• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 код 38340000-0 Прилади для вимірювання величин (Вимірювальні прилади для філії "Канівська ГЕС" ПрАТ "Укргідроенерго")

Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову, засвідчені перекладачем. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій згідно тендерної документації.

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 14 днів назад

1 292 235.00 UAH без ПДВ
Період оскарження: 07.11.2025 15:24 - 21.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 4c7dac158f1c433d92d5a0ac2fcfee64
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-07-011753-a.a1
Назва: СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
1. Замовником оголошено процедуру закупівлі UA-2025-11-07-011753-a (відкриті торги з особливостями) на придбання вимірювальних приладів для філії "Канівська ГЕС" ПрАТ "Укргідроенерго" за кодом ДК 021:2015 38340000-0 «Прилади для вимірювання величин». Тендерна документація Замовника, зокрема Додаток № 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (далі – Додаток № 5 ТД), встановлює вимоги до технічних характеристик обладнання, у тому числі до приладу К540-3 – вимірювача параметрів силових трансформаторів. 2. Подані документи Скаржника У складі тендерної пропозиції Скаржник надав, зокрема: • заповнений Додаток № 1 «Документи Учасника» (форма тендерної пропозиції); • Технічну специфікацію вих. № 3029-11 від 17.11.2025 (далі – Технічна специфікація), в якій для всіх параметрів обладнання, включаючи фазну та лінійну змінну напругу приладу К540-3, зазначено коректні одиниці виміру – «В» (вольти) та числові значення, що повністю відповідають вимогам Додатка № 5 ТД; • паспорт/технічну документацію на вимірювач параметрів силових трансформаторів К540-3 («К540_3_ПАСПОРТ_ТЕХНІЧНА_СПЕЦИФІКАЦІЯ»; далі – Паспорт). У Паспорті для позицій «Фазна змінна напруга» та «Лінійна змінна напруга» допущено помилкове буквене позначення одиниці виміру – замість «В» (вольти) зазначено «А» (ампери), при цьому числові діапазони параметрів співпадають із вимогами Додатка № 5 ТД та з Технічною специфікацією Скаржника, а саме: • фазна змінна напруга: від 1 до 100 В та від 50 до 400 В; • лінійна змінна напруга: від 5 до 150 В та від 100 до 600 В. Отже, у супровідному документі (Паспорті) допущена виключно механічна (друкарська) помилка позначення літерного символу одиниці виміру (А замість В), без зміни виду вимірюваної величини (напруга) та без зміни числових значень параметрів. 3. Попереднє звернення Скаржника до Замовника У процесі внутрішньої перевірки документації Скаржник самостійно виявив зазначену помилку у Паспорту К540-3 і до ухвалення та оприлюднення рішення про відхилення пропозиції направив Замовнику лист вих. № 0011-11 від 27.11.2025 «Щодо уточнення технічної інформації в паспорті виробу К540-3 у процедурі закупівлі UA-2025-11-07-011753-a» на офіційну електронну адресу, зазначену для комунікацій у тендерній документації: tender@uhe.gov.ua. У зазначеному листі Скаржник, зокрема: • пояснив, що позначення одиниці виміру «А» замість «В» є очевидною механічною (друкарською) помилкою оформлення документа виробника і не змінює вид вимірюваної величини (напруга), її числових значень та фактичних функціональних можливостей приладу; • підтвердив, що в заповненому Додатку № 5 тендерної пропозиції одиниці виміру для параметрів фазної та лінійної змінної напруги вказані коректно – у вольтах («В»), відповідно до вимог Замовника; • зазначив, що фактичні технічні характеристики приладу К540-3 повністю відповідають вимогам Додатка № 5 ТД, а питання стосується виключно описки в одному рядку Паспорта; • послався на поняття формальної (несуттєвої) помилки відповідно до п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону та Переліку формальних помилок; • просив визнати помилку формальною (несуттєвою) або, як мінімум, надати можливість її усунення шляхом завантаження виправленої редакції Паспорта К540-3 у порядку, передбаченому пунктом 43 Постанови № 1178 (з наданням 24 годин на усунення невідповідності). 4. Рішення Замовника Незважаючи на наведені пояснення та своєчасне звернення Скаржника, уповноважена особа Замовника протоколом № 334/2025/1 від 28.11.2025 відхилила тендерну пропозицію Скаржника, пославшись на те, що в Паспорту К540-3 параметри «Фазна змінна напруга» та «Лінійна змінна напруга» нібито не відповідають вимогам Технічної специфікації через зазначення одиниці виміру «А» замість «В». У протоколі зроблено висновок, що «учасник не підтвердив технічні характеристики обладнання», та застосовано підпункт 2 пункту 44 Особливостей (Постанова № 1178) як підставу для відхилення пропозиції. При цьому Замовник: • не врахував лист Скаржника вих. № 0011-11 від 27.11.2025; • не розмістив у електронній системі повідомлення про усунення невідповідностей відповідно до пункту 43 Постанови № 1178; • не надав Скаржнику 24 години на виправлення виявленої помилки у Паспорту.
Дата розгляду скарги: 12.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.12.2025 15:45
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕТАЛОН-ПРИЛАД", Кукса Антоніна 380674234176 MENEGER@ETALONPRIBOR.COM.UA

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 149b2523f8934f8490eeb6dccf06fbd1
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Помилка в Паспорту К540-3 є формальною (несуттєвою), пов’язаною лише з оформленням документа
Згідно з пунктом 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призводить до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на її зміст, у тому числі технічні помилки та описки.
Відповідно до Переліку формальних помилок, затвердженого наказом Мінекономіки № 710 від 15.04.2020, до формальних помилок, зокрема, належать технічні (механічні) помилки, пов’язані із заміною літери та/або цифри при внесенні інформації до документа.
У даному випадку:
• у Технічній специфікації Скаржника (вих. № 3029-11 від 17.11.2025), яка є основним документом, що підтверджує відповідність технічним вимогам, параметри фазної та лінійної змінної напруги K540-3 зазначено коректно – у вольтах («В»), у повній відповідності до Додатка № 5 ТД;
• у Додатку № 5 ТД, заповненому Скаржником, одиниці виміру для цих параметрів також зазначені коректно – «В» (вольти);
• у Паспорту допущено виключно неправильне буквене позначення одиниці виміру – «А» замість «В», при тому що числові діапазони параметрів відповідають вимогам Замовника: від 1 до 100 та від 50 до 400 для фазної напруги, від 5 до 150 та від 100 до 600 для лінійної напруги.
З технічної точки зору параметри «фазна змінна напруга» та «лінійна змінна напруга» є саме напругою, яка в міжнародній та національній практиці метрології позначається у вольтах (В). Використання у цих рядках символу «А» (ампер) суперечить фізичній суті величини та є очевидною опискою для будь-якого фахівця, що працює з вимірювальними приладами.
Таким чином:
• вид вимірюваної величини – напруга – не змінюється;
• числові значення параметрів збігаються з вимогами Додатка № 5 ТД;
• у всіх ключових документах тендерної пропозиції (Технічна специфікація, заповнений Додаток № 5) одиниці виміру вказані коректно.
Отже, наявна помилка відповідає ознакам формальної (несуттєвої) помилки у розумінні Закону та Переліку формальних помилок і не може бути правомірною підставою для відхилення тендерної пропозиції.
2. Замовник неправомірно не застосував процедуру усунення невідповідностей, передбачену пунктом 43 Постанови № 1178
Пункт 43 Постанови № 1178 встановлює, що:
невідповідності в інформації та/або документах тендерної пропозиції, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, його найменування, марки, моделі тощо, можуть бути усунені учасником протягом 24 годин з моменту оприлюднення Замовником в електронній системі закупівель відповідного повідомлення.
У даній ситуації:
• виправлення помилки полягає лише у заміні літерного позначення одиниці виміру з «А» на «В» у Паспорту К540-3 – тобто у виправленні оформлення документа;
• це жодним чином не змінює предмет закупівлі, марку, модель, функціональні можливості чи фактичні технічні характеристики приладу, а також не впливає на цінові показники чи інші критерії оцінки;
• Скаржник заздалегідь і письмово повідомив Замовника про наявність описки, обґрунтував її формальний характер та прямо попросив надати можливість завантажити виправлений Паспорт К540-3 у порядку, передбаченому пунктом 43 Постанови № 1178, – відповідний лист вих. № 0011-11 від 27.11.2025 було направлено на адресу tender@uhe.gov.ua до дати складання та оприлюднення протоколу про відхилення пропозиції.
Незважаючи на це, Замовник:
• не оприлюднив повідомлення про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель;
• не надав Скаржнику 24 години для завантаження виправленого Паспорта;
• натомість безпідставно відхилив пропозицію, посилаючись на підпункт 2 пункту 44 Особливостей.
Такі дії суперечать як пункту 43 Постанови № 1178, так і загальним принципам публічних закупівель, визначеним статтею 5 Закону, зокрема принципам:
• добросовісної конкуренції серед учасників;
• недискримінації учасників та рівного ставлення до них;
• максимальної економії та ефективності.
3. Неправильне застосування підпункту 2 пункту 44 Особливостей (Постанова № 1178) та частини першої статті 31 Закону
Підпункт 2 пункту 44 Особливостей передбачає можливість відхилення тендерної пропозиції в разі, якщо:
тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, установленим у тендерній документації (крім невідповідностей, які можуть бути усунені відповідно до пункту 43 Особливостей).
У нашому випадку:
• технічні характеристики приладу К540-3, викладені в Технічній специфікації Скаржника та заповненому Додатку № 5, повністю відповідають вимогам тендерної документації Замовника;
• розбіжність стосується лише оформлення окремого супровідного документа (Паспорта) та має ознаки формальної помилки (заміна літери одиниці виміру при збереженні виду величини і числових діапазонів);
• така невідповідність є саме тією, що підлягає усуненню у порядку пункту 43 Постанови № 1178 і не може бути безпосередньою підставою для відхилення пропозиції.
Відповідно, посилання Замовника на підпункт 2 пункту 44 Особливостей як на підставу для відхилення тендерної пропозиції Скаржника є неправильним застосуванням норм Постанови № 1178 та частини першої статті 31 Закону, яка допускає відхилення лише у разі наявності суттєвих невідповідностей, що впливають на зміст тендерної пропозиції.
Фактично Замовник ототожнив формальну (несуттєву) помилку в оформленні Паспорта з реальною технічною невідповідністю предмета закупівлі, чим порушив баланс між формальними вимогами до документів та реальним змістом тендерної пропозиції та її економічною вигідністю.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження