-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дихальні апарати на стисненому повітрі (ДК 021:2015: 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску)
Планова закупівля на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” із змінами. Закупівля оголошується на очікувану вартість. Рапорт та службова записка Гарника С.В від 11.11.2025 № Р-1511/47-71.
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 22 робочих дні
5 176 876.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
11.11.2025 14:10 - 16.11.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
СКАРГА на рішення та дії Замовника
Номер:
14f99b00957244beb482bab6a1a38cdc
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-11-007794-a.c1
Назва:
СКАРГА на рішення та дії Замовника
Скарга:
11.11.2025 замовником, 1 ДЕРЖАВНИМ ПОЖЕЖНО-РЯТУВАЛЬНИМ ЗАГОНОМ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі – Замовник), було оголошено відкриті торги з особливостям за предметом закупівлі: Дихальні апарати на стисненому повітрі (ДК 021:2015: 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску), ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-11-007794-a. (далі – Закупівля)
24.11.2025 Замовником було прийнято рішення про відміну Закупівлі протокольним рішенням № 93 від 24 листопада 2025 р.
Скаржник не погоджується з таким рішенням Замовника з огляду на наступне.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Рішення від 16.12.2025 № 18565.pdf 19.12.2025 12:01
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.12.2025 № 18565.pdf 17.12.2025 13:13
- інформація про перенесення розгляду скарги від 10.12.2025 № 2352.pdf 10.12.2025 17:20
- Рішення від 02.12.2025 № 17807.pdf 02.12.2025 16:59
- Лист-запит цінові Пузій .pdf\Лист-запит цінові Пузій .pdf 04.12.2025 14:16
- 93 Протокол УО від 24.11.2025 р. про відміну ВТзО ДихАпар пп.2 п.50.doc 04.12.2025 14:16
- Лист-запит цінові Христюк .pdf\Лист-запит цінові Христюк .pdf 04.12.2025 14:16
- Електронний протокол річного план.pdf 04.12.2025 14:16
- ТОВ «ПРОФ САПЛАЙ» - Drager PSS 4000 1.pdf\ТОВ «ПРОФ САПЛАЙ» - Drager PSS 4000 1.pdf 04.12.2025 14:16
- КП ДС ТДЖ - ГУ ДСНС Вінниця-Drager PSS4000 .pdf\КП ДС ТДЖ - ГУ ДСНС Вінниця-Drager PSS4000 .pdf 04.12.2025 14:16
- Технічна специфікація - дихальні апарати на стисненому повітрі - 2025.docx 04.12.2025 14:16
- Лист 1 ДПРЗ ГУ ДСНС у Вінницькій області_458.docx 04.12.2025 14:16
- Додаткові пояснення.pdf 09.12.2025 15:34
- Додаткові пояснення.doc 09.12.2025 15:34
- Службова записка АСП .pdf 04.12.2025 14:16
- Лист 1 ДПРЗ ГУ ДСНС у Вінницькій області_458.pdf 04.12.2025 14:16
- Оголошення про проведення відкритих торгів.pdf 04.12.2025 14:16
- РАПОРТ .pdf 04.12.2025 14:16
- Лист-запит цінові Ткачук .pdf\Лист-запит цінові Ткачук .pdf 04.12.2025 14:16
- Вказівка ДСНС від 20.11.2025.jpeg 04.12.2025 14:16
- 76 Протокол УО від 11.11.2025 про початок ВТзО Апарати.doc 04.12.2025 14:16
- Протокол №93 від 24.11.2025..PDF 04.12.2025 14:16
- Норми_табельної_належності_для_затв_2025.pdf 04.12.2025 14:16
- КП PSS4000 - .pdf\КП PSS4000 - .pdf 04.12.2025 14:16
- ТОВ «ПРОФ САПЛАЙ» - Drager PSS 4000 .pdf\ТОВ «ПРОФ САПЛАЙ» - Drager PSS 4000 .pdf 04.12.2025 14:16
- Наказ НС-445.pdf 04.12.2025 14:16
- Скарга на дії та рішення Замовника 28.11.2025 12:25
- 6. Паспорт дихального апарату Drager PSS 4000 (копія) 28.11.2025 12:25
- 5. Інструкція з експлуатації Drager Panorama Nova (копія) 28.11.2025 12:25
- 4. Інструкція з експлуатації Drager PSS 4000 (копія) 28.11.2025 12:25
- 3. Електронна копія Постанови КМУ від 02.03.2022 № 178 28.11.2025 12:25
- Додаткові пояснення (WORD) 08.12.2025 17:43
- Додаткові пояснення 08.12.2025 17:25
- 2. Протокол № 93 від 24 листопада 2025 р. (копія) 28.11.2025 12:25
- 1. Скарга у форматі WORD 28.11.2025 12:25
- sign.p7s 28.11.2025 12:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.11.2025 13:47
Дата розгляду скарги:
16.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.12.2025 16:59
Дата прийняття рішення по скарзі:
19.12.2025 12:01
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
cf5e92637cf34889bce102040bd6102e
Заголовок пункту скарги:
Порушення Замовником вимог п. 50 Особливостей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
І. Щодо порушення Замовником вимог п. 50 Особливостей у частині відсутності обґрунтування підстави прийняття такого рішення
Протоколом від 24 листопада 2025 р. № 93 зазначено наступну підставу відхилення, зокрема:
«На розгляд уповноваженої особи надано вказівку Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 20.11.2025 року № 04-29380/211-1 «про надання інформації щодо обкладення податком на додану вартість товарів за постановою Кабінету Міністрів України № 178» та постанову Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 «деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану».
Замовник під час оголошення торгів, оголосив закупівлю на очікувану вартість товару за предметом закупівлі: Дихальні апарати на стисненому повітрі (ДК 021:2015: 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску), ID: UA-2025-11-11-007794-a, з урахуванням включення до складу ціни товару податку на додану вартість.
Враховуючи вищенаведене у замовника виникла необхідність відміни відкриті торги на закупівлю товару: дихального апарат на стисненому повітрі.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.»
Однак Скаржник не погоджується з наявності законних підстав для відміни торгів з огляду на наступне.
Згідно із абз. 7 п. 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Однак, Замовником не вказано яким чином зазначена Постанова має відношення до предмету закупівлі.
Таким чином Замовником жодним чином не обґрунтовано наявність порушення вимог законодавства у сфері закупівель відповідно до яких прийнято рішення про відміну торгів.
ІІ. Щодо порушення Замовником вимог п. 50 Особливостей у частині відсутності законної підстави для відміни торгів
Державна служба з надзвичайних ситуацій не є контролюючим органом на який покладено обов’язку контролю за дотриманням дотримання законодавства з питань оподаткування тому вказівка ДСНС не є розпорядчим документом відповідно до якого вирішується питання щодо оподаткування відповідної категорії товарів.
Згідно із п. 41.1. ст. 41 ПКУ Контролюючими органами є:
- податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи;
- митні органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань митної справи та оподаткування митом, акцизним податком, податком на додану вартість, іншими податками та зборами, які відповідно до податкового, митного та іншого законодавства справляються у зв’язку із ввезенням (пересиланням) товарів на митну територію України або територію вільної митної зони або вивезенням (пересиланням) товарів з митної території України або території вільної митної зони.
Відповідно до п. 19-1.1. ст. 19-1 ПК України контролюючі органи, визначені пп. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПК України, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 ПК України, зокрема:
● здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків;
● контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів;
● надають адміністративні послуги платникам податків, зборів, платежів;
● здійснюють контроль за додержанням виконавчими органами сільських, селищних рад порядку прийняття та обліку податків і зборів від платників податків, своєчасністю і повнотою перерахування зазначених сум до бюджету;
● здійснюють контроль за правомірністю бюджетного відшкодування податку на додану вартість;
● реєструють та ведуть облік платників податків, платників єдиного внеску, об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, проводять диференціацію платників податків;
● забезпечують достовірність та повноту обліку платників податків та платників єдиного внеску, об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням;
● розробляють та надають пропозиції щодо нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції контролюючих органів;
● забезпечують розвиток, впровадження та технічне супроводження інформаційно-телекомунікаційних систем і технологій, автоматизацію процедур, зокрема організацію впровадження електронних сервісів для суб’єктів господарювання контролюючими органами;
● надають індивідуальні податкові консультації, інформаційно-довідкові послуги з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; тощо.
Таким чином, Державна служба з надзвичайних ситуацій не має відповідних повноважень щодо визначення ставки оподаткування операції, адже це виключні повноваження контролюючих органів.
ІІІ. Щодо непоширення Постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 «Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» на товар, який є предметом закупівлі
Замовником за відсутності належного пояснення та документального підтвердження визначено, що положення Постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 «деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» стосуються товару предмета закупівлі. Однак, вказане не відповідає дійсності.
Відповідно до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 «деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» установлено, що до припинення чи скасування воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», операції з постачання товарів (запасних частин, акумуляторних батарей, автомобільних шин, охолоджуючих рідин, комплектуючих, додаткового обладнання тощо), визначених нормативними та технічними документами, для транспортних засобів (зокрема спеціальних, спеціалізованих транспортних засобів), а також пально-мастильних матеріалів Збройним Силам, Національній гвардії, Службі безпеки, Службі зовнішньої розвідки, іншим утвореним відповідно до законів військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, розвідувальним органам, Міністерству оборони, Державній прикордонній службі, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації, Міністерству внутрішніх справ, Національній поліції, Державній службі з надзвичайних ситуацій, Управлінню державної охорони, закладам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення національної безпеки та оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави обкладаються податком на додану вартість за нульовою ставкою.
Таким чином вищенаведеною постановою чітко передбачено, що нульової ставкою податком на додану вартість оподатковуються паливно-мастильні матеріали, запасні частини, акумуляторні батареї, автомобільні шини, охолоджуючі рідини, комплектуючі, додаткове обладнання виключно до спеціалізованих транспортних засобів, зокрема ДСНС.
Однак, Дихальний апарат на стисненому повітрі не є частиною конструкції транспортного засобу чи його систем, не є витратним матеріалом для транспортного засобу, не є функціональним додатковим обладнанням для роботи транспортного засобу, а є окремим обладнанням, що використовується пожежними-рятувальниками у складі засобів індивідуального захисту.
Таким чином, Дихальний апарат на стисненому повітрі типу не відноситься до складу комплектації транспортного засобу, а є індивідуальним обладнанням пожежника-рятувальника та відповідно не може вважатись запасними частинами, акумуляторними батареями, автомобільними шинами, охолоджуючими рідинами, комплектуючими, додатковим обладнанням тощо до таких транспортних засобів. На підтвердження вказаної інформації надаємо копію інструкції з експлуатації та паспорту обладнання.
Необхідність різноманітного індивідуального оснащення та спорядження зазначена в Наказі «Про затвердження Норм забезпечення речовим майном і табельної належності», відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1052, з метою забезпечення органів і підрозділів ДСНС України протипожежним, аварійно-рятувальним та іншим обладнанням, інструментами, індивідуальним озброєнням та спорядженням, засобами індивідуального та колективного захисту та майном. Однак, індивідуальне оснащення та спорядження відсутнє у п.1 Постанови КМУ від 02.03.2022 №178 «Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» (зі змінами від 18.07.2024). Тобто, норми вказаної постанови не поширюються на такий вид товару.
Враховуючи вищенаведене замовником не обґрунтовано необхідність у відміні торгів та відповідно не наведено законних підстав на таке відхилення тим самим порушивши вимоги п. 50 Особливостей, а також права та законні інтереси Скаржника на укладення та виконання договору про закупівлю.
Протоколом від 24 листопада 2025 р. № 93 зазначено наступну підставу відхилення, зокрема:
«На розгляд уповноваженої особи надано вказівку Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 20.11.2025 року № 04-29380/211-1 «про надання інформації щодо обкладення податком на додану вартість товарів за постановою Кабінету Міністрів України № 178» та постанову Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 «деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану».
Замовник під час оголошення торгів, оголосив закупівлю на очікувану вартість товару за предметом закупівлі: Дихальні апарати на стисненому повітрі (ДК 021:2015: 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску), ID: UA-2025-11-11-007794-a, з урахуванням включення до складу ціни товару податку на додану вартість.
Враховуючи вищенаведене у замовника виникла необхідність відміни відкриті торги на закупівлю товару: дихального апарат на стисненому повітрі.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.»
Однак Скаржник не погоджується з наявності законних підстав для відміни торгів з огляду на наступне.
Згідно із абз. 7 п. 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Однак, Замовником не вказано яким чином зазначена Постанова має відношення до предмету закупівлі.
Таким чином Замовником жодним чином не обґрунтовано наявність порушення вимог законодавства у сфері закупівель відповідно до яких прийнято рішення про відміну торгів.
ІІ. Щодо порушення Замовником вимог п. 50 Особливостей у частині відсутності законної підстави для відміни торгів
Державна служба з надзвичайних ситуацій не є контролюючим органом на який покладено обов’язку контролю за дотриманням дотримання законодавства з питань оподаткування тому вказівка ДСНС не є розпорядчим документом відповідно до якого вирішується питання щодо оподаткування відповідної категорії товарів.
Згідно із п. 41.1. ст. 41 ПКУ Контролюючими органами є:
- податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи;
- митні органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань митної справи та оподаткування митом, акцизним податком, податком на додану вартість, іншими податками та зборами, які відповідно до податкового, митного та іншого законодавства справляються у зв’язку із ввезенням (пересиланням) товарів на митну територію України або територію вільної митної зони або вивезенням (пересиланням) товарів з митної території України або території вільної митної зони.
Відповідно до п. 19-1.1. ст. 19-1 ПК України контролюючі органи, визначені пп. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПК України, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 ПК України, зокрема:
● здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків;
● контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів;
● надають адміністративні послуги платникам податків, зборів, платежів;
● здійснюють контроль за додержанням виконавчими органами сільських, селищних рад порядку прийняття та обліку податків і зборів від платників податків, своєчасністю і повнотою перерахування зазначених сум до бюджету;
● здійснюють контроль за правомірністю бюджетного відшкодування податку на додану вартість;
● реєструють та ведуть облік платників податків, платників єдиного внеску, об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, проводять диференціацію платників податків;
● забезпечують достовірність та повноту обліку платників податків та платників єдиного внеску, об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням;
● розробляють та надають пропозиції щодо нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції контролюючих органів;
● забезпечують розвиток, впровадження та технічне супроводження інформаційно-телекомунікаційних систем і технологій, автоматизацію процедур, зокрема організацію впровадження електронних сервісів для суб’єктів господарювання контролюючими органами;
● надають індивідуальні податкові консультації, інформаційно-довідкові послуги з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; тощо.
Таким чином, Державна служба з надзвичайних ситуацій не має відповідних повноважень щодо визначення ставки оподаткування операції, адже це виключні повноваження контролюючих органів.
ІІІ. Щодо непоширення Постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 «Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» на товар, який є предметом закупівлі
Замовником за відсутності належного пояснення та документального підтвердження визначено, що положення Постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 «деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» стосуються товару предмета закупівлі. Однак, вказане не відповідає дійсності.
Відповідно до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 «деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» установлено, що до припинення чи скасування воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», операції з постачання товарів (запасних частин, акумуляторних батарей, автомобільних шин, охолоджуючих рідин, комплектуючих, додаткового обладнання тощо), визначених нормативними та технічними документами, для транспортних засобів (зокрема спеціальних, спеціалізованих транспортних засобів), а також пально-мастильних матеріалів Збройним Силам, Національній гвардії, Службі безпеки, Службі зовнішньої розвідки, іншим утвореним відповідно до законів військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, розвідувальним органам, Міністерству оборони, Державній прикордонній службі, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації, Міністерству внутрішніх справ, Національній поліції, Державній службі з надзвичайних ситуацій, Управлінню державної охорони, закладам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення національної безпеки та оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави обкладаються податком на додану вартість за нульовою ставкою.
Таким чином вищенаведеною постановою чітко передбачено, що нульової ставкою податком на додану вартість оподатковуються паливно-мастильні матеріали, запасні частини, акумуляторні батареї, автомобільні шини, охолоджуючі рідини, комплектуючі, додаткове обладнання виключно до спеціалізованих транспортних засобів, зокрема ДСНС.
Однак, Дихальний апарат на стисненому повітрі не є частиною конструкції транспортного засобу чи його систем, не є витратним матеріалом для транспортного засобу, не є функціональним додатковим обладнанням для роботи транспортного засобу, а є окремим обладнанням, що використовується пожежними-рятувальниками у складі засобів індивідуального захисту.
Таким чином, Дихальний апарат на стисненому повітрі типу не відноситься до складу комплектації транспортного засобу, а є індивідуальним обладнанням пожежника-рятувальника та відповідно не може вважатись запасними частинами, акумуляторними батареями, автомобільними шинами, охолоджуючими рідинами, комплектуючими, додатковим обладнанням тощо до таких транспортних засобів. На підтвердження вказаної інформації надаємо копію інструкції з експлуатації та паспорту обладнання.
Необхідність різноманітного індивідуального оснащення та спорядження зазначена в Наказі «Про затвердження Норм забезпечення речовим майном і табельної належності», відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1052, з метою забезпечення органів і підрозділів ДСНС України протипожежним, аварійно-рятувальним та іншим обладнанням, інструментами, індивідуальним озброєнням та спорядженням, засобами індивідуального та колективного захисту та майном. Однак, індивідуальне оснащення та спорядження відсутнє у п.1 Постанови КМУ від 02.03.2022 №178 «Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» (зі змінами від 18.07.2024). Тобто, норми вказаної постанови не поширюються на такий вид товару.
Враховуючи вищенаведене замовником не обґрунтовано необхідність у відміні торгів та відповідно не наведено законних підстав на таке відхилення тим самим порушивши вимоги п. 50 Особливостей, а також права та законні інтереси Скаржника на укладення та виконання договору про закупівлю.
×
-
Назва доказу:
Паспорт дихального апарату Drager PSS 4000
-
Повʼязаний документ:
6. Паспорт дихального апарату Drager PSS 4000 (копія)
-
-
Назва доказу:
Інструкція з експлуатації Drager Panorama Nova
-
Повʼязаний документ:
5. Інструкція з експлуатації Drager Panorama Nova (копія)
-
-
Назва доказу:
Інструкція з експлуатації Drager PSS 4000
-
Повʼязаний документ:
4. Інструкція з експлуатації Drager PSS 4000 (копія)
-
-
Назва доказу:
Постанова КМУ від 02.03.2022 № 178
-
Повʼязаний документ:
3. Електронна копія Постанови КМУ від 02.03.2022 № 178
-
-
Назва доказу:
Протокол № 93 від 24 листопада 2025 р.
-
Повʼязаний документ:
2. Протокол № 93 від 24 листопада 2025 р. (копія)
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати замовника, 1 ДЕРЖАВНИЙ ПОЖЕЖНО-РЯТУВАЛЬНИЙ ЗАГІН ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ, скасувати рішення № 93 від 24 листопада 2025 р. про відміну торгів: Дихальні апарати на стисненому повітрі (ДК 021:2015: 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску), ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-11-007794-a.
Запити Органу оскарження
Номер:
e278da0a44b04651b8d86529019823ee
Тема запиту:
Порушення Замовником вимог п. 50 Особливостей
Текст запиту:
08 грудня 2025 року о 17:25 годині на веб-сайті PROZORRO (посилання https://zakupivli.pro/gov/tenders/ua-2025-11-11-007794-a/lot-bcb915d5264a4560ba4df853d905225e) в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями товару за предметом закупівлі: Дихальні апарати на стисненому повітрі (ДК 021:2015: 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску) (ID: UA-2025-11-11-007794-a) (далі – Процедура закупівлі) було опубліковано додаткові пояснення до скарги на рішення Замовника щодо порушення Замовником вимог п. 50 Особливостей, файл з назвою: “Додаткові пояснення .pdf”.
1 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (далі – Замовник або 1 ДПРЗ) заперечує ствердження Скаржника з наступних підстав.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року №178 «Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» (із змінами) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/178-2022-%D0%BF#Text постановлено установити, що операції з постачання товарів, в тому числі додаткового обладнання, яке визначається нормативними та технічними документами, для транспортних засобів, зокрема спеціальних, спеціалізованих транспортних засобів Державної служби з надзвичайних ситуацій обкладаються податком на додану вартість за нульовою ставкою.
Замовник звертає увагу Комісії на той факт, що заводами виробниками спеціальних, спеціалізованих транспортних засобів для Державної служби з надзвичайних ситуацій України в конструкції вказаних транспортних засобів передбачаються місця для кріплення Дихальних апаратів на стисненому повітрі в кабіні для особового складу (в залежності від типу транспортного засобу) за сидіннями рятувальників для їх швидкого одягання, або в першому правому відсіку по ходу руху транспортного засобу в кількості 3-4 комплекти.
Зазначене додаткове обладнання постійно знаходиться на спеціальних, спеціалізованих транспортних засобів Державної служби з надзвичайних ситуацій України, вивозиться на всі надзвичайні ситуації та події і використовується в залежності від обставин, які склалися на місці надзвичайні ситуації. Разом з цим, рятувальники щоденно під час зміни чергування о 08:00 годині здійснюють приймання-передачу Дихальних апаратів на стисненому повітрі з перевіркою їх справності та можливості використання за призначенням.
Таким чином, замовник зобов’язаний застосовувати норми постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року №178 у разі закупівлі додаткового обладнання, а саме: Дихальний апарат на стисненому повітрі типу Drager PSS 4000 або еквівалент, яке визначено нормативними та технічними документами, для транспортних засобів (зокрема спеціальних, спеціалізованих транспортних засобів) Державної служби України з надзвичайних ситуацій з податком на додану вартість за нульовою ставкою.
Отже, додаткове пояснення Скаржника щодо неправомірності застосування Замовником постанови №178 є необґрунтованим.
1 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області вважає, що Скаржник не довів та документально не підтвердив неправомірності прийнятого Замовником рішення про відміну відкритих торгів, у зв’язку із зазначеним Скарга ТОВ «ДС ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ЖИТТЯ» від 28 листопада 2025 року № 28-11-25/1 (UA-2025-11-11-007794-a.c1) є необґрунтованою та безпідставною, а отже такою, що не підлягає задоволенню.
Дата опублікування:
09.12.2025 15:34
Номер:
3a6bb106be4345ceb814f79faf2a727c
Тема запиту:
Долучення WORD
Текст запиту:
Долучення WORD
Дата опублікування:
08.12.2025 17:43
Номер:
6ac7d55bde724cc89b3cf766e6de64e6
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ по суті скарги Товариства з обмеженою відповідальністю “ДС ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ЖИТТЯ” від 28 листопада 2025 року №28-11-25/1 (UA-2025-11-11-007794-a.c1) щодо оскарження рішень та дій замовника вчинених згідно вимог п.50 Особливостей
в закупівлі товару за предметом закупівлі: Дихальні апарати на стисненому повітрі (ДК 021:2015: 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску) (ID: UA-2025-11-11-007794-a)
Текст запиту:
02 грудня 2025 року о 16:59 годині на веб-сайті PROZORRO (посилання https://zakupivli.pro/gov/tenders/ua-2025-11-11-007794-a/lot-bcb915d5264a4560ba4df853d905225e) в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями товару за предметом закупівлі: Дихальні апарати на стисненому повітрі (ДК 021:2015: 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску) (ID: UA-2025-11-11-007794-a) (далі – Процедура закупівлі) було опубліковано рішення Органу оскарження про прийняття до розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю “ДС ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ЖИТТЯ” (далі — Скаржник) від 28 листопада 2025 року №28-11-25/1, UA-2025-11-11-007794-a.c1 (далі — Скарга), файл з назвою: “рішення від 02.12.2025 № 17807.pdf”.
Пунктом 2 Рішення №17807-р/пк-пз від 02 грудня 2025 року Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Комісія) постановила, що замовнику протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження пояснення, відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу.
На виконання даної постанови Замовник надає пояснення, які спростовують викладені у скарзі Товариства з обмеженою відповідальністю “ДС ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ЖИТТЯ” звинувачення, та повідомляє про таке.
1 державним пожежно-рятувальним загоном Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (далі – Замовник або 1 ДПРЗ) з 11 листопада 2025 року здійснюється шляхом проведення відкритих торгів (з особливостями) закупівля товару за предметом закупівлі: “Дихальні апарати на стисненому повітрі (ДК 021:2015: 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску)” з очікуваною вартістю 5176876,00 (п’ять мільйонів сто сімдесят шість тисяч вісімсот сімдесят шість гривень 00 копійок) гривень з урахуванням ПДВ (далі – Закупівля), ID: UA-2025-11-11-007794-a.
Заперечення щодо вимог №1 та №2 Скарги.
Замовник спростовує твердження Скаржника щодо порушення Замовником вимог пункту 50 Особливостей у частині відсутності обґрунтування підстави прийняття такого рішення та у частині відсутності законної підстави для відміни торгів з наступних законодавчих підстав.
Підпункт 3 частини 2 статті 4 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25 грудня 2015 року №922-VIII із змінами (далі — Закон) встановлює, що у річному плані повинна міститися інформація про розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі.
Підпункти 4, 11 частини 2 статті 21 Закону визначають, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про очікувана вартість предмета закупівлі та розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях відповідно.
Частина 6 статті 26 Закону встановлює, що ціна тендерної пропозиції/пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, визначену в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Отже, на виконання цих вимог Закону та Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18 лютого 2020 року №275 із змінами (далі — Методика), замовник визначив очікувану вартість предмету закупівлі методом порівняння ринкових цін вартості товару шляхом направлення 3-х письмових запитів постачальникам товару (додаються).
На зазначені запити Замовник отримав комерційні пропозиції щодо товару: «Дихальний апарат Drager PSS 4000» у яких вартість зазначена з урахуванням усіх зборів і податків включаючи ПДВ (додаються).
Керуючись Методикою замовник визначив середньоринкову вартість одинці товару на дату оголошення процедури - 83 498,00 грн. з ПДВ за один комплект, а також очікувану вартість закупівлі в цілому 5176876,00 грн. з ПДВ за 62 комплекти.
Відповідно до статтею 4 Закону, замовник 11 листопада 2025 року о 12:19 годині оприлюднив рядок річного плану закупівлі UA-P-2025-11-11-008066-a за предметом закупівлі: Дихальні апарати на стисненому повітрі (ДК 021:2015: 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску) з очікуваною вартістю 5176876,00 грн.
О 14:10 годині цього ж дня, замовником за цим рядком було оголошено відкриті торг з особливостями з очікуваною вартістю 5176876,00 грн з ПДВ.
Після оголошення зазначеної закупівлі, технічним регламентом електронної системи закупівель Prozorro та роз’ясненнями Уповноваженого органу визначено, що річний план закупівлі «закривається» (у значенні неможливості внесення змін до конкретного рядка плану). Ця норма базується на вимогах Закону України "Про публічні закупівлі": згідно зі статтею 4 Закону, закупівлі здійснюються відповідно до річного плану. Річний план та зміни до нього мають бути безоплатно оприлюднені в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня їх затвердження. Функціонал системи Prozorro реалізований таким чином, що після того, як замовник на основі певного рядка річного плану оголошує процедуру закупівлі (або публікує звіт про договір, укладений без використання електронної системи), цей рядок плану набуває певного статусу, який унеможливлює подальше його редагування або видалення. Це зроблено для забезпечення прозорості та недискримінації учасників і запобігання зловживанням, оскільки будь-які зміни до плану після оголошення процедури могли б вплинути на умови торгів. Отже, хоча прямої норми в тексті самого Закону, яка б вживала термін «закривається», немає, це обмеження є обов'язковим технічним правилом роботи в системі, яке забезпечує дотримання принципів законодавства про публічні закупівлі.
Таким чином рядок річного плану закупівлі з ідентифікатором UA-P-2025-11-11-008066-a набув статусу: «Оголошено тендер, з плану створено закупівлю».
Згідно протоколу розкриття тендерних пропозицій UA-P-2025-11-11-008066-a від 19 листопада 2025 00:00 до участі в торгах подано одну пропозицію — від ТОВ «ДС ТЕХНОЛОГІЯ ДЛЯ ЖИТТЯ» із ціною 5008980,00 грн з ПДВ.
21 листопада 2025 року на електронну адресу замовника надійшла вказівка Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 20 листопада 2025 року №04-229380/211-1 «Про надання інформації щодо обкладення податком на додану вартість товарів за постановою Кабінету Міністрів України №178» в якій вимагалося невідкладно переглянути відповідні закупівлі дихальних апаратів та у разі необхідності вжити заходів щодо усунення порушень та недопущення їх у майбутньому з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України №178 (додається).
Замовник виявив у закупівлі порушення порядку визначення очікуваної вартості предмету закупівлі. Неможливість змінити очікувану вартість предмета закупівлі після розкриття пропозицій учасників прямо не прописана в одній конкретній статті закону, але випливає з ключових принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі». Основні положення, що регулюють це питання:
- принципи закупівель: стаття 5 Закону визначає такі принципи, як об'єктивність, неупередженість, недискримінація учасників, прозорість та рівність. Зміна очікуваної вартості після того, як учасники подали свої пропозиції (тобто розкриття відбулося), порушила б ці принципи, створивши нерівні умови та потенційну можливість для маніпуляцій:
- порядок внесення змін до тендерної документації: Згідно зі статтею 23 Закону (а також відповідними положеннями Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей...» для закупівель під час воєнного стану), замовник має право вносити зміни до тендерної документації лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Очікувана вартість є невід’ємною частиною оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерної документації:
- етап розгляду пропозицій: після розкриття пропозицій замовник переходить до їх оцінки та розгляду на відповідність умовам, зазначеним у тендерній документації. На цьому етапі будь-яка зміна умов закупівлі, включаючи очікувану вартість, є недопустимою, оскільки це впливає на результати оцінки та вибір переможця.
Таким чином, Закон України «Про публічні закупівлі» та підзаконні нормативно-правові акти (зокрема постанова КМУ №1178) не містять прямої норми, яка б дозволяла зміну очікуваної вартості після розкриття, і така дія вважається порушенням законодавства про публічні закупівлі через порушення основоположних принципів системи Prozorro. Якщо замовник неправильно визначив очікувану вартість, єдиним правомірним рішенням після розкриття пропозицій може бути лише відміна торгів на підставі відсутності подальшої потреби або неможливості укласти договір через об’єктивні обставини.
Згідно вимог Закону та Особливостей очікувана вартість є критично важливою умовою оголошення - від неї залежить достатність фінансування, коло потенційних учасників та вартісні межі договору. Після аукціону (розкриття пропозицій) її змінити неможливо, система ПРОЗОРРО та Закон цього не дозволяють.
Отже, у разі неправильно визначеної очікуваної вартості єдиним законним рішенням після розкриття пропозицій є відміна торгів. Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відмінив відкриті торги через неможливість усунення виявлених порушень порядку визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Заперечення щодо вимог №3 Скарги.
Замовник спростовує твердження Скаржника, щодо непоширення постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 «Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» на товар, який є предметом закупівлі з наступних підстав.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року №178 «Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» (із змінами) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/178-2022-%D0%BF#Text постановлено: Установити, що до припинення чи скасування воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України “Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», операції з постачання товарів (запасних частин, акумуляторних батарей, автомобільних шин, охолоджуючих рідин, комплектуючих, додаткового обладнання тощо), визначених нормативними та технічними документами, для транспортних засобів (зокрема спеціальних, спеціалізованих транспортних засобів), а також пально-мастильних матеріалів Збройним Силам, Національній гвардії, Службі безпеки, Службі зовнішньої розвідки, іншим утвореним відповідно до законів військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, розвідувальним органам, Міністерству оборони, Державній прикордонній службі, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації, Міністерству внутрішніх справ, Національній поліції, Державній службі з надзвичайних ситуацій, Управлінню державної охорони, закладам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення національної безпеки та оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави обкладаються податком на додану вартість за нульовою ставкою.
Нормативним документом, що визначає перелік додаткового обладнання, яким комплектуються спеціальні та спеціалізовані транспортні засоби Державної служби України з надзвичайних ситуацій є наказ ДСНС України від 18 квітня 2025 року №НС-455 «Про внесення змін до Норм забезпечення речовим майном і табельної належності» із змінами (додається).
Пункт 1 зазначеного наказу передбачає: «Внести зміни до Норм забезпечення речовим майном і табельної належності, витрат і термінів пожежно-рятувальної та аварійно-рятувальної техніки, експлуатації пожежно-рятувального, технологічного і гаражного обладнання, інструменту, індивідуального оснащення та спорядження, ремонтно-експлуатаційних матеріалів, меблів та інвентарю підрозділів ДСНС України та установ і організацій сфери управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затверджених наказом ДСНС від 29 березня 2024 року №349, виклавши їх у новій редакції, що додається.» (норми додаються).
Вимогами пункту 18 «НОРМА – 1. Терміни експлуатації пожежних автомобілів, спеціальних аварійно-рятувальних автомобілів та пожежно-технічного оснащення, аварійно-рятувального обладнання, інструменту та майна, яким вони комплектуються» встановлено термін експлуатації Захисного дихального апарату, яка складає «Не менше строку, що передбачено заводом-виробником, або за результатами випробувань» (сторінка 5 документу: Норми_табельної_належності_для_затв_2025.pdf.).
Вимогами пункту 24 «НОРМА – 3. Табельна належність пожежно-технічного оснащення, аварійно-рятувального обладнання, інструменту та майна на пожежні автомобілі» визначено, що пожежні автомобілі: Автоцистерни АЦ, Комбінованого гасіння АКГ, Першої допомоги АППГ, Аеродромний АА, Комбінована автоцистерна з колінчастим підіймачем або автодрабиною (КАЦ) комплектуються Засобами індивідуального захисту органів дихання (апарати на стисненому повітрі) (кількість апаратів визначається кількістю облаштованих місць для їх транспортування, але не менше 3-х на автомобіль) в кількості до 5 штук (сторінка 10 документу: Норми_табельної_належності_для_затв_2025.pdf.).
Вимогами пункту 6 «НОРМА – 4. Табельна належність пожежно-технічного оснащення, аварійно-рятувального обладнання, інструменту та майна на пожежних автомобілях для підйому на зазначену висоту» визначено, що пожежні автомобілі для підйому на зазначену висоту: Автодрабини АД, Автопідіймачі АП комплектуються Захисними дихальними апаратами в кількості 3 штуки (сторінка 14 документу: Норми_табельної_належності_для_затв_2025.pdf.).
Вимогам пункту 7 «НОРМА – 5. Табельна належність пожежно-технічного оснащення, аварійно-рятувального обладнання, інструментів та майна на штабних пожежних автомобілях» визначено, що штабні пожежні автомобілі: Автомобіль штабний АШ комплектується Захисними дихальними апаратами в кількості 4 штуки (сторінка 14 документу: Норми_табельної_належності_для_затв_2025.pdf.).
Вимогами пункту 18 «НОРМА – 6. Табельна належність аварійно-рятувального обладнання, інструментів та майна на спеціальних аварійно-рятувальних машинах» визначено, що спеціальні аварійно-рятувальні машини: САРМ-В, САРМ-С, САРМ-Г САРМ-БС комплектуються Дихальними апаратами на стисненому повітрі в кількості: 6 комплектів, 3 комплекти, 3 комплекти та 4 комплекти відповідно (сторінка 15 документу: Норми_табельної_належності_для_затв_2025.pdf.).
Вимогами пункту 1 «НОРМА – 13. Табельна належність устатковання газодимозахисної служби в пожежно-рятувальних підрозділах» визначено, що в пожежно-рятувальних підрозділах кількість захисних дихальних апаратів (ЗДА) має бути 50% від кількості газодимозахисників цього підрозділу, з урахуванням ЗДА, які знаходяться в оперативному розрахунку відповідно до Норми 3 «Табельна належність пожежно- технічного оснащення, аварійно-рятувального обладнання, інструменту та майна на пожежні автомобілі». Для підрозділів, що дислокуються в населених пунктах, де розташовані централізовані бази ГДЗС, кількість ЗДА в підрозділі повинна відповідати кількості ЗДА, що визначені Нормою 3 (сторінка 27 документу: Норми_табельної_належності_для_затв_2025.pdf.).
Вимогами пункту 9 «НОРМА – 14. Табельна належність аварійно-рятувального обладнання, інструментів та майна на спеціальних автомобілях газодимозахисної служби» визначено, що спеціальні автомобілі газодимозахисної служби: Газодимозахисної служби АГДЗС комплектуються Захисним дихальним апаратом в кількості: не менше 10 штук (сторінка 27 документу: Норми_табельної_належності_для_затв_2025.pdf.).
Констатуючи вищезазначене підсумовуємо, що нормативно-правовим актом Державної служби України з надзвичайних ситуацій, яким є наказ ДСНС України від 29 березня 2024 року №349 «Про затвердження Норм забезпечення речовим майном і табельної належності, витрат і термінів пожежно-рятувальної та аварійно-рятувальної техніки, експлуатації пожежно-рятувального, технологічного і гаражного обладнання, інструменту, індивідуального оснащення та спорядження, ремонтно-експлуатаційних матеріалів, меблів та інвентарю підрозділів ДСНС України та установ і організацій сфери управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій» із змінами внесеними наказом ДСНС України від 18 квітня 2025 року №НС-455 «Про внесення змін до Норм забезпечення речовим майном і табельної належності», прямо встановлено Норми табельної належності додаткового обладнання, зокрема «Захисний дихальний апарат» або «Дихальний апарат на стисненому повітрі», для комплектування спеціальних чи спеціалізованих транспортних засобів підрозділів Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
Таким чином, замовник зобов’язаний застосовувати норми постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року №178 у разі закупівлі додаткового обладнання, а саме: Дихальний апарат на стисненому повітрі типу Drager PSS 4000 або еквівалент, яке визначено нормативними та технічними документами, для транспортних засобів (зокрема спеціальних, спеціалізованих транспортних засобів) Державної служби України з надзвичайних ситуацій з податком на додану вартість за нульовою ставкою, адже дихальний апарат на стисненому повітрі є:
- елементом додаткового обладнання спеціальної техніки ДСНС України;
- товаром, який підпадає під дію постанови КМУ №178:
- товаром, що має оподатковуватися за нульовою ставкою ПДВ при постачанні Замовнику.
Отже, твердження Скаржника щодо неправомірності застосування Замовником постанови №178 є безпідставним.
Висновок.
Замовник мав законні підстави для відміни відкритих торгів за предметом закупівлі «Дихальні апарати на стисненому повітрі», ID: UA-2025-11-11-007794-a, відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей — через неможливість усунення порушень законодавства, пов’язаних із визначенням очікуваної вартості.
Скаржник не довів та документально не підтвердив неправомірності прийнятого Замовником рішення про відміну відкритих торгів.
Скарга ТОВ «ДС ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ЖИТТЯ» від 28 листопада 2025 року № 28-11-25/1 (UA-2025-11-11-007794-a.c1) є необґрунтованою та безпідставною, а отже такою, що не підлягає задоволенню.
Дата опублікування:
04.12.2025 14:16
Номер:
67802b8d4146468297c4a9505e3a7e19
Тема запиту:
Долучення пояснень
Текст запиту:
Долучення пояснень
Дата опублікування:
08.12.2025 17:24
Номер:
8f179202307343fb848cfa2b0abb6cd8
Тема запиту:
Додаткові пояснення по скарзі
Текст запиту:
04.12.2025 замовником, 1 ДЕРЖАВНИЙ ПОЖЕЖНО-РЯТУВАЛЬНИЙ ЗАГІН ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі – Замовник), було надано пояснення по суті скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «ДС ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ЖИТТЯ» від 28 листопада 2025 року №28-11-25/1 (UA-2025-11-11-007794-a.c1) в яких зокрема зазначено наступне:
«…
Констатуючи вищезазначене підсумовуємо, що нормативно-правовим актом Державної служби України з надзвичайних ситуацій, яким є наказ ДСНС України від 29 березня 2024 року №349 «Про затвердження Норм забезпечення речовим майном і табельної належності, витрат і термінів пожежно-рятувальної та аварійно-рятувальної техніки, експлуатації пожежно-рятувального, технологічного і гаражного обладнання, інструменту, індивідуального оснащення та спорядження, ремонтно-експлуатаційних матеріалів, меблів та інвентарю підрозділів ДСНС України та установ і організацій сфери управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій» із змінами внесеними наказом ДСНС України від 18 квітня 2025 року №НС-455 «Про внесення змін до Норм забезпечення речовим майном і табельної належності», прямо встановлено Норми табельної належності додаткового обладнання, зокрема «Захисний дихальний апарат» або «Дихальний апарат на стисненому повітрі», для комплектування спеціальних чи спеціалізованих транспортних засобів підрозділів Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
Таким чином, замовник зобов’язаний застосовувати норми постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року №178 у разі закупівлі додаткового обладнання, а саме: Дихальний апарат на стисненому повітрі типу Drager PSS 4000 або еквівалент, яке визначено нормативними та технічними документами, для транспортних засобів (зокрема спеціальних, спеціалізованих транспортних засобів) Державної служби України з надзвичайних ситуацій з податком на додану вартість за нульовою ставкою, адже дихальний апарат на стисненому повітрі є:
- елементом додаткового обладнання спеціальної техніки ДСНС України;
- товаром, який підпадає під дію постанови КМУ №178:
- товаром, що має оподатковуватися за нульовою ставкою ПДВ при постачанні Замовнику.»
Однак скаржник не погоджується з вищенаведеним з огляду на наступне.
Відповідно п. 2.3. Інструкції з експлуатації дихального апарата Dräger PSS 4000, передбачено, що Dräger PSS 4000 - це апарат який призначений для використання, аварійними службами та на промислових роботах, де потрібен високий рівень захисту органів дихання. Зібраний дихальний апарат захищає органи дихання користувача при роботі в забруднених середовищах а б о при дефіциті кисню і придатний для пожежогасіння. Балон, легеневий автомат, лицьова маска т а інші приналежності, використовувані з даними апаратом, є сертифікованими компонентами Dräger, зібраними в апробовану конфігурацію. Відповідно д о вимог ДСТУ EN 137:2017 (EN 137:2006, IDT)
Дихальні апарати на стисненому повітрі Dräger PSS 4000 будучи засобом індивідуального захисту органів дихання відноситься до індивідуального обладнання пожежника- рятувальника і не відносяться по призначенню і функціональним показникам до комплектуючих частин пожежного автомобіля.
Зокрема, комплектація спеціального транспорту включає наступне обладнання та інструмент. Зокрема, у кабіні водія розміщено вогнегасник т а інструмент. У кабіні оперативного розрахунку закріплені пожежні стволи, а також рукавні затискачі, рукавні затримки. Під сидінням оперативного розрахунку розміщені: лопата штикова та совкова, сокира, башмаки, насадки на лафетний ствол, гак пожежний та інше. У відсіках кузова укладено все основне обладнання: пожежні напірні рукава, пожежна колонка, сітка всмоктувальна, водозбирач рукавний, розгалуження рукавні, повітряно-пінні стволи та інше. На даху автомобіля розміщені ручні пожежні дробини (висувна, штурмова та палиця); в пеналах, які розташовані на даху автомобіля, повздовж автомобіля, знаходяться всмоктувальні та напірно- всмоктувальні рукава, тощо.
Норми забезпечення речовим майном і табельної належності, витрат і термінів пожежно-рятувальної та аварійно-рятувальної техніки, експлуатації пожежно- рятувального, технологічного і гаражного обладнання, інструменту, індивідуального оснащення та спорядження, ремонтно-експлуатаційних матеріалів, меблів та інвентарю підрозділів ДСНС України та установ і організацій сфери управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій (які затверджені наказом ДСНС від 29.03.2924 № 349 із змінами затвердженими наказом ДСНС від 18.04.2025 № НС-455), де передбачено табельну належність.
Слід звернути увагу, що табельна належність не являє собою матеріальний обʼєкт основних засобів, компонент конструкції транспортного засобу, додаткове устаткування або приладдя, запасні частини або комплектуючі вироби, а тому відповідно наявність у табельній належності до пожежного автомобіля дихальні апарати н а стисненому повітрі не можуть вважатись запасними частинами, акумуляторними батареями, автомобільними шинами, охолоджуючими рідинами, комплектуючими, додатковим обладнанням тощо.
Додатково зауважуємо, що Дихальні апарати на стисненому повітрі Dräger PSS 4000 класифікується за кодом УКТЗЕД 9020009000, (90200: Інша апаратура дихальна та газові маски, за винятком захисних масок без механічних частин і змінних фільтрів). Дихальні апарати є засобом індивідуального захисту і відносяться до індивідуального обладнання пожежника - рятувальника, виконує функцію захисного обладнання.
Для класифікації запасних частин, акумуляторних батарей, автомобільних шин, охолоджуючих рідин, комплектуючих та додаткового обладнання до транспортних засобів ( у т.ч. спеціалізованих) можуть застосовуватись такі коди УКТЗЕД: 8708 (частини до Т3), 8507 (акумулятори), 4011 (нові шини), 4012 (відновлені шини), 3820 (охолоджуючі рідини), 8512 (електрообладнання до Т3), 8409 (частини до двигунів), 8707 (кузови), 8431 (частини д о спецобладнання), 8483 (механічні передачі), 7320 (пружини).
На відміну від запасних частин, акумуляторів, шин, охолоджуючих рідин або іншого обладнання, визначених нормативними документами для транспортних засобів (у т.ч. спеціалізованих), Dräger PSS 4000 не є частиною конструкції транспортного засобу чи його систем, не є витратним матеріалом для транспортного засобу, не є функціональним додатковим обладнанням для роботи транспортного засобу, а є окремим обладнанням, що використовується пожежними-рятувальниками у складі засобів індивідуального захисту.
Таким чином , враховуючи все вище зазначене , дихальні апарати на стисненому повітрі Dräger PSS 4000 будучи засобом індивідуального захисту відносяться до індивідуального обладнанням пожежника-рятувальника і не відносяться до груп товарів які обкладаються податком на додану вартість за нульовою ставкою зазначених у Постанові КМУ від 02.03.2022 Nº178.
Враховуючи вищенаведене замовником не обґрунтовано необхідність у відміні торгів та відповідно не наведено законних підстав на таке відхилення тим самим порушивши вимоги п. 50 Особливостей.
Дата опублікування:
08.12.2025 17:20