• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Комплект лазертаг із забезпечення викладання навчального предмету «Захист України»

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 4 дні (до 17.12.25 00:00)

650 000.00 UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
04
дн
10
год
58
хв
57
сек
Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 612.00 UAH
Період оскарження: 10.11.2025 16:04 - 14.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо повторного порушення законодавства, невиконання Рішення Комісії АМКУ № 17526-р/пк-пз від 25.11.2025 та залишення дискримінаційних вимог до технічних характеристик планшетного ПК

Номер: f2c0338a85b047419ce9b3867b1802b6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-10-012957-a.a2
Назва: СКАРГА щодо повторного порушення законодавства, невиконання Рішення Комісії АМКУ № 17526-р/пк-пз від 25.11.2025 та залишення дискримінаційних вимог до технічних характеристик планшетного ПК
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 09.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.12.2025 16:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.12.2025 17:47
Дата виконання рішення Замовником: 12.12.2025 12:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі рішення органу оскарження №18217-р/пк-пз від 09.12.2025 р. Замовником внесені Зміни до тендерної документації. Протокол внесення змін та додатки до нього (перелік змін) додаються.
Автор: ФОП "КУЗНЄЦОВА АНАСТАСІЯ ЮРІЇВНА", Анастасія Кузнєцова +380966344857 nasty20232003@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3e259bc7bb4f44b7b86e630680f979e2
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо повторного порушення законодавства, невиконання Рішення Комісії АМКУ № 17526-р/пк-пз від 25.11.2025 та залишення дискримінаційних вимог до технічних характеристик планшетного ПК
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Дана скарга подається у зв'язку з тим, що Замовник, Комунальний заклад "Свалявський професійний коледж" Закарпатської обласної ради, продемонстрував ігнорування та невиконання прямого зобов'язання Органу оскарження, викладеного у Рішенні Комісії № 17526-р/пк-пз від 25.11.2025, і вкотре встановив дискримінаційні умови щодо технічних характеристик предмета закупівлі, чим грубо порушив принципи Закону України "Про публічні закупівлі".
Рішенням Комісії було чітко встановлено, що вимоги до "Персонального комп’ютера форм-фактора планшетний ПК" є дискримінаційними та зобов'язано Замовника усунути ці невідповідності шляхом внесення змін до Документації.
Вимога до планшетного ПК у редакції від 14.11.2025 (яку Комісія визнала дискримінаційною): Персональний комп’ютер форм-фактора планшетний ПК- 1 шт
корпус - форм-фактор - планшетний ПК ;
процесор - не гірше MediaTek Dimensity 8300
кількість ядер не менше 8
оперативна пам’ять - об’єм пам’яті - не менше 12 GB
накопичувач - об’єм - не менше ніж 256 GB
графічний адаптер відеомонітор - інтегрований у корпус, сенсорний;
розмір діагоналі не менше ніж 12.7 дюймів;
роздільна здатність не менше ніж 2944х1840
кольоровий дисплей на активній матриці тип матриці LTPS
• частота оновлення екрана не менше 144 Гц
звуковий адаптер - інтегрований;
інтегровані динаміки не менше 4
інтегрований подвійний мікрофон
веб-камера – фронтальна не менше 8 Мп
основна камера не менше 13 Мп
мережеві з'єднання- не менше Wi-Fi 6E 802.11ax 2x2, Bluetooth 5.3, GPS,
зовнішні інтерфейси - не менше ніж 1 порт USB Type-C
Зчитувач відбитків пальців вбудований у кнопку живлення
батарея - ємність не менше ніж 10200 мА*год
пило та водостійкість не менше ІР52
операційна система – не гірше Android 14
матеріал корпусу метал
гарантія не менше 12 місяців
в комплект повинні входити: зарядний пристрій, стилус сумісний для роботи із запропонованим товаром та інструкція.

Зміни у новій редакції від 27.11.2025 (за протоколом № 45): Персональний комп’ютер форм-фактора планшетний ПК- 1 шт
корпус - форм-фактор - планшетний ПК ;
процесор - частота процесора не менше 1.2 ГГц
кількість ядер - не менше 8
оперативна пам’ять - об’єм пам’яті - не менше 12 GB
накопичувач - об’єм - не менше ніж 256 GB
графічний адаптер відеомонітор - інтегрований у корпус, сенсорний;
розмір діагоналі не менше ніж 12.6 дюймів;
роздільна здатність не менше ніж 2880х1800
кольоровий дисплей на активній матриці тип матриці LCD/LTPS або аналог
• частота оновлення екрана не менше 90 Гц
звуковий адаптер - інтегрований;
інтегровані динаміки не менше 2
веб-камера – фронтальна не менше 8 Мп
основна камера не менше 13 Мп
мережеві з'єднання- не менше Wi-Fi 6E 802.11ax 2x2, Bluetooth 5.3, GPS,
зовнішні інтерфейси - не менше ніж 1 порт USB Type-C
Зчитувач відбитків пальців вбудований у кнопку живлення
батарея - ємність не менше ніж 10000 мА*год
пило та водостійкість не менше ІР52
операційна система – не гірше Android 14
матеріал корпусу метал
гарантія не менше 12 місяців
в комплект повинні входити: зарядний пристрій, стилус сумісний для роботи із запропонованим товаром та інструкція.
Не виконано повністю. Замовник змінив лише вимогу до матеріалу корпусу (додав "пластик"), тоді як Комісія визнала дискримінаційними наведені вище вимоги Документації у вказаній редакції та зобов'язала їх усунути, усі інші ключові параметри, які, за висновком Комісії, обмежують конкуренцію, були залишені без змін.
Це створює підстави для нової скарги, оскільки вимоги залишаються надмірними та, ймовірно, сфокусованими на одній моделі (наприклад, Lenovo Idea Tab Pro 12.7).
Замовник, ухвалюючи Протокол № 45 від 27.11.2025, здійснив лише косметичні та несуттєві зміни, залишивши незмінним унікальне технічне "ядро" характеристик планшетного ПК у Додатку 2.
Нижче наводимо конкретні дискримінаційні параметри:
Оперативна пам'ять: не менше 12 GB. Це надлишкова вимога для програмного забезпечення, що використовується для симуляцій лазертаг та навчального процесу. Стандартні високопродуктивні планшети мають 8 GB ОЗП.
Діагональ/Роздільна здатність: не менше 12.6 дюймів та роздільна здатність не менше 2880х1800. Ця комбінація є надзвичайно специфічною для планшетів на базі Android, що різко обмежує кількість виробників, які можуть їх поставити.
Частота оновлення екрана: не менше 90 Гц. Ця вимога є надмірною для стаціонарних навчальних додатків і виключає з участі моделі з широко поширеною частотою 60 Гц.
Ємність батареї: не менше 10000 мА·год. Така висока вимога, у поєднанні з іншими, також вказує на конкретну модель.
Жорстке поєднання діагоналі не менше 12.6 дюймів та роздільної здатності не менше 2880х1800 виключає з участі більшість флагманських моделей-конкурентів, які мають незначно відмінні, але функціонально ідентичні параметри (наприклад, 12.4" або 2560х1600).
Невиконання Замовником Рішення Комісії в частині усунення дискримінаційних вимог є повторним та свідомим порушенням засад публічних закупівель, оскільки Замовник знову встановлює умови, які гарантовано обмежують конкуренцію та дискримінують учасників.
Ми стверджуємо, і це підтверджується ринковим аналізом, що уся сукупність залишених вимог є "заточеною" під конкретний пристрій.
Це досягається шляхом кумуляції надмірних і високоспецифічних параметрів, які не є обґрунтованими для використання лазертаг-симуляцій, але при цьому чітко збігаються з конфігурацією обраної моделі-орієнтира, яка і була зазаначена у першій редакції Додатку 2 до ТД.
Залишення цих вимог у новій редакції Додатку 2 призводить до того, що навіть преміальні моделі світових виробників не відповідають обов'язковій сукупності і, як наслідок, не можуть бути запропоновані учасниками.

Характеристика Вимога Замовника (Ред. 27.11.2025) Samsung Galaxy Tab S9+ Lenovo Tab P12 Pro
ОЗП ≥ 12 GB 12 GB 8 GB (Не відповідає)
Діагональ ≥ 12.6 дюймів 12.4 дюйми (Не відповідає) 12.6 дюймів

Роздільна здатність ≥ 2880х1800 2800x1752 (Не відповідає) 2560x1600 (Не відповідає)

Дії Замовника прямо порушують: частину 4 статті 5 Закону щодо принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них та частину 4 статті 22 Закону щодо встановлення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, шляхом встановлення надмірних технічних характеристик, які не є обґрунтованими та відповідають продукції одного виробника.
Відповідно до пункту 2 частини 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про заходи, що повинні вживатися для усунення порушень процедури закупівлі, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або, за неможливості виправити допущені порушення, відмінити процедуру закупівлі.
За частиною 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Враховуючи вищевикладене, а також те, що Замовником не були виконані в повній мірі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17526-р/пк-пз від 25.11.2025, керуючись ст. ст. 5, 8, 16, 18, 22, 23, 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», –
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження


Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА (про порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель та про внесення змін до тендерної документації)

Номер: 43a6a55f29ab4715b1b08669c820adf0
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-10-012957-a.a1
Назва: СКАРГА (про порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель та про внесення змін до тендерної документації)
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 25.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.11.2025 14:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.11.2025 12:21
Дата виконання рішення Замовником: 27.11.2025 15:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі рішення органу оскарження №17526-р/пк-пз від 25.11.2025 р. Замовником внесені Зміни до тендерної документації. Протокол внесення змін та додатки до нього (перелік змін) додаються.
Автор: ФОП "КУЗНЄЦОВА АНАСТАСІЯ ЮРІЇВНА", Анастасія Кузнєцова +380966344857 nasty20232003@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 00db581aff10408db333d6fcacc91ec8
Заголовок пункту скарги: СКАРГА (про порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель та про внесення змін до тендерної документації)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 10.11.2025 Комунальним закладом «Свалявський професійний коледж» Закарпатської обласної ради (далі - Замовник) була оголошена закупівля за ідентифікатором UA-2025-11-10-012957-a, за предметом закупівлі: «Комплект лазертаг із забезпечення викладання навчального предмету «Захист України» (код ДК 021:2015 - 35740000-3 Симулятори бойових дій)» (далі – Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі закупівель було оприлюднено тендерну документацію.
Фізична особа-підприємець Кузнєцова Анастасія Юріївна (далі – Скаржник), маючи намір взяти участь у процедурі закупівлі UA-2025-11-07-004889-a, виявила у тендерній документації (далі – ТД) Замовника положення, які порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (принципи добросовісної конкуренції, максимальної економії та недискримінації) та частину 4 статті 22 Закону, згідно з якою «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Вважаємо, що наступні вимоги ТД є дискримінаційними та підлягають скасуванню або зміні:

1. Щодо неправомірного визначення "аналогічного договору".
У пункті 1.1 Додатку 1 до ТД Замовник вимагає підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, при цьому надає визначення: «Аналогічним договором відповідно до умов цієї закупівлі є договір щодо постачання товару – продаж/постачання комп`ютерного обладнання».
Предметом даної закупівлі є «Комплект лазертаг із забезпечення викладання навчального предмету «Захист України» (код ДК 021:2015 - 35740000-3 Симулятори бойових дій).
Встановлення вимоги підтвердити досвід постачанням товарів (комп'ютерне обладнання, код ДК 30200000-1), які не є предметом закупівлі, є дискримінаційним. Така вимога штучно звужує коло учасників, відсікаючи тих, хто має релевантний досвід постачання симуляторів або навчального обладнання.
Орган оскарження неодноразово наголошував, що Замовники не повинні ототожнювати поняття «предмет договору» та «предмет закупівлі». Проте, вимога щодо аналогічного договору повинна стосуватися саме досвіду у постачанні товарів/послуг, які є співставними за характером та складністю з предметом закупівлі.
Стала практика АМКУ свідчить, що встановлення вимоги про наявність аналогічного договору на постачання товару за іншим кодом CPV (або з іншою суттю), ніж предмет закупівлі, є дискримінаційним та обмежує конкуренцію.

2. Щодо встановлення дискримінаційної вимоги про надання звіту про виконання договору, оприлюдненого на веб-порталі.
У пункті 1.1 Додатку 1 до тендерної документації (Таблиця 1) Замовник встановив вимогу щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, а саме: надання «звіту про виконання договору, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу*». Приміткою зазначено, що це стосується договорів про закупівлю у розумінні Закону.
Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників з наступних підстав:
Вимагаючи надати виключно звіт, згенерований електронною системою закупівель (Prozorro), Замовник автоматично позбавляє можливості взяти участь у торгах тих суб’єктів господарювання, які мають успішний досвід виконання аналогічних договорів у комерційному секторі (бізнес-структури, прямі договори), де такі звіти не формуються та не оприлюднюються. Закон України «Про публічні закупівлі» не обмежує поняття «аналогічний договір» лише договорами, укладеними в рамках державних закупівель. Досвід має підтверджуватися фактом належного виконання зобов’язань (видаткові накладні, акти, відгуки), а не наявністю специфічного електронного документу.
Формування звіту про виконання договору на веб-порталі Уповноваженого органу відбувається після повного завершення дії договору або його розірвання. Учасники, які повністю виконали свої зобов’язання по поставці товару (що підтверджується накладними), але термін дії їхніх договорів ще не закінчився (наприклад, до 31.12.2025), технічно не можуть отримати такий звіт, оскільки процедура закупівлі в системі ще має статус «Завершена» або «Активна», а не «Закрита». Це штучно відсіює учасників з актуальним (2025 р.) досвідом.
Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ має сталу практику з цього питання (рішення № 6645-р/пк-пз від 30.03.2021, № 8380-р/пк-пз від 16.04.2021), визнаючи вимогу щодо надання документів, які наявні лише у учасників бюджетних закупівель (звіти з ProZorro), дискримінаційною.

3. Щодо встановлення дискримінаційних технічних характеристик Планшетного ПК.
У Додатку 2 до ТД Замовник встановлює вимоги до «Персонального комп’ютера форм-фактора планшетний ПК». Сукупність цих вимог є унікальною та копіює характеристики однієї конкретної моделі.
Замовник вимагає одночасної наявності таких параметрів:
«Персональний комп’ютер форм-фактора планшетний ПК- 1 шт.
корпус - форм-фактор - планшетний ПК;
процесор - не гірше MediaTek Dimensity 8300
кількість ядер не менше 8
оперативна пам’ять - об’єм пам’яті - не менше 12 GB
накопичувач - об’єм - не менше ніж 256 GB
графічний адаптер відеомонітор - інтегрований у корпус, сенсорний;
розмір діагоналі не менше ніж 12.7 дюймів;
роздільна здатність не менше ніж 2944х1840
кольоровий дисплей на активній матриці тип матриці LTPS
частота оновлення екрана не менше 144 Гц
звуковий адаптер - інтегрований;
інтегровані динаміки не менше 4
інтегрований подвійний мікрофон
веб-камера – фронтальна не менше 8 Мп
основна камера не менше 13 Мп
мережеві з'єднання- не менше Wi-Fi 6E 802.11ax 2x2, Bluetooth 5.3, GPS,
зовнішні інтерфейси - не менше ніж 1 порт USB Type-C
Зчитувач відбитків пальців вбудований у кнопку живлення
батарея - ємність не менше ніж 10200 мА*год
пило та водостійкість не менше ІР52
операційна система – не гірше Android 14
матеріал корпусу метал
гарантія не менше 12 місяців
в комплект повинні входити: зарядний пристрій, стилус сумісний для роботи із запропонованим товаром та інструкція.»
Вказана комбінація характеристик відповідає лише одна модель планшета – Lenovo Idea Tab Pro (також відомий як Lenovo Xiaoxin Pad Pro 12.7 2025) (https://www.lenovo.com/ao/en/p/tablets/idea-tab-series/lenovo-idea-tab-pro/len103l0026). Характеристики, вказані Замовником, скопійовані з технічної документації цієї моделі.
Вимоги Замовника є надлишковими. Це унеможливлює подання пропозицій з еквівалентами інших виробників.
Орган оскарження у своїй практиці (рішення № 18197-р/пк-пз від 02.10.2023, № 888-р/пк-пз від 23.01.2024 та інш.) дотримується позиції, що Замовник має право встановлювати технічні вимоги, необхідні для забезпечення його потреби.
Однак, якщо сукупність технічних характеристик є настільки специфічною, що їй відповідає продукція лише одного виробника, а Замовник не доводить обґрунтованої потреби у кожному з цих унікальних параметрів, такі вимоги визнаються дискримінаційними.
Замовник не обґрунтував потребу саме у процесорі MediaTek Dimensity 8300, діагоналі 12.7" та роздільній здатності 2944х1840, що вказує на штучне обмеження конкуренції.

4. Щодо вимоги про надання авторизаційних листів
У п. 3.1 Додатку 1 до ТД, а також у Додатку 2 до ТД Замовник вимагає:
«Авторизаційний лист від виробника тагерів для гри в лазертаг, пов’язок на голови гравців, баз команд, контрольних точок, яким підтверджується можливість поставки тагерів для гри в лазертаг, що пропонується Учасником торгів у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені документацією конкурсних торгів та пропозицією Учасника торгів. Авторизаційний лист повинен включати номер оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі, назву замовника згідно оголошення і назву учасника
Авторизаційний лист про повноваження від виробника планшетного ПК або офіційного представника виробника в Україні, що підтверджує право учасника торгів постачати запропонований ПК на території України, відповідальність виробника за надання сервісного обслуговування, а також повну відповідність запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника»
Предметом закупівлі є єдиний комплект. Встановлення вимоги щодо надання окремих авторизаційних листів від виробників складових частин цього комплекту (зокрема, планшетного ПК, який є стандартним комп'ютерним обладнанням) є надмірною та дискримінаційною. Ці вимоги обмежують коло учасників виключно офіційними дистриб'юторами або тими, хто має прямі партнерські угоди з виробниками. Це дискримінує інших постачальників (включно зі Скаржником), які готові запропонувати той самий товар (новий, оригінальний, в упаковці) на загальних ринкових умовах та надати повну гарантію від себе як постачальника.
Орган оскарження має сталу практику щодо неправомірності вимоги авторизаційних листів (рішення № 10326-р/пк-пз від 08.09.2021, № 22396-р/пк-пз від 15.12.2021). Колегія АМКУ неодноразово зазначала, що така вимога надає переваги лише тим учасникам, які мають прямі договірні відносини з виробником (представником), та обмежує конкуренцію, усуваючи від участі звичайних продавців даного товару. Вимога Замовника щодо надання «Гарантійного листа про надання гарантії на все обладнання строком не менше 12 місяців» є достатньою для захисту його інтересів щодо якості товару та сервісного обслуговування.

5. Щодо встановлення суперечливих вимог щодо гарантійного строку.
Тендерна документація містить взаємовиключні вимоги:
Пункт 3.1 Додатку 1 та Додаток 2 вимагають від учасника надати гарантійний лист про надання гарантії на все обладнання строком не менше 12 місяців.
Водночас, пункт 2.2. Розділу 2 Додатку 3 (Проєкт договору) чітко встановлює: «Постачальник гарантує якість Товару упродовж 10 (десять) днів з дати підписання видаткової накладної».
При цьому, згідно з пунктом 4.14 Додатку 1, учасник має надати довідку, яка підтверджує, що він ознайомився та гарантує виконання зобов’язань за проєктом договору.
Таким чином, Замовник вимагає від учасника одночасно погодитись на 10-денну гарантію (у договорі) та надати лист про 12-місячну гарантію. Виконати обидві вимоги одночасно неможливо. Це свідчить про непрозорість умов закупівлі та унеможливлює подання належної тендерної пропозиції.
Вищевказані дискримінаційні та надмірні умови ТД порушують права Скаржника на участь у процедурі закупівлі на засадах недискримінації та добросовісної конкуренції. Я маю можливість запропонувати еквівалентний товар, який відповідає функціональним вимогам Замовника, але не можу бути допущена до аукціону через штучні обмежувальні вимоги.
Встановлені Замовником у ТД вимоги є дискримінаційними, суперечливими та нечіткими. Вони порушують принципи добросовісної конкуренції, рівного ставлення до учасників, прозорості та максимальної економії, закріплені у статті 5 Закону. Вони штучно та безпідставно обмежують коло потенційних учасників, унеможливлюючи участь Скаржника у даній Закупівлі.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та положеннями Особливостей (Постанова КМУ №1178), Скаржник вважає, що його права та законні інтереси порушені внаслідок ухвалення Замовником дискримінаційних рішень.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження