-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Пально-мастильні матеріали: дизельне пальне (талони) Код національного класифікатора «Єдиний закупівельний словник» ДК021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти
Завершена
135 025.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
04.11.2025 14:23 - 09.11.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на дії та рішення Замовника
Номер:
66c74181aee44b599c75bd1addd76c96
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-04-009735-a.a1
Назва:
СКАРГА
на дії та рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- договір Укрнафта партнерський.pdf 17.11.2025 15:54
- ТД ДП рециклер.doc 17.11.2025 15:54
- скарга благоустрій.pdf 17.11.2025 15:54
- скарга дискримінаційні умови.docx 17.11.2025 15:57
- sign.p7s 17.11.2025 15:57
- рішення від 19.11.2025 №17221.pdf 19.11.2025 14:49
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.11.2025 №17599.pdf 27.11.2025 12:55
- рішення від 26.11.2025 №17599.pdf 01.12.2025 14:29
- ТД ДП рециклер.doc 21.11.2025 11:36
- ПОЯСНЕННЯ Замовника.docx 21.11.2025 11:36
- Протокол 91.pdf 21.11.2025 11:36
- договір Укрнафта партнерський.pdf 21.11.2025 11:36
- Пояснення Замовника.pdf 21.11.2025 11:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.11.2025 17:06
Дата розгляду скарги:
26.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.11.2025 14:49
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
01.12.2025 14:29
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e2e83454b0ff44d09e0db419829f20a9
Заголовок пункту скарги:
Необ’єктивна та упереджена оцінка тендерних пропозицій, а саме: визначення Замовником пропозиції ТОВ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" як такої, що відповідає критеріям та умовам тендерної документації, прийняття Замовником рішення про визначення переможцем Процедури закупівлі (№UA-2025-11-04-009735-a) – ТОВ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" та про намір укласти договір з ТОВ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ"
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Шостим абзацом п.3. додатку №2 до тендерної документації Замовником встановлена вимога «Якщо учасник пропонує у своїй пропозиції партнерські АЗС, для підтвердження відпуску товару він повинен надати копію партнерського договору щодо користування АЗС та організації здійснення відпуску пального за довірчими документами, які пропонує учасник (в партнерському договорі обов’язково має бути зазначено перелік АЗС з адресами, вказаний перелік має містити АЗС, що вимагаються Замовником у тендерній документації) дійсного щонайменше до 31.12.2026р. Положення Партнерського договору не повинні містити умов обмеження зупинки відпуску пального через військовий стан та обов’язково повинен містити умову, що військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального. Вимоги обгрунтовані забезпеченням надійності постачання пального фактичними операторами АЗС та дією військово стану на момент оголошення торгів.».
- Учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у своїй пропозиції надав партнерський договір (Договір про партнерство та поставку №24/02/3360-мтр/25 від 27.06.2025р. (далі - Партнерський Договір) положення якого не відповідають вимогам п.3 додатку №2 до тендерної документації, а саме – у Партнерському Договорі відсутнє положення «Військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального». Таким чином, за умовами Партнерського Договору військовий стан залишається підставою для зупинення відпуску пального за наявності підтвердження, що військовий стан є обставиною непереборної сили, що прямо суперечить вимогам Замовника. Партнерський Договір містить норму, яка передбачає можливість припинення відпуску пального у випадку, якщо військовий стан буде документально підтверджено як форс-мажор. За вимогами Додатку № 2 до тендерної документації взагалі не повинно існувати положення, яке допускає припинення відпуску пального у зв’язку з військовим станом. Натомість ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» подало Партнерський Договір, у якому:
• зберігає можливість визнання військового стану форс-мажором;
• дозволяє зупинення відпуску пального за цією підставою.
Замовник визначив метою вимоги — забезпечення надійності безперервного постачання пального в умовах фактичної дії воєнного стану. Умови, які передбачені наданим ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» Партнерським Договором, прямо суперечать цій меті, оскільки допускають припинення постачання.
Тобто за умовами Партнерського Договору військовий стан:
- може підставою вважати настання форс-мажорних обставин для зупинки виконання зобов’язань за договором (відпуску пального);
- а може і не бути підставою для зупинки виконання зобов’язань за договором (відпуску пального). КРІМ ТОГО, положення партнерського договору ВСТАНОВЛЮТЬ ВІЙСЬКОВИЙ СТАН, ЯК ПІДСТАВУ ЗА ЯКОЇ МОЖУТЬ ВИЗНАТИ ВІЙСЬКОВИЙ СТАН ФОРС МАЖОРОМ, А МОЖУТЬ НЕ ВИЗНАЧИТИ.
П.7.X. Партнерського Договору передбачає можливість підтвердження військового стану, як форс мажору, а п7.4. передбачає, що у разі настання форс мажору виконання забов’язань може зупинятися, що в свою чергу означає зупинення відпуску пального через настання форс мажору. Отже Учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не виконав вимоги Додатку №2 до тендерної документації. Отже, пропозиція ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» є такою, що не відповідає вимогам тендерної документації, у частині змісту Положень партнерського договору.
Також звертаємо увагу Колегії на той факт що умова додатку №2 до тендерної документації «Військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального» трактує «Військовий стан» саме як «особливий правовий режим, який вводиться в Україні або на окремих її територіях у разі збройної агресії, нападу або загрози для державності чи територіальної цілісності.», і саме такий режим не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального.
Пункт 7Х. Партнерського Договору, поданого Учасником у своїй пропозиції» визначає «Військовий стан» як умову виникнення такого «особливого правового режиму» при настанні якого Учасник вважає, що настали форс-мажорні обставини для зупинки виконання зобов’язань за договором (відпуску пального).
Отже, Учасник надав Партнерський Договір який не містить сформованої замовником умови, а саме «Військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального», крім того містить положення, яке прямо суперечить даній вимозі, а саме п7.4. передбачає, що якщо настануть обставини передбаченні пп7.1- 7X то термін виконання забов’язань за даним договором відкладається. Оскільки п7.X. допускає визначення військового стану, як обставини непереборної сили то настання такої обставини відповідно до п.7.4. призведе до відкладення забов’язань по договору, що в свою чергу означає припинення відпуску пального.
- Учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у своїй пропозиції надав партнерський договір (Договір про партнерство та поставку №24/02/3360-мтр/25 від 27.06.2025р. (далі - Партнерський Договір) положення якого не відповідають вимогам п.3 додатку №2 до тендерної документації, а саме – у Партнерському Договорі відсутнє положення «Військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального». Таким чином, за умовами Партнерського Договору військовий стан залишається підставою для зупинення відпуску пального за наявності підтвердження, що військовий стан є обставиною непереборної сили, що прямо суперечить вимогам Замовника. Партнерський Договір містить норму, яка передбачає можливість припинення відпуску пального у випадку, якщо військовий стан буде документально підтверджено як форс-мажор. За вимогами Додатку № 2 до тендерної документації взагалі не повинно існувати положення, яке допускає припинення відпуску пального у зв’язку з військовим станом. Натомість ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» подало Партнерський Договір, у якому:
• зберігає можливість визнання військового стану форс-мажором;
• дозволяє зупинення відпуску пального за цією підставою.
Замовник визначив метою вимоги — забезпечення надійності безперервного постачання пального в умовах фактичної дії воєнного стану. Умови, які передбачені наданим ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» Партнерським Договором, прямо суперечать цій меті, оскільки допускають припинення постачання.
Тобто за умовами Партнерського Договору військовий стан:
- може підставою вважати настання форс-мажорних обставин для зупинки виконання зобов’язань за договором (відпуску пального);
- а може і не бути підставою для зупинки виконання зобов’язань за договором (відпуску пального). КРІМ ТОГО, положення партнерського договору ВСТАНОВЛЮТЬ ВІЙСЬКОВИЙ СТАН, ЯК ПІДСТАВУ ЗА ЯКОЇ МОЖУТЬ ВИЗНАТИ ВІЙСЬКОВИЙ СТАН ФОРС МАЖОРОМ, А МОЖУТЬ НЕ ВИЗНАЧИТИ.
П.7.X. Партнерського Договору передбачає можливість підтвердження військового стану, як форс мажору, а п7.4. передбачає, що у разі настання форс мажору виконання забов’язань може зупинятися, що в свою чергу означає зупинення відпуску пального через настання форс мажору. Отже Учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не виконав вимоги Додатку №2 до тендерної документації. Отже, пропозиція ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» є такою, що не відповідає вимогам тендерної документації, у частині змісту Положень партнерського договору.
Також звертаємо увагу Колегії на той факт що умова додатку №2 до тендерної документації «Військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального» трактує «Військовий стан» саме як «особливий правовий режим, який вводиться в Україні або на окремих її територіях у разі збройної агресії, нападу або загрози для державності чи територіальної цілісності.», і саме такий режим не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального.
Пункт 7Х. Партнерського Договору, поданого Учасником у своїй пропозиції» визначає «Військовий стан» як умову виникнення такого «особливого правового режиму» при настанні якого Учасник вважає, що настали форс-мажорні обставини для зупинки виконання зобов’язань за договором (відпуску пального).
Отже, Учасник надав Партнерський Договір який не містить сформованої замовником умови, а саме «Військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального», крім того містить положення, яке прямо суперечить даній вимозі, а саме п7.4. передбачає, що якщо настануть обставини передбаченні пп7.1- 7X то термін виконання забов’язань за даним договором відкладається. Оскільки п7.X. допускає визначення військового стану, як обставини непереборної сили то настання такої обставини відповідно до п.7.4. призведе до відкладення забов’язань по договору, що в свою чергу означає припинення відпуску пального.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
договір Укрнафта партнерський.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТД ДП рециклер.doc
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Скасувати рішення про визначення переможцем Процедури закупівлі – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" та про намір укласти договір з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", зазначене у протоколі №91 від 13.11.2025 року.
Запити Органу оскарження
Номер:
52149eb508a04e049297cc4a704b1f62
Тема запиту:
Пояснення щодо проведення Процедури закупівлі UA-2025-11-04-009735-a «Пально-мастильні матеріали: Дизельне пальне (талони) Код національного класифікатора «Єдиний закупівельний словник» ДК021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти».
Текст запиту:
• Скаржник повідомляє, що:
Шостим абзацом п.3. додатку №2 до тендерної документації Замовником встановлена вимога «Якщо учасник пропонує у своїй пропозиції партнерські АЗС, для підтвердження відпуску товару він повинен надати копію партнерського договору щодо користування АЗС та організації здійснення відпуску пального за довірчими документами, які пропонує учасник (в партнерському договорі обов’язково має бути зазначено перелік АЗС з адресами, вказаний перелік має містити АЗС, що вимагаються Замовником у тендерній документації) дійсного щонайменше до 31.12.2026р. Положення Партнерського договору не повинні містити умов обмеження зупинки відпуску пального через військовий стан та обов’язково повинен містити умову, що військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального. Вимоги обгрунтовані забезпеченням надійності постачання пального фактичними операторами АЗС та дією військово стану на момент оголошення торгів.».
Скаржник повідомляє, що Учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у своїй пропозиції надав партнерський договір (Договір про партнерство та поставку №24/02/3360-мтр/25 від 27.06.2025р. (далі - Партнерський Договір) положення якого не відповідають вимогам п.3 додатку №2 до тендерної документації, а саме – у Партнерському Договорі відсутнє положення «Військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального».
Дане твердження є неправдивим, оскільки Партнерський договір Учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» містить пункт 7.Х., який містить положення, що Військовий стан не є безумовною підставою вважати, що настали форс-мажорні обставини для зупинки виконання зобов’язань за даним Договором (відпуску пального.). Що абсолютно відповідає умовам тендерної документації Замовника, а саме: абз.6 п.3. додатку №2 до тендерної документації, який, зокрема, вимагає, що Партнерський договір обов’язково повинен містити умову, що військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального.
•Скаржник стверджує, -
«Партнерський Договір містить умову п.7.X. «Військовий стан не є безумовною підставою вважати, що настали форс-мажорні обставини для зупинки виконання зобов’язань за договором (відпуску пального). Підтвердження військового стану, як обставини непереборної сили, здійснюється у кожному конкретному випадку, у порядку передбаченому законодавством.», тобто відсутня конкретна умова визначена додатком №2 до тендерної документації а саме: «Військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального».»
Дане твердження Скаржника є недоречним та перекрученим, оскільки ще раз зазначаємо що Партнерський договір містить пункт 7.Х., який трактує, що Військовий стан не є безумовною підставою вважати, що настали форс-мажорні обставини для зупинки виконання зобов’язань за даним Договором (відпуску пального.).
Положення п. 7.Х. Партнерського договору Учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», щодо того, що підтвердження військового стану, як обставини непереборної сили, здійснюється у кожному конкретному випадку, у порядку передбаченому законодавством, ніяким чином не суперечить умовам Тендерної документації Замовника.
Оскільки даний договір містить також пункт 7.2., -
« 7.2. Під форс-мажорними обставинами розуміють зовнішні і надзвичайні обставини, які не існували під час підписання цього Договору, виникли незалежно від волі сторін, про виникнення яких сторони не могли знати і діям яких сторони не могли перешкоджати за допомогою засобів, застосування яких в конкретній ситуації справедливо вимагати і чекати від сторони, що зазнала дії форс-мажорних обставин.».
Дане положення Партнерського договору ніяким чином не суперечить вимогам тендерної документації, оскільки будь-яких інших умов щодо положень партнерського договору замовником не вимагається. А також умовами тендерної документації не заборонено визнання форс-мажорними будь-яких обставин згідно з чинним законодавством.
Тому п. 7.Х. Партнерського договору Учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» повністю та беззаперечно відповідає умові абз.6 п.3. додатку №2 до тендерної документації.
•Щодо твердження Скаржника, -
«Таким чином, за умовами Партнерського Договору військовий стан залишається підставою для зупинення відпуску пального за наявності підтвердження, що військовий стан є обставиною непереборної сили, що прямо суперечить вимогам Замовника. Партнерський Договір містить норму, яка передбачає можливість припинення відпуску пального у випадку, якщо військовий стан буде документально підтверджено як форс-мажор. За вимогами Додатку № 2 до тендерної документації взагалі не повинно існувати положення, яке допускає припинення відпуску пального у зв’язку з військовим станом. Натомість ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» подало Партнерський Договір, у якому:
• зберігає можливість визнання військового стану форс-мажором;
• дозволяє зупинення відпуску пального за цією підставою.»
З даного приводу зазначаємо наступне:
Відповідно до умов пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації, зокрема, положення Партнерського договору не повинні містити умов обмеження зупинки відпуску пального через військовий стан та обов’язково повинен містити умову, що військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального. Вимоги обґрунтовані забезпеченням надійності постачання пального фактичними операторами АЗС та дією військово стану на момент оголошення торгів.
Тобто військовий стан, як обставина яка вже існує на даний момент, не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального. Що і дублюється у Додатку 4 до Тендерної документації «Проект Договору про закупівлю», а саме:
«9.1. Сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов’язань за цим Договором у разі виникнення обставин непереборної сили, які не існували під час укладання Договору та виникли поза волею Сторін (аварія, катастрофа, стихійне лихо, епідемія, епізоотія, війна тощо).»
А також зазначене твердження міститься у пункті 7.2. Партнерського договору ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», який трактує, що під форс-мажорними обставинами розуміють зовнішні і надзвичайні обставини, які не існували під час підписання цього Договору, виникли незалежно від волі сторін, про виникнення яких сторони не могли знати і діям яких сторони не могли перешкоджати за допомогою засобів, застосування яких в конкретній ситуації справедливо вимагати і чекати від сторони, що зазнала дії форс-мажорних обставин.
Що ще раз підтверджує, що умови партнерського договору не містять умов обмеження зупинки відпуску пального через військовий стан (як умову, що існує на даний час) та повністю відповідає умові, що військовий стан (як умова, що існує на даний час) не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального.
Зауважуємо, що з метою вивчення відповідності умов тендерної документації замовника положенням Партнерського договору учасника, замовником проаналізовано весь договір загалом, а не окремі його пункти, що є логічним, та дозволяє зробити висновки, що положення партнерського договору загалом абсолютно відповідають умовам до датку 2 до Тендерної документації та не суперечать таким.
•Щодо твердження Скаржника, -
«Тобто за умовами Партнерського Договору військовий стан:
- може підставою вважати настання форс-мажорних обставин для зупинки виконання зобов’язань за договором (відпуску пального);
- а може і не бути підставою для зупинки виконання зобов’язань за договором (відпуску пального). КРІМ ТОГО, положення партнерського договору ВСТАНОВЛЮТЬ ВІЙСЬКОВИЙ СТАН, ЯК ПІДСТАВУ ЗА ЯКОЇ МОЖУТЬ ВИЗНАТИ ВІЙСЬКОВИЙ СТАН ФОРС МАЖОРОМ, А МОЖУТЬ НЕ ВИЗНАЧИТИ.
П.7.X. Партнерського Договору передбачає можливість підтвердження військового стану, як форс мажору, а п7.4. передбачає, що у разі настання форс мажору виконання забов’язань може зупинятися, що в свою чергу означає зупинення відпуску пального через настання форс мажору. Отже Учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не виконав вимоги Додатку №2 до тендерної документації. Отже, пропозиція ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» є такою, що не відповідає вимогам тендерної документації, у частині змісту Положень партнерського договору.»
З даного приводу Замовник повідомляє, що дане твердження Скаржника є некоректним. Оскільки положення партнерського договору НЕ ВСТАНОВЛЮТЬ ВІЙСЬКОВИЙ СТАН, ЯК ПІДСТАВУ ЗА ЯКОЇ МОЖУТЬ ВИЗНАТИ ВІЙСЬКОВИЙ СТАН ФОРС МАЖОРОМ, А МОЖУТЬ НЕ ВИЗНАЧИТИ.
Натомість пункт 7.Х. Партнерського договору трактує, -
«7.Х. Військовий стан не є безумовною підставою вважати, що настали форс-мажорні обставини для зупинки виконання зобов’язань за даним Договором (відпуску пального.) Підтвердження відповідності військового стану як обставини непереборної сили, здійснюється у кожному конкретному випадку, передбаченому законодавством.».
Що ніяким чином не суперечить вимогам тендерної документації Замовника. Оскільки містить умову, що військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального.
Разом з тим, ще раз зазначаємо, що партнерський договір учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" також містить пункт 7.2., який трактує, що під форс-мажорними обставинами розуміють зовнішні і надзвичайні обставини, які не існували під час підписання цього Договору, виникли незалежно від волі сторін, про виникнення яких сторони не могли знати і діям яких сторони не могли перешкоджати за допомогою засобів, застосування яких в конкретній ситуації справедливо вимагати і чекати від сторони, що зазнала дії форс-мажорних обставин.
Що ще раз підтверджує, що умови партнерського договору загалом не містять умов обмеження зупинки відпуску пального через військовий стан (як умову, що вже існує на даний час) та повністю відповідають умові, що військовий стан (як умова, що вже існує на даний час) не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального. Що і вимагається умовами тендерної документації Замовника, а саме: абзацом 6 п.3. додатку №2 до тендерної документації, -
«…Положення Партнерського договору не повинні містити умов обмеження зупинки відпуску пального через військовий стан та обов’язково повинен містити умову, що військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального...».
Тому, пункт 7.4. Партнерського договору, який трактує, -
«Термін виконання зобов’язань за Даним договором відкладається за виникнення обставин, визначених в п.п.7.1.-7.Х. на час, протягом якого останні будуть діяти.»
не означає зупинення відпуску пального через настання форс мажору, як це трактує Скаржник. Оскільки за умовами Партнерського договору під форс-мажорними обставинами розуміють зовнішні і надзвичайні обставини, які не існували під час підписання цього Договору, виникли незалежно від волі сторін, про виникнення яких сторони не могли знати і діям яких сторони не могли перешкоджати за допомогою засобів, застосування яких в конкретній ситуації справедливо вимагати і чекати від сторони, що зазнала дії форс-мажорних обставин.
•Щодо твердження Скаржника, -
«Також звертаємо увагу Колегії на той факт що умова додатку №2 до тендерної документації «Військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального» трактує «Військовий стан» саме як «особливий правовий режим, який вводиться в Україні або на окремих її територіях у разі збройної агресії, нападу або загрози для державності чи територіальної цілісності.», і саме такий режим не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального.
Пункт 7Х. Партнерського Договору, поданого Учасником у своїй пропозиції» визначає «Військовий стан» як умову виникнення такого «особливого правового режиму» при настанні якого Учасник вважає, що настали форс-мажорні обставини для зупинки виконання зобов’язань за договором (відпуску пального).»
З даного приводу повідомляємо, що дане твердження є неправдивим, оскільки додаток №2 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» не містить ніякого трактування «Військового стану».
Пункт 7.Х Партнерського договору визначає, що військовий стан не є безумовною підставою вважати, що настали форс-мажорні обставини для зупинки виконання зобов’язань за даним Договором (відпуску пального.) та, що підтвердження відповідності військового стану як обставини непереборної сили, здійснюється у кожному конкретному випадку, передбаченому законодавством.
•Щодо твердження Скаржника, -
«Отже, Учасник надав Партнерський Договір який не містить сформованої замовником умови, а саме «Військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального», крім того містить положення, яке прямо суперечить даній вимозі, а саме п7.4. передбачає, що якщо настануть обставини передбаченні пп7.1- 7X то термін виконання забов’язань за даним договором відкладається. Оскільки п7.X. допускає визначення військового стану, як обставини непереборної сили то настання такої обставини відповідно до п.7.4. призведе до відкладення забов’язань по договору, що в свою чергу означає припинення відпуску пального.»
З даного приводу повідомляємо наступне:
Умови тендерної документації Замовника не містять вимоги, що партнерський Договір повинен містити чітко сформовану умову - речення: «Військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального», як це зазначає Скаржник. Натомість абзац 6 пункту 3 додатку №2 до тендерної документації трактує, -
«…Положення Партнерського договору не повинні містити умов обмеження зупинки відпуску пального через військовий стан та обов’язково повинен містити умову, що військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального…»
А також Партнерський договір не містить положення, яке прямо суперечить даній вимозі. Пункт 7.4. Партнерського договору передбачає, що якщо настануть обставини передбаченні пп7.1- 7X, то термін виконання забов’язань за даним договором відкладається.
Пункт 7.X. не допускає визначення військового стану, як обставини непереборної сили, як стверджує Скаржник, а передбачає, що військовий стан не є безумовною підставою вважати, що настали форс-мажорні обставини для зупинки виконання зобов’язань за даним Договором (відпуску пального.), та що підтвердження відповідності військового стану як обставини непереборної сили, здійснюється у кожному конкретному випадку, передбаченому законодавством. Даний пункт Партнерського договору ніяким чином не суперечить ні вимогам тендерної документації замовника, ні чинному законодавсту України, оскільки будь-яких інших умов щодо положень партнерського договору замовником не вимагається.
Ще раз наголошуємо, що умовами Партнерського договору, а саме: пунктом 7.2., який не взятий до уваги Скаржником, або прямо навмисне проігнорований, передбачено визначення форс-мажорних обставин, -
« 7.2. Під форс-мажорними обставинами розуміють зовнішні і надзвичайні обставини, які не існували під час підписання цього Договору, виникли незалежно від волі сторін, про виникнення яких сторони не могли знати і діям яких сторони не могли перешкоджати за допомогою засобів, застосування яких в конкретній ситуації справедливо вимагати і чекати від сторони, що зазнала дії форс-мажорних обставин.».
Окремо зауважуємо, що згідно зі статтею 8 Конституції України, в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
Також позиція замовника відповідає судовій практиці, яка сформувалася з аналогічних питань.
Так, зокрема, Верховний Суд у постанові від 07.06.2023 у справі N 906/540/22 зазначив, що лист ТПП від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1 (щодо військової агресії російської федерації проти України, як форс-мажор) не є безумовною підставою вважати, що форс-мажорні обставини настали для всіх без виключення суб’єктів. Суд також зазначив, що кожен суб’єкт, який в силу певних обставин не може виконати свої зобов’язання за окремо визначеним договором, має доводити наявність в нього форс-мажорних обставин. Саме суд на підставі наявних у матеріалах доказів повинен встановити, чи дійсно такі обставини на які посилається сторона, є надзвичайними і невідворотними, що об’єктивно унеможливили належне виконання стороною свого обов’язку.
Враховуючи наведене, пункт 7.X. Партнерського договору, який містить трактування, зокрема –
«…Підтвердження відповідності військового стану як обставини непереборної сили, здійснюється у кожному конкретному випадку, передбаченому законодавством.»
не суперечить умовам пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації.
Відповідно до принципу добросовісності, закріпленого у статті 13 Цивільного кодексу України, кожна сторона зобов’язана діяти добросовісно при виконанні договору. Наявність обставин непереборної сили, пов’язаних із військовою агресією та воєнним станом, підтверджує, те що Учасник не ухиляється від виконання зобов’язань, а діє у межах об’єктивно можливого.
Тому умови Партнеського договору Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", а саме п.7.Х., який передбачає, що Військовий стан не є безумовною підставою вважати, що настали форс-мажорні обставини для зупинки виконання зобов’язань за даним Договором (відпуску пального.) та, що підтвердження відповідності військового стану як обставини непереборної сили, здійснюється у кожному конкретному випадку, передбаченому законодавством, ніяким чином не суперечить ні вимогам тендерної документації замовника, ні чинному законодавсту України.
Таким чином, взявши до уваги п.7.2., п.7.4., п.7.Х, п.7.7, та умов Партнерського договору загалом, Замовником прийняте рішення, що даний Договір повністю відповідає умовам тендерної документації, зокрема абзацу 6 п.3 додатку №2 до тендерної документації.
Частиною першою статті 5 Закону України Про публічні закупівлі № 922-VIII 25 грудня 2015 року зі змінами (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
У статті 5 Закону встановлені принципи здійснення публічних закупівель, зокрема п.4-5 вказаної статті зазначено що Закупівлі здійснюються за принципами:
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі
Закупівля «Пально-мастильні матеріали: дизельне пальне (талони) Код національного класифікатора «Єдиний закупівельний словник» ДК021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти» (UA-2025-11-04-009735-a) проведена Замовником з дотриманням вищевказаних принципів здійснення публічних закупівель.
Визначивши переможцем закупівлі Учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», тендерна пропозиція якого повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника, зокрема, вимогам абзацу шостого п.3 додатку №2 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі», Замовник КП «Благоустрій» ВМР ніяким чином не допустив жодних порушень принципів здійснення публічних закупівель та інших норм та положень закупівельного законодавства України.
Таким чином, з огляду на зазначене вище, замовником КП «Благоустрій» ВМР абсолютно правомірно та з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель прийняте відповідне рішення, а саме:
- Рішення (Протокол №91 від 13.11.2025р.) про намір укласти договір про закупівлю з переможцем торгів ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ".
Дата опублікування:
21.11.2025 11:36