• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Роботи з капітального ремонту по об’єкту: “Капітальний ремонт фасаду з улаштуванням гідроізоляції фундаменту адміністративної будівлі за адресою замовника у м. Києві”

Будівельно-монтажні роботи, код ДК 021:2015-45300000-0. Опис предмета закупівлі зазначено в документації до закупівлі.

Кваліфікація

18 731 773.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 04.11.2025 17:16 - 07.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 536b61b503f7487fb55d1b34445b62b1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-04-015498-a.a1
Назва: скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Фактичні обставини Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Разом з тим, тендерна документація, затверджена Рішенням уповноваженої особи Протокол № 280 від 04 листопада 2025 року, містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та обмежують участь в процедурі закупівлі. Звертаю увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно з пунктом 63 Особливостей – відсутні. Вважаю, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Дата розгляду скарги: 24.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.11.2025 14:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.11.2025 12:58
Дата виконання рішення Замовником: 05.12.2025 17:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі рішення від 24.11.2025 №17431-р/пк-пз комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг у сфері публічних закупівель та відповідно до пункту 54 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами внесеними згідно з Постановами Кабінету Міністрів України) внесені зміни до тендерної документації №280 від 04.11.2025 року на закупівлю будівельно-монтажних робіт, код ДК 021:2015-45300000-0 (Роботи з капітального ремонту по об’єкту: “Капітальний ремонт фасаду з улаштуванням гідроізоляції фундаменту адміністративної будівлі за адресою замовника у м. Києві”) для забезпечення потреб СБ України.
Автор: ФОП Даниленко Віталій Олександрович, Даниленко Віталій Олександрович 380504173161 vit12danylenko@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7649cae345fa44d7a274ed1b5712e5c5
Заголовок пункту скарги: скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо встановлення обмеження щодо рівня кваліфікації інженера з охорони праці

У відповідності до Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів, які обов’язково подаються Учасниками у складі тендерної пропозиції в електронному вигляді через електронну систему закупівель (шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупіdель) в форматі PDF або іншому форматі» Замовник вимагає надання «для інженера з охорони праці (будівництво) - копію чинного сертифікату не нижче першої категорії, який виданий органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитованим НААУ, додатково надається кваліфікаційне посвідчення до сертифікату».

Отже, Замовник вимагає від потенційних учасників підтвердити наявність інженера з охорони праці саме в галузі будівництва з кваліфікаційним рівнем не нижче першої категорії.

Зі свого боку, доводжу до відома Комісії, що маю фахівця, відповідної кваліфікації: Овдієнко Олександра Володимирівна, інженер з охорони праці (будівництво), кваліфікаційний рівень (категорія) – базовий.

На підтвердження вищевказаної інформації надаю на розгляд Комісії:
• Сертифікат фахівця будівельної галузі № СІ-01093;
• Кваліфікаційне посвідчення № СІ-01093.

Таким чином, Скаржник має фахівця, який в свою чергу має право, досвід та відповідну кваліфікацію для виконання робіт, що є предметом закупівлі. Проте, Замовник в чинній редакції тендерної документації обмежив мене в праві брати участь у закупівлі та звузив потенційне коло учасників виключно до тих суб’єктів господарювання, які зможуть підтвердити наявність інженера з охорони праці саме (будівництво) з кваліфікаційним рівнем (категорією) не нижче першої категорії.

Звертаю увагу Комісії, що Замовник не обґрунтував та не підтвердив необхідність встановлення такого способу підтвердження кваліфікаційного критерію.

ФОП Даниленко, як потенційний учасник закупівлі, керуючись чинною редакцією тендерної документації, не зможе взяти участь у процедурі закупівлі, попри те, що має фахівця, який має право та можливість виконати передбачені роботи.

Відповідно до ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.

Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.

Згідно з ч. 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників.

Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Для мене, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.

Прошу зобов’язати Замовника змінити вимогу в Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів, які обов’язково подаються Учасниками у складі тендерної пропозиції в електронному вигляді через електронну систему закупівель (шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупіdель) в форматі PDF або іншому форматі» шляхом розширення переліку допустимого рівня кваліфікації інженера з охорони праці, у тому числі до базового рівня, або виключити її.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: db897cc769134beca470b36d116e7da8
Заголовок пункту скарги: скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Щодо вимоги надання у складі пропозиції звіту про фінансові результати (форма № 2)

Згідно пункту 6 Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів, які обов’язково подаються Учасниками у складі тендерної пропозиції в електронному вигляді через електронну систему закупівель (шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупіdель) в форматі PDF або іншому форматі»:
«6. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Учасник має надати у складі пропозиції: копію звіту про фінансові результати (форма №2) з підтвердженням (відміткою, квитанцією тощо) про прийняття відповідними органами, до яких він мав бути поданий».

Таким чином, Замовник встановив в тендерній документації умову надання такої складової фінансової звітності, як звіт про фінансові результати (форма № 2).

Звертаю увагу Комісії, що порядок подання фінансової звітності регулюється Постановою Кабінету від 28 лютого 2000 року № 419 «Про затвердження Порядку подання фінансової звітності».

Так, згідно пункту 1 вищевказаної Постанови дія цього Порядку поширюється на всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми господарювання і форми власності, а також на представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством.

Отже, виходячи з вищенаведених положень законодавства фінансову звітність подають всі юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми господарювання і форми власності.

Зі свого боку, доводжу до відома Комісії, що я є фізичною особою – підприємцем, платником єдиного податку третьої групи.

Відповідно до положень пункту 296.3 статті 296 Податкового кодексу України платники єдиного податку третьої групи подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду.

На підтвердження вищевказаної інформації надаю на розгляд Комісії:
• Податкову декларацію платника єдиного податку-фізичної особи-підприємця за три квартали (останній звітній період).

Таким чином, Скаржник має звітність платника єдиного податку, але не може надати фінансову звітність зі звітом про фінансові результати (форма № 2), оскільки подання такої звітності фізичними особами- підприємцями, платниками єдиного податку не передбачено чинним в Україні законодавством.

В свою чергу, Замовник в чинній редакції тендерної документації обмежив мою можливість брати участь у закупівлі та звузив потенційне коло учасників виключно до тих суб’єктів господарювання, які зможуть надати фінансову звітність зі звітом про фінансові результати (форма № 2).

В результаті, ФОП Даниленко, як потенційний учасник закупівлі, керуючись чинною редакцією тендерної документації, не зможе взяти участь у процедурі закупівлі, попри те, що має звітність фізичної особи-підприємця, платника єдиного податку.

Згідно ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.

Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.

Згідно з ч. 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників.

Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Для мене, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує мої охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.

Прошу зобов’язати Замовника відкоригувати вимогу в Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів, які обов’язково подаються Учасниками у складі тендерної пропозиції в електронному вигляді через електронну систему закупівель (шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупіdель) в форматі PDF або іншому форматі» шляхом розширення переліку звітності, що можуть подавати учасники.

Підсумовуючи вищенаведене, вважаю, що дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження