• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНИЙ КОМПЛЕКС «Лазертаг» на 8 учасників

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 3 дні назад

540 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 07.11.2025 15:53 - 12.11.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця): 09.12.2025 09:22 - 15.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель та неправомірного відхилення тендерної пропозиції

Номер: 2027f59772024b728337ea8277a7840e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-07-012717-a.a1
Назва: СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель та неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.11.2025 17:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.12.2025 17:39
Дата виконання рішення Замовником: 08.12.2025 09:48
Коментар замовника щодо усунення порушень: За результатами розгляду скарги ФОП КУЗНЄЦОВА АНАСТАСІЯ ЮРІЇВНА від 22 листопада 2025 № UA-2025-11-07-012717-a.a1 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) 03 листопада 2025 року прийнято рішення №17857-р/пк-пз від 02.12.2025, згідно з яким, зобов’язано Відділ освіти Жашківської міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця КУЗНЄЦОВОЇ АНАСТАСІЇ ЮРІЇВНИ (код ЄДРПОУ: 3435500588) та рішення про визначення фізичної особи-підприємця КАБАНЦЯ СЕРГІЯ ОЛЕКСІЙОВИЧА (код ЄДРПОУ: 2568516453) переможцем процедури закупівлі — "НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНИЙ КОМПЛЕКС "Лазертаг" на 8 учасників", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-11-07-012717-a. З огляду на вищевикладене, на виконання вищевказаного рішення, згідно п.22 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», вирішив: 1. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця КУЗНЄЦОВОЇ АНАСТАСІЇ ЮРІЇВНИ (код ЄДРПОУ: 3435500588) та рішення про визначення фізичної особи-підприємця КАБАНЦЯ СЕРГІЯ ОЛЕКСІЙОВИЧА (код ЄДРПОУ: 2568516453) переможцем процедури закупівлі — "НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНИЙ КОМПЛЕКС "Лазертаг" на 8 учасників". 2. Оприлюднити відповідне рішення на веб-порталі Уповноваженого органу.
Автор: ФОП "КУЗНЄЦОВА АНАСТАСІЯ ЮРІЇВНА", Анастасія Кузнєцова +380966344857 nasty20232003@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9bd5388d4c294b72a8d711e35d7fb72d
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель та неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
ФОП «КУЗНЄЦОВА АНАСТАСІЯ ЮРІЇВНА» (далі – Скаржник) подав свою тендерну пропозицію для участі у відкритих торгах з особливостями на закупівлю ДК 021:2015: 35740000-3 Симулятори бойових дій (НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНИЙ КОМПЛЕКС «Лазертаг») (ідентифікатор UA-2025-11-07-012717-а), оголошених Замовником Відділом освіти Жашківської міської ради (далі – Замовник).
Пропозиція Скаржника була визначена найбільш економічно вигідною.
Проте, 20 листопада 2025 року Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що зафіксовано у Протоколі № 223 від 20.11.2025 р. (далі – Рішення).
Підставами для відхилення Замовник визначив невідповідність технічним вимогам та непідтвердження інформації про виробника, а також можливу (але не доведену) причетність до держави-агресора.
Скаржник вважає Рішення Замовника необґрунтованим, прийнятим з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості).
Відповідно до пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію, якщо, зокрема, вона не відповідає вимогам тендерної документації. Скаржник стверджує, що його пропозиція відповідала усім вимогам ТД, а підстави відхилення є суб'єктивними, не підтвердженими документально та порушують принципи публічних закупівель, встановлені статтею 5 Закону: добросовісна конкуренція, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка.
1. Щодо Сертифіката та Декларації про відповідність
Пунктами 2.1, 2.2 Додатку 1 та Додатку 3 ТД Замовником вимагалося надати:
«2.1. Скан-копію оригіналу декларації про відповідність Технiчному регламенту безпечності іграшок (ПКМУ вiд 28 лютого 2018 р. № 151) з додатком/додатками, зареєстрованої в органі з оцінки відповідності, з зазначення номеру та дати реєстрації, на комплекти бездротові для гри в лазертаг, код ДКПП 32.40.39. У декларації або додатках повинні вказуватись запропоновані учасником модель тагеру для гри в лазертаг, аксесуари та комплектуючи: пов’язка на голову, зарядна станція, повербанк, пульт ДК, станція сценарна (пристрій), контрольна точка, лазертаг-бомба, граната, шок-браслет, транспортувальна сумка, посилання на застосовані національні стандарти з переліку національних стандартів або посилання на специфікації, стосовно яких декларується відповідність, а саме ДСТУ EN 71-1:2019 Безпечність іграшок. Частина 1. Механічні та фізичні властивості (EN 71-1:2014 +A1:2018, IDT); ДСТУ EN 71-2:2022 Безпечність іграшок. Частина 2. Займистість (EN 71-2:2020, IDT); ДСТУ EN 71-3:2022 Безпечність іграшок. Частина 3. Міграція певних елементів (EN 71-3:2019 + A1:2021, IDT).
2.2. Скан-копію оригіналу сертифікату відповідності вимогам ДСТУ EN 71-1:2019 п.п. 4.1, 4.2, 4.7, 4.8, 4.23, p. 7 5.1, 5.2, 7.1, 7.2; ДСТУ EN 71-2:2022 (EN 71-2:2020, IDT) п.п. 4.1; ДСТУ EN IEC 62115:2022 (EN IEC 62115:2020; A11:2020, IDT; IEC 62115:2017 + COR1:2019, IDT EN 62115:2005, IDТ) п.п. 7.1, 7.2, 7.3, 9.1, 10.1, 12.1, 13.1, 13.4, 14.1, 16.1 з додатками, виданий на підставі звіту, на сертифікаті має бути зазначений номер та дата звіту, та зареєстрований в реєстрі органу з оцінки відповідності, має бути зазначений реєстраційний номер, на комплекти бездротові для гри лазертаг, в додатках до сертифікату згідно переліку обладнання має бути зазначено запропоновані: лазертаг тагер, аксесуари та комплектуючі: пов’язка на голову, зарядна станція, повербанк, пульт ДК, станція сценарна (пристрій), контрольна точка, лазертаг-бомба, граната, шок-браслет, транспортувальна сумка.»
У протоколі № 223 від 20.11.2025 року Замовником, як підставою для відхилення зазаначено, що
1. Надані Сертифікат (№ UA.OC-01.2880-25 від 11.11.2025) та Додаток до нього (№ UA.OC-01.2860-25 від 04.11.2025) мають різні номери та дати і «не мають відношення один до одного».
2. Перелік стандартів у Сертифікаті відрізняється від вимог ТД.
3. Ненадання Декларації про відповідність.
Скаржник заперечує щодо вказаних висновків та звертає увагу Колегії на те, що Скаржником надано Сертифікат відповідності № UA.OC-01.2880-25 від 11.11.2025 та всі необхідні Додатки №№ 1-5, які мають номер UA.OC-01.2860-25 від 04.11.2025. Вказана різниця у нумерації Додатків та Сертифіката є технічною помилкою (опискою), допущеною Органом з оцінки відповідності ТОВ «АКАДЕМТЕСТ». У самому Сертифікаті міститься посилання на Звіт про оцінку № 1461 Д від 11.11.2025 та Протокол випробувань № 2025.01.11.11.12 від 11.11.2025, що беззаперечно доводить, що ці документи належать до однієї процедури оцінки відповідності. Учасник не може бути відхилений через помилку, допущену уповноваженим органом. Вазане підтверджується листом-роз’ясненням, наданим Органом з оцінки відповідності ТОВ «АКАДЕМТЕСТ» на ім’я виробника товару.
Сертифікат видано на відповідність вимогам ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022 та ДСТУ EN IEC 62115:2022, які є частиною необхідних стандартів.
Відповідно до частини третьої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати дискримінаційні вимоги. Відхилення пропозиції через формальну помилку уповноваженого органу, яка не впливає на сутність та достовірність підтвердження відповідності товару вимогам безпеки та Технічного регламенту, є необґрунтованим та порушує принцип об'єктивної оцінки.
Наданий Скаржником Сертифікат відповідності (№ UA.OC-01.2880-25) підтверджує відповідність вимогам ДСТУ EN 71-1:2019 (Механічні та фізичні властивості), ДСТУ EN 71-2:2022 (Займистість) та ДСТУ EN IEC 62115:2022 (Безпечність іграшок, що живляться від електрики) та спростовує твердження Замовника про невідповідність переліку стандартів.
Предмет закупівлі - «Лазертаг» - є обладнанням, що підпадає під сферу дії Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 р. № 151 (далі – Технічний регламент).
Відповідно до частини першої статті 41 Закону України «Про стандартизацію», національні стандарти (ДСТУ) є добровільними для застосування. Обов'язковість їх застосування настає лише у разі, якщо вони прямо зазначені у нормативно-правових актах (Технічний регламент).
Стаття 3 Технічного регламенту встановлює, що іграшки, які відповідають гармонізованим європейським стандартам (які в Україні впроваджені як ДСТУ EN), вважаються такими, що відповідають вимогам цього Регламенту (презумпція відповідності).
Скаржником надана Декларація про відповідність (від 11.11.2025), яка чітко посилається на Технічний регламент безпечності іграшок (ПКМУ № 151) та включає всі необхідні стандарти: ДСТУ EN 71-1 2019 Безпечність іграшок Частина 1. Механічні та фізичні властивості (EN 71-1:2014 +А1 2018 IDT): ДСТУ EN 71-2 2022 Безпечність іграшок Частина 2 Займистість (EN 71-2 2020, IDT0 ДСТУ EN 71-3:2022 Безпечність іграшок Частина 3. Міграція певних елементів (EN 71-3 2019+А1 2021, IDT); ДСТУ EN ІЕС 62115 2022 Іграшки електричні. Безпека (EN ІЕС 62115:2020; A11.2020, IDT. ІЕС 62115.2017+ COR1:2019, IDT).
Відповідно до частини першої статті 28 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», Декларація про відповідність є єдиним документом, який видає виробник (або його уповноважений представник) для засвідчення відповідності продукції вимогам технічних регламентів.
Стаття 16 Технічного регламенту встановлює, що виробник повинен складати Декларацію про відповідність. Скаржником надано цей документ, який підтверджує відповідність усіх позицій Технічному регламенту та гармонізованим стандартам, включаючи ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022.
Разом з цим, Скаржником у складі тендерної пропозиції була надана довідка № 579 від 14.11.2025 р. щодо Наказу Міністерства економіки України від 18.12.2023 № 19674 «Про затвердження Переліку національних стандартів для цілей застосування Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2018 № 151» п. 3 якого передбачено, що з 01.01.2024 року втратив чинність, наказ Мінекономрозвитку від 20.06.2019 № 1054 "Про затвердження Переліку національних стандартів, що ідентичні гармонізованим європейським стандартам та відповідність яким надає презумпцію відповідності іграшок вимогам Технічного регламенту безпечності іграшок", яким було встановлено ДСТУ EN ІЕС 62115:2005.
Окрім цього, вказаним наказом затверджено ПЕРЕЛІК національних стандартів для цілей застосування Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2018 № 151, якій встановлює: ДСТУ EN DEC 62115:2021 (ENIEC 62115:2020. IDT; ІЕС 62115:2017, IDT) Іграшки електричні. Безпека, EN DEC 62115:2020; ДСТУ EN ІЕС 62115:2021 (EN ІЕС 62115:2020. IDT; DEC 62115:2017, IDT)/Заміна № 11:2021 (EN DEC 62115:2020/А11:2020, IDT) EN ІЕС 62115:2020/А11:2020 ДСТУ EN DEC 62115:2022(ENIEC 62115:2020; A11:2020, IDT; DEC 62115:2017+COR1:2019, IDT). Яка не була взята Замовником до уваги.
Твердження Замовника про ненадання Дкларації є недостовірним та суперечить фактично наданій пропозиції.
Рішення Замовника, прийняте на підставі технічної описки в документах уповноваженого органу та ігнорування факту подання Декларації, порушує принцип недискримінації учасників та об'єктивної оцінки (ст. 5 Закону).
Колегія АМКУ послідовно визнає такі помилки, допущені третіми особами (уповноваженими органами), формальними (несуттєвими), якщо вони не впливають на зміст пропозиції та достовірність підтвердження відповідності товару (аналогічні Рішення № 3169-р/пк-пз від 05.03.2024 р. та № 15302-р/пк-пз від 15.09.2023 р.).
2. Щодо непідтвердження відповідності товару та інформації про виробника.
Пунктами 2, 3 розділу «Інші документи, які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції» Додатку 1 та відповідними пунктами Додатку 3 до ТД Замовником встановлено вимогу:
«2. Учасник повинен надати у складі порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника (обов‘язково зазначається виробник та модель для можливості перевірки запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника).
3. Учасник повинен надати посилання на веб сторінку офіційного сайту виробника комплекту лазертагу, де можна побачити запропоновані позиції (лазертаг тагер, аксесуари та комплектуючі: пов’язка на голову, зарядна станція, повербанк, пульт ДК, станція сценарна (пристрій), контрольна точка, лазертаг-бомба, граната, шок-браслет, транспортувальна сумка) для перевірки достовірності інформації щодо виробника запропонованого обладнання.»
При прийнятті рішення, викладеного у Протоколі № 223 від 20.11.2025 Замовник стверджує, що не підтверджено відповідність параметрів Контрольної точки, Лазертаг-бомби та Шок-браслету, а також Замовник «не зміг підтвердити», що посилання на веб-сторінку відноситься до виробника.
Скаржником до тендерної пропозиції надано Порівняльну таблицю (вих. № 592 від 14.11.2025), яка є офіційним документом пропозиції та прямо підтверджує відповідність усіх позицій (Контрольна точка – 3 колонки, 16 світлодіодів; Лазертаг-бомба – складається з двох частин; Шок-браслет – має світлодіодну індикацію заряду АКБ).
Замовник прийняв Рішення на підставі візуальної оцінки фотографій на веб-сайті, а не на підставі документів, які вимагала тендерна документація (ТД), а саме: Додаток № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» та Порівняльна таблиця.
Таке рішення є суб'єктивним та необґрунтованим, оскільки суперечить документально підтвердженій інформації, наданій Скаржником на виконання вимог ТД.
Колегія чітко встановила, що технічна специфікація (Порівняльна таблиця) має перевагу над візуальною оцінкою фотографій чи інформацією, отриманою Замовником з зовнішніх джерел (аналогічні Рішення № 6994-р/пк-пз від 17.05.2024 р. та № 2169-р/пк-пз від 12.02.2024 р.).
Відповідно до вимог п. 3 Додатку 1 ТД Скаржником надано Довідку (вих. № 585) з посиланням https://lasertag-fighter.com.ua/equipment/ та інформацією про виробника ФОП Морозова Яна Володимирівна, чия продукція має назву FIGHTER. Твердження, що Замовник «не зміг підтвердити» зв'язок сайту з виробником, є його власним суб'єктивним висновком, а не доведеним фактом невідповідності і не може бути підставою для відхилення пропозиції. Надання посилань у Довідці про виробника та техпідтримку (Довідка № 589) є належним виконанням вимоги ТД припущенням
Документи (Декларація, Сертифікат в яких вказано, «в різних модифікаціях згідно паспорту») чітко ідентифікують виробника та продукцію. Замовник, діючи відповідно до принципів об’єктивної оцінки, був зобов'язаний виходити з наданих Учасником документів.
Колегія АМКУ чітко встановила, що Порівняльна таблиця (технічна специфікація) є основним документом, що підтверджує відповідність запропонованого товару технічним вимогам Замовника, якщо інше прямо не встановлено ТД (рішення № 6994-р/пк-пз від 17.05.2024 р. та рішення № 2169-р/пк-пз від 12.02.2024 р.)
Таким чином, посилання Замовника на фотографії замість наданої Скаржником Порівняльної таблиці (вих. № 592) є необ'єктивним та порушує принцип неупередженої оцінки (ст. 5 Закону).
3. Щодо зв'язку з державою-агресором
Замовник, приймаючи рішення (Протокол № 223) про відхилення пропозиції Скаржника згідно з п. 2, ч. 2, ст. 44 Особливостей припускає, що фотографії на сайті виробника та російському сайті www.laserwar.ru можуть свідчити про те, що виробник «може бути представником ООО «ЛАЗЕРТАГ» (РФ), що є підставою для відхилення згідно з п. 2, ч. 2, ст. 44 Особливостей.
Замовник порушив принцип обґрунтованості рішення. Підставою для відхилення згідно з п. 2, ч. 2, ст. 44 Особливостей має бути документально підтверджений факт, а не припущення («може свідчити»).
Скаржник у складі пропозиції надав необхідну довідку в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором. Таким чином, вимога ТД була виконана.
Візуальна схожість фотоматеріалів не є юридичним доказом походження товару з держави-агресора чи причетності до неї, коли виробник (ФОП Морозова Я.В.) зареєстрований в Україні і надано всі необхідні українські документи відповідності. У Декларації, Сертифікаті та на сайті кожна позиція запропонованого товару вказана - «в різних модифікаціях згідно паспорту».
Правова позиція АМКУ чітко встановлює, що рішення про відхилення на підставі пункту 44 Особливостей має ґрунтуватися на документально підтвердженому факті, а не на гіпотезах чи суб'єктивних висновках Замовника.
Колегія АМКУ вважає неправомірним відхилення пропозиції на підставі сумнівних джерел або припущень, якщо Замовник не надав жодного офіційного доказу зв'язку (аналогічне Рішення № 18055-р/пк-пз від 02.11.2023 р.).
Оскільки Скаржник надав необхідну довідку про нездійснення діяльності з державою-агресором, Замовник мав навести прямі докази порушення, а не обмежуватися припущеннями, ґрунтуючись на фотографіях, що є недостатньою підставою для відхилення.
Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ФОП «КУЗНЄЦОВА А.Ю.» (Протокол № 223 від 20.11.2025 р.) прийнято з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а саме:
Порушення статті 5 Закону: порушено принципи добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та об'єктивної та неупередженої оцінки пропозицій шляхом ігнорування наданих документів та прийняття рішення на підставі припущень та суб'єктивної оцінки.
Неправомірне застосування пункту 44 Особливостей: Замовник відхилив пропозицію з формальних причин (технічна описка органу сертифікації) та на підставі припущень про невідповідність характеристик (за фотографіями), тоді як документальні підтвердження відповідності були надані у повному обсязі.
Внаслідок неправомірних дій Замовника, Скаржника було незаконно позбавлено права на укладення договору, незважаючи на те, що його пропозиція була найбільш економічно вигідною та відповідала всім вимогам тендерної документації.
На підставі викладеного, керуючись статтями 5 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження