-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт. Улаштування системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей в корпусі «А», «И» Великомихайлівської багатопрофільної лікарні за адресою: Одеська область, смт. Велика Михайлівка, вул. Центральна, 248
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 2 дні (до 15.12.25 00:00)
4 601 804.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
02
дн
01
год
01
хв
30
сек
Оплата за участь: 4 080.00 UAH
Період оскарження:
11.11.2025 13:12 - 12.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови
Номер:
bb5e2e78411b4212adeb4a54e5697261
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-11-008580-a.b1
Назва:
Скарга на умови
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 2.Кошторисник Клімошенко.pdf 22.11.2025 17:36
- 1,2. Ліцензійні умови (1).doc 22.11.2025 17:36
- 3.тд.zip 22.11.2025 17:37
- 4. постанова.doc 22.11.2025 17:37
- 4. зу.doc 22.11.2025 17:37
- Скарга до АМКУ ред 3 (2).doc 22.11.2025 17:37
- sign.p7s 22.11.2025 17:39
- рішення від 25.11.2025 №17483.pdf 25.11.2025 16:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.12.2025 №17915.pdf 04.12.2025 12:22
- рішення від 03.12.2025 №17915.pdf 08.12.2025 12:50
- відповідь в АМКУ пожежна ТОВ СПАС.doc 27.11.2025 13:10
- відповідь в АМКУ пожежна ТОВ СПАС.doc 27.11.2025 13:11
- відповідь в АМКУ пожежна ТОВ СПАС.doc 27.11.2025 13:13
- Пояснення на скаргу.pdf 27.11.2025 13:15
- відповідь в АМКУ пожежна ТОВ СПАС.doc 27.11.2025 13:15
- Про затвердження додаткового переліку товарів, що належать… - Постанова № 782 від 02.07.2025 - d546236-20250702.pdf 27.11.2025 14:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.11.2025 23:07
Дата розгляду скарги:
03.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.11.2025 16:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.12.2025 12:51
Дата виконання рішення Замовником:
09.12.2025 13:26
Коментар замовника щодо усунення порушень:
на виконання рішення АМКУ замовником внесені відповідні зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3640fbca44b24c9ab14d21a3fde8270f
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п.1 додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: довідку, в якій зазначається наступна інформація:
- наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що буде використовуватися для виконання робіт визначених у технічній специфікації до предмету закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до п.1 додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: довідку, в якій зазначається наступна інформація:
- наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що буде використовуватися для виконання робіт визначених у технічній специфікації до предмету закупівлі.
Подається у наведеному нижче вигляді, Учасник може відступити від даної форми в частині доповнення інформації
№
з/п Назва машини, механізму або обладнання Марка, модель Рік випуску Наявна кількість Зазначення приналежності (Власна, орендується, лізинг, послуги) Якщо техніка, не є власною, зазначається найменування організації з якою укладено договір (найменування та код за ЄДРПОУ)
На підтвердження наявності транспортних засобів Учасники у складі пропозиції мають надати:
- у разі, якщо транспортні засоби є власними - копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів;
- у разі використання орендованих транспортних засобів та обладнання – надати копії договорів оренди з зазначенням переліку орендованих транспортний засобів та обладнання, або договір послуг тощо.
- інші документи, які учасник вважає за необхідне надати.
Відповідно до п. 2 додатку 3 до тендерної документації: Інформація про відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону та пункту 48 Особливостей.
1. Для підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази надати Довідку, в якій зазначається наступна інформація:
- наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що буде використовуватися для виконання робіт визначених у технічній специфікації до предмету закупівлі.
Подається у наведеному нижче вигляді, Учасник може відступити від даної форми в частині доповнення інформації
№
з/п Назва машини, механізму або обладнання Марка, модель Рік випуску Наявна кількість Зазначення приналежності (Власна, орендується, лізинг, послуги) Якщо техніка, не є власною, зазначається найменування організації з якою укладено договір (найменування та код за ЄДРПОУ)
На підтвердження наявності транспортних засобів Учасники у складі пропозиції мають надати:
- у разі, якщо транспортні засоби є власними - копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів;
- у разі використання орендованих транспортних засобів та обладнання – надати копії договорів оренди з зазначенням переліку орендованих транспортний засобів та обладнання, або договір послуг тощо.
- інші документи, які учасник вважає за необхідне надати.
Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачено обов’язкової наявності транспортних засобі та документів до нього. Надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
- наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що буде використовуватися для виконання робіт визначених у технічній специфікації до предмету закупівлі.
Подається у наведеному нижче вигляді, Учасник може відступити від даної форми в частині доповнення інформації
№
з/п Назва машини, механізму або обладнання Марка, модель Рік випуску Наявна кількість Зазначення приналежності (Власна, орендується, лізинг, послуги) Якщо техніка, не є власною, зазначається найменування організації з якою укладено договір (найменування та код за ЄДРПОУ)
На підтвердження наявності транспортних засобів Учасники у складі пропозиції мають надати:
- у разі, якщо транспортні засоби є власними - копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів;
- у разі використання орендованих транспортних засобів та обладнання – надати копії договорів оренди з зазначенням переліку орендованих транспортний засобів та обладнання, або договір послуг тощо.
- інші документи, які учасник вважає за необхідне надати.
Відповідно до п. 2 додатку 3 до тендерної документації: Інформація про відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону та пункту 48 Особливостей.
1. Для підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази надати Довідку, в якій зазначається наступна інформація:
- наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що буде використовуватися для виконання робіт визначених у технічній специфікації до предмету закупівлі.
Подається у наведеному нижче вигляді, Учасник може відступити від даної форми в частині доповнення інформації
№
з/п Назва машини, механізму або обладнання Марка, модель Рік випуску Наявна кількість Зазначення приналежності (Власна, орендується, лізинг, послуги) Якщо техніка, не є власною, зазначається найменування організації з якою укладено договір (найменування та код за ЄДРПОУ)
На підтвердження наявності транспортних засобів Учасники у складі пропозиції мають надати:
- у разі, якщо транспортні засоби є власними - копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів;
- у разі використання орендованих транспортних засобів та обладнання – надати копії договорів оренди з зазначенням переліку орендованих транспортний засобів та обладнання, або договір послуг тощо.
- інші документи, які учасник вважає за необхідне надати.
Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачено обов’язкової наявності транспортних засобі та документів до нього. Надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
1,2. Ліцензійні умови (1).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
e4eb9b5f32614e9d9ddbfb06e1eb9f12
Заголовок пункту скарги:
2. Відповідно до п.2. додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: довідку в якій зазначається наступна інформація:
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до п.2. додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: довідку в якій зазначається наступна інформація:
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Подається у наведеному нижче вигляді, Учасник може відступити від даної форми в частині доповнення інформації.
№ з/п Посада* П.І.Б. Освіта
* Якщо працівник працює за сумісництвом, після визначення посади у дужках зазначається: «(сум.)»
До довідки обов’язково надається скановані копії документів виготовлених з оригіналів: штатний розпис. У разі якщо працівник, зазначений в довідці, працює за сумісництвом, у довідці зазначається дана інформація.
Додатково надати в складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі про наявність інженера-проектувальника в частині кошторисної документації (на підтвердження надати його кваліфікаційний сертифікат та документ, який підтверджує його відносини з Учасником (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір або цивільно-правова угода) та інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки (на підтвердження надати його кваліфікаційний сертифікат та документ, який підтверджує його працевлаштування (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір або цивільно-правова угода).
Відповідно до п. 2 додатку 3 до тендерної документації: для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надати Довідку, в якій зазначається наступна інформація:
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Подається у наведеному нижче вигляді, Учасник може відступити від даної форми в частині доповнення інформації.
№ з/п Посада* П.І.Б. Освіта
* Якщо працівник працює за сумісництвом, після визначення посади у дужках зазначається: «(сум.)»
До довідки обов’язково надається скановані копії документів виготовлених з оригіналів: штатний розпис. У разі якщо працівник, зазначений в довідці, працює за сумісництвом, у довідці зазначається дана інформація.
Додатково надати в складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі про наявність інженера-проектувальника в частині кошторисної документації (на підтвердження надати його кваліфікаційний сертифікат та документ, який підтверджує його відносини з Учасником (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір або цивільно-правова угода) та інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки (на підтвердження надати його кваліфікаційний сертифікат та документ, який підтверджує його працевлаштування (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір або цивільно-правова угода).
По-перше, Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки (на підтвердження надати його кваліфікаційний сертифікат та документ, який підтверджує його працевлаштування (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір або цивільно-правова угода).. Надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказаний інженер та документи на підтвердження, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
По-друге, Скаржник планує залучити до виконання договору та складення кошторису інженера-проєктувальника у частині кошторисної документації. Додаємо копію кваліфікаційного сертифікату.
При цьому, для виконання умов договору та для складення кошторису Скаржнику не потрібен інженер-проектувальник у частині дотримання вимог пожежної безпеки (на підтвердження надати його кваліфікаційний сертифікат та документ, який підтверджує його працевлаштування (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір або цивільно-правова угода).
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказаний працівник та які зможуть надати документи на підтвердження цього, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога документації надмірна та необґрунтована.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Подається у наведеному нижче вигляді, Учасник може відступити від даної форми в частині доповнення інформації.
№ з/п Посада* П.І.Б. Освіта
* Якщо працівник працює за сумісництвом, після визначення посади у дужках зазначається: «(сум.)»
До довідки обов’язково надається скановані копії документів виготовлених з оригіналів: штатний розпис. У разі якщо працівник, зазначений в довідці, працює за сумісництвом, у довідці зазначається дана інформація.
Додатково надати в складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі про наявність інженера-проектувальника в частині кошторисної документації (на підтвердження надати його кваліфікаційний сертифікат та документ, який підтверджує його відносини з Учасником (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір або цивільно-правова угода) та інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки (на підтвердження надати його кваліфікаційний сертифікат та документ, який підтверджує його працевлаштування (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір або цивільно-правова угода).
Відповідно до п. 2 додатку 3 до тендерної документації: для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надати Довідку, в якій зазначається наступна інформація:
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Подається у наведеному нижче вигляді, Учасник може відступити від даної форми в частині доповнення інформації.
№ з/п Посада* П.І.Б. Освіта
* Якщо працівник працює за сумісництвом, після визначення посади у дужках зазначається: «(сум.)»
До довідки обов’язково надається скановані копії документів виготовлених з оригіналів: штатний розпис. У разі якщо працівник, зазначений в довідці, працює за сумісництвом, у довідці зазначається дана інформація.
Додатково надати в складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі про наявність інженера-проектувальника в частині кошторисної документації (на підтвердження надати його кваліфікаційний сертифікат та документ, який підтверджує його відносини з Учасником (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір або цивільно-правова угода) та інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки (на підтвердження надати його кваліфікаційний сертифікат та документ, який підтверджує його працевлаштування (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір або цивільно-правова угода).
По-перше, Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки (на підтвердження надати його кваліфікаційний сертифікат та документ, який підтверджує його працевлаштування (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір або цивільно-правова угода).. Надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказаний інженер та документи на підтвердження, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
По-друге, Скаржник планує залучити до виконання договору та складення кошторису інженера-проєктувальника у частині кошторисної документації. Додаємо копію кваліфікаційного сертифікату.
При цьому, для виконання умов договору та для складення кошторису Скаржнику не потрібен інженер-проектувальник у частині дотримання вимог пожежної безпеки (на підтвердження надати його кваліфікаційний сертифікат та документ, який підтверджує його працевлаштування (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір або цивільно-правова угода).
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказаний працівник та які зможуть надати документи на підтвердження цього, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога документації надмірна та необґрунтована.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Документи на кошторисника
-
Повʼязаний документ:
2.Кошторисник Клімошенко.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
1,2. Ліцензійні умови (1).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
488f1b42437841f18a5017c6cf9cbf59
Заголовок пункту скарги:
3. Відповідно до п. 1 додатку 2 до тендерної документації: документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та повинні міститися у складі пропозиції є:...Вимоги тендерної документації не узгоджуються між собою.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
3. Відповідно до п. 1 додатку 2 до тендерної документації: документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та повинні міститися у складі пропозиції є:
1. У зв’язку із здійсненням замовником закупівлі робіт, що передбачають набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, то відповідно щодо таких товарів Замовником вимагається:
- гарантійний лист, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації такого товару (визначеного підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару);
- копію/оригінал сертифікату відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція (визначена підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності;
- копію/оригінал сертифікату відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція (визначена підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності
1.1. У зв’язку із здійсненням замовником закупівлі робіт, що передбачають набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, для врахування положень Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою КМУ від 02.08.2022 № 861, Підрядник має надати Замовнику підготовлену виробником товару фактичну Калькуляцію собівартості такого товару, для оприлюднення Замовником в електронній системі закупівель разом із звітом про виконання договору про закупівлю.
На підтвердження цієї вимоги Учасник процедури закупівлі подає у складі тендерної пропозиції Гарантійний лист про надання Калькуляції (фактичної) собівартості підготовлену виробником товару одночасно з актом приймання виконаних будівельних робіт відповідно до умов договору.
Відповідно до п. 3 додатку 3 до тендерної документації: Для підтвердження технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі, Учасник повинен надати документи, зазначені в Додатку 1 до тендерної документації:
3.1. Підтвердження відповідності робіт та умов, які пропонуються учасником, технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі (складене учасником в довільній формі з зазначенням інформації згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації).
3.2. У зв’язку із здійсненням замовником закупівлі робіт, що передбачають набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, то відповідно щодо таких товарів Замовником вимагається:
- гарантійний лист, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації такого товару (визначеного підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару);
- копію/оригінал сертифікату відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція (визначена підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності;
- копію/оригінал сертифікату відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція (визначена підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
3.3. Гарантійний лист про надання Калькуляції (фактичної) собівартості підготовлену виробником товару одночасно з актом приймання виконаних будівельних робіт відповідно до умов договору.
Відповідно до п. 10 розділу 3 тендерної документації: 10.1. Відповідно підпункту 4 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Відповідно до підпункту 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону.
Згідно з абзацом 9 підпункту 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником такого товару та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Таким порядком є Порядок підтвердження локалізації виробництва товарів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861.
Товар, який визначений підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, який є складовою робіт (вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону) згідно предмету закупівлі, та пропонується учасником процедури закупівлі, повинен мати локалізацію виробництва товарів, на 2024 рік, у ВІДПОВІДНОСТІ ДО ВИМОГ, ВСТАНОВЛЕНИХ постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861.
Вимоги до учасника:
1. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, учасником надається гарантійний лист, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації такого товару (визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару).
Вимога щодо надання гарантійного листа не застосовується до закупівель товарів (у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень), вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару (надається у складі тендерної пропозиції), про що надається лист-пояснення.
Варто вказати, що в рамках договору про закупівлю не буде закуповуватись або передаватись локалізоване обладнання.
При цьому, у додатку 1 та додатку 3 міститься імперативна вимога стосовно надання документів на локалізований товар в незалежності чи воно буде наявне, а в розділі 3 тендерної документації міститься вимога про надання документів на локалізований товар, у випадку його наявності.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються між собою. Надаємо копію тендерної документації на підтвердження.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом узгодження умов тендерної документації між собою.
1. У зв’язку із здійсненням замовником закупівлі робіт, що передбачають набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, то відповідно щодо таких товарів Замовником вимагається:
- гарантійний лист, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації такого товару (визначеного підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару);
- копію/оригінал сертифікату відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція (визначена підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності;
- копію/оригінал сертифікату відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція (визначена підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності
1.1. У зв’язку із здійсненням замовником закупівлі робіт, що передбачають набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, для врахування положень Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою КМУ від 02.08.2022 № 861, Підрядник має надати Замовнику підготовлену виробником товару фактичну Калькуляцію собівартості такого товару, для оприлюднення Замовником в електронній системі закупівель разом із звітом про виконання договору про закупівлю.
На підтвердження цієї вимоги Учасник процедури закупівлі подає у складі тендерної пропозиції Гарантійний лист про надання Калькуляції (фактичної) собівартості підготовлену виробником товару одночасно з актом приймання виконаних будівельних робіт відповідно до умов договору.
Відповідно до п. 3 додатку 3 до тендерної документації: Для підтвердження технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі, Учасник повинен надати документи, зазначені в Додатку 1 до тендерної документації:
3.1. Підтвердження відповідності робіт та умов, які пропонуються учасником, технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі (складене учасником в довільній формі з зазначенням інформації згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації).
3.2. У зв’язку із здійсненням замовником закупівлі робіт, що передбачають набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, то відповідно щодо таких товарів Замовником вимагається:
- гарантійний лист, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації такого товару (визначеного підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару);
- копію/оригінал сертифікату відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція (визначена підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності;
- копію/оригінал сертифікату відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція (визначена підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
3.3. Гарантійний лист про надання Калькуляції (фактичної) собівартості підготовлену виробником товару одночасно з актом приймання виконаних будівельних робіт відповідно до умов договору.
Відповідно до п. 10 розділу 3 тендерної документації: 10.1. Відповідно підпункту 4 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Відповідно до підпункту 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону.
Згідно з абзацом 9 підпункту 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником такого товару та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Таким порядком є Порядок підтвердження локалізації виробництва товарів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861.
Товар, який визначений підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, який є складовою робіт (вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону) згідно предмету закупівлі, та пропонується учасником процедури закупівлі, повинен мати локалізацію виробництва товарів, на 2024 рік, у ВІДПОВІДНОСТІ ДО ВИМОГ, ВСТАНОВЛЕНИХ постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861.
Вимоги до учасника:
1. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, учасником надається гарантійний лист, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації такого товару (визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару).
Вимога щодо надання гарантійного листа не застосовується до закупівель товарів (у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень), вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару (надається у складі тендерної пропозиції), про що надається лист-пояснення.
Варто вказати, що в рамках договору про закупівлю не буде закуповуватись або передаватись локалізоване обладнання.
При цьому, у додатку 1 та додатку 3 міститься імперативна вимога стосовно надання документів на локалізований товар в незалежності чи воно буде наявне, а в розділі 3 тендерної документації міститься вимога про надання документів на локалізований товар, у випадку його наявності.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються між собою. Надаємо копію тендерної документації на підтвердження.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом узгодження умов тендерної документації між собою.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
3.тд.zip
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
21ee424fee4a485aa586f72dd147dffb
Заголовок пункту скарги:
4. Відповідно до п. 1 додатку 4 до тендерної документації: Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику...
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
4. Відповідно до п. 1 додатку 4 до тендерної документації: Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
- на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення є обмеженим, тому відповідно до пункту 47 Особливостей учасник-переможець процедури закупівлі має надати інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією, визначених згідно пп. 3 п. 47 Особливостей; (Перевіряється безпосередньо замовником самостійно, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим*. *З 04.09.2023 р. Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) відкрило доступ до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, з урахуванням безпекових аспектів. Проте згідно з постановою КМУ від 12.03.2022 р. № 263, яка застосовується до припинення чи скасування воєнного стану, інформаційні, інформаційнокомунікаційні та електронні комунікаційні системи, публічні електронні реєстри можуть як зупиняти, обмежувати свою роботу, так і відкриватись, поновлюватись у період воєнного стану. Таким чином, у разі, якщо інформаційні, інформаційнокомунікаційні та електронні комунікаційні системи, публічні електронні реєстри будуть зупинені або обмежать свою роботу, інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення керівника учасника, фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі, на виконання абзацу 15 пункту 47 Особливостей надається переможцем торгів.);
- повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований у паперовій або електронній формі, про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, до кримінальної відповідальності не притягується, не знятої чи не погашеної судимості не має та в розшуку не перебуває. Документ повинен бути видано Департаментом інформатизації МВС України (територіальним органом з надання сервісних послуг МВС України), визначених пп.5, 6, 12 п.47 Особливостей;
- переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
- переможець процедури закупівлі під час укладання договору надає аналіз цін з підтверджуючими документами, на основні матеріальні ресурси, які мають використовуватись, згідно переліку та у формі таблиці.
Аналіз має містити не менше 3 комерційних пропозицій, підтверджених документально (комерційні пропозиції, скрін сторінки з сайту, рахунок, тощо). До таблиці надаються неменше ніж 3 комерційні пропозиції по кожній номенклатурній позиції.
Вартість матеріальних ресурсів надана Переможцем у складі договірної ціни (без ПДВ) на основні матеріальні ресурси не може перевищувати середню ціну (без ПДВ) на основні матеріальні ресурси, які мають використовуватись під час виконання робіт, за даними аналізу.
№ з/п Найменування матеріальних ресурсів (відпускна ціна без врахування транспортування, навантаження, розвантаження, складських та інших витрат) Один. виміру Ціна (без ПДВ) комерц. пропозиції № 1 Ціна (без ПДВ) комерц. пропозиції № 2 Ціна (без ПДВ) комерц. пропозиції № 3 Середня ціна (без ПДВ)
1.
…
Відповідно до п. 3 розділу 4 тендерної документації: 3.1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 3) переможець процедури закупівлі: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Варто зазначити, що ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанова про Особливості не містить вимог стосовно надання вищенаведених документів саме у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Також вказані нормативно-правові акти не містять умов, що дозволяли би замовнику відхилити пропозицію учасника торгів за не надання вищенаведених документів. Надаємо копії.
Окремо варто також відмітити необґрунтованість та очевидну надмірність в частині надання 3 комерційних пропозицій.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, які зможуть її виконати, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
- на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення є обмеженим, тому відповідно до пункту 47 Особливостей учасник-переможець процедури закупівлі має надати інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією, визначених згідно пп. 3 п. 47 Особливостей; (Перевіряється безпосередньо замовником самостійно, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим*. *З 04.09.2023 р. Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) відкрило доступ до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, з урахуванням безпекових аспектів. Проте згідно з постановою КМУ від 12.03.2022 р. № 263, яка застосовується до припинення чи скасування воєнного стану, інформаційні, інформаційнокомунікаційні та електронні комунікаційні системи, публічні електронні реєстри можуть як зупиняти, обмежувати свою роботу, так і відкриватись, поновлюватись у період воєнного стану. Таким чином, у разі, якщо інформаційні, інформаційнокомунікаційні та електронні комунікаційні системи, публічні електронні реєстри будуть зупинені або обмежать свою роботу, інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення керівника учасника, фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі, на виконання абзацу 15 пункту 47 Особливостей надається переможцем торгів.);
- повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований у паперовій або електронній формі, про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, до кримінальної відповідальності не притягується, не знятої чи не погашеної судимості не має та в розшуку не перебуває. Документ повинен бути видано Департаментом інформатизації МВС України (територіальним органом з надання сервісних послуг МВС України), визначених пп.5, 6, 12 п.47 Особливостей;
- переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
- переможець процедури закупівлі під час укладання договору надає аналіз цін з підтверджуючими документами, на основні матеріальні ресурси, які мають використовуватись, згідно переліку та у формі таблиці.
Аналіз має містити не менше 3 комерційних пропозицій, підтверджених документально (комерційні пропозиції, скрін сторінки з сайту, рахунок, тощо). До таблиці надаються неменше ніж 3 комерційні пропозиції по кожній номенклатурній позиції.
Вартість матеріальних ресурсів надана Переможцем у складі договірної ціни (без ПДВ) на основні матеріальні ресурси не може перевищувати середню ціну (без ПДВ) на основні матеріальні ресурси, які мають використовуватись під час виконання робіт, за даними аналізу.
№ з/п Найменування матеріальних ресурсів (відпускна ціна без врахування транспортування, навантаження, розвантаження, складських та інших витрат) Один. виміру Ціна (без ПДВ) комерц. пропозиції № 1 Ціна (без ПДВ) комерц. пропозиції № 2 Ціна (без ПДВ) комерц. пропозиції № 3 Середня ціна (без ПДВ)
1.
…
Відповідно до п. 3 розділу 4 тендерної документації: 3.1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 3) переможець процедури закупівлі: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Варто зазначити, що ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанова про Особливості не містить вимог стосовно надання вищенаведених документів саме у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Також вказані нормативно-правові акти не містять умов, що дозволяли би замовнику відхилити пропозицію учасника торгів за не надання вищенаведених документів. Надаємо копії.
Окремо варто також відмітити необґрунтованість та очевидну надмірність в частині надання 3 комерційних пропозицій.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, які зможуть її виконати, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Постанови про Особливості
-
Повʼязаний документ:
4. постанова.doc
-
-
Назва доказу:
ЗУ «Про публічні закупівлі»
-
Повʼязаний документ:
4. зу.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Запити Органу оскарження
Номер:
f9480a6fac8e4810bcb0a0bbf39529b1
Тема запиту:
щодо локалізації
Текст запиту:
ПОСТАНОВА від 2 липня 2025 р. № 782 Про затвердження додаткового переліку товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва
Дата опублікування:
27.11.2025 14:23
Номер:
1a2d9fc05dd94c06b680b15f913a417e
Тема запиту:
Щодо підтвердження Учасником товарів, визначених підпунктом 2 та/або 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону.
Текст запиту:
Твердження Скаржника «в рамках договору про закупівлю не буде закуповуватись або передаватись локалізоване обладнання.» вважаємо не обґрунтованими оскільки, відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Кабінет Міністрів України за погодженням із комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання промислової політики та розвитку окремих галузей виробництва, може затверджувати додатковий перелік товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, в якому встановлює вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва в розмірі, що не перевищує ступінь локалізації виробництва, встановлений підпунктом 1 цього пункту на відповідний рік.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 2 липня 2025 р. № 782 Про затвердження додаткового переліку товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва до локалізованих товарів відносяться Кабелі. (Перелік додається)
Також зазначаємо, що відомостями обсягів робіт та відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва зазначених в Додатку 2 до тендерної документації передбачено прокладання кабелів.
Підсумовуючи зазначене та враховуючи норми чинного законодавства Замовником правомірна встановлена вимога тендерної документації, щодо застосовування положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону та надання документів підтвердження локалізованого товару.
Дата опублікування:
27.11.2025 13:13
Номер:
638f8361ba3c43f7a0321708e502d719
Тема запиту:
Щодо надання документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі
Текст запиту:
Інформуємо, що уповноваженою особою 24.11.2025 було внесено відповідні зміни до тендерної документації та викладено тендерну документацію в новій редакції.
Дата опублікування:
27.11.2025 13:15
Номер:
beacb520996241dfb22b19348cd92452
Тема запиту:
Щодо підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що буде використовуватися для виконання робіт визначених у технічній специфікації до предмету закупівлі.
Текст запиту:
Твердження Скаржника «Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачено обов’язкової наявності транспортних засобі та документів до нього. Надаємо копію Ліцензійних умов. Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства» вважаємо не обґрунтованими оскільки, ця вимога встановлена на підставі пункту 2 статті 16 Закону від 25.12.2015 № 922-VIII.
До того ж, Замовником не встановлено кількість та вид транспортних засобів, що ніяким чином не обмежує Учасників. Вони мають змогу, показати як свої транспортні засоби так і орендовані, або залучити субпідрядні організації як передбачено п.3 ст.16 Закону від 25.12.2015 № 922-VIII: «Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців».
Враховуючи той факт, що вимога наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій встановлена на підставі п.2 ст.16 Закону від 25.12.2015 № 922-VIII, що ніяким чином не має відношення до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення", затверджених постановою КМУ від 23.11.2016 р. № 852, на які посилається Скаржник та не повинна узгоджуватися з положенням цих Ліцензійних умов.
Дата опублікування:
27.11.2025 13:10
Номер:
93af55a208a14ad9bd3ef349c619155c
Тема запиту:
Щодо підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Текст запиту:
Твердження Скаржника, «Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки (на підтвердження надати його кваліфікаційний сертифікат та документ, який підтверджує його працевлаштування (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір або цивільно-правова угода). Надаємо копію Ліцензійних умов. Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Вимога документації надмірна та необґрунтована.» вважаємо не обґрунтованими оскільки, ця вимога встановлена на підставі пункту 2 статті 16 Закону від 25.12.2015 № 922-VIII та передбачає наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме за для виконання робіт визначених у тендерній документації виходячи з проекту.
Вимоги про наявність інженера-проектувальника в частині кошторисної документації та інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки по-перше обумовлені відсутністю зазначених спеціалістів у Замовника, по-друге, з метою дотримання законодавчих, будівельних, пожежних норм та проектних, технічних рішень на всіх стадіях виконання проекту та неможливістю проходженні експертизи кошторисної документації при підписання договору.
До повноважень та обов’язків інженера-проектувальника в частині кошторисної документації входить: складання кошторисної документації, визначенння в установленому законодавством порядку кошторисної вартості усіх видів робіт, виконання необхідних розрахунків та обґрунтування визначення вартості об’єкту будівництва, забезпечення відповідності проектних рішень, здійснення розроблення, перегляд та уточнення ресурсних елементних кошторисних норм за елементами нормування (витрати праці, середній розряд робіт, час експлуатації будівельних машин і механізмів, витрати матеріальних ресурсів) з урахуванням досліджень у сфері технології та організації будівельного виробництва, підписання кошторисної документації, участь у зборі необхідної інформації для розробки кошторисної документації. Має знати будівельні норми, правила та стандарти; правила визначення вартості об’єктів будівництва на всіх стадіях виконання робіт; правила складання, види, склад інвестиційної кошторисної документації; порядок проведення розрахунків за обсяги виконаних робіт; сучасні тенденції, наукові методи та способи перегляду нормативної документації; автоматизовані системи та комплекси розрахунку кошторисної вартості будівництва; правила, послідовність, технічні умови виконання будівельних робіт; сучасний вітчизняний і зарубіжний досвід виконання будівельних робіт; зарубіжний досвід ціноутворення у будівництві; конструкції будівель та споруд; види та властивості будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та їх елементів, що застосовуються при будівництві; стандарти, технічні умови на будівельні матеріали, деталі, конструкції; вимоги до якості виконання робіт; основи управління, організації та технології виконання будівельних робіт
До повноважень та обов’язків інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки входить: забезпечення згідно з чинним законодавством відповідності кошторисної документації вимогам щодо пожежної безпеки, відповідність виконання проектних рішень, дотримання вимог пожежної безпеки, захист навколишнього природного середовища, раціональне використання природних ресурсiв, експлуатаційній надійності та безпеці, високій ефективності, патентній чистоті технічних рішень та застосованого обладнання, конкурентоспроможності продукції, бере участь у зборі вихідних даних із дотриманням вимог пожежної безпеки об’єктів будівництва та інше.
Зазначені повноваження та обов’язки інженерів в свою чергу надасть гарантії Замовнику дотриманням законодавчих норм при складанні кошторисної документації та вимог технології будівельного виробництва при виконанні проектних рішень, оскільки кожен з них несе персональну відповідальність за складання кошторисної документації. Не дотримання цих сукупних норм вимог законодавства може привести до значних порушень чинного законодавства.
Учасники мають змогу та не обмежені у своєму праві, показати своїх працівників або надати трудовий договір або цивільно-правову угоду або залучити субпідрядні організації як передбачено вимогами тендерної документації та п. 3 ст. 16 Закону від 25.12.2015 № 922-VIII: «Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців».
Враховуючи той факт, що вимога про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, встановлена на підставі п. 2 ст. 16 Закону від 25.12.2015 № 922-VIII, що ніяким чином не має відношення до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення", затверджених постановою КМУ від 23.11.2016 р. №852, на які посилається Скаржник та не повинна узгоджуватися з положенням цих Ліцензійних умов.
Дата опублікування:
27.11.2025 13:11