-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (Автомобільні шини)
Завершена
80 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
04.11.2025 11:16 - 12.11.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
3da0c3ccd6594f1faa3b7afeb3dcd9ef
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-04-004484-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 4. 10191 Сфера 01.04.24 (1).pdf 08.11.2025 14:15
- 4. Сертифікат Преміорі.pdf 08.11.2025 14:15
- 4. 10191 Атестат 01.03.24.pdf 08.11.2025 14:15
- EUR-Lex - 02020R0740-20200605 - EN - EUR-Lex.html 08.11.2025 14:15
- Label_907716.svg 08.11.2025 14:15
- Текст скарги.docx 08.11.2025 14:15
- sign.p7s 08.11.2025 14:16
- рішення від 11.11.2025 №16802.pdf 11.11.2025 16:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.11.2025 №17188.pdf 19.11.2025 14:27
- рішення від 18.11.2025 № 17188.pdf 21.11.2025 15:29
- Відповідь АМКУ на скаргу.docx 13.11.2025 15:33
- 4. Сертифікат Мішлєн п.167.pdf 13.11.2025 15:33
- 6. Додаток 5_нова редакція.doc 13.11.2025 15:33
- 2. Додаток 3.doc 13.11.2025 15:33
- 1. ТД_Шини_7.docx 13.11.2025 15:33
- 5. Додаток 3_нова редакція.doc 13.11.2025 15:33
- 3. Сертифікат Преміорі п.157.pdf 13.11.2025 15:33
- Відповідь АМКУ на скаргу.pdf 13.11.2025 15:33
- 7. ПЕРЕЛІК ЗМІН.pdf 13.11.2025 15:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.11.2025 14:51
Дата розгляду скарги:
18.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.11.2025 16:24
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
21.11.2025 15:30
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
21.11.2025 15:30
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1dbac5dc3d1d4d8aa164ce9ec7b5e424
Заголовок пункту скарги:
Вимога щодо надання у складі Пропозиції Сертифікату відповідності що місить інформацію про рівень зчеплення на вологій поверхні, економічність витрати пального, рівень зовнішнього шуму dB– є дискримінаційною
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. В частині 1 розділу ІІІ тендерної документації визначено:
«Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, визначених у п.47 особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: 3) інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які повинен надати учасник (якщо такі документи вимагаються) для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам, запропонованого ним товару, визначені у Додатку №3 до цієї тендерної документації;»
В пункті 1 частини 3 Додатку 3 до тендерної документації визначено:
«1.Сертифікат відповідності, який повинен бути наданий в повному обсязі (за наявності додатків – з усіма додатками та ін.) на ім’я учасника, виданий акредитованим органом з оцінки відповідності у 2025р., що має відповідну державну атестацію (атестат про акредитацію уповноваженого органу в Реєстрі НААУ - Національне агентство з акредитації України - за посиланням у відкритому доступі на офіційному сайті - https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/ додати) чинний на дату розкриття згідно технічних вимог до предмету закупівлі. Сертифікат відповідності має містити інформацію про конкретну позицію товару відповідно до технічних вимог до предмета закупівлі з вказанням інформації про виробника, торгову марку та модель, країну виробника, індекс швидкості, індекс навантаження, зчеплення на вологій поверхні, економічність витрати пального, рівень зовнішнього шуму dB, рік виготовлення шин. Сертифікат відповідності повинен бути чинний на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі згідно вимог в оголошенні.»
Зазначена вимога тендерної документації носить дискримінаційний характер та обмежує Скаржника в праві на участь в закупівлі з огляду на наступні обставини:
Вимога щодо надання у складі Пропозиції Сертифікату відповідності що місить інформацію про рівень зчеплення на вологій поверхні, економічність витрати пального, рівень зовнішнього шуму dB– є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки вимога суперечить положенням законодавства, оскільки така інформація відноститься до підтвердження відповідності екологічним нормам що є сертифікацією лабораторій Європейського союзу (Регламент (ЄС) 2020/740 Європейського Парламенту та Ради від 25 травня 2020 року про маркування шин стосовно паливної ефективності та інших параметрів) (далі по тексту – Регламент) https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2020/740), згідно якого такі випробування проводять:
стаття 9 Регламенту:
Методи випробувань та вимірювань:
Інформація, яка має бути надана відповідно до статей 4, 6 та 7 щодо параметрів, зазначених на етикетці шин, має бути отримана відповідно до методів випробувань, зазначених у Додатку I, та процедури узгодження лабораторій, зазначеної у Додатку V.
Додаток V:
Для цілей процедури лабораторного вирівнювання для вимірювання опору коченню застосовуються такі визначення:
(1) «референс-лабораторія» означає лабораторію, що входить до мережі лабораторій, назви яких опубліковані в Офіційному журналі Європейського Союзу з метою процедури узгодження лабораторій, і яка здатна досягти точності результатів випробувань, визначеної в Розділі 3, за допомогою своєї референс-машини;
(2) «лабораторія-кандидат» означає лабораторію, яка бере участь у процедурі узгодження лабораторій і не є референс-лабораторією;
Отже, випробування, за наслідком яких визначається зчеплення на вологій поверхні, економічність витрати пального та рівень зовнішнього шуму dB виконуються референс-лабораторіями, перелік яких наведений в Офіційному журналі Європейського Союзу з метою процедури узгодження лабораторій, і яка здатна досягти точності результатів випробувань, а не органом сертифікації, який видає учаснику сертифікат, як визначили ви в тендерній документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику у закупівлю шину автомобільну шину ROSAVA SNOWGARD-VAN 215/75R16С113/111R
Зазначена автомобільна шина пройшла сертифікацію відповідно до вимоги Регламенту (ЄС) 2020/740 Європейського Парламенту та Ради від 25 травня 2020 року про маркування шин стосовно паливної ефективності та інших параметрів та отримала відповідне маркування Європейського союзу, яке міститься на сайті ЄС за посиланням https://eprel.ec.europa.eu/screen/product/tyres/907716
Зазначена етикетка товару містить інформацію про рівень зчеплення на мокрій поверхні – «В», паливну ефективність «D» та рівень зовнішнього шуму – «69 Дб».
Також, Скаржник отримав сертифікат відповідності на шину ROSAVA SNOWGARD-VAN 215/75R16С113/111R №UA.PN.191.0915-25 від 07.03.2025 року, однак зазначений сертифікат не містить інформацію про зчеплення на вологій поверхні, економічність витрати пального, рівень зовнішнього шуму dB, оскільки орган сертифікації, що видав сертифікат (ТОВ «ОС «ЄВРОСТАНДАРТ» не входить до переліку до мережі лабораторій, назви яких опубліковані в Офіційному журналі Європейського Союзу з метою процедури узгодження лабораторій, і яка здатна досягти точності результатів випробувань, визначеної в Розділі 3 Регламенту, за допомогою своєї референс-машини.
Відсутність інформації про зчеплення на вологій поверхні, економічність витрати пального, рівень зовнішнього шуму dB саме в сертифікаті відповідності товару, що виданий на ім’я учасника жодним чином не впливає на якість предмету закупівлі, оскільки така інформація, відповідно до Регламенту, має міститись виключно на сайті Європейського Союзу і перевіряти такі показники мають право виключно референс-лабораторії.
Скаржник може запропонувати Замовнику шину, яка пройшла сертифікацію на території України та має етикетку зареєстровану в ЄС, відповідно до норм Регламенту, яка міститься на сайті ЄС. Однак Скаржник обмежений в праві запропонувати Замовнику Сертифікат, що виданий на ім’я учасника, та містить безпосередньо в сертифікаті відповідності інформацію про зчеплення на вологій поверхні, економічність витрати пального, рівень зовнішнього шуму dB.
Вважаємо, що встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації суперечить положенням законодавства.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВ «ТД «ТСС» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ТОВ «ТД «ТСС» не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про закупівлю, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку пального у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
«Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, визначених у п.47 особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: 3) інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які повинен надати учасник (якщо такі документи вимагаються) для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам, запропонованого ним товару, визначені у Додатку №3 до цієї тендерної документації;»
В пункті 1 частини 3 Додатку 3 до тендерної документації визначено:
«1.Сертифікат відповідності, який повинен бути наданий в повному обсязі (за наявності додатків – з усіма додатками та ін.) на ім’я учасника, виданий акредитованим органом з оцінки відповідності у 2025р., що має відповідну державну атестацію (атестат про акредитацію уповноваженого органу в Реєстрі НААУ - Національне агентство з акредитації України - за посиланням у відкритому доступі на офіційному сайті - https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/ додати) чинний на дату розкриття згідно технічних вимог до предмету закупівлі. Сертифікат відповідності має містити інформацію про конкретну позицію товару відповідно до технічних вимог до предмета закупівлі з вказанням інформації про виробника, торгову марку та модель, країну виробника, індекс швидкості, індекс навантаження, зчеплення на вологій поверхні, економічність витрати пального, рівень зовнішнього шуму dB, рік виготовлення шин. Сертифікат відповідності повинен бути чинний на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі згідно вимог в оголошенні.»
Зазначена вимога тендерної документації носить дискримінаційний характер та обмежує Скаржника в праві на участь в закупівлі з огляду на наступні обставини:
Вимога щодо надання у складі Пропозиції Сертифікату відповідності що місить інформацію про рівень зчеплення на вологій поверхні, економічність витрати пального, рівень зовнішнього шуму dB– є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки вимога суперечить положенням законодавства, оскільки така інформація відноститься до підтвердження відповідності екологічним нормам що є сертифікацією лабораторій Європейського союзу (Регламент (ЄС) 2020/740 Європейського Парламенту та Ради від 25 травня 2020 року про маркування шин стосовно паливної ефективності та інших параметрів) (далі по тексту – Регламент) https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2020/740), згідно якого такі випробування проводять:
стаття 9 Регламенту:
Методи випробувань та вимірювань:
Інформація, яка має бути надана відповідно до статей 4, 6 та 7 щодо параметрів, зазначених на етикетці шин, має бути отримана відповідно до методів випробувань, зазначених у Додатку I, та процедури узгодження лабораторій, зазначеної у Додатку V.
Додаток V:
Для цілей процедури лабораторного вирівнювання для вимірювання опору коченню застосовуються такі визначення:
(1) «референс-лабораторія» означає лабораторію, що входить до мережі лабораторій, назви яких опубліковані в Офіційному журналі Європейського Союзу з метою процедури узгодження лабораторій, і яка здатна досягти точності результатів випробувань, визначеної в Розділі 3, за допомогою своєї референс-машини;
(2) «лабораторія-кандидат» означає лабораторію, яка бере участь у процедурі узгодження лабораторій і не є референс-лабораторією;
Отже, випробування, за наслідком яких визначається зчеплення на вологій поверхні, економічність витрати пального та рівень зовнішнього шуму dB виконуються референс-лабораторіями, перелік яких наведений в Офіційному журналі Європейського Союзу з метою процедури узгодження лабораторій, і яка здатна досягти точності результатів випробувань, а не органом сертифікації, який видає учаснику сертифікат, як визначили ви в тендерній документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику у закупівлю шину автомобільну шину ROSAVA SNOWGARD-VAN 215/75R16С113/111R
Зазначена автомобільна шина пройшла сертифікацію відповідно до вимоги Регламенту (ЄС) 2020/740 Європейського Парламенту та Ради від 25 травня 2020 року про маркування шин стосовно паливної ефективності та інших параметрів та отримала відповідне маркування Європейського союзу, яке міститься на сайті ЄС за посиланням https://eprel.ec.europa.eu/screen/product/tyres/907716
Зазначена етикетка товару містить інформацію про рівень зчеплення на мокрій поверхні – «В», паливну ефективність «D» та рівень зовнішнього шуму – «69 Дб».
Також, Скаржник отримав сертифікат відповідності на шину ROSAVA SNOWGARD-VAN 215/75R16С113/111R №UA.PN.191.0915-25 від 07.03.2025 року, однак зазначений сертифікат не містить інформацію про зчеплення на вологій поверхні, економічність витрати пального, рівень зовнішнього шуму dB, оскільки орган сертифікації, що видав сертифікат (ТОВ «ОС «ЄВРОСТАНДАРТ» не входить до переліку до мережі лабораторій, назви яких опубліковані в Офіційному журналі Європейського Союзу з метою процедури узгодження лабораторій, і яка здатна досягти точності результатів випробувань, визначеної в Розділі 3 Регламенту, за допомогою своєї референс-машини.
Відсутність інформації про зчеплення на вологій поверхні, економічність витрати пального, рівень зовнішнього шуму dB саме в сертифікаті відповідності товару, що виданий на ім’я учасника жодним чином не впливає на якість предмету закупівлі, оскільки така інформація, відповідно до Регламенту, має міститись виключно на сайті Європейського Союзу і перевіряти такі показники мають право виключно референс-лабораторії.
Скаржник може запропонувати Замовнику шину, яка пройшла сертифікацію на території України та має етикетку зареєстровану в ЄС, відповідно до норм Регламенту, яка міститься на сайті ЄС. Однак Скаржник обмежений в праві запропонувати Замовнику Сертифікат, що виданий на ім’я учасника, та містить безпосередньо в сертифікаті відповідності інформацію про зчеплення на вологій поверхні, економічність витрати пального, рівень зовнішнього шуму dB.
Вважаємо, що встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації суперечить положенням законодавства.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВ «ТД «ТСС» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ТОВ «ТД «ТСС» не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про закупівлю, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку пального у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
×
-
Назва доказу:
4. РЕГЛАМЕНТ (ЄС) 2020/740 ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ ТА РАДИ від 25 травня 2020 року
-
Повʼязаний документ:
EUR-Lex - 02020R0740-20200605 - EN - EUR-Lex.html
-
-
Назва доказу:
3. Етикетка товару.
-
Повʼязаний документ:
Label_907716.svg
-
-
Назва доказу:
2. Атестат акредитації органу сертифікації, що видав сертифікат.
-
Повʼязаний документ:
4. 10191 Сфера 01.04.24 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
2. Атестат акредитації органу сертифікації, що видав сертифікат.
-
Повʼязаний документ:
4. 10191 Атестат 01.03.24.pdf
-
-
Назва доказу:
1. сертифікат відповідності на шину ROSAVA SNOWGARD-VAN 215/75R16С113/111R №UA.PN.191.0915-25 від 07.03.2025 року.
-
Повʼязаний документ:
4. Сертифікат Преміорі.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника: – КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ТА МЕДИЦИНИ КАТАСТРОФ" МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог у закупівлі за предметом ДК 021:2015:34350000-5: Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності за ідентифікатором UA-2025-11-04-004484-a шляхом виключення умови про те, що сертифікат відповідності має містити інформацію про зчеплення на вологій поверхні, економічність витрати пального, рівень зовнішнього шуму dB
Запити Органу оскарження
Номер:
5763f8ce390e43b9bf3ed2b226946af8
Тема запиту:
Вимога щодо надання у складі Пропозиції Сертифікату відповідності що місить інформацію про рівень зчеплення на вологій поверхні, економічність витрати пального, рівень зовнішнього шуму dB– не є дискримінаційною
Текст запиту:
Скаржник стверджує, що випробування, за наслідком яких визначається зчеплення на вологій поверхні, економічність витрати пального та рівень зовнішнього шуму dB виконуються референс-лабораторіями, перелік яких наведений в Офіційному журналі Європейського Союзу з метою процедури узгодження лабораторій, і яка здатна досягти точності результатів випробувань, а не органом сертифікації, який видає учаснику сертифікат, як визначено в тендерній документації.
Проте, в іншій закупівлі UA-2025-02-14-011655-a, Скаржник, як її учасник, опублікував той самий Сертифікат відповідності, що додав до скарги, але з УСІМА додатками. В п.157 Додатку 6 вказаного Сертифікату міститься інформація про зчеплення на мокрій поверхні, паливна економічність та рівень шумності dB. Сертифікат відповідності з Додатком 7, що додав до скарги Скаржник, міститься у файлі 4. Сертифікат Преміорі.pdf.
Сертифікат відповідності з УСІМА Додатками, що наводить як доказ Замовник, міститься у файлі Сертифікат Преміорі п.157.pdf .
Крім того, до закупівлі UA-2025-02-14-011655-a Скаржником додавався ще один Сертифікат відповідності за № UA.PN.191.0914-25 на шини іншого виробника, також виданий на на ім’я Скаржника.
У пункті 167 Додатку 6 до вказаного Сертифікату також міститься інформація про зчеплення на мокрій поверхні, паливна економічність та рівень шумності dB. Файл Сертифікат Мішлєн п.167.pdf – додається Замовником.
Зазначене є доказом того, що Скаржник МАЄ можливість отримати Сетрифікат відповідності із інформацією про зчеплення на мокрій поверхні, паливну економічність та рівень шумності dB в акредитованому органі з оцінки відповідності.
Дата опублікування:
13.11.2025 15:33