• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Паливо для автомобілів код ДК 021:2015 – 09130000-9 – «Нафта і дистиляти»

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 10 годин (до 14.12.25 00:05)

4 916 190.00 UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
00
дн
10
год
43
хв
19
сек
Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 4 080.00 UAH
Період оскарження: 31.10.2025 11:25 - 11.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: 5b7df2a94bcf4e1fa3e269824b8182b2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-31-003833-a.b1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-10-31-003833-a, затвердженій рішенням уповноваженої особи замовника (Управління поліції охорони у Львівській області) від 31.10.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 17.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.11.2025 15:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.11.2025 17:53
Дата виконання рішення Замовником: 08.12.2025 11:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17099-р/пк-пз від 17.11.2025р. виконано та внесено відповідні зміни до Тендерної документації. Тендерну документацію в новій редакції та перелік зімн завантажено в ЕСЗ
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c2b95ab570c64f5aa5d976ba4c55cb4f
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-31-003833-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-10-31-003833-a, оголошеній Управлінням поліції охорони у Львівській області (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-31-003833-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено необґрунтовані вимоги до відстані до АЗС.
2. Встановлено додаткові необґрунтовані вимоги до товару.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.

1. Щодо вимог до відстані до АЗС.
Відповідно до умов пункту 3.1. Додатку № 5 до Тендерної документації, «Поставка товарів здійснюється на АЗС Львівської області в 15-ти кілометровій зоні від розташування підрозділів замовника […]».
Згідно з умовами пункту 4 Додатку № 5 до Тендерної документації, «Учасник повинен мати на дату подання тендерних пропозицій розгалужену мережу автозаправних станцій* (власних/орендованих/партнерських/тощо), які розташовані в 15-ти кілометровій зоні від розташування підрозділів замовника, про що зазначається у таблиці № 1».
При цьому, у зазначеній Таблиці № 1 вказані 17 міст, у яких знаходяться підрозділи Замовника.
У примітці до Таблиці № 1 вказано, що «[…] учасник повинен мати АЗС, розташовані в населеному пункті та/або на відстані не більше ніж 15 км від умовного центру кожного населеного пункту зазначеного у цьому додатку».
При цьому, згідно з умовами Додатку № 5 до Тендерної документації, підрозділи Замовника знаходяться у м. Новий Розділ та м. Жидачів.
Під час участі у закупівлі UA-2025-10-31-003833-a ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати АЗС, залучені, зокрема, на підставі Договору від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25, укладеного з АТ «УКРНАФТА» та Договору від 13.06.2025 № 35-Д-2901, укладеного з ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має можливість запропонувати АЗС, розташовані на відстані не більше 15 км від умовних центрів 15 з 17 населених пунктів, у яких розташовані підрозділи Замовника. При чому, у багатьох випадках, відстань до АЗС – значно менша за максимально допустиму відстань, встановлену Замовником, що матиме суттєвий позитивний вплив на економію бюджетних коштів.
Разом з цим, згідно з даними онлайн-сервісу Google Карти:
- найближча із пропонованих ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» АЗС, відносно умовного центру м. Новий Розділ – знаходиться на відстані близько 18,8 км (АЗС «UKRNAFTA», Львівська область, Стрийський район., село Дроговиж, с/рада Дроговизька, АЗС, магістральна автодорога Київ-Чоп км 576+500 (ліворуч) (знімок екрана онлайн-сервісу Google Карти, що підтверджує відстань – додається);
- найближча із пропонованих ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» АЗС, відносно умовного центру м. Жидачів – знаходиться на відстані близько 19,4 км (АЗС «UKRNAFTA», Львівська обл., Жидачівський р-н, смт. Журавно, вул. Валова, 20) (знімок екрана онлайн-сервісу Google Карти, що підтверджує відстань – додається).
Таблиця з узагальненою інформацією щодо відстаней до АЗС «UKRNAFTA», з якими ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір брати участь у закупівлі UA-2025-10-31-003833-a – додається.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не володіє інформацією щодо розподілу палива, що закуповується, між підрозділами Замовника, однак, за умови перемоги у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде досягнуто значної економії коштів за рахунок значно коротших відстаней до більшості запропонованих АЗС.
Встановлення в Тендерній документації вимоги щодо наявності АЗС на відстані не більше 15 км від умовних центрів м. Новий Розділ та м. Жидачів, суттєво обмежує конкуренцію у цій закупівлі.
Виправлення Замовником умов щодо максимально допустимої відстані між АЗС та умовними центрами м. Новий Розділ та м. Жидачів - сприятиме стимулюванню конкуренції у цій закупівлі, наслідком чого стане суттєва економія бюджетних коштів.

2. Щодо вимог до товару.
2.1. Відповідно до умов пункту 6 Додатку № 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» до Тендерної документації, «УЧАСНИК повинен здійснювати лабораторний контроль якості палива та ОДИН РАЗ НА ТИЖДЕНЬ проводити лабораторний аналіз палива відповідно до предмету даної закупівлі, на вимогу замовника надавати протоколи якості, складені за результатами проведеного щотижнево аналізу (учасник надає гарантійний лист)».
Також, згідно з умовами пункту 3.2 Переліку документів та інформації, які надає учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 7 до Тендерної документації, учасник процедури закупівлі надає у складі тендерної пропозиції «Гарантійний лист про зобов’язання УЧАСНИКА здійснювати лабораторний контроль якості палива та ОДИН РАЗ НА ТИЖДЕНЬ проводити лабораторний аналіз палива відповідно до предмету даної закупівлі, та, на вимогу замовника – надавати протоколи якості, складені за результатами проведеного щотижнево аналізу […]».
З цього приводу слід зазначити, що єдиний порядок організації та проведення робіт, пов’язаних з контролюванням якості товарної нафти (далі - нафта) та нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, транспортування та відпуску встановлений Інструкцією з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою Наказом Мінпаливенерго України, Держспоживстандарту України від 04.06.2007 № 271/121, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04.07.2007 за № 762/14029 (далі – Інструкція).
При цьому, відповідно до вимог пункту 6.5.9 зазначеної Інструкції, для забезпечення збереження якості нафтопродуктів на АЗС, ЇЇ ВЛАСНИК має забезпечити, зокрема, здійснення НЕ МЕНШЕ ОДНОГО РАЗУ НА МІСЯЦЬ лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС, в обсязі переліку показників, регламентованих контрольними випробуваннями нафтопродуктів (додаток 1) в акредитованій (атестованій) випробувальній лабораторії.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не є власником АЗС, через які здійснюється відпуск палива, яке пропонується під час участі у публічних закупівлях. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» залучає відповідні АЗС на підставі партнерських договорів, в т.ч. Договору від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25, укладеного з АТ «УКРНАФТА» та Договору від 13.06.2025 № 35-Д-2901, укладеного з ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ».
Враховуючи наведене, законодавство НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ здійснення ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» відповідних лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС.
При цьому, умови Договорів від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25 та від 13.06.2025 № 35-Д-2901 не передбачають передачу ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (від ПАТ «УКРНАФТА» та від ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ») копій документів, які складаються за результатами здійснення лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС.
Крім того, враховуючи положення Інструкції, умова Тендерної документації щодо частоти здійснення таких випробувань («один раз на тиждень») є надмірною та призведе до невиправданого збільшення вартості закупівлі (через закладення до вартості товару учетверо вищих витрат на здійснення надмірних лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС). В наслідок цього може бути порушено один з принципів здійснення публічних закупівель, встановлених частиною 1 статті 5 Закону, а саме, принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності.

2.2. Відповідно до умов пункту 14 Додатку № 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасники мають надати, зокрема, «оригінал або копію протоколу випробування товару, що є предметом закупівлі та виданий не раніше 2025 року».
При цьому, додатково учасник надає «відповідний договір на здійснення оцінки відповідності між УЧАСНИКОМ та ТАКОЮ ЛАБОРАТОРІЄЮ».
Зі змісту цієї умови вбачається, що Замовник вимагає здійснення випробування товару, що є предметом закупівлі саме на підставі договору, укладеного саме між УЧАСНИКОМ та відповідною ЛАБОРАТОРІЄЮ.
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до здійснення оцінки відповідності палива вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються, зокрема, у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються виробниками, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами.
При цьому, Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ необхідності/можливості здійснення повторної процедури оцінки відповідності продукції, оцінку відповідності якої ВЖЕ БУЛО ЗДІЙСНЕНО в порядку, встановленим зазначеним законом, та яка вже введена в обіг (надається) на ринку України, та має чинний сертифікат відповідності.
Відповідно, і Технічний регламент, прийнятий на виконання зазначеного Закону, а також ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» також НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЮТЬ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності палива вимогам Технічного регламенту, за умов наявності чинного сертифіката відповідності, виданого у законодавчо встановленому порядку.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції договору на здійснення оцінки відповідності між УЧАСНИКОМ та ЛАБОРАТОРІЄЮ, є безпідставною та протиправною.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має, зокрема:
- Протокол випробувань № 765 від 12.08.2025, № 1239/25КР від 12.08.2025, здійснених на замовлення ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДІН ДТД»;
- Протокол випробувань № 7 від 11.02.2025, здійснених на замовлення ТОВ «ЦЕНТР ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ «КАРАТ»;
- Протокол випробувань № 31 від 11.04.2025, здійснених на замовлення ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ДЕРЖАВНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «МАСМА».
При цьому, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не мало договірних відносин щодо здійснення зазначених випробувань.
Зазначені протоколи випробувань є чинними та отриманими з дотриманням вимог чинного законодавства. Не зважаючи на це, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не мало договірних відносин щодо здійснення відповідних випробувань.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником.

2.3. Відповідно до умов пункту 14 Додатку № 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасники мають надати, зокрема, «лист-підтвердження наявності на запропонованих Учасником АЗС системи обслуговування за смарт-картками З ЧИПОМ […]».
Аналогічна умова міститься у пункті 3.16 Додатку № 7 «Перелік документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації.
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до автомобільного бензину та дизельного палива встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Порядок роздрібної торгівлі пальним, оливами, мастилами визначений Правилами роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442.
Зазначені нормативні акти не містять вимог, які б зобов’язували підприємства, які здійснюють емісію паливних карток, оснащувати їх саме чипами.
На ринку роздрібної торгівлі паливом через АЗС широко використовуються паливні картки, оснащені як чипами, так і магнітними стрічками. При цьому, використання тієї чи іншої технології (чипу або магнітної стрічки) не впливає на функціонал паливної картки, наявність якого вимагає Замовник у Тендерній документації (встановлення визначеного об’єму нафтопродуктів у літровому вимірі та наявність можливості встановлення добових чи місячних лімітів, які можна дистанційно змінювати).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» здійснює емісію паливних карток, оснащених магнітними стрічками.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-31-003833-a.
2. Договір з АТ «УКРНАФТА».
3. Договір з ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ».
4. Інформація про відстань до АЗС «UKRNAFTA» від умовних центрів м. Новий Розділ та м. Жидачів.
5. Інформація щодо відстаней до 17 АЗС «UKRNAFTA».
6. Документи якості на бензин автомобільний А-95.
7. Документи якості на дизельне паливо ДП-З.
8. Документи якості на дизельне паливо ДП-Л.
9. Зразки паливних карток.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження