-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Послуги з лабораторних досліджень.
4 лоти.
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився день назад
849 781.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
10.11.2025 10:23 - 04.12.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця):
10.12.2025 08:40 - 16.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
c69dd8e6af144400b2c10954cc25330c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-10-002093-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ДІЛА.pdf.asice.zip 14.11.2025 14:44
- Витяг відомостей з Ліцензійного реєстру.pdf 14.11.2025 14:44
- Рішення 12519.pdf 14.11.2025 14:44
- Скарга ДІЛА.pdf 14.11.2025 14:44
- Ліцензія.pdf 14.11.2025 14:44
- Сертифікат ISO 9001-2015.PDF 14.11.2025 14:44
- sign.p7s 14.11.2025 14:45
- рішення від 18.11.2025 №17159.pdf 18.11.2025 16:59
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.11.2025 №17535.pdf 26.11.2025 13:56
- рішення від 25.11.2025 №17535.pdf 28.11.2025 11:40
- пояснення 19.11.2025 14:07
- Пояснення Замовника_послуги.docx 19.11.2025 14:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.11.2025 15:57
Дата розгляду скарги:
25.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.11.2025 16:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.11.2025 11:40
Дата виконання рішення Замовником:
02.12.2025 10:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник ознайомлений та погоджується з рішенням АМКУ за № 17535-р/пк-пз від 25.11.2025 року. та вносить відповідні зміни до тендерної документації згідно з п. 54 Постанови 1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» , на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та на протязі 90 днів з дня його припинення або скасування.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6137faa8e3ab478c8a8d1fa04708a798
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Згідно пункту 2 розділу «Загальні вимоги надання послуг Замовнику» вимог, Додатку 2 до тендерної документації Лабораторія Учасника повинна територіально знаходитись в м. Дніпро - підтверджується гарантійним листом Учасника.
Водночас вимога пункту 2 розділу «Загальні вимоги надання послуг Замовнику» вимог Додатку 2 до тендерної документації є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі, оскільки виконати її зможуть лише ті Учасники, які мають лабораторію (виробничі потужності), що знаходиться в межах міста Дніпро.
Лабораторія Скаржника, яка знаходиться в м. Києві, має всі необхідні ресурси, кваліфікований персонал, відповідне обладнання та може забезпечити виконання послуг на тих самих умовах, що і лабораторія в м. Дніпро.
Однак, встановлена вимога автоматично унеможливлює участь Скаржника у тендері через місце розташування.
Скаржником, отримано ліцензію серія АД №071280 від 22.11.2012 (дата та номер про прийняття рішення про видачу ліцензії 22 листопада 2012 р. № 48 ) на медичну практику. Вказана ліцензія надає право Скаржнику надавати послуги з медичної практики, проводити свою господарську діяльність на всій території України.
Згідно із Витягом відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики (І7-05/17/2748/ЗПІ-24//2884 від 30.07.2024) Товариство з обмеженою відповідальністю «МЛ «ДІЛА» має місце провадження діяльності за спеціальністю клінічна лабораторна діагностика, клінічна біохімія, мікробіологія і вірусологія, вірусологія, клінічна імунологія, лабораторна імунологія, генетика лабораторна, загальна гігієна, епідеміологія за адресою: м. Київ, Голосіївський р-н, просп. Науки, буд. 5 та відділення (пункт забору та прийому біологічного матеріалу) за місцем провадження діяльності: Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Ламана, 4, що знаходиться в одному місті з Замовником.
Жодним нормативно-правовим документом не встановлено територіальних обмежень до потенційних Учасників для надання послуг з лабораторних досліджень. Вказані умови тендерної документації̈ жодним чином не обґрунтовані, адже місце знаходження лабораторії Учасника жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі. Замовник штучно та свідомо звужує коло потенційних учасників, до таких, які знаходяться в межах міста Дніпро.
Скаржник має таку саму кваліфікацію, обладнання, сертифікацію та гарантії якості, однак його участь блокується виключно через місцезнаходження, що є штучним обмеженням конкуренції.
Згідно з Постановою КМУ № 285 від 02.03.2016, яка регулює ліцензування медичної практики, суб’єкти господарювання можуть здійснювати діяльність у будь-якому регіоні України без обмежень щодо місцезнаходження.
Таким чином, вимога замовника не ґрунтується на жодному чинному нормативному акті і є безпідставною.
Ба більше, Скаржник уже раніше надавав такі послуги безпосередньо Замовнику – Комунальне некомерційне підприємство "Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 9" Дніпровської міської ради. Інформація про досвід надання аналогічних послуг, зокрема, для потреб Замовника, є публічно доступною на веб порталі Уповноваженого органу, за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2024-02-26-006169-a
Водночас вимога пункту 2 розділу «Загальні вимоги надання послуг Замовнику» вимог Додатку 2 до тендерної документації є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі, оскільки виконати її зможуть лише ті Учасники, які мають лабораторію (виробничі потужності), що знаходиться в межах міста Дніпро.
Лабораторія Скаржника, яка знаходиться в м. Києві, має всі необхідні ресурси, кваліфікований персонал, відповідне обладнання та може забезпечити виконання послуг на тих самих умовах, що і лабораторія в м. Дніпро.
Однак, встановлена вимога автоматично унеможливлює участь Скаржника у тендері через місце розташування.
Скаржником, отримано ліцензію серія АД №071280 від 22.11.2012 (дата та номер про прийняття рішення про видачу ліцензії 22 листопада 2012 р. № 48 ) на медичну практику. Вказана ліцензія надає право Скаржнику надавати послуги з медичної практики, проводити свою господарську діяльність на всій території України.
Згідно із Витягом відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики (І7-05/17/2748/ЗПІ-24//2884 від 30.07.2024) Товариство з обмеженою відповідальністю «МЛ «ДІЛА» має місце провадження діяльності за спеціальністю клінічна лабораторна діагностика, клінічна біохімія, мікробіологія і вірусологія, вірусологія, клінічна імунологія, лабораторна імунологія, генетика лабораторна, загальна гігієна, епідеміологія за адресою: м. Київ, Голосіївський р-н, просп. Науки, буд. 5 та відділення (пункт забору та прийому біологічного матеріалу) за місцем провадження діяльності: Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Ламана, 4, що знаходиться в одному місті з Замовником.
Жодним нормативно-правовим документом не встановлено територіальних обмежень до потенційних Учасників для надання послуг з лабораторних досліджень. Вказані умови тендерної документації̈ жодним чином не обґрунтовані, адже місце знаходження лабораторії Учасника жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі. Замовник штучно та свідомо звужує коло потенційних учасників, до таких, які знаходяться в межах міста Дніпро.
Скаржник має таку саму кваліфікацію, обладнання, сертифікацію та гарантії якості, однак його участь блокується виключно через місцезнаходження, що є штучним обмеженням конкуренції.
Згідно з Постановою КМУ № 285 від 02.03.2016, яка регулює ліцензування медичної практики, суб’єкти господарювання можуть здійснювати діяльність у будь-якому регіоні України без обмежень щодо місцезнаходження.
Таким чином, вимога замовника не ґрунтується на жодному чинному нормативному акті і є безпідставною.
Ба більше, Скаржник уже раніше надавав такі послуги безпосередньо Замовнику – Комунальне некомерційне підприємство "Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 9" Дніпровської міської ради. Інформація про досвід надання аналогічних послуг, зокрема, для потреб Замовника, є публічно доступною на веб порталі Уповноваженого органу, за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2024-02-26-006169-a
×
-
Назва доказу:
Ліцензія
-
Повʼязаний документ:
Ліцензія.pdf
-
-
Назва доказу:
Витяг відомостей з Ліцензійного реєстру
-
Повʼязаний документ:
Витяг відомостей з Ліцензійного реєстру.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, та викласти пункт 2 розділу «Загальні вимоги надання послуг Замовнику» Додатку 2 до тендерної документації в наступній редакції: Пункт прийому зразків біологічного матеріалу Учасника повинен територіально знаходитись в м. Дніпро.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
d9723dacd0d144899563595a284e71c2
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Згідно пункту 9 розділу «Загальні вимоги надання послуг Замовнику» вимог, Додатку 2 до тендерної документації система управління якістю надання послуг Учасника повинна відповідати вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 – підтверджується копією чинного сертифікату на систему управління якістю надання послуг у сфері охорони здоров’я.
В Україні ж діє 2 ДСТУ:
- ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», що прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження згідно Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний цент проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 30.11.2015 № 454;
- ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», що прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, згідно Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний цент проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203.
Тобто ці стандарти гармонізовані з міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT.
Скаржник має сертифікат № UA231145, виданий органом сертифікації Bureau Veritas Certification Holding SAS – UK Branch 04.11.2024, (далі – Сертифікат UA231145), яким підтверджується, що система Управління Скаржника перевірена та відповідає вимогам стандартів на систему управління ISO 9001:2015. Тобто Скаржник має можливість підтвердити компетентність саме ISO 9001:2015 за Сертифікатом UA231145.
Водночас у Скаржника немає сертифікату саме ДСТУ EN ISO 9001:2018 та ДСТУ ISO 9001:2015.
Тим самим вимога пункту 9 розділу «Загальні вимоги надання послуг Замовнику» вимог, Додатку 2 до тендерної документації є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити компетентність відповідно до вимог ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги».
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 10.08.2023 № 12519-р/пк-пз (далі – Рішення 12519).
Крім того чинним законодавством України, зокрема законодавством у сфері публічних закупівель, не визначено, що подібне підтвердження повинно здійснюватися саме згідно національних ДСТУ, чи навіть що обмежено підтвердження згідно міжнародних стандартів.
В Україні ж діє 2 ДСТУ:
- ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», що прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження згідно Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний цент проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 30.11.2015 № 454;
- ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», що прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, згідно Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний цент проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203.
Тобто ці стандарти гармонізовані з міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT.
Скаржник має сертифікат № UA231145, виданий органом сертифікації Bureau Veritas Certification Holding SAS – UK Branch 04.11.2024, (далі – Сертифікат UA231145), яким підтверджується, що система Управління Скаржника перевірена та відповідає вимогам стандартів на систему управління ISO 9001:2015. Тобто Скаржник має можливість підтвердити компетентність саме ISO 9001:2015 за Сертифікатом UA231145.
Водночас у Скаржника немає сертифікату саме ДСТУ EN ISO 9001:2018 та ДСТУ ISO 9001:2015.
Тим самим вимога пункту 9 розділу «Загальні вимоги надання послуг Замовнику» вимог, Додатку 2 до тендерної документації є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити компетентність відповідно до вимог ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги».
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 10.08.2023 № 12519-р/пк-пз (далі – Рішення 12519).
Крім того чинним законодавством України, зокрема законодавством у сфері публічних закупівель, не визначено, що подібне підтвердження повинно здійснюватися саме згідно національних ДСТУ, чи навіть що обмежено підтвердження згідно міжнародних стандартів.
×
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO 9001-2015
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат ISO 9001-2015.PDF
-
-
Назва доказу:
Рішення 12519
-
Повʼязаний документ:
Рішення 12519.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме пункт 9 розділу «Загальні вимоги надання послуг Замовнику» вимог, Додатку 2 до тендерної документації після слів та цифр «ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги»» доповнити словами та цифрами «та/або ISO 9001:2015».
Запити Органу оскарження
Номер:
4235c9329b3a4691ac0b7912d84c7010
Тема запиту:
про дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Текст запиту:
Пояснення
на скаргу Товариство з обмеженою відповідальністю «МЛ «ДІЛА» від 14 листопада
2025 року UA-2025-11-10-002093-a.с-1
На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № №17159-р/пк-пз від 18.11.2025 р. та відповідно до п. 66 Особливостей замовник Комунальне некомерційне підприємство «Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги №9» Дніпровської міської ради надає інформацію щодо вимог тендерної документації порядку проведення процедури закупівлі UA-2025-11-10-002093-a.
1.По суті скарги: скаржник вказує на дискримінаційні вимоги та обмеження конкуренції в частині тендерної документації викладені в Додатку 2 пункту 2 розділу «Загальні вимоги надання послуг Замовнику»: Лабораторія Учасника повинна територіально знаходитись в м. Дніпро - підтверджується гарантійним листом Учасника.
Обгрунтування даної вимоги полягає в зручності, оперативності та досконалості визначених лабораторних досліджень при наданні послуг замовнику, оскільки місцезнаходження лабораторії Виконавця поза межами м. Дніпро автоматично додає до термінів надання послуг час, небхідний для доставки біоматеріалу до лабораторії, Окрім того, тривалий час доставки збільшує ризики порушення преаналітичної підготовки зразків (термін зберігання, температурний режим, тощо), що призводить до спотворення результатів лабораторних досліджень пацієнтів закладу та унеможливлює проведення якісних досліджень зразків біоматеріалу.
2. Згідно пункту 9 розділу «Загальні вимоги надання послуг Замовнику» вимог, Додатку 2 до тендерної документації система управління якістю надання послуг Учасника повинна відповідати вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 – підтверджується копією чинного сертифікату на систему управління якістю надання послуг у сфері охорони здоров’я.
Обрунтування: замовник є комунальним підприємством, керується у своїй діяльності національним законодавством та національними стандартами, саме тому для підтвердження факту відповідності системи управління якістю надання послуг у сфері охорони здоров'я Замовник вимагає від учасника наявність чинного сертифікату на відповідність вимогам національного стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018.
Загалом, щодо встановлення дискримінаційних вимог в частині технічних, якісних і кількісних та інших вимог замовник, наголошує що відповідно до ст.22 та ст. 23 закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-УІІ (далі Закон) та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) тендерна документація повинна містити інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію. При цьому, виходячи з положень ч.З ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Технічні , якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі, що встановлені замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмету закупівлі, з урахуванням ст.5 про недискримінацію учасників.
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників.
Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано законодавчі акти, які регулюють специфіку надання лабораторних послуги, не порушено жодну норму законодавства,
Відповідно до ст. 3 Закону замовник належить до категорії юридичної особи, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Закупівля проводиться на 2026 рік для забезпечення проведення лабораторних досліджень на виконання обсягу медичних послуг відповідно до програм медичних гарантій за пакетами НСЗУ: «Профілактика, діагностика, спостереження та лікування в амбулаторних умовах»; «Ведення вагітності в амбулаторних умовах» «Мобільна паліативна медична допомога дорослим і дітям»; «Супровід та лікування дорослих та дітей, хворих на туберкульоз, на первинному рівні медичної допомоги»; «Діагностика, лікування та супровід осіб із ВІЛ (та підозрою на ВІЛ)». Обов’язок закладу забезпечити надання якісних лабораторних досліджень в рамках підписаних пакетів. Мабуть не треба пояснювати пересічному громадянину, що заклад займається наданням первинної медичної допомоги пацієнтам, включаючи дітей та інвалідів, пацієнтів з хронічними захворюваннями, вагітним жінкам від своєчасності, якої інколи залежить життя та здоров’я людей.
Замовник в своїй документації чітко вказав про рівні права учасників та недопущення дискримінації, враховуючи специфічну діяльність закладу та воєнний стан в Україні.
Все вищезазначене безумовно свідчить про відсутність дискримінаційних вимог по відношенню до скаржника. Скаржник міг би брати участь в закупівлі, відповідаючи всім переліченим вимогам в тендерній документації.
Враховуючи вищевикладене, замовником ніяким чином не порушено ст.5 та ст 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до діючої на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування Постанови 1178 (зі змінами), а саме основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям та зловживанням.
Дата опублікування:
19.11.2025 14:07