-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія код за ДК 021:2015 – 09310000-5 – «Електрична енергія»
Завершена
211 112.41
UAH з ПДВ
Період оскарження:
31.10.2025 12:39 - 08.11.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
0e0c9509f4ad4a0aa75a61e728e13c2b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-31-005388-a.a1
Назва:
щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Державною установою «Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернігівській області» (далі – Замовник) 31 жовтня 2025 року розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за предметом «Електрична енергія код за ДК 021:2015 – 09310000-5 – «Електрична енергія» (№ ID: UA-2025-10-31-005388-a) (далі – Закупівля).
Ця скарга (далі – Скарга) подається на дискримінаційні умови тендерної документації, затвердженої Замовником рішенням уповноваженої особи Олесі Листовничої.
Акціонерне товариство «Енергетична компанія України» (далі – Суб’єкт оскарження або АТ «ЕКУ») має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній Замовником, у зв’язку з чим було проаналізовано тендерну документацію та виявлено наступне:
За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників.
Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO.
Встановлення Замовником у Розділі № 3 «Інша інформація, встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» Додатку № 1 до тендерної документації («ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ») вимоги щодо обов’язкового підтвердження учасниками проходження сертифікації, виданих акредитованими органами (НААУ), а саме: ISO/IEC 27001:2023 — інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою (код ДКПП 63.12); ISO 9001:2018 (2015) — система управління якістю (код 25 — постачання електроенергії; ДКПП 35.13, 35.14); ISO 14001:2015 — система екологічного управління (код 25 — постачання електроенергії; ДКПП 35.13, 35.14); ISO 37001:2018 — система управління щодо протидії корупції (ДКПП 35.13, 35.14); ISO 45001:2019 — система управління охороною здоров’я та безпекою праці (ДКПП 35.13, 35.14); ISO 28000:2008 — система управління безпекою ланцюга постачання (ДКПП 35.13, 35.14), кожен із яких повинен бути чинним на момент подання пропозиції, а у разі, якщо сертифікат виданий понад 12 місяців тому, — супроводжуватися звітом за результатами технічного або наглядового аудиту, є вимогою, що не має нормативного підґрунтя, не передбачена жодним актом чинного законодавства України у сфері публічних закупівель та не пов’язана безпосередньо з предметом закупівлі.
Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару.
Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії. Отже, обов’язок учасників процедури публічних закупівель надавати сертифікати відповідності ISO у контексті закупівлі електричної енергії не передбачений ані профільним законом, ані Ліцензійними умовами, ані чинним нормативно-правовим регулюванням з боку уповноваженого органу державного нагляду у сфері енергетики. Встановлена Замовником вимога про обов’язкове надання сертифікату є юридично необґрунтованою, виходить за межі предмета закупівлі, та її включення до тендерної документації має всі ознаки порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином, будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Дискримінаційні вимоги в тендерній документації з боку Замовника, незаконні та такі, що грубо порушують норми чинного законодавства України.
Пов'язані документи:
Учасник
- ___~1.PDF 04.11.2025 15:16
- 230520~1.PNG 04.11.2025 15:16
- __7B4A~1.PDF 04.11.2025 15:16
- Про_публічні_закупівлі_від_25_12_2015_№_922_VIII_Текст_для_друку.pdf 04.11.2025 15:16
- Про ринок електричної енергії.pdf 04.11.2025 15:16
- Про_затвердження_особливостей_з_від_12_10_2022_№_1178_Текст_для.pdf 04.11.2025 15:16
- рішення від 08.09.2025 №13775.pdf 04.11.2025 15:16
- рішення від 09.10.2025 №15338.pdf 04.11.2025 15:16
- рішення від 15.08.2025 № 12644.pdf 04.11.2025 15:16
- рішення від 24.09.2025 №14605.pdf 04.11.2025 15:16
- Скарга Дискримінаційні умови ТД.docx 04.11.2025 15:16
- рішення від 31.08.2023 № 13858.pdf 04.11.2025 15:16
- Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документац (2).pdf 04.11.2025 15:16
- Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації.zip 04.11.2025 15:16
- Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації.pdf 04.11.2025 15:16
- ТД (зміна кошторису).docx 04.11.2025 15:16
- __EN_5~1.PDF 04.11.2025 15:16
- 1. Додаток 1 вимоги до учасника (зміна кошторису).docx 04.11.2025 15:16
- (Skarga_shhodo_diskriminacijnih_umov_tendernoi_dokumentacii)_v2_Gladkoskok_B_V_.p7s 04.11.2025 15:16
- Докази до Скарги.7z 04.11.2025 15:16
- Skarga_shhodo_diskriminacijnih_umov_tendernoi_dokumentacii_v2_Gladkoskok_B_V_.p7s 04.11.2025 15:16
- sign.p7s 04.11.2025 15:17
- ЗМІНИ Тендер 2025 електроенергія.rar 06.11.2025 10:54
- ТД (нова редакція) 06.11.pdf 10.11.2025 16:29
- 1. Додаток 1 вимоги до учасника (нова редакція) 06.11.pdf 10.11.2025 16:29
- 2. Додаток 2 МТХ (нова редакція) 06.11.pdf 10.11.2025 16:30
- 3_Додаток_3_Проєкт_договору_нова_редакція 06.11.pdf 10.11.2025 16:30
- 4. Додаток 4 Цінова пропозиція (нова редакція) 06.11.pdf 10.11.2025 16:30
- 5 Додаток 5 Перелік документів для переможця (нова редакція) 06.11.pdf 10.11.2025 16:31
- 4. Протокол про внесення змін за результатами звернення.PDF 10.11.2025 16:31
- перелік змін від 06.11.2025.pdf 10.11.2025 16:32
- Пояснення скан.PDF 10.11.2025 16:33
- ТД (нова редакція) 06.11.docx 10.11.2025 16:33
- 1. Додаток 1 вимоги до учасника (нова редакція) 06.11.docx 10.11.2025 16:34
- 2. Додаток 2 МТХ (нова редакція) 06.11.docx 10.11.2025 16:34
- 3_Додаток_3_Проєкт_договору_нова_редакція 06.11.docx 10.11.2025 16:34
- 4. Додаток 4 Цінова пропозиція (нова редакція) 06.11.docx 10.11.2025 16:35
- 5 Додаток 5 Перелік документів для переможця (нова редакція) 06.11.docx 10.11.2025 16:35
- 444CF~1.DOC 10.11.2025 16:36
- перелік змін від 06.11.2025.docx 10.11.2025 16:36
- Пояснення_на_рішення.docx 10.11.2025 16:36
- рішення від 06.11.2025 № 16621.pdf 06.11.2025 16:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.11.2025 № 16991.pdf 14.11.2025 14:27
- рішення від 13.11.2025 № 16991.pdf 18.11.2025 11:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.11.2025 16:16
Дата розгляду скарги:
13.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.11.2025 16:20
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
18.11.2025 11:12
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
18.11.2025 11:12
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
16951d878c0f45b2a1c61f8c2487a737
Заголовок пункту скарги:
щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Державною установою «Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернігівській області» (далі – Замовник) 31 жовтня 2025 року розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за предметом «Електрична енергія код за ДК 021:2015 – 09310000-5 – «Електрична енергія» (№ ID: UA-2025-10-31-005388-a) (далі – Закупівля).
Ця скарга (далі – Скарга) подається на дискримінаційні умови тендерної документації, затвердженої Замовником рішенням уповноваженої особи Олесі Листовничої.
Акціонерне товариство «Енергетична компанія України» (далі – Суб’єкт оскарження або АТ «ЕКУ») має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній Замовником, у зв’язку з чим було проаналізовано тендерну документацію та виявлено наступне:
За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників.
Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO.
Встановлення Замовником у Розділі № 3 «Інша інформація, встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» Додатку № 1 до тендерної документації («ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ») вимоги щодо обов’язкового підтвердження учасниками проходження сертифікації, виданих акредитованими органами (НААУ), а саме: ISO/IEC 27001:2023 — інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою (код ДКПП 63.12); ISO 9001:2018 (2015) — система управління якістю (код 25 — постачання електроенергії; ДКПП 35.13, 35.14); ISO 14001:2015 — система екологічного управління (код 25 — постачання електроенергії; ДКПП 35.13, 35.14); ISO 37001:2018 — система управління щодо протидії корупції (ДКПП 35.13, 35.14); ISO 45001:2019 — система управління охороною здоров’я та безпекою праці (ДКПП 35.13, 35.14); ISO 28000:2008 — система управління безпекою ланцюга постачання (ДКПП 35.13, 35.14), кожен із яких повинен бути чинним на момент подання пропозиції, а у разі, якщо сертифікат виданий понад 12 місяців тому, — супроводжуватися звітом за результатами технічного або наглядового аудиту, є вимогою, що не має нормативного підґрунтя, не передбачена жодним актом чинного законодавства України у сфері публічних закупівель та не пов’язана безпосередньо з предметом закупівлі.
Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару.
Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії. Отже, обов’язок учасників процедури публічних закупівель надавати сертифікати відповідності ISO у контексті закупівлі електричної енергії не передбачений ані профільним законом, ані Ліцензійними умовами, ані чинним нормативно-правовим регулюванням з боку уповноваженого органу державного нагляду у сфері енергетики. Встановлена Замовником вимога про обов’язкове надання сертифікату є юридично необґрунтованою, виходить за межі предмета закупівлі, та її включення до тендерної документації має всі ознаки порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином, будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Дискримінаційні вимоги в тендерній документації з боку Замовника, незаконні та такі, що грубо порушують норми чинного законодавства України.
Ця скарга (далі – Скарга) подається на дискримінаційні умови тендерної документації, затвердженої Замовником рішенням уповноваженої особи Олесі Листовничої.
Акціонерне товариство «Енергетична компанія України» (далі – Суб’єкт оскарження або АТ «ЕКУ») має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній Замовником, у зв’язку з чим було проаналізовано тендерну документацію та виявлено наступне:
За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників.
Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO.
Встановлення Замовником у Розділі № 3 «Інша інформація, встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» Додатку № 1 до тендерної документації («ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ») вимоги щодо обов’язкового підтвердження учасниками проходження сертифікації, виданих акредитованими органами (НААУ), а саме: ISO/IEC 27001:2023 — інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою (код ДКПП 63.12); ISO 9001:2018 (2015) — система управління якістю (код 25 — постачання електроенергії; ДКПП 35.13, 35.14); ISO 14001:2015 — система екологічного управління (код 25 — постачання електроенергії; ДКПП 35.13, 35.14); ISO 37001:2018 — система управління щодо протидії корупції (ДКПП 35.13, 35.14); ISO 45001:2019 — система управління охороною здоров’я та безпекою праці (ДКПП 35.13, 35.14); ISO 28000:2008 — система управління безпекою ланцюга постачання (ДКПП 35.13, 35.14), кожен із яких повинен бути чинним на момент подання пропозиції, а у разі, якщо сертифікат виданий понад 12 місяців тому, — супроводжуватися звітом за результатами технічного або наглядового аудиту, є вимогою, що не має нормативного підґрунтя, не передбачена жодним актом чинного законодавства України у сфері публічних закупівель та не пов’язана безпосередньо з предметом закупівлі.
Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару.
Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії. Отже, обов’язок учасників процедури публічних закупівель надавати сертифікати відповідності ISO у контексті закупівлі електричної енергії не передбачений ані профільним законом, ані Ліцензійними умовами, ані чинним нормативно-правовим регулюванням з боку уповноваженого органу державного нагляду у сфері енергетики. Встановлена Замовником вимога про обов’язкове надання сертифікату є юридично необґрунтованою, виходить за межі предмета закупівлі, та її включення до тендерної документації має всі ознаки порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином, будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Дискримінаційні вимоги в тендерній документації з боку Замовника, незаконні та такі, що грубо порушують норми чинного законодавства України.
×
-
Назва доказу:
Докази
-
Повʼязаний документ:
Докази до Скарги.7z
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Державну установу «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернігівській області» внести зміни до тендерної документації відповідно до вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме — усунути дискримінаційні вимоги та вимоги, що не відповідають законодавству, зазначені в цій Скарзі.
Запити Органу оскарження
Номер:
be38744d41d546bf8c8fe890e2f5e647
Тема запиту:
Повідомлення про усунення порушень
Текст запиту:
04 листопада 2025 року о 16:16 акціонерним товариством "ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ УКРАЇНИ" (далі - Скаржник) була подана скарга за ідентифікатором UA-2025-10-31-005388-a.a1.
Державною установою «Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернігівській області» (далі – Замовник) було розглянуто суть скарги та прийнято рішення усунути дискримінаційні вимоги, як і вимагає Скаржник в своїй скарзі. У зв’язку з цим було внесено зміни до тендерної документації та викладено її в новій редакцій станом на 06.11.2025 р., яка виключає вимоги щодо надання сертифікатів, які були зазначені в п.12, п.15, п.16, п.17, п.18, п.19 додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до вимог абзацу 2 пункту 67 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова) Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну відкритих торгів, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.
Відповідно до вимог абзацу 2 пункту 67 Постанови у разі усунення Замовником порушень, зазначених у скарзі, Замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це органу оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель. А отже, просимо прийняти до уваги, що вимоги, які були висунуті Скаржником усунені Замовником в повному обсязі.
Керуючись статтями 5 і 18 Закону та пунктами 66 і 67 Особливостей,
ПРОШУ ЗАЛИШИТИ СКАРГУ БЕЗ РОЗГЛЯДУ, оскільки Замовником було враховано вимоги Скаржника.
Дата опублікування:
06.11.2025 10:54