• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Бензин А-95- Євро-5-Е5; Дизельне паливо Євро-5 (код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти)

Примітка: будь-яке посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника в цій закупівлі застосовується із виразом «або еквівалент»

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 7 днів назад

274 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 04.11.2025 15:24 - 26.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

СКАРГА на неправомірну дискваліфікацію Скаржника

Номер: 15f450017f1b4bc4a0121536eeb0c8d3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-04-012107-a.c2
Назва: СКАРГА на неправомірну дискваліфікацію Скаржника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.12.2025 15:46
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ", Фінченко Андрій Олександрович +380970701136 45880693devoninvest@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a3c7eef6aab442edb69c9b6d16043d06
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення пропозиції Скаржника на підставі Протоколу № 50 від 03.12.2025 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ
абз. 3 п. 59 Особливостей передбачає, що скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.

ОСКАРЖУВАНЕ РІШЕННЯ: Протокол № 50 від 03.12.2025 року щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “ТОРГОВИЙ ДІМ “ДЕВОН-ІНВЕСТ” (надалі – Скаржник).

Рішення Замовника щодо відхилення пропозиції Скаржника, опубліковане в електронній системі закупівель, СУПЕРЕЧИТЬ:
- ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі”, зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі;
- п. 41 Особливостей, зокрема, в частині обов’язку Замовника розгляду та оцінки тендерних пропозицій, який здійснюється відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
- правам та законним інтересам Скаржника, зокрема, в частинні відсутності можливості розгляду тендерної пропозиції та обрання переможцем у відповідній процедури закупівлі.
- п. 43. Особливостей, що передбачає, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
- Останній абзац п. 44 Особливостей, зміст якого містить норму, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.

ДАТА ПУБЛІКАЦІЇ ПРОТОКОЛУ ПРО ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ Скаржника: 03.12.2025 року.
НАЗВА ПРЕДМЕТУ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ: «Бензин А-95-Євро-5-Е5; Дизельне паливо Євро-5 (код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти)».

Розкриття пропозицій відбулось 01.12.2025 року. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свою пропозицію для участі у Процедурі закупівлі було подано двома учасниками:
1. ТОВ “ТОРГОВИЙ ДІМ “ДЕВОН-ІНВЕСТ” (Скаржник).
2. ПП "ОККО-СЕРВІС"

Найбільш економічно вигідною за результатом аукціону (проведеного 01.12.2025 року) була визначена електронною системою закупівель пропозиція Скаржника.
03.12.2025 року Замовником було неправомірно відхилено пропозицію Скаржника згідно Протоколу № 50 з наступних підстав (згідно тексту Протоколу):
“1. У таблиці № 2 Додатку №2 до тендерної документації «Технічна специфікація» Замовник прописує, що розташування АЗС мають знаходитися у межах Олександрійської територіальної громади Кіровоградська обл. В пункті 3.5. розділу 3 Додатку №2 до тендерної документації зазначено наступне, «У разі користування учасником зазначеними АЗС на підставі будь-якого іншого(-их) договору(-ів), згідно з яким(-ими) відпуск нафтопродуктів здійснюватиметься за паливними талонами, що пропонуються учасником на АЗС (договір зберігання пального або договір про партнерське обслуговування паливних талонів) – надається копія(-ї) відповідного(-их) договору(-ів), укладеного(-их) між учасником та власником або орендарем АЗС, або зберігачем палива на АЗС із завіреною копією листа від власника/орендаря/зберігача про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС, за паливними талонами зразка учасника. Лист повинен бути виданий на ім’я учасника у поточному році та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС та зразок копії (або оригіналів) паливних талонів, за якими буде здійснюватися відпуск пального замовнику.»

Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки. Учасник у складі тендерної пропозиції надав документи- лист від товариство з обмеженою відповідальністю "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР" (код ЄДРПОУ 42547705) від 14.11.2025 № 53/11 (далі-Лист), де останній зазначив, що виступає керуючою компанією мережі автозаправних станцій, яка здійснює реалізацію нафтопродуктів під брендом "БРСМ НАФТА" і є партнером ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ДЕВОН-ІНВЕСТ». У додатку № 2 до Листа ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР" надає перелік АЗС на яких буде здійснюватися відпуск пального Замовнику. У переліку зазначена наступна інформація:
Кіровоградська область
Кропивницький - Полтавська Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Полтавська, 69А
Кропивницький - С.-Щедріна Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Салтикова-Щедріна, 1Б
Підгайці Кіровоградська обл., с. Підгайці, вул. Паркова (стара Московська), 44А
Знамянка Кіровоградська область, місто Знам’янка, вулиця. Голого Віктора (вул.Фрунзе), буд 104А
Субботці Кіровоградська обл., Знам"янський р-н, с. Субботці, 723 км автодороги Львів-Знам"янка-Кіровоград
Ульянівка - на Київ Кіровоградська обл., Ульянівський р-н, А/Ш Київ-Одеса 246 км+500 м(східна сторона)
Ульянівка - на Одесу Кіровоградська обл., Ульянівський р-н, А/Ш Київ-Одеса 246 км+500 м(західна сторона)

З урахуванням наведених даних, перелік не містить АЗС, розташованих на території Олександрійської територіальної громади, що робить неможливим забезпечення Замовника пальним і не відповідає вимогам тендерної документації.
2. Відповідно до пункту 4.6. Додатку №4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної документації» Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність або його місцезнаходження (місце проживання – для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території. У разі, якщо місцезнаходження учасника зареєстроване на тимчасово окупованій території, учасник має надати підтвердження зміни податкової адреси на іншу частину території України, видане уповноваженим на це органом.
Учасником не було надано вище зазначеної довідки у складі тендерної пропозиції.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.»

СКАРЖНИК НЕ ПОГОДЖУЄТЬСЯ З РІШЕННЯМ ЗАМОВНИКА ПРО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ З НАВЕДЕНИХ У ПРОТОКОЛІ ПІДСТАВ ТА ВВАЖАЄ ТАКЕ РІШЕННЯ БЕЗПІДСТАВНИМ з огляду на наступне:


ЩОДО ПЕРШОЇ ПІДСТАВИ ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ СКАРЖНИКА:
“Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки. Учасник у складі тендерної пропозиції надав документи- лист від товариство з обмеженою відповідальністю "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР" (код ЄДРПОУ 42547705) від 14.11.2025 № 53/11 (далі-Лист), де останній зазначив, що виступає керуючою компанією мережі автозаправних станцій, яка здійснює реалізацію нафтопродуктів під брендом "БРСМ НАФТА" і є партнером ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ДЕВОН-ІНВЕСТ». У додатку № 2 до Листа ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР" надає перелік АЗС на яких буде здійснюватися відпуск пального Замовнику. У переліку зазначена наступна інформація:
Кіровоградська область
Кропивницький - Полтавська Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Полтавська, 69А
Кропивницький - С.-Щедріна Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Салтикова-Щедріна, 1Б
Підгайці Кіровоградська обл., с. Підгайці, вул. Паркова (стара Московська), 44А
Знамянка Кіровоградська область, місто Знам’янка, вулиця. Голого Віктора (вул.Фрунзе), буд 104А
Субботці Кіровоградська обл., Знам"янський р-н, с. Субботці, 723 км автодороги Львів-Знам"янка-Кіровоград
Ульянівка - на Київ Кіровоградська обл., Ульянівський р-н, А/Ш Київ-Одеса 246 км+500 м(східна сторона)
Ульянівка - на Одесу Кіровоградська обл., Ульянівський р-н, А/Ш Київ-Одеса 246 км+500 м(західна сторона)
З урахуванням наведених даних, перелік не містить АЗС, розташованих на території Олександрійської територіальної громади, що робить неможливим забезпечення Замовника пальним і не відповідає вимогам тендерної документації.”

Скаржник НЕ ПОГОДЖУЄТЬСЯ з зазначеною у Протоколі підставою відхилення, оскільки ВІДСУТНЯ невідповідність пропозиції Скаржника в частині відсутності в Листі від ТОВ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР" адреси АЗС на території Олександрійської територіальної громади З НАСТУПНИХ ПІДСТАВ:
Згідно п. 28 Особливостей, перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
Згідно п. 3.6. Додатку № 4 до ТД, що містить Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, опублікований Замовником, визначає наступні вимоги до оформлення Листа від емітента талонів, що надається учасниками у складі тендерної пропозиції:
«3.6. У разі, якщо учасник здійснює перепродаж предмету закупівлі і є партнером власника (емітента) товару (паливні талони), що закуповується замовником, у складі тендерної пропозиції надаються:
- копія(-ї) відповідного(-их) договору(-ів), укладеного(-их) між учасником та власником (емітентом) товару про відпуск паливних талонів;
- оригінал листа-гарантії від власника (емітента) паливних талонів, що пропонуються учасником, з підтвердженням того, що строк дії паливних талонів становить з дати поставки учасником замовнику не менше ніж 12 місяців, а у разі, якщо власник (емітент) паливних талонів здійснить перехід на паливні талони нового зразку, він гарантує, що здійснить рівноцінний обмін паливних талонів старого зразку, що залишилися у замовника та не були використані, на паливні талони нового зразку. Лист повинен бути виданий на ім’я учасника, повинен містити вихідний №, дату та номер телефону уповноваженої особи, що його підписала. На оригінал листа накладається КЕП/УЕП уповноваженої особи власника (емітента) паливних талонів, що його підписала у форматі, що дає можливість перевірити КЕП/УЕП.»

Змістом відповідної вимоги до оформлення Листа від партнера власника (емітента) товару (паливних талонів), що закуповується замовником, викладеної у Переліку інформації та документів до Учасників, - НЕ МІСТИТЬ ВИМОГ в частині зазначення у Листі від емітента талонів адрес АЗС на території Олександрійської територіальної громади, а отже – не може бути підставою для відхилення пропозиції Скаржника з урахуванням норм викладених у останньому абзаці п. 44 Особливостей (Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.)

Слід зазначити, що Замовник повинен здійснювати розгляд ВИКЛЮЧНО на відповідність вимогам тендерної документації, зокрема в частині розгляду документів пропозиції учасника з урахуванням вимог, що встановлені у Додатку № 4 до тендерної документації.

Скаржником у складі пропозиції було надано у файлі: “ДОВІДКИ ДЕВОН ІНВЕСТ.pdf” на сторінці 26 за вих. № 14 від 24.11.2025 року, Довідка про АЗС, які містить адреси розташування АЗС у межах Олександрійської територіальної громади Кіровоградська обл., а саме:
Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Садова, будинок 3 – БРСМ-Нафта
Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Гетьмана Мазепи, будинок 16 – БРСМ-Нафта.
ОТЖЕ, хибне твердження Замовника у Протоколі “З урахуванням наведених даних, перелік не містить АЗС, розташованих на території Олександрійської територіальної громади, що робить неможливим забезпечення Замовника пальним і не відповідає вимогам тендерної документації.” – НЕ ВІДПОВІДАЄ ДІЙСНОСТІ, оскільки пропозиці Скаржника МІСТИТЬ перелік АЗС, розташованих на території Олександрівської територіальної громади.



ЩОДО ДРУГОЇ ПІДСТАВИ ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ СКАРЖНИКА:
“2. Відповідно до пункту 4.6. Додатку №4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної документації» Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність або його місцезнаходження (місце проживання – для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території. У разі, якщо місцезнаходження учасника зареєстроване на тимчасово окупованій території, учасник має надати підтвердження зміни податкової адреси на іншу частину території України, видане уповноваженим на це органом.
Учасником не було надано вище зазначеної довідки у складі тендерної пропозиції.”

Скаржник НЕ ПОГОДЖУЄТЬСЯ з зазначеною у Протоколі підставою відхилення, з підстави відсутності Довідки в довільній формі прот те, що він не здійснює господарську діяльність на тимчасово окупованій території.
Більш того, п. 43 Особливостей визначає: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Тобто, невідповідність пропозиції Скаржника в частині відсутності САМЕ Довідки про те, що він не здійснює господарську діяльність або його місцезнаходження (місце проживання – для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території – є підставою для надання Замовником 24 години на виправлення невідповідності пропозиції Скаржника.
Більш того, звертаємо увагу Орган оскарження, що Скаржником у складі пропозиції було надано у файлі: “ДОВІДКИ ДЕВОН ІНВЕСТ.pdf” на сторінці 16 за вих. № 4 від 24.11.2025 року, Довідка, яка передбачає, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ДЕВОН-ІНВЕСТ» враховує норми Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII, норми якого забороняють здійснювати господарську діяльність на тимчасово окупованій території.
Також, у файлі “1.Витяг з ЄДРПОУ ДВ 03.11.25.pdf” Скаржником було надано у складі пропозиції Витяг з Єдиного дердавного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, сформований від 03.11.2025 року, який містить інформацію про місцезнаходження юридичної особи Скаржника ( Україна, 01133, місто Київ, б.Лесі Українки, будинок 21).
Оскільки зміст умови п. 4.6. Додатку 4 до ТД, не передбачає окремих вимог до оформлення Довідки, а містить твердження, що остання може бути надана в “Довільній формі” – Замовник не довів та документально не підтвердив про наявність підстави для відхилення пропозиції з підстави невідповідності Скаржника нормам, визначеним у п. 4.6. Додатку № 4 до ТД.
Норми п. 28 Особливостей передбачають, що Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Оскільки інформація, що вимагається Замовником – є публічною та опорилюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, - відсутні підстави для відхилення пропозиції Скаржника, наведених у пп. 2 Протоколу № 50 Замовника.
П. 46 Особливостей містить наступну норму: Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Замовником зазначено як підставу відхилення пропозиції Скаржника норма пп. 2 п. 44 Особливостей, а саме: “тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.”
Варто звернути увагу, що ЖОДНА із зазначених в Протоколі № 50 підстав відхилення Скаржника не може бути кваліфікована як не відповідність пропозиції Скаржника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
З огляду на вищезазначене, Замовником складено Протокол № 50 з порушенням норм п. 46 Особливостей в частині застосування як підставу відхилення пропозиції Скаржника положення Особливостей, які не мають фактичних обставин для такого застосування у відповідному Оскаржуваному рішенні.
Дата, до якої Скаржник може оскаржити відповідне Рішення Замовника на відміну процедури закупівлі – до 09.12.2025 00:00.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на умови тендерної документації

Номер: d34b836be73743a689e7edc8f1e8a7dd
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-04-012107-a.b1
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.11.2025 16:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.11.2025 15:42
Дата виконання рішення Замовником: 24.11.2025 14:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи від 24.11.2025 № 49 на вимогу рішення № 17185 від 18.11.2025 АМКУ було внесено зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів щодо закупівлі № UA-2025-11-04-012107-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ", Фінченко Андрій Олександрович +380970701136 45880693devoninvest@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f1f297e7af7449aeb3424d1fe500b3ae
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ умову щодо наявності аналогічного договору саме за період 2021-2024 року:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 1 до тендерної документації Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
1.1. Довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору* (не менше одного договору) в довільній формі із зазначенням інформації про: найменування Замовника за договором, предмету закупівлі, номера, дати договору, строку дії договору (з ______до______), суми договору та суми виконання за договором, контактними даними осіб замовника (телефон).
1.2. Копію аналогічного договору (не менше одного договору) з усіма додатками та змінами до договору;
* Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний договір, відповідно до умов якого здійснювалося постачання палива (бензинів автомобільних та/або дизельного палива) у будь який період 2021 - 2024 років.
Додаток 4 до Тендерної документації
(Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
1.1. Довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору* (не менше одного договору) в довільній формі із зазначенням інформації про: найменування Замовника за договором, предмету закупівлі, номера, дати договору, строку дії договору (з ______до______), суми договору та суми виконання за договором, контактними даними осіб замовника (телефон).
1.2. Копію аналогічного договору (не менше одного договору) з усіма додатками та змінами до договору;
* Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний договір, відповідно до умов якого здійснювалося постачання палива (бензинів автомобільних та/або дизельного палива) у будь який період 2021 - 2024 років.

Замовник визначає дискримінаційні умову щодо наявності на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, договір виконаний ВИКЛЮЧНО за період 2021 - 2024 років – в частині обмеження періоду виконання аналогічного договору на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям.

Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає встановлення Замовником кваліфікаційного критерію: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Документально підтвердженим досвідом виконання аналогічного за предметом закупівлі договору є договір та документи на підтвердження його виконання, але законодавством не передбачено обмеження щодо документального підтвердження успішного виконання договору.
За умови встановленої вимоги Замовника щодо надання на підтвердження кваліфікаційним критеріям аналогічних договорів, що передбачають виконання у будь який період, але САМЕ у 2021 - 2024 років, - наявні дискримінаційні обмежувальні умови до Скаржника, який може підтвердити успішний досвід виконання аналогічних договорів за період 2025 року.
Скаржник є новоствореним підприємством та здійснює свою діяльність з 10.01.2025 року, а отже може запропонувати на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям аналогічний договір, який було укладено та виконано у 2025 році (Додаток 1 Скарги). У період 2021 – 2024 року Скаржник як суб’єкт господарювання НЕ ЗДІЙСНЮВАВ господарську діяльність а отже фактично не моє документів, які вимагає Замовник.
При цьому Скаржник має досвід виконання аналогічного договору та може підтвердити аналогічними договорами з додатками до них, а також копії документів на підтвердження факту повного виконання аналогічного договору та лист-відгук від контрагента, але такі договори укладені Скаржником та виконанні у 2025 році.
Скаржник вважає вимогу в частині « Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний договір, відповідно до умов якого здійснювалося постачання палива (бензинів автомобільних та/або дизельного палива) у будь який період САМЕ 2021 - 2024 років.» - дискримінаційною та такою, що обмежує Суб’єкта оскарження у праві взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Законодавством у сфері публічних закупівель - не передбачено період за який учасник повинен надати аналогічний за предметом закупівлі договір. Документально підтвердженим досвідом виконання аналогічного за предметом закупівлі договору є договір та документи на підтвердження його виконання, але законодавство, на відміну від Замовника, не встановлює обмежень щодо дати укладання таких договір та періоду набуття відповідного досвіду.
Замовник фактично встановлює умови, за якими новостворені підприємства не зможуть прийняти участь. Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6c4e0254da0a472891f09a9aaa1dd021
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ умову щодо наявності талонів номіналом 5 літрів:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 4 до Тендерної документації
(Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) 3.2. Надати копії лицьової та зворотної сторони паливних талонів номіналом 5 (для бензину), 10 та 20 літрів, що пропонуються учасником та обслуговуються у мережі АЗС.
Додаток 2 до тендерної документації (Технічна специфікація) Найменування і марка товару
Бензин А-95- Євро-5-Е5 преміум класу (брендований) (паливні талони 5, 10, 20 літрів)
Вимоги до постачальника:
2. Наявність власних паливних талонів єдиного зразка (єдиного бренду) номіналом 5, 10 л, 20 л, які діють в межах України.
ІНШІ ВИМОГИ:
3.2. Надати копії лицьової та зворотної сторони паливних талонів номіналом 5, 10 та 20 літрів, що пропонуються учасником та обслуговуються у мережі АЗС.



Замовник визначає дискримінаційні умову щодо наявності паливних талонів номіналом 5 літрів, – в частині обмеження номіналу талонів у кількості 5 літрів.


пункт 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.

Також, відповідна Інструкція передбачає визначення Талону та його обов’язкових, передбачених законодавством, реквізитів:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.

10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками
10.3.4.1 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками здійснюється на підставі вимог Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" ( 2346-14 ) та Положення про порядок емісії платіжних карток і здійснення операцій з їх застосуванням, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 19 квітня 2005 року N 137 ( z0543-05 ), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 травня 2005 року за N 543/10823, та інших нормативно-правових актів.
10.3.4.2 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.

ОТЖЕ, вимогами Інструкції визначені обов’язкові позначення, які має містити талон – це серійний та порядковий номер, найменування, марка нафтопродуктів та кількість нафтопродукту, яку можна отримати за талонам. Всі перелічені реквізити встановлює емітент талонів, що є його правом, передбаченим законодавством на виконання Інструкції.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 2 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами, що в свою чергу передбачають встановлений власником мережі БРСМ-Нафта номінал: 10 літрів та 20 літрів (Зразки талонів у Додатку № 3 до Скарги). закупівлі.
Звертаємо увагу, що Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів ПММ, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта. Але при цьому, зазначена мережа АЗС не має введеного в облік номіналу талонів 5 літрів.
Звертаємо увагу, що Скаржник - не емітент талонів, зокрема не здійснює емісію талонів, карток, скретч-карток власної торгової марки, а отже позбавлений законодавчих підстав встановлення в мережі АЗС БРСМ-нафта додатковий номінал таких довірчих документів (а саме номіналу талонів в об’ємі 5 літрів).
Отже, Замовник встановлюючи вимогу щодо наявності талонів номіналом 5 літрів, встановлює обмеження до Суб’єкта оскарження. Така дискримінаційна умова позбавляє Суб’єкта оскарження права взяти участь у процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами номіналом 10 та 20 літрів - не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 0a7a439da1a84897a61922503a9283c1
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ умову щодо визначення назви Товару Бензину А-95- Євро-5-Е5 преміум якості (брендований) в частині зазначення марки «преміум якості (брендований)»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
3 Частина 4.1. Розділу 1. Загальні положення тендерної документації назва предмета закупівлі
Бензин А-95-Євро-5-Е5 преміум класу (брендований); Дизельне паливо Євро-5 (код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти)
Додаток 2 до тендерної документації (Технічна специфікація) 1. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРЕДМЕТ ЗАКУПІВЛІ

Предмет закупівлі: Бензин А-95- Євро-5-Е5 преміум класу (брендований); Дизельне пальне Євро-5 (код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти)

Таблиця №1
Найменування і марка товару
1. Бензин А-95- Євро-5-Е5 преміум класу (брендований) (паливні талони 5, 10, 20 літрів)
Таблиця № 2
ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
Якість бензину А-95- Євро-5- Е5 преміум класу (брендований) повинна відповідати екологічним нормам ЄВРО-5, Державним стандартам України та технічним вимогам заводу виробника, а саме ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Бензин А-95 Євро-5-Е5 преміум класу (брендований) має присадки для змащення та очищення паливної системи, захисту двигуна від зносу.

Додаток 3 (Проєкт договору) 1.1. Постачальник зобов’язується поставити Замовнику товар: Бензин А-95- Євро-5-Е5 преміум якості (брендований), Дизельне паливо Євро-5 (код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти), а Замовник – прийняти і оплатити такий товар (далі за текстом – товар).
Додаток 1 до Проєкту договору:
СПЕЦИФІКАЦІЯ
на закупівлю товару
Бензин А-95- Євро-5-Е5 преміум якості (брендований); дизельне паливо Євро-5 (код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти)



Замовник визначає дискримінаційні умову щодо визначення предмету закупівлі Бензин А-95- Євро-5-Е5 преміум якості (брендований) , – в частині визначення назви Товару – «преміум якості (брендований)» до Бензину А-95-Євро-5-Е5.

Вимоги технічних, якісних та екологічних показників бензину марки А-95 в Україні регулюються наступними нормативно-правовими актами:
1) Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив затверджений Постановою КМУ від 01.08.2014 № 927;
2) ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови»;
3) ЗУ «Про альтернативні види палива».

Технічний регламент передбачає вимоги до обігу палива на ринку та дозволяє виготовлення, введення в обіг і обіг палив, які відповідають вимогам цього Технічного регламенту (розділ 5 Технічного реглмаенту).
п.10 Технічного регламенту передбачає вимоги щодо позначення автомобільного бензину і дизельного палива, які наведені у додатку 1 до цього Технічного регламенту, а саме:
ВИМОГИ
щодо позначення автомобільного бензину і дизельного палива
1. Позначення автомобільних бензинів включає назву і марку бензину та містить такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс:
перша група - літера А, позначення бензину для автомобільних двигунів з примусовим/іскровим запалюванням;
друга група - цифрове позначення октанового числа автомобільного бензину (80, 92, 95, 98) за дослідним методом;
третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5;
четверта група - символ визначення вмісту біоетанолу: Е0, Е5, Е7, Е10.
Приклад позначення автомобільного бензину з октановим числом 95 екологічного класу Євро4 з вмістом біоетанолу до 7 відсотків: бензин автомобільний А-95-Євро4-Е7.
2. Позначення дизельного палива включає такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс:
перша група - літери ДП, позначення дизельного палива для автомобільних дизельних двигунів;
друга група - літерне позначення кліматичного періоду: Л (літнє), З (зимове), Арк (арктичне);
третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5;
четверта група - символ визначення вмісту метилових/етилових естерів жирних кислот: В0 (за їх відсутності), В5, В7.
Приклад позначення дизельного палива зимового екологічного класу Євро4 з вмістом метилових/етилових естерів жирних кислот до 7 відсотків: паливо дизельне ДП-З-Євро4-В7.
3. Позначення палива може включати торгову марку (товарний знак).
Приклад позначення автомобільного бензину торгової марки “ХХХ” з октановим числом 95 екологічного класу Євро4 з вмістом біоетанолу до 10 відсотків: бензин автомобільний ХХХ А-95-Євро4-Е10.

ОТЖЕ, вимоги Технічного регламенту, які безпосередньо визначає обов’язкові вимоги до якості бензину та відповідність екологічним стандартам, а також вимоги до маркування, транспортування та введення палива в обіг – не передбачає до Бензин А-95- Євро-5-Е5 наявність норм в частині позначення «преміум якості (брендований)».
Як і інщі вищеперелічені нормативно-правові акти – не визначають можливість застосування до Бензину А-95- Євро-5-Е5 вимог в частині наявності позначень «преміум якості (брендований)».
Скаржник може запропонувати паливо у відповідності, що відповідає вимогам ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив затверджений Постановою КМУ від 01.08.2014 № 927, та підтвердити належну якість зазначеного палива сертифікатом відповідності та паспорт якості та Товар (А-95- Євро-5-Е5), але такі документи якості не мають назву Бензину А-95 «преміум якості (брендований)» , а отже вимога в частині встановлення та визначення назви предмету закупівлі як Бензин А-95- Євро-5-Е5 в частині додаткових позначень «преміум якості (брендований)» - містить не тільки дискримінаційні умови до Скаржника, але і є законодавчо необґрунтованими та такими, що не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Відповідну вимогу зможуть виконати виключно окремі підприємства, які можуть завести паливо на територію України САМЕ певного виробника з окремою назвою/маркування або які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Також варто звернути увагу на норми ч. 4 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», які забороняють Замовнику визначати Технічні специфікації, що містить посилання на конкретну марку чи виробника, що характеризують продукт, чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
З урахуванням факту того, що всі документи якості, які Суб’єкт оскарження може надати на Товар (Бензин А-95) на відповідність чинним державним стандартам України є належними, але при цьому не мають позначки до назви Товару Бензину А-95-Євро-5-Е5 - «преміум якості (брендований)», – Скаржник не може взяти участь у відповідній процедурі закупівлі, що свідчить про встановлення Замовником таких умов тендерної документації, які не створюють конкурентного середовища та є такими, що порушують принципи, закріплені в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження