• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Пально-мастильні матеріали: дизельне пальне (талони) Код національного класифікатора «Єдиний закупівельний словник» ДК021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти

Завершена

135 025.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 04.11.2025 14:23 - 09.11.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на дії та рішення Замовника

Номер: 66c74181aee44b599c75bd1addd76c96
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-04-009735-a.a1
Назва: СКАРГА на дії та рішення Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 26.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.11.2025 14:49
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 01.12.2025 14:29
Автор: ТОВ "РЕСУРСЕНЕРГОСТАНДАРТ", Максим Гичун +380966642075 resourceenergystandart@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e2e83454b0ff44d09e0db419829f20a9
Заголовок пункту скарги: Необ’єктивна та упереджена оцінка тендерних пропозицій, а саме: визначення Замовником пропозиції ТОВ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" як такої, що відповідає критеріям та умовам тендерної документації, прийняття Замовником рішення про визначення переможцем Процедури закупівлі (№UA-2025-11-04-009735-a) – ТОВ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" та про намір укласти договір з ТОВ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Шостим абзацом п.3. додатку №2 до тендерної документації Замовником встановлена вимога «Якщо учасник пропонує у своїй пропозиції партнерські АЗС, для підтвердження відпуску товару він повинен надати копію партнерського договору щодо користування АЗС та організації здійснення відпуску пального за довірчими документами, які пропонує учасник (в партнерському договорі обов’язково має бути зазначено перелік АЗС з адресами, вказаний перелік має містити АЗС, що вимагаються Замовником у тендерній документації) дійсного щонайменше до 31.12.2026р. Положення Партнерського договору не повинні містити умов обмеження зупинки відпуску пального через військовий стан та обов’язково повинен містити умову, що військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального. Вимоги обгрунтовані забезпеченням надійності постачання пального фактичними операторами АЗС та дією військово стану на момент оголошення торгів.».
- Учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у своїй пропозиції надав партнерський договір (Договір про партнерство та поставку №24/02/3360-мтр/25 від 27.06.2025р. (далі - Партнерський Договір) положення якого не відповідають вимогам п.3 додатку №2 до тендерної документації, а саме – у Партнерському Договорі відсутнє положення «Військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального». Таким чином, за умовами Партнерського Договору військовий стан залишається підставою для зупинення відпуску пального за наявності підтвердження, що військовий стан є обставиною непереборної сили, що прямо суперечить вимогам Замовника. Партнерський Договір містить норму, яка передбачає можливість припинення відпуску пального у випадку, якщо військовий стан буде документально підтверджено як форс-мажор. За вимогами Додатку № 2 до тендерної документації взагалі не повинно існувати положення, яке допускає припинення відпуску пального у зв’язку з військовим станом. Натомість ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» подало Партнерський Договір, у якому:
• зберігає можливість визнання військового стану форс-мажором;
• дозволяє зупинення відпуску пального за цією підставою.
Замовник визначив метою вимоги — забезпечення надійності безперервного постачання пального в умовах фактичної дії воєнного стану. Умови, які передбачені наданим ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» Партнерським Договором, прямо суперечать цій меті, оскільки допускають припинення постачання.
Тобто за умовами Партнерського Договору військовий стан:
- може підставою вважати настання форс-мажорних обставин для зупинки виконання зобов’язань за договором (відпуску пального);
- а може і не бути підставою для зупинки виконання зобов’язань за договором (відпуску пального). КРІМ ТОГО, положення партнерського договору ВСТАНОВЛЮТЬ ВІЙСЬКОВИЙ СТАН, ЯК ПІДСТАВУ ЗА ЯКОЇ МОЖУТЬ ВИЗНАТИ ВІЙСЬКОВИЙ СТАН ФОРС МАЖОРОМ, А МОЖУТЬ НЕ ВИЗНАЧИТИ.
П.7.X. Партнерського Договору передбачає можливість підтвердження військового стану, як форс мажору, а п7.4. передбачає, що у разі настання форс мажору виконання забов’язань може зупинятися, що в свою чергу означає зупинення відпуску пального через настання форс мажору. Отже Учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не виконав вимоги Додатку №2 до тендерної документації. Отже, пропозиція ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» є такою, що не відповідає вимогам тендерної документації, у частині змісту Положень партнерського договору.

Також звертаємо увагу Колегії на той факт що умова додатку №2 до тендерної документації «Військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального» трактує «Військовий стан» саме як «особливий правовий режим, який вводиться в Україні або на окремих її територіях у разі збройної агресії, нападу або загрози для державності чи територіальної цілісності.», і саме такий режим не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального.
Пункт 7Х. Партнерського Договору, поданого Учасником у своїй пропозиції» визначає «Військовий стан» як умову виникнення такого «особливого правового режиму» при настанні якого Учасник вважає, що настали форс-мажорні обставини для зупинки виконання зобов’язань за договором (відпуску пального).
Отже, Учасник надав Партнерський Договір який не містить сформованої замовником умови, а саме «Військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального», крім того містить положення, яке прямо суперечить даній вимозі, а саме п7.4. передбачає, що якщо настануть обставини передбаченні пп7.1- 7X то термін виконання забов’язань за даним договором відкладається. Оскільки п7.X. допускає визначення військового стану, як обставини непереборної сили то настання такої обставини відповідно до п.7.4. призведе до відкладення забов’язань по договору, що в свою чергу означає припинення відпуску пального.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження