-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Персональні комп’ютери «Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 30210000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина)»
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 2 дні (до 11.11.25 00:00)
481 500.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
02
дн
02
год
57
хв
52
сек
Оплата за участь: 612.00 UAH
Період оскарження:
03.11.2025 14:13 - 08.11.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови в тендерній документації
Номер:
46ad84c25a7048c78049ba5ae384184a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-03-008239-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови в тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 3 лист-підтвердження.pdf 07.11.2025 14:51
- Додаток 5 UA.MQ.240917.06_1-25_ТОВ ІСН.pdf 07.11.2025 14:51
- Додаток 6 UA.ES.240917.051-25 ТОВ ІСН (2).pdf 07.11.2025 14:51
- Додаток 1 Сертифікат відповідності_комп_ютери_персональні_ISE.pdf 07.11.2025 14:51
- 28 скарга UA-2025-11-03-008239-a.docx 07.11.2025 14:51
- 28 скарга UA-2025-11-03-008239-a.pdf 07.11.2025 14:51
- Додаток 2 Лист-повідомлення.pdf 07.11.2025 14:51
- Додаток 7 Щодо ПЗ.pdf 07.11.2025 14:51
- Додаток 4 Висновок СЕЕ - ПК.pdf 07.11.2025 14:51
- sign.p7s 07.11.2025 16:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.11.2025 17:11
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a0224832f53342808be72a015fee03c4
Заголовок пункту скарги:
ВИМОГА №1
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ВИМОГА №1
1) В Додатку 3 тендерної документації встановлено, що:
З метою коректної роботи (сумісності) персональні комп’ютери, монітори та комплекти (клавіатура та маніпулятор типу «миша») мають бути одного виробника.
Скаржник повідомляє, що вказана вимога дискримінує його участь в даній процедурі закупівлі, оскільки він планує запропонувати товар – персональні комп’ютери, монітори та комплекти (клавіатура та маніпулятор типу «миша») різних виробників
Наприклад, Скаржник планує поставити товар торгових марок – ISE (виробник - Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ»), Artlinе (Toвapиствo з oбмeжeнoю вiдпoвiдaльнiстю «APTЛAЙН ІНТЕГРАЦІЯ») тощо.
Крім того, товар різних виробників є сумісним для коректної роботи. Доказом сумісності (коректної роботи) запропонованих товарів різних виробників є листи від виробників торгових марок – ISE (виробник - Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ»), Artlinе (Toвapиствo з oбмeжeнoю вiдпoвiдaльнiстю «APTЛAЙН ІНТЕГРАЦІЯ»). Вказані листи додаються до цієї скарги як додатки.
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно Додатку 3 ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в Додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
1) В Додатку 3 тендерної документації встановлено, що:
З метою коректної роботи (сумісності) персональні комп’ютери, монітори та комплекти (клавіатура та маніпулятор типу «миша») мають бути одного виробника.
Скаржник повідомляє, що вказана вимога дискримінує його участь в даній процедурі закупівлі, оскільки він планує запропонувати товар – персональні комп’ютери, монітори та комплекти (клавіатура та маніпулятор типу «миша») різних виробників
Наприклад, Скаржник планує поставити товар торгових марок – ISE (виробник - Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ»), Artlinе (Toвapиствo з oбмeжeнoю вiдпoвiдaльнiстю «APTЛAЙН ІНТЕГРАЦІЯ») тощо.
Крім того, товар різних виробників є сумісним для коректної роботи. Доказом сумісності (коректної роботи) запропонованих товарів різних виробників є листи від виробників торгових марок – ISE (виробник - Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ»), Artlinе (Toвapиствo з oбмeжeнoю вiдпoвiдaльнiстю «APTЛAЙН ІНТЕГРАЦІЯ»). Вказані листи додаються до цієї скарги як додатки.
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно Додатку 3 ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в Додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
×
-
Назва доказу:
Додаток 6 UA.ES.240917.051-25 ТОВ ІСН (2).pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 6 UA.ES.240917.051-25 ТОВ ІСН (2).pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 5 UA.MQ.240917.06_1-25_ТОВ ІСН.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5 UA.MQ.240917.06_1-25_ТОВ ІСН.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 4 Висновок СЕЕ - ПК.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 Висновок СЕЕ - ПК.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 3 лист-підтвердження.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 лист-підтвердження.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 Лист-повідомлення.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 Лист-повідомлення.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 Сертифікат відповідності_комп_ютери_персональні_ISE.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 Сертифікат відповідності_комп_ютери_персональні_ISE.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
видалити у Додатку 3 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними: З метою коректної роботи (сумісності) персональні комп’ютери, монітори та комплекти (клавіатура та маніпулятор типу «миша») мають бути одного виробника.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
31cda79027a54d47bf606a834f30bead
Заголовок пункту скарги:
ВИМОГА №2
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ВИМОГА №2
2) В Додатку 3 тендерної документації встановлено, що:
пакет програмних засобів офісного призначення попередньо інстальований ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення Microsoft Office 2024 (Word, PowerPoint, Excel) з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС.
У переважній більшості підручників розглядається пакет офісних програм Microsoft Office. Усі етапи олімпіади з інформатики та різноманітні конкурси теж базуються на використанні MS Office.
Microsoft Office — це стандарт у більшості освітніх закладів, установ і компаній. Володіння цим пакетом програм дає учням реальні інструменти, які вони зможуть застосовувати не лише на уроках інформатики, а й у щоденному житті, навчанні, подальшій професії. На олімпіадах з ІТ та на різноманітних конкурсах міського та обласного, всеукраїнського, міжнародного рівнів використовується ТІЛЬКИ пакет Microsoft Office. Більшість підручників по цьому пакеті. Роботодавці очікують, що випускники будуть вміти працювати з офісними програмами. Це базова вимога до будь-якого фахівця. Університети також вимагають оформлення робіт у Word/Excel/PowerPoint.
Враховуючи вищевикладене, Замовник не приймає до розгляду програмні забезпечення інші ніж Microsoft Office 2024.
Інші програмні забезпечення розглядаються Замовником як такі, що не відповідають технічному завданню. 1
Скаржник повідомляє, що вище зазначені технічні вимога є дискримінаційними оскільки Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ» як виробник персональних комп’ютерів торгівельної марки ISE, повідомляє, що на всі комп’ютери власного виробництва попередньо інсталює ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення LibreOffice останньої версії або OpenOffice останньої версії з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС Microsoft Windows 11 Pro 64-bit.
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно Додатку 3 ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в Додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
2) В Додатку 3 тендерної документації встановлено, що:
пакет програмних засобів офісного призначення попередньо інстальований ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення Microsoft Office 2024 (Word, PowerPoint, Excel) з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС.
У переважній більшості підручників розглядається пакет офісних програм Microsoft Office. Усі етапи олімпіади з інформатики та різноманітні конкурси теж базуються на використанні MS Office.
Microsoft Office — це стандарт у більшості освітніх закладів, установ і компаній. Володіння цим пакетом програм дає учням реальні інструменти, які вони зможуть застосовувати не лише на уроках інформатики, а й у щоденному житті, навчанні, подальшій професії. На олімпіадах з ІТ та на різноманітних конкурсах міського та обласного, всеукраїнського, міжнародного рівнів використовується ТІЛЬКИ пакет Microsoft Office. Більшість підручників по цьому пакеті. Роботодавці очікують, що випускники будуть вміти працювати з офісними програмами. Це базова вимога до будь-якого фахівця. Університети також вимагають оформлення робіт у Word/Excel/PowerPoint.
Враховуючи вищевикладене, Замовник не приймає до розгляду програмні забезпечення інші ніж Microsoft Office 2024.
Інші програмні забезпечення розглядаються Замовником як такі, що не відповідають технічному завданню. 1
Скаржник повідомляє, що вище зазначені технічні вимога є дискримінаційними оскільки Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ» як виробник персональних комп’ютерів торгівельної марки ISE, повідомляє, що на всі комп’ютери власного виробництва попередньо інсталює ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення LibreOffice останньої версії або OpenOffice останньої версії з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС Microsoft Windows 11 Pro 64-bit.
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно Додатку 3 ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в Додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
×
-
Назва доказу:
Додаток 7 Щодо ПЗ.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 7 Щодо ПЗ.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 6 UA.ES.240917.051-25 ТОВ ІСН (2).pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 6 UA.ES.240917.051-25 ТОВ ІСН (2).pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 5 UA.MQ.240917.06_1-25_ТОВ ІСН.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5 UA.MQ.240917.06_1-25_ТОВ ІСН.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 4 Висновок СЕЕ - ПК.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 Висновок СЕЕ - ПК.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
видалити у Додатку 3 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними: пакет програмних засобів офісного призначення попередньо інстальований ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення Microsoft Office 2024 (Word, PowerPoint, Excel) з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС. У переважній більшості підручників розглядається пакет офісних програм Microsoft Office. Усі етапи олімпіади з інформатики та різноманітні конкурси теж базуються на використанні MS Office. Microsoft Office — це стандарт у більшості освітніх закладів, установ і компаній. Володіння цим пакетом програм дає учням реальні інструменти, які вони зможуть застосовувати не лише на уроках інформатики, а й у щоденному житті, навчанні, подальшій професії. На олімпіадах з ІТ та на різноманітних конкурсах міського та обласного, всеукраїнського, міжнародного рівнів використовується ТІЛЬКИ пакет Microsoft Office. Більшість підручників по цьому пакеті. Роботодавці очікують, що випускники будуть вміти працювати з офісними програмами. Це базова вимога до будь-якого фахівця. Університети також вимагають оформлення робіт у Word/Excel/PowerPoint. Враховуючи вищевикладене, Замовник не приймає до розгляду програмні забезпечення інші ніж Microsoft Office 2024. Інші програмні забезпечення розглядаються Замовником як такі, що не відповідають технічному завданню. 1
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
4e4659211b65496e9ae72c1b15ad4d0f
Заголовок пункту скарги:
ВИМОГА №3
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ВИМОГА №3
3) В Додатку 3 тендерної документації встановлено, що:
пакет програмних засобів офісного призначення попередньо інстальований ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення Microsoft Office 2024 (Word, PowerPoint, Excel) з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС.
У переважній більшості підручників розглядається пакет офісних програм Microsoft Office. Усі етапи олімпіади з інформатики та різноманітні конкурси теж базуються на використанні MS Office.
Microsoft Office — це стандарт у більшості освітніх закладів, установ і компаній. Володіння цим пакетом програм дає учням реальні інструменти, які вони зможуть застосовувати не лише на уроках інформатики, а й у щоденному житті, навчанні, подальшій професії. На олімпіадах з ІТ та на різноманітних конкурсах міського та обласного, всеукраїнського, міжнародного рівнів використовується ТІЛЬКИ пакет Microsoft Office. Більшість підручників по цьому пакеті. Роботодавці очікують, що випускники будуть вміти працювати з офісними програмами. Це базова вимога до будь-якого фахівця. Університети також вимагають оформлення робіт у Word/Excel/PowerPoint.
Враховуючи вищевикладене, Замовник не приймає до розгляду програмні забезпечення інші ніж Microsoft Office 2024.
Інші програмні забезпечення розглядаються Замовником як такі, що не відповідають технічному завданню. 1
Скаржник повідомляє, що вище зазначені технічні вимога є дискримінаційними оскільки Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ» як виробник персональних комп’ютерів торгівельної марки ISE, повідомляє, що на всі комп’ютери власного виробництва попередньо інсталює ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення LibreOffice останньої версії або OpenOffice останньої версії з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС Microsoft Windows 11 Pro 64-bit.
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно Додатку 3 ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в Додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
3) В Додатку 3 тендерної документації встановлено, що:
пакет програмних засобів офісного призначення попередньо інстальований ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення Microsoft Office 2024 (Word, PowerPoint, Excel) з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС.
У переважній більшості підручників розглядається пакет офісних програм Microsoft Office. Усі етапи олімпіади з інформатики та різноманітні конкурси теж базуються на використанні MS Office.
Microsoft Office — це стандарт у більшості освітніх закладів, установ і компаній. Володіння цим пакетом програм дає учням реальні інструменти, які вони зможуть застосовувати не лише на уроках інформатики, а й у щоденному житті, навчанні, подальшій професії. На олімпіадах з ІТ та на різноманітних конкурсах міського та обласного, всеукраїнського, міжнародного рівнів використовується ТІЛЬКИ пакет Microsoft Office. Більшість підручників по цьому пакеті. Роботодавці очікують, що випускники будуть вміти працювати з офісними програмами. Це базова вимога до будь-якого фахівця. Університети також вимагають оформлення робіт у Word/Excel/PowerPoint.
Враховуючи вищевикладене, Замовник не приймає до розгляду програмні забезпечення інші ніж Microsoft Office 2024.
Інші програмні забезпечення розглядаються Замовником як такі, що не відповідають технічному завданню. 1
Скаржник повідомляє, що вище зазначені технічні вимога є дискримінаційними оскільки Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ» як виробник персональних комп’ютерів торгівельної марки ISE, повідомляє, що на всі комп’ютери власного виробництва попередньо інсталює ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення LibreOffice останньої версії або OpenOffice останньої версії з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС Microsoft Windows 11 Pro 64-bit.
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно Додатку 3 ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в Додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
×
-
Назва доказу:
Додаток 7 Щодо ПЗ.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 7 Щодо ПЗ.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 6 UA.ES.240917.051-25 ТОВ ІСН (2).pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 6 UA.ES.240917.051-25 ТОВ ІСН (2).pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 5 UA.MQ.240917.06_1-25_ТОВ ІСН.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5 UA.MQ.240917.06_1-25_ТОВ ІСН.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 4 Висновок СЕЕ - ПК.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 Висновок СЕЕ - ПК.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
видалити у Додатку 3 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними: пакет програмних засобів офісного призначення попередньо інстальований ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення Microsoft Office 2024 (Word, PowerPoint, Excel) з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС. У переважній більшості підручників розглядається пакет офісних програм Microsoft Office. Усі етапи олімпіади з інформатики та різноманітні конкурси теж базуються на використанні MS Office. Microsoft Office — це стандарт у більшості освітніх закладів, установ і компаній. Володіння цим пакетом програм дає учням реальні інструменти, які вони зможуть застосовувати не лише на уроках інформатики, а й у щоденному житті, навчанні, подальшій професії. На олімпіадах з ІТ та на різноманітних конкурсах міського та обласного, всеукраїнського, міжнародного рівнів використовується ТІЛЬКИ пакет Microsoft Office. Більшість підручників по цьому пакеті. Роботодавці очікують, що випускники будуть вміти працювати з офісними програмами. Це базова вимога до будь-якого фахівця. Університети також вимагають оформлення робіт у Word/Excel/PowerPoint. Враховуючи вищевикладене, Замовник не приймає до розгляду програмні забезпечення інші ніж Microsoft Office 2024. Інші програмні забезпечення розглядаються Замовником як такі, що не відповідають технічному завданню. 1