-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
79810000-5 Друкарські послуги. Послуги з розміщення та друку даних про вартість наданих мешканцям м. Запоріжжя послуг з водопостачання та водовідведення на бланках "Рахунків на оплату житлово-комунальних послуг", розміщення та друк інформації щодо послуг у сфері енергетики та комунальних послуг по постанові НКРЕКП від 30.03.2017р. № 464.
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 14 днів назад
1 520 477.85
UAH без ПДВ
Період оскарження:
11.11.2025 10:37 - 16.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
на дії замовника ( щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей)
Номер:
e893294ba9de4a6dad4960f7af58fb4c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-11-002462-a.b1
Назва:
на дії замовника ( щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей)
Скарга:
Скаржник оскаржує – по-перше, визначення переможцем ТОВ «АДВ ПРІНТ» за наявності невідповідностей технічній специфікації. По-друге, неправомірне відхилення пропозиції Скаржника з підстав, що не мають безпосереднього зв’язку з предметом закупівлі та є непропорційними
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_АМКУ_ДРУК_АДВ-ГРУП-Водоканал.pdf 28.11.2025 18:55
- 14.11.2025 ТД 79810000-5 Послуги з друку рахунків зі змінами (1).doc 28.11.2025 18:55
- 32.2. Технічні характеристики паперу.pdf 28.11.2025 18:56
- 32.1. Документація Папір (Protc)_.pdf 28.11.2025 18:56
- Протокол від 26.11.2025 УО про визначення переможця та намір укласти договір (ТОВ АДВ ПРІНТ).pdf 28.11.2025 18:56
- Протокол УО від 24.11.2025 про відхилення (ТОВ ДРУК АДВ-ГРУП).pdf 28.11.2025 18:56
- sign.p7s 28.11.2025 18:56
- рішення від 02.12.2025 № 17770.pdf 02.12.2025 16:33
- Пояснення до АМКУ на скаргу (бланк 2025).docx 04.12.2025 16:20
- Пояснення до АМКУ на скаргу (бланк 2025) СКАН.pdf 04.12.2025 16:20
- 32.2. Технічні характеристики паперу (1).pdf 04.12.2025 16:20
- 32.1. Документація Папір (Protc)_.pdf 04.12.2025 16:20
- 31. Технічні та якісні характеристики.pdf 04.12.2025 16:20
- Пояснення до АМКУ на скаргу (бланк 2025).docx 04.12.2025 16:22
- 32.1. Документація Папір (Protc)_.pdf 04.12.2025 16:22
- Пояснення до АМКУ на скаргу (бланк 2025) СКАН.pdf 04.12.2025 16:22
- 31. Технічні та якісні характеристики.pdf 04.12.2025 16:22
- 32.2. Технічні характеристики паперу (1).pdf 04.12.2025 16:22
- 09.12.2025 Пояснення на доповнення до скарги до АМКУ.pdf 09.12.2025 11:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.11.2025 18:59
Дата розгляду скарги:
12.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.12.2025 16:33
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f602369076a84539b87c65c3736aea8c
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне визначення переможцем ТОВ «АДВ ПРІНТ» за наявності невідповідностей технічній специфікації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Доводи скаржника по-перше, визначення переможцем ТОВ «АДВ ПРІНТ» за наявності невідповідностей технічній специфікації:
Комунальне підприємство «Водоканал» (надалі- Замовник) в електронній системі закупівель «Рrozorro» оприлюднило закупівлю № UA-2025-11-11-002462-a. Предмет закупівлі – ДК 021:2015: 79810000-5 79810000-5 Друкарські послуги. Послуги з розміщення та друку даних про вартість наданих мешканцям м. Запоріжжя послуг з водопостачання та водовідведення на бланках "Рахунків на оплату житлово-комунальних послуг", розміщення та друк інформації щодо послуг у сфері енергетики та комунальних послуг по постанові НКРЕКП від 30.03.2017р. № 464 (надалі- Закупівля).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДРУК АДВ-ГРУП», як учасник процедури закупівлі, згідно вимог тендерної документації, затвердженої рішенням Уповноваженої особи Замовника від 14.11.2025 року (далі- Документація) та діючого законодавства, у встановлені законом терміни, було подано тендерну пропозицію.
Аукціон відбувся 19.11.2025.
26.11.2025 о 14:19 замовником оприлюднено Протокол від 26.11.2025 УО про визначення переможця та намір укласти договір (ТОВ АДВ ПРІНТ).pdf з ТОВ «АДВ ПРІНТ».
З рішенням Замовника про визначення пропозиції ТОВ «АДВ ПРІНТ» переможцем тендеру, про визначення переможця та намір укласти договір про закупівлю із ТОВ «АДВ ПРІНТ» не погоджуємося, вважаємо їх протиправними, дискримінаційними, прийнятими з грубими порушеннями норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель з наступних підстав.
За результатами аналізу документів, поданих учасником ТОВ «АДВ ПРІНТ», встановлено невідповідність пропозиції вимогам технічного завдання (Додаток 3 до тендерної документації) Замовника в частині підтвердження технічних характеристик паперу, на якому здійснюється друк рахунків.
Учасник, пропозиція якого оскаржується – ТОВ «АДВ ПРІНТ».
Фактичні обставини –
1. Технічні вимоги до паперу для друку, встановлені Замовником – формат А4; товщина – не менше 108 мкм (ISO 534); вологість – не вище 4,0 % (ISO 287); шорсткість (гладкість) Bendtsen TS – 125 мл/хв (ISO 8791); жорсткість MD – мінімум >110 mN (ISO 2493); білизна (CIE) – не менш як 165 % (ISO 11475); щільність – 80 г/м² (ISO 536); яскравість – не менше 101 % (ISO 2470); непрозорість – не менше 94,0 % (ISO 2471).
2. У складі пропозиції ТОВ «АДВ ПРІНТ» подано паспорт/сертифікат якості паперу (файли 32.2. Технічні характеристики паперу.pdf) – даний документ взагалі виданий іншому замовнику, а саме Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту «Запоріжелектротранс» Номер оголошення: UA-2025-02-05-008115-a Предмет закупівлі: Код за ДК 021:2015 – 3498 (34980000-0) Транспортні квитки (разові та місячні проїзні квитки)
та файл 32.1. Документація Папір (Protc)_.pdf (скрін з файлу про технічні характеристики паперу)
Відповідно дані файли мають розбіжності, а саме
Параметр Паспорт/сертифікат якості паперу
(файл 32.2. Технічні характеристики паперу.pdf) Специфікація Double A Premium(Файл 32.1 Документація Папір (Protc)_.pdf Висновок
Щільність 80 ± 3 г/м² 80 г/м² не відповідає
Товщина 108 ± 2 мікрон 103-110 нанометр не відповідає (може бути і нижче 106 мікрон)
Вміст вологи 3,0 – 4,0 % 3,0 – 4,0 % відповідає
Шорсткість (Bendsen)
TS ml/min
125 мл/хв 50 – 125 мл/хв жорстке невідповідність (значення 50–125 не відповідають вимозі
Жорсткість MD > 110 mN > 110 mN відповідає
C.I.E. Білизна ≥ 165 % 165-175 відповідає
Непрозорість > 94 % > 94 % відповідає
Яскравість 104 ± 3 101 -104 відповідає
Так як є розбіжності в вище зазначених документах то це призводить і до розбіжностей в технічних характеристиках, які зазначені Замовником і технічними характеристиками. які пропонує Переможець, а саме :
Параметр Вимога технічної документації Замовника Показник переможця Висновок
Щільність 80 г/м² 80 ± 3 г/м² не відповідає (допустима зміна — «плюс-мінус» не передбачена ТД)
Товщина не менше 108 мікрон 108 ± 2 мікрон не відповідає (фактично може бути 106 мікрон)
Вміст вологи не вище 4,0 % 3,0 – 4,0 % верхнє значення дорівнює максимальній межі → не гарантує «не вище»
Шорсткість (Bendsen) 125 мл/хв 50– 125 мл/хв жорстке невідповідність (значення 50–125 не відповідають вимозі)
Жорсткість MD > 110 mN > 110 mN відповідає
C.I.E. Білизна не менше 165 % ≥ 165 % відповідає
Непрозорість не менше 94 % ≥ 94 % відповідає
Яскравість не менше 101 % 104 ± 3 % може бути 101, але може бути і 101–, діапазон не підтверджує сталість
Додатково – один із поданих файлів як «підтвердження» стосується іншої закупівлі іншого Замовника, що не може підтверджувати відповідність у цій процедурі.
Висновок – наведені дані свідчать про відсутність документального підтвердження відповідності паперу, запропонованого ТОВ «АДВ ПРІНТ», вимогам технічного завдання. Пропозиція учасника підлягає відхиленню.
Отже наявні правові підстави для відхилення пропозиції – Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації. Практика Колегії АМКУ підтверджує можливість відхилення пропозиції у разі, коли нижня межа допуску за показниками виходить за мінімальні вимоги замовника.
У подібних справах рішення АМКУ були однозначними зокрема:№ 6427-р/пк-пз від 22.05.2024, № 9780-р/пк-пз від 14.08.2024, № 14315-р/пк-пз від 30.10.2024, № 6798-р/пк-пз від 17.11.2022 (№ 15155-р/пк-пз від 21.09.2023 у справі UA-2023-08-23-011784-a), Колегія вказувала, що неподання належних документів щодо характеристик товару переможцем є підставою для задоволення скарги та скасування рішень замовника.
Замовник цього не зробив, чим порушив вимоги законодавства та спотворив результати закупівлі, відповідно порушені права та інтереси Скаржника.
Через протиправне відхилення пропозиції ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» та одночасне незаконне визначення переможцем учасника з невідповідним товаром, Скаржник був позбавлений права на перемогу в закупівлі та укладення договору.
Що призвело до порушення принципів статті 5 Закону – невідхилення пропозиції, що не відповідає технічній специфікації, порушує принципи об’єктивності та неупередженості оцінки, а також рівного ставлення до учасників, адже створює нерівні умови конкуренції для учасників, які належно підтвердили відповідність параметрам.
Комунальне підприємство «Водоканал» (надалі- Замовник) в електронній системі закупівель «Рrozorro» оприлюднило закупівлю № UA-2025-11-11-002462-a. Предмет закупівлі – ДК 021:2015: 79810000-5 79810000-5 Друкарські послуги. Послуги з розміщення та друку даних про вартість наданих мешканцям м. Запоріжжя послуг з водопостачання та водовідведення на бланках "Рахунків на оплату житлово-комунальних послуг", розміщення та друк інформації щодо послуг у сфері енергетики та комунальних послуг по постанові НКРЕКП від 30.03.2017р. № 464 (надалі- Закупівля).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДРУК АДВ-ГРУП», як учасник процедури закупівлі, згідно вимог тендерної документації, затвердженої рішенням Уповноваженої особи Замовника від 14.11.2025 року (далі- Документація) та діючого законодавства, у встановлені законом терміни, було подано тендерну пропозицію.
Аукціон відбувся 19.11.2025.
26.11.2025 о 14:19 замовником оприлюднено Протокол від 26.11.2025 УО про визначення переможця та намір укласти договір (ТОВ АДВ ПРІНТ).pdf з ТОВ «АДВ ПРІНТ».
З рішенням Замовника про визначення пропозиції ТОВ «АДВ ПРІНТ» переможцем тендеру, про визначення переможця та намір укласти договір про закупівлю із ТОВ «АДВ ПРІНТ» не погоджуємося, вважаємо їх протиправними, дискримінаційними, прийнятими з грубими порушеннями норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель з наступних підстав.
За результатами аналізу документів, поданих учасником ТОВ «АДВ ПРІНТ», встановлено невідповідність пропозиції вимогам технічного завдання (Додаток 3 до тендерної документації) Замовника в частині підтвердження технічних характеристик паперу, на якому здійснюється друк рахунків.
Учасник, пропозиція якого оскаржується – ТОВ «АДВ ПРІНТ».
Фактичні обставини –
1. Технічні вимоги до паперу для друку, встановлені Замовником – формат А4; товщина – не менше 108 мкм (ISO 534); вологість – не вище 4,0 % (ISO 287); шорсткість (гладкість) Bendtsen TS – 125 мл/хв (ISO 8791); жорсткість MD – мінімум >110 mN (ISO 2493); білизна (CIE) – не менш як 165 % (ISO 11475); щільність – 80 г/м² (ISO 536); яскравість – не менше 101 % (ISO 2470); непрозорість – не менше 94,0 % (ISO 2471).
2. У складі пропозиції ТОВ «АДВ ПРІНТ» подано паспорт/сертифікат якості паперу (файли 32.2. Технічні характеристики паперу.pdf) – даний документ взагалі виданий іншому замовнику, а саме Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту «Запоріжелектротранс» Номер оголошення: UA-2025-02-05-008115-a Предмет закупівлі: Код за ДК 021:2015 – 3498 (34980000-0) Транспортні квитки (разові та місячні проїзні квитки)
та файл 32.1. Документація Папір (Protc)_.pdf (скрін з файлу про технічні характеристики паперу)
Відповідно дані файли мають розбіжності, а саме
Параметр Паспорт/сертифікат якості паперу
(файл 32.2. Технічні характеристики паперу.pdf) Специфікація Double A Premium(Файл 32.1 Документація Папір (Protc)_.pdf Висновок
Щільність 80 ± 3 г/м² 80 г/м² не відповідає
Товщина 108 ± 2 мікрон 103-110 нанометр не відповідає (може бути і нижче 106 мікрон)
Вміст вологи 3,0 – 4,0 % 3,0 – 4,0 % відповідає
Шорсткість (Bendsen)
TS ml/min
125 мл/хв 50 – 125 мл/хв жорстке невідповідність (значення 50–125 не відповідають вимозі
Жорсткість MD > 110 mN > 110 mN відповідає
C.I.E. Білизна ≥ 165 % 165-175 відповідає
Непрозорість > 94 % > 94 % відповідає
Яскравість 104 ± 3 101 -104 відповідає
Так як є розбіжності в вище зазначених документах то це призводить і до розбіжностей в технічних характеристиках, які зазначені Замовником і технічними характеристиками. які пропонує Переможець, а саме :
Параметр Вимога технічної документації Замовника Показник переможця Висновок
Щільність 80 г/м² 80 ± 3 г/м² не відповідає (допустима зміна — «плюс-мінус» не передбачена ТД)
Товщина не менше 108 мікрон 108 ± 2 мікрон не відповідає (фактично може бути 106 мікрон)
Вміст вологи не вище 4,0 % 3,0 – 4,0 % верхнє значення дорівнює максимальній межі → не гарантує «не вище»
Шорсткість (Bendsen) 125 мл/хв 50– 125 мл/хв жорстке невідповідність (значення 50–125 не відповідають вимозі)
Жорсткість MD > 110 mN > 110 mN відповідає
C.I.E. Білизна не менше 165 % ≥ 165 % відповідає
Непрозорість не менше 94 % ≥ 94 % відповідає
Яскравість не менше 101 % 104 ± 3 % може бути 101, але може бути і 101–, діапазон не підтверджує сталість
Додатково – один із поданих файлів як «підтвердження» стосується іншої закупівлі іншого Замовника, що не може підтверджувати відповідність у цій процедурі.
Висновок – наведені дані свідчать про відсутність документального підтвердження відповідності паперу, запропонованого ТОВ «АДВ ПРІНТ», вимогам технічного завдання. Пропозиція учасника підлягає відхиленню.
Отже наявні правові підстави для відхилення пропозиції – Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації. Практика Колегії АМКУ підтверджує можливість відхилення пропозиції у разі, коли нижня межа допуску за показниками виходить за мінімальні вимоги замовника.
У подібних справах рішення АМКУ були однозначними зокрема:№ 6427-р/пк-пз від 22.05.2024, № 9780-р/пк-пз від 14.08.2024, № 14315-р/пк-пз від 30.10.2024, № 6798-р/пк-пз від 17.11.2022 (№ 15155-р/пк-пз від 21.09.2023 у справі UA-2023-08-23-011784-a), Колегія вказувала, що неподання належних документів щодо характеристик товару переможцем є підставою для задоволення скарги та скасування рішень замовника.
Замовник цього не зробив, чим порушив вимоги законодавства та спотворив результати закупівлі, відповідно порушені права та інтереси Скаржника.
Через протиправне відхилення пропозиції ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» та одночасне незаконне визначення переможцем учасника з невідповідним товаром, Скаржник був позбавлений права на перемогу в закупівлі та укладення договору.
Що призвело до порушення принципів статті 5 Закону – невідхилення пропозиції, що не відповідає технічній специфікації, порушує принципи об’єктивності та неупередженості оцінки, а також рівного ставлення до учасників, адже створює нерівні умови конкуренції для учасників, які належно підтвердили відповідність параметрам.
×
-
Назва доказу:
Протокол від 26.11.2025 УО про визначення переможця та намір укласти договір (ТОВ АДВ ПРІНТ)
-
Повʼязаний документ:
Протокол від 26.11.2025 УО про визначення переможця та намір укласти договір (ТОВ АДВ ПРІНТ).pdf
-
-
Назва доказу:
14.11.2025 ТД 79810000-5 Послуги з друку рахунків зі змінами (1)
-
Повʼязаний документ:
14.11.2025 ТД 79810000-5 Послуги з друку рахунків зі змінами (1).doc
-
-
Назва доказу:
32.2. Технічні характеристики паперу
-
Повʼязаний документ:
32.2. Технічні характеристики паперу.pdf
-
-
Назва доказу:
32.1. Документація Папір (Protc)_
-
Повʼязаний документ:
32.1. Документація Папір (Protc)_.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Прийняти цю скаргу до розгляду у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі». 2. Встановити порушення Замовником вимог законодавства у сфері публічних закупівель у частині невиконання обов’язку відхилити пропозицію, що не відповідає технічній специфікації, та у частині безпідставного відхилення пропозиції Скаржника з підстав, не пов’язаних із предметом закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «АДВ ПРІНТ» у процедурі UA-2025-11-11-002462-a.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
2f9c21a89af246a6be112476ddb4e149
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення пропозиції ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Доводи скаржника щодо неправомірного відхилення пропозиції Скаржника з підстав, що не мають безпосереднього зв’язку з предметом закупівлі та є непропорційними.
Скаржник приймав участь у Закупівлі та подав тендерну пропозицію у відповідності до вимог Замовника.
24.11.2025 року Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» (Протокол від 24.11.2025, файл Протокол УО від 24.11.2025 про відхилення (ТОВ ДРУК АДВ-ГРУП)), посилаючись на нібито неусунення невідповідностей протягом 24 годин копій сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015 «на представника паперу».
Нерелевантність вимоги до предмета закупівлі – Технічним завданням визначальним є відповідність паперу низці функціональних показників. Наявність або відсутність сертифікатів ISO у «представника паперу» не впливає на фізико-технічні властивості паперу та здатність учасника надати послуги друку у визначених обсягах і якості. Такі документи не є критичними для виконання предмета закупівлі та не підтверджують технічні параметри паперу.
Вимога щодо третьої особи – «Представник паперу» є третьою особою стосовно учасника та Замовника. Покладення на учасника обов’язку надавати сертифікати відповідності саме на третю особу не пов’язане із предметом закупівлі та виходить за межі розумної необхідності. Це суперечить принципам пропорційності та недискримінації, оскільки створює зайві бар’єри участі без доведеної потреби для досягнення мети закупівлі.
Співвідношення із пунктом 43 Особливостей – Навіть за наявності в тендерній документації такої вимоги, невиконання її у 24-годинний строк не може бути підставою для відхилення, якщо вимога сама по собі є нерелевантною предмету закупівлі та не підтверджує жодної технічної характеристики об’єкта закупівлі. У межах статті 5 Закону Замовник зобов’язаний формувати вимоги, що є необхідними та достатніми для оцінки спроможності учасника виконати предмет закупівлі. Сертифікати ISO на третю особу таким критеріям не відповідають.
Узгодженість учасника з технічними вимогами – Скаржник підписав та погодився з технічними вимогами до предмета закупівлі й підтвердив готовність забезпечити друк з використанням паперу, що відповідає встановленим параметрам. Відсутність сертифікатів ISO на «представника паперу» не свідчить про неможливість виконання договору й не може нівелювати належним чином підтверджену відповідність предмету закупівлі.
Узагальнена практика органу оскарження за 2023–2024 роки містить рішення, якими вимоги про надання сертифікатів ISO, що не стосуються безпосередньо предмета закупівлі (як-от сертифікати на третіх осіб – «представників паперу»), визнавалися надмірними/дискримінаційними. Зокрема, у справах, що завершилися рішеннями № 12341-р/пк-пз (UA-2023-07-26-011748-a), № 14281-р/пк-пз (UA-2023-08-15-006270-a), № 14289-р/пк-пз (UA-2023-08-22-009714-a) Колегія наголошувала
на необхідності зв’язку вимоги із предметом закупівлі та недопустимості покладення документальних обтяжень на третіх осіб без належного обґрунтування.
Скаржник вважає відхилення своєї пропозиції незаконним, адже Замовник порушив принципи недискримінації учасників, рівного ставлення до них та об’єктивної й неупередженої оцінки, закріплені у частині 1 статті 5 Закону , норми Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178, підлягають застосуванню з дотриманням зазначених принципів і не можуть виправдовувати вимоги, що не мають безпосереднього зв’язку з предметом закупівлі або створюють для окремих учасників необґрунтовані переваги/обтяження (п. 28 у системному зв’язку з пп. 41, 43, 44). Такий підхід відповідає також частині 1 статті 18 Директиви 2014/24/ЄС, яка встановлює принципи рівного ставлення, недискримінації та пропорційності.
Скаржник приймав участь у Закупівлі та подав тендерну пропозицію у відповідності до вимог Замовника.
24.11.2025 року Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» (Протокол від 24.11.2025, файл Протокол УО від 24.11.2025 про відхилення (ТОВ ДРУК АДВ-ГРУП)), посилаючись на нібито неусунення невідповідностей протягом 24 годин копій сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015 «на представника паперу».
Нерелевантність вимоги до предмета закупівлі – Технічним завданням визначальним є відповідність паперу низці функціональних показників. Наявність або відсутність сертифікатів ISO у «представника паперу» не впливає на фізико-технічні властивості паперу та здатність учасника надати послуги друку у визначених обсягах і якості. Такі документи не є критичними для виконання предмета закупівлі та не підтверджують технічні параметри паперу.
Вимога щодо третьої особи – «Представник паперу» є третьою особою стосовно учасника та Замовника. Покладення на учасника обов’язку надавати сертифікати відповідності саме на третю особу не пов’язане із предметом закупівлі та виходить за межі розумної необхідності. Це суперечить принципам пропорційності та недискримінації, оскільки створює зайві бар’єри участі без доведеної потреби для досягнення мети закупівлі.
Співвідношення із пунктом 43 Особливостей – Навіть за наявності в тендерній документації такої вимоги, невиконання її у 24-годинний строк не може бути підставою для відхилення, якщо вимога сама по собі є нерелевантною предмету закупівлі та не підтверджує жодної технічної характеристики об’єкта закупівлі. У межах статті 5 Закону Замовник зобов’язаний формувати вимоги, що є необхідними та достатніми для оцінки спроможності учасника виконати предмет закупівлі. Сертифікати ISO на третю особу таким критеріям не відповідають.
Узгодженість учасника з технічними вимогами – Скаржник підписав та погодився з технічними вимогами до предмета закупівлі й підтвердив готовність забезпечити друк з використанням паперу, що відповідає встановленим параметрам. Відсутність сертифікатів ISO на «представника паперу» не свідчить про неможливість виконання договору й не може нівелювати належним чином підтверджену відповідність предмету закупівлі.
Узагальнена практика органу оскарження за 2023–2024 роки містить рішення, якими вимоги про надання сертифікатів ISO, що не стосуються безпосередньо предмета закупівлі (як-от сертифікати на третіх осіб – «представників паперу»), визнавалися надмірними/дискримінаційними. Зокрема, у справах, що завершилися рішеннями № 12341-р/пк-пз (UA-2023-07-26-011748-a), № 14281-р/пк-пз (UA-2023-08-15-006270-a), № 14289-р/пк-пз (UA-2023-08-22-009714-a) Колегія наголошувала
на необхідності зв’язку вимоги із предметом закупівлі та недопустимості покладення документальних обтяжень на третіх осіб без належного обґрунтування.
Скаржник вважає відхилення своєї пропозиції незаконним, адже Замовник порушив принципи недискримінації учасників, рівного ставлення до них та об’єктивної й неупередженої оцінки, закріплені у частині 1 статті 5 Закону , норми Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178, підлягають застосуванню з дотриманням зазначених принципів і не можуть виправдовувати вимоги, що не мають безпосереднього зв’язку з предметом закупівлі або створюють для окремих учасників необґрунтовані переваги/обтяження (п. 28 у системному зв’язку з пп. 41, 43, 44). Такий підхід відповідає також частині 1 статті 18 Директиви 2014/24/ЄС, яка встановлює принципи рівного ставлення, недискримінації та пропорційності.
×
-
Назва доказу:
14.11.2025 ТД 79810000-5 Послуги з друку рахунків зі змінами (1)
-
Повʼязаний документ:
14.11.2025 ТД 79810000-5 Послуги з друку рахунків зі змінами (1).doc
-
-
Назва доказу:
Протокол УО від 24.11.2025 про відхилення (ТОВ ДРУК АДВ-ГРУП)
-
Повʼязаний документ:
Протокол УО від 24.11.2025 про відхилення (ТОВ ДРУК АДВ-ГРУП).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника та повторно розглянути тендерну пропозицію ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» із урахуванням висновків органу оскарження. 5. За неможливості усунення порушень – зобов’язати Замовника відмінити процедуру закупівлі відповідно до законодавства.
Запити Органу оскарження
Номер:
5ad87cde113e4349b60e6d0f9e5cca9c
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ на доповнення до скарги від 16.01.2025р. за №UA-2025-11-11-002462-a.b1, подану 05.12.2025р. ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП»
Текст запиту:
Уповноваженою особою КП «Водоканал» (далі по тексту – Замовник) було уважно розглянуто доповнення до скарги від 16.01.2025р. за №UA-2025-11-11-002462-a.b1, подану 05.12.2025р. ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» (надалі – Скаржник) щодо участі у відкритих торгах за предметом закупівлі «78910000-5 Друкарські послуги. Послуги з розміщення та друку даних про вартість наданих мешканцям м. Запоріжжя послуг з водопостачання та водовідведення на бланках «Рахунків на оплату житлово-комунальних послуг», розміщення та друк інформації щодо послуг у сфері енергетики та комунальних послуг по постанові НКРЕКП від 30.03.2017р. №464», номер закупівлі UA-2025-11-11-002462-a, стосовно виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
За поданим доповненням до скарги Скаржника, пояснюємо наступне.
І. Щодо «обов’язковості» технічних характеристик у Додатку 3 ТД
Додаток 3 ТД містить технічні вимоги до предмета закупівлі, а Розділ VII ТД визначає перелік документів, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності. Замовник не встановлював вимог щодо подання окремих інформаційних матеріалів із зазначенням кожного параметра паперу.
Підпункт 3 пункту 5 розділу VII ТД визначає лише:
• паспорт/сертифікат якості паперу,
• або посилання на сайт виробника з зазначенням параметрів за ISO.
ТОВ «АДВ ПРІНТ» надало паспорт якості та сертифікати, які містять усі передбачені ISO-показники. Отже, вимоги ТД учасником виконані та документи підтверджують технічні вимоги ТД.
2. Щодо твердження Скаржника про нібито «невідповідність» шорсткості (Bendsen)
Показник шорсткості визначається методом ISO 8791, який передбачає технологічний допуск та варіативність вимірювань.
Провідні виробники паперу, включаючи міжнародні бренди, зазначають не фіксоване значення, а діапазон або типове значення, що відображає нормальне відхилення методу.
Наданий переможцем діапазон 50–125 мл/хв включає встановлене Замовником значення 125 мл/хв, що підтверджує можливість поставки паперу з необхідною характеристикою.
ТД не містила вимоги подати «точне значення без допуску» та не забороняла підтвердження параметрів діапазоном.
У Замовника відсутня інформація, що запропонований учасником торгів ТОВ «АДВ ПРІНТ» не може відповідати 125 мл/хв.
3. Щодо тверджень про «помилку в одиницях виміру»
Фактичний показник товщини паперу у наданому паспорті — 108 мкм (типове значення за ISO 534), що повністю відповідає вимозі «не менше 108 мкм». Допуск ±2 мкм походить від методики лабораторного вимірювання ISO 534 і не свідчить про поставку паперу товщиною 106 мкм.
4. Щодо твердження про «невідповідність щільності»
Позначення «80 ± 3 г/м²» у паспорті виробника відображає нормативний допуск ISO і використовується усіма виробниками офісного паперу. Типовий показник щільності - 80 г/м², що відповідає ТД.
5. Щодо до обов’язоку Замовника відхилити пропозицію
Відповідно до 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі- Особливості) Замовник відхиляє тендерну пропозицію, в передбачених ними випадках, із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель. Скаржник не усунув невідповідності протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, тому відповідно ч.5.п.1, ст.31 Закону та ч.4.пп1, п.44 Особливостям Замовник відхилів тендерну пропозицію Скаржника.
Переможцем надані документи в повному обсязі відповідно до вимог тендерної документації, тому у Замовника відсутні законні підстави для відхилення його пропозиції.
Керуючись ст.ст.5,18,22 Закону України «Про публічні закупівлі», п.44,55,66,67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, вважаємо скаргу та доповнення до неї ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» безпідставною та такою, що не підлягає задоволенню, та
ПРОШУ:
прийняти рішення про відмову у задоволенні скарги ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» від 28.11.2025, номер скарги, присвоєний в електронній системі закупівель під час її подання UA-2025-11-11-002462-a.b1.
Дата опублікування:
09.12.2025 11:02
Номер:
dc1615d79e63479bb477c9711ba57fe1
Тема запиту:
ІІ. Щодо розділу скарги «Доводи скаржника щодо неправомірного відхилення пропозиції Скаржника з підстав, що не мають безпосереднього зв’язку з предметом закупівлі та є непропорційними»
Текст запиту:
Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У відповідності до пункту 1 Загальних положень тендерної документації - Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі з урахуванням Особливостей.
Підпунктами 3,4,5 пункту 5 розділу VII ТД «Інші вимоги» передбачено надання:
3) сертифікати (паспорти) якості на папір або посилання на офіційний сайт виробника де зазначені характеристики паперу відповідно до вимог ISO 534, ISO 287, ISO 8791, ISO 2493, ISO 11475, ISO 536, ISO 2470, ISO 2471;
4) Копію чинного сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT), виданого на виробника та представника паперу.
5) Копію чинного сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), виданого на виробника та представника паперу.
ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT); 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT) прийняті методом підтвердження за наказом Державного підприємства «Науково-дослідний інститут метрології вимірювальних і управляючих систем» від 21.12.2015р №203 та 31.12.2015 № 221. Ці стандарти установлюють вимоги до системи управління якістю та екологічністю, якщо організація:
повинна показати свою здатність постійно надавати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги;
зорієнтована на підвищення задоволеності замовника завдяки результативному застосуванню системи, зокрема процесів поліпшування системи та забезпечення відповідності вимогам замовника й застосовним законодавчим і регламентувальним вимогам.
прагне досягти запланованих результатів своєї системи екологічного управління, які будуть корисними для довкілля, для самої організації та зацікавлених сторін.
Усі умови цих стандартів є загальними та призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає.
Згідно пункту 1 Розділу ІІ Тендерної документації Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Жодних питань, вимог та звернень у передбачений законодавством період до електронної системи не надходило.
Порядок оскарження процедури закупівлі регламентується ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі». Скарги щодо умов тендерної документації може подаватися з моменту оголошення закупівлі та поки триває період оскарження, але не пізніше, ніж за 3 дні до кінцевої дати подання пропозицій.
Учасник ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» не подавав скарг до органу оскарження на умови тендерної документації.
22 листопада 2025 в процесі перевірки тендерної пропозиції учасника виявлені наступні невідповідності: Зауваження до документів Учасника у складі тендерної пропозиції: 1.Згідно пункту 1 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Учасник надає тендерною пропозицією за формою, наведеною у Додатку 1. Учасник надав Додаток 1, не за формою Замовника, а саме: не зазначив повну назву Учасника. 2. Згідно Додатку 5 до тендерної документації Учасник надає: - довідку у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про виконання не менше двох аналогічних*, раніше укладених договорів із зазначенням: -предмету договору, -номеру договору, -обсягу договору, -назви контрагента, -працівника контрагента, який відповідав за виконання договору, його контактного телефону та електронної пошти. * Під аналогічними договорами слід розуміти виконані договори на надання друкарських послуг або з послуг з розміщення та друку інформації. До довідки надаються копії договорів з усіма додатками, які є невід’ємними частинами, а також копії актів наданих послуг, які містять інформацію про обсяг надрукованої продукції – не менше 160 000 одиниць в межах хоча б одного календарного місяця або в межах одного замовлення (допускається надання актів не на весь обсяг закупівлі по аналогічному договору), які підтверджують факт надання послуг. Учасник надав довідку не за вимогою Замовника, а саме: не зазначив обсяг договору та працівника контрагента, який відповідав за виконання договору, його контактного телефону та електронної пошти. 2. Згідно пункту 2, Додаток 2 до тендерної документації «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям вимагається : підпункт 1. - Надається довідка у довільній формі з переліком обладнання для друку, пакувального обладнання та спеціалізованого програмного забезпечення із зазначенням технічних характеристик обладнання, що підтвердить можливість виконання друку та пакування рахунків згідно вимог Замовника та скановані документи на право власності/користування обладнанням, програмним забезпеченням (інвентарні картки та/або оборотно-сальдові відомості та/або договір оренди обладнання з терміном дії не менше ніж до 31.12.2026 р.), також в довідці зазначається інформація про обов’язкову наявність альтернативного джерела живлення, достатнього для надання послуг в повному обсязі у разі відключення основних джерел електроживлення (вказати технічні характеристики джерела). Учасник надав довідку, в якій відсутнє пакувальне обладнання та відсутні технічні характеристики на обладнання. підпункт 3 - Надається довідка у довільній формі, яка має інформацію про наявність в учасника офісного приміщення та/або приміщення складу, з наданням копій підтверджуючих документів (договір на право власності та/або договір на право користування (оренди) терміном дії не менше ніж до 31.12.2026 р.). Учасником надано Договір оренди приміщення 11-5 від 03.11.2024 р але відсутній Додаток до Договору та Акт приймання передачі приміщення, що є невід’ємною частино Договору і мають юридичну силу. 3. Згідно пункту 3, Додаток 2 до тендерної документації «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям вимагається : - довідку у довільній формі про наявність працівників, які будуть залучені до виконання договору з обов’язковим зазначенням про наявність технолога з фаховою (поліграфічною) вищою освітою, що підтверджується наданням копії диплома. У довідці зазначаються ПІБ працівників, посади (або функції згідно з договором), стаж роботи, освіта. До довідки також надаються копії документів, що підтверджують наявність правовідносин з учасником (копії трудових книжок або наказів про прийняття на роботу або копії цивільно-правових договорів) на всіх осіб, зазначених у довідці. Учасник надав довідку щодо працівників, але не
надав документів, що підтверджують наявність правовідносин з учасником, а саме: з Варваріной Г.М., яка зазначена у довідці працівників. 4. Згідно пункту 5 Розділу VII Інші вимоги Учасник в складі пропозиції надає: 1) витяг з Державного реєстру санкцій (https://drs.nsdc.gov.ua/), сформований на дату не раніше дати подання учасником тендерної пропозиції, згідно якого до учасника не знайдено санаційних дій в Державному реєстрі санкцій. Учасником наданий витяг від 15.11.2025 року, дата подання Учасником тендерної пропозиції від 17.11.2025 року. 5. Згідно підпунктами 3-6 пункту 5 Розділу "Інші вимоги" тендерної документації передбачене надання наступних документів: 3) сертифікати (паспорти) якості на папір або посилання на офіційний сайт виробника де зазначені характеристики паперу відповідно до вимог ISO 534, ISO 287, ISO 8791, ISO 2493, ISO 11475, ISO 536, ISO 2470, ISO 2471; 4) Копію чинного сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT), виданого на виробника та представника паперу. 5) Копію чинного сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), виданого на виробника та представника паперу; 6) Документ, що підтверджує статус Учасника як офіційного представника (дилера, дистриб’ютора та інше) виробника паперу, або дочірньої компанії виробника, або його офіційного представника в Україні (офіційний/представницький/дилерський лист від виробника, або представника виробника, або дочірньої компанії виробника). Учасником на виконання зазначених вимог надані наступні документи, відповідно: Наданий Учасником сертифікат якості на папір від виробника SYLVAMO Corporation, Nymolla Mill. Учасник надав сертифікат ISO 9001:2015 та Сертифікат ISO 9001:2015, виданий компанії виробника Stora Enso Paper Oy, строк дії сертифікатів до 30 червня 2025 р., тобто вказані сертифікати вважаються не дійсними. Учасник надав лист-підтвердження статусу офіційного представника дистриб'ютора паперу, згідно якого ТОВ "ТД Беріл" є представником компанії SYLVAMO Corporation, Nymolla Mill, який зазначений у сертифікаті якості на папір. Сертифікати за характеристиками паперу ZOOM Image (виробник SYLVAMO Corporation, Nymolla Mill) не може посилатися на сертифікат відповідності ISO 9001:2015 та Сертифікат ISO 9001:2015, які виданні на компанію виробника Stora Enso Paper Oy.
ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» надано 24 години на усунення вищенаведених невіповідностей. ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» не усунув виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності (що підтверджується самим учасникам у тексті скарги) в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме:
Згідно з пп. 4-5 пункту 5 Розділу "Інші вимоги" Учасник повинен надати:
4) Копію чинного сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, ЮТ), виданого на виробника та представника паперу.
5) Копію чинного сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), виданого на виробника та представника паперу.
Учасник ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» не надав сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT) на представника паперу та сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015.
Відповідно до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Таким чином, вважаємо, що процедура закупівлі UA-2025-11-11-002462-a проведена Замовником у повній відповідності з нормами чинного законодавства України з дотриманням принципів добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та інш.
Дата опублікування:
04.12.2025 16:22
Номер:
fb4ea5a4d6b94c26ad5b08c645e09891
Тема запиту:
Доповнення до скарги
Текст запиту:
Скаржник вважає пояснення Замовника необґрунтованими та такими, що суперечать вимогам тендерної документації та законодавства.
1. не спростовують встановлених фактів невідповідності товару, поданого переможцем, технічним вимогам тендерної документації;
2. містять технічні неточності, внутрішні суперечності та неправильне тлумачення положень тендерної документації;
3. суперечать принципам статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 44 Особливостей №1178.
1. Щодо твердження Замовника, що Додаток 3 містить «інформативні» технічні характеристики паперу.
Замовник стверджує, що технічні характеристики паперу в Додатку 3 є лише інформативними і не потребують документального підтвердження. Проте це прямо суперечить вимогам розділу VII «Інші вимоги», підпункт 3 пункту 5, яким передбачено обов’язок Учасника надати:
«сертифікати (паспорти) якості на папір... де зазначені характеристики паперу відповідно до ISO 534, ISO 287, ISO 8791, ISO 2493, ISO 11475, ISO 536, ISO 2470, ISO 2471».
Таким чином, Замовник сам встановив обов’язок підтвердити технічні характеристики паперу документально. Твердження про «інформативність» суперечить власним вимогам Замовника та не відповідає статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою технічна специфікація містить обов’язкові характеристики предмета закупівлі.
2. Щодо невідповідності паперу, запропонованого переможцем.
Паспорт якості паперу, наданий переможцем, містить такі показники:
• Шорсткість (Bendsen): 50–125 мл/хв
• Товщина: 108 ± 2 мікрон
• Щільність: 80 ± 3 г/м²
При цьому Додаток 3 ТД встановлює:
• Шорсткість (Bendsen): 125 мл/хв
• Товщина: не менше 108 мікрон
• Щільність: 80 г/м²
Показник шорсткості 50–125 мл/хв **взагалі не потрапляє** у встановлений Замовником діапазон 125 мл/хв бо може становити і 50 мл/хв , що є критичною невідповідністю та відповідно до пункту 44 Особливостей №1178 вимагає обов’язкового відхилення пропозиції.
Твердження Замовника, що діапазон є «кращим», суперечить технічній специфікації. АМКУ у численній практиці встановлює: якщо показник виходить за межі діапазону, пропозиція учасника не відповідає технічним вимогам.
3. Щодо системної помилки Замовника у визначенні товщини.
Замовник порівнює мікрони та нанометри як взаємозамінні одиниці, що є технічною помилкою та не може підтверджувати відповідність товару вимогам ТД. Товщина 108 ± 2 мікрон означає можливість 106 мікрон, що не відповідає вимозі «не менше 108 мікрон».
4. Щодо щільності паперу.
Встановлена Замовником вимога — 80 г/м².
Заявлений переможцем показник — 80 ± 3 г/м², що становить діапазон 77–83 г/м² і не є підтвердженням відповідності фіксованій вимозі 80 г/м².
АМКУ послідовно зазначає, що показники, які не є ідентичними вимогам ТД, не можуть вважатися такими, що відповідають.
5. Щодо обов’язку Замовника відхиляти невідповідні пропозиції.
Пункт 44 Особливостей №1178 зобов’язує Замовника відхилити пропозицію учасника у разі невідповідності технічній специфікації. Замовник цього не зробив, попри наявні документально підтверджені розбіжності.
ВИСНОВОК:
Пояснення Замовника не спростовують встановлених Скаржником фактів та містять істотні суперечності і технічні помилки. Пропозиція переможця не відповідає вимогам Додатку 3 ТД, а рішення Замовника про визначення переможця порушує пункт 44 Особливостей №1178 та принципи статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Коментарі Суб’єкта оскарження є доповненням до основного тексту Скарги.
Дата опублікування:
05.12.2025 12:13
Номер:
0079b7be4d814cb0a8ef007a80f61d8e
Тема запиту:
І. Щодо «визначення переможцем ТОВ «АДВ ПРІНТ» за наявності невідповідностей технічній специфікації»
Текст запиту:
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктами 3-4 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості:
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Водночас для підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, зокрема відповідність національним стандартам замовники вимагають надання учасниками певних документів. Відповідно Тендерної документації (надалі - ТД) предметом закупівлі є: 79810000-5 Друкарські послуги. Послуги з розміщення та друку даних про вартість наданих мешканцям м. Запоріжжя послуг з водопостачання та водовідведення на бланках "Рахунків на оплату житлово-комунальних послуг", розміщення та друк інформації щодо послуг у сфері енергетики та комунальних послуг по постанові НКРЕКП від 30.03.2017р. № 464. Відповідно пункту 6 Розділу ІІІ ТД встановлено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно Додатку 3 та розділу VII «Інші вимоги» Тендерної документації). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначені замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону. Додатком 3 до ТД «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики, щодо предмета закупівлі (технічне завдання)» не вимагається надання будь яких документів щодо якості папіру, як підтвердження технічних характеристик предмету закупівлі. Додатком 3 до ТД «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики, щодо предмета закупівлі (технічне завдання)» тільки інформативно зазначаються гранично допустимі характеристики папіру, а саме «- Папір офісний формату А4, товщина – не менше 108 мікрон (ISO 534), вологість не вище за 4,0 % (ISO 287), шорсткість (гладкість) (Bendsen) (TS ml/min 125 мл/хв (ISO 8791), жорсткість MD мінімум, mN > 110 (ISO 2493), білизна (CIE) не менш 165% (ISO 11475), щільність 80 г/м2 (ISO 536), яскравість не менше ніж 101% (ISO 2470), непрозорість не менше 94,0% (ISO 2471)»
Підпунктами 3,4,5 пункту 5 розділу VII ТД «Інші вимоги» передбачено надання:
3) сертифікати (паспорти) якості на папір або посилання на офіційний сайт виробника де зазначені характеристики паперу відповідно до вимог ISO 534, ISO 287, ISO 8791, ISO 2493, ISO 11475, ISO 536, ISO 2470, ISO 2471;
4) Копію чинного сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT), виданого на виробника та представника паперу.
5) Копію чинного сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), виданого на виробника та представника паперу;
Учасником у складі пропозиції ТОВ «АДВ ПРІНТ» на підтвердження технічних характеристик подано 31. Технічні та якісні характеристики.pdf, який повністю відповідає технічним вимогам передбаченим Тендерною документацією.
На підтвердження інших вимог подано паспорт/сертифікат якості паперу (файли 32.2. Технічні характеристики паперу.pdf), 32.1. Документація Папір (Protc)_.pdf).
Пропозиція переможця відповідає вимогам Замовника в частині ISO-стандартів, що підтверджується наданими сертифікатами та технічною документацією.
Паспорт/сертифікат якості паперу (файли 32.2. Технічні характеристики паперу.pdf) дійсно виданий іншому замовнику, а саме Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту «Запоріжелектротранс» Номер оголошення: UA-2025-02-05-008115-a Предмет закупівлі: Код за ДК 021:2015 – 3498 (34980000-0) Транспортні квитки (разові та місячні проїзні квитки), але це жодним чином не порушує вимог тендерної документації, оскільки Тендерною документацією встановлено наявність сертифікатів (паспортів) якості на папір або посилання на офіційний сайт виробника де зазначені характеристики паперу відповідно до вимог ISO 534, ISO 287, ISO 8791, ISO 2493, ISO 11475, ISO 536, ISO 2470, ISO 2471, жодних окремих вимог щодо оформлення відповідних документів тендерною документацією не передбачено.
Щодо тверджень Скаржника про невідповідність показників пропозиції іншого учасника технічним вимогам до паперу для друку, встановленим Замовником, повідомляємо, що проаналізувавши надані у складі тендерної пропозиції ТОВ «АДВ ПРІНТ» (учасник) документи, встановлено або відповідність або кращі показники, а саме:
1. Вимоги замовника не менше 108 мікрон. Пропозиція учасника: товщина 108+/-2 мікрон 103-110 нанометр
Мікрон — це мільйонна частина метра (0−6м)
Нанометр — це мільярдна частина метра (10−9 м)
Тобто в даному випадку показник кращій за встановлений замовником у ТД.
2. Параметр «шорсткість (гладкість) Bendsen (ISO 8791)» належить до показників, які визначаються методом, що має технологічну варіативність. Відповідно до стандарту ISO 8791-2, вимірювання одного й того самого зразка паперу можуть давати різні результати залежно від умов проведення тесту, напрямку волокон та мікрогеометрії поверхні. Допустиме відхилення може становити десятки ml/min. Виробники офісного паперу, у тому числі міжнародні бренди, як правило, не зазначають фіксоване точне значення Bendtsen Roughness, а надають діапазон або типове значення, що відображає природній допуск методу ISO. Шорсткість паперу – це показник гладкості поверхні, який впливає на якість друку та роботу принтера. Висока шорсткість може призвести до захоплення кількох аркушів одночасно, застрягання або нерівномірного друку.
Таким чином, надана інформація не свідчить про невідповідність товару, оскільки заявлений діапазон кращій за вимогу Замовника та перебуває у межах допустимих варіацій, передбачених методикою ISO 8791.
3. В даному пункті Скаржник помиляється, оскільки показник «+-3 г/м3» це допустиме відхилення в рамках вимірювання. Допустиме відхилення - це гранично можливе відхилення від номінального (заданого) розміру або форми, що допускається в технічному кресленні, яке не впливає на взаємозамінність та функціональність деталі. Воно визначає діапазон, в якому може перебувати реальний розмір деталі, що гарантує її якість та справність. А отже показник відповідає вимогам Замовника. Інші показники відповідають технічним вимогам Замовника до паперу для друку.
Скаржник не довів, яким чином наведені ним показники впливають на можливість виконання послуги, а тому наведені доводи не можуть свідчити про невідповідність пропозиції переможця вимогам ТД.
Отже, враховуючи вищенаведене, Замовник не вбачає невідповідність технічних характеристик паперу, запропоновану Замовнику учасником ТОВ «АДВ ПРІНТ», технічним вимогам ТД.
Дата опублікування:
04.12.2025 16:20