• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Скасування закупівлі

Послуги з адміністрування програмного забезпечення «Електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал» для закладів загальної середньої освіти

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 24 робочих дні

250 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 01.11.2025 11:01 - 06.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 3323dcebbbdd4120be7c242242c663e0
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-01-000234-a.a1
Назва: СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 03.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.11.2025 17:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.12.2025 12:45
Дата виконання рішення Замовником: 09.12.2025 12:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ -виконано!!
Автор: ТОВ "АР БУК ЮА", Ольга Головахiна +380973076290 finance@arbook.info

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 74709274bbbd4208ac33afdf7c774d5c
Заголовок пункту скарги: Незаконне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "АР БУК ЮА"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Прилуцька гімназія № 3 імені Сергія Гордійовича Шовкуна Прилуцької міської ради Чернігівської області (код ЄДРПОУ 33251692) (далі – Замовник) від 01 листопада 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Послуги з адміністрування програмного забезпечення «Електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал» для закладів загальної середньої освіти Код ДК 021:2015: 48190000-6- Пакети освітнього програмного забезпечення» за кодом ДК 021:2015: 48190000-6 Пакети освітнього програмного забезпечення.
Фактичні обставини ТОВ «АР БУК ЮА» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 10 листопада 2025 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція

ТОВ «АР БУК ЮА» (далі – Скаржник) 230 000,00
UAH з ПДВ 230 000,00
UAH з ПДВ
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ДОРОШЕНКО АНДРІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ 249 750,00
UAH з ПДВ 249 750,00
UAH з ПДВ


Учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «230 000,00 грн.» під час аукціону для товару за кодом ДК 021:2015: 48190000-6 — Пакети освітнього програмного забезпечення, чим його пропозиція зберігає найбільше коштів кошторису Замовника.
13 листопада 2025 року Замовник (лист від 13.11.2025 № 268 /01-30) погодив проведення демонстрації програмного забезпечення в офлайн режимі, як і було зазначено про це Учасником в тендерній пропозиції. Учасник надав відповідь, запропонував організувати офлайн-зустріч для демонстрації з метою тестування 17.11.2025 о 15:00 за вказаною Замовником адресою. (Лист від 13.11.2025 № 13/11-2). Проте, 14.11.2025 Замовник звернувся до Учасника листом від 14.11.2025 № 275 /01-30 про зміну формату демонстрації та проведення її в онлайн режимі у зв’язку із виникненням нових обставин безпекового характеру, графіком аварійних відключень АТ «Чернігівобленерго» та враховуючи змішану форму навчання у Прилуцькій гімназії № 3 імені Сергія Гордійовича Шовкуна. Учасник погодився на пропозицію Замовника, враховуючи зазначені ним обставини, про що повідомив листом від 14.11.2025 № 14/11-6 від 14.11.2025. Отже, 17 листопада 2025 року о 15.00 відбулася онлайн-зустріч для демонстрації програмного забезпечення з метою тестування.
Також, з метою можливості проведення тестування програмного забезпечення Замовнику було запропоновано надати Учаснику електронні пошти для реєстрації особистого кабінету для Вчителя та для Учня. Під час демонстрації було зазначено, що для того, щоб протестувати повноцінно програмне забезпечення необхідно здійснити реєстрацію саме і зі сторони Вчителя та зі сторони Учня, так як лише так можна повноцінно оцінити відповідність технічним характеристикам предмета закупівля. Також, додатково про це було повідомлено Учасником на електронну пошту Замовника. Учасник відкрив доступи для електронних пошт до кабінетів Вчителів та Учня, які вказав Замовник, але Замовник не зареєструвався в особистому кабінеті як Учень та не використав можливість здійснити тестування, про яке зазначав Учасник. Підтвердження також зазначено нижче:



















18 листопада 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою (Протокол № 58) (далі – Протокол). Додатково, на електронну адресу учасника Замовник надіслав лист «Щодо невідповідності вимогам тендерної документації Закупівля: UA-2025-11-01-000234-a» від 18.11.2025 року № 277 / 01-30. Замовник обґрунтував своє рішення недостовірним та незаконним твердженням: «Відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ "АР БУК ЮА" на підставі пункту 4 Особливостей у звʼязку з тим, що: тендерна пропозиція Учасника процедури закупівлі не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі».
Скаржник, ТОВ «АР БУК ЮА», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178), у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Орган оскарження).

1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:

Протокол № 58 від 18 листопада 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:











Обґрунтування скарги Скаржник вважає, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції є незаконним та необґрунтованим з таких підстав:
Протокол № 144 не містить жодних доказів на підтримку тверджень Замовника про відсутність функціоналу в запропонованому програмному забезпеченні.
У ньому наведено лише суб'єктивні висновки без будь-яких обґрунтувань, таких як скріншоти інтерфейсу, протоколи тестування, детальні описи перевірки чи інші матеріали, що підтверджували б невідповідність.
Замовник обмежився загальними фразами на кшталт "Відсутній функціонал", без надання фактичних даних чи посилань на конкретні результати тестування, проведеного в період з 17.11.2025 по 18.11.2025 року.
Це робить рішення про відхилення необґрунтованим та таким, що не відповідає принципам прозорості та об'єктивності, передбаченим статтею 5 Закону.
Тендерна документація закупівлі не містила чітких підстав та порядку відхилення тендерної пропозиції за "результатами" такої перевірки (тестування) програмного забезпечення.
Скаржником належним чином надано документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції вимогам технічної специфікації Замовника. Зокрема, у складі тендерної пропозиції Скаржника надано файл №37 «Технічна частина прилуцька гімназія послуги.pdf», який містить детальний опис технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, включаючи електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал. Фізика 8 клас», «Дидактичний мультимедійний матеріал. Біологія 8 клас» та «Дидактичний мультимедійний матеріал. Географія 8 клас», «Дидактичний мультимедійний матеріал Хімія 8 клас», «Дидактичний мультимедійний матеріал Хімія 7 клас». Цей документ повністю відповідає вимогам Додатку №2 до тендерної документації, де вказано на необхідність наявності функціоналу для організації навчання, у тому числі в умовах обмеженого доступу (наприклад, «навчання в укритті»). Крім того, надано файл №16 «Висновок СЕЕ ПЗ Електронний засіб навчального призначення Дидактичний мультимедійний матеріал.pdf», який є висновком санітарно-епідеміологічної експертизи, що підтверджує відповідність ПЗ нормам безпеки та якості для використання в освітньому процесі, включаючи дистанційні формати.
Скаржник надав Замовнику доступ до програмного комплексу для тестування. У складі тендерної пропозиції надано файл №31 «Лист про демонтстрацію Прилуцька.pdf», де Скаржник підтверджує готовність проведення тестування в офлайн-режимі безпосередньо у закладі освіти, на користь якого здійснюється закупівля.
Замовник підтвердив проведення тестування в період з 17.11.2025 по 18.11.2025 року про що зазначено вище, однак у Протоколі № 58 міститься недостовірна інформація про нібито відсутність функціоналу «навчання в укритті», який повинен включати: синхронізований перегляд навчального контенту: під час перебування класу в укритті вчитель запускає навчальне відео зі свого пристрою. Після запуску вміст автоматично транслюється на персональні пристрої учнів (планшети, ноутбуки тощо); управління контентом в реальному часі: перемикання відео, пауза, перехід до наступного сюжету чи слайду здійснюється централізовано вчителем, а всі зміни відображаються миттєво на пристроях учнів; індивідуальне сприйняття через навушники: для зменшення шуму та дотримання правил безпеки в укриттях, перегляд відео здійснюється в навушниках, що використовуються кожним учнем індивідуально та інших функціоналів, а саме: Можливість додавати власний матеріал до уроку в особистому кабінеті вчителя обсягом до 500 МБ; Щомісячні навчальнорозважальні ігри «QUIZ» з рейтинговою системою, що містять три раунди з шістьма питаннями різного рівня складності в кожному.
Скаржник стверджує, що такий функціонал наявний і реалізований через офлайн-режим доступу до матеріалів (завантаження контенту для використання без інтернету), що підтверджується наданими доказами:
o Файл №21 «Інформація про доступ до статуту.pdf» містить код доступу до результатів державної реєстрації (336585787252), що дозволяє перевірити автентичність ПЗ.
o Файл №33 «АВТОРИЗАЦІЙНИЙ ЛИСТ Прилуцька.pdf» від виробника ТОВ «ФЛЕКС РЕАЛІТІ» підтверджує, що ПЗ включає офлайн-доступ до навчальних матеріалів, таких як відео, ігри, тести та VR-експерименти, які можуть використовуватися в умовах обмеженого доступу (укриття).
o Файл №25 «Лист-згода з технічними характеристиками.pdf» підтверджує згоду з технічними вимогами, включаючи можливість офлайн-навчання.
o Файл №32 «Гарантійний лист про походження товару.pdf» гарантує походження та відповідність ПЗ, включаючи функціонал для автономного використання.
o Файл №20 «Довідка про виконання аналогічного договору.pdf» підтверджує досвід Скаржника в постачанні аналогічного ПЗ, де функціонал «навчання в укритті» був реалізований. Твердження Замовника про відсутність функціоналу не відповідає дійсності, оскільки ПЗ AR Book підтримує завантаження матеріалів для офлайн-використання, що еквівалентно «навчанню в укритті» (без інтернету). Докази: скріншоти інтерфейсу ПЗ (додаються), де видно опцію завантаження контенту для Біології 8 клас, Фізики 8 клас, Географія 8 клас, Хімія 8 клас та Хімія 7 клас (наприклад, MP4-файли для демонстрації тем, як вказано в технічній частині: не менше 10 файлів для кожної теми, з можливістю офлайн-перегляду). Детальний опис реалізації функціоналу «навчання в укритті» вказано в файлі №37: синхронізований перегляд, управління в реальному часі, індивідуальне через навушники, офлайн-доступ, підтримка ОС (Android, Windows, iOS).

2. Щодо підтвердження недостовірності тверджень Замовника щодо відсутності функціоналу у запропоновано товару згідно предмету закупівлі:

Скаржник підтверджує, що запропонований ним товар повністю відповідає вимогам Технічного завдання і містить весь необхідний функціонал:
Програмний комплекс "AR Book", запропонований Скаржником, має весь необхідний функціонал, передбачений тендерною документацією.
Зокрема, він містить функціонал «навчання в укритті», який реалізується через синхронізований перегляд навчального контенту.
Вчитель запускає навчальне відео зі свого пристрою, після чого вміст автоматично транслюється на персональні пристрої учнів.
Учні можуть приєднатися до синхронного перегляду за кодом, через QR-код, за посиланням або через особистий кабінет.
Управління контентом відбувається в реальному часі: вчитель контролює перемикання, паузу та перехід до наступних елементів, з миттєвим відображенням на пристроях учнів.
Індивідуальне сприйняття забезпечується через навушники для зменшення шуму та дотримання правил безпеки.
Функціонал «Тести» дозволяє проходження тестових завдань учнями як у класі для закріплення знань, так і вдома для самоперевірки.
Результати та оцінки зберігаються з можливістю аналізу прогресу кожного учня.
Тести включають типи: одна правильна відповідь, кілька правильних, встановлення відповідності, відкрите питання, відповідь малюнком.
Можна обмежувати тести в часі, налаштовувати автоматичний підрахунок балів, різні варіанти відповідей для протидії списуванню.
Функціонал «Домашні завдання» дозволяє створення та керування завданнями в особистому кабінеті вчителя.
Інтерфейс для призначення завдань учням з контролем термінів виконання.
Екран для учнів з фільтрацією за статусами: нові, виконані, прострочені.
Вчитель має доступ до результатів у журналі, включаючи оцінки та статус опрацювання матеріалу.
Функціонал «Журнал» забезпечує автоматичне виставлення оцінок після виконання тестових чи домашніх завдань.
Можливість перегляду оцінок за розділами та по кожному учню для повної картини досягнень.
Функціонал «Особисті кабінети учнів: нагородження та мотивація» реалізує автоматичне нагородження дипломами, грамотами, подяками.
Функціонал додавання власного матеріалу дозволяє вчителю завантажувати файли до 5 ГБ в особистий кабінет.
Можна створювати модулі, уроки, тести, проєкти, лабораторні роботи.
Доступні інтерактивні підручники, тренажери, посібники для використання та поширення.
Платформа містить понад 50 000 готових матеріалів для всіх предметів та класів.
Функціонал автоматичного генерування плану уроку за допомогою штучного інтелекту реалізовано через AI-помічника.
Достатньо вказати тривалість, тему та фокус уваги для генерації плану.
Функціонал щомісячних навчально-розважальних ігор «QUIZ» з рейтинговою системою включає три раунди з шістьма питаннями різного рівня складності в кожному.
Функціонал містить відеоматеріали у форматі MP4 (не менше 12) для підготовки до кожної гри «QUIZ».
Скаржник має наявний позитивний досвід виконання аналогічних закупівель щодо подібних технічних завдань та функціоналів.
Наприклад, успішно виконано договір про закупівлю №165П-АШг/191 від 03.09.2025 з Купільським ліцеєм Війтовецької селищної ради Хмельницького району Хмельницької області.
У цьому договорі надано послуги з адміністрування програмного забезпечення «Електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал» в режимі on-line (код ДК 021:2015 48190000-6 Пакети освітнього програмного забезпечення), на суму 14 999,00 грн. (договір додається).
Замовник підтвердив відповідність запропонованого програмного комплексу технічним вимогам без зауважень. Нижче Скаржник наводить документальне підтвердження функціоналу:
«Послуги з адміністрування програмного забезпечення «Електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал» для закладів загальної середньої освіти Код ДК 021:2015: 48190000-6- Пакети освітнього програмного забезпечення» AR Book, а саме: «Дидактичний мультимедійний матеріал. Фізика 8 клас», «Дидактичний мультимедійний матеріал. Біологія 8 клас» та «Дидактичний мультимедійний матеріал. Географія 8 клас», «Дидактичний мультимедійний матеріал Хімія 8 клас», «Дидактичний мультимедійний матеріал Хімія 7 клас», який є предметом закупівлі UA-2025-11-01-000234-a

1. Містить функціонал «навчання в укритті», що реалізується наступним чином:
● синхронізований перегляд навчального контенту: під час перебування класу в укриті: вчитель запускає навчальне відео зі свого пристрою. Після запуску вміст автоматично транслюється на персональні пристрої учнів (планшети, ноутбуки тощо);
Вчитель може запустити контент з синхронізацією, а учень приєднатися до синхронного перегляду з телефона, планшета чи іншого пристрою у такі способи: за кодом, через QR-код, за посиланням, або зареєструватися в системі та в кабінеті Учня отримати сповіщення. У AR Book цей функціонал повністю реалізований і має такий вигляд:

для синхронного перегляду навчального контенту необхідно запустити з синхронізацією (скрін - нижче)

можливості для приєднання учнів (скрін - нижче)



приєднані учні відображаються на панелі зліва (скрін - нижче)

● управління контентом в реальному часі: перемикання відео, пауза, перехід до наступного сюжету чи слайду здійснюється централізовано вчителем, а всі зміни відображаються миттєво на пристроях учнів; (скрін - нижче)




● індивідуальне сприйняття через навушники, для зменшення шуму та дотримання правил безпеки в укриттях, перегляд відео здійснюється в навушниках, що використовуються кожним учнем індивідуально.
AR Book можна використовувати на будь-якому пристрої, в тому числі, але не обмежуючись, на телефоні, на планшеті - що само собою забезпечує індивідуальне сприйняття контенту (в тому числі, відео) через навушники.

Відео з AR Book на підтвердження наявності функціоналу можна переглянути за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1adE9_uNIM4e86xFsCOFuwTnSU626W6_m/view

2. Можливість додавати власний матеріал до уроку в особистому кабінеті вчителя обсягом до 500 МБ
На освітній платформі “AR Book” є можливість додавати власний матеріал (презентації, зображення та картинки, відео, PDF файли, зображення 360, картинки для фонів) до конкретної теми уроку чи модуля чи в навчальну програму (КТП) в особистому кабінеті вчителя до 5 ГБ (прибл. 5000 МБ).
А ТАКОЖ:
На освітній платформі “AR Book” вчителі можуть створювати та організовувати всі навчальні матеріали у навчальні програми (КТП) у відповідності до вимог НУШ та МОН, використовувати та редагувати уже готові навчальні програми (КТП). До кожної Навчальної програми можна додавати уже готові матеріали (50+ тис матеріалів) або створювати власні:
- Модулі,
- Уроки та презентації,
- Тести
- Навчальні проєкти,
- Домашні завдання,
- Практичні роботи,
- Лабораторні роботи,
- Контрольні роботи.
До кожного Уроку/Тесту/Завдання вчителі легко можуть додати та підвантажити домашні завдання, тести, тренажери, завдання та додаткові файли!
На освітній платформі “AR Book” вчителі можуть використовувати уже завантажені інтерактивні підручники або додавати власні підручники, тренажери та посібники та використовувати їх разом з усіма інтерактивними матеріалами та ділитись із студентами за посиланням.
На освітній платформі “AR Book” уже є більше 50000 готових матеріалів для всіх предметів (від хімії, біології до захисту України) та класів (навіть для 8 класу НУШ) у відповідності до вимог МОН та НУШ. Також на платформі є курси підвищення кваліфікації для вчителів з кредитами ЄКТС та курси і тренажери для студентів!





Відео з AR Book на підтвердження наявності функціоналу можна переглянути за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1uxtXrlGtEfZisKFPa1v7U5Vb4-_3uw-v/view?usp=drive_link

3. Містить щомісячні навчально-розважальні ігри «QUIZ» з рейтинговою системою, що містять три раунди з шістьма питаннями різного рівня складності в кожному.











Відео з AR Book на підтвердження наявності функціоналу можна переглянути за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1Dw6MUSW3MKQy9JYcIKyjVmPUkY-9iV5r/view?usp=drive_link

На підставі наведеного вище, Замовник порушив принципи недискримінації та максимальної економії (стаття 5 Закону), оскільки пропозиція Скаржника є найвигіднішою (230 000,00 грн.), а відхилення базується на недостовірних твердженнях. Тестування проводилося, але Протокол містить суб'єктивні висновки без обґрунтованих доказів невідповідності. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Також, учасник - Скаржник запропонував ціну «230 000,00 грн. з пдв» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 48190000-6 — Пакети освітнього програмного забезпечення, яка найбільше зберігає відсотків бюджету Замовника відносно очікуваної вартості, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель.

Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії. Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження









Скарга
Очікує розгляду
КЕП

СКАРГА на рішення про відміну відкритих торгів з особливостями

Номер: 1cd1379356744902b349bf32bd3aa850
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-01-000234-a.c2
Назва: СКАРГА на рішення про відміну відкритих торгів з особливостями
Скарга:
Пов'язані документи: Замовник Учасник
Автор: ТОВ "АР БУК ЮА", Ольга Головахiна +380973076290 finance@arbook.info

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e18ad9c4792e49a2a60709ec8b042185
Заголовок пункту скарги: Виявлені Замовником помилки є такими, що не впливають на процедуру та результат закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Прилуцька гімназія № 3 імені Сергія Гордійовича Шовкуна Прилуцької міської ради Чернігівської області (код ЄДРПОУ 33251692) (далі – Замовник) від 01 листопада 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Послуги з адміністрування програмного забезпечення «Електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал» для закладів загальної середньої освіти Код ДК 021:2015: 48190000-6- Пакети освітнього програмного забезпечення» за кодом ДК 021:2015: 48190000-6 Пакети освітнього програмного забезпечення.
Фактичні обставини ТОВ «АР БУК ЮА» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 10 листопада 2025 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція

ТОВ «АР БУК ЮА» (далі – Скаржник) 230 000,00
UAH з ПДВ 230 000,00
UAH з ПДВ
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ДОРОШЕНКО АНДРІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ 249 750,00
UAH з ПДВ 249 750,00
UAH з ПДВ


Учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «230 000,00 грн.» під час аукціону для товару за кодом ДК 021:2015: 48190000-6 — Пакети освітнього програмного забезпечення, чим його пропозиція зберігає найбільше коштів кошторису Замовника.

Проте, після етапу оскарження результатів закупівлі та під час усунення порушень Замовником за попередньою скаргою Скаржника в АМКУ, а саме 09 грудня 2025 року, Замовник оприлюднив Протокольне рішення уповноваженої особи Протокол № 70 від 09.12.2025 про відміну відкритих торгів на закупівлю «Послуги з адміністрування програмного забезпечення «Електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал» для закладів загальної середньої освіти Код ДК 021:2015: 48190000-6- Пакети освітнього програмного забезпечення» (додається), в якому зазначив наступне: «Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: допущено помилку в Додатку 5 до тендерної документації, а саме невірно вказано назву послуги - Програмне забезпечення «Електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал. Хімія 7 клас» для закладів загальної середньої освіти , натомість має бути Програмне забезпечення «Електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал для закладів загальної середньої освіти» 3 клас . Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.».

Скаржник ТОВ «АР БУК ЮА» не погоджується з відміною закупівлі на підставі вказаних Замовником підстав з огляду на наступне.
В день відміни закупівлі UA-2025-11-01-000234-a, 09 грудня 2025 року, Замовник оголосив нові відкриті торги з особливостями за предметом: «Послуги з адміністрування програмного забезпечення «Електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал» для закладів загальної середньої освіти», ідентифікатор закупівлі UA-2025-12-09-018499-a, але вже включивши в технічні, якісні та кількісні характеристики, які зазначені в Додатку 5 до тендерної документації, надання послуг: Програмне забезпечення «Електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал для закладів загальної середньої освіти» 3 клас.».
Додаток 5 до тендерної документації відміненої закупівлі UA-2025-11-01-000234-a та Додаток 5 оголошеної закупівлі UA-2025-12-09-018499-a не відрізняються, крім того, що в закупівлі з ідентифікатор UA-2025-12-09-018499-a додано в Додатку 5 закупівля Дидактичного мультимедійного матеріалу для закладів загальної середньої освіти» 3 клас. замість Дидактичного мультимедійного матеріалу. Хімія 7 клас. В Протокольному рішенні уповноваженої особи Протокол № 70 від 09.12.2025 не зазначено, що зникла потреба в закупівлі Дидактичного мультимедійного матеріалу. Хімія 7 клас., тобто, в подальшому, закупівля можливо буде здійснена.
Постає питання, чому Замовник виявив, як зазначає Замовник, помилку саме на етапі усунення порушення за попередньою скаргою Скаржника до АМКУ UA-2025-11-01-000234-a.a1, а не під час етапу кваліфікації. Замовником вже було здійснено перевірку документів учасників та Замовник міг побачити та виявити порушення, якщо це дійсно було порушення, на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників, а не очікувавши результатів розгляду скарги Скаржника в АМКУ UA-2025-11-01-000234-a.a1.
Отже, якщо б технічна помилка, яку неможливо усунути дійсно існувала з моменту оголошення закупівлі, вона повинна була бути виявлена або до початку процедури, або під час розгляду тендерних пропозицій, але не після подання скарги Скаржником до АМКУ UA-2025-11-01-000234-a.a1.
Повторне оголошення закупівлі того ж дня фактично підтверджує відсутність реальних перешкод для проведення попередньої процедури. Відміна закупівлі саме в таких умовах створює обґрунтовану підозру щодо упередженості. Це ставить під сумнів добросовісність дій Замовника та може свідчити про намагання уникнути контролю АМКУ.
Такі дії прямо суперечать принципу добросовісності замовника, а саме тим, що Замовник не може використовувати механізм відміни закупівлі для уникнення укладення договору з переможцем або з метою зміни предмета закупівлі, зокрема шляхом оголошення нової аналогічної закупівлі з модифікованими вимогами.
Відмінивши процедуру закупівлі, Замовник порушив право Скаржника, гарантоване статтею 5 Закону, на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Також, відміна процедури всупереч вимогам закону призводить до додаткових витрат бюджету, оскільки нова закупівля може бути менш економічно вигідною, що суперечить принципу максимальної економії та ефективності (стаття 5 Закону). Пропозиція Скаржника у розмірі 230 000,00 грн є найбільш економічно доцільною, та її безпідставне відхилення є грубим порушенням фінансової дисципліни у сфері публічних закупівель.
На підставі наведеного вище, Замовник порушив принципи максимальної економії, ефективності та пропорційності (стаття 5 Закону), оскільки пропозиція Скаржника є найвигіднішою (230000,00 грн.), а відміна закупівлі базується на висновках, які не впливають на процедуру та результат закупівлі, відмінивши закупівлю на етапі укладання договору та опублікувавши таку ж саму закупівлю, додавши вже новий предмет закупівлі, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі з подальшим укладанням договору.
Отже, зазначені дії Замовника є порушенням основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – максимальної економії, ефективності та пропорційності та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Також, учасник - Скаржник запропонував ціну «230 000,00 грн. з пдв» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 48190000-6 — Пакети освітнього програмного забезпечення, яка найбільше зберігає відсотків бюджету Замовника відносно очікуваної вартості.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження