-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності (ліквідація усідань і проломів проїзної частини та відновлення усіх видів дорожнього покриття вулиць гарячою сумішшю дороги, яка проходить вздовж об`єднаного садівничого товариства "Бузьке" до населеного пункту с. Бузьке Костянтинівського старостинського округу Южноукраїнської міської територіальної громади»
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 3 дні назад
18 948 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
05.11.2025 10:27 - 10.11.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця):
08.12.2025 14:12 - 14.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
Номер:
4601d7384ec14ed39e728f7fb35460f3
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-05-002923-a.c1
Назва:
Скарга в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Еталон Буд Південноукраїнськ UA 2025 11 05 002923a.pdf 22.11.2025 11:36
- Скарга Еталон Буд Південноукраїнськ UA 2025 11 05 002923a.docx 22.11.2025 11:36
- sign.p7s 22.11.2025 11:38
- Заперечення на пояснення Замовника (Скарга UA-2025-11-05-002923-a.c1).pdf 02.12.2025 20:21
- Рішення від 25.11.2025 № 17490.pdf 25.11.2025 16:25
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.12.2025 № 17920.pdf 04.12.2025 10:09
- Рішення від 03.12.2025 № 17920.pdf 08.12.2025 11:46
- SCAN0000.PDF 27.11.2025 09:48
- Протокол №23 віж 08.12.2025.PDF 08.12.2025 14:03
- Протокол №24 від 08.12.2025.PDF 08.12.2025 14:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.11.2025 11:43
Дата розгляду скарги:
03.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.11.2025 16:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.12.2025 11:47
Дата виконання рішення Замовником:
08.12.2025 14:03
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 03.12.2025 №17920-р/пк-пз, що підтверджується протоколами №23 та №24 від 08.12.2025
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f873531cd2284e39812178c4d9d1c825
Заголовок пункту скарги:
ЩОДО НЕПРАВОМІРНОГО ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Неправомірне відхилення учасника процедури закупівлі порушує права Скаржника у тому, що Замовником не дотримано принципів публічних закупівель, які визначені статтею 5 Закону.
Не здійснення об’єктивного розгляду пропозицій призвело до порушено прав Скаржника.
Скаржник категорично не погоджується із рішенням про відхилення тендерної пропозиції, враховуючи те , що підстави грунтуються на помилковому твердженні Замовника про необхідність подання учасником у тендерній пропозиції Договірної ціни, відповідно до форми додатку 29 МЕТОДИКИ в форматі PDF і DOC(X) та Структури укрупнених показників вартості позицій договірної ціни, під час подання тендерних пропозицій.
Не здійснення об’єктивного розгляду пропозицій призвело до порушено прав Скаржника.
Скаржник категорично не погоджується із рішенням про відхилення тендерної пропозиції, враховуючи те , що підстави грунтуються на помилковому твердженні Замовника про необхідність подання учасником у тендерній пропозиції Договірної ціни, відповідно до форми додатку 29 МЕТОДИКИ в форматі PDF і DOC(X) та Структури укрупнених показників вартості позицій договірної ціни, під час подання тендерних пропозицій.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Управління житлово – комунального господарства Південноукраїнської міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА ФІРМА "ЕТАЛОН-БУД".
Запити Органу оскарження
Номер:
4b1931edc2fb40a6bee02f34a9725775
Тема запиту:
Заперечення на пояснення Замовника
Текст запиту:
Управління житлово – комунального господарства Південноукраїнської міської ради (далі Замовник) на виконання рішення АМКУ надало інформацію щодо проведення процедури закупівлі ( пояснення по суті скарги) №01-9-б/959 від 27.11.2025.
Згідно ч. 1 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» : Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
В наданому поясненні на скаргу, Замовник зазначає :
«Тобто, Додатком № 6 до тендерної документації передбачено, що учасник має здійснити розрахунок ціни своєї пропозиції з урахуванням Наказу Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (Настанови з визначення вартості будівництва).
Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника до предмета закупівлі, учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати: 1) Розрахунок договірної ціни відповідно до вимог чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», який в себе включає: - локальні кошториси; - договірну ціну; пояснювальну записку; - підсумкову відомість ресурсів; - розрахунок загальновиробничих витрат; - розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, - розрахунок прибутку.»
Вказані вимоги не містяться в тендерній документації Замовника.
Зокрема, в тому ж додатку №6 містяться вимоги щодо формування ціни тендерної пропозиції, а саме:
«Ціна пропозиції (Договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Державних та відомчих норм, стандартів, що є обов’язковими при наданні послуг та визначення вартості в дорожній галузі з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування: «Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування» затвердженої наказом №753 від 07.10.2022 Міністерства інфраструктури України (далі – МЕТОДИКА); «Правил визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування» затверджені наказом Міністерства інфраструктури України №273 від 02.05.2022 (далі – ПРАВИЛА)) та включати кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.»
Таким чином, Замовник в поясненні посилається на нормативний документ та документи, які має надати учасник процедури закупівлі, які не вказані в тендерній документації, тому не можуть бути обґрунтуванням правомірності прийнятого Замовником рішення.
Дата опублікування:
02.12.2025 20:21
Номер:
395a8deb20104247a9e70e478a63e369
Тема запиту:
Інформація щодо проведення Процедури закупівлі (пояснення по суті)
Текст запиту:
ПІВДЕННОУКРАЇНСЬКА МІСЬКА РАДА
УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
УЖКГ ПМР
55001, вулиця Європейська 23, кабінет №93аб, місто Південноукраїнськ, Вознесенського району, Миколаївської області, тел. (05136) 5-68-57, E-mail: ujkg_umr@ukr.net, код ЄДРПОУ 44342464
« 27 » 11 2025 № 01-9-б/ 959
Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
вул. Митрополита Василя Липківського, 45
м. Київ-35, 03680
Замовник Управління житлово-комунального господарства
дії якого оскаржуються: Південноукраїнської міської ради
Миколаївська обл., Вознесенський р-н,
м. Південноукраїнськ, вул. Європейська,23, каб. 93 аб
код ЄДРПОУ 44342464
+380672775336
e-mail: ujkg_umr@ukr.net
Суб’єкт оскарження Товариство з обмеженою відповідальністю
(скаржник): «Будівельно-монтажна фірма Еталон-Буд»
вул. Зодчих(пн.) буд. 20, прим. 134,
«Поділля» район, м. Вінниця, 21005,
код ЄДРПОУ 41925143
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-05-002923-a
ІНФОРМАЦІЯ
щодо проведення Процедури закупівлі
(пояснення по суті скарги)
Рішенням комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Комісія) № 17490-р/пк-пз від 25.11.2025 прийнято до розгляду скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельно-монтажна фірма Еталон-Буд» (далі - Скаржник) вих.№21/11-1 від 21 листопада 2025 року зареєстровану в електронній системі закупівель (далі - ЕСЗ) за № UA-2025-11-05-002923-a (далі - Скарга)
Згідно з пунктом 2 згаданого рішення Замовнику потрібно протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідну інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в pdf-форматі (а також у форматі «doc» з можливістю копіювання тексту) на вебпортал Уповноваженого органу.
На виконання цього пункту, частини 16 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) та пункту 63 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), Замовник цим листом надає інформацію, що стосується проведення процедури закупівлі відкриті торги, оголошеної Замовником від 05.11.2025 предметом закупівлі є «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності (ліквідація усідань і проломів проїзної частини та відновлення усіх видів дорожнього покриття вулиць гарячою сумішшю дороги, яка проходить вздовж об’єднаного садівничого товариства «Бузьке» до населеного пункту с. Бузьке Костянтинівського старостинського округу Южноукраїнської міської територіальної громади), ДК 021:2015 код 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі – Процедура закупівлі,Закупівля).
У Скарзі Скаржник просить зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельно-монтажна фірма Еталон-Буд» (далі – ТОВ «БМ фірма «Еталон-Буд»).
Замовник не погоджується з вимогами, викладеними у Скарзі, вважає їх необґрунтованими та безпідставними. Відповідно, Замовник заперечує проти вимог Скарги з огляду на наступне.
По –перше:
Відповідно до підпункту 32 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Згідно з положеннями пункту 32 тієї ж статті, тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
За приписами пункту 31 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року зі змінами та доповненнями (далі по тексту Особливості), тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
За правилами пункту 33 Особливостей, тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.
Аналогічні положенням містяться у статті 26 Закону.
Отже, тендерна пропозиція учасника це сукупність інформації та документів про відповідність учасника вимогам тендерної документації, які подаються учасником процедури закупівлі до електронної системи закупівель до завершення кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Так, при розкриті пропозицій Замовником встановлено, що ТОВ «БМ фірма «Еталон-Буд» до своєї тендерної пропозиції не надано Додаток № 6, який є невід’ємною частиною тендерної документації, та включає вимоги щодо формування ціни тендерної пропозиції учасника. Даний Додаток № 6 передбачає надання Договірної ціни учасником, що є обов’язковою при наданні послуг з поточного ремонту дорожнього покриття або інших об’єктів.
Тобто, Додатком № 6 до тендерної документації передбачено, що учасник має здійснити розрахунок ціни своєї пропозиції з урахуванням Наказу Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (Настанови з визначення вартості будівництва).
Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника до предмета закупівлі, учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати: 1) Розрахунок договірної ціни відповідно до вимог чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», який в себе включає: - локальні кошториси; - договірну ціну; - пояснювальну записку; - підсумкову відомість ресурсів; - розрахунок загальновиробничих витрат; - розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, - розрахунок прибутку.
Тож, без договірної ціни тендерна пропозиція може бути відхилена, оскільки ціна є ключовим критерієм в тендері, і її відсутність робить неможливою оцінку пропозиції згідно з умовами тендерної документації. Учасник зобов'язаний надати точну та повну інформацію, що відповідає вимогам Замовника, зокрема, цінову пропозицію.
Як зазначено у Розділі 6 тендерної документації «Невід’ємною частиною договору, який буде укладений за результатами проведення закупівлі, є договірна ціна. Вимоги щодо формування ціни тендерної пропозиції Учасника, згідно предмету закупівлі, в Додатку №6 до тендерної документації».
Тендерна документація на останній сторінці також містить перелік додатків «Додатки до тендерної документації (надаються окремими файлами)», де чітко вказано, що додатком до тендерної документації є Додаток № 6 «Вимоги щодо формування ціни тендерної пропозиції Учасника».
Крім того, ТОВ «БМ фірма «Еталон-Буд» у своїй скарзі прямо посилається на Додаток № 6 до тендерної документації, однак,з невідомих причин, акцентує увагу лише на пунктах 10 та 11 (в яких мова йде про Переможця) Додатку, в той час коли у інших пунктах визначено вимоги саме до Учасника процедури закупівлі.
Слід наголосити на наступному твердженні ТОВ «БМ фірма «Еталон-Буд» у його скарзі - «Варто відмітити, що відповідно до пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту». Таким чином, ТОВ «БМ фірма «Еталон-Буд» сам по собі доводить своє порушення при наданні тендерної пропозиції, оскільки не надав Додаток №6, який прямо вказаний у Додатках до тендерної документації, та є його невід’ємною частиною.
Тож, проаналізувавши приписи абзацу 10 пункту 28 і останній абзац пункту 44 Особливостей, можна зазначити, що Особливостями, зокрема пунктом 28 не встановлено окремих вимог до порядку оформлення та кількісних обмежень до додатків з переліком документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерних пропозиції. Тоді як договірна ціна – обов’язкова та істотна умова договору.
Таким чином, з наведених положень чинного законодавства та вимог тендерної документації, а також Додатку №6 до тендерної документації, не вбачається, що вимоги до формування Договірної ціни учасника процедури закупівлі і подання розрахунків договірної ціни є рекомендаційними (як стверджує Скаржник), а навпаки вбачається, що учасники процедури закупівлі повинні надати договірну ціну та інші документи до неї, визначені Додатком № 6, як обов’язкову складову своїх тендерних пропозицій.
По –друге:
Скаржник у своїй скарзі зазначає наступне : «… аналізуючи Додаток №6 можна дійти висновку, що він містить рекомендаційний характер для учасників та містить інструкцію щодо складання договірної ціни, з огляду на наступні пункти Додатку», тобто Скаржник не впевнеий у своєму твердженні, у зв’язку з чим виникає питання, чому останній не скористався правом передбаченим статтею 24 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме « фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону». Крім того Скаржник вже не вперше приймає участь в аналогічних закупівлях, та добре орієнтується у тендерних документах, що мають подаватися Учасником при наданні послуг з поточного ремонту дорожнього покриття.
Вказані вище аргументи та доводи підтверджують правомірність прийнятого Замовником рішення і, в свою чергу, спростовують зауваження та твердження Скаржника, викладені у Скарзі.
Керуючись статтями 5, 18, 29,31 Закону, пунктами 63 і 64 Особливостей, а також враховуючи рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14915-р/пк-пз від 05.09.2024 та № 15659-р/пк-пз від16.10.2025
ПРОШУ:
1.Взяти до уваги вищевикладену інформацію та обґрунтування щодо зауважень, викладених у Скарзі.
2.Не брати до уваги твердження, викладені у Скарзі.
3.Відмовити в задоволенні Скарги повністю.
Додатки:
1. Копія рішення АМКУ від 05.09.2024 №14915-р/пк-пз;
2. Копія рішення АМКУ від 16.10.2025 №15659-р/пк-пз.
Уповноважена особа Людмила ПОТАПОВА
Дата опублікування:
27.11.2025 09:48