• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з технічного обслуговування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання); системи централізованого пожежного спостереження; автоматичної системи аерозольного пожежогасіння на об’єкті: адміністративна будівля Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області за адресою: 68005, Одеська область, Одеський район, м. Чорноморськ, проспект Миру, буд. 33

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 11 годин назад

583 220.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 11.11.2025 13:34 - 19.11.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця): 12.12.2025 11:44 - 18.12.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

На умови

Номер: 1e4029d90c5b486bb967080fb726db5d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-11-009112-a.c2
Назва: На умови
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.11.2025 17:22
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 27.11.2025 10:49
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 27.11.2025 10:49
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fd23ad694173407b880bdcafe0cb7501
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п.1.3.1. додатку 1 до тендерної документації: учасник на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника або уповноваженої особи учасника у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку в довільній формі про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п.1.3.1. додатку 1 до тендерної документації: учасник на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника або уповноваженої особи учасника у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку в довільній формі про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг. В довідці обов’язково зазначити інформацію про найменування обладнання, матеріально – технічної бази та технологій та право Учасника володіння/користування тощо відповідною матеріально-технічною базою. Оскільки матеріально-технічна база повинна відповідати Ліцензійним вимогам провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою КМУ від 23.11.2016р. № 852, необхідно забезпечити наявність приладів: омметра, мегомметра, пристрою для проведення перевірки системи пожежної сигналізації (імітатора тепла та диму) та інших приладів, необхідних для надання послуг за даною процедурою закупівлі. Надати документи повірки засобів вимірювальної техніки (мегаомметра, омметра) чинні на дату подання пропозиції.

Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачено обов’язкового отримання документів повірки засобів вимірювальної техніки (мегаомметра, омметра) чинні на дату подання пропозиції. Надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 9c1ebb96de0a4603890ae91e5371383d
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п.4.4. додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» або сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»; ...
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п.4.4. додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» або сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»;
- сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»;
- сертифікат ДСТУ ISO 23932:2009 або сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи».
Всі сертифікати повинні бути видані органом з сертифікації (органом відповідності) на ім’я Учасника або на ім’я субпідрядника.

Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкового отримання всіх вказаних вище сертифікатів. Надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження




Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови

Номер: dbae88d4b3e9437583e988d8bccf2365
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-11-009112-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 16.11.2025 00:00
Автор: ТОВ "ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА № 1", Сергій Конінський +380966158616 samospasatel.puls@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 452a18e23e7d464c8472b60dd38b3002
Заголовок пункту скарги: 1. У Додатку № 1 п 4.4. Тендерній документації від учасників вимагаються дискримінаційні та надмірні вимоги відносно Скаржника та інших учасників: - Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» або сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»; - сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. У Додатку № 1 п 4.4. Тендерній документації від учасників вимагаються дискримінаційні та надмірні вимоги відносно Скаржника та інших учасників:
- Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» або сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»;
- сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»;
- сертифікат ДСТУ ISO 23932:2009 або сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи».
Всі сертифікати повинні бути видані органом з сертифікації (органом відповідності) на ім’я Учасника або на ім’я субпідрядника.


Данна вимога дискримінаційна відносно Скаржника, оскільки у Скаржника відсутні вказані сертифікати в зв’язку з чим Скаржник не може прийняти участь у вказаній закупівлі.
В свою чергу Скаржник зазначає, що Ліцензійні умови не встановлюють обов’язкової вимоги щодо наявності у суб’єктів господарювання, які виконують роботи та надають послуги протипожежного призначення, усіх зазначених вище сертифікатів. Це підтверджується копією Ліцензійних умов. Ліцензійними умовами не передбачено наявності даних документів. Тому дані вимоги документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.
Вказана вимога в Тендерній документації створює переваги для учасників, які вже мають такі документи, що є дискримінацією стосовно інших учасників, зокрема Скаржника.
Скаржник повністю здатен якісно виконати договір про закупівлю, але через зазначені вимоги позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Такі положення Тендерної документації суперечать чинним нормам законодавства.
У зв’язку з вищезазначеним Замовнику необхідно усунути цю невідповідність, видаливши зазначені вимоги із Тендерної документації.
Те що дана вимога дискримінаційна підтверджено в рішеннях АМКУ: Рішення №5459-р/пк-пз від 26.03.2024; Рішення №5443-р/пк-пз від 26.03.2024, де у ході розгляду аналогічних вимог встановлено наступне: «… Слід зазначити, що Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852, не передбачена наявність у ліцензіата вищенаведених документів. Замовник не обгрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції….. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.».
Таким чином вказані дискримінаційні вимоги не відповідають положенням ст.ст. 5,22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"- (далі- Особливості)

Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.

Вказані дискримінаційні вимоги можуть бути усунуть шляхом видалення з вказаного та подальших пунктів Тендерної Документації де вони зазначаються.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації