-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код 38340000-0 Прилади для вимірювання величин (Вимірювальні прилади для філії "Канівська ГЕС" ПрАТ "Укргідроенерго")
Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову, засвідчені перекладачем. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій згідно тендерної документації.
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 14 днів назад
1 292 235.00
UAH без ПДВ
Період оскарження:
07.11.2025 15:24 - 21.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
4c7dac158f1c433d92d5a0ac2fcfee64
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-07-011753-a.a1
Назва:
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
1. Замовником оголошено процедуру закупівлі UA-2025-11-07-011753-a (відкриті торги з особливостями) на придбання вимірювальних приладів для філії "Канівська ГЕС" ПрАТ "Укргідроенерго" за кодом ДК 021:2015 38340000-0 «Прилади для вимірювання величин». Тендерна документація Замовника, зокрема Додаток № 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (далі – Додаток № 5 ТД), встановлює вимоги до технічних характеристик обладнання, у тому числі до приладу К540-3 – вимірювача параметрів силових трансформаторів.
2. Подані документи Скаржника
У складі тендерної пропозиції Скаржник надав, зокрема:
• заповнений Додаток № 1 «Документи Учасника» (форма тендерної пропозиції);
• Технічну специфікацію вих. № 3029-11 від 17.11.2025 (далі – Технічна специфікація), в якій для всіх параметрів обладнання, включаючи фазну та лінійну змінну напругу приладу К540-3, зазначено коректні одиниці виміру – «В» (вольти) та числові значення, що повністю відповідають вимогам Додатка № 5 ТД;
• паспорт/технічну документацію на вимірювач параметрів силових трансформаторів К540-3 («К540_3_ПАСПОРТ_ТЕХНІЧНА_СПЕЦИФІКАЦІЯ»; далі – Паспорт).
У Паспорті для позицій «Фазна змінна напруга» та «Лінійна змінна напруга» допущено помилкове буквене позначення одиниці виміру – замість «В» (вольти) зазначено «А» (ампери), при цьому числові діапазони параметрів співпадають із вимогами Додатка № 5 ТД та з Технічною специфікацією Скаржника, а саме:
• фазна змінна напруга: від 1 до 100 В та від 50 до 400 В;
• лінійна змінна напруга: від 5 до 150 В та від 100 до 600 В.
Отже, у супровідному документі (Паспорті) допущена виключно механічна (друкарська) помилка позначення літерного символу одиниці виміру (А замість В), без зміни виду вимірюваної величини (напруга) та без зміни числових значень параметрів.
3. Попереднє звернення Скаржника до Замовника
У процесі внутрішньої перевірки документації Скаржник самостійно виявив зазначену помилку у Паспорту К540-3 і до ухвалення та оприлюднення рішення про відхилення пропозиції направив Замовнику лист вих. № 0011-11 від 27.11.2025 «Щодо уточнення технічної інформації в паспорті виробу К540-3 у процедурі закупівлі UA-2025-11-07-011753-a» на офіційну електронну адресу, зазначену для комунікацій у тендерній документації: tender@uhe.gov.ua.
У зазначеному листі Скаржник, зокрема:
• пояснив, що позначення одиниці виміру «А» замість «В» є очевидною механічною (друкарською) помилкою оформлення документа виробника і не змінює вид вимірюваної величини (напруга), її числових значень та фактичних функціональних можливостей приладу;
• підтвердив, що в заповненому Додатку № 5 тендерної пропозиції одиниці виміру для параметрів фазної та лінійної змінної напруги вказані коректно – у вольтах («В»), відповідно до вимог Замовника;
• зазначив, що фактичні технічні характеристики приладу К540-3 повністю відповідають вимогам Додатка № 5 ТД, а питання стосується виключно описки в одному рядку Паспорта;
• послався на поняття формальної (несуттєвої) помилки відповідно до п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону та Переліку формальних помилок;
• просив визнати помилку формальною (несуттєвою) або, як мінімум, надати можливість її усунення шляхом завантаження виправленої редакції Паспорта К540-3 у порядку, передбаченому пунктом 43 Постанови № 1178 (з наданням 24 годин на усунення невідповідності).
4. Рішення Замовника
Незважаючи на наведені пояснення та своєчасне звернення Скаржника, уповноважена особа Замовника протоколом № 334/2025/1 від 28.11.2025 відхилила тендерну пропозицію Скаржника, пославшись на те, що в Паспорту К540-3 параметри «Фазна змінна напруга» та «Лінійна змінна напруга» нібито не відповідають вимогам Технічної специфікації через зазначення одиниці виміру «А» замість «В».
У протоколі зроблено висновок, що «учасник не підтвердив технічні характеристики обладнання», та застосовано підпункт 2 пункту 44 Особливостей (Постанова № 1178) як підставу для відхилення пропозиції.
При цьому Замовник:
• не врахував лист Скаржника вих. № 0011-11 від 27.11.2025;
• не розмістив у електронній системі повідомлення про усунення невідповідностей відповідно до пункту 43 Постанови № 1178;
• не надав Скаржнику 24 години на виправлення виявленої помилки у Паспорту.
Пов'язані документи:
Учасник
- 0011-11 Укргідроенерго - Щодо закупівлі.pdf 02.12.2025 14:30
- 3029-11 Технічна специфікація.pdf 02.12.2025 14:30
- К540_3_ПАСПОРТ_ТЕХНІЧНА_СПЕЦИФІКАЦІЯ.pdf 02.12.2025 14:30
- Додаток №5.RTF 02.12.2025 14:30
- СКАРГА ДО АМКУ.pdf 02.12.2025 14:30
- Протокол_рішення_Кваліфікаційного_комітету.zip 02.12.2025 14:30
- Тендерна документація зі змінами.rtf 02.12.2025 14:30
- sign.p7s 02.12.2025 14:30
- рішення від 04.12.2025 № 17957.pdf 04.12.2025 15:44
- Пояснення АМКУ.docx.zip 08.12.2025 16:40
- Пояснення АМКУ.pdf 08.12.2025 16:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.12.2025 14:55
Дата розгляду скарги:
12.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.12.2025 15:45
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
149b2523f8934f8490eeb6dccf06fbd1
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Помилка в Паспорту К540-3 є формальною (несуттєвою), пов’язаною лише з оформленням документа
Згідно з пунктом 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призводить до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на її зміст, у тому числі технічні помилки та описки.
Відповідно до Переліку формальних помилок, затвердженого наказом Мінекономіки № 710 від 15.04.2020, до формальних помилок, зокрема, належать технічні (механічні) помилки, пов’язані із заміною літери та/або цифри при внесенні інформації до документа.
У даному випадку:
• у Технічній специфікації Скаржника (вих. № 3029-11 від 17.11.2025), яка є основним документом, що підтверджує відповідність технічним вимогам, параметри фазної та лінійної змінної напруги K540-3 зазначено коректно – у вольтах («В»), у повній відповідності до Додатка № 5 ТД;
• у Додатку № 5 ТД, заповненому Скаржником, одиниці виміру для цих параметрів також зазначені коректно – «В» (вольти);
• у Паспорту допущено виключно неправильне буквене позначення одиниці виміру – «А» замість «В», при тому що числові діапазони параметрів відповідають вимогам Замовника: від 1 до 100 та від 50 до 400 для фазної напруги, від 5 до 150 та від 100 до 600 для лінійної напруги.
З технічної точки зору параметри «фазна змінна напруга» та «лінійна змінна напруга» є саме напругою, яка в міжнародній та національній практиці метрології позначається у вольтах (В). Використання у цих рядках символу «А» (ампер) суперечить фізичній суті величини та є очевидною опискою для будь-якого фахівця, що працює з вимірювальними приладами.
Таким чином:
• вид вимірюваної величини – напруга – не змінюється;
• числові значення параметрів збігаються з вимогами Додатка № 5 ТД;
• у всіх ключових документах тендерної пропозиції (Технічна специфікація, заповнений Додаток № 5) одиниці виміру вказані коректно.
Отже, наявна помилка відповідає ознакам формальної (несуттєвої) помилки у розумінні Закону та Переліку формальних помилок і не може бути правомірною підставою для відхилення тендерної пропозиції.
2. Замовник неправомірно не застосував процедуру усунення невідповідностей, передбачену пунктом 43 Постанови № 1178
Пункт 43 Постанови № 1178 встановлює, що:
невідповідності в інформації та/або документах тендерної пропозиції, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, його найменування, марки, моделі тощо, можуть бути усунені учасником протягом 24 годин з моменту оприлюднення Замовником в електронній системі закупівель відповідного повідомлення.
У даній ситуації:
• виправлення помилки полягає лише у заміні літерного позначення одиниці виміру з «А» на «В» у Паспорту К540-3 – тобто у виправленні оформлення документа;
• це жодним чином не змінює предмет закупівлі, марку, модель, функціональні можливості чи фактичні технічні характеристики приладу, а також не впливає на цінові показники чи інші критерії оцінки;
• Скаржник заздалегідь і письмово повідомив Замовника про наявність описки, обґрунтував її формальний характер та прямо попросив надати можливість завантажити виправлений Паспорт К540-3 у порядку, передбаченому пунктом 43 Постанови № 1178, – відповідний лист вих. № 0011-11 від 27.11.2025 було направлено на адресу tender@uhe.gov.ua до дати складання та оприлюднення протоколу про відхилення пропозиції.
Незважаючи на це, Замовник:
• не оприлюднив повідомлення про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель;
• не надав Скаржнику 24 години для завантаження виправленого Паспорта;
• натомість безпідставно відхилив пропозицію, посилаючись на підпункт 2 пункту 44 Особливостей.
Такі дії суперечать як пункту 43 Постанови № 1178, так і загальним принципам публічних закупівель, визначеним статтею 5 Закону, зокрема принципам:
• добросовісної конкуренції серед учасників;
• недискримінації учасників та рівного ставлення до них;
• максимальної економії та ефективності.
3. Неправильне застосування підпункту 2 пункту 44 Особливостей (Постанова № 1178) та частини першої статті 31 Закону
Підпункт 2 пункту 44 Особливостей передбачає можливість відхилення тендерної пропозиції в разі, якщо:
тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, установленим у тендерній документації (крім невідповідностей, які можуть бути усунені відповідно до пункту 43 Особливостей).
У нашому випадку:
• технічні характеристики приладу К540-3, викладені в Технічній специфікації Скаржника та заповненому Додатку № 5, повністю відповідають вимогам тендерної документації Замовника;
• розбіжність стосується лише оформлення окремого супровідного документа (Паспорта) та має ознаки формальної помилки (заміна літери одиниці виміру при збереженні виду величини і числових діапазонів);
• така невідповідність є саме тією, що підлягає усуненню у порядку пункту 43 Постанови № 1178 і не може бути безпосередньою підставою для відхилення пропозиції.
Відповідно, посилання Замовника на підпункт 2 пункту 44 Особливостей як на підставу для відхилення тендерної пропозиції Скаржника є неправильним застосуванням норм Постанови № 1178 та частини першої статті 31 Закону, яка допускає відхилення лише у разі наявності суттєвих невідповідностей, що впливають на зміст тендерної пропозиції.
Фактично Замовник ототожнив формальну (несуттєву) помилку в оформленні Паспорта з реальною технічною невідповідністю предмета закупівлі, чим порушив баланс між формальними вимогами до документів та реальним змістом тендерної пропозиції та її економічною вигідністю.
Згідно з пунктом 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призводить до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на її зміст, у тому числі технічні помилки та описки.
Відповідно до Переліку формальних помилок, затвердженого наказом Мінекономіки № 710 від 15.04.2020, до формальних помилок, зокрема, належать технічні (механічні) помилки, пов’язані із заміною літери та/або цифри при внесенні інформації до документа.
У даному випадку:
• у Технічній специфікації Скаржника (вих. № 3029-11 від 17.11.2025), яка є основним документом, що підтверджує відповідність технічним вимогам, параметри фазної та лінійної змінної напруги K540-3 зазначено коректно – у вольтах («В»), у повній відповідності до Додатка № 5 ТД;
• у Додатку № 5 ТД, заповненому Скаржником, одиниці виміру для цих параметрів також зазначені коректно – «В» (вольти);
• у Паспорту допущено виключно неправильне буквене позначення одиниці виміру – «А» замість «В», при тому що числові діапазони параметрів відповідають вимогам Замовника: від 1 до 100 та від 50 до 400 для фазної напруги, від 5 до 150 та від 100 до 600 для лінійної напруги.
З технічної точки зору параметри «фазна змінна напруга» та «лінійна змінна напруга» є саме напругою, яка в міжнародній та національній практиці метрології позначається у вольтах (В). Використання у цих рядках символу «А» (ампер) суперечить фізичній суті величини та є очевидною опискою для будь-якого фахівця, що працює з вимірювальними приладами.
Таким чином:
• вид вимірюваної величини – напруга – не змінюється;
• числові значення параметрів збігаються з вимогами Додатка № 5 ТД;
• у всіх ключових документах тендерної пропозиції (Технічна специфікація, заповнений Додаток № 5) одиниці виміру вказані коректно.
Отже, наявна помилка відповідає ознакам формальної (несуттєвої) помилки у розумінні Закону та Переліку формальних помилок і не може бути правомірною підставою для відхилення тендерної пропозиції.
2. Замовник неправомірно не застосував процедуру усунення невідповідностей, передбачену пунктом 43 Постанови № 1178
Пункт 43 Постанови № 1178 встановлює, що:
невідповідності в інформації та/або документах тендерної пропозиції, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, його найменування, марки, моделі тощо, можуть бути усунені учасником протягом 24 годин з моменту оприлюднення Замовником в електронній системі закупівель відповідного повідомлення.
У даній ситуації:
• виправлення помилки полягає лише у заміні літерного позначення одиниці виміру з «А» на «В» у Паспорту К540-3 – тобто у виправленні оформлення документа;
• це жодним чином не змінює предмет закупівлі, марку, модель, функціональні можливості чи фактичні технічні характеристики приладу, а також не впливає на цінові показники чи інші критерії оцінки;
• Скаржник заздалегідь і письмово повідомив Замовника про наявність описки, обґрунтував її формальний характер та прямо попросив надати можливість завантажити виправлений Паспорт К540-3 у порядку, передбаченому пунктом 43 Постанови № 1178, – відповідний лист вих. № 0011-11 від 27.11.2025 було направлено на адресу tender@uhe.gov.ua до дати складання та оприлюднення протоколу про відхилення пропозиції.
Незважаючи на це, Замовник:
• не оприлюднив повідомлення про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель;
• не надав Скаржнику 24 години для завантаження виправленого Паспорта;
• натомість безпідставно відхилив пропозицію, посилаючись на підпункт 2 пункту 44 Особливостей.
Такі дії суперечать як пункту 43 Постанови № 1178, так і загальним принципам публічних закупівель, визначеним статтею 5 Закону, зокрема принципам:
• добросовісної конкуренції серед учасників;
• недискримінації учасників та рівного ставлення до них;
• максимальної економії та ефективності.
3. Неправильне застосування підпункту 2 пункту 44 Особливостей (Постанова № 1178) та частини першої статті 31 Закону
Підпункт 2 пункту 44 Особливостей передбачає можливість відхилення тендерної пропозиції в разі, якщо:
тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, установленим у тендерній документації (крім невідповідностей, які можуть бути усунені відповідно до пункту 43 Особливостей).
У нашому випадку:
• технічні характеристики приладу К540-3, викладені в Технічній специфікації Скаржника та заповненому Додатку № 5, повністю відповідають вимогам тендерної документації Замовника;
• розбіжність стосується лише оформлення окремого супровідного документа (Паспорта) та має ознаки формальної помилки (заміна літери одиниці виміру при збереженні виду величини і числових діапазонів);
• така невідповідність є саме тією, що підлягає усуненню у порядку пункту 43 Постанови № 1178 і не може бути безпосередньою підставою для відхилення пропозиції.
Відповідно, посилання Замовника на підпункт 2 пункту 44 Особливостей як на підставу для відхилення тендерної пропозиції Скаржника є неправильним застосуванням норм Постанови № 1178 та частини першої статті 31 Закону, яка допускає відхилення лише у разі наявності суттєвих невідповідностей, що впливають на зміст тендерної пропозиції.
Фактично Замовник ототожнив формальну (несуттєву) помилку в оформленні Паспорта з реальною технічною невідповідністю предмета закупівлі, чим порушив баланс між формальними вимогами до документів та реальним змістом тендерної пропозиції та її економічною вигідністю.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Вимога: На підставі викладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Постановою № 1178 та Переліком формальних помилок, ПРОШУ: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Визнати дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВП «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» у процедурі закупівлі UA-2025-11-07-011753-a такими, що порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови № 1178, у частині: o невизнання формальної (несуттєвої) помилки у Паспорту К540-3; o незастосування механізму усунення невідповідностей відповідно до пункту 43 Постанови № 1178; o неправомірного застосування підпункту 2 пункту 44 Особливостей як підстави для відхилення пропозиції. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВП «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» у процедурі закупівлі UA-2025-11-07-011753-a. 4. Зобов’язати Замовника повторно розглянути тендерну пропозицію ТОВ «НВП «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» з урахуванням: o визнання помилки у Паспорту К540-3 формальною (несуттєвою); o обов’язку надати Скаржнику можливість усунути таку формальну помилку відповідно до пункту 43 Постанови № 1178 (шляхом завантаження виправленої редакції Паспорта К540-3). 5. На час розгляду цієї скарги зупинити процедуру закупівлі UA-2025-11-07-011753-a у порядку, визначеному статтею 18 Закону.
Запити Органу оскарження
Номер:
cfbfeae8c5ba4971abc5e1df732c997c
Тема запиту:
Щодо скарги № UA-2025-11-07-011753-a.a1
Текст запиту:
ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ
04.12.2025 комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) рішенням
№ 17957-р/пк-пз від 04.12.2025 прийняла до розгляду скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» (далі – Скаржник) від 02 грудня 2025 № UA-2025-11-07-011753-a.a1 (далі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі ДК 021:2015 код 38340000-0 Прилади для вимірювання величин (Вимірювальні прилади для філії «Канівська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго») (оголошення № UA-2025-11-07-011753-a).
Ознайомившись зі Скаргою, Приватне акціонерне товариство «Укргідроенерго» (далі – Замовник) не погоджується з доводами Скаржника, з огляду на наступне.
07.11.2025 через систему електронних державних закупівель Prozorro було оголошено про проведення відкритих торгів UA-2025-11-07-011753-a, Замовник –Приватне акціонерне товариство «Укргідроенерго», предмет закупівлі ДК 021:2015 код 38340000-0 Прилади для вимірювання величин (Вимірювальні прилади для філії «Канівська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго»).
Відповідно до вимог пункту 2.1. розділу 2 таблиці № 4 продовження додатка № 1 тендерної документації ПрАТ «Укргідроенерго» з предмету закупівлі ДК 021:2015 код 38340000-0 Прилади для вимірювання величин (Вимірювальні прилади для філії «Канівська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго») передбачено надання учасником технічної специфікації оформленої відповідно до Додатка № 5 тендерної документації, яка містить в собі інформацію про технічні, якісні, кількісні характеристики обладнання, що пропонується учасником до постачання.
На підтвердження викладеної вимоги, у складі своєї тендерної пропозиції учасником закупівлі – ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» було надано технічну специфікацію від 17.11.2025 вих. № 3029-11 (далі – Технічна специфікація) з інформацію про кількісні та технічні характеристики обладнання.
Разом з тим, згідно вимог пункту 2.2. розділу 2 таблиці № 4 продовження додатка № 1 тендерної документації та пунктів №№ 1-6 таблиці розділу 2 Додатка № 5 тендерної документації для підтвердження відповідності технічних характеристик запропонованого обладнання, вимогам тендерної документації учасник мав надати: технічну документацію (інструкцію з експлуатації), або настанову, або паспорт на обладнання, або сертифікат на обладнання.
Учасник закупівлі ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» для підтвердження технічних характеристик, що зазначені у пункті 6 таблиці розділу 2 технічної специфікації від 17.11.2025 вих. № 3029-11 у складі тендерної пропозиції надав ПАСПОРТ / ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ на Вимірювач параметрів силових трансформаторів К540-3 (далі – Паспорт).
Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» Замовником було виявлено, невідповідність даної тендерної пропозиції вимогам Замовника, передбаченим у тендерній документації, зокрема, Паспорт не підтверджує технічні характеристики, які зазначені в пункті 6 таблиці розділу 2 Технічної специфікації, а саме:
- в підпункті 6.4.1. пункта 6 таблиці розділу 2 Технічної специфікації учасник зазначив «Фазна змінна напруга, В – від 1 до 100; від 50 до 400», проте в Паспорті зазначено «Фазна змінна напруга, А – від 1 до 100; від 50 до 400»;
- в підпункті 6.4.2. пункта 6 таблиці розділу 2 Технічної специфікації учасник зазначив «Лінійна змінна напруга, В – від 5 до 150; від 100 до 600», проте в Паспорті зазначено «Лінійна змінна напруга, А – від 5 до 150; від 100 до 600».
Замовник звертає увагу, що в наданому учасником Паспорті на обладнання технічні параметри «Фазної змінної напруги» та «Лінійної змінної напруги» зазначені в амперах (А), тоді як відповідно до вимог тендерної документації такі параметри повинні бути вказані у вольтах (В).
Ампер (А) — це одиниця вимірювання сили електричного струму.
Вольт (В, V) — це одиниця вимірювання електричної напруги, різниці потенціалів.
У зазначеному документі «Діапазон виміру змінної напруги» (Фазна та лінійна змінна напруга має вимірюватись у Вольтах (В, V)). Вимірювання напруги в Амперах неможливо, оскільки напруга і сила струму описують різні явища, їх не можна вимірювати в одних і тих самих одиницях (так само як: кілограми і метри). Зв’язок між напругою та струмом (закон Ома). U=I*R де U- це напруга в Вольтах (В), I- це сила струму в Амперах (А).
Тобто, вольти (В) та ампери (А) є різними фізичними величинами, що описують різні властивості електричного кола та не є взаємозамінними або порівнюваними. Порівняння параметрів обладнання Замовника (вказаних у вольтах) із показниками Учасника (вказаними в амперах) фізично неможливе, оскільки це різні вимірювання, а отже неможливо конвертувати ампери у вольти.
З огляду на встановлене, керуючись підпунктом 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), уповноважена особа апарату управління ПрАТ «Укргідроенерго» (протокол уповноваженої особи апарату управління ПрАТ «Укргідроенерго» № 334/2025/1 від 28.11.2025) вирішила відхилити тендерну пропозицію Учасника – ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» щодо Закупівлі відповідно до вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Враховуючи вимоги чинного законодавства та тендерної документації Замовник діяв правомірно, не надавши учаснику можливості виправити виявлені невідповідності протягом 24 годин.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Водночас, відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи, що Паспорт є документом підтверджуючим технічні характеристики обладнання, а в данному випадку невірне зазначення одиниць вимірювання є суттєвим порушенням технічних вимог і не може бути усунене без зміни характеристик самого обладнання, встановлені невідповідності не відносяться до помилок, які можуть бути усунені відповідно до вимог пункту 43 Особливостей.
Замовник не погоджується з твердженням Скаржника про те, що виявлена помилка є формальною (несуттєвою). Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок», який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 та пунктом 1 Розділу ІІІ. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації встановлений перелік формальних (несуттєвих) помилок, це несуттєві описки, неточності або помилки в оформленні, які не впливають на зміст пропозиції, її ціну чи відповідність технічним вимогам замовника (орфографія, пунктуація, перестановка слів, написання слів разом або окремо, помилки в нумераціх сторінок).
Ампери (А) та вольти (В) це технічні параметри, які стосуються основних технічних характеристик предмету закупівлі і невірне іх зазначення це суттєва невідповідність технічним вимогам, що є підставою для відхилення пропозиції, відповідно до вимог тендерної документації та законодавства про публічні закупівлі, а ніяк не формальна помилка.
З огляду на викладене, Замовник додатково звертає увагу Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (ділі – АМКУ) на узагальнену практику АМКУ, яка підтверджує правомірність відхилення тендерних пропозицій у випадках якщо документ наданий учасником на підтвердження технічних характеристик предмета закупівлі не відповідає вимогам технічної специфікації.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні № 13108-р/пк-пз від 21.08.2023, де АМКУ також дійшов висновку про правомірність дій замовника у разі надання учасником неповної або неналежної документації на підтвердження технічних вимог.
Таким чином Замовник вважає, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» не відповідає умовам тендерної документації у частині підтвердження технічних характеристик обладнання. Враховуючи вищезазначене, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням Особливостей, Замовник правомірно відхилив пропозицію Скаржника, а тому:
ПРОШУ:
Відмовити ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» у задоволенні скарги в повному обсязі.
Дата опублікування:
08.12.2025 16:40