• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт даху Закладу професійної (професійно-технічної) освіти «Галицький професійний агротехнічний коледж» Львівська обл., Золочівський р-н, с. Галицьке, вул. Львівська, 17А»

Місце виконання робіт: Львівська обл., Золочівський р-н, с. Галицьке, вул. Львівська, 17А Кількість: 1 робота згідно ТС

Завершена

13 506 390.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 05.11.2025 11:26 - 30.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо умов тендерної документації

Номер: fd18c13ab4fd4af09c1f8faef07b0738
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-05-004882-a.c1
Назва: Скарга щодо умов тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 25.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.11.2025 14:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.11.2025 16:47
Дата виконання рішення Замовником: 28.11.2025 13:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником було внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Капітальний ремонт даху Закладу професійної (професійно-технічної) освіти "Галицький професійний агротехнічний коледж" Львівська обл., Золочівський р-н, с. Галицьке, вул. Львівська, 17А", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-11-05-004882-a, чим виправлено порушення, зазначені у мотивувальній частині рішення №17507-р/пк-пз від 25.11.2025.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d6f5f8b8e6ec46c0841c12a67160e2ee
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо вимоги про обов’язкову наявність у працівника учасника (не менше 1 такого працівника) чинних на дату подання пропозиції відомостей про знання по Програмі підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях» (надати підтверджуючі документи: протокол (або витяг з протоколу) та посвідчення про навчання у сфері цивільного захисту) .
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: У розділі 1 Додатку №1 до тендерної документації (“Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника”) Замовником встановлено вимогу:
- «1.3. -Обов’язкова наявність у працівників учасника (не менше 1 працівника) чинних на дату подання пропозиції відомостей про знання по Програмі підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях» (надати підтверджуючі документи: протокол (або витяг з протоколу) та посвідчення про навчання у сфері цивільного захисту)».

Наведена вимога не відповідає законодавству та є надмірною.
Замовник вимагає від учасників надання одночасно двох документів — посвідчення та протоколу (або витягу з протоколу), а також прямо визначає, що навчання має бути проведено за “Програмою підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях”.
Водночас, чинним законодавством України не передбачено вимоги щодо надання таких документів у складі тендерних пропозицій, а також не встановлено єдиної назви “Програма підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях”.
Відповідно до Кодексу цивільного захисту України та Порядку проведення навчання керівного складу і фахівців з питань цивільного захисту, затвердженого постановою КМУ від 23.10.2013 №819, навчання працівників у сфері цивільного захисту може здійснюватися за різними типовими програмами функціонального навчання.
Після його проходження видається посвідчення встановленого зразка, що саме і є належним підтвердженням проходження навчання.
Учасник має документальне підтвердження проходження відповідного навчання.
Працівник нашого підприємства пройшов навчання у Навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності ДСНС України і отримав посвідчення №12006940* від 10.08.2023 року про функціональне навчання (підвищення кваліфікації цільового призначення) у сфері цивільного захисту.
Навчання здійснювалось на підставі Договору №145-Ок від 01.08.2023 року між Центром цивільного захисту та скаржником, який передбачає:
o проведення функціонального навчання за Програмою функціонального навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;
o обсяг програми – 36 годин;
o проведення підсумкового контролю;
o видачу посвідчення встановленого зразка у разі успішного завершення навчання.
Таким чином, надане посвідчення повністю відповідає вимогам законодавства і підтверджує, що працівник має відповідну підготовку у сфері цивільного захисту.
Вимога про надання протоколу (або витягу з протоколу) є неправомірною.
Умовами договору, укладеного з навчальним центром, не передбачено обов’язку навчального закладу видавати протокол або витяг з протоколу, а лише — посвідчення встановленого зразка.
Більше того, форма і порядок оформлення протоколів навчальних комісій регулюється внутрішніми документами ДСНС, і такі протоколи не видаються слухачам.
Вимога Замовника фактично зобов’язує учасника отримувати документ, який не є передбаченим для видачі, що робить її об’єктивно невиконуваною.
Згідно з ч. 4 ст. 22 та ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», умови тендерної документації повинні бути об’єктивно необхідними для підтвердження спроможності виконати договір. Вимога про надання протоколу (або витягу з протоколу) та зазначення конкретної “Програми підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях” виходить за межі законодавчих вимог, не впливає на якість або безпеку виконання робіт і обмежує участь потенційних учасників.
Вимога Замовника про наявність у складі учасника працівника, який має документи саме за “Програмою підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях”, а також обов’язково протокол (витяг з протоколу), є надмірною, невиправданою предметом закупівлі та такою, що суперечить чинним нормативним актам у сфері цивільного захисту. Учасник має належні документи — посвідчення про функціональне навчання у сфері цивільного захисту, яке підтверджує проходження навчання відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України.
З огляду на вищевикладене, просимо визнати дискримінаційною вимогу Замовника щодо обов’язкової наявності у працівника учасника документів, виданих саме за “Програмою підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях”, а також протоколу (витягу з протоколу), та зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, передбачивши можливість підтвердження відповідності учасника будь-яким документом про проходження функціонального навчання у сфері цивільного захисту, виданим уповноваженим навчальним центром ДСНС України.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 373c69ec30c040829e8ed0c638f11774
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо підтвердження наявності чинних дозвільних документів на вивезення будівельних відходів (сміття). На підтвердження надати скан-копії дозвільних документів: копію(ї) чинної(их) ліцензії(й), або копію(ї) чинного(их) договору(ів) з додатками предметом якого(их) є збирання/перевезення/зберігання /оброблення відходів /будівельного сміття.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог передбачених п. 3 Розділу 4 Додатку 1 до ТД (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції), учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема:
3. Для ефективного управління відходами у період виконання робіт учасник повинен підтвердити наявність чинних дозвільних документів на вивезення будівельних відходів ( сміття). На підтвердження надати скан-копії дозвільних документів ( ліцензії) або договору про надання послуг з збирання/перевезення/зберігання/оброблення відходів/будівельного сміття..

Вимога не відповідає предмету закупівлі.
Предметом закупівлі є Капітальний ремонт даху Закладу професійної (професійно-технічної) освіти, а не послуги з управління відходами.
Технічна специфікація передбачає наступні види робіт:
Очищення приміщень від сміття
Навантаження сміття вручну
Перевезення сміття до 10 км
В розділі III. Будівельні матеріали, вироби і комплекти технінчої специфікації передбачено: Оренда контейнерів для вивозу сміття, 10м3/7діб послуга 39,2.
За таких умов встановлення вимоги щодо надання ліцензії або договору про надання послуг з збирання/перевезення/зберігання /оброблення відходів/будівельного сміття є безпідставним і непропорційним до предмета закупівлі.
Скаржник має чинний договір, що забезпечує вивезення відходів.
Нашим Підприємством укладено Договір №04/2025 від 04.02.2025 р. “Про надання послуг з поводження з будівельними, великогабаритними, побутовими та ремонтними відходами”, за яким виконавець зобов’язується надавати контейнери у тимчасове користування, вивозити будівельні відходи відповідно до узгодженого графіка та здійснювати їх передачу на утилізацію.
Цей договір повністю покриває потребу щодо підтвердження організації вивезення сміття під час виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Однак, вимога Замовника, щоб предмет договору обов’язково включав “збирання/перевезення/зберігання/оброблення відходів”, є надмірною.
Такі операції охоплюють повний цикл управління відходами, який здійснюють спеціалізовані ліцензовані підприємства.
Підрядна організація не виконує ці функції і не зобов’язана укладати договір саме з таким формулюванням предмета, якщо фактична потреба — лише вивезення та передача відходів на полігон.
Ліцензуванню підлягає лише діяльність з управління небезпечними відходами.
Відповідно до статті 44 Закону України “Про управління відходами”, ліцензуванню підлягає господарська діяльність з управління небезпечними відходами, що включає комплекс операцій зі збирання, зберігання, оброблення чи видалення саме небезпечних відходів. У межах цієї закупівлі не здійснюється жодна з таких операцій, тому вимога Замовника щодо ліцензії або договору з розширеним предметом є юридично необґрунтованою.
Згідно зі ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має формувати вимоги, необхідні та достатні для виконання договору. Вимога щодо наявності документів із надмірним переліком операцій (“збирання/зберігання/оброблення”) не є необхідною для належного виконання робіт та безпідставно обмежує участь потенційних учасників, які мають укладені договори лише на вивезення будівельних відходів.
Вимога Замовника у частині надання “чинних дозвільних документів на збирання/перевезення/зберігання/оброблення відходів/будівельного сміття” є надмірною, не узгодженою з предметом закупівлі та юридично безпідставною.
Законодавство не вимагає отримання ліцензії або спеціального дозволу на поводження зі звичайними будівельними відходами,
а наявний у підприємства договір на вивезення відходів повністю забезпечує дотримання вимог екологічного законодавства.
Просимо визнати дискримінаційною вимогу Замовника про надання у складі пропозиції документів, що підтверджують наявність ліцензії або договору з предметом “збирання/перевезення/зберігання/оброблення відходів/будівельного сміття”, та зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: ccd34e124eeb450c958c9a3d08383bb8
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо інформації про валюту (валюти), у якій (яких) повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В ч.6 розділу 1 ТД Зазначено:
« Валютою тендерної пропозиції є гривня.
У разі якщо учасником процедури закупівлі є нерезидент, замовник має право встановити, що такий учасник може зазначити ціну тендерної пропозиції у Євро.
При розкритті тендерних пропозицій ціна такої тендерної пропозиції перераховується у гривні за офіційним курсом до Євро, установленим Національним банком України на дату розкриття тендерних пропозицій ..»

Вважаємо, що вимоги тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного закупівельного законодавства та технічної реалізацією електронної системи закупівель.
Електронна система закупівель не передбачає можливості проведення мультивалютного аукціону
Передбачені замовником умови можуть знівелювати можливість чесної конкуренції під час участі у процедурі закупівлі, оскільки у разі зазначення нерезидентом своєї цінової пропозиції у Євро шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, ціна нерезидента автоматично стане найменшою ціною під час розкриття та аукціону порівняно з цінами учасників у гривні, що не дасть змоги адекватно провести аукціон.
Відповідно до інформації, зазначеної на веб-порталі Уповноваженого органу Очікувана вартість предмета закупівлі: 13 506 390,00 UAH (оголошення надається в якості доказу)
Крім того, Пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну.
Відповідно до вищезазначених вимог Замовник визначив валюту, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції, а саме - гривня.
Враховуючи наведене, вищезазначені вимоги Документації (в частині "У разі якщо учасником процедури закупівлі є нерезидент, замовник має право встановити, що такий учасник може зазначити ціну тендерної пропозиції у Євро") суперечать частині другої статті 5 Закону.
Крім того, Документація не містить порядку перерахунку ціни тендерної пропозиції у гривні, у разі її зазначення учасником (нерезидентом) у Євро.
Враховуючи викладене, вказані дії Замовника порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме -- недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель а також не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Виходячи з наведеного, просимо зобов’язати замовника усунути вказані невідповідності шляхом внесення відповідних зміни до Документації.
Дискримінаційність наведених вимог підтверджується попередньою практикою органу оскарження, зокрема, рішення від 11.09.2024 №15149 / UA-2024-08-21-010216-a
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження