• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

79710000-4 Охоронні послуги

Призупинено

1 900 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 31.10.2025 21:37 - 09.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

СКАРГА на умови тендерної документації

Номер: 3afbd91c825f4cb8adddc911a0751b4e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-31-011697-a.c1
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Оскарження дискримінаційних умов (за лотом 1)
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 13.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.11.2025 16:04
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПАТРІОТ В", Волков Вадим 380674723507 PATRIOT1902@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 39aec4cc533d4111a0060c1bee298bd1
Заголовок пункту скарги: Оскарження дискримінаційних умов
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 31 жовтня 2025 року Замовником торгів, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЧЕРКАСИЕНЕРГОЗБУТ", було розпочато конкурентну процедуру закупівлі: відкриті торги (з особливостями), ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-31-011697-a, за предметом закупівлі: Послуги з охорони (фізична та технічна охорона) згідно коду ЄЗС ДК 021:2015 79710000-4 – Охоронні послуги Лот 1. 79713000-5 Послуги з охорони об`єктів та особистої охорони. (далі – Процедура закупівлі/Закупівля), на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі – Закон №922-VIII) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178, (далі – Особливості).
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПАТРІОТ В" (далі – Суб’єкт оскарження/Скаржник) виявило бажання взяти участь у Закупівлі за лотом 1.
Натомість, Скаржником виявлено положення тендерної документації Закупівлі – ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ на закупівлю Послуги з охорони (фізична та технічна охорона) згідно коду ЄЗС ДК 021:2015 79710000-4 – Охоронні послуги, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи ТОВ «Черкасиенергозбут» від 31 жовтня 2025 року №635/2025-УО (далі – Тендерна документація), що є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, не дозволяють Скаржнику прийняти участь у Закупівлі за лотом 1, порушують права та охоронювані законом інтереси Скаржника на участь у Закупівлі за лотом 1 відповідно до Закону №922-VIII та Особливостей. Порушення Замовника, пов’язані із встановленими умовами Тендерної документації, полягають у наступному.
По-перше, відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей, перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
У відповідності до пункту 1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації:
- перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у: Додатку № 1.1. до тендерної документації для лота 1;
- перелік документів та / або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі наведені у Додатку № 5.1 до тендерної документації для лота 1.
Натомість, крім вищезазначених двох окремих додатків, Тендерна документація складається також з Додатку 2.1. Кваліфікаційні критерії для лота 1 до тендерної документації для лота 1 «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження» - цей додаток до Тендерної документації містить ще один перелік документів та/або інформації, що мають подати учасники Закупівлі. Однак ці документи та/або інформація не включені до окремого додатку № 1.1. до тендерної документації для лота 1, що є порушенням положень абзацу десятого пункту 28 Особливостей.
Тобто Замовник реалізує практику розпорошення та/або приховування вимог до учасників по всій Тендерній документації, не обмежуючись формуванням переліку всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в одному окремому додатку, що не дозволяє Скаржнику належним чином підготувати тендерну пропозицію, на підставі Тендерної документації, оформленої у відповідності до вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей.
Таким чином, Замовник має викласти перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (зокрема, тих документів та/або інформації, що наразі включені до Додатку 2.1 до тендерної документації), в окремому (одному) додатку до Тендерної документації, як того вимагає абзац десятий пункту 28 Особливостей.
По-друге, згідно із пунктом 2.5 Додатку 2.1 до тендерної документації для лота 1, Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», які підтверджують, що зазначені в довідці працівник не має непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості та які підтверджують, що зазначені в довідці працівники Учасника не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів, які видані не раніше місячної давнини до кінцевої дати подання пропозицій (на кожну особу вказану в формі 2).
Натомість, відповідно до розділу І Порядку доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 березня 2022 року № 207 (далі – Порядок доступу):
1. Цей Порядок визначає процедуру доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (далі - ІАС).
2. У цьому Порядку терміни вжито в таких значеннях:
вимога - письмове або електронне звернення про надання відомостей з ІАС, що подається державними органами, які здійснюють правоохоронні функції, органами прокуратури, розвідувальними органами України, які мають повноваження на отримання таких відомостей;
витяг з ІАС (далі - Витяг) - документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням ІАС та містить відомості з неї, які є актуальні на дату та час його формування. Кожному Витягу присвоюється унікальний електронний ідентифікатор (QR-код), який забезпечує перехід за посиланням на відповідний підтвердний запис в електронних ресурсах ІАС.
В ІАС формується два види Витягів про:
відсутність (наявність) судимості (скорочений);
притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України (повний)ю
Відповідно до розділу IV Порядку доступу:
1. Фізична особа, яка досягла 14-річного віку (далі - Заявник), має право на отримання з ІАС відомостей про себе в паперовій або електронній формі.
Для отримання з ІАС відомостей про себе Заявник або уповноважена ним у встановленому порядку особа (далі - представник) подає в паперовій або електронній формі запит на отримання Витягу про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, за формою, наведеною в додатку 3 до цього Порядку (далі - Запит).
5. За результатами опрацювання Запиту відомості з ІАС надаються Заявнику або представнику з дотриманням вимог законодавства про звернення громадян та про захист персональних даних у формі Витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (додаток 4), який на вибір Заявника або представника формується в паперовій або електронній формі з урахуванням вимог, визначених пунктами 6-8 цього розділу.
Додатком 4 до Порядку доступу передбачена форма Витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», яка включає поля з наступними відомостями:
«Відомості про притягнення до кримінальної відповідальності:
_______________________________________________________________________________
(результат перевірки за відомостями інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» для повного Витягу)
Відомості про наявність незнятої чи непогашеної судимості:
_______________________________________________________________________________
(результат перевірки за відомостями інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» для повного та скороченого Витягу)
Відомості про розшук:
_______________________________________________________________________________
(результат перевірки за відомостями інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» для повного та скороченого (за наявності відомостей) Витягу)».
Однак, дана форма Витягу не передбачає відомостей та підтверджень, що особа не має непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння саме умисних злочинів.
Також, Витяги з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», отримані працівниками Скаржника, ЗОЗУЛЕЮ ІГОРЕМ ІВАНОВИЧЕМ та КАЙДАНОМ ОЛЕКСАНДРОМ ВОЛОДИМИРОВИЧЕМ, яких Скаржник зазначить в довідці за формою 2 Додатку 2.1 до тендерної документації для лота 1, не містять і не можуть містити відомостей та підтверджень, що особа не має непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння саме умисних злочинів, адже такі відомості, як зазначалось, не передбачені формою Витягу (Додаток 4 до Порядку доступу). На підтвердження, до Скарги додаються Витяги з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» на працівників Скаржника ЗОЗУЛЯ ІГОР ІВАНОВИЧ та КАЙДАН ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ, Повідомлення про прийняття цих працівників на роботу / укладення гіг- контракту від 04.11.2024 та 16.01.2025 з квитанціями №2, Накази Скаржника №2024/11/04-2К від 04.11.2024 та №2025/01/03-1К від 03.01.2025 про прийняття цих працівників на роботу на посади охоронників.
Таким чином, Замовник встановив у пункті 2.5 Додатку 2.1 до тендерної документації для лота 1 дискримінаційну вимогу по відношенню до Скаржника щодо надання Витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», які підтверджують, що зазначені в довідці працівник не має непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості та які підтверджують, що зазначені в довідці працівники Учасника не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів, які видані не раніше місячної давнини до кінцевої дати подання пропозицій (на кожну особу вказану в формі 2), яку неможливо виконати Скаржнику, який може надати Витяги на працівників за формою Додатку 4 до Порядку доступу, які не передбачають зазначення відомостей про те, що працівники Учасника не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості саме за скоєння умисних злочинів. Ця вимога Тендерної документації протирічить нормам чинного законодавства та підлягає виключенню із Тендерної документації.

По-третє, Додатком 5.1 до тендерної документації для лота 1 передбачено Перелік документів та / або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, пункт 5 якого визначає умови надання Забезпечення виконання договору про закупівлю, в тому числі, умови повернення забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених пунктом 21 Особливостей;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин».
Натомість, згідно із частиною другою статті 27 Закону №922-VIII, замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 цього Закону;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Таким чином, пункт 3 умов повернення забезпечення виконання договору про закупівлю, передбачені Замовником у пункті 5 Переліку документів та / або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі (Додаток 5.1 до тендерної документації для лота 1), протирічать чинному законодавству України, а саме пункту 3 частини другої статті 27 Закону №922-VIII.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації в цій частині. Це також підтверджується практикою Органу оскарження, зокрема, Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14297-р/пк-пз від 26.08.2024 (ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-08-006870-a), що додається до цієї Скарги.

Відповідно до частин першої та четвертої статті 5 Закону №922-VIII, закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно із частиною четвертою статті 22 Закону №922-VIII, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відтак, для того, щоб Скаржник міг прийняти участь у Процедурі закупівлі, Замовник має усунути зазначені порушення (дискримінаційні вимоги, умови, що не узгоджуються з нормами чинного законодавства України).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження