-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 55110000-4 Послуги з розміщення у готелях (Послуги з розміщення у готелях для забезпечення урочистого відкриття у Theatre de la Ville у м. Париж в межах Сезону України у Франції «Вояж в Україну»)
Торги відмінено
1 054 100.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
03.11.2025 23:19 - 08.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга про порушення законодавства про публічні закупівлі - незаконне відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства "Ростик"
Номер:
e7c55deaf26249febda45098ffdc056c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-03-015618-a.c2
Назва:
Скарга про порушення законодавства про публічні закупівлі - незаконне відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства "Ростик"
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол № 107_від 14.11.2025_Розгляд пропозиції ПП РОСТИК__Послуги з розміщення у готелях (Послуги з розміщення у готелях відкриття у Theatre de la Ville ВІДХИЛЕННЯ.docx 19.11.2025 18:03
- 1 - Скарга АМКУ.pdf 19.11.2025 18:03
- sign.p7s 19.11.2025 18:12
- рішення від 21.11.2025 17319.pdf 21.11.2025 14:40
- інформація про перенесення розгляду скарги від 25.11.2025 №2282.pdf 25.11.2025 10:12
- Інформація про резолютивну частину рішення 26.11.2025 № 17572.pdf 27.11.2025 12:49
- рішення від 26.11.2025 №17572.pdf 27.11.2025 18:07
- Щодо пришвидшення розгляду скарги UA-2025-11-03-015618-a.c2_Антимонопольний (1).pdf 22.11.2025 17:30
- Комісія АМКУ _Пояснення на скаргу ПП РОСТИК.pdf 24.11.2025 16:40
- Додаток 1 Кваліфікаційні вимоги.pdf 24.11.2025 16:51
- Додаток 2 Технічні вимоги до закупівлі.pdf 24.11.2025 16:51
- Комісія АМКУ _Пояснення на скаргу ПП РОСТИК.docx 24.11.2025 16:51
- Тендерна документація.pdf 24.11.2025 16:51
- Протокол № 107_від 14.11.2025_Розгляд пропозиції ПП РОСТИК_Послуги з розміщення у готелях_ відкриття у Theatre de la Ville ВІДХИЛЕННЯ.docx 24.11.2025 16:51
- Додаток_2_Технічні вимоги до закупівлі_Вояж в Україну_Послуги розміщення у готелях.docx 24.11.2025 16:51
- Протокол 107.pdf 24.11.2025 16:51
- Додаток_1_Кваліфікаційні_вимоги_Вояж в Україну_Послуги розміщення у готелях.docx 24.11.2025 16:51
- ТЕНДЕРНА_ДОКУМЕНТАЦІЯ_Вояж в Україну_Послуги з розміщення у готелях.docx 24.11.2025 16:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.11.2025 18:25
Дата розгляду скарги:
26.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.11.2025 14:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.11.2025 18:07
Дата виконання рішення Замовником:
05.12.2025 16:34
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Зважаючи на Рішення Комісії від 26.11.2025 №17572-р/пк-пз, відповідно до пункту 55 Особливостей та частини 22 статті 18 Закону, рішення Замовника про визначення Переможцем процедури закупівлі з предметом ДК 021:2015 55110000-4 Послуги з розміщення у готелях (Послуги з розміщення у готелях для забезпечення урочистого відкриття у Theatre de la Ville у м. Париж в межах Сезону України у Франції «Вояж в Україну»)
ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» (код ЄДРПОУ 39796819) та рішення про відхилення тендерної пропозиції ПРИВАТОНОГО ПІДПРИЄМСТВА «РОСТИК» (код ЄДРПОУ 20780336) скасовані.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
17d93eb0afb443eeabacc9122fe52100
Заголовок пункту скарги:
Відхилення Замовником тендерної пропозиції ПП "Ростик" з порушенням п. 43 Постанови КМУ №1178, КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
12.11.2025 р. відбулося розкриття тендерних пропозицій у процедурі закупівлі - UA-2025-11-03-015618-a, за предметом ДК 021:2015 – 55110000-4 Послуги з розміщення у готелях. Тендерна пропозиція ПП «Ростик» була визначена електронною системою як найбільш економічно вигідною. 14.11.2025 р. Замовник оприлюднив Протокол відхилення №107 (додається), яким тендерну пропозицію ПП «Ростик» відхилено через те, що: "Копії документів, що надані Учасником в складі тендерної пропозиції, не засвідчені відповідно до вимог Тендерної документації, при цьому не дотримано альтернативної вимоги щодо подання документів (матеріалів та інформації) в формі електронного документа.". Однак будь-які зауваження щодо оформлення документів (у т.ч. засвідчення копій, відсутність фрази, підпису, формальний недолік оформлення тощо) — це несуттєві помилки / невідповідності, що підлягають виправленню згідно з п. 43 Постанови №1178. Оскільки п. 43 Постанови №1178 містить імперативну норму: "43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.."
Однак, не зважаючи на норму п. 43 Постанови №1178 Замовник, не виконавши свого прямого обов’язку, не опублікував жодного повідомлення про усунення невідповідностей, не надав передбачених 24 годин та одразу відхилив пропозицію, чим порушив процедуру розгляду пропозицій, встановлену законодавством.
Позиція про обов’язковість надання 24 годин на усунення невідповідностей підтверджується узагальненням практики АМКУ (лютий 2025), а також численними рішеннями, зокрема: №16947-р/пк-пз від 16.10.2024; №17812-р/пк-пз від 04.11.2024; №13460-р/пк-пз від 14.12.2023; №1054-р/пк-пз від 06.02.2023; №9080-р/пк-пз від 18.09.2023; №4504-р/пк-пз від 18.05.2023.
У цих рішеннях встановлено, що:
• відхилення пропозиції без надання 24 годин є процедурним порушенням;
• таке порушення є самостійною підставою для скасування рішення Замовника.
Фактичні обставини, що підтверджують порушення
• Недоліки, які Замовник вказав як підставу відхилення, стосуються лише оформлення документів (засвідчення копій).
• Згідно з п. 43 Особливостей, такі недоліки є невідповідностями, що підлягають усуненню у 24-годинний строк шляхом подання уточнених документів.
• Замовник не застосував механізм 24 годин, не оприлюднив повідомлення про усунення невідповідностей та одразу прийняв рішення про відхилення.
Такі дії Замовника порушують:
• п. 43 Постанови №1178;
• принципи Закону України «Про публічні закупівлі» щодо:
• добросовісної конкуренції,
• недискримінації учасників,
• максимальної економії та ефективності,
• об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій.
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
ПП «Ростик» подало найбільш економічно вигідну пропозицію, що забезпечувала найбільш раціональне використання бюджетних коштів.
Проте незаконне відхилення без застосування механізму виправлення невідповідностей:
• позбавило нас права на чесну конкуренцію;
• позбавило права на усунення формальних невідповідностей, гарантованих п. 43 Постанови №1178;
• вплинуло на результати торгів та звузило конкуренцію;
• позбавило можливості бути обраним переможцем торгів, укласти договір та отримати прибуток
• створило ризик витрачання бюджетних коштів на менш вигідних умовах.
Однак, не зважаючи на норму п. 43 Постанови №1178 Замовник, не виконавши свого прямого обов’язку, не опублікував жодного повідомлення про усунення невідповідностей, не надав передбачених 24 годин та одразу відхилив пропозицію, чим порушив процедуру розгляду пропозицій, встановлену законодавством.
Позиція про обов’язковість надання 24 годин на усунення невідповідностей підтверджується узагальненням практики АМКУ (лютий 2025), а також численними рішеннями, зокрема: №16947-р/пк-пз від 16.10.2024; №17812-р/пк-пз від 04.11.2024; №13460-р/пк-пз від 14.12.2023; №1054-р/пк-пз від 06.02.2023; №9080-р/пк-пз від 18.09.2023; №4504-р/пк-пз від 18.05.2023.
У цих рішеннях встановлено, що:
• відхилення пропозиції без надання 24 годин є процедурним порушенням;
• таке порушення є самостійною підставою для скасування рішення Замовника.
Фактичні обставини, що підтверджують порушення
• Недоліки, які Замовник вказав як підставу відхилення, стосуються лише оформлення документів (засвідчення копій).
• Згідно з п. 43 Особливостей, такі недоліки є невідповідностями, що підлягають усуненню у 24-годинний строк шляхом подання уточнених документів.
• Замовник не застосував механізм 24 годин, не оприлюднив повідомлення про усунення невідповідностей та одразу прийняв рішення про відхилення.
Такі дії Замовника порушують:
• п. 43 Постанови №1178;
• принципи Закону України «Про публічні закупівлі» щодо:
• добросовісної конкуренції,
• недискримінації учасників,
• максимальної економії та ефективності,
• об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій.
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
ПП «Ростик» подало найбільш економічно вигідну пропозицію, що забезпечувала найбільш раціональне використання бюджетних коштів.
Проте незаконне відхилення без застосування механізму виправлення невідповідностей:
• позбавило нас права на чесну конкуренцію;
• позбавило права на усунення формальних невідповідностей, гарантованих п. 43 Постанови №1178;
• вплинуло на результати торгів та звузило конкуренцію;
• позбавило можливості бути обраним переможцем торгів, укласти договір та отримати прибуток
• створило ризик витрачання бюджетних коштів на менш вигідних умовах.
×
-
Назва доказу:
Протокол відхилення
-
Повʼязаний документ:
Протокол № 107_від 14.11.2025_Розгляд пропозиції ПП РОСТИК__Послуги з розміщення у готелях (Послуги з розміщення у готелях відкриття у Theatre de la Ville ВІДХИЛЕННЯ.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Визнати дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника такими, що порушують законодавство у сфері публічних закупівель та зобов’язати Замовника скасувати Протокол відхилення №107 від 14.11.2025 р. та надати Скаржнику 24 години на усунення невідповідностей у пропозиції, як передбачено п. 43 Постанови №1178.
Запити Органу оскарження
Номер:
4720efad7577488b80b5c56ae68a0e26
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги ПП "Ростик" № UA-2025-11-03-015618-a.c2
Текст запиту:
Щодо поданої скарги Замовник може зазначити наступне:
У пункті 1 розділу ІІІ «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що Документи, що складаються Учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом/кваліфікованим електронним підписом /удосконаленим електронним підписом Учасника/уповноваженої особи Учасника та печаткою (у разі її використання). Під час використання електронної системи закупівель, з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки, документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений електронний підпис (удосконалений електронний підпис або кваліфікований електронний підпис) Учасника або уповноваженої особи Учасника процедури закупівлі. Відповідно до вимог Замовника, довідки/листи/інші документи мають бути засвідчені власноручним підписом/кваліфікованим електронним підписом/удосконаленим електронним підписом Учасника/уповноваженої особи Учасника та печаткою (у разі її використання). Всі копії документів, які оприлюднюються Учасником, мають бути засвідчені та повинні мати:
- відмітку про засвідчення копії документа, що містить слова «Згідно з оригіналом»;
- назву посади, особистого підпису, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища;
- дату засвідчення копії;
- печатку (у разі її використання).
Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом Учасника/уповноваженої особи Учасника не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані Учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію).
Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 (далі Особливості), якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Пунктом 43 Особливостей, на жаль, не передбачено повторного завантаження (заміну) документів, які Учасник подав із порушенням законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
В п. 6 Інша інформація розділу V Розгляд та оцінка тендерних пропозицій, визначення переможця Тендерної документації зазначено перелік формальних (несуттєвих) помилок, де, серед іншого зазначено, що до формальних (несуттєвих) помилок Замовник відносить не завірену окрему сторінку (сторінки) копії документа (документів) (п.4).
Але, на жаль, жодна копія документів, що надані Учасником в складі тендерної пропозиції, не засвідчені відповідно до вимог Тендерної документації, при цьому не дотримано і альтернативної вимоги щодо подання документів (матеріалів та інформації) в формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Зважаючи на зазначене, Замовник вважає, що правомірно відхилив пропозицію Приватного підприємства «РОСТИК», з підстав, які передбачені абзацом 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (пропозиція Учасника не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону).
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, просимо:
1. Прийняти пояснення по суті скарги до розгляду.
2. Відмовити скаржнику Приватному підприємству «РОСТИК»у задоволенні скарги.
Дата опублікування:
24.11.2025 16:40
Номер:
0cfbd86f817848e3ad28702d57836817
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги ПП "Ростик" № UA-2025-11-03-015618-a.c2
Текст запиту:
Додатки до пояснення
Дата опублікування:
24.11.2025 16:51
Номер:
d1245c52dd6c48dc81cec64447a8565e
Тема запиту:
Щодо пришвидшення розгляду скарги
Текст запиту:
Клопотання про можливість пришвидшення розгляду скарги ПП "РОСТИК" № UA-2025-11-03-015618-a.c2
Дата опублікування:
22.11.2025 17:30
Вимога
Є відповідь
Незаконне відхилення тендерної пропозиції ПП "Ростик"
Номер:
ef30ef8cb825405985e233bc4d547860
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-03-015618-a.c1
Назва:
Незаконне відхилення тендерної пропозиції ПП "Ростик"
Вимога:
Кому:
Уповноважена особа ДУ «Український інститут»
Олена Літовкіна
e-mail: olena.litovkina@ui.org.ua
Генеральному директору ДУ «Український інститут»
Володимиру Шейко
contact@ui.org.ua , anticorruption@ui.org.ua
Офіційна вимога про скасування рішення про незаконне відхилення тендерної пропозиції ПП "Ростик
Замовник торгів - ДУ «Український інститут»
Учасник процедури : ПП "Ростик"
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-03-015618-a
Процедура торгів: відкриті торги, відповідно до Постанови №1178
Предмет закупівлі - ДК 021:2015 55110000-4 Послуги з розміщення у готелях (Послуги з розміщення у готелях)
12 листопада 2025 р. відбулось розкриття поданих тендерних пропозицій по оголошеній Вашою установою процедурі відкритих торгів на закупівлю послуг - ДК 021:2015 55110000-4 Послуги з розміщення у готелях (Послуги з розміщення у готелях). Дана процедура проводилась відповідно до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова №1178). Наша пропозиція (ПП "Ростик") визнана електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною. Проте, вже 14.11.2025 р. Вашою установою, тобто замовником торгів через дії уповноваженої особи Олени Літовкіної, нашу пропозицію було необґрунтовано та незаконно відхилено. Наше відхилення вважаємо необґрунтованим та незаконним з наступних підстав.
1. Процедурне порушення Замовника: відсутність надання 24 годин відповідно до п. 43 Постанови №1178
У протоколі відхилення № 107 від 14.11.2025 р. уповноваженою особою Оленою Літовкіною ЄДИНОЮ підставою та обґрунтуванням прийнятого рішення щодо відхилення нашої пропозиції було: "Копії документів, що надані Учасником в складі тендерної пропозиції, не засвідчені відповідно до вимог Тендерної документації, при цьому не дотримано альтернативної вимоги щодо подання документів (матеріалів та інформації) в формі електронного документа.". Однак будь-які зауваження щодо оформлення документів (у т.ч. засвідчення копій, відсутність фрази, підпису, формальний недолік оформлення тощо) — це несуттєві помилки / невідповідності, що підлягають виправленню згідно з п. 43 Постанови №1178. Оскільки п. 43 Постанови №1178 містить імперативну норму: "43. ЯКЩО ЗАМОВНИКОМ під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ВИЯВЛЕНО НЕВІДПОВІДНОСТІ В ІНФОРМАЦІЇ ТА/АБО ДОКУМЕНТАХ, ЩО ПОДАНІ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, ВІН РОЗМІЩУЄ у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.."
Очевидно, що Ваша уповноважена особа Олена Літовкіна поінформована та ознайомлена з даним пунктом Постанови, оскільки активно застосовує інструмент "24 години на виправлення" у інших Ваших закупівлях (UA-2025-10-24-014876-a, UA-2025-07-11-010938-a, UA-2024-11-23-000937-a ). Тобто про відсутність достатніх знань у вашої уповноваженої особи не йдеться мова. Ці дії Олени Літовкіної містять ознаки упередженості, ганебного нівелювання норм Постанови і Закону та зацікавленості у зовсім іншому результаті Вашої процедури закупівлі. Уповноважена особа Олена Літовкіна не виконавши свого ПРЯМОГО ОБОВ’ЯЗКУ щодо надання 24 години на виправлення, грубо порушила вимоги Постанови №1178 та саму процедуру проведення відкритих торгів, що є безумовною підставою для скасування незаконного рішення про відхилення.
________________________________________
2. Практика Антимонопольного комітету України (АМКУ): Замовник НЕ МАЄ ПРАВА відхиляти без попереднього надання 24 годин
Комісія з розгляду скарг у сфері публічних закупівель АМКУ неодноразово зазначала, що:
• Замовник зобов’язаний застосовувати механізм виправлення невідповідностей у 24-годинний строк.
• Невикористання цього механізму — істотне процесуальне порушення, що веде до скасування відхилення.
• Навіть якщо замовник вважає порушення «суттєвим», він повинен надати 24 години, якщо недолік належить до сфери оформлення або надання / ненадання документів.
На підтвердження нашої позиції звертаємо увагу, що Антимонопольний комітет України офіційно затвердив Узагальнення практики Комісії щодо застосування пунктів 43 та 44 Особливостей (лютий 2025) та неодноразово у рішеннях Комісії встановлював, що замовник повинен надати 24 години на усунення формальних невідповідностей; відхилення пропозиції без надання такого строку є процедурним порушенням і підлягає скасуванню; також фіксація частого неправильного формулювання замовниками повідомлення про усунення невідповідностей, що саме по собі теж є порушенням. (Див.: Узагальнення практики АМКУ, новина АМКУ 13.02.2025, Звіт Комісії з прикладами рішень 2024) (приклади рішень: Рішення від 16.10.2024 №16947-р/пк-пз, Рішення від 04.11.2024 № №17812-р/пк-пз, Рішення № 13460-р/пк-пз від 14.12.2023, Рішення № 1054-р/пк-пз від 06.02.2023, Рішення № 9080-р/пк-пз від 18.09.2023, Рішення № 4504-р/пк-пз від 18.05.2023).
АМКУ вказує, що:
• Якщо Замовник бачить недолік, який стосується форми або оформлення документів — він зобов’язаний надати 24 години.
• Відхилення до спливу 24 годин — незаконне.
• Порушення п. 43 є окремою, самостійною підставою для скасування рішення про відхилення.
Тобто, незалежно від того, як Ваша Уповноважена особа трактує "засвідчення копій", вона зобов’язана була спочатку надати 24 години на виправлення, а не відхиляти.
________________________________________
3. Цинічність та упередженість рішення про відхилення
Особливо наголошуємо, що відхилення виглядає цинічним та упередженим, оскільки саме ми подали найнижчу цінову пропозицію, тобто найвигіднішу для держави. Проте нас відхилили за формальними та юридично незаконними підставами без надання передбаченої законом можливості виправити виявлені зауваження.
Такі дії порушують принципи відкритої конкуренції, економії та недискримінації.
________________________________________
4. Моральна та етична складова.
Державна установа «Український інститут» на своєму офіційному сайті публічно декларує цінності:
• Відкритість,
• Відповідальність,
• Професіоналізм,
а також принципи:
• Не дискримінуємо,
• Не толеруємо корупцію.
На жаль, реальні дії Вашої уповноваженої особи Олени Літовкіної в цій процедурі ПРЯМО СУПЕРЕЧАТЬ ЗАДЕКЛАРОВАНИМ ПРИНЦИПАМ, ЯВЛЯЮТЬСЯ НЕЗАКОННИМИ, НЕОБҐРУНТОВАНИМИ ТА ВИКЛИКАЮТЬ СУМНІВИ У ДОБРОЧЕСНОСТІ ТА ОБ’ЄКТИВНОСТІ ПРИЙНЯТОГО РІШЕННЯ. Ми вважаємо неприпустимим та ганебним, щоб державна установа, яка публічно позиціонує себе як носій відкритості та недискримінаційності, порушувала ці принципи у власних процедурах закупівель.
________________________________________
5. Застереження про подання скарги до АМКУ, подання повідомлення про порушення до Державної аудиторської служби України та залучення представників преси і громадських організацій.
У разі відмови скасувати незаконне рішення, ми 18.11.2025 р. будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України за захистом своїх порушених прав, оскільки:
• відхилення без застосування п. 43 Постанови №1178 незаконне,
• порушує процедуру розгляду пропозиції,
• порушує принципи Постанови та Закону, зокрема добросовісної конкуренції та недискримінації,
• є прямою підставою для задоволення скарги.
Якщо ж приймете рішення щодо незаконної відміни даної процедури закупівлі - будемо оскаржувати таке рішення в АМКУ.
Також у випадку намагання укласти прямий договір через буцімто нагальність потреби (а насправді через ваші незаконні дії, бездіяльність та неправомірні рішення) - щодо таких можливих Ваших дій будемо подавати повідомлення до Державної аудиторської служби України.
Окремо повідомляємо, що у разі подальшого ігнорування вимог чинного законодавства щодо обов’язкового надання учасникам 24 годин на усунення формальних невідповідностей, ми будемо змушені звернутися також до представників засобів масової інформації, антикорупційних громадських організацій та незалежних спостерігачів у сфері публічних закупівель.
Це буде здійснено з метою забезпечення прозорості, дотримання принципів відкритості та недискримінації, а також для запобігання неефективному та непрозорому використанню бюджетних коштів. Вважаємо, що залучення громадськості є необхідним інструментом контролю у випадках, коли дії державної установи суперечать проголошеним принципам та цінностям — відкритості, відповідальності та професіоналізму.
________________________________________
6. Отже, виходячи з вище наведеного, вимагаємо:
1. Негайно скасувати незаконне рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції.
2. Продовжити кваліфікацію нашої тендерної пропозиції, так як це передбачено законодавством.
3. Виконати вимоги п. 43 Постанови №1178, а саме — надати 24 години для усунення невідповідностей (за наявності таких).
З повагою,
Директор ПП "Ростик", Маскаль Ірина Теодеївна
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.11.2025 02:01
Вирішення:
Шановний Учасник, принагідно хочемо зазначити, що всі закупівлі державної установи «Український інститут», проводяться із дотриманням чинного закупівельного законодавства та принципів відкритості і недискримінації.
Вашу вимогу Замовник уважно розглянув і має повідомити вам наступне:
У пункті 1 розділу ІІІ «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що Документи, що складаються Учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом/кваліфікованим електронним підписом /удосконаленим електронним підписом Учасника/уповноваженої особи Учасника та печаткою (у разі її використання).
Під час використання електронної системи закупівель, з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки, документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений електронний підпис (удосконалений електронний підпис або кваліфікований електронний підпис) Учасника або уповноваженої особи Учасника процедури закупівлі.
Відповідно до вимог Замовника, довідки/листи/інші документи мають бути засвідчені власноручним підписом/кваліфікованим електронним підписом/удосконаленим електронним підписом Учасника/уповноваженої особи Учасника та печаткою (у разі її використання).
Всі копії документів, які оприлюднюються Учасником, мають бути засвідчені та повинні мати:
- відмітку про засвідчення копії документа, що містить слова «Згідно з оригіналом»;
- назву посади, особистого підпису, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища;
- дату засвідчення копії;
- печатку (у разі її використання).
Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом Учасника/уповноваженої особи Учасника не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані Учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію).
Але, на жаль, жодна копія документів, що надані Учасником в складі тендерної пропозиції, не засвідчені відповідно до вимог Тендерної документації, при цьому не дотримано і альтернативної вимоги щодо подання документів (матеріалів та інформації) в формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 (далі Особливості), якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Пунктом 43 Особливостей, на жаль, не передбачено повторного завантаження (заміну) документів, які Учасник подав із порушенням законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Зважаючи на зазначене, Замовник вважає, що правомірно відхилив пропозицію ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «РОСТИК», з підстав, які передбачені абзацом 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (пропозиція Учасника не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону).
Статус вимоги:
Відхилено