-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
79710000-4 Охоронні послуги
Призупинено
1 900 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
31.10.2025 21:37 - 09.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА на умови тендерної документації
Номер:
3afbd91c825f4cb8adddc911a0751b4e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-31-011697-a.c1
Назва:
СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Оскарження дискримінаційних умов (за лотом 1)
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Тендерна_документація_за_Особливостями_ох.посл..docx 04.11.2025 22:31
- 2. Додаток 1.1 Перелік документів та інформації для учасника для длота 1.docx 04.11.2025 22:31
- 3. Додаток 2.1. Кваліфікаційні критерії для лота 1.docx 04.11.2025 22:31
- 4. Додаток 5.1 Перелік документів та інформації, що подається переможцем для лота 1.docx 04.11.2025 22:31
- 6. Витяг МВС КАЙДАН О.В..pdf 04.11.2025 22:31
- 5. Витяг МВС ЗОЗУЛЯ І.І..pdf 04.11.2025 22:31
- 7. Повідомлення-2024.pdf 04.11.2025 22:31
- 10. Наказ ЗОЗУЛЯ І.І..pdf 04.11.2025 22:31
- 8. Повідомлення-2025.pdf 04.11.2025 22:31
- 9. Наказ КАЙДАН О.В..pdf 04.11.2025 22:31
- 11. рішення від 26.08.2024 № 14297.pdf 04.11.2025 22:31
- Скарга ПП ПАТРІОТ В на умови-04.11.2025.pdf 04.11.2025 22:31
- vytiah_pro_nesudymist_vid_6909ab5be461d8fd1b9c0e5a_2025-11-04_09-32-01.zip 04.11.2025 22:31
- sign.p7s 04.11.2025 22:34
- рішення ві 06.11.2025 № 16616.pdf 06.11.2025 16:04
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.11.2025 № 16982.pdf 14.11.2025 13:45
- Пояснення по суті скарги 4046-09.02_09В-2025_07_11_2025.zip 07.11.2025 16:47
- Пояснення по суті скарги на запит АМКУ.docx 07.11.2025 16:47
- Пояснення по суті скарги на запит АМКУ.pdf 07.11.2025 16:48
- Додаток 1.1 Перелік документів та інформації для учасника для длота 1.docx 07.11.2025 16:48
- Додаток 2.1. Кваліфікаційні критерії для лота 1.docx 07.11.2025 16:48
- Додаток 4.1 Проект договору для лота 1.docx 07.11.2025 16:49
- Додаток 5.1 Перелік документів та інформації, що подається переможцем для лота 1.docx 07.11.2025 16:49
- Перелік змін.pdf 07.11.2025 16:49
- Постанова_від_25.01.2022_№_640_2489_22_Шостий_апеляційний_адміністративний_суд.pdf 07.11.2025 16:49
- Постанова_від_27.01.2022_№_640_2493_22_Шостий_апеляційний_адміністративний_суд.pdf 07.11.2025 16:50
- Протокол УО 671-2025 07112025 зміни в ТД.pdf 07.11.2025 16:50
- Тендерна_документація_за_Особливостями_ох.посл..docx 07.11.2025 16:50
- Додаток 2.1. Кваліфікаційні критерії для лота 1(07112025).docx 07.11.2025 16:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.11.2025 22:35
Дата розгляду скарги:
13.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.11.2025 16:04
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
39aec4cc533d4111a0060c1bee298bd1
Заголовок пункту скарги:
Оскарження дискримінаційних умов
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
31 жовтня 2025 року Замовником торгів, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЧЕРКАСИЕНЕРГОЗБУТ", було розпочато конкурентну процедуру закупівлі: відкриті торги (з особливостями), ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-31-011697-a, за предметом закупівлі: Послуги з охорони (фізична та технічна охорона) згідно коду ЄЗС ДК 021:2015 79710000-4 – Охоронні послуги Лот 1. 79713000-5 Послуги з охорони об`єктів та особистої охорони. (далі – Процедура закупівлі/Закупівля), на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі – Закон №922-VIII) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178, (далі – Особливості).
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПАТРІОТ В" (далі – Суб’єкт оскарження/Скаржник) виявило бажання взяти участь у Закупівлі за лотом 1.
Натомість, Скаржником виявлено положення тендерної документації Закупівлі – ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ на закупівлю Послуги з охорони (фізична та технічна охорона) згідно коду ЄЗС ДК 021:2015 79710000-4 – Охоронні послуги, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи ТОВ «Черкасиенергозбут» від 31 жовтня 2025 року №635/2025-УО (далі – Тендерна документація), що є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, не дозволяють Скаржнику прийняти участь у Закупівлі за лотом 1, порушують права та охоронювані законом інтереси Скаржника на участь у Закупівлі за лотом 1 відповідно до Закону №922-VIII та Особливостей. Порушення Замовника, пов’язані із встановленими умовами Тендерної документації, полягають у наступному.
По-перше, відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей, перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
У відповідності до пункту 1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації:
- перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у: Додатку № 1.1. до тендерної документації для лота 1;
- перелік документів та / або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі наведені у Додатку № 5.1 до тендерної документації для лота 1.
Натомість, крім вищезазначених двох окремих додатків, Тендерна документація складається також з Додатку 2.1. Кваліфікаційні критерії для лота 1 до тендерної документації для лота 1 «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження» - цей додаток до Тендерної документації містить ще один перелік документів та/або інформації, що мають подати учасники Закупівлі. Однак ці документи та/або інформація не включені до окремого додатку № 1.1. до тендерної документації для лота 1, що є порушенням положень абзацу десятого пункту 28 Особливостей.
Тобто Замовник реалізує практику розпорошення та/або приховування вимог до учасників по всій Тендерній документації, не обмежуючись формуванням переліку всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в одному окремому додатку, що не дозволяє Скаржнику належним чином підготувати тендерну пропозицію, на підставі Тендерної документації, оформленої у відповідності до вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей.
Таким чином, Замовник має викласти перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (зокрема, тих документів та/або інформації, що наразі включені до Додатку 2.1 до тендерної документації), в окремому (одному) додатку до Тендерної документації, як того вимагає абзац десятий пункту 28 Особливостей.
По-друге, згідно із пунктом 2.5 Додатку 2.1 до тендерної документації для лота 1, Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», які підтверджують, що зазначені в довідці працівник не має непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості та які підтверджують, що зазначені в довідці працівники Учасника не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів, які видані не раніше місячної давнини до кінцевої дати подання пропозицій (на кожну особу вказану в формі 2).
Натомість, відповідно до розділу І Порядку доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 березня 2022 року № 207 (далі – Порядок доступу):
1. Цей Порядок визначає процедуру доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (далі - ІАС).
2. У цьому Порядку терміни вжито в таких значеннях:
вимога - письмове або електронне звернення про надання відомостей з ІАС, що подається державними органами, які здійснюють правоохоронні функції, органами прокуратури, розвідувальними органами України, які мають повноваження на отримання таких відомостей;
витяг з ІАС (далі - Витяг) - документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням ІАС та містить відомості з неї, які є актуальні на дату та час його формування. Кожному Витягу присвоюється унікальний електронний ідентифікатор (QR-код), який забезпечує перехід за посиланням на відповідний підтвердний запис в електронних ресурсах ІАС.
В ІАС формується два види Витягів про:
відсутність (наявність) судимості (скорочений);
притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України (повний)ю
Відповідно до розділу IV Порядку доступу:
1. Фізична особа, яка досягла 14-річного віку (далі - Заявник), має право на отримання з ІАС відомостей про себе в паперовій або електронній формі.
Для отримання з ІАС відомостей про себе Заявник або уповноважена ним у встановленому порядку особа (далі - представник) подає в паперовій або електронній формі запит на отримання Витягу про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, за формою, наведеною в додатку 3 до цього Порядку (далі - Запит).
5. За результатами опрацювання Запиту відомості з ІАС надаються Заявнику або представнику з дотриманням вимог законодавства про звернення громадян та про захист персональних даних у формі Витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (додаток 4), який на вибір Заявника або представника формується в паперовій або електронній формі з урахуванням вимог, визначених пунктами 6-8 цього розділу.
Додатком 4 до Порядку доступу передбачена форма Витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», яка включає поля з наступними відомостями:
«Відомості про притягнення до кримінальної відповідальності:
_______________________________________________________________________________
(результат перевірки за відомостями інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» для повного Витягу)
Відомості про наявність незнятої чи непогашеної судимості:
_______________________________________________________________________________
(результат перевірки за відомостями інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» для повного та скороченого Витягу)
Відомості про розшук:
_______________________________________________________________________________
(результат перевірки за відомостями інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» для повного та скороченого (за наявності відомостей) Витягу)».
Однак, дана форма Витягу не передбачає відомостей та підтверджень, що особа не має непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння саме умисних злочинів.
Також, Витяги з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», отримані працівниками Скаржника, ЗОЗУЛЕЮ ІГОРЕМ ІВАНОВИЧЕМ та КАЙДАНОМ ОЛЕКСАНДРОМ ВОЛОДИМИРОВИЧЕМ, яких Скаржник зазначить в довідці за формою 2 Додатку 2.1 до тендерної документації для лота 1, не містять і не можуть містити відомостей та підтверджень, що особа не має непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння саме умисних злочинів, адже такі відомості, як зазначалось, не передбачені формою Витягу (Додаток 4 до Порядку доступу). На підтвердження, до Скарги додаються Витяги з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» на працівників Скаржника ЗОЗУЛЯ ІГОР ІВАНОВИЧ та КАЙДАН ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ, Повідомлення про прийняття цих працівників на роботу / укладення гіг- контракту від 04.11.2024 та 16.01.2025 з квитанціями №2, Накази Скаржника №2024/11/04-2К від 04.11.2024 та №2025/01/03-1К від 03.01.2025 про прийняття цих працівників на роботу на посади охоронників.
Таким чином, Замовник встановив у пункті 2.5 Додатку 2.1 до тендерної документації для лота 1 дискримінаційну вимогу по відношенню до Скаржника щодо надання Витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», які підтверджують, що зазначені в довідці працівник не має непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості та які підтверджують, що зазначені в довідці працівники Учасника не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів, які видані не раніше місячної давнини до кінцевої дати подання пропозицій (на кожну особу вказану в формі 2), яку неможливо виконати Скаржнику, який може надати Витяги на працівників за формою Додатку 4 до Порядку доступу, які не передбачають зазначення відомостей про те, що працівники Учасника не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості саме за скоєння умисних злочинів. Ця вимога Тендерної документації протирічить нормам чинного законодавства та підлягає виключенню із Тендерної документації.
По-третє, Додатком 5.1 до тендерної документації для лота 1 передбачено Перелік документів та / або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, пункт 5 якого визначає умови надання Забезпечення виконання договору про закупівлю, в тому числі, умови повернення забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених пунктом 21 Особливостей;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин».
Натомість, згідно із частиною другою статті 27 Закону №922-VIII, замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 цього Закону;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Таким чином, пункт 3 умов повернення забезпечення виконання договору про закупівлю, передбачені Замовником у пункті 5 Переліку документів та / або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі (Додаток 5.1 до тендерної документації для лота 1), протирічать чинному законодавству України, а саме пункту 3 частини другої статті 27 Закону №922-VIII.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації в цій частині. Це також підтверджується практикою Органу оскарження, зокрема, Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14297-р/пк-пз від 26.08.2024 (ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-08-006870-a), що додається до цієї Скарги.
Відповідно до частин першої та четвертої статті 5 Закону №922-VIII, закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно із частиною четвертою статті 22 Закону №922-VIII, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відтак, для того, щоб Скаржник міг прийняти участь у Процедурі закупівлі, Замовник має усунути зазначені порушення (дискримінаційні вимоги, умови, що не узгоджуються з нормами чинного законодавства України).
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПАТРІОТ В" (далі – Суб’єкт оскарження/Скаржник) виявило бажання взяти участь у Закупівлі за лотом 1.
Натомість, Скаржником виявлено положення тендерної документації Закупівлі – ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ на закупівлю Послуги з охорони (фізична та технічна охорона) згідно коду ЄЗС ДК 021:2015 79710000-4 – Охоронні послуги, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи ТОВ «Черкасиенергозбут» від 31 жовтня 2025 року №635/2025-УО (далі – Тендерна документація), що є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, не дозволяють Скаржнику прийняти участь у Закупівлі за лотом 1, порушують права та охоронювані законом інтереси Скаржника на участь у Закупівлі за лотом 1 відповідно до Закону №922-VIII та Особливостей. Порушення Замовника, пов’язані із встановленими умовами Тендерної документації, полягають у наступному.
По-перше, відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей, перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
У відповідності до пункту 1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації:
- перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у: Додатку № 1.1. до тендерної документації для лота 1;
- перелік документів та / або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі наведені у Додатку № 5.1 до тендерної документації для лота 1.
Натомість, крім вищезазначених двох окремих додатків, Тендерна документація складається також з Додатку 2.1. Кваліфікаційні критерії для лота 1 до тендерної документації для лота 1 «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження» - цей додаток до Тендерної документації містить ще один перелік документів та/або інформації, що мають подати учасники Закупівлі. Однак ці документи та/або інформація не включені до окремого додатку № 1.1. до тендерної документації для лота 1, що є порушенням положень абзацу десятого пункту 28 Особливостей.
Тобто Замовник реалізує практику розпорошення та/або приховування вимог до учасників по всій Тендерній документації, не обмежуючись формуванням переліку всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в одному окремому додатку, що не дозволяє Скаржнику належним чином підготувати тендерну пропозицію, на підставі Тендерної документації, оформленої у відповідності до вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей.
Таким чином, Замовник має викласти перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (зокрема, тих документів та/або інформації, що наразі включені до Додатку 2.1 до тендерної документації), в окремому (одному) додатку до Тендерної документації, як того вимагає абзац десятий пункту 28 Особливостей.
По-друге, згідно із пунктом 2.5 Додатку 2.1 до тендерної документації для лота 1, Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», які підтверджують, що зазначені в довідці працівник не має непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості та які підтверджують, що зазначені в довідці працівники Учасника не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів, які видані не раніше місячної давнини до кінцевої дати подання пропозицій (на кожну особу вказану в формі 2).
Натомість, відповідно до розділу І Порядку доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 березня 2022 року № 207 (далі – Порядок доступу):
1. Цей Порядок визначає процедуру доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (далі - ІАС).
2. У цьому Порядку терміни вжито в таких значеннях:
вимога - письмове або електронне звернення про надання відомостей з ІАС, що подається державними органами, які здійснюють правоохоронні функції, органами прокуратури, розвідувальними органами України, які мають повноваження на отримання таких відомостей;
витяг з ІАС (далі - Витяг) - документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням ІАС та містить відомості з неї, які є актуальні на дату та час його формування. Кожному Витягу присвоюється унікальний електронний ідентифікатор (QR-код), який забезпечує перехід за посиланням на відповідний підтвердний запис в електронних ресурсах ІАС.
В ІАС формується два види Витягів про:
відсутність (наявність) судимості (скорочений);
притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України (повний)ю
Відповідно до розділу IV Порядку доступу:
1. Фізична особа, яка досягла 14-річного віку (далі - Заявник), має право на отримання з ІАС відомостей про себе в паперовій або електронній формі.
Для отримання з ІАС відомостей про себе Заявник або уповноважена ним у встановленому порядку особа (далі - представник) подає в паперовій або електронній формі запит на отримання Витягу про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, за формою, наведеною в додатку 3 до цього Порядку (далі - Запит).
5. За результатами опрацювання Запиту відомості з ІАС надаються Заявнику або представнику з дотриманням вимог законодавства про звернення громадян та про захист персональних даних у формі Витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (додаток 4), який на вибір Заявника або представника формується в паперовій або електронній формі з урахуванням вимог, визначених пунктами 6-8 цього розділу.
Додатком 4 до Порядку доступу передбачена форма Витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», яка включає поля з наступними відомостями:
«Відомості про притягнення до кримінальної відповідальності:
_______________________________________________________________________________
(результат перевірки за відомостями інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» для повного Витягу)
Відомості про наявність незнятої чи непогашеної судимості:
_______________________________________________________________________________
(результат перевірки за відомостями інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» для повного та скороченого Витягу)
Відомості про розшук:
_______________________________________________________________________________
(результат перевірки за відомостями інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» для повного та скороченого (за наявності відомостей) Витягу)».
Однак, дана форма Витягу не передбачає відомостей та підтверджень, що особа не має непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння саме умисних злочинів.
Також, Витяги з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», отримані працівниками Скаржника, ЗОЗУЛЕЮ ІГОРЕМ ІВАНОВИЧЕМ та КАЙДАНОМ ОЛЕКСАНДРОМ ВОЛОДИМИРОВИЧЕМ, яких Скаржник зазначить в довідці за формою 2 Додатку 2.1 до тендерної документації для лота 1, не містять і не можуть містити відомостей та підтверджень, що особа не має непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння саме умисних злочинів, адже такі відомості, як зазначалось, не передбачені формою Витягу (Додаток 4 до Порядку доступу). На підтвердження, до Скарги додаються Витяги з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» на працівників Скаржника ЗОЗУЛЯ ІГОР ІВАНОВИЧ та КАЙДАН ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ, Повідомлення про прийняття цих працівників на роботу / укладення гіг- контракту від 04.11.2024 та 16.01.2025 з квитанціями №2, Накази Скаржника №2024/11/04-2К від 04.11.2024 та №2025/01/03-1К від 03.01.2025 про прийняття цих працівників на роботу на посади охоронників.
Таким чином, Замовник встановив у пункті 2.5 Додатку 2.1 до тендерної документації для лота 1 дискримінаційну вимогу по відношенню до Скаржника щодо надання Витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», які підтверджують, що зазначені в довідці працівник не має непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості та які підтверджують, що зазначені в довідці працівники Учасника не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів, які видані не раніше місячної давнини до кінцевої дати подання пропозицій (на кожну особу вказану в формі 2), яку неможливо виконати Скаржнику, який може надати Витяги на працівників за формою Додатку 4 до Порядку доступу, які не передбачають зазначення відомостей про те, що працівники Учасника не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості саме за скоєння умисних злочинів. Ця вимога Тендерної документації протирічить нормам чинного законодавства та підлягає виключенню із Тендерної документації.
По-третє, Додатком 5.1 до тендерної документації для лота 1 передбачено Перелік документів та / або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, пункт 5 якого визначає умови надання Забезпечення виконання договору про закупівлю, в тому числі, умови повернення забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених пунктом 21 Особливостей;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин».
Натомість, згідно із частиною другою статті 27 Закону №922-VIII, замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 цього Закону;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Таким чином, пункт 3 умов повернення забезпечення виконання договору про закупівлю, передбачені Замовником у пункті 5 Переліку документів та / або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі (Додаток 5.1 до тендерної документації для лота 1), протирічать чинному законодавству України, а саме пункту 3 частини другої статті 27 Закону №922-VIII.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації в цій частині. Це також підтверджується практикою Органу оскарження, зокрема, Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14297-р/пк-пз від 26.08.2024 (ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-08-006870-a), що додається до цієї Скарги.
Відповідно до частин першої та четвертої статті 5 Закону №922-VIII, закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно із частиною четвертою статті 22 Закону №922-VIII, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відтак, для того, щоб Скаржник міг прийняти участь у Процедурі закупівлі, Замовник має усунути зазначені порушення (дискримінаційні вимоги, умови, що не узгоджуються з нормами чинного законодавства України).
×
-
Назва доказу:
11. Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14297-р/пк-пз від 26.08.2024.
-
Повʼязаний документ:
11. рішення від 26.08.2024 № 14297.pdf
-
-
Назва доказу:
10. Наказ Скаржника №2025/01/03-1К від 03.01.2025.
-
Повʼязаний документ:
10. Наказ ЗОЗУЛЯ І.І..pdf
-
-
Назва доказу:
9. Наказ Скаржника №2024/11/04-2К від 04.11.2024.
-
Повʼязаний документ:
9. Наказ КАЙДАН О.В..pdf
-
-
Назва доказу:
8. Повідомлення про прийняття працівників на роботу / укладення гіг- контракту від 16.01.2025 з квитанцією №2.
-
Повʼязаний документ:
8. Повідомлення-2025.pdf
-
-
Назва доказу:
7. Повідомлення про прийняття працівників на роботу / укладення гіг- контракту від 04.11.2024 з квитанцією №2.
-
Повʼязаний документ:
7. Повідомлення-2024.pdf
-
-
Назва доказу:
6. Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» ФОВА-004964715 (КАЙДАН ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ).
-
Повʼязаний документ:
6. Витяг МВС КАЙДАН О.В..pdf
-
-
Назва доказу:
5. Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» ФОВА-004948068 (ЗОЗУЛЯ ІГОР ІВАНОВИЧ).
-
Повʼязаний документ:
5. Витяг МВС ЗОЗУЛЯ І.І..pdf
-
-
Назва доказу:
4. Додаток 5.1 до тендерної документації для лота 1.
-
Повʼязаний документ:
4. Додаток 5.1 Перелік документів та інформації, що подається переможцем для лота 1.docx
-
-
Назва доказу:
3. Додаток 2.1 до тендерної документації для лота 1.
-
Повʼязаний документ:
3. Додаток 2.1. Кваліфікаційні критерії для лота 1.docx
-
-
Назва доказу:
2. Додаток № 1.1. до тендерної документації для лота 1.
-
Повʼязаний документ:
2. Додаток 1.1 Перелік документів та інформації для учасника для длота 1.docx
-
-
Назва доказу:
1. Тендерна документація Закупівлі (без додатків).
-
Повʼязаний документ:
1. Тендерна_документація_за_Особливостями_ох.посл..docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Отже, приймаючи до уваги те, що вищевикладені порушення встановленого порядку проведення Процедури закупівлі суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, впливають на можливість прийняти участь у Процедурі закупівлі і стати переможцем Процедури закупівлі, на об’єктивність визначення переможця Процедури закупівлі, призводять до порушення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника – ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ПАТРІОТ В", керуючись статтями 40 та 55 Конституції України, статтями 5, 18, 22, 23, 24 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктами 55-67 Особливостей, ПРОШУ: 1. Прийняти цю Скаргу до розгляду; 2. Прийняти рішення про встановлення порушень порядку проведення Процедури закупівлі; 3. Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, усунути дискримінаційні умови Тендерної документації, дискримінаційні вимоги до учасників Процедури закупівлі, умови, що не узгоджуються з нормами чинного законодавства України, наведені у цій Скарзі.
Запити Органу оскарження
Номер:
2e6ce89f62e8419c821be29d1b96b4fd
Тема запиту:
Заперечення на скаргу ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПАТРІОТ В" від 04.11.2025 № 32-с, лот № 1 (номер скарги, присвоєний в електронній системі закупівель під час її подання № UA-2025-10-31-011697-a.c1)
Текст запиту:
06.11.2025 Товариство з обмеженою відповідальністю «Черкасиенергозбут» отримало рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06.11.2025 № 16616-р/пк-пз за скаргою приватного підприємства «ПАТРІОТ В» від 04.11.2024 № UA-2025-10-31-011697-a.c1 про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, відповідно до якого просить:
- зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документацію.
І. Щодо безпідставного твердження про розпорошення та/або приховування вимог до учасників по всій тендерній документації.
Згідно абзацу 1 пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
У відповідності до пункту 1 Загальних положень тендерної документації - Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі з урахуванням Особливостей.
Також зазначаємо, що у відповідності до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пункт 28 Особливостей передбачає, що перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
Згідно частини 1 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Замовник може оприлюднювати тендерну документацію в електронній системі закупівель разом з усіма додатками як одним файлом, так і кожен додаток окремо. В свою чергу, варто зазначити, що функціонал електронних майданчиків налаштований таким чином, що, незважаючи на відсутність законодавчої підстави, замовник повинен оприлюднити окремим файлом, окремо від тендерної документації – проект договору та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі.
Також звертаємо увагу, що в тендерній документації визначено, що додатки є невід’ємною частиною даної тендерної документації.
Замовником оприлюднено:
1. Додаток 1.1. до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі для лота 1» в якому містяться розділи:
І . Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей);
ІІ. Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі встановлені пунктом 47 Особливостей та спосіб підтвердження відповідності учасників;
ІІІ. Документи та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Розділом ІІІ Додатку 1.1. до тендерної документації передбачені вимоги до подачі документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що передбачені іншими додатками до тендерної документації.
2. Додаток 5.1. до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі для лота 1».
3. Додаток 4.1 до тендерної документації «Проєкт договору про закупівлю для лота 1».
Таким чином, замовником дотримано всі вимоги передбачені законодавством та вважаємо скаргу не обґрунтованою та такою що не належить до задоволення.
ІІ. Щодо Витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості, зазначаємо, що Товариством внесено відповідні зміни до тендерної документації у вказаній частині, як це передбачено положеннями чинного законодавства, що підтверджується протоколом № 671/2025-уо від 07.11.2025.
ІІІ. Щодо питання третього, що передбачає надання забезпечення виконання договору про закупівлю.
Згідно абзаців 7 та 9 пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 27 Закону з урахуванням положень пункту 21 цих особливостей.
Пункт 16 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) передбачає, що у тендерній документації зазначаються відомості про розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати).
Водночас частина 1 статті 27 Закону визначає, що замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Згідно наведених норм замовником при проведенні відкритих торгів передбачено надання переможцем закупівлі забезпечення виконання такого договору, яке покликане сприяти належному виконанню договору переможцем закупівлі.
Види забезпечення виконання зобов'язання визначені статтею 546 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ). Частина 1 статті 546 ЦКУ передбачає, що виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком, правом довірчої власності.
Водночас згідно частини 2 статті 546 ЦКУ договором або законом можуть бути встановлені інші види забезпечення виконання зобов'язання.
Таким чином, згідно наведених норм замовником при встановленні забезпечення виконання договору про закупівлю передбачено вид забезпечення виконання зобов'язань, які визначені в частиною 2 статті 546 ЦКУ, а саме інші види забезпечення виконання зобов'язання.
Вимогу щодо надання забезпечення виконання такого договору замовником передбачено в тендерній документації, а саме в додатку, що є невід’ємною частиною тендерної документації: Додатку 5.1. до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі для лота 1», а також в Розділі 8 « ІНШІ УМОВИ ДОГОВОРУ» пунктах 8.4-8.14 проєкті договору визначені умови щодо забезпечення виконання договору про закупівлю, що викладений в Додатку 4.1. до тендерної документації «Проєкт договору про закупівлю для лота 1».
Встановлення вимоги забезпечення виконання договору про закупівлю покликане сприяти належному виконанню договору про закупівлю.
Окрім того, у пункті 5 Додатку 5.1. до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі для лота 1», Замовником передбачено умови повернення забезпечення виконання договору про закупівлю, серед яких вказано: 1) після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю; 2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним; 3) у випадках, передбачених пунктом 21 Особливостей; 4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Зі змісту вказаного додатку вбачається, що останній містить конкретні відомості щодо повернення забезпечення виконання договору про закупівлю, зокрема, підстави його повернення та підстави не повернення.
Звертаємо увагу комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що передбачені Замовником у пункті 5 Додатку 5.1. до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі для лота 1», перелік умов повернення забезпечення виконання договору про закупівлю є вичерпним та повністю ідентичним умовам повернення забезпечення виконання договору про закупівлю передбачених у частині 2 статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі», а тому не може протирічити чинному законодавству України, як про це стверджує ПП «ПАТРІОТ В» у поданій скарзі.
Зазначена правова норма є імперативною та встановлює обов`язковість повернення забезпечення після виконання договору (подібний висновок викладено у постанові Шостий апеляційний адміністративний суд у постановах від 28.01.2022 у справі № 640/2493/22 та від 26.01.2022 у справі № 640/2489/22).
Посилання скаржника на рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 14297-р/пк-пз від 26.08.2024 (ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-08-006870-а) є неспроможним, позаяк дії Замовника у частині визначення умов повернення забезпечення виконання договору про закупівлю повністю узгоджується з чинним законодавством (частина 2 статті 27 Закону) та прийнятим Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель висновоком.
Таким чином, замовником дотримано всі вимоги передбачені законодавством та вважаємо скаргу не обґрунтованою та такою що не належить до задоволення.
З огляду на викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
просимо:
Відмовити у задоволені скарги приватному підприємству «ПАТРІОТ В» від 04.11.2024 №32-с, лот № 1, номер скарги, присвоєний в електронній системі закупівель під час її подання № UA-2025-10-31-011697-a.c1.
Додатки:
1. Додаток 1.1.до тендерної документації Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі для лота 1.
2. Додаток 2.1. до тенедерної документації Кваліфікаційні критерії для лота 1
3. Додаток 5.1. до тендерної документації Перелік документів та / або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі для лота 1
4. Додаток 4.1 до тендерної документації Проєкт договору про закупівлю для лота 1
5. Тендерна документація за Особливостями ох.послуги.
6. Електронне посилання на Закон України «Про публічні закупівлі»: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text;
7. Електронне посилання на здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text
8. Електронне посилання на Наказ Президента України від 24.02.2022 «Про введення воєнного стану України» https://www.president.gov.ua/documents/642022-41397;
9. Постанову Верховного Суду від 25.01.2022 у справі № 640/2489/22;
10. Постанову Верховного Суду від 25.01.2022 у справі № 640/2489/22;
11. Постанову Верховного Суду від 27.01.2022 у справі № 640/2493/22;
12. Протокол № 671/2025-уо від 07.11.2025.
13. Перелік змін.
Дата опублікування:
07.11.2025 16:47