• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

Реконструкція будівлі літ. А за адресою м. Київ, вул. Миколи Амосова, 8 та створення відділень інноваційної кардіонейрореабілітації та інтенсивної терапії Київської філії Державної установи "Інститут серця Міністерства охорони здоров'я України"» (ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи)

Закупівля фінансується Європейським Союзом. Зміст висвітленої інформації не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу.

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 12 днів назад

1 321 864 241.74 UAH з ПДВ
Період оскарження: 06.11.2025 15:58 - 18.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, на неправомірне визначення переможця

Номер: 4754d08855b14cdbba0e7081e7b486dc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-06-013750-a.b1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, на неправомірне визначення переможця
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.12.2025 15:31
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ", Яровий Юрій Борисович 380950425036 ukrbudpr@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 26bd6a6bb05841118b23ef0d980b33f9
Заголовок пункту скарги: стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
06.11.2025 Державним некомерційним підприємством «ІНСТИТУТ СЕРЦЯ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ» (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі відкриті торги (з особливостями) за предметом: Реконструкція будівлі літ. А за адресою м. Київ, вул. Миколи Амосова, 8 та створення відділень інноваційної кардіонейрореабілітації та інтенсивної терапії Київської філії Державної установи "Інститут серця Міністерства охорони здоров'я України"» (ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи), ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-06-013750-a (далі – Закупівля).
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі надали наступні учасники:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» (далі – Скаржник);
2. Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ІНДУСТРІЯ "КАНТРІІНВЕСТБУД"» (далі – Переможець).
Відповідно до протоколу від 26.11.2025 № 1067 тендерну пропозицію Скаржника було відхилено.
Відповідно до протоколу від 28.11.2025 № 1075 Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ІНДУСТРІЯ "КАНТРІІНВЕСТБУД"» визначено переможцем Закупівлі, та 28.11.2025 на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з цим Переможцем.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визначення Переможця Закупівлі, вважає його незаконним, таким, що порушує його законні права та інтереси, а також принципи здійснення публічних закупівель, що свідчить про упереджене ставлення з боку Замовника.

ІІ. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
1. Відповідно до п.2.10 Додатка 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню Додатку 2 до тендерної документації повинна бути підтверджена наступними документами, які учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції:
- договірна ціна (тверда);
- пояснювальна записка до договірної ціни;
- дефектні акти;
- локальні кошториси;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
- прямі витрати та розрахунки до договірної ціни;
- відомості ресурсів до локальних кошторисів;
- підсумкова відомість ресурсів;
- кошторисний розрахунок податку на додану вартість (П-154, П-164);
- інформація про ціни на матеріальні ресурси (з обов’язковим зазначенням інформації про країну походження товару);
- аналіз витрат об’єкта будівництва за наступною формою:
Номер об’єкту / кошторису / Розділу ЛК Найменування (об’єкту / кошторису / Розділу ЛК) Кошторисна вартість, без ПДВ, грн Трудовитрати, люд. год. Примітки

Ціна тендерної пропозиції повинна бути розрахована у програмному комплексі АВК-5 (або аналог) версії не нижче 3.10.2 відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, з дотриманням вимог чинних нормативних документів та з урахуванням технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації).
Додаток 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» включає Відомість обсягів робіт та відомість ресурсів до неї без цін, які наведені в окремих файлах.

1.1. П. 5.33 Розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) визначено наступне: У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріальнотехнічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. {З урахуванням Зміни No 3 затвердженої Наказом від 22.09.2023 No 854}
Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, а в разі відсутності, під час дії воєнного стану на підставі індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі. {З урахуванням Зміни No 4 затвердженої Наказом від 20.03.2024 No 243}
Згідно Додатку «Основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2025-2027 роки» до постанови Кабінету Міністрів України від 28 червня 2024 р. № 780 встановлено індекси цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/780-2024-%D0%BF#Text), а саме на 2025 рік 111,1%, 2026 рік 112,4% та на 2027 рік 107,8%:
¬¬

Воєнний стан в Україні продовжено з 05.11.2025 до 03.02.2026 Законом України «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні"» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4643-20#Text).

У складі пропозиції Переможця надано (файл «Кошторис+.pdf», ст. 1-8):
- договірну ціну, п. 10 якої включає у вартості робіт за предметом закупівлі кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у сумі 10 000 000,00 грн. без ПДВ (10000,00000 тис.грн.)
- пояснювальну записку до договірної ціни, у якій зазначено, що прогнозований рівень інфляції в будівництві першого року будівництва, визначений згідно Настанова п. 4.41, коефіцієнт становить 1,097:

- розрахунки до договірної ціни з розрахунком коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у сумі 10 000 000,00 грн.:

Отже Переможцем розраховано кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, не на підставі індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України (індекс на 2025 рік 111,1, на 2026 рік 112,4), а на підставі коефіцієнта першого року будівництва 1,097, який не відповідає жодному з передбачених законодавством індексів.
Таким чином ціна тендерної пропозиції всупереч п.2.10 Додатка 1 до тендерної документації розрахована не у відповідності до Настанови.
Згідно абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (далі – Особливості) Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

1.2. Відповідно до п.п. 1.1 Настанови ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.
Додаток 29 до Настанови (пункт 5.1) встановлює ФОРМУ дефектного акта, в якому передбачено зазначення інформації «Умови виконання робіт __________________»:


У складі пропозиції Переможця надано 77 дефектних актів (файл «Кошторис+.pdf», ст. 11-253) без зазначення інформації про умови виконання робіт та заповнення графи «Умови виконання робіт ____________», передбаченої ФОРМОЮ дефектного акта, встановленою Додатком 29 до Настанови.
Таким чином ціна тендерної пропозиції всупереч п.2.10 Додатка 1 до тендерної документації розрахована не у відповідності до Настанови.
Згідно абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

1.3. Відповідно до п.2.10 Додатка 1 до тендерної документації передбачено надання наступного: - інформація про ціни на матеріальні ресурси (з обов’язковим зазначенням інформації про країну походження товару).
У складі тендерної пропозиції Переможця надано Інформацію про ціни на матеріальні ресурси на об’єкті будівництва (файл «Кошторис+.pdf», ст. 2630-2838), у якій не зазначено країну походження наступних позицій товару: п. 202, 228-232, 468, 501, 502, 511, 512, 1219, 1220, 1397, 1655, 1820, 1826, 1828, 1981, 2013, 2174, 2270, 2315, 2369, 2371:





















У складі пропозиції Переможця відсутні інші документи, в яких зазначено країну походження товару, вказаного у п. 202, 228-232, 468, 501, 502, 511, 512, 654-656, 1219, 1220, 1397, 1655, 1820, 1826, 1828, 1981, 2013, 2174, 2270, 2315, 2369, 2371 наданої Переможцем Інформації про ціни на матеріальні ресурси.
Також в документі «Інформація про ціни на матеріальні ресурси на об’єкті будівництва» відсутня інформація про матеріальні ресурси, ціни на матеріальні ресурси і країни походження товару щодо усіх 633 ресурсів (товарів) розділу IV «Устаткування», вказаних в пунктах 2614-3247 підсумкової відомості ресурсів Переможця (файл «Кошторис+.pdf», ст. 2391-2629), передбачених для виконання робіт за предметом закупівлі.
Крім того, у наданій Інформації про ціни на матеріальні ресурси у п.501, 502, 511, 512, 654-656 відсутня ціна на матеріальні ресурси (вказана ціна «0»):




Таким чином всупереч п.2.10 Додатка 1 до тендерної документації надана у складі тендерної пропозиції Переможця Інформація про ціни на матеріальні ресурси не містить інформації про країну походження 661 товару та ціни 640 матеріальних ресурсів, використання яких передбачено в ході виконання запропонованих Переможцем робіт по предмету закупівлі, відсутня інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню Додатку 2 до тендерної документації.
Згідно абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

1.4. Додаток 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» відомість ресурсів передбачає наступні ресурси для виконання робіт за предметом закупівлі:




У складі пропозиції Переможця на підтвердження відповідності запропонованого предмету закупівлю технічному завданню Додатку 2 до тендерної документації надано:
- Підсумкову відомість ресурсів Переможця (файл «Кошторис+.pdf», ст. 2391-2629) з інформацією про ресурси, вказані у п. 618, 619, 628, 629, 771, 772, 773, вартість яких не враховано у ціні тендерної пропозиції (не розцінено):





- Інформацію про ціни на матеріальні ресурси (файл «Кошторис+.pdf», ст. 2630-2838), у якій у п.501, 502, 511, 512, 654-656 ціна на відповідні вказані вище матеріальні ресурси вказана «0»:



Отже, в тендерній пропозиції Переможця не враховано вартість 7 позицій ресурсів, передбачених відомістю ресурсів у складі Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики».
Згідно абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

1.5. Додаток 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» відомість ресурсів передбачає наступні ресурси для виконання робіт за предметом закупівлі:


Відповідно до Додатка 2 до тендерної документації якщо технічне завдання містить посилання на конкретні марки, фірми, патенти, конструкції, товар, що походять з неприйнятних країн, учасники повинні застосовувати/подавати еквіваленти відповідних марок, фірм, патентів, конструкцій, товару, що походять з прийнятних країн.
У складі пропозиції Переможця на підтвердження відповідності запропонованого предмету закупівлю технічному завданню Додатку 2 до тендерної документації надано підсумкову відомість ресурсів (файл «Кошторис+.pdf», ст. 2391-2629), яка передбачає наступні ресурси для виконання робіт за предметом закупівлі:
- щодо ресурсу 804 відомості ресурсів Замовника:

- щодо ресурсу 805 відомості ресурсів Замовника:


Однак зазначені у п. 974 та 975 ресурси Переможця, запропоновані як еквівалент, не є еквівалентом, адже не відповідають характеристикам ресурсів, вказаним у технічному завданні:

Відомість ресурсів Замовника (Додаток 2 до тендерної документації) Еквівалент, запропонований учасником у підсумковій відомості ресурсів Невідповідність
Кабель (N)НXН-ЕЕ 180/Е30 2х0,5мм2 Кабель з номінальним перерізом жил від 0,5 мм2 до 2,5 мм2 марки КОРкНк FRHF FE180/Ек30 (SL-HXH FE180) Переріз жил від 0,5 до 2,5 мм2 є більшим за, переріз жил, що вимагається замовником 2х0,5 мм2, що не відповідає технічному завданню. Тому запропонований ресурс не є еквівалентом.
Кабель (N)НXН-ЕЕ 180/Е90 4х0,5мм2 Кабель з номінальним перерізом жил від 0,5 мм2 до 2,5 мм2 марки КОРкНк FRHF FE180/Ек90 (SL-HXH FE180) Переріз жил від 0,5 до 2,5 мм2 є меншим за, переріз жил, що вимагається замовником 4х0,5 мм2, що не відповідає технічному завданню. Переможцем запропоновано товар з гіршою технічною характеристикою - меншим номінальним перерізом жил, чим передбачено технічним завданням Замовника. Тому запропонований ресурс не є еквівалентом.

Згідно абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження