-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Реконструкція будівлі літ. А за адресою м. Київ, вул. Миколи Амосова, 8 та створення відділень інноваційної кардіонейрореабілітації та інтенсивної терапії Київської філії Державної установи "Інститут серця Міністерства охорони здоров'я України"» (ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи)
Закупівля фінансується Європейським Союзом. Зміст висвітленої інформації не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу.
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 12 днів назад
1 321 864 241.74
UAH з ПДВ
Період оскарження:
06.11.2025 15:58 - 18.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, на неправомірне визначення переможця
Номер:
4754d08855b14cdbba0e7081e7b486dc
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-06-013750-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, на неправомірне визначення переможця
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Кошторис+.pdf 03.12.2025 16:42
- Кошторисні_норми_України_НАСТАНОВА_з_визначення_вартості_будівництва_з_урахуванням_Змін_№1,_№2,_№3,_№4-ra.docx 03.12.2025 16:43
- Протокол_1075 (1).pdf 03.12.2025 16:43
- Про схвалення основних прогнозних макропоказників економіч… - Постанова № 780 від 28.06.2024 - d536823-20240628.docx 03.12.2025 16:43
- Скарга на переможця БІ Кантріінвестбуд (1).docx 03.12.2025 16:43
- Скарга на переможця БІ Кантріінвестбуд (1).docx 03.12.2025 16:45
- Скарга.pdf 03.12.2025 17:02
- sign.p7s 03.12.2025 17:03
- доповнення до Скарги на переможця.docx 09.12.2025 15:13
- 16.1. Довідка. Підтвердження товару з підтвердженим ступенем локалізації виробництва.pdf 09.12.2025 15:13
- 7.6. Деталізація технічних, якісних та кількісних характеристик (додаток 2.2).pdf 09.12.2025 15:13
- 7.6.4. Медичне обладнання (частина 6).pdf 09.12.2025 15:13
- Доповення до скарги.pdf 09.12.2025 15:28
- доповнення до Скарги щодо пояснень Замовника[1].docx 10.12.2025 15:18
- Доповнення до Скарги.pdf 10.12.2025 15:18
- рішення від 05.12.2025 № 18005.pdf 05.12.2025 15:30
- Кошторис.rar 09.12.2025 23:36
- ТД_Реконструкція_Амосова__06.11.docx 09.12.2025 23:36
- Декларації 21-40.rar 09.12.2025 23:36
- Декларації 1-20.rar 09.12.2025 23:36
- пояснення_на скаргу_09.12.docx 09.12.2025 23:37
- Гарантія.rar 09.12.2025 23:37
- Декларації 41-61.rar 09.12.2025 23:37
- Декларації 62-82.rar 09.12.2025 23:37
- Локалізація.rar 09.12.2025 23:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.12.2025 17:10
Дата розгляду скарги:
16.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.12.2025 15:31
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
26bd6a6bb05841118b23ef0d980b33f9
Заголовок пункту скарги:
стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника,
які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
06.11.2025 Державним некомерційним підприємством «ІНСТИТУТ СЕРЦЯ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ» (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі відкриті торги (з особливостями) за предметом: Реконструкція будівлі літ. А за адресою м. Київ, вул. Миколи Амосова, 8 та створення відділень інноваційної кардіонейрореабілітації та інтенсивної терапії Київської філії Державної установи "Інститут серця Міністерства охорони здоров'я України"» (ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи), ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-06-013750-a (далі – Закупівля).
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі надали наступні учасники:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» (далі – Скаржник);
2. Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ІНДУСТРІЯ "КАНТРІІНВЕСТБУД"» (далі – Переможець).
Відповідно до протоколу від 26.11.2025 № 1067 тендерну пропозицію Скаржника було відхилено.
Відповідно до протоколу від 28.11.2025 № 1075 Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ІНДУСТРІЯ "КАНТРІІНВЕСТБУД"» визначено переможцем Закупівлі, та 28.11.2025 на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з цим Переможцем.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визначення Переможця Закупівлі, вважає його незаконним, таким, що порушує його законні права та інтереси, а також принципи здійснення публічних закупівель, що свідчить про упереджене ставлення з боку Замовника.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
1. Відповідно до п.2.10 Додатка 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню Додатку 2 до тендерної документації повинна бути підтверджена наступними документами, які учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції:
- договірна ціна (тверда);
- пояснювальна записка до договірної ціни;
- дефектні акти;
- локальні кошториси;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
- прямі витрати та розрахунки до договірної ціни;
- відомості ресурсів до локальних кошторисів;
- підсумкова відомість ресурсів;
- кошторисний розрахунок податку на додану вартість (П-154, П-164);
- інформація про ціни на матеріальні ресурси (з обов’язковим зазначенням інформації про країну походження товару);
- аналіз витрат об’єкта будівництва за наступною формою:
Номер об’єкту / кошторису / Розділу ЛК Найменування (об’єкту / кошторису / Розділу ЛК) Кошторисна вартість, без ПДВ, грн Трудовитрати, люд. год. Примітки
Ціна тендерної пропозиції повинна бути розрахована у програмному комплексі АВК-5 (або аналог) версії не нижче 3.10.2 відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, з дотриманням вимог чинних нормативних документів та з урахуванням технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації).
Додаток 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» включає Відомість обсягів робіт та відомість ресурсів до неї без цін, які наведені в окремих файлах.
1.1. П. 5.33 Розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) визначено наступне: У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріальнотехнічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. {З урахуванням Зміни No 3 затвердженої Наказом від 22.09.2023 No 854}
Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, а в разі відсутності, під час дії воєнного стану на підставі індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі. {З урахуванням Зміни No 4 затвердженої Наказом від 20.03.2024 No 243}
Згідно Додатку «Основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2025-2027 роки» до постанови Кабінету Міністрів України від 28 червня 2024 р. № 780 встановлено індекси цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/780-2024-%D0%BF#Text), а саме на 2025 рік 111,1%, 2026 рік 112,4% та на 2027 рік 107,8%:
¬¬
Воєнний стан в Україні продовжено з 05.11.2025 до 03.02.2026 Законом України «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні"» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4643-20#Text).
У складі пропозиції Переможця надано (файл «Кошторис+.pdf», ст. 1-8):
- договірну ціну, п. 10 якої включає у вартості робіт за предметом закупівлі кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у сумі 10 000 000,00 грн. без ПДВ (10000,00000 тис.грн.)
- пояснювальну записку до договірної ціни, у якій зазначено, що прогнозований рівень інфляції в будівництві першого року будівництва, визначений згідно Настанова п. 4.41, коефіцієнт становить 1,097:
- розрахунки до договірної ціни з розрахунком коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у сумі 10 000 000,00 грн.:
Отже Переможцем розраховано кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, не на підставі індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України (індекс на 2025 рік 111,1, на 2026 рік 112,4), а на підставі коефіцієнта першого року будівництва 1,097, який не відповідає жодному з передбачених законодавством індексів.
Таким чином ціна тендерної пропозиції всупереч п.2.10 Додатка 1 до тендерної документації розрахована не у відповідності до Настанови.
Згідно абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (далі – Особливості) Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
1.2. Відповідно до п.п. 1.1 Настанови ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.
Додаток 29 до Настанови (пункт 5.1) встановлює ФОРМУ дефектного акта, в якому передбачено зазначення інформації «Умови виконання робіт __________________»:
У складі пропозиції Переможця надано 77 дефектних актів (файл «Кошторис+.pdf», ст. 11-253) без зазначення інформації про умови виконання робіт та заповнення графи «Умови виконання робіт ____________», передбаченої ФОРМОЮ дефектного акта, встановленою Додатком 29 до Настанови.
Таким чином ціна тендерної пропозиції всупереч п.2.10 Додатка 1 до тендерної документації розрахована не у відповідності до Настанови.
Згідно абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
1.3. Відповідно до п.2.10 Додатка 1 до тендерної документації передбачено надання наступного: - інформація про ціни на матеріальні ресурси (з обов’язковим зазначенням інформації про країну походження товару).
У складі тендерної пропозиції Переможця надано Інформацію про ціни на матеріальні ресурси на об’єкті будівництва (файл «Кошторис+.pdf», ст. 2630-2838), у якій не зазначено країну походження наступних позицій товару: п. 202, 228-232, 468, 501, 502, 511, 512, 1219, 1220, 1397, 1655, 1820, 1826, 1828, 1981, 2013, 2174, 2270, 2315, 2369, 2371:
У складі пропозиції Переможця відсутні інші документи, в яких зазначено країну походження товару, вказаного у п. 202, 228-232, 468, 501, 502, 511, 512, 654-656, 1219, 1220, 1397, 1655, 1820, 1826, 1828, 1981, 2013, 2174, 2270, 2315, 2369, 2371 наданої Переможцем Інформації про ціни на матеріальні ресурси.
Також в документі «Інформація про ціни на матеріальні ресурси на об’єкті будівництва» відсутня інформація про матеріальні ресурси, ціни на матеріальні ресурси і країни походження товару щодо усіх 633 ресурсів (товарів) розділу IV «Устаткування», вказаних в пунктах 2614-3247 підсумкової відомості ресурсів Переможця (файл «Кошторис+.pdf», ст. 2391-2629), передбачених для виконання робіт за предметом закупівлі.
Крім того, у наданій Інформації про ціни на матеріальні ресурси у п.501, 502, 511, 512, 654-656 відсутня ціна на матеріальні ресурси (вказана ціна «0»):
Таким чином всупереч п.2.10 Додатка 1 до тендерної документації надана у складі тендерної пропозиції Переможця Інформація про ціни на матеріальні ресурси не містить інформації про країну походження 661 товару та ціни 640 матеріальних ресурсів, використання яких передбачено в ході виконання запропонованих Переможцем робіт по предмету закупівлі, відсутня інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню Додатку 2 до тендерної документації.
Згідно абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
1.4. Додаток 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» відомість ресурсів передбачає наступні ресурси для виконання робіт за предметом закупівлі:
У складі пропозиції Переможця на підтвердження відповідності запропонованого предмету закупівлю технічному завданню Додатку 2 до тендерної документації надано:
- Підсумкову відомість ресурсів Переможця (файл «Кошторис+.pdf», ст. 2391-2629) з інформацією про ресурси, вказані у п. 618, 619, 628, 629, 771, 772, 773, вартість яких не враховано у ціні тендерної пропозиції (не розцінено):
- Інформацію про ціни на матеріальні ресурси (файл «Кошторис+.pdf», ст. 2630-2838), у якій у п.501, 502, 511, 512, 654-656 ціна на відповідні вказані вище матеріальні ресурси вказана «0»:
Отже, в тендерній пропозиції Переможця не враховано вартість 7 позицій ресурсів, передбачених відомістю ресурсів у складі Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики».
Згідно абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
1.5. Додаток 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» відомість ресурсів передбачає наступні ресурси для виконання робіт за предметом закупівлі:
Відповідно до Додатка 2 до тендерної документації якщо технічне завдання містить посилання на конкретні марки, фірми, патенти, конструкції, товар, що походять з неприйнятних країн, учасники повинні застосовувати/подавати еквіваленти відповідних марок, фірм, патентів, конструкцій, товару, що походять з прийнятних країн.
У складі пропозиції Переможця на підтвердження відповідності запропонованого предмету закупівлю технічному завданню Додатку 2 до тендерної документації надано підсумкову відомість ресурсів (файл «Кошторис+.pdf», ст. 2391-2629), яка передбачає наступні ресурси для виконання робіт за предметом закупівлі:
- щодо ресурсу 804 відомості ресурсів Замовника:
- щодо ресурсу 805 відомості ресурсів Замовника:
Однак зазначені у п. 974 та 975 ресурси Переможця, запропоновані як еквівалент, не є еквівалентом, адже не відповідають характеристикам ресурсів, вказаним у технічному завданні:
Відомість ресурсів Замовника (Додаток 2 до тендерної документації) Еквівалент, запропонований учасником у підсумковій відомості ресурсів Невідповідність
Кабель (N)НXН-ЕЕ 180/Е30 2х0,5мм2 Кабель з номінальним перерізом жил від 0,5 мм2 до 2,5 мм2 марки КОРкНк FRHF FE180/Ек30 (SL-HXH FE180) Переріз жил від 0,5 до 2,5 мм2 є більшим за, переріз жил, що вимагається замовником 2х0,5 мм2, що не відповідає технічному завданню. Тому запропонований ресурс не є еквівалентом.
Кабель (N)НXН-ЕЕ 180/Е90 4х0,5мм2 Кабель з номінальним перерізом жил від 0,5 мм2 до 2,5 мм2 марки КОРкНк FRHF FE180/Ек90 (SL-HXH FE180) Переріз жил від 0,5 до 2,5 мм2 є меншим за, переріз жил, що вимагається замовником 4х0,5 мм2, що не відповідає технічному завданню. Переможцем запропоновано товар з гіршою технічною характеристикою - меншим номінальним перерізом жил, чим передбачено технічним завданням Замовника. Тому запропонований ресурс не є еквівалентом.
Згідно абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
06.11.2025 Державним некомерційним підприємством «ІНСТИТУТ СЕРЦЯ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ» (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі відкриті торги (з особливостями) за предметом: Реконструкція будівлі літ. А за адресою м. Київ, вул. Миколи Амосова, 8 та створення відділень інноваційної кардіонейрореабілітації та інтенсивної терапії Київської філії Державної установи "Інститут серця Міністерства охорони здоров'я України"» (ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи), ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-06-013750-a (далі – Закупівля).
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі надали наступні учасники:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» (далі – Скаржник);
2. Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ІНДУСТРІЯ "КАНТРІІНВЕСТБУД"» (далі – Переможець).
Відповідно до протоколу від 26.11.2025 № 1067 тендерну пропозицію Скаржника було відхилено.
Відповідно до протоколу від 28.11.2025 № 1075 Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ІНДУСТРІЯ "КАНТРІІНВЕСТБУД"» визначено переможцем Закупівлі, та 28.11.2025 на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з цим Переможцем.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визначення Переможця Закупівлі, вважає його незаконним, таким, що порушує його законні права та інтереси, а також принципи здійснення публічних закупівель, що свідчить про упереджене ставлення з боку Замовника.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
1. Відповідно до п.2.10 Додатка 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню Додатку 2 до тендерної документації повинна бути підтверджена наступними документами, які учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції:
- договірна ціна (тверда);
- пояснювальна записка до договірної ціни;
- дефектні акти;
- локальні кошториси;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
- прямі витрати та розрахунки до договірної ціни;
- відомості ресурсів до локальних кошторисів;
- підсумкова відомість ресурсів;
- кошторисний розрахунок податку на додану вартість (П-154, П-164);
- інформація про ціни на матеріальні ресурси (з обов’язковим зазначенням інформації про країну походження товару);
- аналіз витрат об’єкта будівництва за наступною формою:
Номер об’єкту / кошторису / Розділу ЛК Найменування (об’єкту / кошторису / Розділу ЛК) Кошторисна вартість, без ПДВ, грн Трудовитрати, люд. год. Примітки
Ціна тендерної пропозиції повинна бути розрахована у програмному комплексі АВК-5 (або аналог) версії не нижче 3.10.2 відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, з дотриманням вимог чинних нормативних документів та з урахуванням технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації).
Додаток 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» включає Відомість обсягів робіт та відомість ресурсів до неї без цін, які наведені в окремих файлах.
1.1. П. 5.33 Розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) визначено наступне: У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріальнотехнічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. {З урахуванням Зміни No 3 затвердженої Наказом від 22.09.2023 No 854}
Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, а в разі відсутності, під час дії воєнного стану на підставі індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі. {З урахуванням Зміни No 4 затвердженої Наказом від 20.03.2024 No 243}
Згідно Додатку «Основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2025-2027 роки» до постанови Кабінету Міністрів України від 28 червня 2024 р. № 780 встановлено індекси цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/780-2024-%D0%BF#Text), а саме на 2025 рік 111,1%, 2026 рік 112,4% та на 2027 рік 107,8%:
¬¬
Воєнний стан в Україні продовжено з 05.11.2025 до 03.02.2026 Законом України «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні"» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4643-20#Text).
У складі пропозиції Переможця надано (файл «Кошторис+.pdf», ст. 1-8):
- договірну ціну, п. 10 якої включає у вартості робіт за предметом закупівлі кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у сумі 10 000 000,00 грн. без ПДВ (10000,00000 тис.грн.)
- пояснювальну записку до договірної ціни, у якій зазначено, що прогнозований рівень інфляції в будівництві першого року будівництва, визначений згідно Настанова п. 4.41, коефіцієнт становить 1,097:
- розрахунки до договірної ціни з розрахунком коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у сумі 10 000 000,00 грн.:
Отже Переможцем розраховано кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, не на підставі індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України (індекс на 2025 рік 111,1, на 2026 рік 112,4), а на підставі коефіцієнта першого року будівництва 1,097, який не відповідає жодному з передбачених законодавством індексів.
Таким чином ціна тендерної пропозиції всупереч п.2.10 Додатка 1 до тендерної документації розрахована не у відповідності до Настанови.
Згідно абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (далі – Особливості) Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
1.2. Відповідно до п.п. 1.1 Настанови ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.
Додаток 29 до Настанови (пункт 5.1) встановлює ФОРМУ дефектного акта, в якому передбачено зазначення інформації «Умови виконання робіт __________________»:
У складі пропозиції Переможця надано 77 дефектних актів (файл «Кошторис+.pdf», ст. 11-253) без зазначення інформації про умови виконання робіт та заповнення графи «Умови виконання робіт ____________», передбаченої ФОРМОЮ дефектного акта, встановленою Додатком 29 до Настанови.
Таким чином ціна тендерної пропозиції всупереч п.2.10 Додатка 1 до тендерної документації розрахована не у відповідності до Настанови.
Згідно абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
1.3. Відповідно до п.2.10 Додатка 1 до тендерної документації передбачено надання наступного: - інформація про ціни на матеріальні ресурси (з обов’язковим зазначенням інформації про країну походження товару).
У складі тендерної пропозиції Переможця надано Інформацію про ціни на матеріальні ресурси на об’єкті будівництва (файл «Кошторис+.pdf», ст. 2630-2838), у якій не зазначено країну походження наступних позицій товару: п. 202, 228-232, 468, 501, 502, 511, 512, 1219, 1220, 1397, 1655, 1820, 1826, 1828, 1981, 2013, 2174, 2270, 2315, 2369, 2371:
У складі пропозиції Переможця відсутні інші документи, в яких зазначено країну походження товару, вказаного у п. 202, 228-232, 468, 501, 502, 511, 512, 654-656, 1219, 1220, 1397, 1655, 1820, 1826, 1828, 1981, 2013, 2174, 2270, 2315, 2369, 2371 наданої Переможцем Інформації про ціни на матеріальні ресурси.
Також в документі «Інформація про ціни на матеріальні ресурси на об’єкті будівництва» відсутня інформація про матеріальні ресурси, ціни на матеріальні ресурси і країни походження товару щодо усіх 633 ресурсів (товарів) розділу IV «Устаткування», вказаних в пунктах 2614-3247 підсумкової відомості ресурсів Переможця (файл «Кошторис+.pdf», ст. 2391-2629), передбачених для виконання робіт за предметом закупівлі.
Крім того, у наданій Інформації про ціни на матеріальні ресурси у п.501, 502, 511, 512, 654-656 відсутня ціна на матеріальні ресурси (вказана ціна «0»):
Таким чином всупереч п.2.10 Додатка 1 до тендерної документації надана у складі тендерної пропозиції Переможця Інформація про ціни на матеріальні ресурси не містить інформації про країну походження 661 товару та ціни 640 матеріальних ресурсів, використання яких передбачено в ході виконання запропонованих Переможцем робіт по предмету закупівлі, відсутня інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню Додатку 2 до тендерної документації.
Згідно абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
1.4. Додаток 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» відомість ресурсів передбачає наступні ресурси для виконання робіт за предметом закупівлі:
У складі пропозиції Переможця на підтвердження відповідності запропонованого предмету закупівлю технічному завданню Додатку 2 до тендерної документації надано:
- Підсумкову відомість ресурсів Переможця (файл «Кошторис+.pdf», ст. 2391-2629) з інформацією про ресурси, вказані у п. 618, 619, 628, 629, 771, 772, 773, вартість яких не враховано у ціні тендерної пропозиції (не розцінено):
- Інформацію про ціни на матеріальні ресурси (файл «Кошторис+.pdf», ст. 2630-2838), у якій у п.501, 502, 511, 512, 654-656 ціна на відповідні вказані вище матеріальні ресурси вказана «0»:
Отже, в тендерній пропозиції Переможця не враховано вартість 7 позицій ресурсів, передбачених відомістю ресурсів у складі Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики».
Згідно абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
1.5. Додаток 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» відомість ресурсів передбачає наступні ресурси для виконання робіт за предметом закупівлі:
Відповідно до Додатка 2 до тендерної документації якщо технічне завдання містить посилання на конкретні марки, фірми, патенти, конструкції, товар, що походять з неприйнятних країн, учасники повинні застосовувати/подавати еквіваленти відповідних марок, фірм, патентів, конструкцій, товару, що походять з прийнятних країн.
У складі пропозиції Переможця на підтвердження відповідності запропонованого предмету закупівлю технічному завданню Додатку 2 до тендерної документації надано підсумкову відомість ресурсів (файл «Кошторис+.pdf», ст. 2391-2629), яка передбачає наступні ресурси для виконання робіт за предметом закупівлі:
- щодо ресурсу 804 відомості ресурсів Замовника:
- щодо ресурсу 805 відомості ресурсів Замовника:
Однак зазначені у п. 974 та 975 ресурси Переможця, запропоновані як еквівалент, не є еквівалентом, адже не відповідають характеристикам ресурсів, вказаним у технічному завданні:
Відомість ресурсів Замовника (Додаток 2 до тендерної документації) Еквівалент, запропонований учасником у підсумковій відомості ресурсів Невідповідність
Кабель (N)НXН-ЕЕ 180/Е30 2х0,5мм2 Кабель з номінальним перерізом жил від 0,5 мм2 до 2,5 мм2 марки КОРкНк FRHF FE180/Ек30 (SL-HXH FE180) Переріз жил від 0,5 до 2,5 мм2 є більшим за, переріз жил, що вимагається замовником 2х0,5 мм2, що не відповідає технічному завданню. Тому запропонований ресурс не є еквівалентом.
Кабель (N)НXН-ЕЕ 180/Е90 4х0,5мм2 Кабель з номінальним перерізом жил від 0,5 мм2 до 2,5 мм2 марки КОРкНк FRHF FE180/Ек90 (SL-HXH FE180) Переріз жил від 0,5 до 2,5 мм2 є меншим за, переріз жил, що вимагається замовником 4х0,5 мм2, що не відповідає технічному завданню. Переможцем запропоновано товар з гіршою технічною характеристикою - меншим номінальним перерізом жил, чим передбачено технічним завданням Замовника. Тому запропонований ресурс не є еквівалентом.
Згідно абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування Дії Замовника в частині незаконного визначення Переможця Закупівлі при наявності підстав відхилення у його тендерній пропозиції порушують положення пункту 2, 4 і 5 частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси Скаржника. Відповідно до пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Отже, скарга подана Скаржником у встановлений чинним законодавством строк. Враховуючи вищевикладені обставини та доводи, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 59 Особливостей, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень під час проведення Закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем закупівлі Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ІНДУСТРІЯ "КАНТРІІНВЕСТБУД"». Документи та матеріали в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника: 1. протокол від 28.11.2025 № 1075 2. постанова Кабінету Міністрів України від 28 червня 2024 р. № 780 з Додатком 3. файл «Кошторис+.pdf» 4. Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджені Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.
Запити Органу оскарження
Номер:
45c7d08335ea4b719f3ecea693a5916b
Тема запиту:
Доповнення до Скарги
Текст запиту:
Доповнення до Скарги у вкладеннях
Дата опублікування:
10.12.2025 15:18
Номер:
8efdfd2b16bd4e5080647ab2baa29bc0
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги
Текст запиту:
Замовник детально ознайомившись та вивчивши Скаргу повідомляє наступне.
У своїй скарзі Скаржник повідомляє, що не погоджується з рішенням Замовника про визначення Переможця Закупівлі, вважає його незаконним, таким, що порушує його законні права та інтереси, а також принципи здійснення публічних закупівель, що свідчить про упереджене ставлення з боку Замовника.
Однак, Скаржник у даній процедурі не має законних прав та інтересів, які порушені Замовником з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 30 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) суб’єкт оскарження в органі оскарження (далі - суб’єкт оскарження) - фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Відповідно до пункту 32 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Відповідно до пункту 37 частини першої статті 1 Закону учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до абзацу першого частини першої статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до абзацу другого частини першої статті 26 Закону електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції/пропозиції всім особам на рівних умовах.
Відповідно до пункту 4 частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Скаржником було завантажено:
• забезпечення тендерної пропозиції (файл «Гарантія.rar»), що видане відносно іншої процедури закупівлі (ідентифікатор UA-2025-08-18-009527-a);
• інформація про відповідність пропозиції Скаржника технічному завданню Додатку 2 до тендерної документації (підпункт 2.10 пункту 2. Додатку 10 до тендерної документації) (файл «Кошторис.pdf»), складено відносно іншої процедури закупівлі (великі відмінності у складі та обсягах робіт), в тому числі відсутня інформація про ціни на матеріальні ресурси (з обов’язковим зазначенням інформації про країну походження товару) та аналіз витрат об’єкта будівництва;
• документи на виконання вимоги підпункту 3.3 пункту 3. Додатку 10 до тендерної документації – копії декларацій про відповідність та/або сертифіката відповідності або копії документів, що підтверджують можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту … (файли «Декларації 1-20.pdf», «Декларації 21-40.pdf», «Декларації 41-61.pdf», «Декларації 62-82.pdf», «Декларації 83-109.pdf»), що надані відповідно до вимог іншої процедури закупівлі;
• документи на виконання вимог згідно підпунктів 2.2, 2.3 пункту 2. Додатку 10 до тендерної документації не надані взагалі;
• документи на підтвердження вимог щодо ступеню локалізації (файл «Локалізація.pdf») завантажені з іншої процедури закупівлі і не відповідають вимогам тендерної документації.
За таких умов, скарга від ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ" від 3 грудня 2025 р. № UA-2025-11-06-013750-a.b1 в цій частині не відповідає вимогам частини п’ятої статті 18 Закону (зокрема, відсутнє обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи).
Відповідно до вимог пункту 2 частини дванадцятої статті 18 Закону орган оскарження залишає скаргу без розгляду, зокрема, у разі, якщо скарга не відповідає вимогам частин другої, п’ятої, восьмої та дев’ятої цієї статті.
Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 63 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178) (далі – Особливості) орган оскарження залишає скаргу без розгляду, зокрема, у разі, якщо скарга не відповідає вимогам частини п’ятої статті 18 Закону, пунктам 56, 59 і 60 цих особливостей.
Відповідно до вимог частини тринадцятої статті 18 Закону орган оскарження приймає рішення про припинення розгляду скарги в разі, якщо обставини, зазначені в пунктах 1-4 частини дванадцятої цієї статті, установлені органом оскарження після прийняття скарги до розгляду.
Відповідно до вимог пункту 64 Особливостей орган оскарження приймає рішення про припинення розгляду скарги в разі, коли обставини, зазначені в підпунктах 1-4 пункту 63 цих Особливостей, установлені органом оскарження після прийняття скарги до розгляду.
Хочемо наголосити, що Замовником жодним чином не було порушено вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та дотримано всіх принципів здійснення публічних закупівель. Замовником було забезпечено ефективне та прозоре здійснення закупівлі, створено конкурентне середовище, запобігання проявам корупції, розвиток добросовісної конкуренції. А також Замовником не було встановлено жодних дискримінаційних вимог, підтвердженням чого є відсутність оскаржень чи звернень щодо умов тендерної документації та процедури закупівлі, що у свою чергу е призвело до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників.
Враховуючи все вищенаведене, наявні підстави для припинення розгляду скарги, у зв’язку з відсутністю у Скаржника порушених Замовником законних прав та інтересів, оскільки Скаржник не може претендувати на укладення договору з Замовником та виконання робіт по об’єкту, так як його тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Разом з тим, Замовником не було порушено принципи здійснення публічних закупівель, що свідчить про відсутність упередженого ставлення з боку Замовника.
Щодо інфляції
Відповідно до вимог пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178↗ (далі — Особливості № 1178↗), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»↗ (далі — Закон) з урахуванням цих особливостей. Згідно з абзацом першим частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Водночас пунктом 5.33 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281↗ (далі — Настанова↗), визначено, що в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Розмір цих коштів доцільно визначати з огляду на строки будівництва, вид будови та прогнозний рівень зміни цін матеріально-технічних та трудових ресурсів у будівництві.
У складі пропозиції Переможця враховано кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляцією у розмірі 10000,000 тис. грн. (враховано інфляцію тільки на будівельні роботи та матеріали).
Зазначаємо, що Замовником у тендерній документації не було встановлено вимоги щодо обов'язкового включення до ціни пропозиції витрат на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, а також в Учасників відсутній прямий обов’язок включати в склад ціни пропозиції кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, якщо інше не передбачено тендерною документацією.
Щодо дефектних актів.
Скаржник у скарзі зазначає, що дефектні акти, надані у складі пропозиції Переможця ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ІНДУСТРІЯ КАНТРІІНВЕСТБУД» не відповідають формі, встановленій Додатком 29 до Настанови. Разом з тим, надані у складі пропозиції дефектні акти відповідають формі, встановленій Додатком 29 до Настанови. Однак Настановою не визначено правил та інструкції щодо заповнення даної форми. Ствердження Скаржника щодо невідповідності розрахунку ціни тендерної пропозиції Переможця не у відповідності до Настанови не відповідає дійсності, оскільки згідно абзацу третього пункту 5.1. Настанови, для розрахунку ціни учасника процедури закупівлі (договірної ціни) Замовником було надано в складі тендерної документації відомість обсягів робіт та відомість ресурсів до неї без цін відповідно до розробленої проєктної документації. Також зазначаємо, що для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) саме окремих видів капітальних ремонтів замовник надає дефектний акт, що не відповідає виду будівництва за даною закупівлею, яка є реконструкцією.
Вимога щодо надання у складі пропозиції дефектних актів встановлена Замовником з метою забезпечення можливості перевірки Замовником відповідності запропонованих видів робіт Учасника технічному завданню в частині обсягів робіт та їх видів. Разом з тим, Замовником не було встановлено окремої вимоги щодо заповнення всіх полів дефектного акту, а отже Переможець дотримався вимоги щодо надання дефектних актів у складі пропозиції.
Щодо інформації про ціни на матеріальні ресурси
Скаржник у скарзі зазначає про відсутність у документі Переможця «Інформації про ціни на матеріальні ресурси» розділу IV «Устаткування».
Замовником не було встановлено окремої вимоги у Тендерній документації, щодо наявності всіх матеріальних ресурсів у одному документі.
Отже, Переможцем надано документ «Інформації про ціни на матеріальні ресурси», який містить у собі інформацію щодо найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, при цьому, у складі пропозиції Переможця наявний документ «Підсумкова відомість ресурсів», який містить аналогічну інформацію щодо матеріальних ресурсів, що запропоновані Переможцем у складі своєї пропозиції.
Замовником пунктами 501, 502, 511, 512 підсумкової відомості ресурсів передбачено постачання спеціалізованих матеріалів, у зв’язку з цим наявна примітка біля кожної такої позиції «поставка постачальника обладнання», що відповідає вимогам влаштування кімнати Фарадея, що в свою чергу критично важливо для роботи магнітно-резонансного томографу.
Щодо еквівалента
Згідно з абзацом 2 частини 4 статті 14 Закону у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Скаржник у скарзі повідомляє, що Переможцем у складі своєї пропозиції запропоновано еквівалентний матеріал з характеристиками, які є гіршими ніж передбачено Технічним завданням Замовника.
Відповідно до примітки Додатку 2 до тендерної документації, якщо технічне завдання містить посилання на конкретні марки, фірми, патенти, конструкції, товар, що походять з неприйнятних країн, учасники повинні застосовувати/подавати еквіваленти відповідних марок, фірм, патентів, конструкцій, товару, що походять з прийнятних країн.
У складі документів пропозиції Переможця надано Сертифікат відповідності DCS.0002111-25 на підтвердження відповідності предмету закупівлі технічному завданню Замовника згідно Додатку 2 до тендерної документації, а саме підсумковій відомості ресурсів, якою передбачено перелік матеріальних ресурсів для виконання робіт за предметом закупівлі. Наданий сертифікат підтверджує еквівалентність товару запропонованого Переможцем технічному завданню, а саме позиціям 804 та 805 підсумкової відомості ресурсів, що міститься в Додатку 2.
Замовником згідно технічного завдання вимагалося:
1) Кабель (N)НXН-ЕЕ 180/Е30 2х0,5мм2, що означає наявність у кабелі 2 жил з перерізом 0,5 мм2. – Аналогічний матеріал наданий Переможцем - Кабель з номінальним перерізом жил від 0,5 мм2 до 2,5 мм2 марки КОРкНк FRHF FE180/Ек30 (SL-HXH FE180), що є відповідністю, оскільки вказаний Замовником розмір належить до запропонованого діапазону. тобто переріз жил співпадає.
2) Кабель (N)НXН-ЕЕ 180/Е90 4х0,5мм2, що означає наявність у кабелі 4 жил з перерізом 0,5 мм2. Аналогічний матеріал наданий Переможцем -Кабель з номінальним перерізом жил від 0,5 мм2 до 2,5 мм2 марки КОРкНк FRHF FE180/Ек90 (SL-HXH FE180), що є відповідністю, оскільки вказаний Замовником розмір належить до запропонованого діапазону. тобто переріз жил співпадає.
Отже, на вимогу Замовника, Переможцем надано Сертифікат відповідності DCS.0002111-25, який підтверджує, що продукція запропонована Переможцем відповідає вимогам діючого законодавства, а також номінальний переріз жил відповідає вимогам наведеним Замовником.
Дата опублікування:
09.12.2025 23:36
Номер:
1549336c256445c49ac736fda8984703
Тема запиту:
Доповнення до скарги
Текст запиту:
Доповнення до скарги у вкладеннях
Дата опублікування:
09.12.2025 15:13