• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Послуги з лабораторних досліджень.

4 лоти.

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився день назад

849 781.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 10.11.2025 10:23 - 04.12.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця): 10.12.2025 08:40 - 16.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: c69dd8e6af144400b2c10954cc25330c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-10-002093-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 25.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.11.2025 16:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.11.2025 11:40
Дата виконання рішення Замовником: 02.12.2025 10:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник ознайомлений та погоджується з рішенням АМКУ за № 17535-р/пк-пз від 25.11.2025 року. та вносить відповідні зміни до тендерної документації згідно з п. 54 Постанови 1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» , на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та на протязі 90 днів з дня його припинення або скасування.
Автор: ТОВ "МЛ ДІЛА", Тамара Полунина +380672460285 request@dila.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6137faa8e3ab478c8a8d1fa04708a798
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно пункту 2 розділу «Загальні вимоги надання послуг Замовнику» вимог, Додатку 2 до тендерної документації Лабораторія Учасника повинна територіально знаходитись в м. Дніпро - підтверджується гарантійним листом Учасника.
Водночас вимога пункту 2 розділу «Загальні вимоги надання послуг Замовнику» вимог Додатку 2 до тендерної документації є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі, оскільки виконати її зможуть лише ті Учасники, які мають лабораторію (виробничі потужності), що знаходиться в межах міста Дніпро.

Лабораторія Скаржника, яка знаходиться в м. Києві, має всі необхідні ресурси, кваліфікований персонал, відповідне обладнання та може забезпечити виконання послуг на тих самих умовах, що і лабораторія в м. Дніпро.
Однак, встановлена вимога автоматично унеможливлює участь Скаржника у тендері через місце розташування.

Скаржником, отримано ліцензію серія АД №071280 від 22.11.2012 (дата та номер про прийняття рішення про видачу ліцензії 22 листопада 2012 р. № 48 ) на медичну практику. Вказана ліцензія надає право Скаржнику надавати послуги з медичної практики, проводити свою господарську діяльність на всій території України.
Згідно із Витягом відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики (І7-05/17/2748/ЗПІ-24//2884 від 30.07.2024) Товариство з обмеженою відповідальністю «МЛ «ДІЛА» має місце провадження діяльності за спеціальністю клінічна лабораторна діагностика, клінічна біохімія, мікробіологія і вірусологія, вірусологія, клінічна імунологія, лабораторна імунологія, генетика лабораторна, загальна гігієна, епідеміологія за адресою: м. Київ, Голосіївський р-н, просп. Науки, буд. 5 та відділення (пункт забору та прийому біологічного матеріалу) за місцем провадження діяльності: Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Ламана, 4, що знаходиться в одному місті з Замовником.
Жодним нормативно-правовим документом не встановлено територіальних обмежень до потенційних Учасників для надання послуг з лабораторних досліджень. Вказані умови тендерної документації̈ жодним чином не обґрунтовані, адже місце знаходження лабораторії Учасника жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі. Замовник штучно та свідомо звужує коло потенційних учасників, до таких, які знаходяться в межах міста Дніпро.
Скаржник має таку саму кваліфікацію, обладнання, сертифікацію та гарантії якості, однак його участь блокується виключно через місцезнаходження, що є штучним обмеженням конкуренції.
Згідно з Постановою КМУ № 285 від 02.03.2016, яка регулює ліцензування медичної практики, суб’єкти господарювання можуть здійснювати діяльність у будь-якому регіоні України без обмежень щодо місцезнаходження.
Таким чином, вимога замовника не ґрунтується на жодному чинному нормативному акті і є безпідставною.
Ба більше, Скаржник уже раніше надавав такі послуги безпосередньо Замовнику – Комунальне некомерційне підприємство "Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 9" Дніпровської міської ради. Інформація про досвід надання аналогічних послуг, зокрема, для потреб Замовника, є публічно доступною на веб порталі Уповноваженого органу, за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2024-02-26-006169-a
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d9723dacd0d144899563595a284e71c2
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Згідно пункту 9 розділу «Загальні вимоги надання послуг Замовнику» вимог, Додатку 2 до тендерної документації система управління якістю надання послуг Учасника повинна відповідати вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 – підтверджується копією чинного сертифікату на систему управління якістю надання послуг у сфері охорони здоров’я.
В Україні ж діє 2 ДСТУ:
- ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», що прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження згідно Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний цент проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 30.11.2015 № 454;
- ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», що прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, згідно Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний цент проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203.

Тобто ці стандарти гармонізовані з міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT.
Скаржник має сертифікат № UA231145, виданий органом сертифікації Bureau Veritas Certification Holding SAS – UK Branch 04.11.2024, (далі – Сертифікат UA231145), яким підтверджується, що система Управління Скаржника перевірена та відповідає вимогам стандартів на систему управління ISO 9001:2015. Тобто Скаржник має можливість підтвердити компетентність саме ISO 9001:2015 за Сертифікатом UA231145.
Водночас у Скаржника немає сертифікату саме ДСТУ EN ISO 9001:2018 та ДСТУ ISO 9001:2015.
Тим самим вимога пункту 9 розділу «Загальні вимоги надання послуг Замовнику» вимог, Додатку 2 до тендерної документації є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити компетентність відповідно до вимог ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги».
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 10.08.2023 № 12519-р/пк-пз (далі – Рішення 12519).
Крім того чинним законодавством України, зокрема законодавством у сфері публічних закупівель, не визначено, що подібне підтвердження повинно здійснюватися саме згідно національних ДСТУ, чи навіть що обмежено підтвердження згідно міжнародних стандартів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження