-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Кондиціонери повітря з монтажем за кодом ДК 021:2015- 42510000-4 теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої
Завершена
1 050 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
31.10.2025 13:57 - 05.11.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
804471b1409c44878d83eefdc9e10c6d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-31-007281-a.b2
Назва:
скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Київським окружним адміністративним судом було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-31-007281-а.
ПП «СПЕЦСЕРВІС» має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
ПП «СПЕЦСЕРВІС» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, тендерна документація Замовника містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_Спецсервіс_UA-2025-10-31-007281-a.pdf 04.11.2025 17:10
- Скарга_Спецсервіс_UA-2025-10-31-007281-a.docx 04.11.2025 17:10
- sign.p7s 04.11.2025 17:11
- Рішення від 06.11.2025 № 16627.pdf 06.11.2025 15:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.11.2025 18:54
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
06.11.2025 15:15
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3593210002cf4245acccd4e5b0688b3c
Заголовок пункту скарги:
скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо вимоги надання копії Сертифікату ДСТУ ISO 14024:2018
Згідно пункту 18 Додатку № 6 до тендерної документації «Інша інформація та документи, які надаються учасником при поданні пропозиції» учасник у складі своєї пропозиції повинен надати «18. Копію Сертифікату ДСТУ ISO 14024:2018, виданого органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ)» (ілюстрація - додається).
Вважаємо, що дана вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до учасників виходячи з наступного.
Чинне законодавство не встановлює вимоги підтвердження відповідності екологічним вимогам саме ISO 14024:2018, яке стосується лише екологічних маркувань та декларацій.
В свою чергу, виробники, постачальники та учасники застосовують підтвердження відповідності більш широкому спектру саме екологічних вимог, тобто «еквівалентним вимогам» в розумінні частини 6 статті 23 Закону, шляхом отримання сертифікатів відповідності ISO 14001, який в свою чергу стосується системи екологічного управління в цілому, а не лише маркувань та декларацій.
Таким чином, формулювання зазначеної вимоги в тендерній документації Замовника дискримінує учасників, в яких вже наявні сертифікати державного стандарту України ДСТУ ISO 14001 видані акредитованими на вказаний стандарт органами сертифікації, які підтверджують відповідність еквівалентним екологічним вимогам.
Частиною 5 та 6 статті 23 Закону не лише передбачено, що у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам, але й що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, відповідно до вищевказаних вимог Закону, учасники мають право надавати, а на Замовника покладено обов’язок приймати не лише конкретні сертифікати, але й інші сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним (в даному випадку - екологічним) вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена, зокрема, шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності».
Враховуючи викладене просимо зобов’язати Замовника надати учасникам можливість підтвердження еквівалентним (саме екологічним) вимогам не лише виключно саме сертифікатами відповідності ДСТУ ISO 14024, але й сертифікатами відповідності ДСТУ ISO 14001, які видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації (згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності») та які, відповідно до частини шостої статті 23 Закону, є способом, визначеним законодавством.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушують положення частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для мене, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує мої охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Згідно пункту 18 Додатку № 6 до тендерної документації «Інша інформація та документи, які надаються учасником при поданні пропозиції» учасник у складі своєї пропозиції повинен надати «18. Копію Сертифікату ДСТУ ISO 14024:2018, виданого органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ)» (ілюстрація - додається).
Вважаємо, що дана вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до учасників виходячи з наступного.
Чинне законодавство не встановлює вимоги підтвердження відповідності екологічним вимогам саме ISO 14024:2018, яке стосується лише екологічних маркувань та декларацій.
В свою чергу, виробники, постачальники та учасники застосовують підтвердження відповідності більш широкому спектру саме екологічних вимог, тобто «еквівалентним вимогам» в розумінні частини 6 статті 23 Закону, шляхом отримання сертифікатів відповідності ISO 14001, який в свою чергу стосується системи екологічного управління в цілому, а не лише маркувань та декларацій.
Таким чином, формулювання зазначеної вимоги в тендерній документації Замовника дискримінує учасників, в яких вже наявні сертифікати державного стандарту України ДСТУ ISO 14001 видані акредитованими на вказаний стандарт органами сертифікації, які підтверджують відповідність еквівалентним екологічним вимогам.
Частиною 5 та 6 статті 23 Закону не лише передбачено, що у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам, але й що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, відповідно до вищевказаних вимог Закону, учасники мають право надавати, а на Замовника покладено обов’язок приймати не лише конкретні сертифікати, але й інші сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним (в даному випадку - екологічним) вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена, зокрема, шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності».
Враховуючи викладене просимо зобов’язати Замовника надати учасникам можливість підтвердження еквівалентним (саме екологічним) вимогам не лише виключно саме сертифікатами відповідності ДСТУ ISO 14024, але й сертифікатами відповідності ДСТУ ISO 14001, які видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації (згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності») та які, відповідно до частини шостої статті 23 Закону, є способом, визначеним законодавством.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушують положення частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для мене, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує мої охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПП «СПЕЦСЕРВІС» просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі кондиціонери повітря з монтажем за кодом ДК 021:2025-4251000-4 теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-31-007281-а. 3) Зобов’язати Замовника – Київський окружний адміністративний суд – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
30af113f03884110acb24fe2581a40d9
Заголовок пункту скарги:
скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Щодо вимоги надання копії Сертифікату ISO 9001:2015
У відповідності до пункту 17 Додатку № 6 до тендерної документації «Інша інформація та документи, які надаються учасником при поданні пропозиції» учасник у складі своєї пропозиції повинен надати «18. Копію Сертифікату ISO 9001:2015, виданого органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ)» (ілюстрація - додається).
Вважаємо, що дана вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до учасників виходячи з наступного.
У випадку, якщо Замовником встановлено чіткі вимоги щодо надання документів у складі пропозиції, то учасник повинен надати саме ті документи, які передбачено умовами тендерної документації.
В даному випадку Замовник встановив вимогу надання виключно сертифікату ISO 9001:2015, що в свою чергу обмежує участь учасників, що мають сертифікати ISO 9001:2018, які в свою чергу є наступною версією сертифікату, що вимагає Замовник.
Таким чином, формулювання зазначеної вимоги в тендерній документації Замовника дискримінує учасників, в яких вже наявні сертифікати ISO 9001:2018 (наступна версія сертифікату ISO 9001:2015) видані акредитованими на вказаний стандарт органами сертифікації.
Беручи до уваги викладене, просимо зобов’язати Замовника надати можливість участі в закупівлі не лише учасникам, що мають сертифікат ISO 9001:2015, але й тим, що мають його наступну версію, а саме - сертифікат ISO 9001:2018.
У відповідності до статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушують положення частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для мене, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує мої охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
У відповідності до пункту 17 Додатку № 6 до тендерної документації «Інша інформація та документи, які надаються учасником при поданні пропозиції» учасник у складі своєї пропозиції повинен надати «18. Копію Сертифікату ISO 9001:2015, виданого органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ)» (ілюстрація - додається).
Вважаємо, що дана вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до учасників виходячи з наступного.
У випадку, якщо Замовником встановлено чіткі вимоги щодо надання документів у складі пропозиції, то учасник повинен надати саме ті документи, які передбачено умовами тендерної документації.
В даному випадку Замовник встановив вимогу надання виключно сертифікату ISO 9001:2015, що в свою чергу обмежує участь учасників, що мають сертифікати ISO 9001:2018, які в свою чергу є наступною версією сертифікату, що вимагає Замовник.
Таким чином, формулювання зазначеної вимоги в тендерній документації Замовника дискримінує учасників, в яких вже наявні сертифікати ISO 9001:2018 (наступна версія сертифікату ISO 9001:2015) видані акредитованими на вказаний стандарт органами сертифікації.
Беручи до уваги викладене, просимо зобов’язати Замовника надати можливість участі в закупівлі не лише учасникам, що мають сертифікат ISO 9001:2015, але й тим, що мають його наступну версію, а саме - сертифікат ISO 9001:2018.
У відповідності до статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушують положення частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для мене, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує мої охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПП «СПЕЦСЕРВІС» просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі кондиціонери повітря з монтажем за кодом ДК 021:2025-4251000-4 теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-31-007281-а. 3) Зобов’язати Замовника – Київський окружний адміністративний суд – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Скарга
Скасована
КЕП
скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
2eed803df1bf4a6ab87b70c1db7b06a6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-31-007281-a.a1
Назва:
скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Київським окружним адміністративним судом було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-31-007281-а .
ФОП Даниленко В. О. має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
ФОП Даниленко В. О. вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, тендерна документація Замовника містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга - UA-2025-10-31-007281-a.pdf 04.11.2025 15:26
- Скарга - UA-2025-10-31-007281-a.docx 04.11.2025 15:26
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
04.11.2025 15:31
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e6050b28cb1f4394b4143db90d5f84df
Заголовок пункту скарги:
скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо вимоги надання копії Сертифікату ДСТУ ISO 14024:2018
Згідно пункту 18 Додатку № 6 до тендерної документації «Інша інформація та документи, які надаються учасником при поданні пропозиції» учасник у складі своєї пропозиції повинен надати «18. Копію Сертифікату ДСТУ ISO 14024:2018, виданого органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ)» (ілюстрація - додається).
Вважаємо, що дана вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до учасників виходячи з наступного.
Чинне законодавство не встановлює вимоги підтвердження відповідності екологічним вимогам саме ISO 14024:2018, яке стосується лише екологічних маркувань та декларацій.
В свою чергу, виробники, постачальники та учасники застосовують підтвердження відповідності більш широкому спектру саме екологічних вимог, тобто «еквівалентним вимогам» в розумінні частини 6 статті 23 Закону, шляхом отримання сертифікатів відповідності ISO 14001, який в свою чергу стосується системи екологічного управління в цілому, а не лише маркувань та декларацій.
Таким чином, формулювання зазначеної вимоги в тендерній документації Замовника дискримінує учасників, в яких вже наявні сертифікати державного стандарту України ДСТУ ISO 14001 видані акредитованими на вказаний стандарт органами сертифікації, які підтверджують відповідність еквівалентним екологічним вимогам.
Частиною 5 та 6 статті 23 Закону не лише передбачено, що у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам, але й що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, відповідно до вищевказаних вимог Закону, учасники мають право надавати, а на Замовника покладено обов’язок приймати не лише конкретні сертифікати, але й інші сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним (в даному випадку - екологічним) вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена, зокрема, шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності».
Враховуючи викладене просимо зобов’язати Замовника надати учасникам можливість підтвердження еквівалентним (саме екологічним) вимогам не лише виключно саме сертифікатами відповідності ДСТУ ISO 14024, але й сертифікатами відповідності ДСТУ ISO 14001, які видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації (згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності») та які, відповідно до частини шостої статті 23 Закону, є способом, визначеним законодавством.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушують положення частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для мене, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує мої охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Згідно пункту 18 Додатку № 6 до тендерної документації «Інша інформація та документи, які надаються учасником при поданні пропозиції» учасник у складі своєї пропозиції повинен надати «18. Копію Сертифікату ДСТУ ISO 14024:2018, виданого органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ)» (ілюстрація - додається).
Вважаємо, що дана вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до учасників виходячи з наступного.
Чинне законодавство не встановлює вимоги підтвердження відповідності екологічним вимогам саме ISO 14024:2018, яке стосується лише екологічних маркувань та декларацій.
В свою чергу, виробники, постачальники та учасники застосовують підтвердження відповідності більш широкому спектру саме екологічних вимог, тобто «еквівалентним вимогам» в розумінні частини 6 статті 23 Закону, шляхом отримання сертифікатів відповідності ISO 14001, який в свою чергу стосується системи екологічного управління в цілому, а не лише маркувань та декларацій.
Таким чином, формулювання зазначеної вимоги в тендерній документації Замовника дискримінує учасників, в яких вже наявні сертифікати державного стандарту України ДСТУ ISO 14001 видані акредитованими на вказаний стандарт органами сертифікації, які підтверджують відповідність еквівалентним екологічним вимогам.
Частиною 5 та 6 статті 23 Закону не лише передбачено, що у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам, але й що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, відповідно до вищевказаних вимог Закону, учасники мають право надавати, а на Замовника покладено обов’язок приймати не лише конкретні сертифікати, але й інші сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним (в даному випадку - екологічним) вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена, зокрема, шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності».
Враховуючи викладене просимо зобов’язати Замовника надати учасникам можливість підтвердження еквівалентним (саме екологічним) вимогам не лише виключно саме сертифікатами відповідності ДСТУ ISO 14024, але й сертифікатами відповідності ДСТУ ISO 14001, які видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації (згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності») та які, відповідно до частини шостої статті 23 Закону, є способом, визначеним законодавством.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушують положення частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для мене, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує мої охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ФОП Даниленко Віталій Олександрович просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі кондиціонери повітря з монтажем за кодом ДК 021:2025-4251000-4 теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-31-007281-а. 3) Зобов’язати Замовника – Київський окружний адміністративний суд – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
202597694ae8474cab9ff27fb3b15b0a
Заголовок пункту скарги:
скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Щодо вимоги надання копії Сертифікату ISO 9001:2015
У відповідності до пункту 17 Додатку № 6 до тендерної документації «Інша інформація та документи, які надаються учасником при поданні пропозиції» учасник у складі своєї пропозиції повинен надати «18. Копію Сертифікату ISO 9001:2015, виданого органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ)» (ілюстрація - додається).
Вважаємо, що дана вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до учасників виходячи з наступного.
У випадку, якщо Замовником встановлено чіткі вимоги щодо надання документів у складі пропозиції, то учасник повинен надати саме ті документи, які передбачено умовами тендерної документації.
В даному випадку Замовник встановив вимогу надання виключно сертифікату ISO 9001:2015, що в свою чергу обмежує участь учасників, що мають сертифікати ISO 9001:2018, які в свою чергу є наступною версією сертифікату, що вимагає Замовник.
Таким чином, формулювання зазначеної вимоги в тендерній документації Замовника дискримінує учасників, в яких вже наявні сертифікати ISO 9001:2018 (наступна версія сертифікату ISO 9001:2015) видані акредитованими на вказаний стандарт органами сертифікації.
Беручи до уваги викладене, просимо зобов’язати Замовника надати можливість участі в закупівлі не лише учасникам, що мають сертифікат ISO 9001:2015, але й тим, що мають його наступну версію, а саме - сертифікат ISO 9001:2018.
У відповідності до статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушують положення частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для мене, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує мої охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
У відповідності до пункту 17 Додатку № 6 до тендерної документації «Інша інформація та документи, які надаються учасником при поданні пропозиції» учасник у складі своєї пропозиції повинен надати «18. Копію Сертифікату ISO 9001:2015, виданого органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ)» (ілюстрація - додається).
Вважаємо, що дана вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до учасників виходячи з наступного.
У випадку, якщо Замовником встановлено чіткі вимоги щодо надання документів у складі пропозиції, то учасник повинен надати саме ті документи, які передбачено умовами тендерної документації.
В даному випадку Замовник встановив вимогу надання виключно сертифікату ISO 9001:2015, що в свою чергу обмежує участь учасників, що мають сертифікати ISO 9001:2018, які в свою чергу є наступною версією сертифікату, що вимагає Замовник.
Таким чином, формулювання зазначеної вимоги в тендерній документації Замовника дискримінує учасників, в яких вже наявні сертифікати ISO 9001:2018 (наступна версія сертифікату ISO 9001:2015) видані акредитованими на вказаний стандарт органами сертифікації.
Беручи до уваги викладене, просимо зобов’язати Замовника надати можливість участі в закупівлі не лише учасникам, що мають сертифікат ISO 9001:2015, але й тим, що мають його наступну версію, а саме - сертифікат ISO 9001:2018.
У відповідності до статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушують положення частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для мене, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує мої охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ФОП Даниленко Віталій Олександрович просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі кондиціонери повітря з монтажем за кодом ДК 021:2025-4251000-4 теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-31-007281-а. 3) Зобов’язати Замовника – Київський окружний адміністративний суд – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.