник може виконати усі умови договору в повному обсязі.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати на не менше 5 працівників, що знаходяться у штаті підприємства на посаді дезінфектор скан-копії трудових книжок та накази (розпорядження) про прийняття (відповідно до наказу Державного комітету статистики України від 05.12.2008 № 489 «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» зі змінами) або інші документи, що підтверджують факт працевлаштування Учасника, на момент подання пропозицій, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Станом на сьогодні, постійно діюча адміністративна комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення Законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово виносила ідентичні позиції Скаржника рішення, в тому числі № 16566-р/пк-пз від 09.10.2024 року (файл «3_Рішення від 09.10.2024 №16566.pdf») за № у ЦБД UA-2024-09-25-013052-a, тощо.
Витяг з рішення № 16566-р/пк-пз від 09.10.2024 року:
2. Згідно з пп.3 п.4 дод.2 до тендерної документації учасник повинен надати для підтвердження у складі тендерної пропозиції надати сертифікат якості виданий не раніше ІІ півріччя 2024 року.
ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» має сертифікат якості № 20, виданий 27.03.2024 року (І півріччя) НЕ МОЖЕ на рівних умовах прийняти участь у даній закупівлі.
Повідомляємо, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення вимоги саме в такій редакції, а тому прийняти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати сертифікат якості виданий САМЕ не раніше ІІ півріччя 2024 року, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
×
-
Назва доказу:
4_Новохлор-екстра.pdf
-
Повʼязаний документ:
4_Новохлор-екстра.pdf
-
-
Назва доказу:
3_Рішення від 09.10.2024 №16566.pdf
-
Повʼязаний документ:
3_Рішення від 09.10.2024 №16566.pdf
-
-
Назва доказу:
2_Протокол + посвідчення.pdf
-
Повʼязаний документ:
2_Протокол + посвідчення.pdf
-
-
Назва доказу:
1_ЦПХ_дезінфектор.pdf
-
Повʼязаний документ:
1_ЦПХ_дезінфектор.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства у сфері публічних закупівель та з урахуванням Особливостей шляхом внесення змін до тендерної документації.
Запити Органу оскарження
Номер:
1a11a0282456450d90312fffbb70228d
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ НА СКАРГУ
Текст запиту:
14.11.2025 на веб-сайті електронної платформи для проведення публічних закупівель «Prozorro» за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-11-11-015464, було опубліковано скаргу (ідентифікатор: UA-2025-11-11-015464-a.a1, дата прийняття Органом оскарження до розгляду: 18.11.2025) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГРІФФІН СЕРВІС» (38748221, далі – Скаржник) в адресу Комунального підприємства "Дніпровський електротранспорт" Дніпровської міської ради (далі – Замовник) стосовно оскарження порядку проведення Процедури закупівлі «Послуги з проведення прибирання та хімічної чистки рухомого складу (ДК 021:2015: 90910000-9 - Послуги з прибирання)» - UA-2025-11-11-015464-a, в якій Скаржник повідомляє про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та просить, зокрема, зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
1. Щодо тверджень про дискримінаційні умови:
Замовник категорично відхиляє усі доводи Скаржника. Встановлені вимоги тендерної документації є законними, обґрунтованими, пропорційними та безпосередньо пов’язаними з реальними умовами, обсягом та характером послуг, які повинні надаватися Виконавцем.
Відповідно до пп.1.3 п.1 дод.2 до тендерної документації учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність не менше 5 працівників у штаті підприємства на посаді дезінфектор, які мають знання та досвід для виконання послуг з дезінфекції. Для підтвердження правових відносин з вищевказаним кваліфікованим працівником та іншими працівниками, які зазначаються в даній Довідці, надаються: - скан-копії трудових книжок та наказ (розпорядження) про прийняття (відповідно до наказу Державного комітету статистики України від 05.12.2008 № 489 «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» зі змінами) або інші документи, що підтверджують факт працевлаштування Учасника, на момент подання пропозицій. При наданні скан-копії трудових книжок достатньо надані копію сторінки з ПІБ працівника та копію сторінки з записом про прийом на роботу працівника Учасником торгів.
Скаржник повідомляє, що основною ознакою, що відрізняє цивільно-правові відносини від трудових, є те, що трудовим законодавством регулюється процес організації трудової діяльності. За цивільно-правовим договором процес організації трудової діяльності залишається за його межами, метою договору є отримання певного матеріального результату.
Вимога про наявність у учасника щонайменше п’яти працівників-дезінфекторів, оформлених саме у трудових відносинах, встановлена Замовником виходячи з обсягу та особливостей робіт, що передбачені технічним завданням.
Сам трудовий статус працівників (офіційне працевлаштування) гарантує надійне виконання обов’язків, дисципліну, допуск до спеціальних засобів та безпечне поводження з ними.
Договір цивільно-правового характеру, не може підтверджувати наявність штатних працівників, оскільки такі правовідносини не є трудовими й не створюють статусу працівника підприємства. Працівник за ЦПД не займає штатної посади, не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку та не охоплюється трудовими і соціальними гарантіями, встановленими законодавством. Відповідно, за таку особу не проводяться нарахування та сплата податків і соціальних внесків у повному обсязі, як це передбачено для офіційно працевлаштованих працівників (ЄСВ, ПДФО, військовий збір, гарантії соціального страхування). Це означає, що ЦПД не може слугувати документальним підтвердженням наявності працівників у штаті, що прямо суперечить вимогам тендерної документації.
Особливо важливо враховувати, що послуги з прибирання та хімічної чистки рухомого складу надаватимуться на території трамвайного депо, яке є режимним і небезпечним виробничим об’єктом. Перебування та виконання робіт на такому об’єкті потребує належним чином оформлених допусків, проходження навчання та інструктажів з охорони праці, медичних оглядів та несе підвищений рівень відповідальності. У той час працівники, залучені на підставі ЦПД, юридично не перебувають у трудових відносинах із виконавцем послуг, а тому не мають гарантій, механізмів контролю та вимог безпеки, які застосовуються до штатних працівників підприємства-учасника. Це створює ризики для безпеки, порушує вимоги охорони праці та унеможливлює підтвердження того, що учасник має саме власний, підконтрольний та офіційно оформлений персонал, здатний виконувати роботи в умовах режимного та небезпечного об’єкта.
Необхідність дотримання працівниками Виконавця вимог НПА з безпеки руху, охорони праці та пожежної безпеки
Депо є режимними та небезпечними виробничими об’єктами, де діють:
- Вимоги безпеки руху (особливо у зонах руху трамваїв/тролейбусів);
- Правила охорони праці під час роботи в електротранспортних депо;
- Правила пожежної безпеки, включно з поводженням зі спеціальними хімічними засобами.
Допуск до таких робіт може здійснюватися лише працівникам, офіційно оформленим у трудових відносинах, які пройшли:
- первинні та повторні інструктажі,
- допуски,
- навчання з охорони праці та пожежної безпеки,
- перевірку знань.
Працівники, залучені за договорами цивільно-правового характеру не можуть бути допущені до роботи у депо, що прямо випливає з нормативно-правових актів з охорони праці.
Виконання робіт з дезінфекції рухомого складу громадського транспорту:
- здійснюється щоденно, у нічний час, у стислих часових рамках та на території трьох депо, що вимагає від Виконавця постійної та гарантованої наявності достатньої кількості персоналу;
- одночасно охоплює велику кількість одиниць рухомого складу;
- потребує дотримання суворих санітарних та безпекових норм, у тому числі роботи зі спеціальними засобами.
З цих причини Замовник визначив мінімальну кількість фахівців-дезінфекторів, які мають бути гарантовано доступними у штаті учасника, оскільки:
- саме трудові відносини забезпечують постійність, дисципліну виконання, допуски до робіт та відповідальність;
- цивільно-правові договори не гарантують наявності працівників у потрібний час, що може поставити під загрозу безперебійність роботи підприємства та порушити санітарні вимоги;
- відповідно до ст. 22 Закону Замовник має право визначати кваліфікаційні критерії, необхідні для належного виконання предмета закупівлі.
Скаржником зазначено наступне «Станом на сьогодні, ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» залучає деяких працівників за договорами цивільно-правового характеру, наприклад договір з фізичною особою Ослюком Дмитром Миколайовичем №09/06-02 від 09.06.2025 року (файл «1_ЦПХ_дезінфектор.pdf»), що не дозволяє Скаржнику взяти участь на рівних умовах у даній процедурі закупівлі.» Відповідно до наданого договору у скарзі, який Скаржник планував додати до тендерної пропозиції термін дії даного договору втрачає чинність 31.12.2025 р., що не охоплює строк надання послуг предмета закупівлі, та в договорі відсутні умови щодо до продовження даного договору. Тому, враховуючи особливості та специфіки роботи комунального підприємства Замовника відносини Виконавця з працівниками за цивільно-правовим договором ставлять під загрозу добросовісне виконання послуг.
Таким чином, вимога встановлена з огляду на реальну потребу забезпечення безперервного та безпечного процесу дезінфекції транспорту і не спрямована на обмеження конкуренції.
2. Згідно з пп.3 п.4 дод.2 до тендерної документації учасник повинен надати для підтвердження у складі тендерної пропозиції надати сертифікат якості виданий не раніше ІІ півріччя 2024 року. ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» має сертифікат якості № 20, виданий 27.03.2024 року (І півріччя) НЕ МОЖЕ на рівних умовах прийняти участь у даній закупівлі. Повідомляємо, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення вимоги саме в такій редакції, а тому прийняти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати сертифікат якості виданий САМЕ не раніше ІІ півріччя 2024 року, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Вимога щодо строку видачі сертифіката якості встановлена з метою:
- підтвердити, що учасник використовує актуальні, чинні та оновлені технології та методи;
- забезпечити безпеку пасажирів та персоналу;
- гарантувати відповідність засобів і процесів дезінфекції новим санітарним нормам, що були оновлені у 2024 році.
Сертифікати, видані до ІІ півріччя 2024 року, можуть не містити оновлених вимог, тому Замовник, керуючись принципом пропорційності та безпечності, встановив відповідний період актуальності документа.
Вимога є однаковою для всіх учасників, не містить ознак упередженості та має об’єктивне функціональне обґрунтування.
3. Замовник також звертає увагу, що посилання Скаржника на рішення АМКУ №16566-р/пк-пз від 09.10.2024 не може бути застосоване автоматично, оскільки:
- предмет тієї закупівлі є іншим,
- обсяг робіт та ризики – інші,
- вимоги Замовника у чинній процедурі мають конкретне функціональне обґрунтування, прив’язане до санітарних ризиків та режиму роботи транспорту.
Підсумовуючи вказане вище, Скаргу ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГРІФФІН СЕРВІС» є безпідставною та не обґрунтованою, тендерна документації складена у згідно Закону України «Про публічні закупівлі», постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «ОСОБЛИВОСТІ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Дата опублікування:
20.11.2025 16:09