-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Кондиціонери
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 12 днів назад
200 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
03.11.2025 12:30 - 08.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
36582c1b46674c30831fc959d7b8299e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-03-005912-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Замовник неправомірно прийняв рішення про відхилення пропозиції Скаржника з єдиною підставою: «переможцем запропонована інша модель кондиціонера, технічні і якісні характеристики не відповідають вимогам тендерної документації та заявленій пропозиції» та кваліфікував це як надання недостовірної інформації (абз. 3 підп. 1 п. 44 Особливостей).
Пов'язані документи:
Учасник
- відмова одеса.pdf 17.11.2025 17:01
- ТД кондиціонери листопад 2025.docx 17.11.2025 17:01
- Тендерна пропозиція.docx 17.11.2025 17:01
- Технічна специфікація (3).docx 17.11.2025 17:01
- Скарга Солотвинська сільрада.docx 17.11.2025 17:01
- Технічний_паспорт_AlpinAir_Nordend_M_BUS_24_RTX_1 (2).pdf 17.11.2025 17:01
- Скарга Солотвинська сільрада.docx (1).asice 17.11.2025 17:01
- sign.p7s 17.11.2025 17:01
- рішення від 19.11.2025 № 17215.pdf 19.11.2025 17:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.11.2025 № 17594.pdf 27.11.2025 15:26
- рішення від 26.11.2025 № 17594.pdf 01.12.2025 11:46
- АМКУ.pdf 21.11.2025 11:18
- протокол переможця.pdf 01.12.2025 12:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.11.2025 17:17
Дата розгляду скарги:
26.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.11.2025 17:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.12.2025 11:47
Дата виконання рішення Замовником:
01.12.2025 12:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
411ce4c8d9154364a637dbba23fb5490
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Замовник порушив вимоги законодавства з наступних підстав:
Підстава 1. Порушення п. 46 Особливостей – недостатня аргументація відхилення Пункт 46 Особливостей прямо зобов’язує Замовника вказувати «у чому саме полягає така невідповідність». У рішенні відсутня будь-яка конкретика:
• не вказано, яка саме модель була заявлена і яка модель начебто запропонована;
• не вказано, які саме технічні чи якісні характеристики не відповідають вимогам тендерної документації;
• не вказано пункти тендерної документації, яким начебто не відповідає пропозиція.
Таке формулювання є узагальненим і не відповідає вимогам п. 46 Особливостей та усталеній практиці АМКУ (рішення № 18452-р/пк-пз від 04.11.2025, № 17988-р/пк-пз від 28.10.2025, № 17293-р/пк-пз від 15.10.2025 та ін.).
Підстава 2. Неправомірна кваліфікація порушення як «надання недостовірної інформації» Якщо Замовник вважає, що запропонована модель не відповідає технічним вимогам – це підстава відхилення за абзацом першим підпункту 2 пункту 44 Особливостей (невідповідність технічній специфікації), а НЕ за підпунктом 1 (недостовірна інформація). Кваліфікація як «недостовірної інформації» є штучною та неправомірною, оскільки Скаржник не приховував і не підміняв інформацію – всі документи були завантажені у відкритий доступ.
Підстава 3. Фактична відповідність запропонованої моделі (КОНДИЦІОНЕР ALPINAIR NORDEND M-BUS (NRD-24INRTX/NRD-24OUTRTX) технічним вимогам тендерної документації Запропонована Скаржником модель кондиціонера повністю відповідає технічним вимогам Замовника, а деякі параметри є навіть кращими. Зокрема, щодо рівня шуму:
• Вимога Замовника
Рівень шуму: 51/47/44/42/40/37/35/29 дБ(А);
Рівень шуму: 60 дБ(А);
• Запропоновано Скаржником (КОНДИЦІОНЕР ALPINAIR NORDEND M-BUS (NRD-24INRTX/NRD-24OUTRTX):
Рівень шуму внутрішнього блоку: 51/46/43/38/36/32/28/21 дБ(А) (сторінка 32 Технічного паспорту) – краще;
Рівень шуму зовнішнього блоку: 55 дБ(А) (сторінка 32 Технічного паспорту) – краще;
Таким чином, запропонований рівень шуму не лише відповідає, а і є кращим, що свідчить про кращу якість товару. Відхилення на цій підставі є необґрунтованим і суперечить суті п. 44 Особливостей, оскільки відсутня реальна невідповідність.
Висновок:
Рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника прийнято з порушенням п. 43, п. 44, п. 46 Особливостей здійснення публічних закупівель, що призвело до незаконного обмеження конкуренції та порушення прав Скаржника.
Підстава 1. Порушення п. 46 Особливостей – недостатня аргументація відхилення Пункт 46 Особливостей прямо зобов’язує Замовника вказувати «у чому саме полягає така невідповідність». У рішенні відсутня будь-яка конкретика:
• не вказано, яка саме модель була заявлена і яка модель начебто запропонована;
• не вказано, які саме технічні чи якісні характеристики не відповідають вимогам тендерної документації;
• не вказано пункти тендерної документації, яким начебто не відповідає пропозиція.
Таке формулювання є узагальненим і не відповідає вимогам п. 46 Особливостей та усталеній практиці АМКУ (рішення № 18452-р/пк-пз від 04.11.2025, № 17988-р/пк-пз від 28.10.2025, № 17293-р/пк-пз від 15.10.2025 та ін.).
Підстава 2. Неправомірна кваліфікація порушення як «надання недостовірної інформації» Якщо Замовник вважає, що запропонована модель не відповідає технічним вимогам – це підстава відхилення за абзацом першим підпункту 2 пункту 44 Особливостей (невідповідність технічній специфікації), а НЕ за підпунктом 1 (недостовірна інформація). Кваліфікація як «недостовірної інформації» є штучною та неправомірною, оскільки Скаржник не приховував і не підміняв інформацію – всі документи були завантажені у відкритий доступ.
Підстава 3. Фактична відповідність запропонованої моделі (КОНДИЦІОНЕР ALPINAIR NORDEND M-BUS (NRD-24INRTX/NRD-24OUTRTX) технічним вимогам тендерної документації Запропонована Скаржником модель кондиціонера повністю відповідає технічним вимогам Замовника, а деякі параметри є навіть кращими. Зокрема, щодо рівня шуму:
• Вимога Замовника
Рівень шуму: 51/47/44/42/40/37/35/29 дБ(А);
Рівень шуму: 60 дБ(А);
• Запропоновано Скаржником (КОНДИЦІОНЕР ALPINAIR NORDEND M-BUS (NRD-24INRTX/NRD-24OUTRTX):
Рівень шуму внутрішнього блоку: 51/46/43/38/36/32/28/21 дБ(А) (сторінка 32 Технічного паспорту) – краще;
Рівень шуму зовнішнього блоку: 55 дБ(А) (сторінка 32 Технічного паспорту) – краще;
Таким чином, запропонований рівень шуму не лише відповідає, а і є кращим, що свідчить про кращу якість товару. Відхилення на цій підставі є необґрунтованим і суперечить суті п. 44 Особливостей, оскільки відсутня реальна невідповідність.
Висновок:
Рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника прийнято з порушенням п. 43, п. 44, п. 46 Особливостей здійснення публічних закупівель, що призвело до незаконного обмеження конкуренції та порушення прав Скаржника.
×
-
Назва доказу:
5. Технічний паспорт запропонованої Скаржником моделі.
-
Повʼязаний документ:
Технічний_паспорт_AlpinAir_Nordend_M_BUS_24_RTX_1 (2).pdf
-
-
Назва доказу:
4. Технічна специфікація з тендерної пропозиції Скаржника.
-
Повʼязаний документ:
Технічна специфікація (3).docx
-
-
Назва доказу:
3. Додаток 2 з тендерної документації Замовника (технічна специфікація).
-
Повʼязаний документ:
ТД кондиціонери листопад 2025.docx
-
-
Назва доказу:
2. Копія тендерної пропозиції Скаржника.
-
Повʼязаний документ:
Тендерна пропозиція.docx
-
-
Назва доказу:
1. Копія рішення Уповноваженої особи від 12.11.2025.
-
Повʼязаний документ:
відмова одеса.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Скасувати рішення Уповноваженої особи Замовника від 12.11.2025 про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Запити Органу оскарження
Номер:
bca60133349840e2b8edaee2c239e4d9
Тема запиту:
Пояснення АМКУ
Текст запиту:
УКРАЇНА
СОЛОТВИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВІДДІЛ КУЛЬТУРИ, ТУРИЗМУ, НАЦІОНАЛЬНОСТЕЙ ТА РЕЛІГІЙ
вул. Грушевського, 29 , селище. Солотвин, 77753тел.(03471)4-11-41,
E-mail:culture.solotvyn@gmail.comКод ЄДРПОУ 43930113
Вихідний
від 21.11.2025р. № Антимонопольний комітет
України
Згідно із п.44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
- підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 Особливостей;
- зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей;
- не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
- не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
- не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі»/абзацом дев’ятим пункту 37 Особливостей;
- визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 Особливостей;
- є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
2) тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей;
- є такою, строк дії якої закінчився;
- є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
- не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»;
3) переможець процедури закупівлі:
- відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей;
- не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
- надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей.
Відповідно до п.46 Особливостей, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
З огляду на вищенаведене, мною було прийняте рішення відхилити тендерну пропозицію учасника процедури відкритих торгів – ФОП ЛЯХОВЧУК ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ (далі - Учасник), що подана на участь у процедурі відкритих торгів згідно предмету закупівлі: ««Код ДК 39717200-3 «Кондиціонери» (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 39717200-3 ) № оголошення UA-2025-11-03-005912-a з наступної підстави:
- переможцем запропонована інша модель кондиціонера, технічні і якісні характеристики не відповідають вимогам тендерної документації та заявленій пропозиції
Отже, учасник процедури відкритих торгів – ФОП ЛЯХОВЧУК ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ: підлягає відхиленню відповідно до абзацу третього підпункту 1 пункту 44 Особливостей, як такий, що зазначив недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей.
Уповноважена особа
Уманців Н. Д. _____________________
(підпис)
Дата опублікування:
21.11.2025 11:18