-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тренажери електронні Чайка-М (Мухобійка)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 3 дні назад
256 848.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
04.11.2025 16:31 - 09.11.2025 00:00
Період оскарження для учасника ФОП Кутенков Іван Ма...:
09.12.2025 17:27 - 15.12.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця):
09.12.2025 17:41 - 15.12.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
Скарга
Номер:
acffff2254ca445f8805641c90bb4da5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-04-014523-a.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист ФОП КРАВЧЕНКО МИКИТА МИКОЛАЙОВИЧ від 15.11.2025 року №15-11-251.pdf 18.11.2025 15:27
- Лист Товариства з обмеженою відповідальністю від 16.11.2025 року КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ТЕХНАРІ №16-11-25_1.pdf 18.11.2025 15:27
- Лист Товариства з обмеженою відповідальністю від 16.11.2025 року КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ТЕХНАРІ №16-11-25_1.pdf.asice 18.11.2025 15:27
- Скарга щодо прийнятих рішень.pdf 18.11.2025 15:27
- Додаток Витяг з Каталогу ПП.pdf 18.11.2025 15:27
- Лист Товариства з обмеженою відповідальністю від 16.11.2025 року КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ТЕХНАРІ №16-11-25_1_Validation_Report.pdf 18.11.2025 15:27
- sign.p7s 18.11.2025 15:29
- Рішення від 20.11.2025 №17259.pdf 20.11.2025 16:18
- Інформація про перенесення дати розгляду скарги від 27.11.2025 №2307.pdf 27.11.2025 16:04
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.12.2025 №18082.pdf 09.12.2025 14:54
- Рішення від 08.12.2025 №18082.pdf 11.12.2025 13:02
- 1416-25 від 21.11.pdf 21.11.2025 16:07
- 1547-25 від 09.12.pdf 11.12.2025 14:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.11.2025 15:35
Дата розгляду скарги:
08.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.11.2025 16:18
Дата прийняття рішення по скарзі:
11.12.2025 13:03
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
93e6f06bd45949648b1c6060e62cb167
Заголовок пункту скарги:
щодо прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерної пропозиції, у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
4 листопада 2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель Prozorro) було оприлюднене оголошення Військової частина 9937 (надалі – «Замовник») про проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару: «Тренажери електронні Чайка-М (Мухобійка)» згідно коду: ДК 021:2015: 35740000-3 - Симулятори бойових дій, ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-04-014523-a (надалі – Процедура закупівлі).
ФОП "КРАВЧЕНКО МИКИТА МИКОЛАЙОВИЧ" (надалі – Суб’єкт оскарження, Скаржник) є Учасником в даній процедурі закупівлі.
За результатами розгляду пропозиції учасника торгів, а саме ФОП Кутенков Іван Максимович ідентифікаційний код 3802205476, Замовником було прийняте рішення, яким за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції, визнано пропозицію ФОП Кутенков Іван Максимович ідентифікаційний код 3802205476 закупівлі по предмету «Тренажери електронні Чайка-М (Мухобійка)» згідно коду: ДК 021:2015: 35740000-3 - Симулятори бойових дій, ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-04-014523-a та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем торгів ФОП Кутенков Іван Максимович ідентифікаційний код 3802205476, про що свідчить ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) від 14 листопада 2025 року №1377-25, який було оприлюднено в електронній системі закупівель 14.11.2025 року (надалі за текстом — Протокол).
Скаржник вважає, що дії Замовника щодо прийняття рішення про визнання переможцем Торгів учасника ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) (надалі за текстом Учасник) та про намір укласти договір про закупівлю не відповідають вимогам законодавства, у тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі — Закон), порушують права та інтереси Скаржника, а також створюють дискримінаційні умови та обмежують конкуренцію.
Відповідно до п. 59 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. № 1178 (зі змінами), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Таким чином, скарга у даній процедурі закупівлі може бути подана до 19.11.2025 року до 23:59 години.
1. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати.
Підставою подання даної скарги є порушення Замовником, який проводить закупівлю, норм постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) і Закону України «Про публічні закупівлі», а також безпідставне прийняття рішення про визнання переможцем Торгів ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476), яким надано недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.
2. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Порушене право та охоронюваний законом інтерес Суб’єкта оскарження з приводу допущених Замовником порушень при прийнятті рішень полягає у тому, що Скаржник має право на участь у процедурі закупівлі які проводяться Замовником з обов’язковим дотриманням останніх усіх вимог, встановлених Особливостями та Законом. При цьому Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника торгів ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) та її акцепту (визнання переможцем) було порушено положення тендерної документації, а також вимог Особливостей та Закону та безпідставно акцептовану пропозицію учасника, яка підлягала відхиленню внаслідок надання недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.
Суб’єкт оскарження вважає, що рішення Замовника про визнання переможцем ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) прийняте з порушенням вимог тендерної документації, вимог Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі», внаслідок чого порушено права нашого підприємства як учасника на чесні та прозорі торги , а дії Замовника призвели до порушення норм законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно, оскаржуване рішення уповноваженої особи Замовника, оформлене Протоколом від від 14 листопада 2025 року №1377-25, підлягає скасуванню з огляду на таке:
Відповідно до додатку 5 до тендерної документації, при поданні тендерних пропозицій враховувати вимоги постанови КМУ від 09 квітня 2022 року № 426 «Про застосування заборони ввезення товарів з російської федерації» та постанови НБУ від 24 лютого 2022 року № 18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану».
Товар не може бути виробництва російської федерації та Республіки Білорусь, а також відповідно до постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у юридичних осіб — резидентів російської федерації/республіки білорусь державної форми власності, юридичних осіб, створених та/або зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та юридичних осіб, кінцевими бенефіціарними власниками (власниками) яких є резиденти російської федерації/республіки білорусь, та/або у фізичних осіб (фізичних осіб —підприємців) — резидентів російської федерації/республіки білорусь, а також публічні закупівлі в інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт і послуг походженням з російської федерації/республіки білорусь.
Для підтвердження Технічним та якісним характеристики предмету закупівлі необхідно надати:
- таблицю відповідності технічних та якісних характеристик запропонованого Товару згідно з формою, що наведена у Таблиці 1 цього Додатку. У графі «Відповідність технічним та якісним характеристикам запропонованого предмету закупівлі вимогам Замовника» необхідно зробити відмітку «Так», у разі якщо технічні характеристики відповідають зазначеним вимогам, та відмітку «Ні», у разі якщо технічні характеристики нижче зазначених вимог. Таблиця відповідності технічних характеристик запропонованого Товару повинна засвідчувати відповідність запропонованого Товару всім вимогам Технічного завдання цієї документації.
Учасником ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) у складі пропозиції надано файли під назвою «ПАСПОРТ ТОВАРУ.pdf» та «ТЕХНІЧНИЙ ПАСПОРТ ТРЕНАЖЕР ДЛЯ ДРОН ІЗ ФОТО.pdf., де міститься інформація про виробника запропонованого ним товару та країну походження.
За аналізом змісту цих документів вбачається, що учасником ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) зазначено виробник товару «ФОП Кутенков І.М., Україна».
З метою забезпечення належної стандартизованої ідентифікації продукції, уніфікації її технічних характеристик, недопущення дублювання номенклатури та формування достовірної інформаційної бази для планування, обліку, постачання, закупівель та інтеграції логістичних систем України з нормативними процедурами НАТО проводиться кодифікації та каталогізації озброєння, військової техніки й матеріальних засобів.
Кодифікація та каталогізація ОВТ — це процес присвоєння уніфікованих кодів, створення стандартизованих описів та внесення інформації про зразки озброєння, техніки й матеріальних засобів до державного каталогу постачання відповідно до національних та міжнародних (зокрема НАТО) стандартів.
Кодифікацію / каталогізацію ОВТ (станом на 2025 рік) здійснюють:
- Міністерство оборони України (МОУ)
Саме МОУ затверджує «Інструкцію з організації постачання ОВТ під час воєнного стану», яка регламентує процес кодифікації. У МОУ заявляють про спрощення процедури: тепер виробникам достатньо подати 5 документів, щоб пройти кодифікацію. Міністерство також контролює допуск нових зразків ОВТ до експлуатації: наприклад, в першому кварталі 2025 року МОУ кодифікувало понад 350 нових зразків.
- Головне управління забезпечення супроводу життєвого циклу ОВТ (ГУ забезпечення ЖЦ ОВТ)
Згідно зі змінами до положення цього управління, Головне управління має функцію «організації і здійснення контролю за виконанням робіт з кодифікації та каталогізації товарів оборонного призначення».
Це означає, що це управління є ключовим органом, який реалізує політику кодифікації у практиці, не просто на папері.
- Управління стандартизації, кодифікації та каталогізації (в межах МОУ)
Існує окремий підрозділ “Управління стандартизації, кодифікації та каталогізації”, яке займається питаннями стандартів, кодифікації та каталогізації ОВТ. За програмою робіт із військової стандартизації (2024–2026) це управління є замовником і виконавцем відповідних стандартів.
МОУ є головним органом, який ухвалює політику, а Головне управління ЖЦ ОВТ і Управління стандартизації, кодифікації та каталогізації реалізують практично кодифікацію і ведення каталогів.
Відповідно до Витягу з Каталогу предметів постачання, виданого Головним управлінням забезпечення супроводу життєвого циклу ОВТ від 03.10.2025 року за №220/57/5160 (додається) виробником (постачальником) товару - ТРЕНАЖЕР ППО ЕЛЕКТРОННИЙ ЧАЙКА ЕТППОЧ.453655.001, ТУ У 28.9-45365550-001:2025 та ТРЕНАЖЕР ЕЛЕКТРОННИЙ ЧАЙКА-М МУХОБІЙКА ЕТМ.453655.002, ТУ У 28.9-45365550-002:2025 є Товариство з обмеженою відповідальністю "КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО "ТЕХНАРІ", A57PJ (Код ЄДРПОУ 45365550, адреса: 65101, Україна, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Комарова Космонавта, будинок 10).
З метою встановлення правових підстав зазначення ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) виробником Тренажерів електронних «ЧАЙКА-М (МУХОБІЙКА)», Скаржником зроблено запит до офіційного виробника Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО "ТЕХНАРІ", A57PJ (Код ЄДРПОУ 45365550, адреса: 65101, Україна, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Комарова Космонавта, будинок 10) (додається).
На зроблений запит Товариство з обмеженою відповідальністю "КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО "ТЕХНАРІ", A57PJ (Код ЄДРПОУ 45365550, адреса: 65101, Україна, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Комарова Космонавта, будинок 10) надало наступну відповідь (додається):
«У відповідь на Ваш лист від 15.11.25 про надання інформації про наявність партнерських відносин з ФОП Кутенков Іван Максимович, повідомляємо наступне.
Відповідно до Витягу з Каталогу предметів постачання ТОВ «КБ «ТЕХНАРІ», код NCAGE A57PJ, є єдиним виробником ТРЕНАЖЕРУ ЕЛЕКТРОННОГО «ЧАЙКА-М» МУХОБІЙКА» ЕТМ.453655.002, ТУ У 28.9-45365550-002:2025, який кодифіковано та отримано Номенклатурний номер НАТО 6920-61-018-9029.
Цим листом повідомляємо, що жодних партнерських відносин з ФОП Кутенков Іван Максимович наше підприємство не має, жодних повноважень на виготовлення Тренажерів «ЧАЙКА-М» (МУХОБІЙКА)» ФОП Кутенков Іван Максимович не надавалось, жодних прав на використання програмного забезпечення «Електронний тренажер «ЧАЙКА-М» (МУХОБІЙКА) від нашого товариства ФОП Кутенков Іван Максимович не надавалось.
Окрім цього повідомляємо, що в тендерних закупівлях UA-2025-09-17-000632-a та UA-2025-09-26-005986-a ФОП Кутенков Іван Макимович було дискваліфіковано, оскільки Товар який він пропонував як Тренажер електронний «ЧАЙКА-М» (Мухобійка)» не відповідав технічним характеристикам зазначеного тренажеру та не являвся аналогом».
Відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною 1 статті 17 Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, в даному випадку обсяг недостовірної інформації щодо країни походження стосується великої кількості товару та є суттєвою .
Недостовірною вважається інформація, яка не відповідає дійсності або викладена неправдиво, тобто містить відомості про події та явища, яких не існувало взагалі або які існували, але відомості про них не відповідають дійсності (неповні або перекручені). Подання недостовірної інформації є в тому числі підставою для відхилення пропозиції учасника згідно п.44 Особливостей.
Враховуючи наведене, надана інформація у складі тендерної пропозиції ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) є недостовірною інформацією, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, оскільки її правильність та достовірність впливають на: можливість оцінити відповідність запропонованого товару вимогам тендерної документації.
Аналогічні висновки прослідковуються в Рішенні АМКУ № 430/2022, де відхилення пропозиції обґрунтовано через надання недостовірної інформації про виробника, яка була вирішальною для оцінки пропозиції, Рішенні АМКУ № 1256/2021, де недостовірні сертифікати та технічні документи визнані підставою для відхилення, а також в Рішенні АМКУ № 1256/2021 12687-р/пк-пз від 18.08.2025, де неправильно вказаний виробник товару став підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Акцептувавши (визначивши) тендерну пропозицію ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476), яка не відповідала встановленим Замовником вимогам, Замовник тим самим порушив права скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері закупівель, зокрема принципів зазначених в ст. 5 Закон України «Про публічні закупівлі».
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 41, 44, 59 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178 та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами);
2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Військовою частиною 9937 під час проведення відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-04-014523-a) та задовольнити дану скаргу;
3. Зобов’язати Військовою частиною 9937 скасувати рішення про визнання пропозиції ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) переможцем на закупівлю по предмету «Тренажери електронні Чайка-М (Мухобійка)» згідно коду: ДК 021:2015: 35740000-3 - Симулятори бойових дій. Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-04-014523-a та про намір укласти договір про закупівлю з переможцем торгів ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) , оформлене ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 14 листопада 2025 року №1377-25, за процедурою закупівлі Тренажери електронні Чайка-М (Мухобійка)» згідно коду: ДК 021:2015: 35740000-3 - Симулятори бойових дій. Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-04-014523-a.
Додатки:
1. Витяг з Каталогу предметів постачання, виданого Головним управлінням забезпечення супроводу життєвого циклу ОВТ від 03.10.2025 року за №220/57/5160 в 1 прим. на 1 арк.
2. Лист ФОП "КРАВЧЕНКО МИКИТА МИКОЛАЙОВИЧ" від 15.11.2025 року №15-11-25/1 в 1 прим. на 1 арк.
3. Лист Товариства з обмеженою відповідальністю від 16.11.2025 року "КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО "ТЕХНАРІ" №16-11-25/1.
ФОП "КРАВЧЕНКО МИКИТА МИКОЛАЙОВИЧ" (надалі – Суб’єкт оскарження, Скаржник) є Учасником в даній процедурі закупівлі.
За результатами розгляду пропозиції учасника торгів, а саме ФОП Кутенков Іван Максимович ідентифікаційний код 3802205476, Замовником було прийняте рішення, яким за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції, визнано пропозицію ФОП Кутенков Іван Максимович ідентифікаційний код 3802205476 закупівлі по предмету «Тренажери електронні Чайка-М (Мухобійка)» згідно коду: ДК 021:2015: 35740000-3 - Симулятори бойових дій, ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-04-014523-a та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем торгів ФОП Кутенков Іван Максимович ідентифікаційний код 3802205476, про що свідчить ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) від 14 листопада 2025 року №1377-25, який було оприлюднено в електронній системі закупівель 14.11.2025 року (надалі за текстом — Протокол).
Скаржник вважає, що дії Замовника щодо прийняття рішення про визнання переможцем Торгів учасника ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) (надалі за текстом Учасник) та про намір укласти договір про закупівлю не відповідають вимогам законодавства, у тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі — Закон), порушують права та інтереси Скаржника, а також створюють дискримінаційні умови та обмежують конкуренцію.
Відповідно до п. 59 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. № 1178 (зі змінами), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Таким чином, скарга у даній процедурі закупівлі може бути подана до 19.11.2025 року до 23:59 години.
1. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати.
Підставою подання даної скарги є порушення Замовником, який проводить закупівлю, норм постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) і Закону України «Про публічні закупівлі», а також безпідставне прийняття рішення про визнання переможцем Торгів ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476), яким надано недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.
2. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Порушене право та охоронюваний законом інтерес Суб’єкта оскарження з приводу допущених Замовником порушень при прийнятті рішень полягає у тому, що Скаржник має право на участь у процедурі закупівлі які проводяться Замовником з обов’язковим дотриманням останніх усіх вимог, встановлених Особливостями та Законом. При цьому Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника торгів ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) та її акцепту (визнання переможцем) було порушено положення тендерної документації, а також вимог Особливостей та Закону та безпідставно акцептовану пропозицію учасника, яка підлягала відхиленню внаслідок надання недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.
Суб’єкт оскарження вважає, що рішення Замовника про визнання переможцем ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) прийняте з порушенням вимог тендерної документації, вимог Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі», внаслідок чого порушено права нашого підприємства як учасника на чесні та прозорі торги , а дії Замовника призвели до порушення норм законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно, оскаржуване рішення уповноваженої особи Замовника, оформлене Протоколом від від 14 листопада 2025 року №1377-25, підлягає скасуванню з огляду на таке:
Відповідно до додатку 5 до тендерної документації, при поданні тендерних пропозицій враховувати вимоги постанови КМУ від 09 квітня 2022 року № 426 «Про застосування заборони ввезення товарів з російської федерації» та постанови НБУ від 24 лютого 2022 року № 18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану».
Товар не може бути виробництва російської федерації та Республіки Білорусь, а також відповідно до постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у юридичних осіб — резидентів російської федерації/республіки білорусь державної форми власності, юридичних осіб, створених та/або зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та юридичних осіб, кінцевими бенефіціарними власниками (власниками) яких є резиденти російської федерації/республіки білорусь, та/або у фізичних осіб (фізичних осіб —підприємців) — резидентів російської федерації/республіки білорусь, а також публічні закупівлі в інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт і послуг походженням з російської федерації/республіки білорусь.
Для підтвердження Технічним та якісним характеристики предмету закупівлі необхідно надати:
- таблицю відповідності технічних та якісних характеристик запропонованого Товару згідно з формою, що наведена у Таблиці 1 цього Додатку. У графі «Відповідність технічним та якісним характеристикам запропонованого предмету закупівлі вимогам Замовника» необхідно зробити відмітку «Так», у разі якщо технічні характеристики відповідають зазначеним вимогам, та відмітку «Ні», у разі якщо технічні характеристики нижче зазначених вимог. Таблиця відповідності технічних характеристик запропонованого Товару повинна засвідчувати відповідність запропонованого Товару всім вимогам Технічного завдання цієї документації.
Учасником ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) у складі пропозиції надано файли під назвою «ПАСПОРТ ТОВАРУ.pdf» та «ТЕХНІЧНИЙ ПАСПОРТ ТРЕНАЖЕР ДЛЯ ДРОН ІЗ ФОТО.pdf., де міститься інформація про виробника запропонованого ним товару та країну походження.
За аналізом змісту цих документів вбачається, що учасником ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) зазначено виробник товару «ФОП Кутенков І.М., Україна».
З метою забезпечення належної стандартизованої ідентифікації продукції, уніфікації її технічних характеристик, недопущення дублювання номенклатури та формування достовірної інформаційної бази для планування, обліку, постачання, закупівель та інтеграції логістичних систем України з нормативними процедурами НАТО проводиться кодифікації та каталогізації озброєння, військової техніки й матеріальних засобів.
Кодифікація та каталогізація ОВТ — це процес присвоєння уніфікованих кодів, створення стандартизованих описів та внесення інформації про зразки озброєння, техніки й матеріальних засобів до державного каталогу постачання відповідно до національних та міжнародних (зокрема НАТО) стандартів.
Кодифікацію / каталогізацію ОВТ (станом на 2025 рік) здійснюють:
- Міністерство оборони України (МОУ)
Саме МОУ затверджує «Інструкцію з організації постачання ОВТ під час воєнного стану», яка регламентує процес кодифікації. У МОУ заявляють про спрощення процедури: тепер виробникам достатньо подати 5 документів, щоб пройти кодифікацію. Міністерство також контролює допуск нових зразків ОВТ до експлуатації: наприклад, в першому кварталі 2025 року МОУ кодифікувало понад 350 нових зразків.
- Головне управління забезпечення супроводу життєвого циклу ОВТ (ГУ забезпечення ЖЦ ОВТ)
Згідно зі змінами до положення цього управління, Головне управління має функцію «організації і здійснення контролю за виконанням робіт з кодифікації та каталогізації товарів оборонного призначення».
Це означає, що це управління є ключовим органом, який реалізує політику кодифікації у практиці, не просто на папері.
- Управління стандартизації, кодифікації та каталогізації (в межах МОУ)
Існує окремий підрозділ “Управління стандартизації, кодифікації та каталогізації”, яке займається питаннями стандартів, кодифікації та каталогізації ОВТ. За програмою робіт із військової стандартизації (2024–2026) це управління є замовником і виконавцем відповідних стандартів.
МОУ є головним органом, який ухвалює політику, а Головне управління ЖЦ ОВТ і Управління стандартизації, кодифікації та каталогізації реалізують практично кодифікацію і ведення каталогів.
Відповідно до Витягу з Каталогу предметів постачання, виданого Головним управлінням забезпечення супроводу життєвого циклу ОВТ від 03.10.2025 року за №220/57/5160 (додається) виробником (постачальником) товару - ТРЕНАЖЕР ППО ЕЛЕКТРОННИЙ ЧАЙКА ЕТППОЧ.453655.001, ТУ У 28.9-45365550-001:2025 та ТРЕНАЖЕР ЕЛЕКТРОННИЙ ЧАЙКА-М МУХОБІЙКА ЕТМ.453655.002, ТУ У 28.9-45365550-002:2025 є Товариство з обмеженою відповідальністю "КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО "ТЕХНАРІ", A57PJ (Код ЄДРПОУ 45365550, адреса: 65101, Україна, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Комарова Космонавта, будинок 10).
З метою встановлення правових підстав зазначення ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) виробником Тренажерів електронних «ЧАЙКА-М (МУХОБІЙКА)», Скаржником зроблено запит до офіційного виробника Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО "ТЕХНАРІ", A57PJ (Код ЄДРПОУ 45365550, адреса: 65101, Україна, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Комарова Космонавта, будинок 10) (додається).
На зроблений запит Товариство з обмеженою відповідальністю "КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО "ТЕХНАРІ", A57PJ (Код ЄДРПОУ 45365550, адреса: 65101, Україна, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Комарова Космонавта, будинок 10) надало наступну відповідь (додається):
«У відповідь на Ваш лист від 15.11.25 про надання інформації про наявність партнерських відносин з ФОП Кутенков Іван Максимович, повідомляємо наступне.
Відповідно до Витягу з Каталогу предметів постачання ТОВ «КБ «ТЕХНАРІ», код NCAGE A57PJ, є єдиним виробником ТРЕНАЖЕРУ ЕЛЕКТРОННОГО «ЧАЙКА-М» МУХОБІЙКА» ЕТМ.453655.002, ТУ У 28.9-45365550-002:2025, який кодифіковано та отримано Номенклатурний номер НАТО 6920-61-018-9029.
Цим листом повідомляємо, що жодних партнерських відносин з ФОП Кутенков Іван Максимович наше підприємство не має, жодних повноважень на виготовлення Тренажерів «ЧАЙКА-М» (МУХОБІЙКА)» ФОП Кутенков Іван Максимович не надавалось, жодних прав на використання програмного забезпечення «Електронний тренажер «ЧАЙКА-М» (МУХОБІЙКА) від нашого товариства ФОП Кутенков Іван Максимович не надавалось.
Окрім цього повідомляємо, що в тендерних закупівлях UA-2025-09-17-000632-a та UA-2025-09-26-005986-a ФОП Кутенков Іван Макимович було дискваліфіковано, оскільки Товар який він пропонував як Тренажер електронний «ЧАЙКА-М» (Мухобійка)» не відповідав технічним характеристикам зазначеного тренажеру та не являвся аналогом».
Відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною 1 статті 17 Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, в даному випадку обсяг недостовірної інформації щодо країни походження стосується великої кількості товару та є суттєвою .
Недостовірною вважається інформація, яка не відповідає дійсності або викладена неправдиво, тобто містить відомості про події та явища, яких не існувало взагалі або які існували, але відомості про них не відповідають дійсності (неповні або перекручені). Подання недостовірної інформації є в тому числі підставою для відхилення пропозиції учасника згідно п.44 Особливостей.
Враховуючи наведене, надана інформація у складі тендерної пропозиції ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) є недостовірною інформацією, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, оскільки її правильність та достовірність впливають на: можливість оцінити відповідність запропонованого товару вимогам тендерної документації.
Аналогічні висновки прослідковуються в Рішенні АМКУ № 430/2022, де відхилення пропозиції обґрунтовано через надання недостовірної інформації про виробника, яка була вирішальною для оцінки пропозиції, Рішенні АМКУ № 1256/2021, де недостовірні сертифікати та технічні документи визнані підставою для відхилення, а також в Рішенні АМКУ № 1256/2021 12687-р/пк-пз від 18.08.2025, де неправильно вказаний виробник товару став підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Акцептувавши (визначивши) тендерну пропозицію ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476), яка не відповідала встановленим Замовником вимогам, Замовник тим самим порушив права скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері закупівель, зокрема принципів зазначених в ст. 5 Закон України «Про публічні закупівлі».
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 41, 44, 59 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178 та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами);
2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Військовою частиною 9937 під час проведення відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-04-014523-a) та задовольнити дану скаргу;
3. Зобов’язати Військовою частиною 9937 скасувати рішення про визнання пропозиції ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) переможцем на закупівлю по предмету «Тренажери електронні Чайка-М (Мухобійка)» згідно коду: ДК 021:2015: 35740000-3 - Симулятори бойових дій. Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-04-014523-a та про намір укласти договір про закупівлю з переможцем торгів ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) , оформлене ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 14 листопада 2025 року №1377-25, за процедурою закупівлі Тренажери електронні Чайка-М (Мухобійка)» згідно коду: ДК 021:2015: 35740000-3 - Симулятори бойових дій. Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-04-014523-a.
Додатки:
1. Витяг з Каталогу предметів постачання, виданого Головним управлінням забезпечення супроводу життєвого циклу ОВТ від 03.10.2025 року за №220/57/5160 в 1 прим. на 1 арк.
2. Лист ФОП "КРАВЧЕНКО МИКИТА МИКОЛАЙОВИЧ" від 15.11.2025 року №15-11-25/1 в 1 прим. на 1 арк.
3. Лист Товариства з обмеженою відповідальністю від 16.11.2025 року "КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО "ТЕХНАРІ" №16-11-25/1.
×
-
Назва доказу:
Лист ФОП "КРАВЧЕНКО МИКИТА МИКОЛАЙОВИЧ" від 15.11.2025 року №15-11-25/1 в 1 прим. на 1 арк
-
Повʼязаний документ:
Лист ФОП КРАВЧЕНКО МИКИТА МИКОЛАЙОВИЧ від 15.11.2025 року №15-11-251.pdf
-
-
Назва доказу:
3. Лист Товариства з обмеженою відповідальністю від 16.11.2025 року "КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО "ТЕХНАРІ" №16-11-25/1.
-
Повʼязаний документ:
Лист Товариства з обмеженою відповідальністю від 16.11.2025 року КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ТЕХНАРІ №16-11-25_1.pdf.asice
-
-
Назва доказу:
1. Витяг з Каталогу предметів постачання, виданого Головним управлінням забезпечення супроводу життєвого циклу ОВТ від 03.10.2025 року за №220/57/5160 в 1 прим. на 1 арк.
-
Повʼязаний документ:
Додаток Витяг з Каталогу ПП.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
3. Зобов’язати Військовою частиною 9937 скасувати рішення про визнання пропозиції ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) переможцем на закупівлю по предмету «Тренажери електронні Чайка-М (Мухобійка)» згідно коду: ДК 021:2015: 35740000-3 - Симулятори бойових дій. Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-04-014523-a та про намір укласти договір про закупівлю з переможцем торгів ФОП Кутенков Іван Максимович (ідентифікаційний код 3802205476) , оформлене ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 14 листопада 2025 року №1377-25, за процедурою закупівлі Тренажери електронні Чайка-М (Мухобійка)» згідно коду: ДК 021:2015: 35740000-3 - Симулятори бойових дій. Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-04-014523-a.
Запити Органу оскарження
Номер:
7e30cef57f254cb39d034e83aa7dc803
Тема запиту:
Відсутність підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника
Текст запиту:
Замовник не погоджується з твердженнями Скаржника та вважає свої рішення щодо кваліфікації учасників закупівлі обґрунтованими з наступних причин.
У таблиці-порівнянні Учасник зазначив виробника, торгову марку, модель та країну походження запропонованого товару-еквівалента, з відмітками "Так" щодо відповідності всім характеристикам, що повністю відповідає вимогам Додатку 5, де вказано, що "усі показники, функціональні можливості, якісні та фізико-хімічні характеристики еквіваленту мають бути не гіршими, ніж у зазначеного матеріалу (товару)". Таким чином, пропозиція Переможця не містить недостовірної інформації, а її визнання відповідною ґрунтується на фактичній перевірці документів, проведеній Замовником відповідно до ч. 1 с. 31 Закону, яка зобов'язує замовника відхиляти пропозиції лише за наявності підстав, передбачених законом, чого в даному випадку не встановлено.
Зокрема, Скаржник посилається на витяг з Каталогу предметів постачання , де згадується "ТРЕНАЖЕР ЕЛЕКТРОННИЙ ЧАЙКА-М МУХОБІЙКА " від ТОВ "КБ "ТЕХНАРІ" (код NCAGE A57PJ), стверджуючи, що тільки цей товар відповідає предмету закупівлі, але таке твердження є хибним, оскільки ТД не містить вимоги надати саме товар з цього каталогу чи від цього виробника, в Додатку 5 зазначає можливість надання еквівалентів, що забезпечує принцип максимальної економії та ефективності, передбачений ч. 1 ст. 5 Закону. Витяг з каталогу, наданий Скаржником, є лише довідковим документом для кодифікації НАТО і не є обов'язковим для Закупівлі, оскільки кодифікація НАТО не була передбачена ТД.
Твердження Скаржника про те, що тільки товар, зазначений у витязі з Каталогу предметів постачання (наприклад, "ТРЕНАЖЕР ЕЛЕКТРОННИЙ ЧАЙКА-М МУХОБІЙКА " від ТОВ "КБ "ТЕХНАРІ"), відповідає предмету закупівлі, є необґрунтованим, оскільки тендерна документація Замовника не містить вимоги надати саме цей товар чи обмеження до конкретного виробника, а навпаки, відповідно до примітки в Додатку 5, застосовує вираз "або еквівалент" до всіх елементів, що виключає монополізацію та відповідає ч. 3 ст. 5 Закону, яка закріплює принцип недискримінації учасників; витяг з каталогу НАТО є довідковим документом для кодифікації і не є обов'язковим для публічних закупівель, як вказано в постанові КМУ № 1178 від 12.10.2022 (пункт 28), яка дозволяє оцінку пропозицій виключно за критеріями, зазначеними в ТД, а тому посилання Скаржника на цей документ не створює підстав для відхилення пропозиції Учасника, чиї характеристики підтверджені сертифікатом походження, технічними паспортами та таблицею відповідності, без доказів невідповідності.
Замовник вважає, що скарга ігнорує принцип недискримінації учасників, закріплений у ч. 3 ст.5 Закону, оскільки вимога Скаржника визнати тільки конкретний товар від певного виробника створила б штучні бар'єри для конкуренції, тоді як ТД чітко дозволяє еквіваленти, і Учасник запропонував товар, характеристики якого не гірші за вказані. Відповідно до п. 43 Особливостей, замовник оцінює пропозиції на відповідність технічним вимогам. Намір укласти договір ґрунтується на відсутності підстав для відхилення, передбачених ст. 31 Закону, а тому визнання Учасника - Переможцем не порушує прав Скаржника.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації. Замовник вважає підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника відсутні.
Дата опублікування:
21.11.2025 16:07