• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

код ДК 021:2015 - 39160000-1 - Шкільні меблі (Комплект меблів для кабінету фізики навчальний. Комплект меблів для лабораторного кабінету фізики. Комплект меблів для лаборантської фізики. Комплект меблів для кабінету хімії навчальний. Комплект меблів для кабінету хімії лабораторного. Комплект меблів для Лаборантської хімії. Комплект меблів для кабінету математики. Комплект меблів для кабінету географії. Комплект меблів для кабінету біології навчальний. Комплект меблів для лаборантської біології. Комплект меблів для СТЕМ-лабораторії (робототехніки). Комплект меблів для СТЕМ-лабораторії загального призначення)

Завершена

2 788 227.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 31.10.2025 18:06 - 09.11.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Дискримінаціні виоги Тендерної документації

Номер: 965c8b071b0743e0b0fbacfd15d046f6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-31-011357-a.a1
Назва: Дискримінаціні виоги Тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.11.2025 15:47
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 26.11.2025 16:28
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МФ ТРЕЙД КОРП», Хріщу Олексій 380662134398 anton.lola@sirius-law.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1e4b2597ddb04fd79281e7b24c1496fc
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги щодо наявності листкового металу в складі меблів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Таблиця 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації містить вимоги щодо наявності листкового металу в складі меблів, а саме:
- «проміжок між боковими частинами каркасу - листовий метал товщиною не менше 1 мм.», по позиціям:
• Стіл учнівський лабораторний для кабінету фізики;
• Стіл для вчителя;
• Стіл демонстраційний;
• Стіл учнівський лабораторний для кабінету хімії;
• Стіл демонстраційний для кабінету хімії ;
• Стіл робочий ;
• Стіл для підготовки дослідів;
• Стіл демонстраційний для кабінету біології;
- «З внутрішньої частини стіл обладнаний відкидними дверцятами з листового металу» по позиції:
• Стіл демонстраційний для кабінету фізики .

Скаржник бажає прийняти участь у закупівлі і запропонувати меблі виробництва Товариства з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП», проте виробник Товариство з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП» не використовує листовий метал при виробництві меблів (Відповіді ТОВ «АНШАР ГРУП» на запит № 451 та №457 від 06.11.2025 додаються як Доказ до Скарги).
Вважаємо дискримінаційною вимогу Замовника щодо «Дверцят з листового металу», оскільки Замовник чітко прописує готове рішення, яке використовує лише один виробник і потребує спеціалізованого обладнання та підготовки технологіі. Підготовка технологіі дверей з листового метала вимагає більше 2 місяців, що унеможливлює реалізацію закупівлі іншими виробниками. В той же час дверці не несуть функціонального рішення, адже інші елементи виготовлені з ДСП та МДФ і на сьогодні існує більше раціональне та економічно-вигідне рішення. Замовник робить акцент саме на дверцятах та їх матеріалі, який не використовує жодний інший виробників.
Також, вважаємо дискримінаційною вимогу Замовника «Проміжок між боковими частинами каркасу – листовий метал». Дана характеристика не несе жодного функціонального навантаження і є певним рішення, яке виокремлює конкретного виробника.
Виконання даної вимоги є технологічно недоцільним та економічно невиправданим для серійного виробництва навчальних меблів, з наступних причин: використання листового металу товщиною 1 мм між боковими частинами каркасу не має функціонального призначення у конструкції шкільних столів та не впливає на міцність чи стійкість виробу, такий елемент значно ускладнює технологічний процес, збільшує масу виробу та собівартість, що суперечить принципам ергономіки та безпеки, визначеним чинними нормативами до навчальних меблів (зокрема ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ EN 1729-2:2018), наявність металевих вставок у зоні, де перебувають діти, створює додаткові ризики травматизму та не відповідає вимогам безпечності шкільного обладнання.

Відповідно до Закону, технічні специфікації не повинні містити вимог чи посилань, які можуть бути виконані лише конкретним суб’єктом господарювання, окрім випадків, коли це обґрунтовано. У даному випадку обґрунтування відсутнє. Аналогічного Висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ в своєму рішенні № 10459-р/пк-пз від 17.06.2024 по закупівлі UA-2024-05-27-012179-a (додаємо, як доказ до Скарги).

ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНІ ВИМОГИ НОСЯТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННІ БУТИ ВИЛУЧЕНІ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 54a0eb2a47ed4f199ce126c48bb90f04
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо надання Протоколу випробування листового металу
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: У підпункті 4.1.3 пункту 4 «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та перелік документів та/або інформації щодо інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам» Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» та підпункті 3.9.3. Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу надати в складі пропозиції:
«Протокол випробування металевих каркасів, листового металу, HPL, ЛДСП, ДВП, порошкової фарби, фурнітури, крайки ПВХ, фанери, лотків та напрямних на питому активність радіонуклідів (не менше трьох показників 232Th, 226Ra, 40K) відповідно до НРБУ-97, виданий компетентною випробувальною лабораторією/центром акредитованою на момент здійснення випробувань Національним агентством з акредитації України на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025 в сфері радіометричного контролю;».
Вважаємо дискримінаційною вимогу Замовника щодо надання протоколу випробування саме, листового металу, на питому активність радіонуклідів (не менше трьох показників 232Th, 226Ra, 40K) відповідно до НРБУ-97, виданий компетентною випробувальною лабораторією/центром акредитованою на момент здійснення випробувань Національним агентством з акредитації України на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025 в сфері радіометричного контролю, оскільки сама вимога щодо наявності в меблях листкового металу є дискримінаційною, надмірною та необґрунтованою.


ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА НОСИТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННА БУТИ ВИЛУЧЕНА З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 0dbb9cbe80ae4afab242a9b1458356e6
Заголовок пункту скарги: Дискримінаціна вимога щодо надання Протоколів випробувань штучної шкіри, тканини
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: У підпункті 4.1.8 пункту 4 «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та перелік документів та/або інформації щодо інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам» Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» та підпункті 3.9.8. Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу надати в складі пропозиції:
«Протокол випробувань штучної шкіри, тканини на відповідність чинним в Україні ДСТУ щодо показників опору продавлювання, стиранню, витривалості забарвлення до дії світла та тертя, міграції хімічних елементів, виданий випробувальною лабораторією/центром акредитованою на момент здійснення випробувань Національним агентством з акредитації України на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025.».
Скаржник бажає прийняти участь у закупівлі і запропонувати меблі виробництва Товариства з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП», проте виробник Товариство з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП» не має вказаних протоколів (Відповідь ТОВ «АНШАР ГРУП» на запит № 453 від 06.11.2025 додаються як Доказ до Скарги).
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, оскільки проведення зазначених випробувань не є обов’язковою процедурою для матеріалів, що використовуються у виробництві меблів загального призначення, та не входить до стандартного пакету документів, який вимагається для серійного виробництва.
В свою чергу, Скаржник може підтвердити якість та безпечність штучної шкіри та тканини, що використовуються при виробництві меблів шляхом надання: Звіту санітарно-гігієнічної оцінки лабораторних досліджень тканин для меблів, виданий органом, що має право на проведення санітарно-гігієнічної оцінки, на відповідність вимогам діючого законодавства України в частині безпеки для здоров’я людини щодо запаху та міграції шкідливих речовин (формальдегід, фенол, бензол тощо) (додаємо, як доказ до Скарги).

Встановлена Замовником вимога «Протокол випробувань штучної шкіри, тканини на відповідність чинним в Україні ДСТУ щодо показників опору продавлювання, стиранню, витривалості забарвлення до дії світла та тертя, міграції хімічних елементів, виданий випробувальною лабораторією/центром акредитованою на момент здійснення випробувань Національним агентством з акредитації України на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025.» є надмірною та штучно звужує коло Учасників та позбавляє Скаржника можливості прийняти участь у закупівлі через відсутність вказаних протоколів, що не відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимога Замовника виходить за межі необхідного для досягнення мети закупівлі (перевірка безпечності та якості матеріалів) і створює необґрунтовані бар’єри для учасників, зокрема Скаржника, який має належні документи на матеріали, що використовуються у виробництві меблів, проте через дискримінаційні вимоги Тендерної документації, позбавлений права прийняти участь у закупівлі.

ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА НОСИТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННА БУТИ ВИЛУЧЕНА З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: c3fd6eac3598440eac2e726cff689220
Заголовок пункту скарги: Дискримінаціна вимога «Стільниця - МДФ товщиною 16 мм вкрите HPL-пластиком»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Таблиця 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації містить вимогу «Стільниця - МДФ товщиною 16 мм вкрите HPL-пластиком, а саме :

- «Стільниця - МДФ товщиною 16 мм вкрите HPL-пластиком», по позиціям:
• Стіл учнівський лабораторний для кабінету фізики;
• Стіл демонстраційний для кабінету фізики;
• Стіл учнівський лабораторний для кабінету хімії;
• Стіл демонстраційний для кабінету хімії з мийкою;
• Тумба з мийкою;
• Стіл демонстраційний для кабінету біології.
Скаржник бажає прийняти участь у закупівлі і запропонувати меблі виробництва Товариства з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП», проте виробник Товариство з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП» не виготовляє «Стільниці - МДФ товщиною 16 мм вкриті HPL-пластиком» (Відповідь ТОВ «АНШАР ГРУП» на запит № №457 від 06.11.2025 додається як Доказ до Скарги).
Вважаємо дискримінаційною вимогу Замовника «Стільниця - МДФ товщиною 16 мм вкрите HPL-пластиком», оскільки дане рішення використовує лише один виробник. Воно є нераціональним дорогим та потребує часу для освоєння. Замовник не дає можливості надати альтернативу, яка є оптимальніша, вказуючи матеріал, який потребує додаткового покриття і відсутній у вільному доступі на ринку та поставляється лише під конкретне рішення. На сьогодні дешевшим і оптимальнішим є та загальновживаним – ДСП матеріал.
Також, звертаємо увагу, що зазначені матеріали не є типовими для серійного виробництва шкільних меблів в Україні та не відповідають загальноприйнятим технічним рішенням, що використовуються при виготовленні меблів освітнього призначення відповідно до чинних вимог безпеки та рекомендацій Міністерства освіти і науки України. Виготовлення таких виробів можливе лише як індивідуальне нестандартне замовлення з розробленням окремої технічної документації, що суттєво відрізняється від звичайних шкільних меблів, які виробляються в Україні серійно.
Відповідно до Закону, технічні специфікації не повинні містити вимог чи посилань, які можуть бути виконані лише конкретним суб’єктом господарювання, окрім випадків, коли це обґрунтовано. У даному випадку обґрунтування відсутнє. Аналогічного Висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ в своєму рішенні № 10459-р/пк-пз від 17.06.2024 по закупівлі UA-2024-05-27-012179-a (додаємо, як доказ до Скарги).
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНІ ВИМОГИ НОСЯТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННІ БУТИ ВИЛУЧЕНІ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 77e821431ede49f2887658eec2bcacf8
Заголовок пункту скарги: Дискримінаціна вимога «Каркас: суцільногнута кругла труба»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Таблиця 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації містить вимогу «Каркас: суцільногнута кругла труба», а саме :

- «Каркас: суцільногнута кругла труба», по позиціям:
• Стілець для вчителя;
• Стілець;
• Стілець учнівський.
Скаржник бажає прийняти участь у закупівлі і запропонувати меблі виробництва Товариства з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП», проте виробник Товариство з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП» не виготовляє стільці з суцільногнутої круглої труби (Відповідь ТОВ «АНШАР ГРУП» на запит № №457 від 06.11.2025 додається як Доказ до Скарги).
Вважаємо дискримінаційною вимогу Замовника «Каркас: суцільногнута кругла труба», оскільки виготовлення стільців із каркасом із суцільногнутої круглої труби є технічно складним та економічно недоцільним у виробництві меблів шкільного призначення, а також не передбачене типовими технічними рішеннями або чинними галузевими стандартами. Отже така вимога є надмірною, дискримінаційною та необґрунтованою.
Суцільногнута кругла труба не є технічно необхідною для забезпечення функціональності чи міцності стільця. Ті самі характеристики надійності, жорсткості та довговічності можна досягти за допомогою зварної конструкції з прямолінійних труб, що широко застосовується у виробництві меблів. Використання суцільногнутої труби значно ускладнює виробництво та підвищує собівартість, бо вимагає спеціального обладнання, яке є лише в обмеженої кількості виробників.
Аналіз ринку показав, що стілець із таким конструктивом та розмірами відсутній, і аналогів з ідентичними характеристиками немає у вільному продажу (інтернет-магазинах чи відкритих каталогах).
Дана характеристика є певним рішення, яке виокремлює конкретного виробника.
Відповідно до Закону, технічні специфікації не повинні містити вимог чи посилань, які можуть бути виконані лише конкретним суб’єктом господарювання, окрім випадків, коли це обґрунтовано. У даному випадку обґрунтування відсутнє. Аналогічного Висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ в своєму рішенні № 10459-р/пк-пз від 17.06.2024 по закупівлі UA-2024-05-27-012179-a (додаємо, як доказ до Скарги).

ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНІ ВИМОГИ НОСЯТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННІ БУТИ ВИЛУЧЕНІ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 430378b90c0d44a0b6ca3621fb548e5c
Заголовок пункту скарги: Дисеримінаціні вимоги до кольорів складових частин меблів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Таблиця 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації містить вимоги до кольорів складових частин меблів, а саме :

- «колір корпусу та полиць- Бензин або на вибір Замовника», по позиціям:
• Шафа-стелаж;
• Шафа для зберігання;
• Шафа для одягу;
• Шафа низька 2-дверна з нішею;
• Шафа 4-дверна;
• Шафа книжкова зі скляними дверцятами;
• Шафа книжкова напівзакрита 4- дверна;
• Пенал.

- «колір полиць- Бензин або на вибір Замовника» , по позиціям:
• Шафа книжкова зі скляними дверцятами;
• Шафа для зберігання приладдя;
• Шафа для одягу;
• Шафа книжкова напівзакрита 4- дверна.

- «колір корпусу та полиць- Рожеві прянощі або на вибір Замовника» , по позиціям:
• Шафа для одягу;
• Шафа 4-дверна;
• Шафа-стелаж;
• Шафа книжкова зі скляними дверцятами;
• Шафа для зберігання.

- «колір полиць- Рожеві Прянощі або на вибір Замовника» , по позиціям:
• Шафа книжкова напівзакрита 4- дверна;
• Шафа книжкова зі скляними дверцятами;
• Шафа для зберігання;
• Шафа для одягу.

- «М'яке сидіння та спинка, вкрите тканиною колір бордо або на вибір Замовника» , по позиціям:
• Стілець для вчителя;
• Стілець.

- «Покриття каркасу- порошкова фарба сірого кольору або на вибір замовника», по позиціям:
• Стіл учнівський з регулюванням висоти;
• Стіл учнівський двомісний з регулюванням висоти.

- «Покриття каркасу- порошкова фарба кольору Ваніль або на вибір замовника» , по позиції:
• Стіл учнівський двомісний з регулюванням висоти.

- «Колір каркасу: сірий або на вибір Замовника» , по позиції:
• Робоче місце вчителя.

Скаржник бажає прийняти участь у закупівлі і запропонувати меблі виробництва Товариства з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП», проте виробник Товариства з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП» в своїй Відповіді на наш запит № 458 від 06.11.2025 (додається як Доказ до Скарги), заначив:
«Після технічного аналізу та перевірки доступних кольорових палітр ДСП, МДФ, HPL та порошкових фарб, що постачаються в Україну офіційними дилерами Egger, Swiss Krono, Kronospan, Pfleiderer, FunderMax, повідомляємо наступне: Товариство з обмеженою відповідальністю “АНШАР ГРУП” здійснює виробництво меблів із використанням сертифікованих декорів ДСП (наприклад: бук, дуб молочний, сірий, графіт, бук артизан перламутровий, дуб урбан кавовий тощо) та стандартної порошкової фарби у кольорах: салатовий(RAL6018), сірий(RAL7035), жовтий (RAL1018), графіт муар (RAL7024).
Таким чином, виготовлення меблів у кольорах “Бензин”, “Рожеві прянощі”, “Ваніль” (без зазначення RAL-коду чи зразка) є неможливим через відсутність офіційної ідентифікації цих кольорів у виробничих каталогах та постачальників матеріалів.».

Вважаємо дискримінаційними вимоги Замовника щодо кольорів “Бензин”, “Рожеві прянощі”, “Ваніль”, оскільки через те, що їх неможливо чітко індифікувати, це дозволяє в подальшому відхилити будь якого учасника, який не зпропонує колір, який сподобається Замовнику. В той же час вартість кожного кольору має власну вартість, що не дозволяє скласти коректну комерційну пропозицію. Отже такі вимоги до кольорів є надмірними, дискримінаційними та необґрунтованими.

Припускаємо, що назви кольорів “Бензин”, “Рожеві прянощі”, “Ваніль”, є певним рішенням, яке виокремлює конкретного виробника.

Відповідно до Закону, технічні специфікації не повинні містити вимог чи посилань, які можуть бути виконані лише конкретним суб’єктом господарювання, окрім випадків, коли це обґрунтовано. У даному випадку обґрунтування відсутнє. Аналогічного Висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ в своєму рішенні № 10459-р/пк-пз від 17.06.2024 по закупівлі UA-2024-05-27-012179-a (додаємо, як доказ до Скарги).

ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНІ ВИМОГИ НОСЯТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННІ БУТИ ВИЛУЧЕНІ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: fb1ab821e3fc4d869c04fdb956c2e792
Заголовок пункту скарги: Дискримінаціні вимоги до розмірів лотків
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Таблиця 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації містить вимоги розмірів лотків, а саме :
- «Комплектується лотками розміром не менше 310x370x75 мм та 310x370x150 мм», по позиції:
• Шафа для зберігання приладдя

Скаржник бажає прийняти участь у закупівлі і запропонувати меблі виробництва Товариства з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП», проте виробник Товариства з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП» в своїй Відповіді на наш запит № 459 від 06.11.2025 (додається як Доказ до Скарги), заначив, що він не постачає та немає в асортименті лотків розміром 310x370x75 мм та 310x370x150 мм, проте, може реалізувати пластикові лотки розмірами 312×377×75 мм та 312×377×150 мм, що за призначенням, функціональністю є нічим не гірші, а навпаки місткіші, аніж лотки 310x370x75 мм та 310x370x150 мм.
Вважаємо дискримінаційною вимогу Замовника щодо чіткого розміру лотків «310x370x150», оскільки на ринку відсутні щонайменше два виробники пластикових лотків чітко саме такого розміру як вимагає Замовник.
У свою чергу Скаржник може поставити Замовнику Шафу для зберігання приладдя укомплектовану лотками розміром 312х377х75 та 312х377х150 мм, що є кращою пропозицією, оскільки такі лотки більшого розміру і мають більшу місткість. Проте через зазначення чітких та специфічних розмірів лотків в технічному завданні, Скаржник позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі, хоча може запропонувати товар, який задовольнятиме потребу замовника, буде не гіршим і так само якісним і функціональним. Положення тендерної документації є дискримінаційними, не узгоджуються з чинним законодавством в цій частині та повинні бути приведені у відповідність до вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі»
Відповідно до Закону, технічні специфікації не повинні містити вимог чи посилань, які можуть бути виконані лише конкретним суб’єктом господарювання, окрім випадків, коли це обґрунтовано. У даному випадку обґрунтування відсутнє. Аналогічного Висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ в своєму рішенні № 10459-р/пк-пз від 17.06.2024 по закупівлі UA-2024-05-27-012179-a (додаємо, як доказ до Скарги).
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНІ ВИМОГИ НОСЯТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННІ БУТИ ВИЛУЧЕНІ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: eb8161ab551640228a9ff00014e64731
Заголовок пункту скарги: Дискримінаціна вимога щодо щодо виїзду фахівця у разі настання гарантійного випадку протягом 24 годин
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: У підпункті 4.11 пункту 4 «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та перелік документів та/або інформації щодо інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам» Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» та підпункті 3.11. Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу надати в складі пропозиції:
«Учасник надає Гарантійний лист щодо виїзду фахівця у разі настання гарантійного випадку протягом 24 годин.».
Вважаємо дискримінаційною вимогу Замовника щодо виїзду фахівця у разі настання гарантійного випадку протягом 24 годин до нас, як до потенційного Учасника, оскільки ми знаходимось в місті Києві (01135, м. Київ, пр. Перемоги 11-Б, приміщення 7), а Замовник в місті Вінниця (21050, Україна, Вінницька область, м. Вінниця, вулиця Монастирська, будинок 4) і по технічним причинам (відстань, відсутність світла, ракетні обстріли, комендантська година) наш фахівець може не встигнути доїхати за 24 години.
Наголошуємо, що дана вимога є надмірною, необґрунтованою та дискримінаційною. Для Замовника критично нічого не зміниться, якщо фахівець прибуде не протягом 24 годин, а наприклад протягом 3-х робочих днів.
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА НОСИТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННА БУТИ ВИЛУЧЕНА З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 9
Номер: 0cf16743df4b41b98d024a6ba5644aa0
Заголовок пункту скарги: Дискримінаціна вимога «Задня стінка виготовляється з ламінованої ДСП товщиною не менше 18 мм в колір полиць»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Таблиця 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації містить вимогу «Задня стінка виготовляється з ламінованої ДСП товщиною не менше 18 мм в колір полиць», а саме:
- «Задня стінка виготовляється з ламінованої ДСП товщиною не менше 18 мм в колір полиць» по позиціям:
• Шафа-стелаж
• Шафа для зберігання
• Шафа для одягу
• Шафа 4-дверна
• Шафа книжкова зі скляними дверцятами
• Шафа книжкова напівзакрита 4- дверна
• Пенал
• Шафа низька 2-дверна з нішею
Скаржник бажає прийняти участь у закупівлі і запропонувати меблі виробництва Товариства з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП», проте виробник Товариство з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП» не виготовляє задні стінки шаф та пеналів з ламінованої ДСП товщиною не менше 18 мм в колір полиць (Відповідь ТОВ «АНШАР ГРУП» на запит №457 від 06.11.2025 додається як Доказ до Скарги).
Вважаємо дискримінаційною вимогу Замовника «Задня стінка виготовляється з ламінованої ДСП товщиною не менше 18 мм в колір полиць», оскільки така конструкція не є технологічно доцільною та значно збільшує вагу виробу без поліпшення його експлуатаційних характеристик та збільшує вартість виробу в цілому. Більшість виробників при виробництві задніх стінок використовують ХДФ-плиту товщиною 2,5 мм, що відповідає вимогам міцності, жорсткості та є стандартним матеріалом для серійного меблевого виробництва. Отже така вимога є надмірною, дискримінаційною та необґрунтованою.
Використання ДСП для виготовлення задньої стінки шаф та пеналів не є доцільним, оскільки це дуже сильно здорожчує виріб і ніякого структурного покращення виробу не несе. В Україні виробники для виготовлення задньої стінки використовують ХДФ або ДВП, які є нічим не гіршими.
Дана характеристика є певним рішення, яке виокремлює конкретного виробника.
Відповідно до Закону, технічні специфікації не повинні містити вимог чи посилань, які можуть бути виконані лише конкретним суб’єктом господарювання, окрім випадків, коли це обґрунтовано. У даному випадку обґрунтування відсутнє. Аналогічного Висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ в своєму рішенні № 10459-р/пк-пз від 17.06.2024 по закупівлі UA-2024-05-27-012179-a (додаємо, як доказ до Скарги).

ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНІ ВИМОГИ НОСЯТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННІ БУТИ ВИЛУЧЕНІ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 10
Номер: 89e808e2b21e4bd4a652089a114f9707
Заголовок пункту скарги: Дискримінаціні вимоги до технічних характеристик столів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Таблиця 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації містить вимоги до технічних характеристик столів, а саме:
- «Передній екран на всю висоту столу, комбінований: складається з двох горизонтальних елементів із ЛДСП товщиною 16 мм, між якими розташована металева перемичка - труба прямокутного перерізу 50х25 мм товщиною не менше 1,2 мм.» по позиціям:
• Стіл для вчителя ;
• Стіл для підготовки дослідів;
• Стіл учнівський лабораторний для кабінету хімії;
• Стіл робочий.
- «Передній екран на всю висоту столу, комбінований: складається з двох горизонтальних елементів із ЛДСП товщиною 18мм, між якими розташована металева перемичка, труба прямокутного перерізу 50х25 мм товщиною не менше 1,2 мм.» по позиціям:
• Стіл демонстраційний для кабінету фізики;
• Стіл демонстраційний для кабінету хімії з мийкою;
• Стіл демонстраційний для кабінету біології.
Скаржник бажає прийняти участь у закупівлі і запропонувати меблі виробництва Товариства з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП», проте виробник Товариство з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП» надав таку відповідь на наш запит (Відповідь ТОВ «АНШАР ГРУП» на запит № №457 від 06.11.2025 додається як Доказ до Скарги):
«Зазначена конструкція не є типовим чи серійним рішенням у виробництві меблів навчального або офісного призначення, оскільки така конфігурація є технічно складнішою у виготовленні, не відповідає стандартним проєктним рішенням, а також не застосовується у стандартних модельних рядах меблів, що виготовляються підприємством. У зв’язку з цим ТОВ «АНШАР ГРУП» не має можливості поставити виріб із зазначеними характеристиками у межах звичайного виробничого процесу.».
Вважаємо такі вимоги Замовника дискримінаційними. Недоцільно виготовляти столи із комбінованим екраном, оскільки екран із ЛДСП на всю висоту столу і так надає максимальної жорсткості. Необхідність у додатковій перемичці у вигляді труби — відсутня.
Дана характеристика є певним рішення, яке виокремлює конкретного виробника.
Відповідно до Закону, технічні специфікації не повинні містити вимог чи посилань, які можуть бути виконані лише конкретним суб’єктом господарювання, окрім випадків, коли це обґрунтовано. У даному випадку обґрунтування відсутнє. Аналогічного Висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ в своєму рішенні № 10459-р/пк-пз від 17.06.2024 по закупівлі UA-2024-05-27-012179-a (додаємо, як доказ до Скарги).
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНІ ВИМОГИ НОСЯТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННІ БУТИ ВИЛУЧЕНІ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 11
Номер: 2503905b564741278d61d15182b0b651
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги до технічних характеристик столів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Таблиця 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації містить вимоги до технічних характеристик столів, а саме:
- «Стільниця суцільна, довжиною 1800 мм -виготовляється з МДФ товщиною 16 мм вкрите HPL-пластиком, кромкована по периметру; корпус, шухляди, полиці та фасади – виготовлені з ЛДСП, товщиною не менше 18 мм.», по позиціям:
• Стіл демонстраційний для кабінету фізики;
• Стіл демонстраційний для кабінету хімії з мийкою;
• Стіл демонстраційний для кабінету біології.
Скаржник бажає прийняти участь у закупівлі і запропонувати меблі виробництва Товариства з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП», проте виробник Товариство з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП» надав таку відповідь на наш запит (Відповідь ТОВ «АНШАР ГРУП» на запит № №457 від 06.11.2025 додається як Доказ до Скарги):
«ТОВ «АНШАР ГРУП» не виготовляє стільниці суцільною довжиною 1800 мм із МДФ товщиною 16 мм, вкритої HPL-пластиком, оскільки така конструкція є нестандартною для серійного виробництва та має ризики деформації при експлуатації через значну довжину. У виробництві компанії застосовуються стільниці довжиною до 1400 мм з ЛДСП товщиною 18 мм з можливістю покриття HPL-пластиком, що забезпечує міцність, стабільність і довговічність виробу, а також безпеку при транспортуванні.».
Вважаємо такі вимоги Замовника дискримінаційними. Довжина стільниці столу не повинна перевищувати 1400 мм, оскільки ніякої доцільності у цьому не має і такі столи виготовляє тільки один виробник. У технічному завданні прописана суцільна стільниця 1800 мм, якої не має у інших виробників.
Дана характеристика є певним рішення, яке виокремлює конкретного виробника.
Відповідно до Закону, технічні специфікації не повинні містити вимог чи посилань, які можуть бути виконані лише конкретним суб’єктом господарювання, окрім випадків, коли це обґрунтовано. У даному випадку обґрунтування відсутнє. Аналогічного Висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ в своєму рішенні № 10459-р/пк-пз від 17.06.2024 по закупівлі UA-2024-05-27-012179-a (додаємо, як доказ до Скарги).
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНІ ВИМОГИ НОСЯТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННІ БУТИ ВИЛУЧЕНІ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 12
Номер: 1b0abb8c971a46d7b7bd2589d515f133
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги до технічних характеристик стільців
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Таблиця 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації містить вимоги до технічних характеристик стільців, а саме:
- «Габаритні розміри (ШхГхВ): 425x495x800 мм. М'яке сидіння та спинка, вкрите штучною шкірою чи тканиною на вибір Замовника. Каркас: суцільногнута кругла труба діаметром 25 мм, ..», по позиціям:
• Стілець для вчителя
• Стілець
• Стілець учнівський
Скаржник бажає прийняти участь у закупівлі і запропонувати меблі виробництва Товариства з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП», проте виробник Товариство з обмеженою відповідальністю «АНШАР ГРУП» надав таку відповідь на наш запит (Відповідь ТОВ «АНШАР ГРУП» на запит № №457 від 06.11.2025 додається як Доказ до Скарги):
« ТОВ «АНШАР ГРУП» не виготовляє стільці з каркасом із суцільногнутої круглої труби діаметром 25 мм та габаритними розмірами 425×495×800 мм, оскільки такі параметри не входять до стандартного модельного ряду підприємства. На виробництві виготовляються аналогічні стільці з каркасом із квадратної металевої труби розміром 20×20 мм, габаритними розмірами 430×470×840 мм, які повністю відповідають вимогам міцності, ергономіки та безпеки при експлуатації.».
Вважаємо такі вимоги Замовника дискримінаційними, оскільки така характеристика є певним рішення, яке виокремлює конкретного виробника.
Відповідно до Закону, технічні специфікації не повинні містити вимог чи посилань, які можуть бути виконані лише конкретним суб’єктом господарювання, окрім випадків, коли це обґрунтовано. У даному випадку обґрунтування відсутнє. Аналогічного Висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ в своєму рішенні № 10459-р/пк-пз від 17.06.2024 по закупівлі UA-2024-05-27-012179-a (додаємо, як доказ до Скарги).
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНІ ВИМОГИ НОСЯТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННІ БУТИ ВИЛУЧЕНІ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження