• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Придбання, монтаж та пусконалагодження системи вентиляції ДНК-лабораторії. 42520000-7 вентиляційне обладнання.

Торги не відбулися

1 100 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 31.10.2025 10:34 - 04.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі

Номер: 4de649697e9641ee8aed16156241a70a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-31-002440-a.c2
Назва: СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі
Скарга:
«31» жовтня 2025 року ЧЕРКАСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ЕКСПЕРТНО-КРИМІНАЛІСТИЧНИЙ ЦЕНТР МВС УКРАЇНИ Код ЄДРПОУ 25574009 (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-10-31-002440-a на закупівлю «Придбання, монтаж та пусконалагодження системи вентиляції ДНК-лабораторії» код ДК 42520000-7 вентиляційне обладнання,. Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону , закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. При детальному розгляді тендерної документації нами було встановлено низку вимог, які суперечать принципам, викладеним у ч.1 ст. 5 Закону. Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (надалі – Скаржник), є суб’єктом господарювання, який у чіткій відповідності до положень чинного законодавства України, провадить господарську діяльність, яка стосується надання послуг та виконання робіт зі встановлення вентиляційних систем, зокрема, які закуповує Замовник в рамках зазначеної вище процедури закупівлі, має матеріальну-технічну базу та працівників для виконання такого роду договорів. Керуючись частиною восьмою статті 18 Закону , скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації, реалізує своє право на подання скарги. Ознайомившись з умовами тендерної документації, затвердженою рішенням уповноваженої особи Замовника (далі — Документація), Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (далі – Скаржник) виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує прав на участь в цій закупівлі, Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» подав скаргу до Комісіії Антимонопольного комітету України, де було винесено рішення №16898-р/пк-пз від 12.11.2025 року, де частково було задоволені наші вимоги. 17.11.2025року Замовник вніс зміни до тендерної документації, але не виконав рішення АМКУ №16898-р/пк-пз від 12.11.2025 року, чим порушив права Скаржнику на участь в данній закупівлі. А саме: I Відповідно до п.4 Додатка 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям» до Тендерної документації: надається: « Стара редакція Нова редакція Додаток 1 ТД, розділ 1 ТД, п.4 ТД. Додаток 1 ТД, розділ 1 ТД, п.4ТД. Наявність у постачальника діючої ліцензії виданої Державною Архітектурно-будівельною інспекцією України, з переліком видів робіт. Код 1.00.00 1.12.00 1.13.00 1.13.01 1.13.02 1.13.03 2.00.00 2.01.00 2.01.03 2.01.07 Надати копію діючої ліцензії з ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ, з додатком переліків видів робіт, які обов`язково будуть включати в себе дані коди. Код 1.00.00 1.12.00 1.13.00 1.13.01 1.13.02 1.13.03 2.00.00 2.01.00 2.01.03 2.01.07 Документ, що підтверджує право виконання відповідних робіт. Учасник має надати копію чинної будівельної ліцензії або декларації про провадження господарської діяльності (відповідно до Постанови КМУ №314), або будь який інший документ, що підтверджує право на виконання таких видів робіт: - Монтаж технологічного устаткування; - Монтаж з вентиляції і кондиціонування повітря; - Монтаж з технологічних трубопроводів; - Роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв; - Роботи з пусконалагоджувальних автоматизованих систем управління - Роботи з пусконалагоджувальних систем вентиляції та кондиціонування повітря відповідного класу наслідків (СС2 або СС3). Документ повинен бути чинним на дату подання пропозиції. . Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено: . Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (надалі – Скаржник), є суб’єктом господарювання, який у чіткій відповідності до положень чинного законодавства України, провадить господарську діяльність, яка стосується надання послуг та виконання робіт аналогічній даній закупівлі і має Ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від 18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3), а також має декларацію на провадження господарської діяльності 046208/23 в умовах воєнного стану. В умовах воєнного стану відповідно до постанови КМУ № 314 від 18.03.2022р. на період воєнного стану замість будівельних ліцензій мають таку саму юридичну силу також Декларації про провадження господарської діяльності з виконання будівельних робіт. Ця декларація дає змогу виконувати будь-які роботи з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС-2) та значними (СС-3) наслідками. Декларація діє на період воєнного стану та 3 місяці після його закінчення, в подальшому суб’єкт господарської діяльності має оформити будівельну ліцензію відповідно до чинного законодавства. Замовник вимагає згідно змін 17.11.2025 року підтвердження права на виконання таких видів робіт: - Монтаж технологічного устаткування; - Монтаж з вентиляції і кондиціонування повітря; - Роботи з пусконалагоджувальних систем вентиляції та кондиціонування повітря. Скаржник підтверджує право виконання таких робіт Ліцензією Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від 18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3). Також Замовник вимагає, щопідтвердження права на виконання таких видів робіт: - Монтаж з технологічних трубопроводів; - Роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв; - Роботи з пусконалагоджувальних автоматизованих систем управління 1).Скаржник підтверджує право виконання таких робіт декларацією на провадження господарської діяльності 046208/23 , але в деклараціїї ці роботи йдуть в КВЕДах і мають іншу назву . Маємо в декларації КВЕД 43.22 означає «Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування»., що підтверджує Монтаж з технологічних трубопроводів; Згідно розшифровки КВЕД 43.22 означає «Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування». Цей клас включає установку, ремонт та технічне обслуговування водопровідних, опалювальних, газових та кондиціонуючих систем, а також монтаж пов'язаного з ними обладнання. Що включає цей вид діяльності: • Монтаж водопровідних і каналізаційних систем, включаючи установку раковин, унітазів, ванн. • Монтаж систем опалення (електричних, газових, масляних), печей та КВЕД 43.22 означає «Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування». Монтаж та обслуговування систем кондиціонування та вентиляції повітря. • Установку бойлерів, газових і водопровідних лічильників, а також трубопроводів для пари. • Монтаж автоматичних систем пожежогасіння та систем поливу газонів. • Підключення, перероблення, технічне обслуговування та ремонт вищезазначених систем. - 2). Маємо в декларації КВЕД 43.21 «Електромонтажні роботи », що підтверджує роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв; охоплює встановлення електричних систем у будівлях та спорудах, включаючи монтаж електропроводки, освітлення, слабкострумових мереж (комп'ютерних, телевізійних), а також протипожежних та охоронних сигналізацій. Цей код також використовується для встановлення вуличного освітлення, електричних колекторів сонячної енергії та інших електротехнічних систем. Що включає КВЕД 43.21 • Електропроводка: монтаж внутрішніх і зовнішніх електромереж, електропроводки та електроарматури. • Освітлення: встановлення систем освітлення, включно з вуличним та освітленням злітно-посадкових смуг. • Системи зв'язку та сигналізації: монтаж телекомунікаційної проводки, комп'ютерних систем, телевізійних кабелів (включно з оптоволоконними), супутникових антен, а також протипожежної та охоронної сигналізації. • Інше: встановлення електричних колекторів сонячної енергії, електричних щитків та іншого електрообладнання. 3). Маємо в декларації КВЕД 43.21 «Електромонтажні роботи » що підтверджує Роботи з пусконалагоджувальних автоматизованих систем управління - КВЕД 43.21 «Електромонтажні роботи », що підтверджує роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв; охоплює встановлення електричних систем у будівлях та спорудах, включаючи монтаж електропроводки, освітлення, слабкострумових мереж (комп'ютерних, телевізійних), а також протипожежних та охоронних сигналізацій. Цей код також використовується для встановлення вуличного освітлення, електричних колекторів сонячної енергії та інших електротехнічних систем. Що включає КВЕД 43.21 • Електропроводка: монтаж внутрішніх і зовнішніх електромереж, електропроводки та електроарматури. • Освітлення: встановлення систем освітлення, включно з вуличним та освітленням злітно-посадкових смуг. • Системи зв'язку та сигналізації: монтаж телекомунікаційної проводки, комп'ютерних систем, телевізійних кабелів (включно з оптоволоконними), супутникових антен, а також протипожежної та охоронної сигналізації. • Інше: встановлення електричних колекторів сонячної енергії, електричних щитків та іншого електрообладнання. У зв’язку з тим, що Замовником внесено зміни з конкретними видами робіт , що в деяких випадками не співпадають з КВЕДами, але мають те саме значення вважаємо зміни внесені Замовником 17.11.2025 року дискримінаційними по відношенню до Скаржника, бо не відомо з якої позиції Замовник буде розглядати в подальшому , наприклад поняття «встановлення» до поняття « пусконалагоджувальні роботи», чи наприклад «електротехнічні пристрої» а в КВЕДах «електротехнічні системи» або «електротехнічне обладнання». Поняття визначення робіт в ліцензії виданої ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ з додатком переліків видів робіт та робіт в КВЕДах в Декларації про провадження господарської діяльності з виконання будівельних робіт по назвах відрізняються, а по суті надають Скаржнику право на виконання вищезазначених робіт. В умовах воєнного стану відповідно до постанови КМУ № 314 від 18.03.2022р. на період воєнного стану замість будівельних ліцензій мають таку саму юридичну силу також Декларації про провадження господарської діяльності з виконання будівельних робіт. Ця декларація дає змогу виконувати будь-які роботи з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС-2) та значними (СС-3) наслідками. Декларація діє на період воєнного стану та 3 місяці після його закінчення, в подальшому суб’єкт господарської діяльності має оформити будівельну ліцензію відповідно до чинного законодавства. Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації або шляхом надання до тендерної пропозиції Учасниками саме діючої ліцензії з ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ, з додатком переліків видів робіт, які обов`язково будуть включати в себе коди , які не стосуються виконання робіт по даній закупівлі . Скаржник має Ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3) та декларацію на провадження господарської діяльності 046208/23 , яку надасть в Доказах до скарги. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті. Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, що Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» ґрунтується на принципах добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об'єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій; запобіганні корупційним діям і зловживанням. Тому вважаємо, що тендерна документація не відповідає нормам чинного законодавства України, та просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації. Отже, Замовник порушив наступні норми законодавства: стаття 31 Закону України "Про публічні закупівлі», пункт 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України
Дата розгляду скарги: 27.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.11.2025 16:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.12.2025 14:17
Дата виконання рішення Замовником: 02.12.2025 15:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: “На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України №17638-р/пк-пз від 27.11.2025 Замовником внесено відповідні зміни до тендерної документації та оприлюднено їх в електронній системі закупівель.”
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ", Леся Порохнюк 380673450109 vpem17@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 96115746030448e2a48cdd0daaa86143
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 17.11.2025року Замовник вніс зміни до тендерної документації, але не виконав рішення АМКУ №16898-р/пк-пз від 12.11.2025 року, чим порушив права Скаржнику на участь в данній закупівлі. А саме:
I Відповідно до п.4 Додатка 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям» до Тендерної документації: надається:

«
Стара редакція Нова редакція
Додаток 1 ТД, розділ 1 ТД, п.4 ТД. Додаток 1 ТД, розділ 1 ТД, п.4ТД.
Наявність у постачальника діючої ліцензії виданої Державною Архітектурно-будівельною інспекцією України, з переліком видів робіт. Код 1.00.00 1.12.00
1.13.00
1.13.01
1.13.02
1.13.03
2.00.00
2.01.00
2.01.03
2.01.07
Надати копію діючої ліцензії з ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ, з додатком переліків видів робіт, які обов`язково будуть включати в себе дані коди. Код 1.00.00
1.12.00
1.13.00
1.13.01
1.13.02
1.13.03
2.00.00
2.01.00
2.01.03
2.01.07 Документ, що підтверджує право виконання відповідних робіт.
Учасник має надати копію чинної будівельної ліцензії або декларації про провадження господарської діяльності (відповідно до Постанови КМУ №314), або будь який інший документ, що підтверджує право на виконання таких видів робіт:
- Монтаж технологічного устаткування;
- Монтаж з вентиляції і кондиціонування повітря;
- Монтаж з технологічних трубопроводів;
- Роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв;
- Роботи з пусконалагоджувальних автоматизованих систем управління
- Роботи з пусконалагоджувальних систем вентиляції та кондиціонування повітря
відповідного класу наслідків (СС2 або СС3).

Документ повинен бути чинним на дату подання пропозиції.



.

Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено:
.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (надалі – Скаржник), є суб’єктом господарювання, який у чіткій відповідності до положень чинного законодавства України, провадить господарську діяльність, яка стосується надання послуг та виконання робіт аналогічній даній закупівлі і має Ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від 18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3), а також має декларацію на провадження господарської діяльності 046208/23 в умовах воєнного стану.
В умовах воєнного стану відповідно до постанови КМУ № 314 від 18.03.2022р. на період воєнного стану замість будівельних ліцензій мають таку саму юридичну силу також Декларації про провадження господарської діяльності з виконання будівельних робіт. Ця декларація дає змогу виконувати будь-які роботи з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС-2) та значними (СС-3) наслідками. Декларація діє на період воєнного стану та 3 місяці після його закінчення, в подальшому суб’єкт господарської діяльності має оформити будівельну ліцензію відповідно до чинного законодавства.


Замовник вимагає згідно змін 17.11.2025 року підтвердження права на виконання таких видів робіт:
- Монтаж технологічного устаткування;
- Монтаж з вентиляції і кондиціонування повітря;
- Роботи з пусконалагоджувальних систем вентиляції та кондиціонування повітря.

Скаржник підтверджує право виконання таких робіт Ліцензією Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від 18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3).
Також Замовник вимагає, щопідтвердження права на виконання таких видів робіт:
- Монтаж з технологічних трубопроводів;
- Роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв;
- Роботи з пусконалагоджувальних автоматизованих систем управління

1).Скаржник підтверджує право виконання таких робіт декларацією на провадження господарської діяльності 046208/23 , але в деклараціїї ці роботи йдуть в КВЕДах і мають іншу назву . Маємо в декларації КВЕД 43.22 означає «Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування»., що підтверджує
Монтаж з технологічних трубопроводів;
Згідно розшифровки КВЕД 43.22 означає «Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування». Цей клас включає установку, ремонт та технічне обслуговування водопровідних, опалювальних, газових та кондиціонуючих систем, а також монтаж пов'язаного з ними обладнання.
Що включає цей вид діяльності:
• Монтаж водопровідних і каналізаційних систем, включаючи установку раковин, унітазів, ванн.
• Монтаж систем опалення (електричних, газових, масляних), печей та КВЕД 43.22 означає «Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування». Монтаж та обслуговування систем кондиціонування та вентиляції повітря.
• Установку бойлерів, газових і водопровідних лічильників, а також трубопроводів для пари.
• Монтаж автоматичних систем пожежогасіння та систем поливу газонів.
• Підключення, перероблення, технічне обслуговування та ремонт вищезазначених систем.

- 2). Маємо в декларації КВЕД 43.21 «Електромонтажні роботи », що підтверджує роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв;
охоплює встановлення електричних систем у будівлях та спорудах, включаючи монтаж електропроводки, освітлення, слабкострумових мереж (комп'ютерних, телевізійних), а також протипожежних та охоронних сигналізацій. Цей код також використовується для встановлення вуличного освітлення, електричних колекторів сонячної енергії та інших електротехнічних систем.
Що включає КВЕД 43.21
• Електропроводка: монтаж внутрішніх і зовнішніх електромереж, електропроводки та електроарматури.
• Освітлення: встановлення систем освітлення, включно з вуличним та освітленням злітно-посадкових смуг.
• Системи зв'язку та сигналізації: монтаж телекомунікаційної проводки, комп'ютерних систем, телевізійних кабелів (включно з оптоволоконними), супутникових антен, а також протипожежної та охоронної сигналізації.
• Інше: встановлення електричних колекторів сонячної енергії, електричних щитків та іншого електрообладнання.

3). Маємо в декларації КВЕД 43.21 «Електромонтажні роботи » що підтверджує Роботи з пусконалагоджувальних автоматизованих систем управління
- КВЕД 43.21 «Електромонтажні роботи », що підтверджує роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв;
охоплює встановлення електричних систем у будівлях та спорудах, включаючи монтаж електропроводки, освітлення, слабкострумових мереж (комп'ютерних, телевізійних), а також протипожежних та охоронних сигналізацій. Цей код також використовується для встановлення вуличного освітлення, електричних колекторів сонячної енергії та інших електротехнічних систем.
Що включає КВЕД 43.21
• Електропроводка: монтаж внутрішніх і зовнішніх електромереж, електропроводки та електроарматури.
• Освітлення: встановлення систем освітлення, включно з вуличним та освітленням злітно-посадкових смуг.
• Системи зв'язку та сигналізації: монтаж телекомунікаційної проводки, комп'ютерних систем, телевізійних кабелів (включно з оптоволоконними), супутникових антен, а також протипожежної та охоронної сигналізації.
• Інше: встановлення електричних колекторів сонячної енергії, електричних щитків та іншого електрообладнання.

У зв’язку з тим, що Замовником внесено зміни з конкретними видами робіт , що в деяких випадками не співпадають з КВЕДами, але мають те саме значення вважаємо зміни внесені Замовником 17.11.2025 року дискримінаційними по відношенню до Скаржника, бо не відомо з якої позиції Замовник буде розглядати в подальшому , наприклад поняття «встановлення» до поняття « пусконалагоджувальні роботи», чи наприклад «електротехнічні пристрої» а в КВЕДах «електротехнічні системи» або «електротехнічне обладнання». Поняття визначення робіт в ліцензії виданої ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ з додатком переліків видів робіт та робіт в КВЕДах в Декларації про провадження господарської діяльності з виконання будівельних робіт по назвах відрізняються, а по суті надають Скаржнику право на виконання вищезазначених робіт.

В умовах воєнного стану відповідно до постанови КМУ № 314 від 18.03.2022р. на період воєнного стану замість будівельних ліцензій мають таку саму юридичну силу також Декларації про провадження господарської діяльності з виконання будівельних робіт. Ця декларація дає змогу виконувати будь-які роботи з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС-2) та значними (СС-3) наслідками. Декларація діє на період воєнного стану та 3 місяці після його закінчення, в подальшому суб’єкт господарської діяльності має оформити будівельну ліцензію відповідно до чинного законодавства.

Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації або шляхом надання до тендерної пропозиції Учасниками саме діючої ліцензії з ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ, з додатком переліків видів робіт, які обов`язково будуть включати в себе коди , які не стосуються виконання робіт по даній закупівлі .

Скаржник має Ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3) та декларацію на провадження господарської діяльності 046208/23 , яку надасть в Доказах до скарги.

Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.


На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: d4cc1b9e80c7402abe22e1f88540fdae
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-31-002440-a.c1
Назва: щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі «Придбання, монтаж та пусконалагодження системи вентиляції ДНК-лабораторії. 42520000-7 вентиляційне обладнання, за адресою: 18009, Україна, Черкаська область, Черкаси, вул.Пастерівська 104 код ДК 42520000-7 Вентиляційне обладнання «31» жовтня 2025 року ЧЕРКАСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ЕКСПЕРТНО-КРИМІНАЛІСТИЧНИЙ ЦЕНТР МВС УКРАЇНИ Код ЄДРПОУ 25574009 (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-10-31-002440-a на закупівлю «Придбання, монтаж та пусконалагодження системи вентиляції ДНК-лабораторії» код ДК 42520000-7 вентиляційне обладнання,. Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону , закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. При детальному розгляді тендерної документації нами було встановлено низку вимог, які суперечать принципам, викладеним у ч.1 ст. 5 Закону. Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (надалі – Скаржник), є суб’єктом господарювання, який у чіткій відповідності до положень чинного законодавства України, провадить господарську діяльність, яка стосується надання послуг та виконання робіт зі встановлення вентиляційних систем, зокрема, які закуповує Замовник в рамках зазначеної вище процедури закупівлі, має матеріальну-технічну базу та працівників для виконання такого роду договорів. Керуючись частиною восьмою статті 18 Закону , скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації, реалізує своє право на подання скарги. Ознайомившись з умовами тендерної документації, затвердженою рішенням уповноваженої особи Замовника (далі — Документація), Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (далі – Скаржник) виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує прав на участь в цій закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» , а саме: I Відповідно до п.4 Додатка 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям» до Тендерної документації: надається: «Надати копію діючої ліцензії з ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ, з додатком переліків видів робіт, які обов`язково будуть включати в себе дані коди. Код 1.00.00 1.12.00 1.13.00 1.13.01 1.13.02 1.13.03 2.00.00 2.01.00 2.01.03 2.01.07» . Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено: . Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (надалі – Скаржник), є суб’єктом господарювання, який у чіткій відповідності до положень чинного законодавства України, провадить господарську діяльність, яка стосується надання послуг та виконання робіт аналогічній даній закупівлі і має Ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від 18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3), а також має декларацію на провадження господарської діяльності 046208/23 в умовах воєнного стану. Замовник вимагає наявність в ліцензії кодів 1.00.00; 1.12.00; 1.13.00; 1.13.01; 1.13.02; 1.13.03; 2.00.00 ;2.01.00; 2.01.03; 2.01.07. Скаржник не має таких кодів як: 1.13.01; 1.13.02 , які не стосуються виконання робіт по даній закупівлі . В умовах воєнного стану відповідно до постанови КМУ № 314 від 18.03.2022р. на період воєнного стану замість будівельних ліцензій мають таку саму юридичну силу також Декларації про провадження господарської діяльності з виконання будівельних робіт. Ця декларація дає змогу виконувати будь-які роботи з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС-2) та значними (СС-3) наслідками. Декларація діє на період воєнного стану та 3 місяці після його закінчення, в подальшому суб’єкт господарської діяльності має оформити будівельну ліцензію відповідно до чинного законодавства. Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації або шляхом надання до тендерної пропозиції Учасниками саме діючої ліцензії з ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ, з додатком переліків видів робіт, які обов`язково будуть включати в себе коди , які не стосуються виконання робіт по даній закупівлі . Скаржник має Ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3) та декларацію на провадження господарської діяльності 046208/23 , яку надасть в Доказах до скарги. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті. II Відповідно до п.1 Додатка 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям» до Тендерної документації: надається «1.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: 1.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) , який зазначено в даній тендерній документації, через систему PROZZORO. (не менше одного договору) за 2024-2025 роки, Аналогічним вважається договір аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання, якщо інше не зазначено в умовах документації». Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, що При цьому додатково зазначено: 1.2.1. Аналогічним вважається договір аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання, якщо інше не зазначено в умовах документації». Клас Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 визначається системою кодів, яка складається із чотирьох послідовних цифр відмінних від нуля, що у свою чергу, відповідає найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет договору, що згруповані наступним чином: (XXXX0000-Y). Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації. З огляду на наступне. Згідно вимог п. 48 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості) під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону. Зауважимо, що статтею 16 Закону передбачено, що Замовник може вимагати наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та не встановлено обмежень щодо предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 . Скаржник має велику кількість договорів аналогічній закупівлі через систему PROZZORO, але не має саме предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання, так як ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання- це стосується поставки вентиляційного обладнання, а предмет закупівлі «Придбання, монтаж та пусконалагодження системи вентиляції ДНК-лабораторії», що стосується 45331210-1 Встановлення вентиляційних систем. Скаржник має аналогічні договори з предмету данної закупівлі, які надасть в доказах до скарги. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» ґрунтується на принципах добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об'єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій; запобіганні корупційним діям і зловживанням. Тому вважаємо, що тендерна документація не відповідає нормам чинного законодавства України, та просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації. Отже, Замовник порушив наступні норми законодавства: стаття 31 Закону України "Про публічні закупівлі», пункт 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 55-67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України,
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 12.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.11.2025 14:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.11.2025 11:05
Дата виконання рішення Замовником: 17.11.2025 14:13
Коментар замовника щодо усунення порушень: Про внесення змін до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненої в електронній системі закупівель у процедурі закупівлі за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника - ДК 021:2015: 42520000-7 Вентиляційне обладнання (придбання, монтаж та пусконалагодження системи вентиляції ДНК-лабораторії) Про розміщення в електронній системі закупівель змін, що вносяться до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів, у вигляді нової редакції тендерної документації та переліку змін, що вносяться. Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: ID: UA-2025-10-31-002440-a Під час розгляду першого питання порядку денного: Відповідно до пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості), замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме ― в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Враховуючи викладене, необхідно внести зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів шляхом затвердження нової редакції тендерної документації. Для цього розроблено проєкт нової редакції тендерної документації та перелік змін, що вносяться. Зазначені документи відповідають вимогам Замовника та нормам чинного законодавства. На підставі вищенаведеного наявні підстави для затвердження нової редакції тендерної документації та переліку змін, що вносяться, для проведення Закупівлі згідно з розглянутим проєктом. Відповідно до пункту 54 Особливостей зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Оприлюднила в електронній системі закупівель нову редакцію тендерної документації, зміни в оголошення про проведення відкритих торгів та перелік змін, що вносяться, у строк, встановлений пунктом 54 Особливостей. 1. Внесла зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів шляхом затвердження нової редакції тендерної документації та переліку змін, що вносяться. 2. Оприлюднила нову редакцію тендерної документації, зміни в оголошення про проведення відкритих торгів та перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ", Леся Порохнюк 380673450109 vpem17@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 265e69711f7340c0abc23ee50d9c7949
Заголовок пункту скарги: щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: «1.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) , який зазначено в даній тендерній документації, через систему PROZZORO. (не менше одного договору) за 2024-2025 роки,
Аналогічним вважається договір аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання, якщо інше не зазначено в умовах документації».

Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, що При цьому додатково зазначено:
1.2.1. Аналогічним вважається договір аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання, якщо інше не зазначено в умовах документації».
Клас Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 визначається системою кодів, яка складається із чотирьох послідовних цифр відмінних від нуля, що у свою чергу, відповідає найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет договору, що згруповані наступним чином: (XXXX0000-Y).

Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації. З огляду на наступне.
Згідно вимог п. 48 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості) під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.
Зауважимо, що статтею 16 Закону передбачено, що Замовник може вимагати наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та не встановлено обмежень щодо предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 .
Скаржник має велику кількість договорів аналогічній закупівлі через систему PROZZORO, але не має саме предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання, так як ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання- це стосується поставки вентиляційного обладнання, а предмет закупівлі «Придбання, монтаж та пусконалагодження системи вентиляції ДНК-лабораторії», що стосується 45331210-1 Встановлення вентиляційних систем.
Скаржник має аналогічні договори з предмету данної закупівлі, які надасть в доказах до скарги.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.


На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження