-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Паливо для автомобілів код ДК 021:2015 – 09130000-9 – «Нафта і дистиляти»
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 10 годин (до 14.12.25 00:05)
4 916 190.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
00
дн
10
год
43
хв
19
сек
Оплата за участь: 4 080.00 UAH
Період оскарження:
31.10.2025 11:25 - 11.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Номер:
5b7df2a94bcf4e1fa3e269824b8182b2
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-31-003833-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-10-31-003833-a, затвердженій рішенням уповноваженої особи замовника (Управління поліції охорони у Львівській області) від 31.10.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір АТ УКРНАФТА.pdf 06.11.2025 15:57
- Договір ТОВ ГЛУСКО РІТЕЙЛ.pdf 06.11.2025 15:57
- Документи якості ДП-Л.pdf 06.11.2025 15:57
- Документи якості А-95.pdf 06.11.2025 15:57
- Документи якості ДП-З.pdf 06.11.2025 15:57
- Розташування 2 АЗС.pdf 06.11.2025 15:57
- Зразки карток.pdf 06.11.2025 15:57
- Інформація про 17 АЗС.pdf 06.11.2025 15:57
- ТД А95 ДП оголошення.doc 06.11.2025 15:57
- sign.p7s 06.11.2025 15:58
- Доповнення до скарги.docx 13.11.2025 16:49
- Доповнення до скарги.pdf 13.11.2025 16:49
- рішення від 10.11.2025 № 16733.pdf 10.11.2025 15:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.11.2025 № 17099.pdf 18.11.2025 11:49
- рішення від 17.11.2025 № 17099.pdf 19.11.2025 17:53
- АМКУ Відповідь на скаргу ПАЛИВО.pdf 12.11.2025 15:28
- АМКУ Відповідь на скаргу ПАЛИВО.docx 12.11.2025 15:28
- Додаткове уточнення на скаргу Паливо 14.11.2025.docx 14.11.2025 16:55
- Додаткова відповідь до скарги в АМКУ.pdf 14.11.2025 16:55
- Протокол внесення змін.pdf 08.12.2025 11:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.11.2025 17:18
Дата розгляду скарги:
17.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.11.2025 15:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.11.2025 17:53
Дата виконання рішення Замовником:
08.12.2025 11:44
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17099-р/пк-пз від 17.11.2025р. виконано та внесено відповідні зміни до Тендерної документації. Тендерну документацію в новій редакції та перелік зімн завантажено в ЕСЗ
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c2b95ab570c64f5aa5d976ba4c55cb4f
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-31-003833-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-10-31-003833-a, оголошеній Управлінням поліції охорони у Львівській області (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-31-003833-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено необґрунтовані вимоги до відстані до АЗС.
2. Встановлено додаткові необґрунтовані вимоги до товару.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо вимог до відстані до АЗС.
Відповідно до умов пункту 3.1. Додатку № 5 до Тендерної документації, «Поставка товарів здійснюється на АЗС Львівської області в 15-ти кілометровій зоні від розташування підрозділів замовника […]».
Згідно з умовами пункту 4 Додатку № 5 до Тендерної документації, «Учасник повинен мати на дату подання тендерних пропозицій розгалужену мережу автозаправних станцій* (власних/орендованих/партнерських/тощо), які розташовані в 15-ти кілометровій зоні від розташування підрозділів замовника, про що зазначається у таблиці № 1».
При цьому, у зазначеній Таблиці № 1 вказані 17 міст, у яких знаходяться підрозділи Замовника.
У примітці до Таблиці № 1 вказано, що «[…] учасник повинен мати АЗС, розташовані в населеному пункті та/або на відстані не більше ніж 15 км від умовного центру кожного населеного пункту зазначеного у цьому додатку».
При цьому, згідно з умовами Додатку № 5 до Тендерної документації, підрозділи Замовника знаходяться у м. Новий Розділ та м. Жидачів.
Під час участі у закупівлі UA-2025-10-31-003833-a ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати АЗС, залучені, зокрема, на підставі Договору від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25, укладеного з АТ «УКРНАФТА» та Договору від 13.06.2025 № 35-Д-2901, укладеного з ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має можливість запропонувати АЗС, розташовані на відстані не більше 15 км від умовних центрів 15 з 17 населених пунктів, у яких розташовані підрозділи Замовника. При чому, у багатьох випадках, відстань до АЗС – значно менша за максимально допустиму відстань, встановлену Замовником, що матиме суттєвий позитивний вплив на економію бюджетних коштів.
Разом з цим, згідно з даними онлайн-сервісу Google Карти:
- найближча із пропонованих ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» АЗС, відносно умовного центру м. Новий Розділ – знаходиться на відстані близько 18,8 км (АЗС «UKRNAFTA», Львівська область, Стрийський район., село Дроговиж, с/рада Дроговизька, АЗС, магістральна автодорога Київ-Чоп км 576+500 (ліворуч) (знімок екрана онлайн-сервісу Google Карти, що підтверджує відстань – додається);
- найближча із пропонованих ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» АЗС, відносно умовного центру м. Жидачів – знаходиться на відстані близько 19,4 км (АЗС «UKRNAFTA», Львівська обл., Жидачівський р-н, смт. Журавно, вул. Валова, 20) (знімок екрана онлайн-сервісу Google Карти, що підтверджує відстань – додається).
Таблиця з узагальненою інформацією щодо відстаней до АЗС «UKRNAFTA», з якими ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір брати участь у закупівлі UA-2025-10-31-003833-a – додається.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не володіє інформацією щодо розподілу палива, що закуповується, між підрозділами Замовника, однак, за умови перемоги у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде досягнуто значної економії коштів за рахунок значно коротших відстаней до більшості запропонованих АЗС.
Встановлення в Тендерній документації вимоги щодо наявності АЗС на відстані не більше 15 км від умовних центрів м. Новий Розділ та м. Жидачів, суттєво обмежує конкуренцію у цій закупівлі.
Виправлення Замовником умов щодо максимально допустимої відстані між АЗС та умовними центрами м. Новий Розділ та м. Жидачів - сприятиме стимулюванню конкуренції у цій закупівлі, наслідком чого стане суттєва економія бюджетних коштів.
2. Щодо вимог до товару.
2.1. Відповідно до умов пункту 6 Додатку № 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» до Тендерної документації, «УЧАСНИК повинен здійснювати лабораторний контроль якості палива та ОДИН РАЗ НА ТИЖДЕНЬ проводити лабораторний аналіз палива відповідно до предмету даної закупівлі, на вимогу замовника надавати протоколи якості, складені за результатами проведеного щотижнево аналізу (учасник надає гарантійний лист)».
Також, згідно з умовами пункту 3.2 Переліку документів та інформації, які надає учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 7 до Тендерної документації, учасник процедури закупівлі надає у складі тендерної пропозиції «Гарантійний лист про зобов’язання УЧАСНИКА здійснювати лабораторний контроль якості палива та ОДИН РАЗ НА ТИЖДЕНЬ проводити лабораторний аналіз палива відповідно до предмету даної закупівлі, та, на вимогу замовника – надавати протоколи якості, складені за результатами проведеного щотижнево аналізу […]».
З цього приводу слід зазначити, що єдиний порядок організації та проведення робіт, пов’язаних з контролюванням якості товарної нафти (далі - нафта) та нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, транспортування та відпуску встановлений Інструкцією з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою Наказом Мінпаливенерго України, Держспоживстандарту України від 04.06.2007 № 271/121, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04.07.2007 за № 762/14029 (далі – Інструкція).
При цьому, відповідно до вимог пункту 6.5.9 зазначеної Інструкції, для забезпечення збереження якості нафтопродуктів на АЗС, ЇЇ ВЛАСНИК має забезпечити, зокрема, здійснення НЕ МЕНШЕ ОДНОГО РАЗУ НА МІСЯЦЬ лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС, в обсязі переліку показників, регламентованих контрольними випробуваннями нафтопродуктів (додаток 1) в акредитованій (атестованій) випробувальній лабораторії.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не є власником АЗС, через які здійснюється відпуск палива, яке пропонується під час участі у публічних закупівлях. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» залучає відповідні АЗС на підставі партнерських договорів, в т.ч. Договору від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25, укладеного з АТ «УКРНАФТА» та Договору від 13.06.2025 № 35-Д-2901, укладеного з ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ».
Враховуючи наведене, законодавство НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ здійснення ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» відповідних лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС.
При цьому, умови Договорів від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25 та від 13.06.2025 № 35-Д-2901 не передбачають передачу ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (від ПАТ «УКРНАФТА» та від ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ») копій документів, які складаються за результатами здійснення лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС.
Крім того, враховуючи положення Інструкції, умова Тендерної документації щодо частоти здійснення таких випробувань («один раз на тиждень») є надмірною та призведе до невиправданого збільшення вартості закупівлі (через закладення до вартості товару учетверо вищих витрат на здійснення надмірних лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС). В наслідок цього може бути порушено один з принципів здійснення публічних закупівель, встановлених частиною 1 статті 5 Закону, а саме, принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності.
2.2. Відповідно до умов пункту 14 Додатку № 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасники мають надати, зокрема, «оригінал або копію протоколу випробування товару, що є предметом закупівлі та виданий не раніше 2025 року».
При цьому, додатково учасник надає «відповідний договір на здійснення оцінки відповідності між УЧАСНИКОМ та ТАКОЮ ЛАБОРАТОРІЄЮ».
Зі змісту цієї умови вбачається, що Замовник вимагає здійснення випробування товару, що є предметом закупівлі саме на підставі договору, укладеного саме між УЧАСНИКОМ та відповідною ЛАБОРАТОРІЄЮ.
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до здійснення оцінки відповідності палива вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються, зокрема, у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються виробниками, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами.
При цьому, Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ необхідності/можливості здійснення повторної процедури оцінки відповідності продукції, оцінку відповідності якої ВЖЕ БУЛО ЗДІЙСНЕНО в порядку, встановленим зазначеним законом, та яка вже введена в обіг (надається) на ринку України, та має чинний сертифікат відповідності.
Відповідно, і Технічний регламент, прийнятий на виконання зазначеного Закону, а також ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» також НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЮТЬ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності палива вимогам Технічного регламенту, за умов наявності чинного сертифіката відповідності, виданого у законодавчо встановленому порядку.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції договору на здійснення оцінки відповідності між УЧАСНИКОМ та ЛАБОРАТОРІЄЮ, є безпідставною та протиправною.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має, зокрема:
- Протокол випробувань № 765 від 12.08.2025, № 1239/25КР від 12.08.2025, здійснених на замовлення ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДІН ДТД»;
- Протокол випробувань № 7 від 11.02.2025, здійснених на замовлення ТОВ «ЦЕНТР ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ «КАРАТ»;
- Протокол випробувань № 31 від 11.04.2025, здійснених на замовлення ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ДЕРЖАВНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «МАСМА».
При цьому, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не мало договірних відносин щодо здійснення зазначених випробувань.
Зазначені протоколи випробувань є чинними та отриманими з дотриманням вимог чинного законодавства. Не зважаючи на це, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не мало договірних відносин щодо здійснення відповідних випробувань.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником.
2.3. Відповідно до умов пункту 14 Додатку № 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасники мають надати, зокрема, «лист-підтвердження наявності на запропонованих Учасником АЗС системи обслуговування за смарт-картками З ЧИПОМ […]».
Аналогічна умова міститься у пункті 3.16 Додатку № 7 «Перелік документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації.
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до автомобільного бензину та дизельного палива встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Порядок роздрібної торгівлі пальним, оливами, мастилами визначений Правилами роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442.
Зазначені нормативні акти не містять вимог, які б зобов’язували підприємства, які здійснюють емісію паливних карток, оснащувати їх саме чипами.
На ринку роздрібної торгівлі паливом через АЗС широко використовуються паливні картки, оснащені як чипами, так і магнітними стрічками. При цьому, використання тієї чи іншої технології (чипу або магнітної стрічки) не впливає на функціонал паливної картки, наявність якого вимагає Замовник у Тендерній документації (встановлення визначеного об’єму нафтопродуктів у літровому вимірі та наявність можливості встановлення добових чи місячних лімітів, які можна дистанційно змінювати).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» здійснює емісію паливних карток, оснащених магнітними стрічками.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-31-003833-a.
2. Договір з АТ «УКРНАФТА».
3. Договір з ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ».
4. Інформація про відстань до АЗС «UKRNAFTA» від умовних центрів м. Новий Розділ та м. Жидачів.
5. Інформація щодо відстаней до 17 АЗС «UKRNAFTA».
6. Документи якості на бензин автомобільний А-95.
7. Документи якості на дизельне паливо ДП-З.
8. Документи якості на дизельне паливо ДП-Л.
9. Зразки паливних карток.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-31-003833-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено необґрунтовані вимоги до відстані до АЗС.
2. Встановлено додаткові необґрунтовані вимоги до товару.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо вимог до відстані до АЗС.
Відповідно до умов пункту 3.1. Додатку № 5 до Тендерної документації, «Поставка товарів здійснюється на АЗС Львівської області в 15-ти кілометровій зоні від розташування підрозділів замовника […]».
Згідно з умовами пункту 4 Додатку № 5 до Тендерної документації, «Учасник повинен мати на дату подання тендерних пропозицій розгалужену мережу автозаправних станцій* (власних/орендованих/партнерських/тощо), які розташовані в 15-ти кілометровій зоні від розташування підрозділів замовника, про що зазначається у таблиці № 1».
При цьому, у зазначеній Таблиці № 1 вказані 17 міст, у яких знаходяться підрозділи Замовника.
У примітці до Таблиці № 1 вказано, що «[…] учасник повинен мати АЗС, розташовані в населеному пункті та/або на відстані не більше ніж 15 км від умовного центру кожного населеного пункту зазначеного у цьому додатку».
При цьому, згідно з умовами Додатку № 5 до Тендерної документації, підрозділи Замовника знаходяться у м. Новий Розділ та м. Жидачів.
Під час участі у закупівлі UA-2025-10-31-003833-a ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати АЗС, залучені, зокрема, на підставі Договору від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25, укладеного з АТ «УКРНАФТА» та Договору від 13.06.2025 № 35-Д-2901, укладеного з ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має можливість запропонувати АЗС, розташовані на відстані не більше 15 км від умовних центрів 15 з 17 населених пунктів, у яких розташовані підрозділи Замовника. При чому, у багатьох випадках, відстань до АЗС – значно менша за максимально допустиму відстань, встановлену Замовником, що матиме суттєвий позитивний вплив на економію бюджетних коштів.
Разом з цим, згідно з даними онлайн-сервісу Google Карти:
- найближча із пропонованих ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» АЗС, відносно умовного центру м. Новий Розділ – знаходиться на відстані близько 18,8 км (АЗС «UKRNAFTA», Львівська область, Стрийський район., село Дроговиж, с/рада Дроговизька, АЗС, магістральна автодорога Київ-Чоп км 576+500 (ліворуч) (знімок екрана онлайн-сервісу Google Карти, що підтверджує відстань – додається);
- найближча із пропонованих ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» АЗС, відносно умовного центру м. Жидачів – знаходиться на відстані близько 19,4 км (АЗС «UKRNAFTA», Львівська обл., Жидачівський р-н, смт. Журавно, вул. Валова, 20) (знімок екрана онлайн-сервісу Google Карти, що підтверджує відстань – додається).
Таблиця з узагальненою інформацією щодо відстаней до АЗС «UKRNAFTA», з якими ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір брати участь у закупівлі UA-2025-10-31-003833-a – додається.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не володіє інформацією щодо розподілу палива, що закуповується, між підрозділами Замовника, однак, за умови перемоги у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде досягнуто значної економії коштів за рахунок значно коротших відстаней до більшості запропонованих АЗС.
Встановлення в Тендерній документації вимоги щодо наявності АЗС на відстані не більше 15 км від умовних центрів м. Новий Розділ та м. Жидачів, суттєво обмежує конкуренцію у цій закупівлі.
Виправлення Замовником умов щодо максимально допустимої відстані між АЗС та умовними центрами м. Новий Розділ та м. Жидачів - сприятиме стимулюванню конкуренції у цій закупівлі, наслідком чого стане суттєва економія бюджетних коштів.
2. Щодо вимог до товару.
2.1. Відповідно до умов пункту 6 Додатку № 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» до Тендерної документації, «УЧАСНИК повинен здійснювати лабораторний контроль якості палива та ОДИН РАЗ НА ТИЖДЕНЬ проводити лабораторний аналіз палива відповідно до предмету даної закупівлі, на вимогу замовника надавати протоколи якості, складені за результатами проведеного щотижнево аналізу (учасник надає гарантійний лист)».
Також, згідно з умовами пункту 3.2 Переліку документів та інформації, які надає учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 7 до Тендерної документації, учасник процедури закупівлі надає у складі тендерної пропозиції «Гарантійний лист про зобов’язання УЧАСНИКА здійснювати лабораторний контроль якості палива та ОДИН РАЗ НА ТИЖДЕНЬ проводити лабораторний аналіз палива відповідно до предмету даної закупівлі, та, на вимогу замовника – надавати протоколи якості, складені за результатами проведеного щотижнево аналізу […]».
З цього приводу слід зазначити, що єдиний порядок організації та проведення робіт, пов’язаних з контролюванням якості товарної нафти (далі - нафта) та нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, транспортування та відпуску встановлений Інструкцією з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою Наказом Мінпаливенерго України, Держспоживстандарту України від 04.06.2007 № 271/121, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04.07.2007 за № 762/14029 (далі – Інструкція).
При цьому, відповідно до вимог пункту 6.5.9 зазначеної Інструкції, для забезпечення збереження якості нафтопродуктів на АЗС, ЇЇ ВЛАСНИК має забезпечити, зокрема, здійснення НЕ МЕНШЕ ОДНОГО РАЗУ НА МІСЯЦЬ лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС, в обсязі переліку показників, регламентованих контрольними випробуваннями нафтопродуктів (додаток 1) в акредитованій (атестованій) випробувальній лабораторії.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не є власником АЗС, через які здійснюється відпуск палива, яке пропонується під час участі у публічних закупівлях. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» залучає відповідні АЗС на підставі партнерських договорів, в т.ч. Договору від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25, укладеного з АТ «УКРНАФТА» та Договору від 13.06.2025 № 35-Д-2901, укладеного з ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ».
Враховуючи наведене, законодавство НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ здійснення ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» відповідних лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС.
При цьому, умови Договорів від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25 та від 13.06.2025 № 35-Д-2901 не передбачають передачу ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (від ПАТ «УКРНАФТА» та від ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ») копій документів, які складаються за результатами здійснення лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС.
Крім того, враховуючи положення Інструкції, умова Тендерної документації щодо частоти здійснення таких випробувань («один раз на тиждень») є надмірною та призведе до невиправданого збільшення вартості закупівлі (через закладення до вартості товару учетверо вищих витрат на здійснення надмірних лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС). В наслідок цього може бути порушено один з принципів здійснення публічних закупівель, встановлених частиною 1 статті 5 Закону, а саме, принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності.
2.2. Відповідно до умов пункту 14 Додатку № 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасники мають надати, зокрема, «оригінал або копію протоколу випробування товару, що є предметом закупівлі та виданий не раніше 2025 року».
При цьому, додатково учасник надає «відповідний договір на здійснення оцінки відповідності між УЧАСНИКОМ та ТАКОЮ ЛАБОРАТОРІЄЮ».
Зі змісту цієї умови вбачається, що Замовник вимагає здійснення випробування товару, що є предметом закупівлі саме на підставі договору, укладеного саме між УЧАСНИКОМ та відповідною ЛАБОРАТОРІЄЮ.
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до здійснення оцінки відповідності палива вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються, зокрема, у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються виробниками, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами.
При цьому, Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ необхідності/можливості здійснення повторної процедури оцінки відповідності продукції, оцінку відповідності якої ВЖЕ БУЛО ЗДІЙСНЕНО в порядку, встановленим зазначеним законом, та яка вже введена в обіг (надається) на ринку України, та має чинний сертифікат відповідності.
Відповідно, і Технічний регламент, прийнятий на виконання зазначеного Закону, а також ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» також НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЮТЬ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності палива вимогам Технічного регламенту, за умов наявності чинного сертифіката відповідності, виданого у законодавчо встановленому порядку.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції договору на здійснення оцінки відповідності між УЧАСНИКОМ та ЛАБОРАТОРІЄЮ, є безпідставною та протиправною.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має, зокрема:
- Протокол випробувань № 765 від 12.08.2025, № 1239/25КР від 12.08.2025, здійснених на замовлення ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДІН ДТД»;
- Протокол випробувань № 7 від 11.02.2025, здійснених на замовлення ТОВ «ЦЕНТР ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ «КАРАТ»;
- Протокол випробувань № 31 від 11.04.2025, здійснених на замовлення ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ДЕРЖАВНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «МАСМА».
При цьому, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не мало договірних відносин щодо здійснення зазначених випробувань.
Зазначені протоколи випробувань є чинними та отриманими з дотриманням вимог чинного законодавства. Не зважаючи на це, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не мало договірних відносин щодо здійснення відповідних випробувань.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником.
2.3. Відповідно до умов пункту 14 Додатку № 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасники мають надати, зокрема, «лист-підтвердження наявності на запропонованих Учасником АЗС системи обслуговування за смарт-картками З ЧИПОМ […]».
Аналогічна умова міститься у пункті 3.16 Додатку № 7 «Перелік документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації.
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до автомобільного бензину та дизельного палива встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Порядок роздрібної торгівлі пальним, оливами, мастилами визначений Правилами роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442.
Зазначені нормативні акти не містять вимог, які б зобов’язували підприємства, які здійснюють емісію паливних карток, оснащувати їх саме чипами.
На ринку роздрібної торгівлі паливом через АЗС широко використовуються паливні картки, оснащені як чипами, так і магнітними стрічками. При цьому, використання тієї чи іншої технології (чипу або магнітної стрічки) не впливає на функціонал паливної картки, наявність якого вимагає Замовник у Тендерній документації (встановлення визначеного об’єму нафтопродуктів у літровому вимірі та наявність можливості встановлення добових чи місячних лімітів, які можна дистанційно змінювати).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» здійснює емісію паливних карток, оснащених магнітними стрічками.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-31-003833-a.
2. Договір з АТ «УКРНАФТА».
3. Договір з ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ».
4. Інформація про відстань до АЗС «UKRNAFTA» від умовних центрів м. Новий Розділ та м. Жидачів.
5. Інформація щодо відстаней до 17 АЗС «UKRNAFTA».
6. Документи якості на бензин автомобільний А-95.
7. Документи якості на дизельне паливо ДП-З.
8. Документи якості на дизельне паливо ДП-Л.
9. Зразки паливних карток.
×
-
Назва доказу:
Зразки паливних карток.
-
Повʼязаний документ:
Зразки карток.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на дизельне паливо ДП-Л.
-
Повʼязаний документ:
Документи якості ДП-Л.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на дизельне паливо ДП-З.
-
Повʼязаний документ:
Документи якості ДП-З.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на бензин автомобільний А-95.
-
Повʼязаний документ:
Документи якості А-95.pdf
-
-
Назва доказу:
Інформація щодо відстаней до 17 АЗС «UKRNAFTA».
-
Повʼязаний документ:
Інформація про 17 АЗС.pdf
-
-
Назва доказу:
Інформація про відстань до АЗС «UKRNAFTA» від умовних центрів м. Новий Розділ та м. Жидачів.
-
Повʼязаний документ:
Розташування 2 АЗС.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір з ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ».
-
Повʼязаний документ:
Договір ТОВ ГЛУСКО РІТЕЙЛ.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір з АТ «УКРНАФТА».
-
Повʼязаний документ:
Договір АТ УКРНАФТА.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-31-003833-a.
-
Повʼязаний документ:
ТД А95 ДП оголошення.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-10-31-003833-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.
Запити Органу оскарження
Номер:
ee45932197184bee9e9dc87d58ba039e
Тема запиту:
Доповнення до пояснення (Заперечення)
Текст запиту:
Із скаргою, поданою ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», а також доповненнями до неї від 13.11.2025р не погоджуємось, вважаємо їх безпідставними, необґрунтованими, а аргументи скаржника, викладені в них – надуманими та такими, що не відповідають нормам чинного законодавства з огляду наступного.
1. Тендерна документація була розроблена Замовником відповідно до Постанови КМУ від 12 жовтня 2022р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» з дотриманням основних принципів закупівель, зокрема недискримінації учасників та об'єктивності.
Встановлена Замовником відстань від АЗС потенційного учасника до умовного центру місця розташування підрозділів відповідає:
- Наказу МВС України № 577 від 07.07.2017, яким визначено порядок несення служби нарядами реагування, зокрема заборону виходу за межі зон відповідальності;
- Наказу МВС України № 357 від 27.04.2020, яким передбачено обов’язок забезпечення негайного направлення наряду на місце події та постійного контролю за його переміщенням;
- Наказу УПО Львівської області № 8/ДСК від 18.02.2022, яким встановлено зони відповідальності нарядів реагування та їх центри.
- Інструкції про організацію службової діяльності органів поліції охорони під час виконання заходів з фізичної охорони об’єктів, затвердженої наказом МВС України від 07.07.2017 № 577, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2017 р. за № 989/30857.
- Інструкції з організації реагування на заяви і повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення або події та оперативного інформування в органах (підрозділах) Національної поліції України, затвердженої наказом МВС України 27 квітня 2020 року № 357, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 травня 2020 р. за № 443/34726.
Таким чином, відстань 15 км відображає реальні службові потреби, пов’язані з оперативністю реагування, забезпеченням контролю за нарядами та недопущенням порушення внутрішніх регламентів.
Такі деталі регулюються внутрішніми службовими документами з обмеженим доступом (для службового користування), які вже було перелічено у Поясненні (ЗАПЕРЕЧЕННІ) на скаргу №11/12-1 від 12.11.2025р.
Таким чином, інформація про конкретний кілометраж, на який може віддалятися службовий автомобіль від місця постійної дислокації, міститься у внутрішніх службових документах, а не в загальнодоступних нормативно-правових актах.
Замовник не може порушувати вимоги вищезгаданих нормативних актів. Вимога є об'єктивною, необхідною для забезпечення ефективного виконання завдань установи та не є дискримінаційною.
Замовник не створює/вав дискримінаційних умов для жодного з потенційних учасників. Будь-який учасник, який відповідає всім кваліфікаційним критеріям та вимогам Тендерної документації, має право взяти участь у процедурі закупівлі.
Замовник ж не може втручатися в господарську діяльність потенційних учасників та диктувати їм, де саме розташовувати їхні АЗС або партнерські мережі або ж вимога мати певну кількість АЗС на певній відстані.
Замовник не втручається/вся в комерційну та логістичну діяльність учасників. Учасники самостійно оцінюють свої витрати, пов'язані з логістикою та розташуванням власних або партнерських АЗС, і формують свою тендерну пропозицію.
Щодо вимоги Скаржника встановити умови щодо розташування АЗС від умовних центрів населених пунктів Замовник зазначає наступне.
Скаржник не обгрунтував, чому саме 5 км, 12 км або 20 км є службово виправданими, не навів аналізу зон реагування, не довів відповідності запропонованих відстаней вимогам наказів МВС (на основі яких і створюються внутрішні накази та інструкції). Запропоновані ним параметри є виключно комерційними та спрямовані на адаптацію умов закупівлі під мережу конкретного учасника.
Замовник керується виключно Законом України «Про публічні закупівлі», який вимагає недискримінації учасників та максимальної конкуренції, а не «порадами» зацікавлених сторін. Вимога встановити конкретну, вузьку відстань, запропоновану потенційним учасником, — це приклад спроби «підроблення» Тендерної документації під себе.
А також, згідно цього ж закону, саме Замовник самостійно та об’єктивно визначає власні потреби і вимоги до предмета закупівлі. Тому, Учасники не мають права втручатися у формування технічних умов чи пропонувати зміну параметрів, які визначені Замовником відповідно до специфіки діяльності.
Пропозиції від потенційних учасників щодо внесення змін до тендерної документації, які можуть призвести до штучного звуження кола учасників та надання переваг окремим суб'єктам господарювання, розцінюються Замовником як спроба неправомірного впливу на умови закупівлі.
Замовник розглянув пропозицію скаржника, однак вважає її необґрунтованою та такою, що може призвести до порушення принципів Закону України «Про публічні закупівлі».
Твердження Скаржника про спричинення збитків для держави є безпідставними, оскільки Замовник забезпечує ефективне використання державних коштів шляхом проведення конкурентної процедури закупівлі.
Замовник не має наміру змінювати умови Тендерної документації у спосіб, який може надати перевагу одному учаснику ринку над іншими. Учасники мають подавати свої пропозиції, що відповідають вже встановленим, об'єктивним вимогам.
На підставі вищевикладеного, Замовник вважає, що відсутність таких обмежень у Тендерній документації є правомірною, а вимоги Скаржника не підлягають задоволенню. Замовник діє в межах правового поля і не піддаватиметься на спроби диктування умов закупівлі потенційним учасником (скаржником)!
З огляду викладеного, керуючись згаданими у цьому документі нормами чинного законодавства, а також ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
у задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» від 06.11.2025 р. (номер скарги присвоєний в ЕСЗ під час її подання UA-2025-10-31-003833-a.b1) на неправомірні (на думку Скаржника) умови тендерної документації (ідентифікатор закупівлі – UA-2025-10-31-003833-a) – відмовити.
Дата опублікування:
14.11.2025 16:55
Номер:
20b6944352ce4c3dbd151bb0369cee9c
Тема запиту:
Доповнення до скарги.
Текст запиту:
Враховуючи надані Замовником пояснення, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» вважає необхідним надати додаткову інформацію по суті зазначених пояснень та по суті скарги.
Дата опублікування:
13.11.2025 16:49
Номер:
08b155d6951b44e685f5fe5d112ac1ac
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ (ЗАПЕРЕЧЕННЯ)
Текст запиту:
Із скаргою, поданою Скаржником – ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», Замовник не погоджується, вважає її безпідставною та необґрунтованою. Намагання Скаржника внести зміни до тендерної документації виключно в межах своїх економічних інтересів, без врахування таких інтересів Замовника, суперечить основоположним засадам ЗУ «Про публічні закупівлі», Цивільного кодексу України.
На виконання Рішення № 16733-р/пк-пз від 10.11.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Управління поліції охорони у
1. Щодо вимог до відстані до АЗС.
Відповідно до умов пункту 3.1. Додатку № 5 до Тендерної документації, «Поставка товарів здійснюється на АЗС Львівської області в 15-ти кілометровій зоні від розташування підрозділів замовника […]».
Згідно з умовами пункту 4 Додатку № 5 до Тендерної документації, «Учасник повинен мати на дату подання тендерних пропозицій розгалужену мережу автозаправних станцій* (власних/орендованих/партнерських/тощо), які розташовані в 15-ти кілометровій зоні від розташування підрозділів замовника, про що зазначається у таблиці № 1».
У примітці до Таблиці № 1 вказано, що «*У зв'язку з тим, що автомобілі нарядів поліції охорони не можуть виїжджати за межі території, де знаходяться охоронювані об'єкти, учасник повинен мати АЗС, розташовані в населеному пункті та/або на відстані не більше ніж 15 км від умовного центру кожного населеного пункту зазначеного у цьому додатку. Наявність АЗС в межах 15-ти кілометрової зони від розташування підрозділів Замовника надає можливість працівникам поліції охорони своєчасно реагувати на виклики та належно виконувати свої службові обов’язки, Учасник повинен обов'язково вказати адреси таких АЗС та відстань від вказаних населених пунктів.»
Таким чином, у самій тендерній документації чітко визначено причину встановлення цієї вимоги: забезпечення можливості оперативного реагування нарядів поліції охорони, які не мають права залишати межі своїх зон обслуговування.
Скаржник, керуючись виключно своїми комерційними інтересами, навмисно не процитував зазначене обґрунтування чим вводить Орган оскарження в оману, і намагається представляти технічну вимогу як дискримінаційну, що є маніпуляцією.
Розділом VII Особливості несення служби нарядами реагування, наказу МВС від 07.07.2017 № 577 «Про організацію службової діяльності поліції охорони з питань забезпечення фізичної охорони об’єктів» передбачено, що:
«1. Наряд реагування (НР) - мобільний наряд поліції охорони, який здійснює оперативне реагування на повідомлення про спрацювання технічних засобів охорони, що надходять з об’єктів усіх форм власності та приміщень з майном фізичних та юридичних осіб, підключених до пунктів централізованого спостереження поліції охорони, рухомих об’єктів, оснащених системами моніторингу.
2. Несення служби НР на маршруті охорони здійснюється шляхом патрулювання (об’їзду) території в межах зони відповідальності та/або знаходження НР в режимі очікування в її центрі (визначеному місці), а також забезпечення реагування на тривожні сповіщення з приміщень та об’єктів охорони, розташованих в межах зони відповідальності, їх огляду, блокування, організації пошуку та затримання правопорушників.
3. Центр зони відповідальності визначається за таким розрахунком, щоб час прибуття до більшості особливо важливих об’єктів, об’єктів критичної інфраструктури та об’єктів І категорії криміногенного ризику, розташованих у визначеній зоні, був мінімальний.
4. Після відпрацювання сповіщень про тривогу чи іншого повідомлення про правопорушення НР повертаються до центру зони (визначеного місця).
5. Межі зони територіальної відповідальності НР та її центр затверджуються наказом УПО (ПП УПО).
6. Перетинання меж відповідальності не допускається, за виключенням надання допомоги іншому наряду поліції охорони чи наряду органу НПУ або переслідування правопорушника за дозволом відповідального або чергового УПО (ПП УПО, за відсутності - чергового (Г)ПЦС).
7. Характер і ступінь суспільної небезпеки на об’єктах охорони при надходженні сповіщень про тривогу визначаються лише після прибуття НР за адресою спрацювання засобів охоронної сигналізації, що є пріоритетним під час несення служби.»
Додатково слід зазначити, що відповідно до наказу МВС України № 357 від 27.04.2020 року, яким затверджено Інструкцію з організації реагування на заяви і повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення або події та оперативного інформування в органах (підрозділах) Національної поліції України, чергові служби органів (підрозділів) поліції зобов’язані забезпечувати негайне направлення наряду реагування до місця події та постійний контроль за його переміщенням у межах зони обслуговування. Отже, вимога постійної готовності нарядів до виїзду і перебування в межах визначеної зони реагування прямо випливає з наказу №357.
Поїздка службового автомобіля поліції охорони на АЗС, розташовану на відстані понад 15 км. від місця дислокації, фактично позбавляє чергову службу контролю за його перебуванням і створює ризик несвоєчасного реагування на виклики.
Встановлена Замовником вимога щодо мінімальної відстані до АЗС/бази визначена відповідно до наказу УПО Львівської області №8/ДСК від 18.02.2022 «Про визначення територіальних зон відповідальності нарядів реагування Управління поліції охорони у Львівській області» та є критичною умовою для забезпечення безперебійного, оперативного та ефективного надання послуг з охорони об’єктів (що є основним видом діяльності Замовника), у тому числі об’єктів критичної інфраструктури та державного значення.
Службовий автотранспорт поліції охорони повинен перебувати у постійній готовності до виїзду на місце події, а тривале відлучення транспортного засобу на дозаправку за межі зони відповідальності порушує вимоги службових наказів і створює ризики для безпеки охоронюваних об’єктів.
У випадку наявності АЗС, розташованих ближче до місць дислокації підрозділів поліції охорони, використання віддалених заправок є неефективним використанням ресурсів і може розглядатися як збиток для держави, що пов’язано з такими факторами:
• необґрунтоване використання пального: віддалена АЗС призводить до збільшення холостого пробігу службового автотранспорту, що прямо впливає на ефективність використання державних коштів і суперечить принципам раціональності, визначених наказом МВС України №757 від 07.09.2017 «Про затвердження Порядку використання і зберігання транспортних засобів Національної поліції України»;
• втрата часу на заправку: додатковий час у дорозі позбавляє наряд можливості оперативно реагувати на сигнали «Тривога» та прибувати на місце події після отримання завдання зі спецлінії «102» в зоні відповідальності;
• зниження гарантії безперебійності реагування: неможливість швидкої дозаправки протягом робочого дня збільшує ризик простою службових автомобілів і несвоєчасного прибуття на місце події;
• порушення внутрішніх інструкцій: виїзд за межі затвердженої зони відповідальності без дозволу є порушенням службової дисципліни і може бути підставою для службового розслідування;
• загроза невиконання договірних зобов’язань: Управління поліції охорони у Львівській області несе майнову відповідальність перед замовниками охоронних послуг за несвоєчасні реагування на сигнали тривоги з охоронюваних об’єктів, тому забезпечення заправки у межах 15 км є гарантією безперервності виконання договірних зобов’язань і підтримання оперативної готовності нарядів.
Враховуючи наведене, вимога Замовника щодо розташування АЗС у межах 15 км. від місця дислокації підрозділу поліції охорони є законною, логічною та необхідною для забезпечення оперативності, ефективності та безпеки службової діяльності, а також не має дискримінаційних ознак.
2. Щодо вимог до товару.
2.1. Згідно п. 2.1 скарги, Скаржник зазначає, що єдиний порядок організації та проведення робіт, пов’язаних з контролюванням якості товарної нафти (далі - нафта) та нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, транспортування та відпуску встановлений Інструкцією з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою Наказом Мінпаливенерго України, Держспоживстандарту України від 04.06.2007 №271/121, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04.07.2007 за №762/14029 (далі – Інструкція).
При цьому, відповідно до вимог пункту 6.5.9 зазначеної Інструкції, для забезпечення збереження якості нафтопродуктів на АЗС, ЇЇ ВЛАСНИК має забезпечити, зокрема, здійснення НЕ МЕНШЕ ОДНОГО РАЗУ НА МІСЯЦЬ лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС, в обсязі переліку показників, регламентованих контрольними випробуваннями нафтопродуктів (додаток 1) в акредитованій (атестованій) випробувальній лабораторії.
Замовнику не зрозуміло, яким чином вимога п. 6 Додатку №5 до тендерної документації, згідно якого «6. Учасник повинен здійснювати лабораторний контроль якості палива та один раз на тиждень проводити лабораторний аналіз палива відповідно до предмету даної закупівлі, на вимогу замовника надавати протоколи якості, складені за результатами проведеного щотижнево аналізу (учасник надає гарантійний лист)», адже встановлення зазначеної вимоги лише конкретизує її (адже один раз на тиждень є не менше одного разу на місяць).
Твердження Скаржника, що умова Тендерної документації щодо частоти здійснення таких випробувань («один раз на тиждень») є надмірною та призведе до невиправданого збільшення вартості закупівлі (через закладення до вартості товару учетверо вищих витрат на здійснення надмірних лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС), не відповідає дійсності, є суто його особистим баченням ситуації та бажанням отримати якнайбільший прибуток, знизивши при цьому вимоги до якості нафтопродуктів. Крім того, слід зауважити, що підприємництво – це безпосередня самостійна, систематична, на власний ризик діяльність по виробництву продукції, виконанню робіт, наданню послуг з метою отримання прибутку, яка здійснюється фізичними та юридичними особами, зареєстрованими як суб'єкти підприємницької діяльності у порядку, встановленому законодавством.
Встановлення у тендерній документації вимоги щодо проведення лабораторного аналізу палива один раз на тиждень продиктоване виключно необхідністю придбання якісного палива, адже проведення щотижневого лабораторного контролю підтверджує якість палива, убезпечує замовника від придбання неякісних нафтопродуктів, що у свою чергу, сприяє підтримці автотранспорту в належному стані, унеможливлює швидкий знос вузлів і агрегатів автомобілів, сприяє нарядам поліції оперативно реагувати на виклики, та, як наслідок, сприяє економії коштів замовника на дороговартісний ремонт автомобілів.
Зазначене положення передбачає мінімальну межу щодо кількості проведення лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС, а саме вказується «не менше», проте дана норма ніяким чином не позбавляє можливості щодо встановлення нами вимоги щодо більшої кількості частоти проведення лабораторних досліджень .
У разі виникнення обґрунтованих сумнівів щодо якості поставленого палива (наприклад, скарги водіїв, вихід з ладу обладнання, візуальні ознаки невідповідності), Замовник має право вимагати від Учасника проведення додаткового лабораторного аналізу зразків палива в акредитованій лабораторії.
Вказана умова тендерної документації не обмежує конкуренцію, не призводить до невиправданого збільшення вартості закупівлі, а спрямована на деталізовану та систематичну перевірку якості пального, яке учасник планує поставляти згідно умовами договору.
2.2. Щодо п. 2.2 скарги. Відповідно до умов пункту 14 Додатку № 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасники мають надати, зокрема, «оригінал або копію протоколу випробування товару, що є предметом закупівлі та виданий не раніше 2025 року».
При цьому, додатково учасник надає «відповідний договір на здійснення оцінки відповідності між УЧАСНИКОМ та ТАКОЮ ЛАБОРАТОРІЄЮ».
Замовник не вимагає надання протоколу на конкретну, майбутню партію, яка буде поставлена в межах виконання договору про закупівлю. Термін «товар, що є предметом закупівлі» означає товар такого ж виду, типу та характеристик, який учасник пропонує до постачання.
Учасники, які здійснюють обіг пального, постійно мають наявні партії товару на своїх складах чи в резервуарах. Вони мають можливість відібрати зразки з цих партій (аналогічних за якістю тому, що пропонується) та провести їх лабораторний аналіз до подання пропозиції.
Таким чином, вимога видачі протоколу не раніше 2025 року підтверджує актуальність пропонованої якості.
Замовник вимагає від учасника надати документи, що підтверджують якість та відповідність пального встановленим технічним характеристикам і стандартам.
Обов'язкові вимоги до якості пального, що реалізується на ринку України встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив. Відповідність цим вимогам є обов'язковою, і замовник має право вимагати її підтвердження. Відповідно до п.24 цього технічного регламенту «24. …Випробування палив для підтвердження виконання вимог цього Технічного регламенту проводяться акредитованими випробувальними лабораторіями.»
Тендерною документацією не встановлено вимог до Учасника мати власну акредитовану лабораторію, але він може залучати для проведення аналізів незалежні (сторонні) акредитовані лабораторії на договірних засадах.
Договір з такою лабораторією підтверджує спроможність Учасника забезпечити контроль якості пального. Наявність такого договору демонструє замовнику серйозність намірів учасника та його здатність надати об'єктивне підтвердження якості поставленого
Вимога Замовника в тендерній документації про наявність у учасника договору з акредитованою лабораторією для проведення аналізу пального не є дискримінацією, а є правомірною та необхідною вимогою, спрямованою на:
1) забезпечення якості: Замовник має законне право переконатися, що учасник зможе постачати пальне, яке відповідає всім встановленим стандартам та технічним вимогам. Аналіз якості є критичним для безпечної експлуатації техніки, захисту довкілля та ефективного використання бюджетних коштів.
2) підтвердження спроможності: наявність такого договору або власної лабораторії демонструє фінансову та технічну спроможність учасника забезпечити контроль якості на постійній основі протягом дії договору про закупівлю.
3) запобігання поставкам неякісного товару: Це один із механізмів мінімізації ризиків отримання фальсифікованого або неякісного пального.
4) дотримання законодавства: Замовники діють в межах Закону України «Про публічні закупівлі», який передбачає можливість встановлення кваліфікаційних критеріїв та вимог щодо відповідності предмета закупівлі встановленим стандартам.
З аналізу викладеного вбачається, що вимога замовника щодо наявності договору з лабораторією є законною, обґрунтованою та необхідною для забезпечення виконання основних цілей публічних закупівель — отримання Замовником за свої кошти якісного товару та забезпечення підтвердження якості пального, яке планує постачати Учасник. Ця вимога не порушує законодавство і не обмежує конкуренцію необґрунтованими умовами.
Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ необхідності/можливості здійснення повторної процедури оцінки відповідності продукції, оцінку відповідності якої ВЖЕ БУЛО ЗДІЙСНЕНО в порядку, встановленим зазначеним законом, та яка вже введена в обіг (надається) на ринку України, та має чинний сертифікат відповідності, ПРОТЕ і не містить норми імперативного характеру, яка б у свою чергу, забороняла умову щодо повторної оцінки.
Участь в закупівлі є доступною не лише для власників АЗС, а й тих субʼєктів господарювання, які залучають АЗС на основі партнерських договорів/договорів оренди, тощо, проведення аналізу може бути реалізоване за допомогою договору на проведення лабораторних досліджень, не лише власником АЗС, а й учасником, що і було передбаченої нами конкретно п.6 Додатку № 5.
Тобто, жодної умови чинного законодавства, яке регулює порядок організації та проведення робіт, пов’язаних з контролюванням якості товарної нафти та нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, транспортування та відпуску не порушено.
Посилання Скаржника на те, що ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не є власником АЗС, через які здійснюється відпуск палива, яке пропонується під час участі у публічних закупівлях та залучає відповідні АЗС на підставі партнерських договорів, в т.ч. Договору від 21.04.2025 №24/02/1885-МТР/25, укладеного з АТ «УКРНАФТА» та Договору від 13.06.2025 № 35-Д-2901, укладеного з ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ», умови яких не передбачають передачу ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (від ПАТ «УКРНАФТА» та від ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ») копій документів, які складаються за результатами здійснення лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС, не мають правової підстави, та можуть свідчити виключно про його бажання заволодіти коштами Замовника шляхом продажу палива неналежної якості.
Зауважу, що чинним законодавством передбачена можливість внесення змін та доповнень до договорів, тому, при бажанні, Скаржник міг би ініціювати внесення відповідних змін до партнерських договорів.
З аналізу викладеного, Замовником не вбачається порушення прав Скаржника.
2.3. Щодо підпункту 2.3 скарги. Скаржник не погоджується з вимогами пункту 14 Додатку № 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)», згідно якого у складі тендерної пропозиції учасники мають надати, зокрема, «лист-підтвердження наявності на запропонованих Учасником АЗС системи обслуговування за смарт-картками З ЧИПОМ […]».
Встановлення вимоги щодо наявності на АЗС системи обслуговування за смарт-картками з чипом не є ознакою дискримінації, а навпаки, - це про безпеку.
Оснащення карток чипами – це створення картки з вбудованим мікропроцесором для зберігання та обробки даних, що забезпечує вищий рівень безпеки порівняно з магнітною смугою.
Надаємо перелік переваг самі чіпованих карток, які спонукали нас як замовника, щодо зазначення даної вимоги тендерної документації, а саме:
• підвищена безпека: чіп неможливо підробити або скопіювати за допомогою магнітних полів, як це можливо з магнітною смугою
• швидкість транзакцій: процес оплати може бути швидшим, оскільки чіп дозволяє швидше обробляти транзакції.
• надійність: чіпи більш стійкі до подряпин, вологи та магнітних полів, ніж магнітна смуга.
• універсальність: чіп може бути використаний для різних типів карток, включаючи банківські, ідентифікаційні та соціальні, що забезпечує ширше застосування.
Чинне законодавство не обмежує Замовника у праві вимоги використання більш безпечних та сучасних технологій для захисту своїх коштів та забезпечення надійного обліку палива.
Зазначена вимога є критичною для захисту фінансових інтересів нами як замовника та гарантування цілісності обліку паливно-мастильних матеріалів.
Тим більше, що більшість великих операторів ринку палива в Україні пропонують обидва варіанти або вже перейшли на чіповані картки.
Замовником було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які посилається Скаржник, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію.
Таким чином, положення Тендерної документації не містять дискримінаційних вимог, є законними, обґрунтованими та необхідними для забезпечення виконання основних цілей публічних закупівель — отримання Замовником за свої кошти якісного товару.
З огляду викладеного, керуючись згаданими у цьому документі нормами чинного законодавства, а також ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
у задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» від 06.11.2025 р. (номер скарги присвоєний в ЕСЗ під час її подання UA-2025-10-31-003833-a.b1) на неправомірні (на думку Скаржника) умови тендерної документації (ідентифікатор закупівлі – UA-2025-10-31-003833-a) – відмовити.
Дата опублікування:
12.11.2025 15:28