-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Засіб радіоелектронної боротьби
Завершена
5 519 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
06.11.2025 16:57 - 11.11.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації, що порушують законні права та інтереси Скаржника
Номер:
71172828ced0411aa062c19c97a8fb61
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-06-015519-a.b1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації, що порушують законні права та інтереси Скаржника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 02. 17_Акт_спільних_відомчих_випробувань_РЕБ.pdf 10.11.2025 22:23
- 03. Деякі_питання_здійснення_оборон_від_11_11_2022_№_1275_Текст_для.pdf 10.11.2025 22:23
- 01.Скарга_на умови.pdf 10.11.2025 22:24
- 01.Скарга_на умови.docx 10.11.2025 22:24
- sign.p7s 10.11.2025 22:25
- 05.Скарга_на умови_доп.pdf 10.11.2025 23:40
- 04.Скарга_на умови_доп.docx 10.11.2025 23:40
- додаткові пояснення (1).docx 19.11.2025 11:24
- додаткові пояснення (1).pdf 19.11.2025 11:24
- рішення від 12.11.2025 №16881.pdf 12.11.2025 16:03
- інформація про резолютивну частину рішення від 20.11.2025 №17317.pdf 21.11.2025 12:40
- рішення від 20.11.2025 №17317.pdf 24.11.2025 17:30
- Відповідь на скаргу 12.11.2025.pdf 12.11.2025 17:43
- Протокол про надання відповіді на запит АМКУ РЕБИ.docx 12.11.2025 17:43
- додаткова інформація по суті скарги.pdf 19.11.2025 18:14
- Додаткова інформація по суті скарги.docx 19.11.2025 18:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.11.2025 22:40
Дата розгляду скарги:
20.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.11.2025 16:04
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
24.11.2025 17:30
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d252a5f462234073b17416972fbbf919
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до пункту 4 розділу «Загальні вимоги» додатку 4 до тендерної документації передбачено необхідність надання документів підтверджуючих кодифікацію засобу радіоелектронної боротьби, призначеним номенклатурним номером НАТО згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 в Управлінні стандартизації, кодифікації та каталогізації (що виконує функції Національно
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовник зазначає, що дана вимога встановлена згідно з Постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 (далі – Постанова).
Постановою передбачено, зокрема, Порядок здійснення закупівлі безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби тактичного рівня вітчизняного виробництва та їх складових частин (далі – Порядок).
Відповідно до абзацу третього пункту 1 Порядку передбачено - Військові частини мають право здійснювати закупівлю кодифікованих та некодифікованих безпілотних систем і засобів радіоелектронної боротьби ближньої дії без погодження з Генеральним штабом Збройних Сил, органами військового управління вищого рівня, у тому числі із службами постачання, за процедурою, визначеною цим Порядком.
Таким чином, зазначеним порядком передбачено можливість закупівлі як кодифікованих так і не кодифікованих засобів радіоелектронної боротьби ближньої дії.
Таким чином, наведеним вище Порядком передбачено можливість закупівлі недокидифікованих засобів радіоелектронної боротьби та надання в такому випадку одного з документів, передбачених абзацом 2 пункту 5 Порядку, зокрема, акт про проведення спільних відомчих випробувань з позитивним висновком за формою згідно з додатком 2 або додатком 2-1.
Також окремо повідомляємо, що документом, що підтверджує кодифікацію засобу радіоелектронної боротьби згідно зазначеного вище переліку є свідоцтво про реєстрацію штатно-табельного предмета або витяг з каталогу предметів постачання.
Постановою передбачено, зокрема, Порядок здійснення закупівлі безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби тактичного рівня вітчизняного виробництва та їх складових частин (далі – Порядок).
Відповідно до абзацу третього пункту 1 Порядку передбачено - Військові частини мають право здійснювати закупівлю кодифікованих та некодифікованих безпілотних систем і засобів радіоелектронної боротьби ближньої дії без погодження з Генеральним штабом Збройних Сил, органами військового управління вищого рівня, у тому числі із службами постачання, за процедурою, визначеною цим Порядком.
Таким чином, зазначеним порядком передбачено можливість закупівлі як кодифікованих так і не кодифікованих засобів радіоелектронної боротьби ближньої дії.
Таким чином, наведеним вище Порядком передбачено можливість закупівлі недокидифікованих засобів радіоелектронної боротьби та надання в такому випадку одного з документів, передбачених абзацом 2 пункту 5 Порядку, зокрема, акт про проведення спільних відомчих випробувань з позитивним висновком за формою згідно з додатком 2 або додатком 2-1.
Також окремо повідомляємо, що документом, що підтверджує кодифікацію засобу радіоелектронної боротьби згідно зазначеного вище переліку є свідоцтво про реєстрацію штатно-табельного предмета або витяг з каталогу предметів постачання.
×
-
Назва доказу:
Постанова КМУ
-
Повʼязаний документ:
03. Деякі_питання_здійснення_оборон_від_11_11_2022_№_1275_Текст_для.pdf
-
-
Назва доказу:
Акт спільних випробувань
-
Повʼязаний документ:
02. 17_Акт_спільних_відомчих_випробувань_РЕБ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Запити Органу оскарження
Номер:
34189eeca562435db74d43c0a772fb09
Тема запиту:
Додаткові пояснення
Текст запиту:
Замовник сам зазначає – «вимога про надання документів підтверджуючих кодифікацію засобу радіоелектронної боротьби, призначеним номенклатурним номером НАТО згідно Постанови є прямо передбаченою законом як один із допустимих способів підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника».
Тобто Замовник сам підтверджує що кодифікація лише один із способів. Також наведеним вище твердженням Замовник підтверджує що кодифікація не створює жодних переваг для засобу РЕБ у порівнянні із некодифікованим засобом РЕБ.
Дата опублікування:
19.11.2025 11:24
Номер:
000f764700a04de3b58499740b90e615
Тема запиту:
додаткова інформація
Текст запиту:
Скаржник у наданому запереченні на пояснення Замовника зазначає, що Замовник порушує вимоги чинного законодавства, зокрема, визначені Постановою, звужує коло потенційних учасників, та дискримінує Скаржника, не даючи можливості взяти участь у закупівлі та просить зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Замовник вважає ці твердження безпідставними та такими, що ґрунтуються на хибному трактуванні законодавства та суті кодифікації та не погоджується з вимогами, викладеними у Скарзі, вважає їх необґрунтованими та безпідставними. Відповідно, Замовник заперечує проти вимог Скарги з огляду на таке.
Кодифікація — це нормативно встановлена процедура, а не додатковий «фільтр для звуження кола учасників».
Об’єктивна потреба у кодифікації:
• підтверджує унікальну ідентифікацію виробу в межах міжнародної системи NCS;
• забезпечує відповідність виробу єдиним стандартам оборонної сфери;
• фіксує технічні характеристики, виробника, модифікації та походження;
• дозволяє гарантувати сумісність з іншим обладнанням сил оборони;
• унеможливлює підміну товару або використання виробів сумнівного походження.
Таким чином, вимога про кодифікацію напряму спрямована на захист життя та здоров’я особового складу і забезпечення обороноздатності.
Чому кодифікація є необхідною саме для засобів радіоелектронної боротьби
Засоби РЕБ, на відміну від побутових або цивільних товарів:
• активно впливають на радіочастотне середовище;
• взаємодіють із системами зв’язку, управління та БПЛА;
• повинні забезпечувати гарантовану сумісність з іншими елементами оборонної інфраструктури;
• застосовуються в умовах бойових дій, де надійність та стандартизація мають ключове значення.
Некодифікований засіб РЕБ:
• не має підтвердженої історії випуску та модифікацій;
• не міститься в міжнародному каталозі, що ускладнює його облік та сервіс;
• не гарантує, що технічні характеристики є сталими та підтвердженими;
• не забезпечує уніфікацію для логістики та ремонту.
У свою чергу, кодифікований засіб РЕБ проходить додаткову перевірку і внесення до міжнародного реєстру — а це комплексна перевірка відповідності, походження та стабільності характеристик, яка неможлива для некодифікованих виробів.
Чому кодифікація не є дискримінаційною вимогою
Суб’єкт оскарження хибно трактує саму суть норми закону, помилково прирівнюючи «право Замовника вимагати кодифікацію» до дискримінаційного обмеження.
Вимога є однаковою для всіх. Усі потенційні учасники мають однакову можливість отримати кодифікацію. Процедура є:
• відкритою,
• чітко регламентованою,
• доступною для всіх виробників без винятків.
Кодифікація — це об’єктивний критерій, а не «вибір під конкретного учасника»
Замовник не вимагав унікальних документів, які доступні одному виробнику.
Кодифікувати виріб може будь-яка компанія. Відтак вимога не створює преференцій жодному учаснику.
Вимога відповідає принципам ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі»
• Недискримінаційність — вимога однакова для всіх.
• Добросовісна конкуренція — учасники з якісною продукцією і дійсно військовою ідентифікацією не будуть поставлені у нерівні умови з виробниками обладнання без підтвердженого походження.
Чому акт відомчих випробувань не є альтернативою кодифікації
Учасник пропонує акт відомчих випробувань, проте такий документ підтверджує функціональність у певних умовах, але не підтверджує походження, уніфікацію, міжнародну ідентифікацію та стабільність технічних параметрів.
Таким чином, ці документи мають абсолютно різну юридичну природу і не можуть заміняти один одного.
Чому вимога відповідає Постанові КМУ №1275, а не суперечить їй
Учасник стверджує, що кодифікація — це лише один зі способів підтвердження відповідності, а отже Замовник не може вимагати саме цей спосіб.
Це є маніпулятивним трактуванням норми.
Постанова передбачає, що Замовник має право обирати форму підтвердження відповідності товару, зокрема кодифікацію, якщо така форма:
• відповідає предмету закупівлі,
• необхідна для забезпечення безпеки,
• обґрунтована ризиками.
У випадку засобів РЕБ ці критерії повністю виконуються. Право Замовника обрати кодифікацію підтверджується:
• Постановою №1275,
• принципом автономії технічних вимог.
Чому вимогу не можна виключити і які ризики це створить
Ризики закупівлі некодифікованих засобів РЕБ:
• придбання товару невідомого походження;
• можливість фальсифікації технічних характеристик;
• неможливість подальшої міжнародної взаємодії щодо ремонту чи каталогізації;
• відсутність гарантій щодо стабільності роботи в умовах бойових дій;
• зниження безпеки особового складу.
Наслідки виключення вимоги можуть створить умови, коли:
• до закупівлі можуть бути допущені недосліджені або нестабільні зразки;
• продукція не матиме підтвердженого статусу військового призначення;
• неможливо буде забезпечити однакову якість та сумісність із засобами оборони.
Це суперечить завданню Замовника — забезпечити безпеку та ефективність застосування техніки.
Таким чином, вимога про надання документів підтверджуючих кодифікацію засобу радіоелектронної боротьби, призначеним номенклатурним номером НАТО згідно Постанови є прямо передбаченою законом як один із допустимих способів підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника.
Отже, зазначена вимога не створює переваг чи обмежень для будь-якого учасника, а лише визначає єдиний та об’єктивний спосіб підтвердження відповідності пропозиції товару.
Таке підтвердження є необхідним, враховуючи специфіку предмета закупівлі — засоби радіоелектронної боротьби, які мають підвищені вимоги до безпеки та надійності.
Висновок
1. Замовник діє в межах повноважень, передбачених ст. 23 Закону «Про публічні закупівлі».
2. На підставі наведеного, вимога Замовника про надання документа щодо кодифікації:
• є законною, обґрунтованою та такою, що відповідає Постанові №1275;
• не є дискримінаційною;
• спрямована на забезпечення безпеки та відповідності стандартизованим вимогам оборонної сфери;
• не порушує прав Суб’єкта оскарження;
• є необхідною та пропорційною з огляду на специфіку предмета закупівлі.
2. Підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Вимога щодо кодифікації повинна бути збережена, так як вимога кодифікації є державним інструментом захисту національної обороноздатності, а не «бажанням» Замовника.
Враховуючи викладене, вважаємо, що умови, встановлені Тендерною документацією надані з дотриманням вимог законодавства у сфері публічних закупівель, є правомірним та таким, що не порушують принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Просимо відхилити скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ДронХаб» в повному обсязі.
Керуючись статтями 5, 18 Закону та пунктами 66 і 67 Особливостей,
ПРОШУ:
1. Взяти до уваги додаткову інформацію та обґрунтування щодо зауважень, викладених у Скарзі.
2. Не брати до уваги твердження, викладені у Скарзі.
3. Відмовити в задоволенні Скарги повністю.
4. Припинити розгляд Скарги.
Дата опублікування:
19.11.2025 18:14
Номер:
8cd23a73a1074d93af5ae1f9b3515086
Тема запиту:
ІНФОРМАЦІЯ щодо проведення Процедури закупівлі (пояснення по суті скарги)
Текст запиту:
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Комісія) № 16881-р/пк-пз від 12.11.2025р. прийнято до розгляду скаргу ТОВ «ДронХаб» (далі — Скаржник), зареєстровану в електронній системі закупівель (далі — ЕСЗ) за № UA-2025-11-06-015519-a.b1 від 10.11.2025р. (далі — Скарга).
Згідно з пунктом 2 згаданого рішення Замовнику потрібно протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в pdf-форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на вебпорталі Уповноваженого органу.
На виконання цього пункту, частини 16 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) та пункту 66 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), замовник цим листом надає інформацію, що стосується проведення процедури закупівлі відкриті торги, оголошеної Замовником від 06.11.2025р. за предметом закупівлі Засобів радіоелектронної боротьби за ДК 021:2015 35730000-0 «Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту» Єдиного закупівельного словника (далі — Процедура закупівлі, Закупівля).
Скаржник вважає, що умови, встановлені Тендерною документацією процедури закупівлі, є такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
У Скарзі Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до ТД та виключити оскаржувані вимоги, а саме вилучити вимогу пункта 4 розділа «Загальні вимоги» додатку 4 до тендерної документації, а саме: документи підтверджуючі кодифікацію засібу радіоелектронної боротьби, призначеним номенклатурним номером НАТО згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 в Управлінні стандартизації, кодифікації та каталогізації (що виконує функції Національного бюро кодифікації України), у системі кодифікації НАТО відповідно до Порядку кодифікації предметів постачання, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 18.12.2017 № 673(зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 січня 2018 року за №50/31502). Надати гарантійний лист з зазначенням відповідного коду.
Скаржник вважає, що вищевказана вимога ставить його компанію у заздалегідь дискримінаційне становище.
Замовник не погоджується з вимогами, викладеними у Скарзі, вважає їх необґрунтованими та безпідставними. Відповідно, Замовник заперечує проти вимог Скарги з огляду на таке.
Скаржник у своїй Скарзі посилається на абзац третій пункту 1 Порядку, який не відноситься до діяльності Замовника відповідно до Положення 3 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Луганській області з огляду на його організаційно-правову форму.
Щодо законності встановлення вимоги повідомляємо, що відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація обов’язково містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також інформацію про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі вимогам замовника (у разі потреби).
Також частина п’ята статті 23 Закону передбачає право Замовника вимагати від учасників надання документів, що підтверджують відповідність товару встановленим характеристикам, зокрема протоколів випробувань або сертифікатів відповідності.
Постановою КМУ від 11.11.2022 №1275 затверджено Порядок здійснення закупівлі безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби тактичного рівня вітчизняного виробництва та їх складових частин (далі – Порядок). Відповідно до п. 15 Порядку під час приймання безпілотних систем і засобів радіоелектронної боротьби тактичного рівня за якістю і комплектністю можуть бути застосовані процедури державного гарантування якості відповідно до Порядку проведення робіт з державного гарантування якості товарів, робіт і послуг оборонного призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2025 р. № 452 (відповідно внесених змін до Порядку від 11.06.2025 постановою КМУ № 693).
Згідно п. 22 Порядку роботи з державного гарантування якості під час внутрішніх закупівель проводяться відповідно до Закону України “Про оборонні закупівлі”, умов державних контрактів (договорів) та стандартів із забезпечення (гарантування) якості.
За рішенням державних замовників державне гарантування якості може здійснюватися на будь-якому етапі виконання державного контракту (договору) залежно від рівня (індексу) ризиків, які виникають (можуть виникнути) під час виконання державного контракту (договору).
Відповідно до п. 35 Порядку оцінювання системи менеджменту якості учасників відбору на відповідність стандартам НАТО серії AQAP або військовим стандартам здійснюється у разі встановлення державними замовниками таких кваліфікаційних критеріїв або вимог щодо системи менеджменту якості учасників відбору та надання відповідного сертифіката відповідності.
Згідно п.п.3 п.36 Порядку На підставі позитивних результатів аудиту уповноваженим органом видається сертифікат відповідності системи менеджменту якості учасників відбору стандартам НАТО серії AQAP або військовим стандартам (далі - сертифікат відповідності).
Під час виконання завдань, існує потреба у забезпеченні підрозділу сучасними та перевіреними (кодифікованими) Державними спеціалізованими установами засобів радіоелектронної боротьби, від ефективності якої безпосередньо залежить життя та безпека особового складу.
Закупівля кодифікованих засобів радіоелектронної боротьби є необхідним заходом для:
- Підвищення захищеності особового складу від ураження FPV дронами, під час виконання завдань за призначенням.
- Підвищення ефективності проведення заходів з ліквідації наслідків застосування зброї та радіоелектронних операцій противника.
- Виконання завдань оборони та забезпечення безпеки населення у зоні відповідальності підрозділу.
Таким чином, вимога про надання документів підтверджуючих кодифікацію засобу радіоелектронної боротьби, призначеним номенклатурним номером НАТО згідно Постанови є прямо передбаченою законом як один із допустимих способів підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника.
Отже, зазначена вимога не створює переваг чи обмежень для будь-якого учасника, а лише визначає єдиний та об’єктивний спосіб підтвердження відповідності пропозиції товару.
Таке підтвердження є необхідним, враховуючи специфіку предмета закупівлі — засоби радіоелектронної боротьби, які мають підвищені вимоги до безпеки та надійності.
Враховуючи викладене, вважаємо, що умови, встановлені Тендерною документацією надані з дотриманням вимог законодавства у сфері публічних закупівель, є правомірним та таким, що не порушують принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Просимо відхилити скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ДронХаб» в повному обсязі.
Вказані вище аргументи та доводи підтверджують правоту Замовника, правомірність прийнятого Замовником рішення і, в свою чергу, спростовують зауваження та твердження Скаржника, викладені у Скарзі.
Дата опублікування:
12.11.2025 17:43
Номер:
783315f005de491d82ce41464cd7ca4f
Тема запиту:
Щодо дискримінаційних вимог
Текст запиту:
Замовник в порушення вимог Порядку передбачив можливість надання підтверджуючих документів лише для кодифікованих засобів радіоелектронної боротьби
Дата опублікування:
10.11.2025 23:40