-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Придбання, монтаж та пусконалагодження системи вентиляції ДНК-лабораторії. 42520000-7 вентиляційне обладнання.
Торги не відбулися
1 100 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
31.10.2025 10:34 - 04.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі
Номер:
4de649697e9641ee8aed16156241a70a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-31-002440-a.c2
Назва:
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі
Скарга:
«31» жовтня 2025 року ЧЕРКАСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ЕКСПЕРТНО-КРИМІНАЛІСТИЧНИЙ ЦЕНТР МВС УКРАЇНИ Код ЄДРПОУ 25574009 (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-10-31-002440-a на закупівлю «Придбання, монтаж та пусконалагодження системи вентиляції ДНК-лабораторії» код ДК 42520000-7 вентиляційне обладнання,.
Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону , закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
При детальному розгляді тендерної документації нами було встановлено низку вимог, які суперечать принципам, викладеним у ч.1 ст. 5 Закону.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (надалі – Скаржник), є суб’єктом господарювання, який у чіткій відповідності до положень чинного законодавства України, провадить господарську діяльність, яка стосується надання послуг та виконання робіт зі встановлення вентиляційних систем, зокрема, які закуповує Замовник в рамках зазначеної вище процедури закупівлі, має матеріальну-технічну базу та працівників для виконання такого роду договорів.
Керуючись частиною восьмою статті 18 Закону , скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації, реалізує своє право на подання скарги.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, затвердженою рішенням уповноваженої особи Замовника (далі — Документація), Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (далі – Скаржник) виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує прав на участь в цій закупівлі, Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» подав скаргу до Комісіії Антимонопольного комітету України, де було винесено рішення №16898-р/пк-пз від 12.11.2025 року, де частково було задоволені наші вимоги.
17.11.2025року Замовник вніс зміни до тендерної документації, але не виконав рішення АМКУ №16898-р/пк-пз від 12.11.2025 року, чим порушив права Скаржнику на участь в данній закупівлі. А саме:
I Відповідно до п.4 Додатка 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям» до Тендерної документації: надається:
«
Стара редакція Нова редакція
Додаток 1 ТД, розділ 1 ТД, п.4 ТД. Додаток 1 ТД, розділ 1 ТД, п.4ТД.
Наявність у постачальника діючої ліцензії виданої Державною Архітектурно-будівельною інспекцією України, з переліком видів робіт. Код 1.00.00 1.12.00
1.13.00
1.13.01
1.13.02
1.13.03
2.00.00
2.01.00
2.01.03
2.01.07
Надати копію діючої ліцензії з ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ, з додатком переліків видів робіт, які обов`язково будуть включати в себе дані коди. Код 1.00.00
1.12.00
1.13.00
1.13.01
1.13.02
1.13.03
2.00.00
2.01.00
2.01.03
2.01.07 Документ, що підтверджує право виконання відповідних робіт.
Учасник має надати копію чинної будівельної ліцензії або декларації про провадження господарської діяльності (відповідно до Постанови КМУ №314), або будь який інший документ, що підтверджує право на виконання таких видів робіт:
- Монтаж технологічного устаткування;
- Монтаж з вентиляції і кондиціонування повітря;
- Монтаж з технологічних трубопроводів;
- Роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв;
- Роботи з пусконалагоджувальних автоматизованих систем управління
- Роботи з пусконалагоджувальних систем вентиляції та кондиціонування повітря
відповідного класу наслідків (СС2 або СС3).
Документ повинен бути чинним на дату подання пропозиції.
.
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено:
.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (надалі – Скаржник), є суб’єктом господарювання, який у чіткій відповідності до положень чинного законодавства України, провадить господарську діяльність, яка стосується надання послуг та виконання робіт аналогічній даній закупівлі і має Ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від 18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3), а також має декларацію на провадження господарської діяльності 046208/23 в умовах воєнного стану.
В умовах воєнного стану відповідно до постанови КМУ № 314 від 18.03.2022р. на період воєнного стану замість будівельних ліцензій мають таку саму юридичну силу також Декларації про провадження господарської діяльності з виконання будівельних робіт. Ця декларація дає змогу виконувати будь-які роботи з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС-2) та значними (СС-3) наслідками. Декларація діє на період воєнного стану та 3 місяці після його закінчення, в подальшому суб’єкт господарської діяльності має оформити будівельну ліцензію відповідно до чинного законодавства.
Замовник вимагає згідно змін 17.11.2025 року підтвердження права на виконання таких видів робіт:
- Монтаж технологічного устаткування;
- Монтаж з вентиляції і кондиціонування повітря;
- Роботи з пусконалагоджувальних систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Скаржник підтверджує право виконання таких робіт Ліцензією Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від 18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3).
Також Замовник вимагає, щопідтвердження права на виконання таких видів робіт:
- Монтаж з технологічних трубопроводів;
- Роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв;
- Роботи з пусконалагоджувальних автоматизованих систем управління
1).Скаржник підтверджує право виконання таких робіт декларацією на провадження господарської діяльності 046208/23 , але в деклараціїї ці роботи йдуть в КВЕДах і мають іншу назву . Маємо в декларації КВЕД 43.22 означає «Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування»., що підтверджує
Монтаж з технологічних трубопроводів;
Згідно розшифровки КВЕД 43.22 означає «Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування». Цей клас включає установку, ремонт та технічне обслуговування водопровідних, опалювальних, газових та кондиціонуючих систем, а також монтаж пов'язаного з ними обладнання.
Що включає цей вид діяльності:
• Монтаж водопровідних і каналізаційних систем, включаючи установку раковин, унітазів, ванн.
• Монтаж систем опалення (електричних, газових, масляних), печей та КВЕД 43.22 означає «Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування». Монтаж та обслуговування систем кондиціонування та вентиляції повітря.
• Установку бойлерів, газових і водопровідних лічильників, а також трубопроводів для пари.
• Монтаж автоматичних систем пожежогасіння та систем поливу газонів.
• Підключення, перероблення, технічне обслуговування та ремонт вищезазначених систем.
- 2). Маємо в декларації КВЕД 43.21 «Електромонтажні роботи », що підтверджує роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв;
охоплює встановлення електричних систем у будівлях та спорудах, включаючи монтаж електропроводки, освітлення, слабкострумових мереж (комп'ютерних, телевізійних), а також протипожежних та охоронних сигналізацій. Цей код також використовується для встановлення вуличного освітлення, електричних колекторів сонячної енергії та інших електротехнічних систем.
Що включає КВЕД 43.21
• Електропроводка: монтаж внутрішніх і зовнішніх електромереж, електропроводки та електроарматури.
• Освітлення: встановлення систем освітлення, включно з вуличним та освітленням злітно-посадкових смуг.
• Системи зв'язку та сигналізації: монтаж телекомунікаційної проводки, комп'ютерних систем, телевізійних кабелів (включно з оптоволоконними), супутникових антен, а також протипожежної та охоронної сигналізації.
• Інше: встановлення електричних колекторів сонячної енергії, електричних щитків та іншого електрообладнання.
3). Маємо в декларації КВЕД 43.21 «Електромонтажні роботи » що підтверджує Роботи з пусконалагоджувальних автоматизованих систем управління
- КВЕД 43.21 «Електромонтажні роботи », що підтверджує роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв;
охоплює встановлення електричних систем у будівлях та спорудах, включаючи монтаж електропроводки, освітлення, слабкострумових мереж (комп'ютерних, телевізійних), а також протипожежних та охоронних сигналізацій. Цей код також використовується для встановлення вуличного освітлення, електричних колекторів сонячної енергії та інших електротехнічних систем.
Що включає КВЕД 43.21
• Електропроводка: монтаж внутрішніх і зовнішніх електромереж, електропроводки та електроарматури.
• Освітлення: встановлення систем освітлення, включно з вуличним та освітленням злітно-посадкових смуг.
• Системи зв'язку та сигналізації: монтаж телекомунікаційної проводки, комп'ютерних систем, телевізійних кабелів (включно з оптоволоконними), супутникових антен, а також протипожежної та охоронної сигналізації.
• Інше: встановлення електричних колекторів сонячної енергії, електричних щитків та іншого електрообладнання.
У зв’язку з тим, що Замовником внесено зміни з конкретними видами робіт , що в деяких випадками не співпадають з КВЕДами, але мають те саме значення вважаємо зміни внесені Замовником 17.11.2025 року дискримінаційними по відношенню до Скаржника, бо не відомо з якої позиції Замовник буде розглядати в подальшому , наприклад поняття «встановлення» до поняття « пусконалагоджувальні роботи», чи наприклад «електротехнічні пристрої» а в КВЕДах «електротехнічні системи» або «електротехнічне обладнання». Поняття визначення робіт в ліцензії виданої ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ з додатком переліків видів робіт та робіт в КВЕДах в Декларації про провадження господарської діяльності з виконання будівельних робіт по назвах відрізняються, а по суті надають Скаржнику право на виконання вищезазначених робіт.
В умовах воєнного стану відповідно до постанови КМУ № 314 від 18.03.2022р. на період воєнного стану замість будівельних ліцензій мають таку саму юридичну силу також Декларації про провадження господарської діяльності з виконання будівельних робіт. Ця декларація дає змогу виконувати будь-які роботи з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС-2) та значними (СС-3) наслідками. Декларація діє на період воєнного стану та 3 місяці після його закінчення, в подальшому суб’єкт господарської діяльності має оформити будівельну ліцензію відповідно до чинного законодавства.
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації або шляхом надання до тендерної пропозиції Учасниками саме діючої ліцензії з ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ, з додатком переліків видів робіт, які обов`язково будуть включати в себе коди , які не стосуються виконання робіт по даній закупівлі .
Скаржник має Ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3) та декларацію на провадження господарської діяльності 046208/23 , яку надасть в Доказах до скарги.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, що
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» ґрунтується на принципах добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об'єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій; запобіганні корупційним діям і зловживанням.
Тому вважаємо, що тендерна документація не відповідає нормам чинного законодавства України, та просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Отже, Замовник порушив наступні норми законодавства: стаття 31 Закону України "Про публічні закупівлі», пункт 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України
Пов'язані документи:
Учасник
- Декларація_ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ (1).pdf 18.11.2025 12:18
- Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги) (6).docx 18.11.2025 12:18
- рішення від 12.11.2025 №16898 (2).pdf 18.11.2025 12:18
- зміни вентиляція.docx 18.11.2025 12:18
- Ліцензія ДАБІ_20210412_0001.pdf 18.11.2025 12:18
- СКАРГА НА УМОВИ КРИМІН ЛАБОРАТ 18.11_20251118_0001.pdf 18.11.2025 12:18
- СКАРГА АМКУ КРИМ ЛАБОР 18.11.2025.docx 18.11.2025 12:18
- sign.p7s 18.11.2025 12:18
- Відповідь на скаргу 2..docx 18.11.2025 15:01
- зміни вентиляція( 2).docx 02.12.2025 15:27
- 71 Протокол про внесення змін до тендерної документації(2).docx 02.12.2025 15:27
- Рішення від 20.11.2025 №17258.pdf 20.11.2025 16:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.11.2025 №17638.pdf 28.11.2025 16:12
- Рішення від 27.11.2025 №17638.pdf 02.12.2025 14:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.11.2025 12:18
Дата розгляду скарги:
27.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.11.2025 16:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.12.2025 14:17
Дата виконання рішення Замовником:
02.12.2025 15:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:
“На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України №17638-р/пк-пз від 27.11.2025 Замовником внесено відповідні зміни до тендерної документації та оприлюднено їх в електронній системі закупівель.”
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
96115746030448e2a48cdd0daaa86143
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
17.11.2025року Замовник вніс зміни до тендерної документації, але не виконав рішення АМКУ №16898-р/пк-пз від 12.11.2025 року, чим порушив права Скаржнику на участь в данній закупівлі. А саме:
I Відповідно до п.4 Додатка 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям» до Тендерної документації: надається:
«
Стара редакція Нова редакція
Додаток 1 ТД, розділ 1 ТД, п.4 ТД. Додаток 1 ТД, розділ 1 ТД, п.4ТД.
Наявність у постачальника діючої ліцензії виданої Державною Архітектурно-будівельною інспекцією України, з переліком видів робіт. Код 1.00.00 1.12.00
1.13.00
1.13.01
1.13.02
1.13.03
2.00.00
2.01.00
2.01.03
2.01.07
Надати копію діючої ліцензії з ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ, з додатком переліків видів робіт, які обов`язково будуть включати в себе дані коди. Код 1.00.00
1.12.00
1.13.00
1.13.01
1.13.02
1.13.03
2.00.00
2.01.00
2.01.03
2.01.07 Документ, що підтверджує право виконання відповідних робіт.
Учасник має надати копію чинної будівельної ліцензії або декларації про провадження господарської діяльності (відповідно до Постанови КМУ №314), або будь який інший документ, що підтверджує право на виконання таких видів робіт:
- Монтаж технологічного устаткування;
- Монтаж з вентиляції і кондиціонування повітря;
- Монтаж з технологічних трубопроводів;
- Роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв;
- Роботи з пусконалагоджувальних автоматизованих систем управління
- Роботи з пусконалагоджувальних систем вентиляції та кондиціонування повітря
відповідного класу наслідків (СС2 або СС3).
Документ повинен бути чинним на дату подання пропозиції.
.
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено:
.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (надалі – Скаржник), є суб’єктом господарювання, який у чіткій відповідності до положень чинного законодавства України, провадить господарську діяльність, яка стосується надання послуг та виконання робіт аналогічній даній закупівлі і має Ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від 18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3), а також має декларацію на провадження господарської діяльності 046208/23 в умовах воєнного стану.
В умовах воєнного стану відповідно до постанови КМУ № 314 від 18.03.2022р. на період воєнного стану замість будівельних ліцензій мають таку саму юридичну силу також Декларації про провадження господарської діяльності з виконання будівельних робіт. Ця декларація дає змогу виконувати будь-які роботи з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС-2) та значними (СС-3) наслідками. Декларація діє на період воєнного стану та 3 місяці після його закінчення, в подальшому суб’єкт господарської діяльності має оформити будівельну ліцензію відповідно до чинного законодавства.
Замовник вимагає згідно змін 17.11.2025 року підтвердження права на виконання таких видів робіт:
- Монтаж технологічного устаткування;
- Монтаж з вентиляції і кондиціонування повітря;
- Роботи з пусконалагоджувальних систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Скаржник підтверджує право виконання таких робіт Ліцензією Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від 18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3).
Також Замовник вимагає, щопідтвердження права на виконання таких видів робіт:
- Монтаж з технологічних трубопроводів;
- Роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв;
- Роботи з пусконалагоджувальних автоматизованих систем управління
1).Скаржник підтверджує право виконання таких робіт декларацією на провадження господарської діяльності 046208/23 , але в деклараціїї ці роботи йдуть в КВЕДах і мають іншу назву . Маємо в декларації КВЕД 43.22 означає «Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування»., що підтверджує
Монтаж з технологічних трубопроводів;
Згідно розшифровки КВЕД 43.22 означає «Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування». Цей клас включає установку, ремонт та технічне обслуговування водопровідних, опалювальних, газових та кондиціонуючих систем, а також монтаж пов'язаного з ними обладнання.
Що включає цей вид діяльності:
• Монтаж водопровідних і каналізаційних систем, включаючи установку раковин, унітазів, ванн.
• Монтаж систем опалення (електричних, газових, масляних), печей та КВЕД 43.22 означає «Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування». Монтаж та обслуговування систем кондиціонування та вентиляції повітря.
• Установку бойлерів, газових і водопровідних лічильників, а також трубопроводів для пари.
• Монтаж автоматичних систем пожежогасіння та систем поливу газонів.
• Підключення, перероблення, технічне обслуговування та ремонт вищезазначених систем.
- 2). Маємо в декларації КВЕД 43.21 «Електромонтажні роботи », що підтверджує роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв;
охоплює встановлення електричних систем у будівлях та спорудах, включаючи монтаж електропроводки, освітлення, слабкострумових мереж (комп'ютерних, телевізійних), а також протипожежних та охоронних сигналізацій. Цей код також використовується для встановлення вуличного освітлення, електричних колекторів сонячної енергії та інших електротехнічних систем.
Що включає КВЕД 43.21
• Електропроводка: монтаж внутрішніх і зовнішніх електромереж, електропроводки та електроарматури.
• Освітлення: встановлення систем освітлення, включно з вуличним та освітленням злітно-посадкових смуг.
• Системи зв'язку та сигналізації: монтаж телекомунікаційної проводки, комп'ютерних систем, телевізійних кабелів (включно з оптоволоконними), супутникових антен, а також протипожежної та охоронної сигналізації.
• Інше: встановлення електричних колекторів сонячної енергії, електричних щитків та іншого електрообладнання.
3). Маємо в декларації КВЕД 43.21 «Електромонтажні роботи » що підтверджує Роботи з пусконалагоджувальних автоматизованих систем управління
- КВЕД 43.21 «Електромонтажні роботи », що підтверджує роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв;
охоплює встановлення електричних систем у будівлях та спорудах, включаючи монтаж електропроводки, освітлення, слабкострумових мереж (комп'ютерних, телевізійних), а також протипожежних та охоронних сигналізацій. Цей код також використовується для встановлення вуличного освітлення, електричних колекторів сонячної енергії та інших електротехнічних систем.
Що включає КВЕД 43.21
• Електропроводка: монтаж внутрішніх і зовнішніх електромереж, електропроводки та електроарматури.
• Освітлення: встановлення систем освітлення, включно з вуличним та освітленням злітно-посадкових смуг.
• Системи зв'язку та сигналізації: монтаж телекомунікаційної проводки, комп'ютерних систем, телевізійних кабелів (включно з оптоволоконними), супутникових антен, а також протипожежної та охоронної сигналізації.
• Інше: встановлення електричних колекторів сонячної енергії, електричних щитків та іншого електрообладнання.
У зв’язку з тим, що Замовником внесено зміни з конкретними видами робіт , що в деяких випадками не співпадають з КВЕДами, але мають те саме значення вважаємо зміни внесені Замовником 17.11.2025 року дискримінаційними по відношенню до Скаржника, бо не відомо з якої позиції Замовник буде розглядати в подальшому , наприклад поняття «встановлення» до поняття « пусконалагоджувальні роботи», чи наприклад «електротехнічні пристрої» а в КВЕДах «електротехнічні системи» або «електротехнічне обладнання». Поняття визначення робіт в ліцензії виданої ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ з додатком переліків видів робіт та робіт в КВЕДах в Декларації про провадження господарської діяльності з виконання будівельних робіт по назвах відрізняються, а по суті надають Скаржнику право на виконання вищезазначених робіт.
В умовах воєнного стану відповідно до постанови КМУ № 314 від 18.03.2022р. на період воєнного стану замість будівельних ліцензій мають таку саму юридичну силу також Декларації про провадження господарської діяльності з виконання будівельних робіт. Ця декларація дає змогу виконувати будь-які роботи з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС-2) та значними (СС-3) наслідками. Декларація діє на період воєнного стану та 3 місяці після його закінчення, в подальшому суб’єкт господарської діяльності має оформити будівельну ліцензію відповідно до чинного законодавства.
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації або шляхом надання до тендерної пропозиції Учасниками саме діючої ліцензії з ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ, з додатком переліків видів робіт, які обов`язково будуть включати в себе коди , які не стосуються виконання робіт по даній закупівлі .
Скаржник має Ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3) та декларацію на провадження господарської діяльності 046208/23 , яку надасть в Доказах до скарги.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.
I Відповідно до п.4 Додатка 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям» до Тендерної документації: надається:
«
Стара редакція Нова редакція
Додаток 1 ТД, розділ 1 ТД, п.4 ТД. Додаток 1 ТД, розділ 1 ТД, п.4ТД.
Наявність у постачальника діючої ліцензії виданої Державною Архітектурно-будівельною інспекцією України, з переліком видів робіт. Код 1.00.00 1.12.00
1.13.00
1.13.01
1.13.02
1.13.03
2.00.00
2.01.00
2.01.03
2.01.07
Надати копію діючої ліцензії з ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ, з додатком переліків видів робіт, які обов`язково будуть включати в себе дані коди. Код 1.00.00
1.12.00
1.13.00
1.13.01
1.13.02
1.13.03
2.00.00
2.01.00
2.01.03
2.01.07 Документ, що підтверджує право виконання відповідних робіт.
Учасник має надати копію чинної будівельної ліцензії або декларації про провадження господарської діяльності (відповідно до Постанови КМУ №314), або будь який інший документ, що підтверджує право на виконання таких видів робіт:
- Монтаж технологічного устаткування;
- Монтаж з вентиляції і кондиціонування повітря;
- Монтаж з технологічних трубопроводів;
- Роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв;
- Роботи з пусконалагоджувальних автоматизованих систем управління
- Роботи з пусконалагоджувальних систем вентиляції та кондиціонування повітря
відповідного класу наслідків (СС2 або СС3).
Документ повинен бути чинним на дату подання пропозиції.
.
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено:
.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (надалі – Скаржник), є суб’єктом господарювання, який у чіткій відповідності до положень чинного законодавства України, провадить господарську діяльність, яка стосується надання послуг та виконання робіт аналогічній даній закупівлі і має Ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від 18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3), а також має декларацію на провадження господарської діяльності 046208/23 в умовах воєнного стану.
В умовах воєнного стану відповідно до постанови КМУ № 314 від 18.03.2022р. на період воєнного стану замість будівельних ліцензій мають таку саму юридичну силу також Декларації про провадження господарської діяльності з виконання будівельних робіт. Ця декларація дає змогу виконувати будь-які роботи з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС-2) та значними (СС-3) наслідками. Декларація діє на період воєнного стану та 3 місяці після його закінчення, в подальшому суб’єкт господарської діяльності має оформити будівельну ліцензію відповідно до чинного законодавства.
Замовник вимагає згідно змін 17.11.2025 року підтвердження права на виконання таких видів робіт:
- Монтаж технологічного устаткування;
- Монтаж з вентиляції і кондиціонування повітря;
- Роботи з пусконалагоджувальних систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Скаржник підтверджує право виконання таких робіт Ліцензією Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від 18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3).
Також Замовник вимагає, щопідтвердження права на виконання таких видів робіт:
- Монтаж з технологічних трубопроводів;
- Роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв;
- Роботи з пусконалагоджувальних автоматизованих систем управління
1).Скаржник підтверджує право виконання таких робіт декларацією на провадження господарської діяльності 046208/23 , але в деклараціїї ці роботи йдуть в КВЕДах і мають іншу назву . Маємо в декларації КВЕД 43.22 означає «Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування»., що підтверджує
Монтаж з технологічних трубопроводів;
Згідно розшифровки КВЕД 43.22 означає «Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування». Цей клас включає установку, ремонт та технічне обслуговування водопровідних, опалювальних, газових та кондиціонуючих систем, а також монтаж пов'язаного з ними обладнання.
Що включає цей вид діяльності:
• Монтаж водопровідних і каналізаційних систем, включаючи установку раковин, унітазів, ванн.
• Монтаж систем опалення (електричних, газових, масляних), печей та КВЕД 43.22 означає «Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування». Монтаж та обслуговування систем кондиціонування та вентиляції повітря.
• Установку бойлерів, газових і водопровідних лічильників, а також трубопроводів для пари.
• Монтаж автоматичних систем пожежогасіння та систем поливу газонів.
• Підключення, перероблення, технічне обслуговування та ремонт вищезазначених систем.
- 2). Маємо в декларації КВЕД 43.21 «Електромонтажні роботи », що підтверджує роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв;
охоплює встановлення електричних систем у будівлях та спорудах, включаючи монтаж електропроводки, освітлення, слабкострумових мереж (комп'ютерних, телевізійних), а також протипожежних та охоронних сигналізацій. Цей код також використовується для встановлення вуличного освітлення, електричних колекторів сонячної енергії та інших електротехнічних систем.
Що включає КВЕД 43.21
• Електропроводка: монтаж внутрішніх і зовнішніх електромереж, електропроводки та електроарматури.
• Освітлення: встановлення систем освітлення, включно з вуличним та освітленням злітно-посадкових смуг.
• Системи зв'язку та сигналізації: монтаж телекомунікаційної проводки, комп'ютерних систем, телевізійних кабелів (включно з оптоволоконними), супутникових антен, а також протипожежної та охоронної сигналізації.
• Інше: встановлення електричних колекторів сонячної енергії, електричних щитків та іншого електрообладнання.
3). Маємо в декларації КВЕД 43.21 «Електромонтажні роботи » що підтверджує Роботи з пусконалагоджувальних автоматизованих систем управління
- КВЕД 43.21 «Електромонтажні роботи », що підтверджує роботи з пусконалагоджувальних електротехнічних пристроїв;
охоплює встановлення електричних систем у будівлях та спорудах, включаючи монтаж електропроводки, освітлення, слабкострумових мереж (комп'ютерних, телевізійних), а також протипожежних та охоронних сигналізацій. Цей код також використовується для встановлення вуличного освітлення, електричних колекторів сонячної енергії та інших електротехнічних систем.
Що включає КВЕД 43.21
• Електропроводка: монтаж внутрішніх і зовнішніх електромереж, електропроводки та електроарматури.
• Освітлення: встановлення систем освітлення, включно з вуличним та освітленням злітно-посадкових смуг.
• Системи зв'язку та сигналізації: монтаж телекомунікаційної проводки, комп'ютерних систем, телевізійних кабелів (включно з оптоволоконними), супутникових антен, а також протипожежної та охоронної сигналізації.
• Інше: встановлення електричних колекторів сонячної енергії, електричних щитків та іншого електрообладнання.
У зв’язку з тим, що Замовником внесено зміни з конкретними видами робіт , що в деяких випадками не співпадають з КВЕДами, але мають те саме значення вважаємо зміни внесені Замовником 17.11.2025 року дискримінаційними по відношенню до Скаржника, бо не відомо з якої позиції Замовник буде розглядати в подальшому , наприклад поняття «встановлення» до поняття « пусконалагоджувальні роботи», чи наприклад «електротехнічні пристрої» а в КВЕДах «електротехнічні системи» або «електротехнічне обладнання». Поняття визначення робіт в ліцензії виданої ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ з додатком переліків видів робіт та робіт в КВЕДах в Декларації про провадження господарської діяльності з виконання будівельних робіт по назвах відрізняються, а по суті надають Скаржнику право на виконання вищезазначених робіт.
В умовах воєнного стану відповідно до постанови КМУ № 314 від 18.03.2022р. на період воєнного стану замість будівельних ліцензій мають таку саму юридичну силу також Декларації про провадження господарської діяльності з виконання будівельних робіт. Ця декларація дає змогу виконувати будь-які роботи з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС-2) та значними (СС-3) наслідками. Декларація діє на період воєнного стану та 3 місяці після його закінчення, в подальшому суб’єкт господарської діяльності має оформити будівельну ліцензію відповідно до чинного законодавства.
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації або шляхом надання до тендерної пропозиції Учасниками саме діючої ліцензії з ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ, з додатком переліків видів робіт, які обов`язково будуть включати в себе коди , які не стосуються виконання робіт по даній закупівлі .
Скаржник має Ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3) та декларацію на провадження господарської діяльності 046208/23 , яку надасть в Доказах до скарги.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.
×
-
Назва доказу:
Декларація на провадження господарської діяльності 046208/23
-
Повʼязаний документ:
Декларація_ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти Скаргу до розгляду 2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства України. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Запити Органу оскарження
Номер:
68c18019c97f492da1a72f8377b74a48
Тема запиту:
Замовник звертає увагу Комісії, що предмет закупівлі не обмежується лише виконанням монтажних робіт, як це намагається подати скаржник.
Закупівля комплексна і включає:
-придбання обладнання,
-монтаж систем вентиляції,
-пусконалагоджувальні роботи,
-введення системи в експлуатацію у приміщеннях ДНК-лабораторії.
Зокрема, система вентиляції ДНК-лабораторії є частиною спеціалізованої інженерної інфраструктури, яка забезпечує:
-підтримання контрольованих повітряних потоків,
-гарантування стерильності приміщень,
-дотримання санітарно-біологічних норм,
-безпеку персоналу та збереження матеріалу для генетичних досліджень.
Таким чином, предмет закупівлі включає повний цикл робіт, які технічно, нормативно та безпеково нерозривно пов’язані між собою.
Будь-який учасник, який претендує на виконання договору, повинен мати підтверджене право виконувати роботи.
Текст запиту:
Пояснення на скаргу ТОВ «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ»
щодо закупівлі UA-2025-10-31-002440-a
«Придбання, монтаж та пусконалагодження системи вентиляції ДНК-лабораторії»
Щодо тверджень скаржника про «дискримінаційність» вимог
Замовник категорично заперечує твердження скаржника щодо наявності в тендерній документації дискримінаційних вимог.
Внесені 17.11.2025 року зміни повністю відповідають:
ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (право встановлювати кваліфікаційні критерії);
ст. 22 Закону (право визначати перелік документів для підтвердження кваліфікації);
п. 41 Особливостей здійснення публічних закупівель (постанова КМУ №1178).
Замовник, як окрема юридична особа публічного права, має право та обов’язок встановлювати саме ті документи та підтвердження, які гарантують безпечне та належне виконання робіт підвищеної технічної та біологічної небезпеки у приміщеннях ДНК-лабораторії.
Це стосується зокрема вимог щодо:
-монтажу технологічного устаткування,
-монтажу систем вентиляції та кондиціонування,
-монтажу технологічних трубопроводів,
-робіт з пусконалагодження електротехнічних пристроїв,
-робіт з пусконалагодження автоматизованих систем управління,
-робіт з пусконалагодження систем вентиляції та кондиціонування.
Ці роботи виконуються в межах об’єкта з класом наслідків СС2, що прямо підтверджено проектною документацією.
Отже, вимога Замовника щодо підтвердження права на виконання конкретних видів робіт є об’єктивно необхідною та пропорційною, а тому не може бути дискримінаційною.
Щодо твердження скаржника про нібито «невиконання рішення АМКУ»
Рішення Комісії АМКУ №16898-р/пк-пз від 12.11.2025 було виконано в повному обсязі.
Замовником:
-видалено надмірно вузькі коди робіт;
-розширено перелік допустимих документів для підтвердження права виконання робіт;
-дозволено учасникам подавати будь-який документ, що підтверджує право виконання відповідних робіт, включно з:
ліцензією ДАБІ,
декларацією про провадження господарської діяльності відповідно до постанови КМУ №314,
іншими документами, що надають право виконувати такі роботи.
Тобто Замовник суттєво пом’якшив вимоги, розширив коло потенційних учасників та прямо врахував рішення Комісії.
Скаржник безпідставно стверджує протилежне.
Щодо посилань скаржника на КВЕДи у своїй декларації
Скаржник намагається довести відповідність вимогам Замовника шляхом тлумачення КВЕДів 43.21 та 43.22 у широкому значенні.
Замовник наголошує:
у Додатку 1 до тендерної документації не міститься жодної вимоги, яка б обмежувала коло потенційних учасників або створювала переваги для окремих суб’єктів господарювання.
Усі вимоги:
сформульовані відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема до ст. 16 та ст. 22;
відповідають п. 41 Особливостей закупівель (постанова КМУ №1178);
є технічно обґрунтованими з огляду на складність предмета закупівлі — придбання, монтаж та пусконалагодження системи вентиляції ДНК-лабораторії;
не містять посилань на конкретного виробника, конкретні технології або суб’єктів господарювання;
дозволяють учасникам подавати будь-який документ, що підтверджує право виконання робіт, у тому числі декларацію відповідно до Постанови №314.
Замовник не обмежував учасників вимогами, які могли б звузити конкуренцію.
Єдиною метою вимог є перевірка фактичної спроможності виконавця забезпечити безпечний та якісний монтаж і пусконалагодження вентиляції у ДНК-лабораторії, що є об’єктом із підвищеними вимогами до безпеки та технологічної точності.
Отже, твердження скаржника про «дискримінаційність вимог» — не відповідає фактичним обставинам та є необґрунтованим.
Щодо тверджень скаржника про «невідповідність назви робіт у ТД назвам КВЕД»
Замовник підкреслює:
-Закон «Про публічні закупівлі» не зобов’язує Замовника використовувати у ТД назви видів робіт у формулюваннях КВЕД.
-Замовник визначає перелік робіт у відповідності до проектної та технічної документації, а не до класифікатора КВЕД.
-Пусконалагоджувальні роботи, електротехнічні пристрої, автоматизовані системи управління — це чітко визначені технічні терміни, а не економічні коди видів діяльності.
Скаржник підміняє поняття та намагається ототожнити різні класифікації, що не ґрунтується ні на законі, ні на практиці АМКУ.
Щодо посилань скаржника на принципи Закону
Замовник повністю дотримався принципів, передбачених ст. 5 Закону:
-Недискримінація — усі учасники можуть подати пропозицію, використовуючи будь-який документ, що підтверджує право на виконання робіт.
-Пропорційність — вимоги виправдані складністю та ризиками робіт у ДНК-лабораторії.
-Ефективність та економія — забезпечується участь лише кваліфікованих виконавців, здатних виконати роботи безпечно.
-Добросовісна конкуренція — прибрано зайві коди робіт, дозволено декілька типів документів на вибір.
Жодна з вимог не спрямована на обмеження певних учасників чи створення переваг іншим.
Замовник звертає увагу Комісії, що предмет закупівлі не обмежується лише виконанням монтажних робіт, як це намагається подати скаржник.
Закупівля комплексна і включає:
-придбання обладнання,
-монтаж систем вентиляції,
-пусконалагоджувальні роботи,
-введення системи в експлуатацію у приміщеннях ДНК-лабораторії.
Зокрема, система вентиляції ДНК-лабораторії є частиною спеціалізованої інженерної інфраструктури, яка забезпечує:
-підтримання контрольованих повітряних потоків,
-гарантування стерильності приміщень,
-дотримання санітарно-біологічних норм,
-безпеку персоналу та збереження матеріалу для генетичних досліджень.
Таким чином, предмет закупівлі включає повний цикл робіт, які технічно, нормативно та безпеково нерозривно пов’язані між собою.
Будь-який учасник, який претендує на виконання договору, повинен мати підтверджене право виконувати роботи, що охоплюють:
-монтаж технологічного устаткування;
-монтаж систем вентиляції та кондиціонування;
-монтаж технологічних трубопроводів;
-пусконалагодження електротехнічних пристроїв;
-пусконалагодження автоматизованих систем управління;
-пусконалагодження систем вентиляції та кондиціонування.
Це є необхідною технічною вимогою, а не дискримінаційним обмеженням, оскільки система вентиляції ДНК-лабораторії повинна бути встановлена лише суб’єктом, який має повний та законний комплекс прав на виконання всіх етапів її впровадження — від придбання та інсталяції до пуску та налаштування.
Висновок
Скарга ТОВ «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» є:
необґрунтованою,
побудованою на неправильному трактуванні законодавства,
спрямованою на отримання особливих умов, а не на забезпечення добросовісної конкуренції.
Вимоги Замовника є законними, пропорційними, такими, що відповідають технічній складності робіт та рішенням АМКУ.
ПРОСИМО КОМІСІЮ АМКУ:
1. Відхилити скаргу ТОВ «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» у повному обсязі.
2. Визнати, що Замовник не порушив вимоги Закону України «Про публічні закупівлі».
3. Підтвердити правомірність внесених змін до тендерної документації від 17.11.2025.
Дата опублікування:
18.11.2025 15:01
Скарга
Виконана замовником
КЕП
щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
d4cc1b9e80c7402abe22e1f88540fdae
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-31-002440-a.c1
Назва:
щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
СКАРГА
щодо порушення законодавства та встановлення Замовником
дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі «Придбання, монтаж та пусконалагодження системи вентиляції ДНК-лабораторії. 42520000-7 вентиляційне обладнання, за адресою: 18009, Україна, Черкаська область, Черкаси, вул.Пастерівська 104 код ДК 42520000-7 Вентиляційне обладнання
«31» жовтня 2025 року ЧЕРКАСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ЕКСПЕРТНО-КРИМІНАЛІСТИЧНИЙ ЦЕНТР МВС УКРАЇНИ Код ЄДРПОУ 25574009 (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-10-31-002440-a на закупівлю «Придбання, монтаж та пусконалагодження системи вентиляції ДНК-лабораторії» код ДК 42520000-7 вентиляційне обладнання,.
Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону , закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
При детальному розгляді тендерної документації нами було встановлено низку вимог, які суперечать принципам, викладеним у ч.1 ст. 5 Закону.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (надалі – Скаржник), є суб’єктом господарювання, який у чіткій відповідності до положень чинного законодавства України, провадить господарську діяльність, яка стосується надання послуг та виконання робіт зі встановлення вентиляційних систем, зокрема, які закуповує Замовник в рамках зазначеної вище процедури закупівлі, має матеріальну-технічну базу та працівників для виконання такого роду договорів.
Керуючись частиною восьмою статті 18 Закону , скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації, реалізує своє право на подання скарги.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, затвердженою рішенням уповноваженої особи Замовника (далі — Документація), Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (далі – Скаржник) виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує прав на участь в цій закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» , а саме:
I Відповідно до п.4 Додатка 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям» до Тендерної документації: надається:
«Надати копію діючої ліцензії з ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ, з додатком переліків видів робіт, які обов`язково будуть включати в себе дані коди.
Код
1.00.00
1.12.00
1.13.00
1.13.01
1.13.02
1.13.03
2.00.00
2.01.00
2.01.03
2.01.07»
.
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено:
.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (надалі – Скаржник), є суб’єктом господарювання, який у чіткій відповідності до положень чинного законодавства України, провадить господарську діяльність, яка стосується надання послуг та виконання робіт аналогічній даній закупівлі і має Ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від 18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3), а також має декларацію на провадження господарської діяльності 046208/23 в умовах воєнного стану. Замовник вимагає наявність в ліцензії кодів 1.00.00; 1.12.00; 1.13.00; 1.13.01; 1.13.02; 1.13.03; 2.00.00 ;2.01.00; 2.01.03; 2.01.07. Скаржник не має таких кодів як: 1.13.01; 1.13.02 , які не стосуються виконання робіт по даній закупівлі .
В умовах воєнного стану відповідно до постанови КМУ № 314 від 18.03.2022р. на період воєнного стану замість будівельних ліцензій мають таку саму юридичну силу також Декларації про провадження господарської діяльності з виконання будівельних робіт. Ця декларація дає змогу виконувати будь-які роботи з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС-2) та значними (СС-3) наслідками. Декларація діє на період воєнного стану та 3 місяці після його закінчення, в подальшому суб’єкт господарської діяльності має оформити будівельну ліцензію відповідно до чинного законодавства.
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації або шляхом надання до тендерної пропозиції Учасниками саме діючої ліцензії з ДЕРЖАВНО АРХІТЕКТУРНО БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ, з додатком переліків видів робіт, які обов`язково будуть включати в себе коди , які не стосуються виконання робіт по даній закупівлі .
Скаржник має Ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Наказ від18.04.2018р. № 22-Л), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) та значними наслідками (СС3) та декларацію на провадження господарської діяльності 046208/23 , яку надасть в Доказах до скарги.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.
II Відповідно до п.1 Додатка 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям» до Тендерної документації: надається
«1.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) , який зазначено в даній тендерній документації, через систему PROZZORO. (не менше одного договору) за 2024-2025 роки,
Аналогічним вважається договір аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання, якщо інше не зазначено в умовах документації».
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, що При цьому додатково зазначено:
1.2.1. Аналогічним вважається договір аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання, якщо інше не зазначено в умовах документації».
Клас Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 визначається системою кодів, яка складається із чотирьох послідовних цифр відмінних від нуля, що у свою чергу, відповідає найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет договору, що згруповані наступним чином: (XXXX0000-Y).
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації. З огляду на наступне.
Згідно вимог п. 48 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості) під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.
Зауважимо, що статтею 16 Закону передбачено, що Замовник може вимагати наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та не встановлено обмежень щодо предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 .
Скаржник має велику кількість договорів аналогічній закупівлі через систему PROZZORO, але не має саме предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання, так як ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання- це стосується поставки вентиляційного обладнання, а предмет закупівлі «Придбання, монтаж та пусконалагодження системи вентиляції ДНК-лабораторії», що стосується 45331210-1 Встановлення вентиляційних систем.
Скаржник має аналогічні договори з предмету данної закупівлі, які надасть в доказах до скарги.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» ґрунтується на принципах добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об'єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій; запобіганні корупційним діям і зловживанням.
Тому вважаємо, що тендерна документація не відповідає нормам чинного законодавства України, та просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Отже, Замовник порушив наступні норми законодавства: стаття 31 Закону України "Про публічні закупівлі», пункт 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 55-67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України,
Пов'язані документи:
Учасник
- 2025 07 09 Договір 121 (1).PDF 03.11.2025 20:54
- 2025 07 09 Договір 121 додатки.PDF 03.11.2025 20:54
- Д 244.pdf 03.11.2025 20:54
- Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги) (1).docx 03.11.2025 20:54
- Декларація_ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ (1).pdf 03.11.2025 20:54
- договір 4533-2-2240 встановлення примусової вентиляції.pdf 03.11.2025 20:54
- Договір № 452 (3).pdf 03.11.2025 20:54
- Ліцензія ДАБІ_20210412_0001.pdf 03.11.2025 20:54
- СКАРГА УМОВИ ВЕНТ КРИМІН ЛАБОРАТ_20251103_0001.pdf 03.11.2025 20:54
- СКАРГА УМОВИ КРИМІН ЛАБОР ВЕНТ.docx 03.11.2025 20:54
- sign.p7s 03.11.2025 20:54
- відповідь на скаргу 04,11,2025.docx 04.11.2025 17:51
- відповідь на скаргу.pdf 05.11.2025 17:16
- Відповідь на скаргу 05.11.2025.docx 05.11.2025 17:16
- Обласна субвенція.pdf 05.11.2025 17:28
- Протокол.pdf 17.11.2025 14:13
- зміни вентиляція.docx 17.11.2025 14:13
- рішення від 05.11.2025 № 16527.pdf 05.11.2025 14:40
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.11.2025 № 16898.pdf 13.11.2025 12:45
- рішення від 12.11.2025 №16898.pdf 17.11.2025 10:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.11.2025 20:57
Дата розгляду скарги:
12.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.11.2025 14:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.11.2025 11:05
Дата виконання рішення Замовником:
17.11.2025 14:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Про внесення змін до тендерної документації та оголошення про проведення
відкритих торгів, оприлюдненої в електронній системі закупівель у процедурі
закупівлі за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника - ДК 021:2015: 42520000-7
Вентиляційне обладнання (придбання, монтаж та пусконалагодження системи вентиляції ДНК-лабораторії)
Про розміщення в електронній системі закупівель змін, що вносяться до тендерної
документації та оголошення про проведення відкритих торгів, у вигляді нової редакції
тендерної документації та переліку змін, що вносяться.
Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: ID: UA-2025-10-31-002440-a
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Відповідно до пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт
і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період
дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або
скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із
змінами й доповненнями) (далі — Особливості), замовник має право з власної ініціативи або
у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у
висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за
результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної
документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів.
У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення
відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в
електронній системі закупівель, а саме ― в оголошенні про проведення відкритих торгів таким
чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про
проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій
залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про
проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі
закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх
попередньої редакції.
Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення
відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Враховуючи викладене, необхідно внести зміни до тендерної документації та
оголошення про проведення відкритих торгів шляхом затвердження нової редакції
тендерної документації.
Для цього розроблено проєкт нової редакції тендерної документації та перелік змін, що
вносяться.
Зазначені документи відповідають вимогам Замовника та нормам чинного
законодавства.
На підставі вищенаведеного наявні підстави для затвердження нової редакції тендерної
документації та переліку змін, що вносяться, для проведення Закупівлі згідно з розглянутим
проєктом.
Відповідно до пункту 54 Особливостей зміни до тендерної документації та/або
оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються
в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх
внесення.
Оприлюднила в електронній системі закупівель нову редакцію
тендерної документації, зміни в оголошення про проведення відкритих торгів та перелік змін,
що вносяться, у строк, встановлений пунктом 54 Особливостей.
1. Внесла зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих
торгів шляхом затвердження нової редакції тендерної документації та переліку змін, що
вносяться.
2. Оприлюднила нову редакцію тендерної документації, зміни в оголошення про проведення
відкритих торгів та перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
265e69711f7340c0abc23ee50d9c7949
Заголовок пункту скарги:
щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
«1.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) , який зазначено в даній тендерній документації, через систему PROZZORO. (не менше одного договору) за 2024-2025 роки,
Аналогічним вважається договір аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання, якщо інше не зазначено в умовах документації».
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, що При цьому додатково зазначено:
1.2.1. Аналогічним вважається договір аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання, якщо інше не зазначено в умовах документації».
Клас Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 визначається системою кодів, яка складається із чотирьох послідовних цифр відмінних від нуля, що у свою чергу, відповідає найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет договору, що згруповані наступним чином: (XXXX0000-Y).
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації. З огляду на наступне.
Згідно вимог п. 48 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості) під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.
Зауважимо, що статтею 16 Закону передбачено, що Замовник може вимагати наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та не встановлено обмежень щодо предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 .
Скаржник має велику кількість договорів аналогічній закупівлі через систему PROZZORO, але не має саме предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання, так як ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання- це стосується поставки вентиляційного обладнання, а предмет закупівлі «Придбання, монтаж та пусконалагодження системи вентиляції ДНК-лабораторії», що стосується 45331210-1 Встановлення вентиляційних систем.
Скаржник має аналогічні договори з предмету данної закупівлі, які надасть в доказах до скарги.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.
1.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) , який зазначено в даній тендерній документації, через систему PROZZORO. (не менше одного договору) за 2024-2025 роки,
Аналогічним вважається договір аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання, якщо інше не зазначено в умовах документації».
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, що При цьому додатково зазначено:
1.2.1. Аналогічним вважається договір аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання, якщо інше не зазначено в умовах документації».
Клас Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 визначається системою кодів, яка складається із чотирьох послідовних цифр відмінних від нуля, що у свою чергу, відповідає найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет договору, що згруповані наступним чином: (XXXX0000-Y).
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації. З огляду на наступне.
Згідно вимог п. 48 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості) під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.
Зауважимо, що статтею 16 Закону передбачено, що Замовник може вимагати наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та не встановлено обмежень щодо предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 .
Скаржник має велику кількість договорів аналогічній закупівлі через систему PROZZORO, але не має саме предмету закупівлі за сьомою цифрою ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання, так як ДК 021:2015 42520000-7 вентиляційне обладнання- це стосується поставки вентиляційного обладнання, а предмет закупівлі «Придбання, монтаж та пусконалагодження системи вентиляції ДНК-лабораторії», що стосується 45331210-1 Встановлення вентиляційних систем.
Скаржник має аналогічні договори з предмету данної закупівлі, які надасть в доказах до скарги.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.
×
-
Назва доказу:
аналогічний договір
-
Повʼязаний документ:
договір 4533-2-2240 встановлення примусової вентиляції.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти Скаргу до розгляду 2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства України. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Запити Органу оскарження
Номер:
a63a877bba3342df8e63e6382a58b72f
Тема запиту:
Пояснення Замовника щодо Скарги ТОВ «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ»
Текст запиту:
Щодо вимоги наявності ліцензії та кодів видів робіт
Скаржник стверджує, що вимога тендерної документації щодо надання копії діючої ліцензії Державної архітектурно-будівельної інспекції України з наявністю кодів видів робіт (зокрема 1.13.01, 1.13.02, ) є дискримінаційною.
Ця вимога встановлена з метою підтвердження спроможності учасників виконати роботи з монтажу та пусконалагодження системи вентиляції лабораторного комплексу, який належить до об’єктів підвищеної складності, що передбачає дотримання вимог технічного регулювання, пожежної безпеки, охорони праці та санітарних норм
Щодо вимоги про аналогічний договір
Скаржник зазначає, що вимога щодо надання аналогічного договору за сьомою цифрою коду ДК 021:2015 є дискримінаційною та невідповідною суті предмета закупівлі
Дата опублікування:
04.11.2025 17:51
Номер:
e042f6133ef14c5aa00f0caaf58f9e43
Тема запиту:
Про надання пояснення щодо скарги № UA-2025-10-31-002440-a.c1 від ТОВ «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ»
Текст запиту:
1. Щодо джерела фінансування та застосування коду економічної класифікації видатків (КЕКВ)
Закупівля «Придбання, монтаж та пусконалагодження системи вентиляції ДНК-лабораторії» здійснюється за рахунок коштів субвенції Черкаської обласної ради, виділених за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування».
Відповідно до Бюджетного кодексу України та Порядку застосування економічної класифікації видатків бюджету, видатки за КЕКВ 3110 є капітальними і призначені виключно для придбання основних засобів, включно з витратами на їх установлення, монтаж, наладку та введення в експлуатацію.
У зв’язку з цим Замовник не має правових підстав проводити закупівлю як роботи або за кодом КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)», адже це суперечитиме цільовому призначенню бюджетних коштів.
Тому предмет закупівлі визначено як товар (вентиляційне обладнання), який включає у себе роботи з монтажу та пусконалагодження, що є невід’ємною частиною процесу встановлення та введення обладнання в експлуатацію.
Таким чином, обраний підхід є єдино можливим і законним способом проведення закупівлі в межах бюджетного фінансування за КЕКВ 3110.
2. Щодо вимоги наявності ліцензії ДАБІ з відповідними кодами видів робіт
Вимога про надання копії діючої ліцензії Державної архітектурно-будівельної інспекції України із зазначенням кодів видів робіт (зокрема 1.13.01, 1.13.02) встановлена з метою підтвердження спроможності учасників виконати монтаж та пусконалагодження системи вентиляції у приміщеннях лабораторного комплексу, який належить до об’єктів підвищеної складності.
Вимога ґрунтується на положеннях:
• Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
• Постанови Кабінету Міністрів України №256 від 30.03.2016 р. (щодо ліцензування будівельних робіт);
• ДБН В.2.5-67:2013 «Опалення, вентиляція та кондиціонування».
Ця вимога не є дискримінаційною, адже поширюється на всіх учасників однаково і спрямована на забезпечення дотримання технічних, пожежних та санітарних норм при виконанні робіт.
3. Щодо вимоги надання аналогічного договору за сьомою цифрою коду ДК 021:2015
У тендерній документації зазначено, що аналогічним вважається договір, який відповідає предмету закупівлі за сьомою цифрою коду ДК 021:2015.
Замовник визнає, що така вказівка є технічною помилкою.
Фактично аналогічним договором вважається договір, що відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою коду ДК 021:2015 — 42520000-7 «Вентиляційне обладнання», що охоплює поставку, монтаж та введення в експлуатацію вентиляційних систем.
Технічна неточність буде виправлена шляхом внесення відповідних уточнень до тендерної документації.
Водночас зазначена помилка не впливає на зміст вимоги, не звужує коло потенційних учасників і не має дискримінаційного характеру.
Висновок
Усі вимоги тендерної документації сформовані відповідно до законодавства України, з урахуванням:
• цільового призначення бюджетних коштів (субвенції за КЕКВ 3110);
• технічних особливостей об’єкта;
• принципів недискримінації, добросовісної конкуренції та прозорості процедур закупівель.
Дії Замовника не містять ознак порушення законодавства чи дискримінації учасників.
Просимо Антимонопольний комітет України врахувати наведені пояснення та відхилити скаргу ТОВ «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» як необґрунтовану.
Дата опублікування:
05.11.2025 17:16
Номер:
3b3d9cb096f44e398700424eb8150f18
Тема запиту:
Документація на виділення коштів по субвенції з Черкаської обласної ради
Текст запиту:
Документація на виділення коштів по субвенції з Черкаської обласної ради
Дата опублікування:
05.11.2025 17:28