-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Поточне ремонтування та експлуатаційне утримування автомобільних доріг загального користування державного значення: Н-17 Львів – Радехів – Луцьк км 0+000 – км 69+434; Р-39 Броди – Тернопіль км 0+000 – км 31+735; Р-84 Бібрка – Кам’янка-Бузька – Жовква – Городок – Миколаїв – Жидачів –Калуш –Бурштин км 46+900 – км 61+426, км 66+269 – км 94+244, Т-14-10 Броди –Червоноград км 0+000 –49+589, км 49+851 – км 82+059, Т-18-06 Рівне –Млинів –Берестечко –Буськ –Перемишляни, км 95+574 – км 146+570 Львівської області (276,4 км) (ДК 021:2015: 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 11 робочих днів
852 777 386.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
31.10.2025 14:23 - 26.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
дискримінаційні вимоги
Номер:
5ebd74a6255e45ba939523114770338b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-31-007967-a.c1
Назва:
дискримінаційні вимоги
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 18.12.2024 № 20195.pdf 06.11.2025 17:35
- Рішення від 21.05.2021 № 11210 (1).pdf 06.11.2025 17:35
- рішення від 09.10.2024 № 16559.pdf 06.11.2025 17:35
- Скарга Cлужба умови ТД.docx 06.11.2025 17:36
- Остання (кінцева) довідка КБ3.pdf 06.11.2025 17:38
- Аналогічний договір поточ середній Товстолуг Жовтневе.pdf 06.11.2025 17:38
- 1 Аналогічний договір (Кременець-Козин) - Сапанів.pdf 06.11.2025 17:38
- 1 Аналогічний договір Шумська - Боложівка.pdf 06.11.2025 17:38
- 1 Аналогічний договір №1Е ч. 1.pdf 06.11.2025 17:39
- 1 Аналогічний договір №1Е ч. 2.pdf 06.11.2025 17:39
- Ліквідація вибоїн пневмоструменевим методом.rar 06.11.2025 17:42
- Очищення доріг від снігу.rar 06.11.2025 17:42
- Розподілення протиожеледних матеріалів по покриттю з обладнанням на базі машини комбінованої.rar 06.11.2025 17:42
- Влаштування горизонтальної дорожньої розмітки.rar 06.11.2025 17:42
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття.rar 06.11.2025 17:42
- Влаштування покриття із асфальтобетону.rar 06.11.2025 17:42
- Рішення від 13.08.2024 № 13718.pdf 06.11.2025 17:43
- рішення від 12.03.2025 № 3827.pdf 06.11.2025 17:43
- sign.p7s 06.11.2025 17:44
- рішення від 10.11.2025 №16738.pdf 10.11.2025 16:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.11.2025 №17104.pdf 18.11.2025 12:55
- рішення від 17.11.2025 №17104.pdf 20.11.2025 15:09
- Пояснення по скарзі Авакс Проф.pdf 12.11.2025 11:47
- Пояснення по скарзі Авакс Проф UA-2025-10-31-007967-a.docx 12.11.2025 11:47
- Протокол затвердження змін до ТД.docx 24.11.2025 14:07
- Протокол затвердження змін.pdf 24.11.2025 14:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.11.2025 17:54
Дата розгляду скарги:
17.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.11.2025 16:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.11.2025 15:11
Дата виконання рішення Замовником:
24.11.2025 14:07
Коментар замовника щодо усунення порушень:
За результатами розгляду скарги Замовником внесено відповідні зміни в Тендерну документацію
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
dff371a19693495ba90d5a7fe476e8f2
Заголовок пункту скарги:
Стосовно вимоги про досвід виконання аналогічних договорів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
31.10.2025 року в системі публічних закупівель "PROZORRO" опубліковано оголошення про початок проведення закупівлі «Поточне ремонтування та експлуатаційне утримування автомобільних доріг загального користування державного значення: Н-17 Львів – Радехів – Луцьк км 0+000 – км 69+434; Р-39 Броди – Тернопіль км 0+000 – км 31+735; Р-84 Бібрка – Кам’янка-Бузька – Жовква – Городок – Миколаїв – Жидачів –Калуш –Бурштин км 46+900 – км 61+426, км 66+269 – км 94+244, Т-14-10 Броди –Червоноград км 0+000 –49+589, км 49+851 – км 82+059, Т-18-06 Рівне –Млинів –Берестечко –Буськ –Перемишляни, км 95+574 – км 146+570 Львівської області (276,4 км) (ДК 021:2015: 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)» за ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь за процедурою відкритих торгів з особливостями (у порядку, визначеному Особливостями) (надалі – Закупівля).
Наше Товариство має значний досвід надання аналогічних послуг та хоче прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі.
Проте окремі вимоги тендерної документації замовника мають дискримінаційний характер та перешкоджають нашим законним правам та інтересам щодо участі у процедурі закупівлі.
Зокрема, щодо кваліфікаційного критерію «наявність досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів)».
Згідно п. 3. додатку 1 до тендерної документації, Учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) наступними інформацією та документами:
3.1. Довідкою за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції про наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та її документальним підтвердженням згідно наведеної нижче форми:..
*Аналогічним за предметом закупівлі буде вважатись укладений протягом останніх 5 (п’яти) років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, договір про надання послуг / виконання робіт з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту та/або поточного ремонту автомобільних доріг загального користування та/або договір в складі якого надавались послуги / виконувались роботи з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту та/або поточного ремонту автомобільних доріг загального користування.
Договір, який наданий Учасником як аналогічний має бути виконаний не менше ніж на 30 відсотків від загальної ціни даного договору.
Учасник вказує у Довідці (Таблиця №3) та надає документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (одним договором або сумарно) основних видів робіт, визначених замовником в натуральних величинах, як основні (ключові) відповідно до Технічної специфікації (Додаток № 3 до тендерної документації) в обсязі, а саме:
- Очищення доріг від снігу – не менше 12 774 км;
- Розподілення протиожеледних матеріалів по покриттю з обладнанням на базі машини комбінованої – не менше 185 342 411 м2
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття – не менше 12 210 м2
- Ліквідація вибоїн пневмоструменевим методом – не менше 9 600 м2
- Влаштування покриття із асфальтобетону – не менше 10 800 м2
- Влаштування горизонтальної дорожньої розмітки – не менше 322,5 км
Наявність в учасника досвіду виконання аналогічного (их) договору(ів) документально підтверджується наступними документами сканкопiєю(ями):
- аналогічного(их) договору(ів) (з усіма додатками, зазначеними в договорі, як невід'ємні, та додатковими угодами/договорами за наявності таких), інформація по якому (яких) відображена в Довідці (Таблиці №3).
- підписаних контрагентом (замовником) останньої (кінцевої) довідки про вартість виконаних робіт/наданих послуг (форма КБ-3) (або усіх довідок про вартість виконаних робіт/наданих послуг (форма КБ-3) по договору, у випадку якщо довідки оформлено не наростаючим підсумком суми виконання) або іншим документом передбаченим умовами аналогічного договору, що підтверджує вартість виконаних робіт/наданих послуг.
** сума виконання договору повинна бути підтверджена наданими довідками про вартість виконаних робіт/наданих послуг (форма КБ-3) або іншим документом передбаченим умовами аналогічного договору, що підтверджує вартість виконаних робіт/наданих послуг.
- підписаних контрагентом (замовником) Актів приймання виконаних робіт/наданих послуг (форма КБ-2в) або іншим документом передбаченим умовами аналогічного договору, що підтверджує приймання виконаних робіт/наданих послуг.
ТОВ «АВАКС ПРОФ» має досвід виконання аналогічних видів робіт в об`ємі 100% згідно вимог тендерної документації, а саме за договорами:
1. Договір №50 про закупівлю послуг від 30.07.2021 року - Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С201707 Шумськ-Боложівка на ділянці км 5+427 – км 9+975 (окремими ділянками) Тернопільської області (ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь);
2. Договір №66 про закупівлю послуг від 30.08.2021 року - Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С200910 (Кременець-Козин)-Сапанів на ділянці км 0+000 – км 6+200 (окремими ділянками) Тернопільської області (ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь);
3. Договір №290 про закупівлю послуг від 21.10.2021 року - Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С201502 Товстолуг – Жовтневе на ділянці км 6+315 – км 6+915 (окремими ділянками) Тернопільської області» (ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь);
4. Договір № 1Е від 23.01.2020 року - ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення у Тернопільській області(скан-копії додаються).
Наводимо таблицю з інформацією про фактичні об`єми виконання аналогічних видів робіт у вкладенні.
Звертаємо увагу, що значну частину аналогічних видів робіт ТОВ «АВАКС ПРОФ» виконано за умовами договору № 1Е від 23.01.2020 року. Договір укладено на 9 місяців раніше, ніж 5 років до дати оголошення тендеру, як визначено у п.3.1. додатку 1 до ТД, але фактично переважна більшість робіт за договором № 1Е від 23.01.2020 року виконувалася у період, з 23 січня 2020 до 31 березня 2025, що відповідає вимозі тендерної документації до аналогічного договору.
Умовами п.п. 3.1. додатку 1 до тендерної документації встановлено, що *Аналогічним за предметом закупівлі буде вважатись укладений протягом останніх 5 (п’яти) років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, договір про надання послуг / виконання робіт з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту та/або поточного ремонту автомобільних доріг загального користування та/або договір в складі якого надавались послуги / виконувались роботи з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту та/або поточного ремонту автомобільних доріг загального користування.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ті учасники, які мають досвід виконання аналогічного договору за останні 5 років до оголошення закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників закупівлі.
Водночас, ТОВ «АВАКС ПРОФ» має досвід виконання 100% об`ємів кожного виду робіт згідно ТД, переважно протягом останніх 5 років до оголошення тендеру, але один з чотирьох аналогічних договорів укладено раніше ніж передбачено тендерною документацією.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ТОВ “АВАКС ПРОФ” реально претендує на укладення договору з Замовником, крім того є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується інформацією у системі Прозоро, а також переліком договорів, які укладено Скаржником (сформований Витяг з BI.Prozorro додається).
Таким чином, окремі умови Тендерної документації не відповідають вимогам законодавства з питань здійснення публічних закупівель і призводять до обмеження конкуренції та дискримінації учасників потенційних учасників, які мають бажання та можливість прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі.
Зазначені вище вимоги Тендерної документації перешкоджають ТОВ «АВАКС ПРОФ» приймати участь у закупівлі, що порушує наші права та законні інтереси, а також штучно звужують коло учасників.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Аналогічна правова позиція висловлена Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: РІШЕННЯ №3827-р/пк-пз від 12.03.2025; РІШЕННЯ № 13718-р/пк-пз від 13.08.2024; РІШЕННЯ №16559-р/пк-пз від 09.10.2024, РІШЕННЯ № 20195-р/пк-пз від 18.12.2024, РІШЕННЯ № 11210-р/пк-пз від 21.05.2021.
Вважаємо, що своїми діями Замовник порушив Конституцію України, а також такі принципи здійснення публічних закупівель, як максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них згідно пунктів 2, 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Акцентуємо увагу на тому, що згідно частини 4 статті 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Беручи до уваги все вищевикладене, вважаємо, що описані у даній скарзі вимоги тендерної документації порушують право Скаржника на участь у процедурі закупівлі, суперечать чинному законодавству України та створюють ризик розірвання договору про закупівлі за результатом виявлених контролюючими органами порушень, а також обмежують конкуренцію в рамках даної процедури закупівлі.
На підставі викладеного, відповідно до статтей 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», керуючись пунктами 55-67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, –
Наше Товариство має значний досвід надання аналогічних послуг та хоче прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі.
Проте окремі вимоги тендерної документації замовника мають дискримінаційний характер та перешкоджають нашим законним правам та інтересам щодо участі у процедурі закупівлі.
Зокрема, щодо кваліфікаційного критерію «наявність досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів)».
Згідно п. 3. додатку 1 до тендерної документації, Учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) наступними інформацією та документами:
3.1. Довідкою за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції про наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та її документальним підтвердженням згідно наведеної нижче форми:..
*Аналогічним за предметом закупівлі буде вважатись укладений протягом останніх 5 (п’яти) років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, договір про надання послуг / виконання робіт з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту та/або поточного ремонту автомобільних доріг загального користування та/або договір в складі якого надавались послуги / виконувались роботи з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту та/або поточного ремонту автомобільних доріг загального користування.
Договір, який наданий Учасником як аналогічний має бути виконаний не менше ніж на 30 відсотків від загальної ціни даного договору.
Учасник вказує у Довідці (Таблиця №3) та надає документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (одним договором або сумарно) основних видів робіт, визначених замовником в натуральних величинах, як основні (ключові) відповідно до Технічної специфікації (Додаток № 3 до тендерної документації) в обсязі, а саме:
- Очищення доріг від снігу – не менше 12 774 км;
- Розподілення протиожеледних матеріалів по покриттю з обладнанням на базі машини комбінованої – не менше 185 342 411 м2
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття – не менше 12 210 м2
- Ліквідація вибоїн пневмоструменевим методом – не менше 9 600 м2
- Влаштування покриття із асфальтобетону – не менше 10 800 м2
- Влаштування горизонтальної дорожньої розмітки – не менше 322,5 км
Наявність в учасника досвіду виконання аналогічного (их) договору(ів) документально підтверджується наступними документами сканкопiєю(ями):
- аналогічного(их) договору(ів) (з усіма додатками, зазначеними в договорі, як невід'ємні, та додатковими угодами/договорами за наявності таких), інформація по якому (яких) відображена в Довідці (Таблиці №3).
- підписаних контрагентом (замовником) останньої (кінцевої) довідки про вартість виконаних робіт/наданих послуг (форма КБ-3) (або усіх довідок про вартість виконаних робіт/наданих послуг (форма КБ-3) по договору, у випадку якщо довідки оформлено не наростаючим підсумком суми виконання) або іншим документом передбаченим умовами аналогічного договору, що підтверджує вартість виконаних робіт/наданих послуг.
** сума виконання договору повинна бути підтверджена наданими довідками про вартість виконаних робіт/наданих послуг (форма КБ-3) або іншим документом передбаченим умовами аналогічного договору, що підтверджує вартість виконаних робіт/наданих послуг.
- підписаних контрагентом (замовником) Актів приймання виконаних робіт/наданих послуг (форма КБ-2в) або іншим документом передбаченим умовами аналогічного договору, що підтверджує приймання виконаних робіт/наданих послуг.
ТОВ «АВАКС ПРОФ» має досвід виконання аналогічних видів робіт в об`ємі 100% згідно вимог тендерної документації, а саме за договорами:
1. Договір №50 про закупівлю послуг від 30.07.2021 року - Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С201707 Шумськ-Боложівка на ділянці км 5+427 – км 9+975 (окремими ділянками) Тернопільської області (ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь);
2. Договір №66 про закупівлю послуг від 30.08.2021 року - Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С200910 (Кременець-Козин)-Сапанів на ділянці км 0+000 – км 6+200 (окремими ділянками) Тернопільської області (ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь);
3. Договір №290 про закупівлю послуг від 21.10.2021 року - Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С201502 Товстолуг – Жовтневе на ділянці км 6+315 – км 6+915 (окремими ділянками) Тернопільської області» (ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь);
4. Договір № 1Е від 23.01.2020 року - ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення у Тернопільській області(скан-копії додаються).
Наводимо таблицю з інформацією про фактичні об`єми виконання аналогічних видів робіт у вкладенні.
Звертаємо увагу, що значну частину аналогічних видів робіт ТОВ «АВАКС ПРОФ» виконано за умовами договору № 1Е від 23.01.2020 року. Договір укладено на 9 місяців раніше, ніж 5 років до дати оголошення тендеру, як визначено у п.3.1. додатку 1 до ТД, але фактично переважна більшість робіт за договором № 1Е від 23.01.2020 року виконувалася у період, з 23 січня 2020 до 31 березня 2025, що відповідає вимозі тендерної документації до аналогічного договору.
Умовами п.п. 3.1. додатку 1 до тендерної документації встановлено, що *Аналогічним за предметом закупівлі буде вважатись укладений протягом останніх 5 (п’яти) років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, договір про надання послуг / виконання робіт з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту та/або поточного ремонту автомобільних доріг загального користування та/або договір в складі якого надавались послуги / виконувались роботи з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту та/або поточного ремонту автомобільних доріг загального користування.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ті учасники, які мають досвід виконання аналогічного договору за останні 5 років до оголошення закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників закупівлі.
Водночас, ТОВ «АВАКС ПРОФ» має досвід виконання 100% об`ємів кожного виду робіт згідно ТД, переважно протягом останніх 5 років до оголошення тендеру, але один з чотирьох аналогічних договорів укладено раніше ніж передбачено тендерною документацією.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ТОВ “АВАКС ПРОФ” реально претендує на укладення договору з Замовником, крім того є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується інформацією у системі Прозоро, а також переліком договорів, які укладено Скаржником (сформований Витяг з BI.Prozorro додається).
Таким чином, окремі умови Тендерної документації не відповідають вимогам законодавства з питань здійснення публічних закупівель і призводять до обмеження конкуренції та дискримінації учасників потенційних учасників, які мають бажання та можливість прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі.
Зазначені вище вимоги Тендерної документації перешкоджають ТОВ «АВАКС ПРОФ» приймати участь у закупівлі, що порушує наші права та законні інтереси, а також штучно звужують коло учасників.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Аналогічна правова позиція висловлена Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: РІШЕННЯ №3827-р/пк-пз від 12.03.2025; РІШЕННЯ № 13718-р/пк-пз від 13.08.2024; РІШЕННЯ №16559-р/пк-пз від 09.10.2024, РІШЕННЯ № 20195-р/пк-пз від 18.12.2024, РІШЕННЯ № 11210-р/пк-пз від 21.05.2021.
Вважаємо, що своїми діями Замовник порушив Конституцію України, а також такі принципи здійснення публічних закупівель, як максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них згідно пунктів 2, 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Акцентуємо увагу на тому, що згідно частини 4 статті 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Беручи до уваги все вищевикладене, вважаємо, що описані у даній скарзі вимоги тендерної документації порушують право Скаржника на участь у процедурі закупівлі, суперечать чинному законодавству України та створюють ризик розірвання договору про закупівлі за результатом виявлених контролюючими органами порушень, а також обмежують конкуренцію в рамках даної процедури закупівлі.
На підставі викладеного, відповідно до статтей 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», керуючись пунктами 55-67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, –
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом Поточне ремонтування та експлуатаційне утримування автомобільних доріг загального користування державного значення: Н-17 Львів – Радехів – Луцьк км 0+000 – км 69+434; Р-39 Броди – Тернопіль км 0+000 – км 31+735; Р-84 Бібрка – Кам’янка-Бузька – Жовква – Городок – Миколаїв – Жидачів –Калуш –Бурштин км 46+900 – км 61+426, км 66+269 – км 94+244, Т-14-10 Броди –Червоноград км 0+000 –49+589, км 49+851 – км 82+059, Т-18-06 Рівне –Млинів –Берестечко –Буськ –Перемишляни, км 95+574 – км 146+570 Львівської області (276,4 км) (ДК 021:2015: 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь). 3. Зобов`язати Службу відновлення та розвитку інфраструктури у Львівській області внести зміни до п.п. 3.1. додатку 1 до тендерної документації та виключити умову про те, що аналогічним за предметом закупівлі буде вважатись укладений протягом останніх 5 (п’яти) років від дати, що передує даті оголошення закупівлі або викласти п.п. 3.1. додатку 1 до тендерної документації в редакції: “аналогічним за предметом закупівлі буде вважатись укладений протягом 2020-2025 років, зокрема не раніше січня 2020 року”.
Запити Органу оскарження
Номер:
9d60ea96a0904559b057311d3dfe267d
Тема запиту:
Пояснення по скарзі
Текст запиту:
ПОЯСНЕННЯ
Замовника Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Львівській області
щодо скарги, поданої Скаржником Товариство з обмеженою відповідальністю «АВАКС ПРОФ» від 06.11.2025 № UA-2025-10-31-007967-a.с1 щодо умов тендерної документації закупівлі:
«Поточне ремонтування та експлуатаційне утримування автомобільних доріг загального користування державного значення: Н-17 Львів – Радехів – Луцьк км 0+000 – км 69+434; Р-39 Броди – Тернопіль км 0+000 – км 31+735; Р-84 Бібрка – Кам’янка-Бузька – Жовква – Городок – Миколаїв – Жидачів –Калуш –Бурштин км 46+900 – км 61+426, км 66+269 – км 94+244, Т-14-10 Броди –Червоноград км 0+000 –49+589, км 49+851 – км 82+059, Т-18-06 Рівне –Млинів –Берестечко –Буськ –Перемишляни, км 95+574 – км 146+570 Львівської області (276,4 км) (ДК 021:2015: 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)»
оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі
Уповноваженого органу за № UA-2025-10-31-007967-a
Відповідно до ч.16 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Нами уважно розглянуто Скаргу Скаржника ТОВ «АВАКС ПРОФ» та за результатами розгляду вважаємо її безпідставною та такою, що не підлягає задоволенню, обґрунтовуючи це наступним.
1. Стосовно підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Відповідно до п.3 Додатку №1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» серед іншого встановлено вимогу щодо документального підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а саме:
«3. Учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) наступними інформацією та документами:
3.1. Довідкою за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції про наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та її документальним підтвердженням згідно наведеної нижче форми:
ТАБЛИЦЯ №3
ДОВІДКА ПРО НАЯВНІСТЬ ДОСВІДУ ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНОГО (ИХ) ДОГОВОРУ(ІВ)
№ з/п Замовник,
місцезнаходження,
код ЄДРПОУ Номер та дата договору, предмет договору Ціна договору, грн., сума виконання договору, грн.
відсоток виконання договору Найменування основних видів
послуг (робіт) / одиниця виміру Обсяг послуг (робіт) Номер та дата підписання акту приймання виконаних робіт/наданих послуг, та пункт де наданий відповідний обсяг
1 2 3 4 5 6 7
Очищення доріг від снігу/км
Розподілення протиожеледних матеріалів по покриттю з обладнанням на базі машини комбінованої /м2
Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття /м2
Ліквідація вибоїн пневмоструменевим методом /м2
Влаштування покриття із асфальтобетону / м2
Влаштування горизонтальної дорожньої розмітки / км
*Аналогічним за предметом закупівлі буде вважатись укладений протягом останніх 5 (п’яти) років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, договір про надання послуг / виконання робіт з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту та/або поточного ремонту автомобільних доріг загального користування та/або договір в складі якого надавались послуги / виконувались роботи з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту та/або поточного ремонту автомобільних доріг загального користування.
Договір, який наданий Учасником як аналогічний має бути виконаний не менше ніж на 30 відстотків від загальної ціни даного договору.
Учасник вказує у Довідці (Таблиця №3) та надає документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (одним договором або сумарно) основних видів робіт, визначених замовником в натуральних величинах, як основні (ключові) відповідно до Технічної специфікації (Додаток № 3 до тендерної документації) в обсязі, а саме:
- Очищення доріг від снігу – не менше 12 774 км;
- Розподілення протиожеледних матеріалів по покриттю з обладнанням на базі машини комбінованої – не менше 185 342 411 м2
- Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття – не менше 12 210 м2
- Ліквідація вибоїн пневмоструменевим методом – не менше 9 600 м2
- Влаштування покриття із асфальтобетону – не менше 10 800 м2
- Влаштування горизонтальної дорожньої розмітки – не менше 322,5 км
Наявність в учасника досвіду виконання аналогічного (их) договору(ів) документально підтверджується наступними документами сканкопiєю(ями):
- аналогічного(их) договору(ів) (з усіма додатками, зазначеними в договорі, як невід'ємні, та додатковими угодами/договорами за наявності таких), інформація по якому (яких) відображена в Довідці (Таблиці №3).
- підписаних контрагентом (замовником) останньої (кінцевої) довідки про вартість виконаних робіт/наданих послуг (форма КБ-3) (або усіх довідок про вартість виконаних робіт/наданих послуг (форма КБ-3) по договору, у випадку якщо довідки оформлено не наростаючим підсумком суми виконання) або іншим документом передбаченим умовами аналогічного договору, що підтверджує вартість виконаних робіт/наданих послуг.
** сума виконання договору повинна бути підтверджена наданими довідками про вартість виконаних робіт/наданих послуг (форма КБ-3) або іншим документом передбаченим умовами аналогічного договору, що підтверджує вартість виконаних робіт/наданих послуг.
- підписаних контрагентом (замовником) Актів приймання виконаних робіт/наданих послуг (форма КБ-2в) або іншим документом передбаченим умовами аналогічного договору, що підтверджує приймання виконаних робіт/наданих послуг.»
Відповідно до п.31 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Пунктом 2 ч.2 ст.22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст.16 Закону. Відповідно до ч.1 ст.16 Закону, Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Однак, Законом не визначено, що саме розуміється під документальним підтвердженням, з чого вбачається, що Замовник на власний розсуд визначає вимоги до такого документального підтвердження. На виконання ч.2 ст.16 Закону Замовником серед іншого встановлено такий кваліфікаційний критерій, як наявність в Учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Частиною 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація серед іншого може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно, Замовником для підтвердження Учасником відповідності його зазначеним вище критеріям, прописано вимоги до документального підтвердження.
Проаналізувавши досвід проведення закупівель за тотожним предметом закупівлі іншими Службами відновлення та розвитку інфраструктури, Замовником прийнято рішення щодо визначення оптимального терміну щодо укладення аналогічного договору (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Враховуючи зазначене вище, Замовник не виходив за межі чинного законодавства та правомірно встановив в тендерній документації вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Також варто зазначити, що зазначена вище вимога тендерної документації жодним чином не може вважатися дискримінаційною, оскільки кожен потенційний учасник цих торгів мав змогу протягом останніх 5 (п’яти) років від дати, що передує даті оголошення закупівлі набути відповідний досвід на автомобільних дорогах загального користування.
Звертаємо також увагу, що Замовник свідомо розширив поняття аналогічного договору саме на автомобільних дорогах загального користування (а не тільки державного), чим збільшив коло потенційних учасників торгів.
Також Замовником визначено всього лиш 6 основних (ключових) видів робіт, а саме очищення доріг від снігу, розподілення протиожеледних матеріалів по покриттю з обладнанням на базі машини комбінованої, ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття, ліквідація вибоїн пневмоструменевим методом, влаштування покриття із асфальтобетону та влаштування горизонтальної дорожньої розмітки, в той час як Технічною спеціфікацією (Дефектним актом) (Додаток № 3 до тендерної документації) передбачено понад 200 найменувань видів робіт, чим також збільшив коло потенційних учасників торгів.
Тому твердження Скаржника ТОВ «АВАКС ПРОФ» стосовно порушення Конституції України, а також принципів здійснення публічних закупівель, як максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них є хибним та таким, що вводить Орган оскарження в оману.
Враховуючи зазначене вище, вимоги Скаржника ТОВ «АВАКС ПРОФ» є необґрунтовані, безпідставні та не відповідають законодавству у сфері публічних закупівель, а тому просимо відмовити у задоволенні скарги ТОВ «АВАКС ПРОФ».
Крім цього зазначаємо, що при проведенні процедур закупівель, Замовник неухильно дотримується вимог Закону, зокрема принципів здійснення закупівель, таких як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Начальник Служби відновлення
та розвитку інфраструктури
у Львівській області Олег БЕРЕЗА
Пов'язані документи:
Дата опублікування:
12.11.2025 11:47