-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Закупівля електричної енергії
ПКМУ № 1178 від 12.10.2022
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 23 години назад
3 530 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
10.11.2025 13:46 - 07.12.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця):
11.12.2025 09:35 - 17.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
4c082acbf85047218231dfd345cc3ea3
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-10-007965-a.c1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, а саме:
3.1. Виключити з Додатку № 2 до тендерної документації вимоги щодо відповідності предмета закупівлі ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю з урахуванням ДСТУ ISO 31000:2018, ISO 31001:2018 IDT як вимоги до предмета закупівлі (електричної енергії).
3.2. Виключити з п. 5.11 Додатку № 4 вимогу підтверджувати відсутність порушень Ліцензійних умов та інших заходів впливу НКРЕКП.
Пов'язані документи:
Учасник
- Постанови НКРЄКП про надання ліцензії.pdf 14.11.2025 14:54
- Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг дл.pdf 14.11.2025 14:54
- скарга_щодо_відсутності_порушень_ліцензійних_умов_та_додаткових.docx 14.11.2025 14:54
- Текст «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 14.11.2025 14:54
- ЦКРДОЗ КП тД.docx 14.11.2025 14:54
- sign.p7s 14.11.2025 14:55
- рішення від 18.11.2025 № 17121.pdf 18.11.2025 16:52
- інформація про перенесення дати розгляду скарги та надання документів від 25.11.2025 №2286.pdf 25.11.2025 15:51
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.12.2025 №17735.pdf 02.12.2025 12:56
- рішення від 01.12.2025 №17735.pdf 04.12.2025 12:50
- Пояснення на скаргу ЦРК Карпатське плесо.pdf 27.11.2025 08:20
- Перелік змін .pdf 05.12.2025 08:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.11.2025 16:06
Дата розгляду скарги:
01.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.11.2025 16:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.12.2025 12:50
Дата виконання рішення Замовником:
05.12.2025 08:15
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Доброго дня! Повідомляємо Вас що внесено зміни в тендерну документацію відповідно до Вашого рішення. Перелік змін та ТД оприлюднена на майданчику. Дякуємо Вам. Мирного Вам дня.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
68206206deea444bb0298864dc32a01c
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Визнати, що умови тендерної документації Замовника у закупівлі ДК 021:2015 – 09310000-5 «Електрична енергія» (ідентифікатор закупівлі UA- UA-2025-11-10-007965-a) порушують законодавство у сфері публічних закупівель, а саме:
Вимога Додатку № 2 щодо відповідності предмета закупівлі, крім ДСТУ EN 50160:2023, також ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю з урахуванням ДСТУ ISO 31000:2018, ISO 31001:2018 IDT – як така, що:
не передбачена національним стандартом для електричної енергії;
порушує абз. 2 п. 29 Особливостей;
є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію.
Вимога п. 5.11 Додатку № 4 щодо надання довідки про дотримання нормативно-правових актів та повну відсутність порушень Ліцензійних умов, штрафів, застережень тощо – як така, що:
не передбачена національним стандартом ДСТУ EN 50160:2023;
суперечить абз. 2 п. 29 Особливостей;
порушує ч. 4 ст. 22 Закону (вимога документального підтвердження публічної інформації);
є дискримінаційною відповідно до ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону.
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, а саме:
Виключити з Додатку № 2 до тендерної документації вимоги щодо відповідності предмета закупівлі ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю з урахуванням ДСТУ ISO 31000:2018, ISO 31001:2018 IDT як вимоги до предмета закупівлі (електричної енергії).
Виключити з п. 5.11 Додатку № 4 вимогу підтверджувати відсутність порушень Ліцензійних умов та інших заходів впливу НКРЕКП.
Вимога Додатку № 2 щодо відповідності предмета закупівлі, крім ДСТУ EN 50160:2023, також ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю з урахуванням ДСТУ ISO 31000:2018, ISO 31001:2018 IDT – як така, що:
не передбачена національним стандартом для електричної енергії;
порушує абз. 2 п. 29 Особливостей;
є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію.
Вимога п. 5.11 Додатку № 4 щодо надання довідки про дотримання нормативно-правових актів та повну відсутність порушень Ліцензійних умов, штрафів, застережень тощо – як така, що:
не передбачена національним стандартом ДСТУ EN 50160:2023;
суперечить абз. 2 п. 29 Особливостей;
порушує ч. 4 ст. 22 Закону (вимога документального підтвердження публічної інформації);
є дискримінаційною відповідно до ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону.
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, а саме:
Виключити з Додатку № 2 до тендерної документації вимоги щодо відповідності предмета закупівлі ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю з урахуванням ДСТУ ISO 31000:2018, ISO 31001:2018 IDT як вимоги до предмета закупівлі (електричної енергії).
Виключити з п. 5.11 Додатку № 4 вимогу підтверджувати відсутність порушень Ліцензійних умов та інших заходів впливу НКРЕКП.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Визнати, що умови тендерної документації Замовника у закупівлі ДК 021:2015 – 09310000-5 «Електрична енергія» (ідентифікатор закупівлі UA- UA-2025-11-10-007965-a) порушують законодавство у сфері публічних закупівель, а саме: Вимога Додатку № 2 щодо відповідності предмета закупівлі, крім ДСТУ EN 50160:2023, також ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю з урахуванням ДСТУ ISO 31000:2018, ISO 31001:2018 IDT – як така, що: не передбачена національним стандартом для електричної енергії; порушує абз. 2 п. 29 Особливостей; є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію. Вимога п. 5.11 Додатку № 4 щодо надання довідки про дотримання нормативно-правових актів та повну відсутність порушень Ліцензійних умов, штрафів, застережень тощо – як така, що: не передбачена національним стандартом ДСТУ EN 50160:2023; суперечить абз. 2 п. 29 Особливостей; порушує ч. 4 ст. 22 Закону (вимога документального підтвердження публічної інформації); є дискримінаційною відповідно до ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, а саме: Виключити з Додатку № 2 до тендерної документації вимоги щодо відповідності предмета закупівлі ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю з урахуванням ДСТУ ISO 31000:2018, ISO 31001:2018 IDT як вимоги до предмета закупівлі (електричної енергії). Виключити з п. 5.11 Додатку № 4 вимогу підтверджувати відсутність порушень Ліцензійних умов та інших заходів впливу НКРЕКП.
Запити Органу оскарження
Номер:
bc471cd5020048289673c2b6ea51ea64
Тема запиту:
Пояснення на скаргу на незаконні вимоги тендерної документації
Текст запиту:
Комунальна установа "Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю " Карпатське плесо" Закарпатської обласної ради (далі — Замовник та/або КУ «ЦКР «Карпатське плесо») відповідно до оголошення ID: UA-2025-11-10-007965-a, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі за посиланням https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-11-10-007965-a від 10.11.2025 року в Електронній системі закупівель ми, як Замовник, оприлюднило оголошення про проведення закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
14 листопада 2025 року Скаржник - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРДЖІ 365» подало скаргу на незаконні вимоги тендерної документації Замовника та зобов’язати його внести зміни до тендерної документації.
18 листопада 2025 року Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг постановило рішення № 17121-р/пк-пз, яким було прийнято скаргу до розгляду та надано Замовнику строк два робочих дні для надання інформації в електронному вигляді органу оскарження пояснення, відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу.
25 листопада 2025 року Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг вихідним повідомленням № 20-29/12-2286-пз повідомила про перенесення розгляду скарги на 01.12.2025 о 10:00 годині в приміщенні Антимонопольного комітету України за адресою: вул. Митрополита В. Липківського, 45, кім. 111, м. Київ.
ВИМОГИ СКАРЖНИКА:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРДЖІ 365» в своїй скарзі посилається на «Порушення права Скаржника на участь у закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками яке обґрунтовується наступним:
"По-перше: Позбавлений можливості подати пропозицію (через неможливість виконати дискримінаційні вимоги);
По-друге: Пропозицію буде відхилено як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації.
На підставі викладеного, керуючись ст. 5, ст. 18, ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28, 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178, а також з урахуванням практики Антимонопольного комітету України та судової практики Верховного Суду,
Скаржник просить:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України.
2. Визнати, що умови тендерної документації Замовника у закупівлі ДК 021:2015 – 09310000-5 «Електрична енергія» (ідентифікатор закупівлі UA- UA-2025-11-10-007965-a) порушують законодавство у сфері публічних закупівель, а саме:
2.1. Вимога Додатку № 2 щодо відповідності предмета закупівлі, крім ДСТУ EN 50160:2023, також ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю з урахуванням ДСТУ ISO 31000:2018, ISO 31001:2018 IDT – як така, що:
не передбачена національним стандартом для електричної енергії;
порушує абз. 2 п. 29 Особливостей;
є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію.
2.2. Вимога п. 5.11 Додатку № 4 щодо надання довідки про дотримання нормативно-правових актів та повну відсутність порушень Ліцензійних умов, штрафів, застережень тощо – як така, що:
не передбачена національним стандартом ДСТУ EN 50160:2023;
суперечить абз. 2 п. 29 Особливостей;
порушує ч. 4 ст. 22 Закону (вимога документального підтвердження публічної інформації);
є дискримінаційною відповідно до ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону.
3. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, а саме:
3.1. Виключити з Додатку № 2 до тендерної документації вимоги щодо відповідності предмета закупівлі ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю з урахуванням ДСТУ ISO 31000:2018, ISO 31001:2018 IDT як вимоги до предмета закупівлі (електричної енергії).
3.2. Виключити з п. 5.11 Додатку № 4 вимогу підтверджувати відсутність порушень Ліцензійних умов та інших заходів впливу НКРЕКП.
При цьому Скаржник посилається на наступні норми Закону, які на його думку, були порушені Замовником, а саме:
абз. 2 п. 29 Особливостей (як вимога до предмета/учасника, не передбачена національним стандартом);
суперечить ч. 4 ст. 22 Закону (вимога документального підтвердження публічної інформації);
є дискримінаційною у розумінні ч. 4 ст. 5 і ч. 4 ст. 22 Закону, оскільки безпідставно виключає з участі частину постачальників електричної енергії.
ФАКТИЧНІ ДАНІ:
Скаржник заявляє, що у Додатку № 2 до тендерної документації Замовник передбачив: «Параметри якості електричної енергії в нормальних умовах експлуатації повинні відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT). ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю з урахуванням ДСТУ ISO 31000:2018, ISO 31001:2018 IDT.»
Тобто Замовник пов’язує відповідність предмета закупівлі не лише з національним стандартом ДСТУ EN 50160:2023, а й з наявністю в Учасника сертифікованої системи управління якістю ISO 9001:2015 (ДСТУ EN ISO 9001:2018) та системи управління ризиками ISO 31000 / ISO 31001.
Вимога про «відсутність порушень ліцензійних умов» (Додаток № 4 до ТД, п. 5.11)
Пунктом 5.11 Додатку № 4 до тендерної документації встановлено, що: «На підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та відсутності порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу, учасник надає довідку в довільній формі, щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469».
Зміст вимоги фактично означає, що:
до участі допускаються лише ті електропостачальники, які ніколи не притягувались НКРЕКП до відповідальності за порушення ліцензійних умов;
будь-який постачальник, щодо якого хоч раз застосовано штраф/застереження/інший захід впливу при збереженні дії ліцензії, автоматично виключається з кола потенційних учасників.
Вважаємо наведені вимоги такими, що:
порушують п. 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178;
суперечать ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»;
є дискримінаційними та такими, що безпідставно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
ПОЯСНЕННЯ:
1. Замовник здійснює закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Згідно пункту 1 Особливостей, ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (надалі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Предметом цієї закупівлі є електрична енергія за кодом ДК 021:2015: 09310000-5 «Електрична енергія», яка є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу. Функції національного органу стандартизації виконує Державне підприємство “Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості” відповідно до Розпорядження КМУ від 26.11.2014 р. № 1163-р «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації».
Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO,International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит.
Одним із доказів необхідного рівня якості товарів чи наданих послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товару (послуги тощо) загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації.
З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник при оголошення закупівлі зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), зокрема і оскаржувану вимогу, а саме:
ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю з урахуванням ДСТУ ISO 31000:2018, ISO 31001:2018 IDT.»
Відповідно до норм частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Наявність в учасника вказаного в тендерній документації сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 9001:2018) гарантує якісне виконання своїх зобов’язань щодо постачання електричної енергії, оскільки одним з основних принципів побудови якості системи менеджменту відповідно до вимог Стандартів ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 9001:2018) є орієнтація на Замовника та процесний підхід до діяльності, де діяльність складається з ряду взаємозалежних процесів, при цьому вихідні дані одного процесу є вхідними даними для наступного, тому процесний підхід полягає в системній діяльності по визначенню процесів, їхньої послідовності й взаємодії, управлінню процесами й зв’язками між ними, що попереджуватиме безсистемні дії працівників різних підрозділів, що повинні взаємодіяти між собою і є обов’язковою умовою для зберігання відповідності замовника Стандартам якості.
Наявність в учасника сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 9001:2018) свідчитиме про те, що на підприємстві правильно побудовані бізнес-процеси та приймаються найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливають на якісне виконання своїх зобов’язань щодо постачання електричної енергії, в тому числі своєчасність його поставки.
Звертаємо увагу, що отримати зазначений сертифікат може будь-яке підприємство (організація, установа), що організувало свою діяльність у відповідності до цього стандарту. Обов’язковою умовою для отримання зазначеного сертифікату суб’єктом господарювання є успішне проходження незалежного технічного аудиту, який дає можливість підтвердити усю необхідну для здійснення поставки товару матеріально-технічну базу.
Таким чином, вимога тендерної документації щодо надання учасниками процедури закупівлі сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 9001:2018) є обґрунтованою та такою, що не суперечить положенням статтями 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Щодо вимоги про «відсутність порушень ліцензійних умов» (Додаток № 4 до ТД, п. 5.11)
Щодо питання порушення ліцензійних умов Замовник вважає за необхідне повідомити про наступне: Дана закупівля проводиться у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості). Згідно з пунктом 28 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 2 статті 22 Закону містить невичерпний перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації. Відповідно до пункту 31 Особливостей, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом надання довідки яка, передбачена Додатком 4 та підтверджує що проти Учасника не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, застереження щодо недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та/або штрафи. Зазначена вимога (довідка) є законною, обґрунтованою та дає впевненість Замовнику у тому, що Учасники які будуть здійснювати постачання товару не ПОРУШУВАЛИ чинне законодавство, оскільки це може прямо вплинути на постачання електричної енергії. Також, враховуючі наявну практику НКРЕКП неодноразове порушення умов ліцензії може привести до її анулювання (призупинення), чим буде нанесено непоправимої шкоди Замовнику, оскільки такий Учасник не зможе здійснювати законну діяльність з постачання електричної енергії Замовнику.
Відсутність порушень ліцензійних умов дає впевненість Замовнику в безперебійному постачання товару та підтверджує що товари, відповідають вимогам нормативних актів, при цьому всі технічні, адміністративні та людські чинники, що впливають на надання таких послуг, знаходяться під контролем, проблеми негайно усуваються. Замовник, має на меті працювати з Учасниками, які створюють безпечні і здорові умови праці шляхом введення умов, які дозволяють підприємству систематично виявляти та контролювати ризики безпеки і здоров'я, знижувати вірогідність потенційних аварій, надзвичайних ситуацій, тощо. Враховуючи відсутність нормативно-правової заборони на включення до тендерної документації вимог щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників вищевказаних вимог Замовником було прийнято рішення про включення таких вимог до тендерної документації.
Звертаємо Вашу увагу, що вимоги закупівлі стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі. Також необхідно зазначити, що основна частина компаній в Україні здатні забезпечити вказані вимоги, тож вищезазначена вимоги не є дискримінаційними, і можуть бути виконані на стадії підготовки пропозиції учасниками зокрема Скаржником.
ВИСНОВКИ:
Отже, за змістом ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
З огляду на те, що Комунальна установа "Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю "Карпатське плесо" Закарпатської обласної ради, як Замовник в закупівлі ID: UA-2025-11-10-007965-a фактично не порушив жодних норм діючого законодавства про публічні закупівлі, а навпаки здійснює дії в межах діючого законодавства щодо запобіганню укладення договору на умовах завідома не вигідних для Замовника, а також відсутність у Скаржника фактичних доказів щодо неможливості виконання зазначених умов закупівлі Замовника.
Виходячи з вищевказаного, та керуючись ст.ст. 5, 22, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178,
ПРОШУ:
1. Прийняти дане пояснення до розгляду по суті.
2. Встановити відсутність порушень процедури закупівлі ID: UA-2025-11-10-007965-a та відмовити Скаржнику - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРДЖІ 365» в задоволенні скарги.
Дата опублікування:
27.11.2025 08:20