-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт даху Закладу професійної (професійно-технічної) освіти «Галицький професійний агротехнічний коледж» Львівська обл., Золочівський р-н, с. Галицьке, вул. Львівська, 17А»
Місце виконання робіт: Львівська обл., Золочівський р-н, с. Галицьке, вул. Львівська, 17А Кількість: 1 робота згідно ТС
Завершена
13 506 390.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
05.11.2025 11:26 - 30.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо умов тендерної документації
Номер:
fd18c13ab4fd4af09c1f8faef07b0738
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-05-004882-a.c1
Назва:
Скарга щодо умов тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 3. Оголошення про проведення процедури закупівлі.pdf 15.11.2025 08:18
- Скарга на умови Агротехнічний коледж.docx 15.11.2025 08:18
- Скарга на умови Агротехнічний коледж.pdf 15.11.2025 08:18
- 1. Цивільний захист Мосендз П.М. посвідчення по ЦЗ Договір.pdf 15.11.2025 08:18
- 2. Договір сміття (1).pdf 15.11.2025 08:18
- Скарга на умови Агротехнічний коледж.docx 15.11.2025 08:26
- sign.p7s 15.11.2025 08:28
- рішення від 18.11.2025 № 17118.pdf 18.11.2025 14:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.11.2025 №17507.pdf 26.11.2025 12:15
- рішення від 25.11.2025 № 17507.pdf 27.11.2025 16:46
- Скарга 2025.pdf 20.11.2025 10:16
- скарга.docx 20.11.2025 10:16
- Скарга 2025.pdf 20.11.2025 10:18
- Скарга 2025.pdf 20.11.2025 10:20
- скарга.docx 20.11.2025 10:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.11.2025 08:41
Дата розгляду скарги:
25.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.11.2025 14:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.11.2025 16:47
Дата виконання рішення Замовником:
28.11.2025 13:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником було внесено зміни до тендерної
документації за процедурою закупівлі - "Капітальний ремонт даху Закладу професійної
(професійно-технічної) освіти "Галицький професійний агротехнічний коледж" Львівська
обл., Золочівський р-н, с. Галицьке, вул. Львівська, 17А", оголошення про проведення якої
оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-11-05-004882-a, чим виправлено порушення, зазначені у мотивувальній частині рішення №17507-р/пк-пз від 25.11.2025.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d6f5f8b8e6ec46c0841c12a67160e2ee
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо вимоги про обов’язкову наявність у працівника учасника (не менше 1 такого працівника) чинних на дату подання пропозиції відомостей про знання по Програмі підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях» (надати підтверджуючі документи: протокол (або витяг з протоколу) та посвідчення про навчання у сфері цивільного захисту) .
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
У розділі 1 Додатку №1 до тендерної документації (“Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника”) Замовником встановлено вимогу:
- «1.3. -Обов’язкова наявність у працівників учасника (не менше 1 працівника) чинних на дату подання пропозиції відомостей про знання по Програмі підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях» (надати підтверджуючі документи: протокол (або витяг з протоколу) та посвідчення про навчання у сфері цивільного захисту)».
Наведена вимога не відповідає законодавству та є надмірною.
Замовник вимагає від учасників надання одночасно двох документів — посвідчення та протоколу (або витягу з протоколу), а також прямо визначає, що навчання має бути проведено за “Програмою підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях”.
Водночас, чинним законодавством України не передбачено вимоги щодо надання таких документів у складі тендерних пропозицій, а також не встановлено єдиної назви “Програма підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях”.
Відповідно до Кодексу цивільного захисту України та Порядку проведення навчання керівного складу і фахівців з питань цивільного захисту, затвердженого постановою КМУ від 23.10.2013 №819, навчання працівників у сфері цивільного захисту може здійснюватися за різними типовими програмами функціонального навчання.
Після його проходження видається посвідчення встановленого зразка, що саме і є належним підтвердженням проходження навчання.
Учасник має документальне підтвердження проходження відповідного навчання.
Працівник нашого підприємства пройшов навчання у Навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності ДСНС України і отримав посвідчення №12006940* від 10.08.2023 року про функціональне навчання (підвищення кваліфікації цільового призначення) у сфері цивільного захисту.
Навчання здійснювалось на підставі Договору №145-Ок від 01.08.2023 року між Центром цивільного захисту та скаржником, який передбачає:
o проведення функціонального навчання за Програмою функціонального навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;
o обсяг програми – 36 годин;
o проведення підсумкового контролю;
o видачу посвідчення встановленого зразка у разі успішного завершення навчання.
Таким чином, надане посвідчення повністю відповідає вимогам законодавства і підтверджує, що працівник має відповідну підготовку у сфері цивільного захисту.
Вимога про надання протоколу (або витягу з протоколу) є неправомірною.
Умовами договору, укладеного з навчальним центром, не передбачено обов’язку навчального закладу видавати протокол або витяг з протоколу, а лише — посвідчення встановленого зразка.
Більше того, форма і порядок оформлення протоколів навчальних комісій регулюється внутрішніми документами ДСНС, і такі протоколи не видаються слухачам.
Вимога Замовника фактично зобов’язує учасника отримувати документ, який не є передбаченим для видачі, що робить її об’єктивно невиконуваною.
Згідно з ч. 4 ст. 22 та ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», умови тендерної документації повинні бути об’єктивно необхідними для підтвердження спроможності виконати договір. Вимога про надання протоколу (або витягу з протоколу) та зазначення конкретної “Програми підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях” виходить за межі законодавчих вимог, не впливає на якість або безпеку виконання робіт і обмежує участь потенційних учасників.
Вимога Замовника про наявність у складі учасника працівника, який має документи саме за “Програмою підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях”, а також обов’язково протокол (витяг з протоколу), є надмірною, невиправданою предметом закупівлі та такою, що суперечить чинним нормативним актам у сфері цивільного захисту. Учасник має належні документи — посвідчення про функціональне навчання у сфері цивільного захисту, яке підтверджує проходження навчання відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України.
З огляду на вищевикладене, просимо визнати дискримінаційною вимогу Замовника щодо обов’язкової наявності у працівника учасника документів, виданих саме за “Програмою підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях”, а також протоколу (витягу з протоколу), та зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, передбачивши можливість підтвердження відповідності учасника будь-яким документом про проходження функціонального навчання у сфері цивільного захисту, виданим уповноваженим навчальним центром ДСНС України.
- «1.3. -Обов’язкова наявність у працівників учасника (не менше 1 працівника) чинних на дату подання пропозиції відомостей про знання по Програмі підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях» (надати підтверджуючі документи: протокол (або витяг з протоколу) та посвідчення про навчання у сфері цивільного захисту)».
Наведена вимога не відповідає законодавству та є надмірною.
Замовник вимагає від учасників надання одночасно двох документів — посвідчення та протоколу (або витягу з протоколу), а також прямо визначає, що навчання має бути проведено за “Програмою підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях”.
Водночас, чинним законодавством України не передбачено вимоги щодо надання таких документів у складі тендерних пропозицій, а також не встановлено єдиної назви “Програма підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях”.
Відповідно до Кодексу цивільного захисту України та Порядку проведення навчання керівного складу і фахівців з питань цивільного захисту, затвердженого постановою КМУ від 23.10.2013 №819, навчання працівників у сфері цивільного захисту може здійснюватися за різними типовими програмами функціонального навчання.
Після його проходження видається посвідчення встановленого зразка, що саме і є належним підтвердженням проходження навчання.
Учасник має документальне підтвердження проходження відповідного навчання.
Працівник нашого підприємства пройшов навчання у Навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності ДСНС України і отримав посвідчення №12006940* від 10.08.2023 року про функціональне навчання (підвищення кваліфікації цільового призначення) у сфері цивільного захисту.
Навчання здійснювалось на підставі Договору №145-Ок від 01.08.2023 року між Центром цивільного захисту та скаржником, який передбачає:
o проведення функціонального навчання за Програмою функціонального навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;
o обсяг програми – 36 годин;
o проведення підсумкового контролю;
o видачу посвідчення встановленого зразка у разі успішного завершення навчання.
Таким чином, надане посвідчення повністю відповідає вимогам законодавства і підтверджує, що працівник має відповідну підготовку у сфері цивільного захисту.
Вимога про надання протоколу (або витягу з протоколу) є неправомірною.
Умовами договору, укладеного з навчальним центром, не передбачено обов’язку навчального закладу видавати протокол або витяг з протоколу, а лише — посвідчення встановленого зразка.
Більше того, форма і порядок оформлення протоколів навчальних комісій регулюється внутрішніми документами ДСНС, і такі протоколи не видаються слухачам.
Вимога Замовника фактично зобов’язує учасника отримувати документ, який не є передбаченим для видачі, що робить її об’єктивно невиконуваною.
Згідно з ч. 4 ст. 22 та ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», умови тендерної документації повинні бути об’єктивно необхідними для підтвердження спроможності виконати договір. Вимога про надання протоколу (або витягу з протоколу) та зазначення конкретної “Програми підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях” виходить за межі законодавчих вимог, не впливає на якість або безпеку виконання робіт і обмежує участь потенційних учасників.
Вимога Замовника про наявність у складі учасника працівника, який має документи саме за “Програмою підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях”, а також обов’язково протокол (витяг з протоколу), є надмірною, невиправданою предметом закупівлі та такою, що суперечить чинним нормативним актам у сфері цивільного захисту. Учасник має належні документи — посвідчення про функціональне навчання у сфері цивільного захисту, яке підтверджує проходження навчання відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України.
З огляду на вищевикладене, просимо визнати дискримінаційною вимогу Замовника щодо обов’язкової наявності у працівника учасника документів, виданих саме за “Програмою підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях”, а також протоколу (витягу з протоколу), та зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, передбачивши можливість підтвердження відповідності учасника будь-яким документом про проходження функціонального навчання у сфері цивільного захисту, виданим уповноваженим навчальним центром ДСНС України.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З огляду на вищевикладене, просимо визнати дискримінаційною вимогу Замовника щодо обов’язкової наявності у працівника учасника документів, виданих саме за “Програмою підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях”, а також протоколу (витягу з протоколу), та зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, передбачивши можливість підтвердження відповідності учасника будь-яким документом про проходження функціонального навчання у сфері цивільного захисту, виданим уповноваженим навчальним центром ДСНС України.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
373c69ec30c040829e8ed0c638f11774
Заголовок пункту скарги:
2. Щодо підтвердження наявності чинних дозвільних документів на вивезення будівельних відходів (сміття). На підтвердження надати скан-копії дозвільних документів: копію(ї) чинної(их) ліцензії(й), або копію(ї) чинного(их) договору(ів) з додатками предметом якого(их) є збирання/перевезення/зберігання /оброблення відходів /будівельного сміття.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Згідно вимог передбачених п. 3 Розділу 4 Додатку 1 до ТД (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції), учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема:
3. Для ефективного управління відходами у період виконання робіт учасник повинен підтвердити наявність чинних дозвільних документів на вивезення будівельних відходів ( сміття). На підтвердження надати скан-копії дозвільних документів ( ліцензії) або договору про надання послуг з збирання/перевезення/зберігання/оброблення відходів/будівельного сміття..
Вимога не відповідає предмету закупівлі.
Предметом закупівлі є Капітальний ремонт даху Закладу професійної (професійно-технічної) освіти, а не послуги з управління відходами.
Технічна специфікація передбачає наступні види робіт:
Очищення приміщень від сміття
Навантаження сміття вручну
Перевезення сміття до 10 км
В розділі III. Будівельні матеріали, вироби і комплекти технінчої специфікації передбачено: Оренда контейнерів для вивозу сміття, 10м3/7діб послуга 39,2.
За таких умов встановлення вимоги щодо надання ліцензії або договору про надання послуг з збирання/перевезення/зберігання /оброблення відходів/будівельного сміття є безпідставним і непропорційним до предмета закупівлі.
Скаржник має чинний договір, що забезпечує вивезення відходів.
Нашим Підприємством укладено Договір №04/2025 від 04.02.2025 р. “Про надання послуг з поводження з будівельними, великогабаритними, побутовими та ремонтними відходами”, за яким виконавець зобов’язується надавати контейнери у тимчасове користування, вивозити будівельні відходи відповідно до узгодженого графіка та здійснювати їх передачу на утилізацію.
Цей договір повністю покриває потребу щодо підтвердження організації вивезення сміття під час виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Однак, вимога Замовника, щоб предмет договору обов’язково включав “збирання/перевезення/зберігання/оброблення відходів”, є надмірною.
Такі операції охоплюють повний цикл управління відходами, який здійснюють спеціалізовані ліцензовані підприємства.
Підрядна організація не виконує ці функції і не зобов’язана укладати договір саме з таким формулюванням предмета, якщо фактична потреба — лише вивезення та передача відходів на полігон.
Ліцензуванню підлягає лише діяльність з управління небезпечними відходами.
Відповідно до статті 44 Закону України “Про управління відходами”, ліцензуванню підлягає господарська діяльність з управління небезпечними відходами, що включає комплекс операцій зі збирання, зберігання, оброблення чи видалення саме небезпечних відходів. У межах цієї закупівлі не здійснюється жодна з таких операцій, тому вимога Замовника щодо ліцензії або договору з розширеним предметом є юридично необґрунтованою.
Згідно зі ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має формувати вимоги, необхідні та достатні для виконання договору. Вимога щодо наявності документів із надмірним переліком операцій (“збирання/зберігання/оброблення”) не є необхідною для належного виконання робіт та безпідставно обмежує участь потенційних учасників, які мають укладені договори лише на вивезення будівельних відходів.
Вимога Замовника у частині надання “чинних дозвільних документів на збирання/перевезення/зберігання/оброблення відходів/будівельного сміття” є надмірною, не узгодженою з предметом закупівлі та юридично безпідставною.
Законодавство не вимагає отримання ліцензії або спеціального дозволу на поводження зі звичайними будівельними відходами,
а наявний у підприємства договір на вивезення відходів повністю забезпечує дотримання вимог екологічного законодавства.
Просимо визнати дискримінаційною вимогу Замовника про надання у складі пропозиції документів, що підтверджують наявність ліцензії або договору з предметом “збирання/перевезення/зберігання/оброблення відходів/будівельного сміття”, та зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині.
3. Для ефективного управління відходами у період виконання робіт учасник повинен підтвердити наявність чинних дозвільних документів на вивезення будівельних відходів ( сміття). На підтвердження надати скан-копії дозвільних документів ( ліцензії) або договору про надання послуг з збирання/перевезення/зберігання/оброблення відходів/будівельного сміття..
Вимога не відповідає предмету закупівлі.
Предметом закупівлі є Капітальний ремонт даху Закладу професійної (професійно-технічної) освіти, а не послуги з управління відходами.
Технічна специфікація передбачає наступні види робіт:
Очищення приміщень від сміття
Навантаження сміття вручну
Перевезення сміття до 10 км
В розділі III. Будівельні матеріали, вироби і комплекти технінчої специфікації передбачено: Оренда контейнерів для вивозу сміття, 10м3/7діб послуга 39,2.
За таких умов встановлення вимоги щодо надання ліцензії або договору про надання послуг з збирання/перевезення/зберігання /оброблення відходів/будівельного сміття є безпідставним і непропорційним до предмета закупівлі.
Скаржник має чинний договір, що забезпечує вивезення відходів.
Нашим Підприємством укладено Договір №04/2025 від 04.02.2025 р. “Про надання послуг з поводження з будівельними, великогабаритними, побутовими та ремонтними відходами”, за яким виконавець зобов’язується надавати контейнери у тимчасове користування, вивозити будівельні відходи відповідно до узгодженого графіка та здійснювати їх передачу на утилізацію.
Цей договір повністю покриває потребу щодо підтвердження організації вивезення сміття під час виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Однак, вимога Замовника, щоб предмет договору обов’язково включав “збирання/перевезення/зберігання/оброблення відходів”, є надмірною.
Такі операції охоплюють повний цикл управління відходами, який здійснюють спеціалізовані ліцензовані підприємства.
Підрядна організація не виконує ці функції і не зобов’язана укладати договір саме з таким формулюванням предмета, якщо фактична потреба — лише вивезення та передача відходів на полігон.
Ліцензуванню підлягає лише діяльність з управління небезпечними відходами.
Відповідно до статті 44 Закону України “Про управління відходами”, ліцензуванню підлягає господарська діяльність з управління небезпечними відходами, що включає комплекс операцій зі збирання, зберігання, оброблення чи видалення саме небезпечних відходів. У межах цієї закупівлі не здійснюється жодна з таких операцій, тому вимога Замовника щодо ліцензії або договору з розширеним предметом є юридично необґрунтованою.
Згідно зі ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має формувати вимоги, необхідні та достатні для виконання договору. Вимога щодо наявності документів із надмірним переліком операцій (“збирання/зберігання/оброблення”) не є необхідною для належного виконання робіт та безпідставно обмежує участь потенційних учасників, які мають укладені договори лише на вивезення будівельних відходів.
Вимога Замовника у частині надання “чинних дозвільних документів на збирання/перевезення/зберігання/оброблення відходів/будівельного сміття” є надмірною, не узгодженою з предметом закупівлі та юридично безпідставною.
Законодавство не вимагає отримання ліцензії або спеціального дозволу на поводження зі звичайними будівельними відходами,
а наявний у підприємства договір на вивезення відходів повністю забезпечує дотримання вимог екологічного законодавства.
Просимо визнати дискримінаційною вимогу Замовника про надання у складі пропозиції документів, що підтверджують наявність ліцензії або договору з предметом “збирання/перевезення/зберігання/оброблення відходів/будівельного сміття”, та зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо визнати дискримінаційною вимогу Замовника про надання у складі пропозиції документів, що підтверджують наявність ліцензії або договору з предметом “збирання/перевезення/зберігання/оброблення відходів/будівельного сміття”, та зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
ccd34e124eeb450c958c9a3d08383bb8
Заголовок пункту скарги:
3. Щодо інформації про валюту (валюти), у якій (яких) повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
В ч.6 розділу 1 ТД Зазначено:
« Валютою тендерної пропозиції є гривня.
У разі якщо учасником процедури закупівлі є нерезидент, замовник має право встановити, що такий учасник може зазначити ціну тендерної пропозиції у Євро.
При розкритті тендерних пропозицій ціна такої тендерної пропозиції перераховується у гривні за офіційним курсом до Євро, установленим Національним банком України на дату розкриття тендерних пропозицій ..»
Вважаємо, що вимоги тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного закупівельного законодавства та технічної реалізацією електронної системи закупівель.
Електронна система закупівель не передбачає можливості проведення мультивалютного аукціону
Передбачені замовником умови можуть знівелювати можливість чесної конкуренції під час участі у процедурі закупівлі, оскільки у разі зазначення нерезидентом своєї цінової пропозиції у Євро шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, ціна нерезидента автоматично стане найменшою ціною під час розкриття та аукціону порівняно з цінами учасників у гривні, що не дасть змоги адекватно провести аукціон.
Відповідно до інформації, зазначеної на веб-порталі Уповноваженого органу Очікувана вартість предмета закупівлі: 13 506 390,00 UAH (оголошення надається в якості доказу)
Крім того, Пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну.
Відповідно до вищезазначених вимог Замовник визначив валюту, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції, а саме - гривня.
Враховуючи наведене, вищезазначені вимоги Документації (в частині "У разі якщо учасником процедури закупівлі є нерезидент, замовник має право встановити, що такий учасник може зазначити ціну тендерної пропозиції у Євро") суперечать частині другої статті 5 Закону.
Крім того, Документація не містить порядку перерахунку ціни тендерної пропозиції у гривні, у разі її зазначення учасником (нерезидентом) у Євро.
Враховуючи викладене, вказані дії Замовника порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме -- недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель а також не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Виходячи з наведеного, просимо зобов’язати замовника усунути вказані невідповідності шляхом внесення відповідних зміни до Документації.
Дискримінаційність наведених вимог підтверджується попередньою практикою органу оскарження, зокрема, рішення від 11.09.2024 №15149 / UA-2024-08-21-010216-a
« Валютою тендерної пропозиції є гривня.
У разі якщо учасником процедури закупівлі є нерезидент, замовник має право встановити, що такий учасник може зазначити ціну тендерної пропозиції у Євро.
При розкритті тендерних пропозицій ціна такої тендерної пропозиції перераховується у гривні за офіційним курсом до Євро, установленим Національним банком України на дату розкриття тендерних пропозицій ..»
Вважаємо, що вимоги тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного закупівельного законодавства та технічної реалізацією електронної системи закупівель.
Електронна система закупівель не передбачає можливості проведення мультивалютного аукціону
Передбачені замовником умови можуть знівелювати можливість чесної конкуренції під час участі у процедурі закупівлі, оскільки у разі зазначення нерезидентом своєї цінової пропозиції у Євро шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, ціна нерезидента автоматично стане найменшою ціною під час розкриття та аукціону порівняно з цінами учасників у гривні, що не дасть змоги адекватно провести аукціон.
Відповідно до інформації, зазначеної на веб-порталі Уповноваженого органу Очікувана вартість предмета закупівлі: 13 506 390,00 UAH (оголошення надається в якості доказу)
Крім того, Пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну.
Відповідно до вищезазначених вимог Замовник визначив валюту, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції, а саме - гривня.
Враховуючи наведене, вищезазначені вимоги Документації (в частині "У разі якщо учасником процедури закупівлі є нерезидент, замовник має право встановити, що такий учасник може зазначити ціну тендерної пропозиції у Євро") суперечать частині другої статті 5 Закону.
Крім того, Документація не містить порядку перерахунку ціни тендерної пропозиції у гривні, у разі її зазначення учасником (нерезидентом) у Євро.
Враховуючи викладене, вказані дії Замовника порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме -- недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель а також не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Виходячи з наведеного, просимо зобов’язати замовника усунути вказані невідповідності шляхом внесення відповідних зміни до Документації.
Дискримінаційність наведених вимог підтверджується попередньою практикою органу оскарження, зокрема, рішення від 11.09.2024 №15149 / UA-2024-08-21-010216-a
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1) прийняти скаргу до розгляду; 2) зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, а саме привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, усунути дискримінаційні вимоги згідно з мотивувальною частиною скарги.
Запити Органу оскарження
Номер:
d6f4336647374b50bdd812ad57dd75f2
Тема запиту:
Пояснення по скарзі
Текст запиту:
3.1. Відповідно до п.6 Розділу 1 Тендерної документації : Валютою тендерної пропозиції є гривня. У разі якщо учасником процедури закупівлі є нерезидент, замовник має право встановити, що такий учасник може зазначити ціну тендерної пропозиції у Євро. При розкритті тендерних пропозицій ціна такої тендерної пропозиції перераховується у гривні за офіційним курсом до Євро, установленим Національним банком України на дату розкриття тендерних пропозицій .
Відповідно до ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме у тендерній документації зазначаються такі відомості: валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції. До того ж відповідно до ч.3 ст.22 цього ж Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату проведення електронного аукціону. До того ж, тендерна документація оформлена з урахуванням Наказу Мінекономіки від 22.11.2024 року № 26335 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", в якій зазначено, що валюта зазначається замовником.
У зв’язку з тим, що на авторизованих електронних майданчиках електронної системи закупівель під час здійснення закупівель за процедурою закупівлі – відкриті торги технічно реалізовано подання учасниками пропозицій лише в одній валюті, тому учасники нерезиденти визначають ціну тендерної пропозиції у валюті, зазначеній замовником. У разі якщо валютою тендерної пропозиції є національна валюта України (гривня), тоді учасники-нерезиденти, ціна тендерної пропозиції яких визначена в іноземній валюті, зазначають ціну своєї тендерної пропозиції в національній валюті України за правилами, визначеними замовником у тендерній документації.
Разом із тим, Скаржником не надано жодних доказів того, яким чином включення в документацію положення щодо можливості зазначення нерезидентом вартості в євро порушує права резидента-учасника або створює для нього дискримінаційні умови. Скаржник не довів, що встановлені умови унеможливлюють подання ним пропозиції, перешкоджають участі в процедурі, зменшують конкурентоспроможність чи призводять до нерівного ставлення. Що стосується зазначеного рішення органу оскарження від 11.09.2024 №15149, Замовник звертає увагу, що обставини того рішення не є тотожними даній процедурі закупівлі, а висновки органу оскарження не створюють універсального правила, оскільки застосовуються у конкретному контексті.Відтак просимо відмовити скаржнику в задоволенні скарги в цій частині.
Скаржником не надано перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів щодо вимог, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі по даному питанню.
Дата опублікування:
20.11.2025 10:19
Номер:
2ba8a5ed5729463fb9fc215da1a46530
Тема запиту:
Пояснення по скарзі
Текст запиту:
2.1. Вимога щодо підтвердження наявності чинних дозвільних документів на вивезення будівельних відходів є необхідною для забезпечення законності, безпеки та належної організації робіт із поводження з відходами. Будівельне сміття належить до відходів, поводження з якими регулюється спеціальним законодавством, а його збирання, перевезення, зберігання чи оброблення можуть здійснювати виключно суб’єкти, які мають відповідні ліцензії або укладені договори з ліцензованими операторами. Це дозволяє гарантувати, що відходи будуть вивезені та утилізовані у спосіб, який не шкодить навколишньому середовищу та відповідає нормам екологічної безпеки. Крім того, наявність таких документів свідчить про спроможність учасника виконати роботи в повному обсязі, дотримуючись чинних норм та забезпечуючи екологічну безпеку. Усі ці фактори обґрунтовують необхідність такої вимоги та підтвердження її документально.
Згідно з ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва», підрядник зобов’язаний забезпечити належне поводження з відходами, що утворюються внаслідок демонтажних і ремонтних робіт. Під час заміни/капітального ремонту утворюються будівельні відходи, зокрема: металевий брухт, фрагменти труб, теплоізоляційні матеріали, залишки будівельних сумішей, пакувальні матеріали, тощо. Отже, вимога замовника прямо випливає з технології виконання робіт.
2.2. Законодавство покладає на підрядника обов’язок поводитися з відходами відповідно до встановлених правил. Стаття 18 Закону України «Про управління відходами» визначає, що утворювач відходів зобов'язаний забезпечити їх: тимчасове зберігання, передачу суб’єктам, які мають право здійснювати операції у сфері управління відходами, документальне підтвердження такої передачі. Таким чином, підрядник не може виконувати роботи без наявності договірних чи дозвільних документів на вивезення відходів. Замовник лише перевіряє виконання обов’язку, який учаснику встановлений законом. Стаття 22 Закону «Про публічні закупівлі» дозволяє встановлювати вимоги, необхідні для якісного та безпечного виконання робіт Замовник має право вимагати документи, необхідні для: підтвердження спроможності учасника організувати робочий процес, уникнення шкоди навколишньому середовищу, запобігання незаконному скиданню відходів.
Вивезення будівельних відходів - обов’язковий етап виконання капітального ремонту, тому замовник не лише має право, а зобов'язаний перевірити наявність у учасника правових підстав для поводження з відходами. Відтак, вимога є пропорційною та не дискримінаційною Замовник надав альтернативність документів: або чинна ліцензія, або договір з підприємством, яке має право здійснювати операції зі збирання/перевезення/зберігання/оброблення відходів. Тобто замовник не зобов’язує учасника мати власну ліцензію — достатньо укладеного договору з уповноваженим суб’єктом. АМКУ у своїй практиці неодноразово зазначає, що вимоги, які надають альтернативу (ліцензія або договір), не є дискримінаційними, якщо вони обґрунтовані специфікою робіт. У даному випадку всі підрядники мають рівний доступ до укладення таких договорів.
2.3. Чому предмет договору повинен містити кілька операцій з відходами. Будівельні відходи включають: демонтажні матеріали, металевий брухт, теплоізоляційні матеріали, упаковки, суміші, дрібне сміття після опорядження. Для законного поводження з ними підприємство, яке вивозитиме відходи, повинно мати право саме на ті операції, які воно буде здійснювати. Передача відходів — це не лише перевезення. Це також: їх збирання, тимчасове зберігання, оброблення або передача на оброблення. Саме тому замовник вимагає, щоб у договорі були передбачені відповідні операції. Це узгоджується з термінами, визначеними Законом «Про управління відходами». Вимога відповідає нормам екологічної безпеки. Відповідно до статті 13 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»: Суб’єкти господарювання зобов’язані забезпечувати запобігання забрудненню довкілля, у тому числі шляхом належного поводження з відходами. Наявність договору або ліцензії — це гарантія, що відходи будуть утилізовані законно, а не вивезені у невстановлені місця. Для замовника це критично, оскільки: він несе відповідальність за дотримання екологічних норм на об’єкті, акт виконаних робіт включає ліквідацію сміття, у випадку незаконного скидання відповідальність може бути покладена на замовника як власника об’єкта.
Тож, керуючись вище викладеним зазначаємо, що вимога Замовника щодо надання у складі пропозиції документів, що підтверджують наявність чинних дозвільних документів на поводження з будівельними відходами, є законною, обґрунтованою та безпосередньо пов’язаною з предметом закупівлі. Під час виконання робіт з капітального ремонту системи опалення утворюється значний обсяг будівельних відходів, поводження з якими регулюється Законом України «Про управління відходами», екологічним законодавством та ДБН. Учасник, як утворювач відходів, зобов’язаний забезпечити їх законне збирання, перевезення та передачу уповноваженим підприємствам. Перевірка наявності ліцензії або чинного договору на такі операції є обов’язком Замовника відповідно до статей 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Вимога є пропорційною та недискримінаційною, оскільки допускає альтернативні способи підтвердження (ліцензія або договір) і є типовою для будівельних робіт. Отже, підстав для внесення змін до тендерної документації немає. Відтак просимо відмовити скаржнику в задоволенні скарги в цій частині.
Дата опублікування:
20.11.2025 10:18
Номер:
82cc388088ec48deba01d9ff57622768
Тема запиту:
Пояснення по скарзі
Текст запиту:
1.1 Відповідно до п. 24 Постанови КМУ «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (надалі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно з п.3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закувлі» (далі- Закон). Згідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
1.2. Щодо необхідності встановлення вказаної вимоги повідомляємо про те, що навчання працівників є саме обов’язком роботодавця, а не замовника. Стаття 40 Кодексу цивільного захисту України прямо визначає: Навчання працюючого населення діям у надзвичайних ситуаціях є обов’язковим і здійснюється в робочий час за рахунок коштів роботодавця за програмами підготовки населення діям у надзвичайних ситуаціях, а також під час проведення спеціальних об’єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту. Навчання працівників центральних органів виконавчої влади, інших органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання із числа керівного складу і фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, організовується роботодавцем відповідно до порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту, затвердженого Кабінетом Міністрів України." Відтак, навчання працюючого населення діям у надзвичайних ситуаціях є обов’язковим і здійснюється роботодавцем за програмами підготовки з питань цивільного захисту.
Отже, кожен роботодавець, у тому числі потенційні учасники закупівлі, зобов’язаний забезпечити проходження такого навчання своїми працівниками.
Відповідно, вимога замовника лише фіксує вже існуючий обов’язок підрядника, затверджений Кодексом цивільного захисту України, а не створює новий. Також, повідомляємо що порядок навчання чітко регламентований державою. Постанова КМУ № 444 від 26.06.2013 "Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях" затверджує Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях. Вона встановлює: види навчань, форми, періодичність, перелік суб’єктів, що проводять навчання, та документи, які видаються за результатами. Це означає, що учасник закупівлі повинен мати працівників, які вже пройшли таке навчання відповідно до Порядку, й можуть надати документальне підтвердження (посвідчення, протокол, витяг з протоколу).
Також, зважаючи на те, що предметом закупівлі є роботи, Замовник має право встановлювати вимоги, пов’язані з безпекою виконання робіт. Закон України «Про публічні закупівлі» дозволяє встановлювати кваліфікаційні критерії, пов’язані зі здатністю учасника виконати договір якісно та безпечно. Якщо предмет закупівлі передбачає виконання робіт, або діяльність, де можливі надзвичайні ситуації (будівництво, капітальний ремонт, інженерні роботи тощо), замовник зобов’язаний враховувати фактори виробничої та техногенної безпеки.
Відтак дана вимога є пропорційною та недискримінаційною. Замовник вимагає лише не менше одного працівника учасника з відповідним підтвердженим навчанням.
Це мінімальна та повністю пропорційна умова, яка:
- не створює необґрунтованих бар’єрів,
- однакова для всіх учасників,
- безпосередньо пов’язана з предметом закупівлі та ризиками.
Звертаємо вашу увагу, також, на те, що законодавство зобов’язує учасника мати таких працівників ще до участі в тендері. Кодекс цивільного захисту зобов’язує роботодавця навчати працівників завчасно, а не коли учасник виграє тендер чи планує брати участь в закупівлі. Тому замовник цілком обґрунтовано встановлює вимогу, що працівники учасника на дату подання пропозиції повинні мати чинні документи про проходження навчання. Керуючись вище викладеним повідомляємо про те, що Замовник має право встановлювати вимогу щодо наявності у працівників учасника чинних відомостей про навчання за Програмою підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях, оскільки відповідно до статті 40 Кодексу цивільного захисту України навчання працюючого населення є обов’язковим і здійснюється роботодавцем.
1.3. Порядок такого навчання затверджено постановою КМУ № 444 від 26.06.2013, що передбачає видачу відповідних посвідчень та протоколів. Видача протоколу та витягу з нього про навчання з цивільного захисту відбувається після успішного завершення навчання, підтвердження результатів в протоколі засідання комісії або іншого відповідального органу, і оформлюється відповідно до вимог законодавства. Протокол містить повну інформацію, а витяг – лише ту частину, що стосується конкретної особи. На основі протоколу особі видається витяг з протоколу. Цей документ є підтвердженням проходження навчання і може бути оформлений як довідка чи інший документ, що засвідчує отримані знання. Оформлення документів: Форма протоколу та витягу не є жорстко стандартизованою, проте повинні містити всі необхідні дані.
Отримання витягу: Витяг з протоколу видається службою, яка проводила навчання, або відділом кадрів установи, якщо таке передбачено.
Видача протоколу або витягу з протоколу про навчання з цивільного захисту є обов'язковою для підтвердження проходження навчання, оскільки цей документ є офіційним підтвердженням, що особа пройшла відповідну підготовку, яка необхідна для виконання функцій з цивільного захисту. Цей документ може знадобитися як для внутрішнього обліку, так і для підтвердження кваліфікації.
Протокол або витяг з нього є офіційним документом, який засвідчує факт проходження навчання та набуття відповідних знань і навичок.
Такий документ може використовуватися для підтвердження кваліфікації особи, наприклад, при призначенні на посаду, пов'язану з цивільним захистом, або для проходження атестації. Форма протоколу, як правило, визначається нормативно-правовими актами, що регулюють сферу цивільного захисту.
Відповідальність за організацію та проведення навчання з цивільного захисту та видачу відповідних документів покладається на керівника навчального закладу або керівника суб'єкта господарювання. Відтак всі, хто успішно пройшов перевірку знань по Програмі підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях отримують посвідчення про навчання у сфері цивільного захисту, а саме в протоколі (чи у витягу з протоколу) вказано які саме знання і по яких нормативно-правових актах було перевірено комісією.
З огляду на специфіку предмета закупівлі та необхідність забезпечення безпеки виконання робіт, замовник вправі встановлювати кваліфікаційні вимоги, які підтверджують здатність учасника діяти у разі виникнення надзвичайної ситуації. Протокол підписується головою та членами комісії, а також скріплюється печаткою. Цей протокол містить всю необхідну інформацію для підтвердження перевірки знань , фіксує дату, склад комісії, запитання та відповіді, результати перевірки та підписи відповідальних осіб. Витяг з протоколу може містити інформацію про конкретну особу та результати її атестації. Ці документи є підтвердженням факту проведення навчання та його результатів для установи, яка його організовувала. Відповідно кожен учасник має право звернутися до цього закладу з письмовим запитом про надання офіційного підтвердження результатів навчання. Отже, протокол або витяг з протоколу є одним із основних документів, що підтверджує факт проходження та результати навчання з питань цивільного захисту
Вимога є пропорційною, недискримінаційною та прямо пов’язана з обов’язком учасника як роботодавця забезпечити відповідний рівень підготовки свого персоналу. Відтак, просимо відмовити Скаржнику в задоволенні скарги в цій частині.
Дата опублікування:
20.11.2025 10:16