-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги зі страхування транспортних засобів КАСКО. 34 одиниці.
Торги не відбулися
1 700 000.00
UAH без ПДВ
Період оскарження:
04.11.2025 16:10 - 06.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
d2f0bc90f4bb453c995260a2be387cd7
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-04-013664-a.c2
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ - ПОКВПТ Полтаватеплоенерго.pdf 21.11.2025 11:28
- Платіжні інструкції.pdf 21.11.2025 11:28
- Рішення_штраф_Ультра Альянс.pdf.p7s 21.11.2025 11:28
- Повідомлення про сплату штрафу_УЛЬТРА АЛЬЯНС.pdf.p7s 21.11.2025 11:28
- Повідомлення про сплату штрафу_УЛЬТРА АЛЬЯНС.pdf 21.11.2025 11:28
- 79138.pdf 21.11.2025 11:28
- 79138.pdf.p7s 21.11.2025 11:28
- Скарга до АМКУ - ПОКВПТ Полтаватеплоенерго.docx 21.11.2025 11:28
- Платіжні інструкції.pdf.p7s 21.11.2025 11:28
- Рішення_штраф_Ультра Альянс.pdf 21.11.2025 11:28
- Скарга до АМКУ - ПОКВПТ Полтаватеплоенерго.pdf.p7s 21.11.2025 11:28
- sign.p7s 21.11.2025 11:29
- рішення від 24.11.2025 № 17395.pdf 24.11.2025 16:44
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.12.2025 № 17727.pdf 02.12.2025 13:55
- рішення від 01.12.2025 № 17727.pdf 04.12.2025 10:21
- Пояснення по скарзі 26.11.2025 13:48
- Рішення НБУ 26.11.2025 13:48
- Пояснення по скарзі 26.11.2025 13:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.11.2025 12:17
Дата розгляду скарги:
01.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.11.2025 16:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.12.2025 10:21
Дата виконання рішення Замовником:
04.12.2025 14:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3d8475dfe2824553bdf4ec8ceab6c8ac
Заголовок пункту скарги:
Підпунктом 3.8. пункту 3 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Підпунктом 3.8. пункту 3 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або виконати учасник, а саме, учасник має надати довідку учасника в довільній формі про відсутність впродовж 2025 року застосованих до нього заходів впливу за порушення учасником законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення.
Прийняти участь в закупівлі може виключно той учасник, який не має впродовж 2025 року застосованих до нього заходів впливу за порушення учасником законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення.
Тому дана вимога є дискримінаційною до учасників, які мали захід впливу, але виконали його (усунули порушення), в тому числі й до Скаржника.
Замовник жодним чином нормативно не обґрунтував, яким чином виконаний учасником захід впливу впливає на якість надання страхової послуги.
Скаржник в минулому мав захід впливу зі сторони Національного банку України у вигляді штрафу, а саме: 02.06.2025 р. рішенням Комітету з питань нагляду та регулювання діяльності ринків небанківських фінансових послуг Національного банку України №21/566-рк було застосовано до Скаржника захід впливу у вигляді штрафу, який був сплачений Скаржником в повному обсязі та в передбачені законодавством строки, що підтверджується платіжними інструкціями № 240536 від 01.07.2025 р. та №3467 від 01.07.2025 р. (копії платіжних інструкцій та рішення додаються).
Тобто, Скаржник не має не виконаних заходів впливу, що підтверджується листом НБУ від 15.10.2025 р. (копія додається), але не може прийняти участь у даній закупівлі!
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові умови Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, а тому мають бути видалені Замовником.
Прийняти участь в закупівлі може виключно той учасник, який не має впродовж 2025 року застосованих до нього заходів впливу за порушення учасником законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення.
Тому дана вимога є дискримінаційною до учасників, які мали захід впливу, але виконали його (усунули порушення), в тому числі й до Скаржника.
Замовник жодним чином нормативно не обґрунтував, яким чином виконаний учасником захід впливу впливає на якість надання страхової послуги.
Скаржник в минулому мав захід впливу зі сторони Національного банку України у вигляді штрафу, а саме: 02.06.2025 р. рішенням Комітету з питань нагляду та регулювання діяльності ринків небанківських фінансових послуг Національного банку України №21/566-рк було застосовано до Скаржника захід впливу у вигляді штрафу, який був сплачений Скаржником в повному обсязі та в передбачені законодавством строки, що підтверджується платіжними інструкціями № 240536 від 01.07.2025 р. та №3467 від 01.07.2025 р. (копії платіжних інструкцій та рішення додаються).
Тобто, Скаржник не має не виконаних заходів впливу, що підтверджується листом НБУ від 15.10.2025 р. (копія додається), але не може прийняти участь у даній закупівлі!
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові умови Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, а тому мають бути видалені Замовником.
×
-
Назва доказу:
8. Файл підпису повідомлення про сплату штрафу.pdf.
-
Повʼязаний документ:
Повідомлення про сплату штрафу_УЛЬТРА АЛЬЯНС.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
7. Повідомлення про оплату штрафу;
-
Повʼязаний документ:
Повідомлення про сплату штрафу_УЛЬТРА АЛЬЯНС.pdf
-
-
Назва доказу:
6. Файл підпису 79138.pdf;
-
Повʼязаний документ:
79138.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
5. Лист НБУ від 15.10.2025 р. (файл 79138);
-
Повʼязаний документ:
79138.pdf
-
-
Назва доказу:
4. Файл підпису платіжні інструкції.pdf;
-
Повʼязаний документ:
Платіжні інструкції.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
3. Платіжні інструкції;
-
Повʼязаний документ:
Платіжні інструкції.pdf
-
-
Назва доказу:
2. Файл підпису рішення НБУ №21/566-рк;
-
Повʼязаний документ:
Рішення_штраф_Ультра Альянс.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
1. Рішення НБУ №21/566-рк;
-
Повʼязаний документ:
Рішення_штраф_Ультра Альянс.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Полтавське обласне комунальне виробниче підприємство теплового господарства «Полтаватеплоенерго» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги.
Запити Органу оскарження
Номер:
3383be4259314b46ae764b66705453ea
Тема запиту:
Пояснення по скарзі
Текст запиту:
Полтавське обласне комунальне виробниче підприємство теплового господарства «Полтаватеплоенерго» отримало Рішення № 17395-р/пк-пз від 24.11.2025р. про прийняття скарги від Приватного Акціонерного товариства «Страхової компанії «УЛЬТРА АЛЬЯНС» до розгляду та надає наступні пояснення та інформацію по процедурі закупівлі.
ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» 04.11.2025р. оголосило відкриті торги з особливостями на закупівлю послуг ДК 021:2015: 66510000-8 – Страхові послуги. Послуги зі страхування транспортних засобів КАСКО. 34 одиниці. Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-04-013664-a.
21.11.2025р. отримано повідомлення про подання другої скарги Приватним Акціонер-ним товариством «Страхової компанії «УЛЬТРА АЛЬЯНС» стосовно дискримінаційних вимог тендерної документації.
ПрАТ «Страхова компанія «УЛЬТРА АЛЬЯНС» обґрунтовує подання скарги тим, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні умови, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство, права та законні інтереси Скаржника та ство-рюють неможливість Скаржнику взяти участь у процедурі закупівлі. Також Скаржник зазначає, що тендерна документація Замовника містить «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).
Послуги зі страхування транспортних засобів КАСКО не є обов'язковим, на відміну від обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності. КАСКО покриває збитки, завдані автомобілю від ДТП, викрадення, стихійних лих тощо і є особистим вибором для захисту авто. У 2025 році відбулось декілька ДТП, в яких значно було пошкоджено автотранспорт підприємства. Ремонт постраждалого автотранспорту обійшовся підприємству у мільйони гривень. Судові справи по компенсації витрат на ремонти транспорту тривають. ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» відсенено згідно Закону України «Про критичну інфраструктуру» та Порядку віднесення до об’єктів критичної інфраструктури, затвердженого постановою КМУ від 09.10.2020 р. № 1109, до підприємс-тва критичної інфраструктури за типом основної послуги постачання теплової енергії.
Підпунктами 1-11 частини 1 статті 21 Закону України «Про критичну інфраструктуру» передбачено, що основними завданнями операторів критичної інфраструктури є:
1) забезпечення захисту об’єктів критичної інфраструктури, зокрема створення, налагодження та підтримання функціонування ефективної системи фізичної безпеки, безпеки операційних систем та кібербезпеки;
2) розроблення, оновлення та забезпечення виконання об’єктових планів заходів щодо забезпечення безпеки і стійкості критичної інфраструктури, правил управління ризиками безпеки, планів локалізації та ліквідації наслідків аварій, а також заходів кіберзахисту;
3) проведення оцінки ризиків на об’єктах критичної інфраструктури та обмін інформаці-єю про ризики та загрози з іншими суб’єктами національної системи захисту критичної інфраструктури, а також створення умов для належного виконання правоохоронними, розвідувальними та контррозвідувальними органами своїх завдань щодо захисту критичної інфраструктури;
4) створення окремого структурного підрозділу або визначення відповідальної особи за організацію захисту критичної інфраструктури та забезпечення постійного зв’язку з відповідними суб’єктами національної системи захисту критичної інфраструктури;
5) оперативне реагування на протиправні дії, фізичні атаки, спрямовані на відключення або пошкодження роботи операційних систем чи систем забезпечення фізичної безпеки об’єкта критичної інфраструктури;
6) організація заходів з реагування на інциденти, кризові ситуації, а також ліквідації їх наслідків на об’єктах критичної інфраструктури у взаємодії з іншими суб’єктами національної системи захисту критичної інфраструктури;
7) забезпечення відновлення функціонування об’єктів критичної інфраструктури в разі виникнення аварій та інших небезпечних подій, вчинення протиправних дій;
8) участь у заходах із захисту повітряного простору над визначеними об’єктами критичної інфраструктури;
9) негайне інформування уповноваженого органу у сфері захисту критичної інфраструктури України, органів Національної поліції України, Служби безпеки України, підрозділів Національної гвардії України, інших державних органів про інциденти, пов’язані з порушеннями систем фізичної безпеки та кібербезпеки, а також інформування Служби безпеки України про загрози та ризики диверсій, терористичних актів, актів кібертероризму проти систем управління, операційних та інших систем об’єктів критичної інфра-структури, надзвичайних ситуацій або інших небезпечних подій на важливих державних об’єктах;
10) забезпечення постійного зв’язку з відповідальними за реагування на протиправні дії та з іншими компетентними організаціями та установами;
11) забезпечення постійної взаємодії з підприємствами, які забезпечують централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання теплової енергії, енергопостачання, функціонування електронних комунікаційних мереж, транспортне обслуговування, медичну допомогу, безпеку та інші послуги, від яких залежить процес реагування на кризові ситуації та відновлення функціонування об’єктів критичної інфраструктури.
Враховуючи те, що безпека критичної інфраструктури передбачає безперервність роботи критичної інфраструктури та виконання певних завдань, які зазначені вище, спеціалізована техніка підприємства повинна бути завжди готова до виконання технічних завдань. У переліку автотранспорту, який надано для страхування КАСКО, нові спеціалізовані машини та машини які отримані в якості гуманітарної допомоги, та від який залежить безперебійна робота підприємства, особливо у опалювальний період.
Полтавське обласне комунальне виробниче підприємство теплового господарства «Полтаватеплоенерго», надалі - Підприємство, засноване на майні спільної (комунальної) власності територіальних громад сіл, селищ і міст Полтавської області і підпорядковане управлінню майном обласної ради. Засновник Підприємства – Полтавська обласна рада.
Власник Підприємства – територіальні громади сіл, селищ і міст Полтавської області в особі Полтавської обласної ради. Підприємство підзвітне та підконтрольне Полтавській обласній раді (розділ 1 Статуту). Відповідно до пункту 8.1 розділу 8 Статуту: «Підприємство самостійно здійснює свою господарську діяльність на принципах комерційного розрахунку, несе відповідальність за наслідки цієї діяльності перед Засновником.
Тобто, укладаючи договір на виконання послуг страхування спеціалізованої авто техніки, ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго», як Замовник повинно бути впевнене у Виконавці даних послуг, в його надійності та бути впевненим, що Виконавець чітко дотримується вимог законодавства України.
Готуючи тендерну документацію на послуги зі страхування транспортних засобів КАСКО, Замовник вивчав ринок даних послуг в Україні та відповідні порушення законодавства Виконавцями послуг. Моніторинг страхових послуг в Україні здійснює Національний банк України (НБУ), який є регулятором страхового ринку та відповідає за нагляд за ним. Він здійснює нагляд за страховим сектором та прагне сформувати платоспроможний, стійкий, конкурентний ринок із належним захистом прав споживачів послуг страхування.
На своєму сайті НБУ публікує інформацію про порушення, які виявлені у діяльності страхових організацій. Особливу увагу приділено порушенням законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі – ПВК/ФТ).
Такі порушення Виконавцем послуг страхування спеціалізованої техніки підприємства критичної інфраструктури недопустимі.
Підприємство, яке є підприємством критичної інфраструктурі і від якого залежить життєдіяльність міст Полтава, Решетилівка, Карлівка та селещ Котельва, Машівка, не зможе пояснити своєму Власнику, перевіряючим та правоохоронним органам, чому уклало договір з порушником законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, у період дії воєнного стану в країні.
З огляду на вище наведене, Замовник зазначив у тендерній документації вимогу надати:
Довідку учасника в довільній формі про відсутність впродовж 2025 року застосованих до нього заходів впливу за порушення учасником законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення.
У випадку якщо інформація, зазначена у довідці, суперечитиме інформації, опублікованій на офіційному сайті НБУ, на офіційних сайтах інших державних органів, в реєстрі судових рішень, довідка буде вважатися такою, що не надана.
Сплата штрафу за порушення законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення не усуває самого факту скоєння правопорушення.
Стосовно скаржника на сайті НБУ зазначена наступна інформація (https://bank.gov.ua/ua/news/all/natsionalniy-bank-u-chervni-2025-roku-zastosuvav-do-dvoh-bankiv-ta-dvadtsyati-odniyeyi-nebankivskoyi-finansovoyi-ustanovi-zahodi-vplivu-za-porushennya-u-sferi-finmonitoringu-ta-valyutnogo-zakonodavstva)
Національний банк України за порушення законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі – ПВК/ФТ), валют-ного законодавства в червні 2025 року застосував до двох банків та двадцяти однієї ебанківської фінансової установи заходи впливу.
Заходи впливу застосовано до:
ПрАТ "СК "УЛЬТРА АЛЬЯНС" – штраф у розмірі 5 665 179,00 грн за порушення вимог пункту 2 частини другої статті 8 Закону про ПВК/ФТ у частині невиконання обов’язку забезпечити належну організацію та проведення первинного фінансового моніторингу.
Зазначене призвело до:
• неналежного застосовування у своїй діяльності ризик-орієнтованого підходу, що є порушенням вимог частин першої та другої статті 7 Закону про ПВК/ФТ;
• неналежного виконання установою обов’язку щодо встановлення високого ризику ділових відносин клієнтам, стосовно яких (кінцевих бенефіціарних власників яких) застосовані спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до статті 5 Закону України Про санкції, а також які є громадянами (кінцеві бенефіціарні власники яких є громадянами) держави, що здійснює збройну агресію проти України, що є порушенням вимог абзаців сьомого, десятого та дванадцятого частини п’ятої статті 7 Закону про ПВК/ФТ;
• неналежного виконання установою обов’язку з урахуванням вимог законодавства, результатів національної оцінки ризиків та оцінки ризиків, притаманних її діяльності, розробляти, впроваджувати та оновлювати внутрішні документи з питань ПВК/ФТ, а також в частині неналежного розроблення у внутрішніх документах з питань ПВК/ФТ процедур, достатніх для забезпечення ефективного управління ризиками, що є порушенням вимог абзаців першого та другого частини першої статті 8 Закону про ПВК/ФТ;
• неналежного здійснення належної перевірки нових, а також існуючих клієнтів, що є порушенням вимог пункту 4 частини другої статті 8 Закону про ПВК/ФТ;
• неналежного виконання установою обов’язку подавати на запити Національного банку достовірну інформацію та/або документи, копії документів або витяги з документів, у яких можна прочитати всі написані в них відомості, необхідні для здійснення нагляду у сфері ПВК/ФТ, що є порушенням вимог пункту 15 частини другої статті 8 Закону про ПВК/ФТ та пункту 44 розділу ІІ Положення про порядок організації та здійс-нення нагляду у сфері фінансового моніторингу, валютного нагляду, нагляду у сфері реалізації спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), затвердженого постановою Правління Національного банку України від 30 червня 2020 року № 90 (зі змінами) (далі – Положення № 90);
• неналежного виконання установою обов’язку документувати заходи, вжиті з метою виконання вимог законодавства з питань ПВК/ФТ, що є порушенням вимог пункту 17 частини другої статті 8 Закону про ПВК/ФТ;
• неналежного виконання установою обов’язку зберігати документи, їх копії, записи, дані, інформацію щодо заходів, вжитих з метою виконання вимог у сфері ПВК/ФТ, зокрема щодо здійснення належної перевірки клієнтів, що є порушенням вимог пункту 18 частини другої статті 8 Закону про ПВК/ФТ;
• нездійснення установою стосовно клієнтів, які є політично значущими особами, членами їх сімей, та особами, пов’язаними з політично значущими особами, заходу щодо одержання дозволу керівника установи для встановлення ділових відносин, що є порушенням вимог пункту 2 частини чотирнадцятої (тринадцятої*) статті 11 Закону про ПВК/ФТ;
• неналежного забезпечення ознайомлення з внутрішніми документами установи з питань ПВК/ФТ працівників установи (залежно від їхніх посадових обов'язків) під підпис або за допомогою електронних засобів, що є порушенням вимог пункту 28 розділу ІІІ Положення про здійснення установами фінансового моніторингу, затвердженого постановою Правління Національного банку від 28 липня 2020 року № 107 (зі змінами).
Особливу увагу звертаємо та пункт Рішення № 21/566-рк від 02.06.2025р. (сторінка 3,4)
Водночас за результатами перевірки виявлено незабезпечення Установою належної організації внутрішньої системи ПВК/ФТ та проведення первинного фінансового моніторингу в частині:
неналежного виконання Установою обов’язку щодо встановлення високого ризику ділових відносин клієнтам, стосовно яких (кінцевих бенефіціарних власників яких) застосовані спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до статті 5 Закону України «Про санкції», а також які є громадянами (кінцеві бенефіці-арні власники яких є громадяни) держави, що здійснює збройну агресію проти України;
неналежного виконання Установою обов’язку зберігати документи, їх копії, записи, дані, інформацію щодо заходів, вжитих з метою виконання вимог законодавства у сфері запобігання та протидії, зокрема щодо здійснення належної перевірки клієнтів;
Стосовно наданого до скарги листа від НБУ №141025-01 NB від 14.10.2025р.:
В листі зазначено, що станом на 15.10.2025р. невиконаних заходів впливу застосованих за порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, термін виконання яких настав у ПрАТ «Страхова компанія «Ультра Альянс» нема. Тобто, лист НБУ підтвердив тільки сплату штрафу страховою компанією.
Крім того, відповідно до частини 2 статті 123 Закону України «Про страхування»:
Регулятор має право прийняти рішення про відкликання ліцензії у разі наявності хоча б однієї з таких підстав:
8) встановлення (виявлення) порушення страховиком законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення після застосування Регулятором до страховика не менше двох заходів впливу за порушення законодавства у цій сфері протягом двох років;
10) виявлення двох та більше порушень страховиком вимог нормативно-правових актів Регулятора щодо забезпечення реалізації і моніторингу ефективності застосованих відповідно до Закону України "Про санкції" спеціальних економічних та інших обмежува-льних заходів (санкцій);
Тобто, це саме ті порушення, які НБУ уже виявив у діяльності ПрАТ «Страхова компанія «Ультра Альянс».
Суттю статей 4, 5 Закону України «Про критичну інфраструктуру» є - державні, комунальні та стратегічні підприємства зобов’язані мінімізувати ризики, пов’язані з непередбачуваними перервами у наданні послуг або перервами в наданні послуг (робіт) контрагентами.
Накладені штрафні санкції та можлива втрата ліцензії впливають на стабільність виконання договору страхування, особливо в умовах воєнного стану, коли будь-яка затримка у виплатах або припинення діяльності страховика може поставити під загрозу страхове покриття ремонту спеціалізованої автотехніки підприємства критичної інфра-структури.
Скаржник зазначає:
Відповідно до ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація Замовника розроблена відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закону) та пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону:
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Замовник має законне право вимагати документальне підтвердження того, що Виконавець страхових послуг чітко дотримується вимог законодавства України, аби запобігти укладенню договору з суб’єктом, який потенційно може втратити право на здійснення своєї діяльності.
Скаржник зазначає:
Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Твердження Скаржника є хибним про те, що вимоги, встановлені Замовником, є специфічними чи унікальними. Ці вимоги стосуються усіх потенційних учасників ринку страхування та не передбачають надання виключних або обмежених документів. Будь-який страховик, який здійснює діяльність на території України та не має порушень законодавства в частині порушення законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення, може виконати цю вимогу.
Факт відсутності дискримінаційності підтверджується тим, що під час проведення ринкових консультацій із потенційними учасниками Замовником була опрацьована дана вимога з більше ніж трьома страховими компаніями. Які надали свої комерційні пропозиції для визначення очікуваної вартості закупівлі та які не мають у 2025 році зазначених порушень законодавства. Це свідчить, що вимоги тендерної документації є реалістичними та такими, що не обмежують конкуренцію.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону, наголошуємо, що процедура закупівлі реалізується Замовником із неухильним дотриманням Закону, відповідає принципам здійснення закупівель, згідно із статтею 5 Закону, та іншими вимогами діючого законодавства, вимоги Замовника в тендерній документації не обмежують конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників
З огляду на вище наведене, Замовник не вбачає законних підстав для внесення змін у тендерну документацію закупівлі послуг ДК 021:2015: 66510000-8 – Страхові послуги. Послуги зі страхування транспортних засобів КАСКО. 34 одиниці. (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-04-013664-a), оскільки чітко виконав вимоги статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
Дата опублікування:
26.11.2025 13:48
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
a946ffe52244423f807459af6b31f127
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-04-013664-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 01_ТА-202401_UAas УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ.pdf 07.11.2025 11:28
- ТОВ БВН ЕВ ГРУП.pdf 07.11.2025 11:28
- Скарга до АМКУ - ПОКВПТГ Полтаватеплоенерго.docx 07.11.2025 11:28
- Скарга до АМКУ - ПОКВПТГ Полтаватеплоенерго.pdf 07.11.2025 11:28
- Скарга до АМКУ - ПОКВПТГ Полтаватеплоенерго.pdf.p7s 07.11.2025 11:28
- sign.p7s 07.11.2025 11:29
- рішення від 11.11.2025 № 16812.pdf 11.11.2025 15:59
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.11.2025 № 17092.pdf 18.11.2025 12:58
- рішення від 17.11.2025 № 17092.pdf 19.11.2025 17:59
- Пояснення щодо пункту 1 13.11.2025 14:42
- Пояснення щодо пункту1 13.11.2025 14:42
- Протокол УО 20.11.2025 10:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.11.2025 15:11
Дата розгляду скарги:
17.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.11.2025 16:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.11.2025 17:59
Дата виконання рішення Замовником:
20.11.2025 10:18
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2856a723adde40cfba55289c6d7b0ad3
Заголовок пункту скарги:
Підпунктами 1.1., 1.2. пункту 1 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Підпунктами 1.1., 1.2. пункту 1 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати Учасник, а саме, Учасник повинен надати довідку довільної форми про наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для виконання умов даної закупівлі, у тому числі наявність офісу (представництва) в місті Полтава Полтавської області із зазначенням конкретної адреси місцезнаходження; та надати скан-копію документу про право власності на нерухоме майно, або договір оренди (суборенди) нерухомого майна, або інший документ, що підтверджує право використання приміщення офісу або представництва у м. Полтава дійсний на весь період надання послуг.
1. Щодо структурних підрозділів учасника (пп.пп. 1.1., 1.2. п. 1 дод. № 2 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який має офіс (представництво) в місті Полтава Полтавської області із правом власності та/або оренди/суборенди на нерухоме майно або з іншим правом використання приміщення офісу або представництва у м. Полтава дійсним на весь період надання послуг.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають офісу (представництва) в місті Полтава Полтавської області із правом власності та/або оренди/суборенди на нерухоме майно або з іншим правом використання приміщення офісу або представництва у м. Полтава, але можуть надавати страхові послуги на всій території України (крім тимчасово окупованих територій) із залученням субпідрядних організацій, у відповідності до чинного законодавства України.
Скаржник не має офісу (представництва) в місті Полтава Полтавської області із правом власності та/або оренди/суборенди на нерухоме майно або з іншим правом використання приміщення офісу або представництва у м. Полтава, а відтак,- не може прийняти участь в даній закупівлі. Тому, дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати офіси (представництва) із правом власності та/або оренди/суборенди на нерухоме майно або з іншим правом використання приміщення офісу або представництва в тих чи інших регіонах України і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Наголошуємо, що Скаржник має договори-доручення, згідно яких ТОВ «УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ» та ТОВ «БВН ЕВ ГРУП», забезпечують надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій будь-якого роду (цілодобова безкоштовна клієнтська підтримка із наданням відповідних сервісів), виїзд на місце події з його оглядом та документальною фіксацією, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, крім тимчасово окупованих територій (копії договорів додаються).
Отже, Скаржник вважає, що вищенаведена оскаржувана вимога є дискримінаційною, такою, що штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі та не відповідає діючому законодавству, чим порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та має бути видалена Замовником.
1. Щодо структурних підрозділів учасника (пп.пп. 1.1., 1.2. п. 1 дод. № 2 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який має офіс (представництво) в місті Полтава Полтавської області із правом власності та/або оренди/суборенди на нерухоме майно або з іншим правом використання приміщення офісу або представництва у м. Полтава дійсним на весь період надання послуг.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають офісу (представництва) в місті Полтава Полтавської області із правом власності та/або оренди/суборенди на нерухоме майно або з іншим правом використання приміщення офісу або представництва у м. Полтава, але можуть надавати страхові послуги на всій території України (крім тимчасово окупованих територій) із залученням субпідрядних організацій, у відповідності до чинного законодавства України.
Скаржник не має офісу (представництва) в місті Полтава Полтавської області із правом власності та/або оренди/суборенди на нерухоме майно або з іншим правом використання приміщення офісу або представництва у м. Полтава, а відтак,- не може прийняти участь в даній закупівлі. Тому, дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати офіси (представництва) із правом власності та/або оренди/суборенди на нерухоме майно або з іншим правом використання приміщення офісу або представництва в тих чи інших регіонах України і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Наголошуємо, що Скаржник має договори-доручення, згідно яких ТОВ «УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ» та ТОВ «БВН ЕВ ГРУП», забезпечують надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій будь-якого роду (цілодобова безкоштовна клієнтська підтримка із наданням відповідних сервісів), виїзд на місце події з його оглядом та документальною фіксацією, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, крім тимчасово окупованих територій (копії договорів додаються).
Отже, Скаржник вважає, що вищенаведена оскаржувана вимога є дискримінаційною, такою, що штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі та не відповідає діючому законодавству, чим порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та має бути видалена Замовником.
×
-
Назва доказу:
2. Договір про співпрацю по наданню послуг з огляду та організацію взаємовідносин при проведенні оцінки майна № 14012022 від 14.01.2022 р.;
-
Повʼязаний документ:
ТОВ БВН ЕВ ГРУП.pdf
-
-
Назва доказу:
1. Договір про надання асистанських послуг № 01/ТА-202401/UAas від 18.01.2024 р.;
-
Повʼязаний документ:
01_ТА-202401_UAas УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Полтавське обласне комунальне виробниче підприємство теплового господарства «Полтаватеплоенерго» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
fe61af81eed74ec09398c8f50bd05666
Заголовок пункту скарги:
Підпунктом 3.8. пункту 3 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Підпунктом 3.8. пункту 3 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язок учасника підтвердити проведення ремонтних робіт для легкових ТЗ на авторизованих/гарантійних СТО, шляхом надання скан-копій підписаних договорів про надання послуг з ремонту транспортних засобів з СТО в м. Полтава, за період не пізніше, ніж за 3 роки до публікації даної закупівлі, зокрема: ТОВ «ХЮНДАЙ ЦЕНТР ПОЛТАВА», ТОВ «АВТОЦЕНТР-ПОЛТАВА», ТОВ «КОМПЛЕКТ-АВТО».
2. Щодо матеріально-технічної бази учасника (пп. 3.8. п. 3 додатку № 2 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно Учасник, який, зокрема, має договори про надання послуг з ремонту транспортних засобів з СТО в м. Полтава, за період не пізніше, ніж за 3 роки до публікації даної закупівлі, зокрема, з ТОВ «ХЮНДАЙ ЦЕНТР ПОЛТАВА», ТОВ «АВТОЦЕНТР-ПОЛТАВА», ТОВ «КОМПЛЕКТ-АВТО».
Скаржник не має можливості виконати вказану умови ТД (не має вказаних Замовником договорів) та, відповідно, не може надати зазначені Замовником договори, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що вимоги ТД, щодо обов’язкової умови про наявність у Учасника договорів про надання послуг з ремонту транспортних засобів з СТО в м. Полтава, за період не пізніше, ніж за 3 роки до публікації даної закупівлі, зокрема, з ТОВ «ХЮНДАЙ ЦЕНТР ПОЛТАВА», ТОВ «АВТОЦЕНТР-ПОЛТАВА», ТОВ «КОМПЛЕКТ-АВТО», - порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Скаржник не має договорів про надання послуг з ремонту транспортних засобів з СТО в м. Полтава, за період не пізніше, ніж за 3 роки до публікації даної закупівлі, зокрема, з ТОВ «ХЮНДАЙ ЦЕНТР ПОЛТАВА», ТОВ «АВТОЦЕНТР-ПОЛТАВА», ТОВ «КОМПЛЕКТ-АВТО» й більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що відсутність договорів про надання послуг з ремонту транспортних засобів з СТО в м. Полтава, за період не пізніше, ніж за 3 роки до публікації даної закупівлі, зокрема, з ТОВ «ХЮНДАЙ ЦЕНТР ПОЛТАВА», ТОВ «АВТОЦЕНТР-ПОЛТАВА», ТОВ «КОМПЛЕКТ-АВТО»,- жодним чином не перешкоджає у наданні страхових послуг, зокрема, - і щодо врегулювання страхових випадків (отримати рахунок на ремонт ТЗ та здійснити виплату страхового відшкодування).
Тому, зазначаючи вказану обов’язкову вимогу в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають договорів про надання послуг з ремонту транспортних засобів з СТО в м. Полтава, за період не пізніше, ніж за 3 роки до публікації даної закупівлі, зокрема, з ТОВ «ХЮНДАЙ ЦЕНТР ПОЛТАВА», ТОВ «АВТОЦЕНТР-ПОЛТАВА», ТОВ «КОМПЛЕКТ-АВТО»,- можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Отже, Скаржник вважає, що вищенаведена оскаржувана вимога є дискримінаційною, такою, що штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі та не відповідає діючому законодавству, чим порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та має бути видалена Замовником.
2. Щодо матеріально-технічної бази учасника (пп. 3.8. п. 3 додатку № 2 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно Учасник, який, зокрема, має договори про надання послуг з ремонту транспортних засобів з СТО в м. Полтава, за період не пізніше, ніж за 3 роки до публікації даної закупівлі, зокрема, з ТОВ «ХЮНДАЙ ЦЕНТР ПОЛТАВА», ТОВ «АВТОЦЕНТР-ПОЛТАВА», ТОВ «КОМПЛЕКТ-АВТО».
Скаржник не має можливості виконати вказану умови ТД (не має вказаних Замовником договорів) та, відповідно, не може надати зазначені Замовником договори, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що вимоги ТД, щодо обов’язкової умови про наявність у Учасника договорів про надання послуг з ремонту транспортних засобів з СТО в м. Полтава, за період не пізніше, ніж за 3 роки до публікації даної закупівлі, зокрема, з ТОВ «ХЮНДАЙ ЦЕНТР ПОЛТАВА», ТОВ «АВТОЦЕНТР-ПОЛТАВА», ТОВ «КОМПЛЕКТ-АВТО», - порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Скаржник не має договорів про надання послуг з ремонту транспортних засобів з СТО в м. Полтава, за період не пізніше, ніж за 3 роки до публікації даної закупівлі, зокрема, з ТОВ «ХЮНДАЙ ЦЕНТР ПОЛТАВА», ТОВ «АВТОЦЕНТР-ПОЛТАВА», ТОВ «КОМПЛЕКТ-АВТО» й більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що відсутність договорів про надання послуг з ремонту транспортних засобів з СТО в м. Полтава, за період не пізніше, ніж за 3 роки до публікації даної закупівлі, зокрема, з ТОВ «ХЮНДАЙ ЦЕНТР ПОЛТАВА», ТОВ «АВТОЦЕНТР-ПОЛТАВА», ТОВ «КОМПЛЕКТ-АВТО»,- жодним чином не перешкоджає у наданні страхових послуг, зокрема, - і щодо врегулювання страхових випадків (отримати рахунок на ремонт ТЗ та здійснити виплату страхового відшкодування).
Тому, зазначаючи вказану обов’язкову вимогу в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають договорів про надання послуг з ремонту транспортних засобів з СТО в м. Полтава, за період не пізніше, ніж за 3 роки до публікації даної закупівлі, зокрема, з ТОВ «ХЮНДАЙ ЦЕНТР ПОЛТАВА», ТОВ «АВТОЦЕНТР-ПОЛТАВА», ТОВ «КОМПЛЕКТ-АВТО»,- можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Отже, Скаржник вважає, що вищенаведена оскаржувана вимога є дискримінаційною, такою, що штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі та не відповідає діючому законодавству, чим порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та має бути видалена Замовником.
×
-
Назва доказу:
2. Договір про співпрацю по наданню послуг з огляду та організацію взаємовідносин при проведенні оцінки майна № 14012022 від 14.01.2022 р.;
-
Повʼязаний документ:
ТОВ БВН ЕВ ГРУП.pdf
-
-
Назва доказу:
1. Договір про надання асистанських послуг № 01/ТА-202401/UAas від 18.01.2024 р.;
-
Повʼязаний документ:
01_ТА-202401_UAas УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Полтавське обласне комунальне виробниче підприємство теплового господарства «Полтаватеплоенерго» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги.
Запити Органу оскарження
Номер:
638b2485e9a1403dadddd89668478b66
Тема запиту:
Пояснення до пункту 2 скарги
Текст запиту:
2. Пояснення по пункту 2 не надаємо, оскільки відповідно до Рішення № 16812-р/пк-пз від 11.11.2025р., його не прийнято до розгляду.
Дата опублікування:
13.11.2025 14:44
Номер:
51ebb5935306497dacecb72dd30e1019
Тема запиту:
Пояснення щодо пункту 1 скарги
Текст запиту:
Полтавське обласне комунальне виробниче підприємство теплового господарства «Полтаватеплоенерго» отримало Рішення № 16812-р/пк-пз від 11.11.2025р. про прийняття частково скарги від Приватного Акціонерного товариства «Страхової компанії «УЛЬТ-РА АЛЬЯНС» до розгляду та надає наступні пояснення та інформацію по процедурі закупівлі.
ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» 04.11.2025р. оголосило відкриті торги з особливостями на закупівлю послуг ДК 021:2015: 66510000-8 – Страхові послуги. Послуги зі страхування транспортних засобів КАСКО. 34 одиниці. Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-04-013664-a.
07.11.2025р. отримано повідомлення про подання скарги Приватним Акціонерним товариством «Страхової компанії «УЛЬТРА АЛЬЯНС» стосовно дискримінаційних вимог тендерної документації. Скарга містить два пункти. Згідно Рішення № 16812-р/пк-пз від 11.11.2025р. до розгляду прийнято перший пункт скарги.
1. Стосовно порядкового номеру пункту скарги 1 повідомляємо:
Послуги зі страхування транспортних засобів КАСКО не є обов'язковим, на відміну від обов'язкового страхування цивільноправової відповідальності. КАСКО покриває збитки, завдані автомобілю від ДТП, викрадення, стихійних лих тощо і є особистим вибором для захисту авто. У 2025 році відбулось декілька ДТП, в який значно було пошкоджено автотранспорт підприємства. Ремонт постраждалого автотранспорту обійшовся підприємству у мільйони гривень. Судові справи по компенсації витрат на ремонти транспорту тривають. ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» відсенено згідно Закону України «Про критичну інфраструктуру» та Порядку віднесення до об’єктів критичної інфраструктури, затвердженого постановою КМУ від 09.10.2020 р. № 1109, до підприємства критичної інфраструктури за типом основної послуги постачання теплової енергії. У переліку автотранспорту, який надано для страхування КАСКО, спеціалізовані машини від який залежить безперебійна робота підприємства. Ремонт спеціалізованої техніки у короткий проміжок часу є необхідний для нормальної роботи підприємства, особливо у опалювальний період. Саме тому, Замовник прийняв рішення про страхування КАСКО нового автотранспорту та транспорту отриманого в якості гуманітарної допомоги.
У Додатку 2 тендерної документації на підтвердження відповідності Учасника квалі-фікаційним критеріям відповідно до ст. 16 Закону, Замовник зазначив:
1. Наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
1.1. Довідка довільної форми, складена Учасником, про наявність обладнання та матері-ально-технічної бази необхідних для виконання умов даної закупівлі, у тому числі наяв-ність офісу (представництва) в місті Полтава Полтавської області із зазначенням конкретної адреси місцезнаходження.
1.2. Учасник надає скан-копію документу про право власності на нерухоме майно, або договір оренди (суборенди) нерухомого майна, або інший документ, що підтверджує право використання приміщення офісу або представництва у м.Полтава дійсний на весь період надання послуг.
Скаржник зазначає:
Скаржник не має офісу (представництва) в місті Полтава Полтавської області із правом власності та/або оренди/суборенди на нерухоме майно або з іншим правом використання приміщення офісу або представництва у м. Полтава, а відтак,- не може прийняти участь в даній закупівлі. Тому, дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати офіси (представництва) із правом власності та/або оренди/суборенди на нерухоме майно або з іншим правом використання приміщення офісу або представництва в тих чи інших регіонах України і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Тендерна документація Замовника розроблена відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закону) та пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
У пункті 18 частини 2 статті 22 Закону зазначено: У тендерній документації зазнача-ються такі відомості:… 18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
На виконання даної вимоги Закону, Замовник у пункті 3. Інші документи які подає Учасник закупівлі Додатку2 тендерної документації зазначив:
3.9. У разі, якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, учасник обов’язково надає у тендерній пропозиції наступну інформацію у вигляді довідки: повне найменування співвиконавця, його місцезна-ходження, орієнтовна вартість послуг у відсотках (%) до ціни тендерної пропозиції. Надати сканований листи від співвиконавця (-ів) щодо погодження на надання послуг, що їм доручаються, в зазначені строки. (Врахувати вимоги п.9 р. ІІІ тендерної документа-ції).
3.10. У разі, якщо Учасник не планує залучати співвиконавця, Учасником надається сканований лист у довільній формі, в якому зазначається відповідна інформація.
У пункті 9 розділу ІІІ тендерної документації зазначено:
9 Інформація про субпідрядника/співвиконавця: Якщо для закупівлі послуг Замовник встановлює ква-ліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази, наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як співвиконавців.
У разі, коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як співвикона-вців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі послуг, для підтвердження його відповідності Замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.
Окремо зазначаємо, що відповідно до вимог Закону України «Про страхування» №1909-ІХ від 18.11.2021р.:
Стаття 87. Інформація про страховика, яка надається клієнту до укладення договору страхування
1. Перед укладенням договору страхування страховик зобов’язаний повідомити клієнту:
1) найменування та місцезнаходження страховика (у тому числі відокремленого підрозділу страховика, який укладає договір страхування), його ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України;
Стаття 88. Інформація про страхового посередника, яка надається клієнту до укла-дення договору страхування
1. Страховий агент, субагент або страховий брокер перед укладенням договору страхування зобов’язаний повідомити клієнту:
1) своє повне та скорочене (за наявності) найменування - для юридичної особи та пред-ставництва страхового або перестрахового брокера - нерезидента або прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) - для фізичної особи та фізичної особи - підприємця; ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України - для юридичних осіб або реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта/номер паспорта у формі картки (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспо-рті) - для фізичних осіб та фізичних осіб - підприємців; місцезнаходження, адресу веб-сайту (за наявності);
2) про те, що він є страховим посередником, та свої повноваження відповідно до договору із страховиком (для субагента - також його договору із страховим агентом) або договору про посередницькі послуги з клієнтом;
3) свій номер запису в Реєстрі посередників, сторінку в мережі Інтернет з посиланням на Реєстр посередників для перевірки факту його реєстрації;.
Крім того зазначаємо, що наявність офісу/представництва Страхової компанії в м. Полтава та закріпленого за нами менеджера/врегулювальника/аварійного комісара є обов’язковою вимогою при укладенні договорів співпраці по страхуванню автотранспорту за договором КАСКО, оскільки ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» належить до критичної інфраструктури і водій, закріплений за авто має бути завжди доступний для виконання своїх невідкладних безпосередніх обов’язків для забезпечення життєдіяльності міста та області, а тому відволікатися на поїздки/пошук куди і до кого необхідно звернутися у разі врегулювання страхового випадку є неможливим. Офіс Страхової компанії або її предста-вника у м. Полтава має забезпечити мінімізацію часових витрат на обслуговування, зокрема негайну можливість приїзду на територію автопарку для огляду авто, оцінки збитків, допомоги у підготовці документів для здійснення виплати, а також супроводжен-ня та безпосередній контроль якості виконання ремонтних робіт на СТО.
2. Пояснення по пункту 2 не надаємо, оскільки відповідно до Рішення № 16812-р/пк-пз від 11.11.2025р., його не прийнято до розгляду.
З огляду на вище наведене, Замовник не вбачає законних підстав для внесення змін у тендерну документацію закупівлі послуг ДК 021:2015: 66510000-8 – Страхові послуги. Послуги зі страхування транспортних засобів КАСКО. 34 одиниці.( Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-04-013664-a), оскільки чітко виконав вимоги статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
Крім того, Замовник зазначає, що метою даної закупівлі є забезпечення виконання якісних, ефективних і економічних страхових послуг для потреб підприємства, яке є підприємством критичної інфраструктури.
Дата опублікування:
13.11.2025 14:42